Kapakat, vankilat ja porttolat ovat täynnä vauvana kastettuja jumalankieltäjiä

Anonyymi

Miksei se kaste tehoa mitenkään?

426

1561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on hyvä todiste vauvakasteen vääryydestä.

      • Anonyymi

        Papit valehtelevat, että vauva saa Pyhän Hengen kastelussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Papit valehtelevat, että vauva saa Pyhän Hengen kastelussa.

        Voitko kertoa mistä sinä varmuudella voit tietää ettei Jumala antaisi vauvalle Pyhää Henkeä, onhan Hän antanut lapsen syntyä maailmaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Papit valehtelevat, että vauva saa Pyhän Hengen kastelussa.

        Jeesus joi viini ja sitä haukuttiin juopoksi juoppojen ystäväksi.


      • Anonyymi

        Valtion on meso potania Arabiassa ymmärrätkö tämän. Olet väärä opettaja .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtion on meso potania Arabiassa ymmärrätkö tämän. Olet väärä opettaja .

        Babylon. Babylon hajaanus mesopotaniassa juutalaiset siellä portto Israel uskoton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Papit valehtelevat, että vauva saa Pyhän Hengen kastelussa.

        Se on ikävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ikävää.

        Todella ikävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa mistä sinä varmuudella voit tietää ettei Jumala antaisi vauvalle Pyhää Henkeä, onhan Hän antanut lapsen syntyä maailmaan?

        Ja kuvitteletko itse saavasi jonkun Pyhän Hengen, kun sinut kastetaan kastealtaassa kuin joku uppomunkki?
        Jos lahkolaisille lankeaisi pyhähenki, niin he olisivat aina hyviä ihmisiä, joiden teot olisivat aina otolliset, he auttaisivat ja palvelisivat, tekisivät työnsä nurkumatta, kääntäisivät pakanoita uskoon ja pelastaisivat sairaita ja köyhiä. Pois olisi heistä ahneus, kateus, viha ja ylimielisyys, he olisivat nöyriä ja vaatimattomia.
        Harvassa heitä tuntuu löytyvän, vaikka uppokastetta on harrastettu ties kuinka monta sataa vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuvitteletko itse saavasi jonkun Pyhän Hengen, kun sinut kastetaan kastealtaassa kuin joku uppomunkki?
        Jos lahkolaisille lankeaisi pyhähenki, niin he olisivat aina hyviä ihmisiä, joiden teot olisivat aina otolliset, he auttaisivat ja palvelisivat, tekisivät työnsä nurkumatta, kääntäisivät pakanoita uskoon ja pelastaisivat sairaita ja köyhiä. Pois olisi heistä ahneus, kateus, viha ja ylimielisyys, he olisivat nöyriä ja vaatimattomia.
        Harvassa heitä tuntuu löytyvän, vaikka uppokastetta on harrastettu ties kuinka monta sataa vuotta.

        Tietenkään PH ei tällaiseen tekopyhään maallikkoon vaivautuisi asettumaan, ihmetyttää vaan miksi uskovat jotka kerskaavat olevansa aitoja uudestisyntyneitä uskovia, eivät itse noudata kaikkia Herran ihmiselle antamia käskyjä ja tehtäviä, mutta kehtaavat vaatia sitä toisilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus joi viini ja sitä haukuttiin juopoksi juoppojen ystäväksi.

        Jeesuksesta puhuttiin paljon muutakin paskaa!


      • Anonyymi

        Nimenomaan.


    • Anonyymi

      Helluntailaisia siellä eniten on.

      • Anonyymi

        Ei todellakaan ole, te jumalattomat vauvavalellut lutikat olette enemmistö joka paikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole, te jumalattomat vauvavalellut lutikat olette enemmistö joka paikassa.

        Ei minua ole kastettu lapsena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua ole kastettu lapsena.

        Olet siis kastamaton jumalaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua ole kastettu lapsena.

        Olet ateistien lapsi. Kerro lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ateistien lapsi. Kerro lisää.

        Trolli ei koskaan kerro lisää. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ateistien lapsi. Kerro lisää.

        En minä ateisti ole vaan helluntailainen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ateisti ole vaan helluntailainen .

        Aika huono trollaus, jopa sinulta. 😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika huono trollaus, jopa sinulta. 😂😂😂

        Totta tuo on. Ollut jo vuodesta 92 lähtien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta tuo on. Ollut jo vuodesta 92 lähtien.

        Repe on ollut vasta vuodesta 2001.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole, te jumalattomat vauvavalellut lutikat olette enemmistö joka paikassa.

        Huuhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis kastamaton jumalaton.

        Huuhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ateisti ole vaan helluntailainen .

        Minä olen zombi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen zombi.

        Lapsi sinä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa.

        Olet elävä todiste vauvakasteen vaikutuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole, te jumalattomat vauvavalellut lutikat olette enemmistö joka paikassa.

        Niin kuin yhteiskunnassa vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ateistien lapsi. Kerro lisää.

        Nykyisin on nimiiäiset jota käyttää monetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trolli ei koskaan kerro lisää. 🤣🤣🤣

        Nykypäivänä monet nuoret jättävät vauvat kastamatta ,ja se ei kuulu kellekkään. Sehän on vain tapa ,ei mitään muuta. Kukaan ihminen ei tee rikoksia sillä perusteella onko kastettu vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole, te jumalattomat vauvavalellut lutikat olette enemmistö joka paikassa.

        Muslimit ja juutalaiset huoraa minkä ehtii myy viinaa gogolot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Repe on ollut vasta vuodesta 2001.

        Repe on nainen muslimi juutalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykypäivänä monet nuoret jättävät vauvat kastamatta ,ja se ei kuulu kellekkään. Sehän on vain tapa ,ei mitään muuta. Kukaan ihminen ei tee rikoksia sillä perusteella onko kastettu vai ei.

        Ei se ympärileikkaus Kaa bordelissa käyntejä lopeta🤣🤣🤣🤣🍌🍌


      • Anonyymi

        Tämä on totta, vapaiden suuntien kavereita on suhteessa enemmän vankiluvuissa, myös rankempien tuomioiden edustajina.
        Esimerkkejä on paljon, late ynnä muut murhamiehet ovat hellareita laidastaan, eli sun joka näitä "vauvakaste" sitä ja tätä, kannattaa katsoa sinne omaan pesään vähän tarkemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Repe on nainen muslimi juutalainen.

        Älä solvaa naisia ja juutalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Repe on ollut vasta vuodesta 2001.

        On sillä tyhjä elämä.


    • Anonyymi

      Papit lupaa vauvalle Pyhä Hengen kun liruttelevat vettä tämän päähän.
      Taitavat valehdella?

      • Anonyymi

        Huuhaa.


    • Anonyymi

      Meinaatko, että vankilat ovat vauvoja täynnä.

      • Anonyymi

        Vaatii melkoista älyn vähyyttä päätyä moiseen kommenttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaatii melkoista älyn vähyyttä päätyä moiseen kommenttiin.

        Tuskinpa se on yhtään enempää älyn vähyyttä kuin tämä aloituskaan. Vai meinaatko riitaa haastamalla taivaspaikkasi lunastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa se on yhtään enempää älyn vähyyttä kuin tämä aloituskaan. Vai meinaatko riitaa haastamalla taivaspaikkasi lunastaa.

        Aloitus on ilmeisen kiusallinen sinulle kun yrität sitä vääristellä.

        Kerro toki miten sinä aiot lunastaa taivaspaikkasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on ilmeisen kiusallinen sinulle kun yrität sitä vääristellä.

        Kerro toki miten sinä aiot lunastaa taivaspaikkasi.

        Eihän toki, mutta ihmetyttää tämä vauvoihin kohdistuva vähättely. Kyllähän vauvat ovat viattomampia ja kelpaavampia kasteelle paljon paremmin kuin kaikkitietävät tekohurskaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän toki, mutta ihmetyttää tämä vauvoihin kohdistuva vähättely. Kyllähän vauvat ovat viattomampia ja kelpaavampia kasteelle paljon paremmin kuin kaikkitietävät tekohurskaat.

        Mielenkiintoista. Missä Raamatussa sanotaan, että viattomat kelpaavat kasteelle?


      • Anonyymi

        Kaikkea se vauvakaste siunulle on tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Missä Raamatussa sanotaan, että viattomat kelpaavat kasteelle?

        Jeesus sanoi; "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, sillä sen kaltaisten on taivasten valtakunta".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi; "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, sillä sen kaltaisten on taivasten valtakunta".

        Juu, Jeesus sinuasi lapset mutta ei kastanut.
        Ja huomaa. Jeesus e i sanonut, että t u o k a a lapset vaan lasten piti itse tulla.


      • Anonyymi
        Jaksuhali kirjoitti:

        Juu, Jeesus sinuasi lapset mutta ei kastanut.
        Ja huomaa. Jeesus e i sanonut, että t u o k a a lapset vaan lasten piti itse tulla.

        Kysymys olikin lasten viattomuudesta .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys olikin lasten viattomuudesta .

        Luterilaisen ja Raamatun opetuksen mukaan kukaan ei ole viaton vaan jokainen on syntisenä syntynyt ja siinnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys olikin lasten viattomuudesta .

        Tosin, Jeesus ei kastanut ketään muitakaan, vaan Hänen opetuslapsensa.

        "Jeesus sai tietää fariseusten kuulleen, että hän kokosi ympärilleen enemmän opetuslapsia ja kastoi useampia kuin Johannes – tosin hän ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa. Silloin hän lähti Juudeasta ja siirtyi takaisin Galileaan. Hänen oli kuljettava Samarian kautta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on ilmeisen kiusallinen sinulle kun yrität sitä vääristellä.

        Kerro toki miten sinä aiot lunastaa taivaspaikkasi.

        Kun kolikko kirstuun kilahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa.
        Mutta mitäpä se aikuiskaste auttaa hihhuleitakaan kun lapsi saa heidän todistuksen mukaan perisynnin jo kohdussa.

        Saunassakin voi valella vettä päähänsä koko ikänsä mutta saunatonttua ei kiinnosta kun ei sellaisiakaan ole.


      • Anonyymi
        Jaksuhali kirjoitti:

        Luterilaisen ja Raamatun opetuksen mukaan kukaan ei ole viaton vaan jokainen on syntisenä syntynyt ja siinnyt.

        En tarkoittanutkaan, että vauva yleensä on viaton, vaan siitä, että on viaton, mitä kasteeseen tulee. Aika vähän hän on voinut itse siihen vaikuttaa, että hänet on kastettu. Siis viattomampi omaan kasteeseensa kuin joku, joka pitää itseään kasteeseen kelpaavana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on ilmeisen kiusallinen sinulle kun yrität sitä vääristellä.

        Kerro toki miten sinä aiot lunastaa taivaspaikkasi.

        Ilmeisesti muita haukkumalla.


      • Anonyymi
        Jaksuhali kirjoitti:

        Juu, Jeesus sinuasi lapset mutta ei kastanut.
        Ja huomaa. Jeesus e i sanonut, että t u o k a a lapset vaan lasten piti itse tulla.

        Eikös Raamatusa lue että

        "Jeesuksen luo TUOTIIN lapsia, jotta hän koskisi heihin"

        Sitten Jeesus sanoi: "Sallikaa lasten tulla"


      • Anonyymi

        Mutta hellari muslimi joukkoja istuu vankiloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Missä Raamatussa sanotaan, että viattomat kelpaavat kasteelle?

        Taivasten valtakunta on lasten kaltainen ....


      • Anonyymi
        Jaksuhali kirjoitti:

        Luterilaisen ja Raamatun opetuksen mukaan kukaan ei ole viaton vaan jokainen on syntisenä syntynyt ja siinnyt.

        Juutalainen opetus Aatamin syntiin lankeemuksesta ei ole luterilainen keksintö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tarkoittanutkaan, että vauva yleensä on viaton, vaan siitä, että on viaton, mitä kasteeseen tulee. Aika vähän hän on voinut itse siihen vaikuttaa, että hänet on kastettu. Siis viattomampi omaan kasteeseensa kuin joku, joka pitää itseään kasteeseen kelpaavana.

        Miksei lapsiasiavaltuutettu puutu lapsen oikeuksiin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Raamatusa lue että

        "Jeesuksen luo TUOTIIN lapsia, jotta hän koskisi heihin"

        Sitten Jeesus sanoi: "Sallikaa lasten tulla"

        Niin, Jeesus puuttui väkisin tuomiseen ja sanoi, että lapsia ei saisi estää itse tulemasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalainen opetus Aatamin syntiin lankeemuksesta ei ole luterilainen keksintö.

        Raamattu ei tunne ketään Aatamia.


      • Anonyymi
        Jaksuhali kirjoitti:

        Niin, Jeesus puuttui väkisin tuomiseen ja sanoi, että lapsia ei saisi estää itse tulemasta.

        Jeesuksen luo TUOTIIN lapsia ja tämä halusi ne luokseen. Lapset eivät ite tulleet vaan ne tuotiin. Jeesus ei moittinut tuojia vaan estäjiä. Lu tarkemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen luo TUOTIIN lapsia ja tämä halusi ne luokseen. Lapset eivät ite tulleet vaan ne tuotiin. Jeesus ei moittinut tuojia vaan estäjiä. Lu tarkemmin.

        Jeesus kuitenkin sanoi, että sallikaa lasten itse tulla tyköni. Ei käskenyt tuoman heitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kuitenkin sanoi, että sallikaa lasten itse tulla tyköni. Ei käskenyt tuoman heitä.

        Mutta heidät tuotiin ja Jeesus sanoi "sallikaa lasten tulla"

        Hän ei sanonut "ältää tuoko heitä, heidän pitää itse tulla"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta heidät tuotiin ja Jeesus sanoi "sallikaa lasten tulla"

        Hän ei sanonut "ältää tuoko heitä, heidän pitää itse tulla"

        "Hän ei sanonut "älkää tuoko heitä, heidän pitää itse tulla""

        Tämä oli hyvin mielenkiintoinen ja jopa hiukan jännittävä keskustelu. Minusta tuntuu hassulta väittää, että Jeesus olisi halunnut, että lasten pitää itse tulla Jeesuksen luokse. Tämä "itse tuleminen" koskee pikemminkin aikuisia.

        Markus 10 kertoo, että Jeesus on Juudeassa, kulkee Jordanin toista puolta, jonne kokoontuu "paljon kansaa". Jae 12: "Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia." "He toivat" viittaa tässä lasten vanhempiin. Vanhemmat yrittivät tuoda lapsiaan Jeesuksen luokse. He eivät tietenkään päästä lapsia silmistään siinä väkijoukossa ja vieläpä Jordanin rannalla, ja anna lasten itse mennä Jeesuksen luokse.

        Syyksi lasten tuomiselle Jeesuksen luokse mainitaan "jotta hän ( Jeesus ) koskisi heitä". Jeesus on parantanut sairaita koskemalla heitä, myös lapsia, mutta koska tässä kohtaa lapsien ei sanota olevan sairaita, kyse ei ole siitä, että vanhemmat olisivat halunneet lasten parantamista. Kun Jeesus sitten siunaa lapsia, eikä parantamisesta puhuta mitään, on aika varmaa sanoa, että vanhempien motiivina oli juuri siunauksen saaminen Jeesukselta.

        Jos katsotaan vain tätä Markuksen lukua, auki jää oliko lapsien joukossa vauvoja. Jae 12 kyllä sanoo, että "Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä". Syliin ottaminen voi tarkoittaa vauvaa tai isompaakin lasta.

        Luukaksen evankeliumissa on kuitenkin samanlainen kohta ja siinä käytetty kreikan sana (brephē) tarkoittaa juuri sylivauvaa, niin pientä lasta, että hän ei vielä kävele. Heidät siis nimenomaan pitää tuoda Jeesuksen luokse, peräti kantaa sylissä. Mukana voi toki olla vanhempiakin lapsia.

        Tämän perusteella ehdottaisin, että vauvojen kasteelle on olemassa Raamatulliset perusteet. Ei se ainakaan voi kovin väärin olla. Pyhä Henkihän kirkastaa Jeesusta ja kun Jeesus siunaa vauvoja, ei heidän kastaminen voi olla väärinkään.

        Minut on aikoinaan kastettu vauvana ja olen sen jälkeen tehnyt pajon syntiä. Vankilassa tai porttolassa en ole ollut, konkreettisesti, mutta kapakassa kyllä, vaikka ei sekään ole päässyt pakottavaksi tavaksi muodostumaan.

        Kun tulin uskoon, ja luin Raamatusta jotain sellaista, että ihminen pelastuu kasteesta ja uskosta, muistin että minut on jo kastettu. Minulle uskoon tuleminen tavallaan aktivoi jälkikäteen vauvana saamani kasteen ja teki siitä todellisen valinnan. Tämä on nyt vain tällainen henkilökohtainen ajatus.

        En aio ottaa aikuiskastetta, mutta jos joku sellaisen haluaa, vaikka on saanut kasteen vauvanakin, en näe siinäkään mitään väärää.


    • Anonyymi

      Luterilaiset eivät ole ainoita vauvakastettuja.

      • Anonyymi

        Mutta tämä palsta on luterilaisuuspalsta. Ymmärrätkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tämä palsta on luterilaisuuspalsta. Ymmärrätkö?

        Niin ja siksi sanoin ettei luterilaiset ole ainoita vauvakastettuja. Ymmärrätkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja siksi sanoin ettei luterilaiset ole ainoita vauvakastettuja. Ymmärrätkö?

        Voit mennä muille palstoille keskustelemaan muiden vauvakseteista. Ymmärrätkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja siksi sanoin ettei luterilaiset ole ainoita vauvakastettuja. Ymmärrätkö?

        Mene toki sitten heidän palstoilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit mennä muille palstoille keskustelemaan muiden vauvakseteista. Ymmärrätkö?

        Olen oikealla palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen oikealla palstalla.

        Puhu sitten luterilaisesta kasteesta. Ymmärrätkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tämä palsta on luterilaisuuspalsta. Ymmärrätkö?

        Typeryksiä täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typeryksiä täynnä.

        Vain sinun osaltasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja siksi sanoin ettei luterilaiset ole ainoita vauvakastettuja. Ymmärrätkö?

        Nyt kuitenkin olemme luterilaisuuspalstalla ja aihe on luterilaisuus. Ymmärrätkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhu sitten luterilaisesta kasteesta. Ymmärrätkö?

        Aloituksen aihe on ” Kapakat, vankilat ja porttolat ovat täynnä vauvana kastettuja jumalankieltäjiä”, ymmärrätkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksen aihe on ” Kapakat, vankilat ja porttolat ovat täynnä vauvana kastettuja jumalankieltäjiä”, ymmärrätkö?

        Valtaosa heistä on luterilaiseen kirkkoon kastettuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksen aihe on ” Kapakat, vankilat ja porttolat ovat täynnä vauvana kastettuja jumalankieltäjiä”, ymmärrätkö?

        Keskustele sitten aiheesta. Ymmärrätkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskustele sitten aiheesta. Ymmärrätkö?

        Ethän sinäkään niin tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typeryksiä täynnä.

        Näin on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa heistä on luterilaiseen kirkkoon kastettuja.

        Suurin osa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen oikealla palstalla.

        Et ole. Olet antikristus kieltäjä pilkkaaja. Et pelastu ja tiedät sen itsekin.


    • Anonyymi

      Kyllä on taas hihuleilla päänvaivat. Rukoilkaa vaikka miten sais rotan tai rotat pois kolostaan,että pääsevät ne niistämään. Etteivät todellakin aiheuta Maailmanpaloa.

      • Anonyymi

        Valhe on kyllä kaikkien rehellisten ihmisten päänvaiva.
        Kirkko kastaa valheeseen jo pienet vauvat.


    • Anonyymi

      ...tekopyhien paskiaisten tapana on olla olevinaan jumalisia mutta lasta ei kohdella lapsena vaan jonkinlaisena pakollisena rasitteena.. ja se heijastuu ja näkyy läpi elämän..

      • Anonyymi

        Ja liityy aiheeseen?


    • Anonyymi

      Kyllähän se Lutherin mukaan tehoaa hyvinkin:

      <<Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan.<<

      • Anonyymi

        Jos Perkele asetetaan lapsen kimppuun, niin siinähän kasteella tehdään lapsesta juuri 'Jumalan kieltäjä'.


    • Anonyymi

      Kirkossa, Turun Tuomiokirkossa saarnaa 26. päivä Pekka Haavisto.

      • Anonyymi

        🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣


      • Anonyymi

        Turku onkin valveutunut kaupunki.ei sorra ketään .niinkuin Jeesuskaan ei sortanut.


    • Anonyymi

      Huuhaa.

      • Anonyymi

        Ilmeisesti olet vauvavaleltu?


    • Anonyymi

      He ovat luopuneet uskomasta. Riittävä kristillinen kasvatus on puuttunut tai ovat siitä huolimatta harhautuneet väärille poluille.

      • Anonyymi

        Mutta kun Pyhäm Hengen sinetti laitetaan kasteessa. Miten muka sinetin voi poistaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun Pyhäm Hengen sinetti laitetaan kasteessa. Miten muka sinetin voi poistaa?

        No, kun se ei olekaan Pyhä henki, vaan se on Paha henki, koska käyttämällä Jeesusta teurastettuna pääsiäisen uhrilampaana tosi Jumalana ja kiroamalla ristiltä helvettiin, on valta tietysti Perkeleellä, kuten Luther kertookin: kasteella asetetaankin Pekele lapsen kimppuun koko tämän elämän ajaksi. Silloin kyseessä on Paha henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kun se ei olekaan Pyhä henki, vaan se on Paha henki, koska käyttämällä Jeesusta teurastettuna pääsiäisen uhrilampaana tosi Jumalana ja kiroamalla ristiltä helvettiin, on valta tietysti Perkeleellä, kuten Luther kertookin: kasteella asetetaankin Pekele lapsen kimppuun koko tämän elämän ajaksi. Silloin kyseessä on Paha henki.

        Se on se Ilmestyskirjan 13. luvun 'merkki otsaan'.

        <<13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa.<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on se Ilmestyskirjan 13. luvun 'merkki otsaan'.

        <<13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa.<<

        Jos luterilaisuus on toisten arvostelua ,niin taidanpa vaihtaa uskontoa.


      • Anonyymi

        Aikuiset ihmiset tekee työtä ja käy ravintoloissa lapset ei käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun Pyhäm Hengen sinetti laitetaan kasteessa. Miten muka sinetin voi poistaa?

        Ei poistu mutta vääriä henkiä on budhat jigat gurut muslimit juutalaiset riivajat jne .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kun se ei olekaan Pyhä henki, vaan se on Paha henki, koska käyttämällä Jeesusta teurastettuna pääsiäisen uhrilampaana tosi Jumalana ja kiroamalla ristiltä helvettiin, on valta tietysti Perkeleellä, kuten Luther kertookin: kasteella asetetaankin Pekele lapsen kimppuun koko tämän elämän ajaksi. Silloin kyseessä on Paha henki.

        Ikävää ettet voi pelastua . Peite. ✡️🤡🤡


    • Anonyymi

      "kapakat ja vankilat täynnä kastettuja",

      ja MYÖS ovat niitä HELLUNTAILAISUUDESSA , kastettuja, osa saanut kaksikin kastetta (uudelleen-kaste).

      semmosta.

      • Anonyymi

        Valtaosa on kuitenkin vauvakastettuja.

        Mutta se on totta, että jos joku tulee vankilassa uskoon niin todennäköisemmin hänestä tulee hellari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa on kuitenkin vauvakastettuja.

        Mutta se on totta, että jos joku tulee vankilassa uskoon niin todennäköisemmin hänestä tulee hellari.

        Juuri näin.


      • Anonyymi

        Vankiloissa on tosiaan hellarivapareita paljon varastelu huumeet puukottelut ja muslimeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtaosa on kuitenkin vauvakastettuja.

        Mutta se on totta, että jos joku tulee vankilassa uskoon niin todennäköisemmin hänestä tulee hellari.

        Ei tule.


    • Anonyymi

      Eihän se upotuskastekaan näytä tehoavan kun jotkut menevät kasteelle useampaanki kertaan.

      • Anonyymi

        Oliko sinulla esimerkkejä todistaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko sinulla esimerkkejä todistaa?

        On muuten moneen kertaan hellarikastettuja ja vapareita babtisteja ne vaihtaa lahkoa ja kastattaa uudelleen.


    • Anonyymi

      Tuo on totta, että sadoin miljoonin vauvaveleltuja on menossa helvettiin ja se näkyy ja kuuluu mediassa joka päivä miten jumalattomia tekoja taas ovat tehneet.

      Näin ei ole laita Jeesukseen upotettujen uskovien kesken, vaan kaikkinainen pyhyys ja yksimielisyys vallitsee, mikä kyllä näkyy myös tämän maailman ihmisille.

      • Anonyymi

        niin siis, onko jokin "rintamerrki" kansalla: "kastettu" ??

        kirkkoja on monia , ja lahkoja USEITA SATOJA , kuka tietää, että ehdottomasti
        kirkon kaste . . .


      • Anonyymi

        Mitä nauramista? Pekka Haavisto saarnaa kirkossa, Turun Tuomiokirkossa. Päivämäärä oli väärin, mutta Turun Sanomissa: "Turun tuomiokirkossa vietetään ensimmäistä kertaa kansainvälisen vastuun messua sunnuntaina 20. maaliskuuta. Saarnavieraaksi saapuu ulkoministeri Pekka Haavisto. Ulkoministerin saarnavuorosta sovittiin jo ennen Ukrainan tilanteen kärjistymistä sodaksi. Ulkoministerin osallistuminen toteutuu, elleivät muuttuvat aikataulut aiheuta viime hetken peruutuksia. Messussa liturgina toimii tuomiorovasti Aulikki Mäkinen, joka toteaa tiedotteessa kansainvälisen vastuun olevan ihmisten tukemista haurailla ja katastrofiherkillä alueilla."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nauramista? Pekka Haavisto saarnaa kirkossa, Turun Tuomiokirkossa. Päivämäärä oli väärin, mutta Turun Sanomissa: "Turun tuomiokirkossa vietetään ensimmäistä kertaa kansainvälisen vastuun messua sunnuntaina 20. maaliskuuta. Saarnavieraaksi saapuu ulkoministeri Pekka Haavisto. Ulkoministerin saarnavuorosta sovittiin jo ennen Ukrainan tilanteen kärjistymistä sodaksi. Ulkoministerin osallistuminen toteutuu, elleivät muuttuvat aikataulut aiheuta viime hetken peruutuksia. Messussa liturgina toimii tuomiorovasti Aulikki Mäkinen, joka toteaa tiedotteessa kansainvälisen vastuun olevan ihmisten tukemista haurailla ja katastrofiherkillä alueilla."

        "Mitä nauramista? Pekka Haavisto saarnaa kirkossa, Turun Tuomiokirkossa."

        No ei ainakaan uskoa Jeesukseen Kristukseen saarnaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin siis, onko jokin "rintamerrki" kansalla: "kastettu" ??

        kirkkoja on monia , ja lahkoja USEITA SATOJA , kuka tietää, että ehdottomasti
        kirkon kaste . . .

        Ei kukaan. Sitä paitsi se on vanhempien valinta. Ei vauvojen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nauramista? Pekka Haavisto saarnaa kirkossa, Turun Tuomiokirkossa. Päivämäärä oli väärin, mutta Turun Sanomissa: "Turun tuomiokirkossa vietetään ensimmäistä kertaa kansainvälisen vastuun messua sunnuntaina 20. maaliskuuta. Saarnavieraaksi saapuu ulkoministeri Pekka Haavisto. Ulkoministerin saarnavuorosta sovittiin jo ennen Ukrainan tilanteen kärjistymistä sodaksi. Ulkoministerin osallistuminen toteutuu, elleivät muuttuvat aikataulut aiheuta viime hetken peruutuksia. Messussa liturgina toimii tuomiorovasti Aulikki Mäkinen, joka toteaa tiedotteessa kansainvälisen vastuun olevan ihmisten tukemista haurailla ja katastrofiherkillä alueilla."

        Näin juuri


      • Anonyymi

        Voi sua tyhmää. Voihan se kakka sebastiankin joskus jossain kirkossa saarnata jokupäivä. Kokemusta yön yli saarnaamisesta on. Ja musta sulho istuu etupenkissä.


      • Anonyymi

        Suvaitsevuutta juuri tarvitaan ,eikä teidän perkeleitten tekouskoa.


      • Anonyymi

        Juu näkyy siinä että varastaa toisten tavarat rahat ruuat . Hyvin näkyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä nauramista? Pekka Haavisto saarnaa kirkossa, Turun Tuomiokirkossa."

        No ei ainakaan uskoa Jeesukseen Kristukseen saarnaa!

        Kyllä Pella on ihan Pojan Jeesuksen uskoinen mutta nythän kyse on heikkojen auttamisesta eikä sukupuolesta.


      • Anonyymi

        Kyllä luki häiriön voi korjata usein luetun ymmärtämistä kehittämällä Pekka osallistuu vastuusta ka


    • Anonyymi

      suomalainen kommunisti kävi nliitossa. ei nähnyt siellä mitään ongelmia missään!

      suomen luterilainen on samaa lajia, ei näe ongelmaa kansamme kristillisyydessä vaan kaikki on hyvin, vaikka joka ikinen tuutti kertoo täysin päinvastaisesta tilanteesta.

      kansa on niin jumalatonta kuin voi olla, eikä se anna kirkon papeille mitään aihetta terveisiin saarnoihin siirtymistä.

      kaste kuulemma vaan kantaa ja armo ennättää, oli yhden kauden hokema.

      • No edelleen kysytään, että kerro nyt kuule se historiallinen valtio, jossa sinä olisi mieluummin halunnut asua, jos tämä nykyinen läntinen elämänmuoto ei kelpaa? Missä muualla teidän aitolaisten olisi ollut parempia asua / elää? Olen kysynyt tätä kymmeniä kertoja, mutta yhtäkään kunnon vastausta en ole koskaan saanut.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        No edelleen kysytään, että kerro nyt kuule se historiallinen valtio, jossa sinä olisi mieluummin halunnut asua, jos tämä nykyinen läntinen elämänmuoto ei kelpaa? Missä muualla teidän aitolaisten olisi ollut parempia asua / elää? Olen kysynyt tätä kymmeniä kertoja, mutta yhtäkään kunnon vastausta en ole koskaan saanut.

        Kuka ketjussa on tuonut julki haluttomuutensa elää Suomessa? Luterilainenen kirkklo ei ole valtio.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        No edelleen kysytään, että kerro nyt kuule se historiallinen valtio, jossa sinä olisi mieluummin halunnut asua, jos tämä nykyinen läntinen elämänmuoto ei kelpaa? Missä muualla teidän aitolaisten olisi ollut parempia asua / elää? Olen kysynyt tätä kymmeniä kertoja, mutta yhtäkään kunnon vastausta en ole koskaan saanut.

        Suomi olisi jo konkurssissa jos tänne jäisivät vain sinun kaltaisesi, IR. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ketjussa on tuonut julki haluttomuutensa elää Suomessa? Luterilainenen kirkklo ei ole valtio.

        No näinpä taas aitolainen kiertää kysymyksen. Ensin hän siunaa sitä kuinka kapakat, vankilat ja porttolat ovat täynnä kastettuja jumalankieltäjiä tarkoittaen juuri Suomea. Sitten kun kysyy että missä näin ei olisi ollut?

        Eli missä historiallisessa valtiossa ei olisi ollut niin paljon kastettuja jumalankieltäjiä tekemässä syntiä, niin siihen ei sitten tulekkaan vastausta. Kai sellaisessa maassa nyt olisi paljon mukavampi elää joka olisi vapaa kastetuista jumalankieltäjistä?


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        No näinpä taas aitolainen kiertää kysymyksen. Ensin hän siunaa sitä kuinka kapakat, vankilat ja porttolat ovat täynnä kastettuja jumalankieltäjiä tarkoittaen juuri Suomea. Sitten kun kysyy että missä näin ei olisi ollut?

        Eli missä historiallisessa valtiossa ei olisi ollut niin paljon kastettuja jumalankieltäjiä tekemässä syntiä, niin siihen ei sitten tulekkaan vastausta. Kai sellaisessa maassa nyt olisi paljon mukavampi elää joka olisi vapaa kastetuista jumalankieltäjistä?

        Sinulla ei sitten ollutkaan munaa tavata minua. 😃


      • Anonyymi

        Pidät siis itseäsi jokaisen tuuttina. Odotatko jeesuksen tuuttavan sinua?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        No näinpä taas aitolainen kiertää kysymyksen. Ensin hän siunaa sitä kuinka kapakat, vankilat ja porttolat ovat täynnä kastettuja jumalankieltäjiä tarkoittaen juuri Suomea. Sitten kun kysyy että missä näin ei olisi ollut?

        Eli missä historiallisessa valtiossa ei olisi ollut niin paljon kastettuja jumalankieltäjiä tekemässä syntiä, niin siihen ei sitten tulekkaan vastausta. Kai sellaisessa maassa nyt olisi paljon mukavampi elää joka olisi vapaa kastetuista jumalankieltäjistä?

        Ainakaan Saudeissa ei ole jumalankieltäjiä vankilassa koska ne teloitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan Saudeissa ei ole jumalankieltäjiä vankilassa koska ne teloitetaan.

        Allahin kieltäjät rangaistaan, mutta Raamatun Jumalan kieltäjät palkitaan.


      • KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Sinulla ei sitten ollutkaan munaa tavata minua. 😃

        Olisin toki ollut valmis tapaamaan mutta itsehän sinä täällä kielsit että et halua tavata. Silloin kun ehdotin tapaamista. Kaiken lisäksi nyt aikaa on vienyt Ukraina, jonne olen hommannut pari linja-autoa. Ensi viikolla tai seuraavalla lähtee kolme bussia kohti Ukrainaa. Siksi olen ollut täältä poissa koska noiden järjestämisessä on mennyt ruhtinaallisesti aikaa.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Olisin toki ollut valmis tapaamaan mutta itsehän sinä täällä kielsit että et halua tavata. Silloin kun ehdotin tapaamista. Kaiken lisäksi nyt aikaa on vienyt Ukraina, jonne olen hommannut pari linja-autoa. Ensi viikolla tai seuraavalla lähtee kolme bussia kohti Ukrainaa. Siksi olen ollut täältä poissa koska noiden järjestämisessä on mennyt ruhtinaallisesti aikaa.

        Valehtelet! Itse ehdotit tapaamista sulkemisajan jäkeen. 🤣🤣🤣
        Linja-autoja saa ihan netistä tilaajalla.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Olisin toki ollut valmis tapaamaan mutta itsehän sinä täällä kielsit että et halua tavata. Silloin kun ehdotin tapaamista. Kaiken lisäksi nyt aikaa on vienyt Ukraina, jonne olen hommannut pari linja-autoa. Ensi viikolla tai seuraavalla lähtee kolme bussia kohti Ukrainaa. Siksi olen ollut täältä poissa koska noiden järjestämisessä on mennyt ruhtinaallisesti aikaa.

        Sinäkö maksat?


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        No edelleen kysytään, että kerro nyt kuule se historiallinen valtio, jossa sinä olisi mieluummin halunnut asua, jos tämä nykyinen läntinen elämänmuoto ei kelpaa? Missä muualla teidän aitolaisten olisi ollut parempia asua / elää? Olen kysynyt tätä kymmeniä kertoja, mutta yhtäkään kunnon vastausta en ole koskaan saanut.

        Eikä tule noilta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Allahin kieltäjät rangaistaan, mutta Raamatun Jumalan kieltäjät palkitaan.

        Kuolemalla


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Olisin toki ollut valmis tapaamaan mutta itsehän sinä täällä kielsit että et halua tavata. Silloin kun ehdotin tapaamista. Kaiken lisäksi nyt aikaa on vienyt Ukraina, jonne olen hommannut pari linja-autoa. Ensi viikolla tai seuraavalla lähtee kolme bussia kohti Ukrainaa. Siksi olen ollut täältä poissa koska noiden järjestämisessä on mennyt ruhtinaallisesti aikaa.

        Ethän ollut kun esitit tapaamisajaksi klo 17 ja silloin Kansalliskirjasto suljettiin.
        Menee pari minuuttia kun teet tarjouspyynnön nettiin ja valitset niistä sopivimman tarjouksen. Joten seliseli taas sulle. 😹


      • Anonyymi

        Keksit omasta päästäsi


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        No näinpä taas aitolainen kiertää kysymyksen. Ensin hän siunaa sitä kuinka kapakat, vankilat ja porttolat ovat täynnä kastettuja jumalankieltäjiä tarkoittaen juuri Suomea. Sitten kun kysyy että missä näin ei olisi ollut?

        Eli missä historiallisessa valtiossa ei olisi ollut niin paljon kastettuja jumalankieltäjiä tekemässä syntiä, niin siihen ei sitten tulekkaan vastausta. Kai sellaisessa maassa nyt olisi paljon mukavampi elää joka olisi vapaa kastetuista jumalankieltäjistä?

        Täytyykin lähteä oluelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan Saudeissa ei ole jumalankieltäjiä vankilassa koska ne teloitetaan.

        No ne teloittajat ei kyllä ole paratiisissakaan.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Olisin toki ollut valmis tapaamaan mutta itsehän sinä täällä kielsit että et halua tavata. Silloin kun ehdotin tapaamista. Kaiken lisäksi nyt aikaa on vienyt Ukraina, jonne olen hommannut pari linja-autoa. Ensi viikolla tai seuraavalla lähtee kolme bussia kohti Ukrainaa. Siksi olen ollut täältä poissa koska noiden järjestämisessä on mennyt ruhtinaallisesti aikaa.

        Vielä ne suoraan Arabiaan sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö maksat?

        Yrittää varastaa taas rahaa kuten hellarit tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolemalla

        Ei ne teloittajat mihinkään paratiisiin pääse. Helvettiin ne menee. Mooseksen laki älä tapa .


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        No edelleen kysytään, että kerro nyt kuule se historiallinen valtio, jossa sinä olisi mieluummin halunnut asua, jos tämä nykyinen läntinen elämänmuoto ei kelpaa? Missä muualla teidän aitolaisten olisi ollut parempia asua / elää? Olen kysynyt tätä kymmeniä kertoja, mutta yhtäkään kunnon vastausta en ole koskaan saanut.

        Niuvaniemen kuninkaallinen hihhuliskunta? Kuninkaana toimii Räyhis ja kuningattarena Korkkis. :D


    • Anonyymi

      Vauvat eivät tajua taikamenoista mitään, niille tissi ja aito kontakti ovat tärkeintä.
      😁

      • Anonyymi

        Näin on.


    • Ai niikö ovat täynnä? Mutta kerro toki mistä Suomesta löytää kunnon porttolan? Sinulla varmaan on siitä tieto, kun noin julistat. Nimittäin porttoloita ei Suomessa laki salli, vaikka oman "silavan" myynnin se salliikin.

      PS. Jäi melkein sanomatta. Unohdit "hourulat". Ne ovat täynnä aitolaisia, uskolla päänsä sekoittaneita.

      • Anonyymi

        Käypä luterilaisessa kirkossa, niin siinäpä sinulla portto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käypä luterilaisessa kirkossa, niin siinäpä sinulla portto.

        Eipä huvita. Minulla on kyllä ihan eri käsitys "porttolasta" kuin sinulla. Mutta edelleen kysytään että mikä olisi se historiallinen valtio, jossa te aitolaiset olisitte halunneet elää mieluummin jos kerran tämä länsimainen elämänmuoto ei miellytä? Missä te olisitte saaneet elää "vapaammin", ilman vainoa?


      • Anonyymi

        Kävikö taas tunteisiin, IR?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käypä luterilaisessa kirkossa, niin siinäpä sinulla portto.

        Kyllä se on helluntaikirkot mitkä ovat varsinaisia porttoloita Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on helluntaikirkot mitkä ovat varsinaisia porttoloita Suomessa.

        Käsityksesi portosta on aivan Sanan mukainen: Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsityksesi portosta on aivan Sanan mukainen: Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

        Liberaali kirkko on portti joka huoraa maailman kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liberaali kirkko on portti joka huoraa maailman kanssa.

        portti = portto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on helluntaikirkot mitkä ovat varsinaisia porttoloita Suomessa.

        Ei ole koska sinä et hyväksy heitä.


      • Anonyymi

        Hahaa ja tuo portto on - kaikkien tietämänä - kirkon se isoin pääpomo. Ei edes kirkolle yllätys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahaa ja tuo portto on - kaikkien tietämänä - kirkon se isoin pääpomo. Ei edes kirkolle yllätys.

        <<Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.<<

        Uskonto/kirkkohan on sumeilematta tappanut Jeesuksen 'todistajia', jos nämä ovat hallinneet levitointikykyä noitakokeessa ja jo Jeesuksen taivasten valtakunnan opetuksista alkaen, joita surmaamisia johti Paavali, joka sitten muuttu Jeesuksen taivasten valtakunnan opetuksen synnin valtakunnaksi, jolla pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia, kun Jeesus on teurastettu uhrilampaana ja tosi Jumalana (puhumansa taivasten valtakunnan Isä Jumala).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.<<

        Uskonto/kirkkohan on sumeilematta tappanut Jeesuksen 'todistajia', jos nämä ovat hallinneet levitointikykyä noitakokeessa ja jo Jeesuksen taivasten valtakunnan opetuksista alkaen, joita surmaamisia johti Paavali, joka sitten muuttu Jeesuksen taivasten valtakunnan opetuksen synnin valtakunnaksi, jolla pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia, kun Jeesus on teurastettu uhrilampaana ja tosi Jumalana (puhumansa taivasten valtakunnan Isä Jumala).

        Koko kristinuskon ensimmäinen martyyri on Jeesus itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko kristinuskon ensimmäinen martyyri on Jeesus itse.

        Jeesus kärsi ja kuoli koko ihmiskunnan puolesta. Kuka on tehnyt enemmän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kärsi ja kuoli koko ihmiskunnan puolesta. Kuka on tehnyt enemmän?

        Valitettavasti tämä sinun ylevä ajatuksesi ei vastaa Raamatun tekstiä, ei edes uskontunnustuksia - puhumattakaan Augsburgin tunnustusta, joka on luterilaisuuden tärkein tunnustus, jossa Jeesus Kristuksena (tosi Jumala) on uhri vihaiselle Jumalalle (Jahve) tämän vihan lepyttämiseksi ja tämän Perkeleen - Jeesuksen sanat Raamatusta, Johanneksen evankeliumista - kanssa liitto verellään, vaikka eläessään vastusti Jahven uhrikulttia, temppeliä ja rituaaleja sekä Mooseksen lakia (wikipedia, Pyhä Stefanos, viitteet apostolien tekoihin).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti tämä sinun ylevä ajatuksesi ei vastaa Raamatun tekstiä, ei edes uskontunnustuksia - puhumattakaan Augsburgin tunnustusta, joka on luterilaisuuden tärkein tunnustus, jossa Jeesus Kristuksena (tosi Jumala) on uhri vihaiselle Jumalalle (Jahve) tämän vihan lepyttämiseksi ja tämän Perkeleen - Jeesuksen sanat Raamatusta, Johanneksen evankeliumista - kanssa liitto verellään, vaikka eläessään vastusti Jahven uhrikulttia, temppeliä ja rituaaleja sekä Mooseksen lakia (wikipedia, Pyhä Stefanos, viitteet apostolien tekoihin).

        Ja tämän vihaisen Jumalan (Jahve, Jeesuksen sanoin Perkele) viha syntyi siitä, kun Jeesus houkutteli toisen Jumalan luokse (surmattiin syytettynä noituudesta ja kansan harhaanjohtamisesta) puhumansa taivasten valtakunnan Isä Jumalan, jonka hahmona sitten uskonnossa on tuo teurastettu pääsiäisen uhrilammas. Lampaan VT:ssäkin on Jahven uhreja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämän vihaisen Jumalan (Jahve, Jeesuksen sanoin Perkele) viha syntyi siitä, kun Jeesus houkutteli toisen Jumalan luokse (surmattiin syytettynä noituudesta ja kansan harhaanjohtamisesta) puhumansa taivasten valtakunnan Isä Jumalan, jonka hahmona sitten uskonnossa on tuo teurastettu pääsiäisen uhrilammas. Lampaan VT:ssäkin on Jahven uhreja.

        Jahve määräsi ihmeidentekijän surmattavaksi, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luokse ja kostonkäden nostettavaksi ihmeidentekijän seuraajien ylle 5.Moos.13. Ja Paavali toteutti tämän määräyksen - omien sanojensa mukaan palvellessaan isiensä Jumalaa kulkemalla tässä lahkossa - tekemällä Jeesuksesta syntioppiuskonnon valheellisella paratiisitarinalla petollisesta Jumalasta uhrina Jahvelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahve määräsi ihmeidentekijän surmattavaksi, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luokse ja kostonkäden nostettavaksi ihmeidentekijän seuraajien ylle 5.Moos.13. Ja Paavali toteutti tämän määräyksen - omien sanojensa mukaan palvellessaan isiensä Jumalaa kulkemalla tässä lahkossa - tekemällä Jeesuksesta syntioppiuskonnon valheellisella paratiisitarinalla petollisesta Jumalasta uhrina Jahvelle.

        Ilmestyskirja:

        <<16:6 Sillä pyhien ja profeettain verta he ovat vuodattaneet, ja verta sinä olet antanut heille juoda; sen he ovat ansainneet.<<

        Augsburgin tunnustus:

        << Kristuksen ruumis ja VERI ovat leivän ja viinin muodossa TODELLISESTI LÄSNÄ ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan.<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmestyskirja:

        <<16:6 Sillä pyhien ja profeettain verta he ovat vuodattaneet, ja verta sinä olet antanut heille juoda; sen he ovat ansainneet.<<

        Augsburgin tunnustus:

        << Kristuksen ruumis ja VERI ovat leivän ja viinin muodossa TODELLISESTI LÄSNÄ ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan.<<

        Jeesus puhuu ihan samasta asiasta jo Matteuksen evankeliumissa -

        Matteuksen evankeliumi:

        <<23:29 te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita, ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'! Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat. Täyttäkää siis te isäinne mitta. Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?<<

        Eli ideana on ollut - kuten hyvin kristinuskonkin historiasta tiedetään - että ensin on kirkon toimesta tapettu ihmisiä kerettiläisinä tai noitina (Jeanne d' Arc mm.) ja sitten täysin sama kirkkotaho julistaa heidät pyhimykseksi ja kansa aloittaa palvonnan ihan saman tahon käskystä, joka oli surmaajanakin.

        Paavalin tapauksessa, joka oli Jeesuksen kuolemantuomion takana itse johtaessaan Jeesuksen ja tämän seuraajien surmia Suuren juutalaisneuvoston johdossa, tämä tulee jopa kaikista räikeimmin esille, kun hän tekee teurastamastaan lammasuhrista jopa itse Jumalan, jota sitten kirkko laittaa kansan palvomaan.

        Tällaiset ovat kyykäärmeitten sikiöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus puhuu ihan samasta asiasta jo Matteuksen evankeliumissa -

        Matteuksen evankeliumi:

        <<23:29 te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita, ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'! Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat. Täyttäkää siis te isäinne mitta. Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?<<

        Eli ideana on ollut - kuten hyvin kristinuskonkin historiasta tiedetään - että ensin on kirkon toimesta tapettu ihmisiä kerettiläisinä tai noitina (Jeanne d' Arc mm.) ja sitten täysin sama kirkkotaho julistaa heidät pyhimykseksi ja kansa aloittaa palvonnan ihan saman tahon käskystä, joka oli surmaajanakin.

        Paavalin tapauksessa, joka oli Jeesuksen kuolemantuomion takana itse johtaessaan Jeesuksen ja tämän seuraajien surmia Suuren juutalaisneuvoston johdossa, tämä tulee jopa kaikista räikeimmin esille, kun hän tekee teurastamastaan lammasuhrista jopa itse Jumalan, jota sitten kirkko laittaa kansan palvomaan.

        Tällaiset ovat kyykäärmeitten sikiöitä.

        Tämä on jotakin niin täysin käsittämätöntä - Paavali on teurastaja ja tappaja, kertoo tärkeimmässä opetuskirjeessään tekevänsä sitä pahaa mitä vihaa, mutta ei pysty olemaan tekemättä, ja sanoo, että kun palvotte Jeesusta tosi Jumalana teurastettuna pääsiäisen uhrilampaana, kun tämä on kidutettu ristille kuoliaaksi ja kirottu helvettiin, niin pelastutte palvelemaan lihalla synnin lakia (Room.7), niin tehän palvotte. Ja kaikki tämä on Raamatusta. Ja sitten te vielä odotatte, että nyt Jeesus tulee noutamaan teidät ominaan taivaaseen, vaikka koko opissa ei edes ole mitään taivasta, vaan siellä lukee, että te menette helvetin tulen liekkeihin palvomalla tätä oppia (1.Kor.3:13)! Käsittämätöntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käypä luterilaisessa kirkossa, niin siinäpä sinulla portto.

        Tilaappa aika hourulaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsityksesi portosta on aivan Sanan mukainen: Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

        Voi taivas teitä hulluja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kärsi ja kuoli koko ihmiskunnan puolesta. Kuka on tehnyt enemmän?

        Jopa huonojen naisten puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käypä luterilaisessa kirkossa, niin siinäpä sinulla portto.

        Portto Israel etkö osaa lukea Raamattua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämän vihaisen Jumalan (Jahve, Jeesuksen sanoin Perkele) viha syntyi siitä, kun Jeesus houkutteli toisen Jumalan luokse (surmattiin syytettynä noituudesta ja kansan harhaanjohtamisesta) puhumansa taivasten valtakunnan Isä Jumalan, jonka hahmona sitten uskonnossa on tuo teurastettu pääsiäisen uhrilammas. Lampaan VT:ssäkin on Jahven uhreja.

        Syy miksi Jeesus kuoli on yhä arvoitus tutkijoille, niin kuin oli aikalaisillekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jahve määräsi ihmeidentekijän surmattavaksi, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luokse ja kostonkäden nostettavaksi ihmeidentekijän seuraajien ylle 5.Moos.13. Ja Paavali toteutti tämän määräyksen - omien sanojensa mukaan palvellessaan isiensä Jumalaa kulkemalla tässä lahkossa - tekemällä Jeesuksesta syntioppiuskonnon valheellisella paratiisitarinalla petollisesta Jumalasta uhrina Jahvelle.

        Niin, valheellinen luomistarina tosiaankin. Oikea on tässä
        https://eurooppalaisuus.wordpress.com/2016/11/29/luomiskertomus-on-vaarennetty/


    • Anonyymi

      Synnissä siinnyt!
      Ei kirkkolain mukaan enään vuodesta 1973!
      Saastuneiden naisten kirkotuksesta synnyttämisen jälkeen luovuttiin tuolloin, niin eikö silloin vauvakastekin ole ollut turhaa vuodesta 1973?
      😁

      • Anonyymi

        Mikä turha se on Lutherin sanoin - sillähän asetetaan Perkele jo lapsena ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi. Perkeleestä nyt vaan on enemmän hyötyä kuin Jumalasta markkinatorimeiningissä, mihin tarvitaan ennen kaikkea niitä pankkeja.


    • Anonyymi

      Kaikissa noiss vietetään hyvää elämää . Itse valittua .

      • Anonyymi

        Sinulla on ihan oma käsityksesi hyvästä.


    • Anonyymi

      Olkoon se kaste vaikka se hukuttamisyrityskaste niin se ei sinänsä pelasta ketään..

      • Anonyymi

        Se on totta, siksi onkin järjetöntä kastaa niitä jotka eivät usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta, siksi onkin järjetöntä kastaa niitä jotka eivät usko.

        kyllä niitä helluntailaisiakin siirtyy kuppiloihin , ym vaikka ovat sen aikuiskasteen saaneet !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä niitä helluntailaisiakin siirtyy kuppiloihin , ym vaikka ovat sen aikuiskasteen saaneet !!

        Vain promille luterilaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä niitä helluntailaisiakin siirtyy kuppiloihin , ym vaikka ovat sen aikuiskasteen saaneet !!

        Menes tekee lähibaariisi kysely!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menes tekee lähibaariisi kysely!

        helluntailaisethan voi itte mennä "traktaattiensa kanssa" kierteleen, muistakaa kysyä, oletko kastettu luterilaisuudessa tai helluntailaisuudessa, tai onko missään !!??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisethan voi itte mennä "traktaattiensa kanssa" kierteleen, muistakaa kysyä, oletko kastettu luterilaisuudessa tai helluntailaisuudessa, tai onko missään !!??

        Hellareille on tärkeintä levittää evankeliumia. Te lutikat jauhatte kasteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellareille on tärkeintä levittää evankeliumia. Te lutikat jauhatte kasteesta.

        tämäkin otsikko / aloite on helluntailaistekemän aloite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tämäkin otsikko / aloite on helluntailaistekemän aloite.

        Osaatko yhtään mitään muuta kuin nähdä hellareita joka paikassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä niitä helluntailaisiakin siirtyy kuppiloihin , ym vaikka ovat sen aikuiskasteen saaneet !!

        Niinpä. Prosentuaalisesti yhtä paljon yhtä paljon kuin luterilaisia.


    • Anonyymi

      Koska Jumalaasi ei kiinnosta. Hän on liitossa Saatanan kanssa Ukrainassakin.

      • Anonyymi

        Sinä olet liitossa 👹:n kanssa.


      • Anonyymi

        Sika on kesy hyödyllinen ja älykäs eläin. Mutta sinä ja 👹 kylvätte kuolemaa.


      • Anonyymi

        On se niin vaikeaa - uskovaisten Jumala ON Saatana tosi Jumalan uhrikultilla, joka teurastettiin pääsiäisen uhrilampaana Kristus-nimisenä hahmona ja kirottiin helvettiin Paavalin sanoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se niin vaikeaa - uskovaisten Jumala ON Saatana tosi Jumalan uhrikultilla, joka teurastettiin pääsiäisen uhrilampaana Kristus-nimisenä hahmona ja kirottiin helvettiin Paavalin sanoin.

        Ja tähän lisäyksenä vielä, että Lutherinkin sanoin kasteella asetetaan Perkele jo lapsena ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi. Perkeleestä nyt vaan on enemmän hyötyä kuin Jumalasta markkinatorimeiningissä, mihin tarvitaan ennen kaikkea niitä pankkeja. Tähänhän on vihje Raamatussa, kun Jeesus heittele rahanvaihtajien pöytiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tähän lisäyksenä vielä, että Lutherinkin sanoin kasteella asetetaan Perkele jo lapsena ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi. Perkeleestä nyt vaan on enemmän hyötyä kuin Jumalasta markkinatorimeiningissä, mihin tarvitaan ennen kaikkea niitä pankkeja. Tähänhän on vihje Raamatussa, kun Jeesus heittele rahanvaihtajien pöytiä.

        "perkele lapsena ihmisen kimppuun",

        helluntailaisuus ainakin kimpussa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tähän lisäyksenä vielä, että Lutherinkin sanoin kasteella asetetaan Perkele jo lapsena ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi. Perkeleestä nyt vaan on enemmän hyötyä kuin Jumalasta markkinatorimeiningissä, mihin tarvitaan ennen kaikkea niitä pankkeja. Tähänhän on vihje Raamatussa, kun Jeesus heittele rahanvaihtajien pöytiä.

        Eikö teille ole todellakaan koskaan tullut mieleen, että koko juutalainen rahamaailmabisnes - kansainvälisesti erittäin hyvin tunnettu - juontaa juurensa jo kristinuskosta 2000 vuoden takaa? Ja kun rahamaailma alkoi kaatumaan (finanssikriisi), niin sehän alkoi Vatikaanin pankki Ambrosianoksesta!

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Banco_Ambrosiano
        http://www.kaapeli.fi/book/pesukone.htm

        Suomalainen pankki myös mainittu. Tässä on kaiken perusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "perkele lapsena ihmisen kimppuun",

        helluntailaisuus ainakin kimpussa .

        Sinulla on hupaisa hellarimania. 🤣
        Onko oikein kotikasvatuksessa vai omaa kenittämääsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on hupaisa hellarimania. 🤣
        Onko oikein kotikasvatuksessa vai omaa kenittämääsi.

        täältä palstoiltahan sen voi lukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        täältä palstoiltahan sen voi lukee.

        Kyllä,, sinun kirjoittamanasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä,, sinun kirjoittamanasi.

        en todellakaan ole helluntailainen, heitätkö omatkin kommenttis toisten piikkiin, eikös raamattu opeta rehellisyydestä ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en todellakaan ole helluntailainen, heitätkö omatkin kommenttis toisten piikkiin, eikös raamattu opeta rehellisyydestä ??

        En sanonutkaan sinua hellariksi, et ole niin fiksu,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sika on kesy hyödyllinen ja älykäs eläin. Mutta sinä ja 👹 kylvätte kuolemaa.

        Varo sukupuoli tauteja!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se niin vaikeaa - uskovaisten Jumala ON Saatana tosi Jumalan uhrikultilla, joka teurastettiin pääsiäisen uhrilampaana Kristus-nimisenä hahmona ja kirottiin helvettiin Paavalin sanoin.

        Määrittele uskovainen 🧘‍♂️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö teille ole todellakaan koskaan tullut mieleen, että koko juutalainen rahamaailmabisnes - kansainvälisesti erittäin hyvin tunnettu - juontaa juurensa jo kristinuskosta 2000 vuoden takaa? Ja kun rahamaailma alkoi kaatumaan (finanssikriisi), niin sehän alkoi Vatikaanin pankki Ambrosianoksesta!

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Banco_Ambrosiano
        http://www.kaapeli.fi/book/pesukone.htm

        Suomalainen pankki myös mainittu. Tässä on kaiken perusta.

        Oletko salaliittoteoreetikko?


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Oletko salaliittoteoreetikko?

        Kuuhunkaan ei varmaan koskaan laskeuduttu ja maa onkin oikeasti litteä ja liskomiehet johtaa tätä maailmaa ja rokotteissa oli mikrosiruja 🤣


    • Anonyymi

      ketjun otsikko on helluntailaisten aloitus.
      eikö helluntailaiset tiedä sen vertaa että kaikissa kirkoissa on kristillinen kaste, ei siis ainoastaan luterilaisuudessa.

      luterilaisuus on vaan helluntailaisten hampaissa, vaikka helluntailaisuus tuotu monta sataa vuotta myöhemmin, kun kristinusko ja krisitllinen kaste ollut Suomessa.
      ensimmäinne Suomessa oleva kristillinen kirkko on Kaarinassa 1100 -luvulla.

      helluntailaisuus-eksytys on tuotu Suomeen 1900 -luvulla, eikä mistään krisitllisestä kirkosta edes haarautunut, vaan ihan oman oppinaan sodomiaa harjoittavien miesten tuomana, joista toinen William Seymore sai vankilatuomion sodomian harjoittamisesta, karkotettiin ruotiisn käsriin vankeusrangaistuksensa.

      helluntailaisten "esimerkillinen krisitnusko" . . .

      • Anonyymi

        Eikö kaikki ole ihan sitä samaa tosi Jumalan uhrikulttia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kaikki ole ihan sitä samaa tosi Jumalan uhrikulttia?

        ei ole,

        Jeesus varoitaa raamatussa:

        "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja, nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja
        ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin"
        Matt: 24: 24


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole,

        Jeesus varoitaa raamatussa:

        "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja, nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja
        ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin"
        Matt: 24: 24

        ” jos mahdollista, mutta ei ole mahdollista jos ihminen on kiinnittynyt Jumalan sanaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole,

        Jeesus varoitaa raamatussa:

        "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja, nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja
        ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin"
        Matt: 24: 24

        Tosi.

        Muistakaa menestysteologi Markku Koivisto ja häneen ihastuneet lampaat!!!
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi.

        Muistakaa menestysteologi Markku Koivisto ja häneen ihastuneet lampaat!!!
        😁

        Markku Koivisto, erehtyi ja eksy hellareihin, ja sai "palkaksi sen mitä sai", elikkä helluntailaisuuden perustajien synnin,

        "pysykää erossa, ettette tulisi osalliseksi heidän synteihinsä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markku Koivisto, erehtyi ja eksy hellareihin, ja sai "palkaksi sen mitä sai", elikkä helluntailaisuuden perustajien synnin,

        "pysykää erossa, ettette tulisi osalliseksi heidän synteihinsä"

        Koivisto oli uranuurtaja lut kirkon homomyönteiselle kannalle ja hänen jälkeen kirkon johtohenkilöt alkoivat tehdä propagandaa homouden puolesta. Nyt kaikki piispat ja osa papeista liputtaa SETA:n arvojen puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koivisto oli uranuurtaja lut kirkon homomyönteiselle kannalle ja hänen jälkeen kirkon johtohenkilöt alkoivat tehdä propagandaa homouden puolesta. Nyt kaikki piispat ja osa papeista liputtaa SETA:n arvojen puolesta.

        helluntailaisuus - perustajat alkoi uuranuurtamisen , sodomiaa harjoittavien miesten tuomana helluntailaisuusoppi Suomeen> Parham & Seymore.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuus - perustajat alkoi uuranuurtamisen , sodomiaa harjoittavien miesten tuomana helluntailaisuusoppi Suomeen> Parham & Seymore.

        Miksi veivaat tuota samaa valhetta? Onko sielunelämäsi noin köyhää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi veivaat tuota samaa valhetta? Onko sielunelämäsi noin köyhää?

        helluntailaiset ei usko raamattua, ja sulkeevat silmänsä todistettavien perustajien homoudesta > sodomiasta.

        kaikki oikeudenpaperit yhä vieläkin arkistoissa . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset ei usko raamattua, ja sulkeevat silmänsä todistettavien perustajien homoudesta > sodomiasta.

        kaikki oikeudenpaperit yhä vieläkin arkistoissa . . .

        Markku Koivisto ei ollut hellari, vaan luterilainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markku Koivisto ei ollut hellari, vaan luterilainen.

        ei ollut hellari, rupesi kuitenkin heidän seuraansa lyöttäytyyn.
        ja siitä seurasi helluntailasiuuden "perustus" = sodomialla perusteettu lahko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ollut hellari, rupesi kuitenkin heidän seuraansa lyöttäytyyn.
        ja siitä seurasi helluntailasiuuden "perustus" = sodomialla perusteettu lahko.

        Luterilaiset ovat hintahtavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset ovat hintahtavia.

        Ei vaan hellarit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Markku Koivisto, erehtyi ja eksy hellareihin, ja sai "palkaksi sen mitä sai", elikkä helluntailaisuuden perustajien synnin,

        "pysykää erossa, ettette tulisi osalliseksi heidän synteihinsä"

        Varokaa itse erehtymisiä.
        Sitäpaitsi lampaatkin erehtyivät.
        😁


    • Anonyymi

      aloitukseen: "kapakat ja porttolat"

      Jeesus sanoi heille:
      "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja PORTOT menevät ennen teitä Jumalan
      valtakuntaan"
      Matt: 21: 31

      • Anonyymi

        Mutta ennen kuin portot ja tullimiehet pääsevät taivasten valtakuntaan, heidän pitää tehdä parannus.
        "Johannes tuli teidän tykönne vanhurskauden tietä, ja te ette uskoneet häntä, mutta publikaanit ja portot uskoivat häntä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ennen kuin portot ja tullimiehet pääsevät taivasten valtakuntaan, heidän pitää tehdä parannus.
        "Johannes tuli teidän tykönne vanhurskauden tietä, ja te ette uskoneet häntä, mutta publikaanit ja portot uskoivat häntä".

        Tullimiehet pääsevät automaattisesti taivaaseen!
        😁


    • "Miksei se kaste tehoa..."

      Koska se ei ole mikään maaginen taikatemppu.

      • Anonyymi

        Niinpä, aloittajan kaltainen kyselijä ei ymmärrä kasteen merkitystä.


      • Anonyymi

        Mikä se sitten on ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, aloittajan kaltainen kyselijä ei ymmärrä kasteen merkitystä.

        No ei selvästikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei selvästikään.

        tutkikaa itse raamatusta, jos teillä siihen ymmärrystä .


    • Anonyymi

      Puolestaan katsella joka puolelle on vähän silmäilyä. Jeesuksen puolesta ei kannata kärsiä.

      • Anonyymi

        Totta:"Koska se ei ole mikään maaginen taikatemppu."

        Mutta kun kirkkokiivailijat vaahtoavat, että kaste on Jumalan työ ja sen avulla vauva uudestisyntyy, täyttyy Pyhällä hengellä, hänestä tulee uusi luomus ja Jumalan lapsi.

        No, Putin on malliesimerkki tällaisesta Jumalan lapsesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta:"Koska se ei ole mikään maaginen taikatemppu."

        Mutta kun kirkkokiivailijat vaahtoavat, että kaste on Jumalan työ ja sen avulla vauva uudestisyntyy, täyttyy Pyhällä hengellä, hänestä tulee uusi luomus ja Jumalan lapsi.

        No, Putin on malliesimerkki tällaisesta Jumalan lapsesta.

        niin oli Vanhna liiton aikanakin, ympärileikkauksen JÄLKEEN vasta lapsi oli Jumalan liitossa,
        tytöistä kaksi kyyhkysenpoikasta,

        "Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt, että rahalla ostamasi; ja NIIN minun
        LIITTONI
        merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi"
        1 Moos: 17: 13

        ympärileikkaus on Uuden liiton kasteen esikuva,

        "Tämän esikuvan mukaisesti, vesi nyt teidätkin pelastaa - kasteena, joka EI ole lihan
        saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen
        Kristuksen ylösnousemuksen KAUTTA"

        "hyvän omantunnon", hyvä omatunto seuraa niin kastettavaa, kuin kastettavan lapsen
        vanhempia, jotka kasteen omassa perhekunnassaan huolehtii.

        "joka ei huolehdi omasta perhekunnastaan , on uskomatonta pahempi"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin oli Vanhna liiton aikanakin, ympärileikkauksen JÄLKEEN vasta lapsi oli Jumalan liitossa,
        tytöistä kaksi kyyhkysenpoikasta,

        "Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt, että rahalla ostamasi; ja NIIN minun
        LIITTONI
        merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi"
        1 Moos: 17: 13

        ympärileikkaus on Uuden liiton kasteen esikuva,

        "Tämän esikuvan mukaisesti, vesi nyt teidätkin pelastaa - kasteena, joka EI ole lihan
        saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen
        Kristuksen ylösnousemuksen KAUTTA"

        "hyvän omantunnon", hyvä omatunto seuraa niin kastettavaa, kuin kastettavan lapsen
        vanhempia, jotka kasteen omassa perhekunnassaan huolehtii.

        "joka ei huolehdi omasta perhekunnastaan , on uskomatonta pahempi"

        aina joku kohta osuu kun lainaa puoli Raamattua, eikö vain!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin oli Vanhna liiton aikanakin, ympärileikkauksen JÄLKEEN vasta lapsi oli Jumalan liitossa,
        tytöistä kaksi kyyhkysenpoikasta,

        "Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt, että rahalla ostamasi; ja NIIN minun
        LIITTONI
        merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi"
        1 Moos: 17: 13

        ympärileikkaus on Uuden liiton kasteen esikuva,

        "Tämän esikuvan mukaisesti, vesi nyt teidätkin pelastaa - kasteena, joka EI ole lihan
        saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen
        Kristuksen ylösnousemuksen KAUTTA"

        "hyvän omantunnon", hyvä omatunto seuraa niin kastettavaa, kuin kastettavan lapsen
        vanhempia, jotka kasteen omassa perhekunnassaan huolehtii.

        "joka ei huolehdi omasta perhekunnastaan , on uskomatonta pahempi"

        Kuinka monta sukupolvea pitää olla kumarassa lutteriin päin että pääsee tuon asteiseen pimeyteen ja syvälle siihen, riittääkö viis polvea?

        ilman kaivinkonetta kaiken lisäksi hohoijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aina joku kohta osuu kun lainaa puoli Raamattua, eikö vain!

        nimneomaan KOKO raamattu on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle.

        siksihän helluntailaiset ei voi totuutta löytääkään, kun tutkivat "puolet raamatusta" , ei Apostolien TEOT (tekemiset) ole Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle, jostakinhan sen Alkuseurakuntakin pitänee lähtee, ja APOSTOLIT
        "tutki kirjoituksia, oliko asia niin",

        sieltä jokainen voi aloittaa, niinkuin teki Apostolitkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta:"Koska se ei ole mikään maaginen taikatemppu."

        Mutta kun kirkkokiivailijat vaahtoavat, että kaste on Jumalan työ ja sen avulla vauva uudestisyntyy, täyttyy Pyhällä hengellä, hänestä tulee uusi luomus ja Jumalan lapsi.

        No, Putin on malliesimerkki tällaisesta Jumalan lapsesta.

        Raamattu opettaa noin. Sinä uudestikatekiivlilija vaahtoat täälllä Raamatu opetusta vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nimneomaan KOKO raamattu on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle.

        siksihän helluntailaiset ei voi totuutta löytääkään, kun tutkivat "puolet raamatusta" , ei Apostolien TEOT (tekemiset) ole Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle, jostakinhan sen Alkuseurakuntakin pitänee lähtee, ja APOSTOLIT
        "tutki kirjoituksia, oliko asia niin",

        sieltä jokainen voi aloittaa, niinkuin teki Apostolitkin.

        Millainen pönttö oikein olet kun jankkaa ttuota samaa apostolien tutkimisista kun mitään sellaista ei Raamattu kerro häh !?

        etkö ymmärrä mitä kirjoitetaan onko lukihörö vaio mikä on !?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen pönttö oikein olet kun jankkaa ttuota samaa apostolien tutkimisista kun mitään sellaista ei Raamattu kerro häh !?

        etkö ymmärrä mitä kirjoitetaan onko lukihörö vaio mikä on !?

        Mitä pöntö sinä liikut luterilaisten palstalla kun et Raamatusta mitään tajua häh?


    • Anonyymi

      Juutalaiset ja muslmit myös myy viinaa valmistaa sitä ja juo sitä montakin huumeissa kasinoilla juoppoja . ✡️

      • Anonyymi

        meinaatko vielä monta kertaa tuon litaniasi laittaa tänään?


    • Anonyymi

      Portto Israel mesopotaniasta arabiasta päivää

    • Anonyymi

      Ei-uskovalle ei kasteella ole mitään merkitystä.

    • Anonyymi

      Ja sen huomaa kansan elintavoista minkä verran se heidän kasteensa on vaikuttanut !

      mutta ei nämä sakastilaiset mitään näe, kaikki on hyvin ja armo ennättää!

      • Anonyymi

        Ei kai se kaste elintapoihin suoraan vaikuta!! Etkö lue Raamattua


      • Anonyymi

        Sen näkee kellarilaisten evlitavoista ja kirjoituksista mitä se kylpeminen on vaikuttanut

        En nuo kellarilaiset mitään näe, sokeita pässejä kaikki


    • Anonyymi

      Synnissä siintyneiden vauvojen kastaminen on kamalaa.
      Synnytyksessä naisetkin saastuivat kirkkolain mukaan vuoteen 1973!
      .
      😁

      • Anonyymi

        Kaikkea muuta kuin kamalaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea muuta kuin kamalaa

        Vauvat pitäis ensin kirkottaa koska nekin ovat saastaisia!
        😁


    • Anonyymi

      Voi voi kun teillä on kauheaa,Minulla on vain yksinkertaisen tyhmän luja usko Jeesukseen,enkä voi väitellä mistään teidän viisaampien kanssa..

      • Anonyymi

        Tuleeko koskaan viisaaseen mieleen, että jos pitäisikin uskoa Jeesusta?


    • Anonyymi

      Aika tyhmä aloitus.Varmaan melkein kaikki on suomessa kastettu lapsena kuin minäkin . Oikean kasteen otin kuitenkin kun taposta istuin ja oli huojentavaa mutta ei se tyhjäksi sitä tee mitä tein . Ketjussa on on ihan asiallisiakin kommentteja juuri siitä että ei se upotus kastekkaan ole mikään pikaratkaisu. Kaikki siis joudumme tekemään työtä sen parannuksen eteen. Vaikka kasteella lupailtiin tyyliin, että nyt kaikki on pois pyyhkäisty en usko siihen. Uskon, että ihmisen pitää katua tehdä parannusta.

      • Anonyymi

        <<Pidä siis mielessäsi, että kastetoimituksen liitännäiset merkitsevät kovin vähän, sellaiset kuin kasvoihin puhaltaminen, ristinmerkkien tekeminen, suolan paneminen suuhun, syljestä ja mullasta tehdyn tahnan siveleminen korviin ja nenään, rinnan ja olkapäiden voiteleminen öljyllä, päälaen voitelu krismalla, kastepaitaan pukeminen, palavan kynttilän antaminen käteen jne. Kaikkea sellaista ihmiset ovat lisäilleet kaunistaakseen kastetoimitusta, mutta ilman niitäkin on kaste toimitettavissa, sillä ei Perkele noita keinoja kavahda eikä kammoa. Hän ei piittaa isommistakaan konsteista, hänet on otettava vakavasti.<<

        Luther: Vähä katekismus, liitteet

        Luther irvailee rituaalien merkityksestä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Pidä siis mielessäsi, että kastetoimituksen liitännäiset merkitsevät kovin vähän, sellaiset kuin kasvoihin puhaltaminen, ristinmerkkien tekeminen, suolan paneminen suuhun, syljestä ja mullasta tehdyn tahnan siveleminen korviin ja nenään, rinnan ja olkapäiden voiteleminen öljyllä, päälaen voitelu krismalla, kastepaitaan pukeminen, palavan kynttilän antaminen käteen jne. Kaikkea sellaista ihmiset ovat lisäilleet kaunistaakseen kastetoimitusta, mutta ilman niitäkin on kaste toimitettavissa, sillä ei Perkele noita keinoja kavahda eikä kammoa. Hän ei piittaa isommistakaan konsteista, hänet on otettava vakavasti.<<

        Luther: Vähä katekismus, liitteet

        Luther irvailee rituaalien merkityksestä....

        <<syljestä ja mullasta tehdyn tahnan siveleminen korviin ja nenään ... Kaikkea sellaista ihmiset ovat lisäilleet kaunistaakseen kastetoimitusta<<

        Taisi tulla taisteluväsymys ihmisten uskojen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Pidä siis mielessäsi, että kastetoimituksen liitännäiset merkitsevät kovin vähän, sellaiset kuin kasvoihin puhaltaminen, ristinmerkkien tekeminen, suolan paneminen suuhun, syljestä ja mullasta tehdyn tahnan siveleminen korviin ja nenään, rinnan ja olkapäiden voiteleminen öljyllä, päälaen voitelu krismalla, kastepaitaan pukeminen, palavan kynttilän antaminen käteen jne. Kaikkea sellaista ihmiset ovat lisäilleet kaunistaakseen kastetoimitusta, mutta ilman niitäkin on kaste toimitettavissa, sillä ei Perkele noita keinoja kavahda eikä kammoa. Hän ei piittaa isommistakaan konsteista, hänet on otettava vakavasti.<<

        Luther: Vähä katekismus, liitteet

        Luther irvailee rituaalien merkityksestä....

        Kaunistaakseen??
        😆😆🤪🤪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaunistaakseen??
        😆😆🤪🤪

        Oliko Lutherilta unohtunut kastekynttilät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Lutherilta unohtunut kastekynttilät?

        Tulee mieleen eräästä kirjasta juoni, jossa maineikas arkkitehti kyllästyi kehumiseensa - piti ihmisiä tyhminä - ja keksi aina vain hullumpia ja rumempia taloja ja typerämpiä malleja, ja aina vain kehuttiin kuinka taiteellisen hienoja ne ovat! Kyseistä arkkitehtiä alkoi äklöttämään lopulta niin paljon, kun kukaan ei huomannut ja tajua mitään, että jätti koko työnsä ja muutti spitaalisten saarelle, kauas kaikissa ihmisistä. Tähän viittaan, kun sanon, että tuliko Lutherilla taisteluväsymys ihmisten uskomisten kanssa; pistetään aina vaan hullumpaa riittiä uskonnon ja kuoeman palvonna nimissä, ja aina se vaan on entistä hienompaa ja pyhempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee mieleen eräästä kirjasta juoni, jossa maineikas arkkitehti kyllästyi kehumiseensa - piti ihmisiä tyhminä - ja keksi aina vain hullumpia ja rumempia taloja ja typerämpiä malleja, ja aina vain kehuttiin kuinka taiteellisen hienoja ne ovat! Kyseistä arkkitehtiä alkoi äklöttämään lopulta niin paljon, kun kukaan ei huomannut ja tajua mitään, että jätti koko työnsä ja muutti spitaalisten saarelle, kauas kaikissa ihmisistä. Tähän viittaan, kun sanon, että tuliko Lutherilla taisteluväsymys ihmisten uskomisten kanssa; pistetään aina vaan hullumpaa riittiä uskonnon ja kuoeman palvonna nimissä, ja aina se vaan on entistä hienompaa ja pyhempää.

        Ja kun Luther ei voi suoraan suomia uskontoa, hän käyttää tuolla kohdalla 'Perkelettä' vastakeinona herättelemään ajattelua:

        <<... sillä ei Perkele noita keinoja kavahda eikä kammoa. Hän ei piittaa isommistakaan konsteista, hänet on otettava vakavasti.

        Ja miten Lutherin käy? Juuri kuin maineikkaan arkkitehdin, ja lopulta hän toteaakin (artikkeli Kirkko- ja kaupunkilehdessä):

        << ”Minä olen kypsä paska ja maailma on suuri perse, joka puuppaa minut kohta ulos”, lausui Martti Luther tulevasta kuolemastaan<<

        Ja näin syntyi hieno luterilainen uskon 'yksin armosta', koska koko Raamatussa ei ole mitään armoa Paavalin luomalla syntiopilla käyttää Jeesusta pääsiäisen teurastettuna uhrilampaana. Niin on pyhää ja hurskasta, mutta perkele sai omansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun Luther ei voi suoraan suomia uskontoa, hän käyttää tuolla kohdalla 'Perkelettä' vastakeinona herättelemään ajattelua:

        <<... sillä ei Perkele noita keinoja kavahda eikä kammoa. Hän ei piittaa isommistakaan konsteista, hänet on otettava vakavasti.

        Ja miten Lutherin käy? Juuri kuin maineikkaan arkkitehdin, ja lopulta hän toteaakin (artikkeli Kirkko- ja kaupunkilehdessä):

        << ”Minä olen kypsä paska ja maailma on suuri perse, joka puuppaa minut kohta ulos”, lausui Martti Luther tulevasta kuolemastaan<<

        Ja näin syntyi hieno luterilainen uskon 'yksin armosta', koska koko Raamatussa ei ole mitään armoa Paavalin luomalla syntiopilla käyttää Jeesusta pääsiäisen teurastettuna uhrilampaana. Niin on pyhää ja hurskasta, mutta perkele sai omansa.

        Tuossa artikkelissa on mielenkiintoinen kohta:

        <<Pierussa on vieläkin suurempi voima. Se nujertaa paholaisen. Toisinaan sielunvihollinen herätti Lutherin yöllä väittelyyn. Silloin mies esitti hurskaat argumenttinsa ja lopuksi ”pieraisin paholaisen tiehensä”. Niin köykäisiä ovat ikivihollisen pointit.

        Pieruhuumori parantaa myös omantunnontuskat. Kun paholainen muistutti Lutheria tämän synneistä, hän vastasi vitsaillen. ”Eilenkin päästelin estottomasti kaasua. Olethan kirjannut sen syytöslistaasi”. Hänen pointtinsa oli, että Jumalan armon edessä paholaisen syytökset ovat pelkkää ilmaa.<<

        Ei, tällä Lutherin jutulla ei ollut mitään tekemistä omantunnon kanssa, VAAN LUTHER SANOO, ETTÄ SE EI OLE JUMALA, JOKA PITÄÄ LISTAA IHMISEN SYNNEISTÄ, VAAN SE ON SAATANASTA!

        Onko kenelläkään aivoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa artikkelissa on mielenkiintoinen kohta:

        <<Pierussa on vieläkin suurempi voima. Se nujertaa paholaisen. Toisinaan sielunvihollinen herätti Lutherin yöllä väittelyyn. Silloin mies esitti hurskaat argumenttinsa ja lopuksi ”pieraisin paholaisen tiehensä”. Niin köykäisiä ovat ikivihollisen pointit.

        Pieruhuumori parantaa myös omantunnontuskat. Kun paholainen muistutti Lutheria tämän synneistä, hän vastasi vitsaillen. ”Eilenkin päästelin estottomasti kaasua. Olethan kirjannut sen syytöslistaasi”. Hänen pointtinsa oli, että Jumalan armon edessä paholaisen syytökset ovat pelkkää ilmaa.<<

        Ei, tällä Lutherin jutulla ei ollut mitään tekemistä omantunnon kanssa, VAAN LUTHER SANOO, ETTÄ SE EI OLE JUMALA, JOKA PITÄÄ LISTAA IHMISEN SYNNEISTÄ, VAAN SE ON SAATANASTA!

        Onko kenelläkään aivoja?

        Ai niin, linkki ja lähde ko. juttuun:

        https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kuula-mina-olen-kypsa-paska-ja-maailma-on-suuri-perse-joka-puuppaa-minut-kohta-ulos-lausui-martti-luther-tulevasta-kuolemastaan


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aitoa liberaaliluterilaisuutta.

        Siitä on luterilaisuus siis syntynyt?!


      • " Ketjussa on on ihan asiallisiakin kommentteja juuri siitä että ei se upotus kastekkaan ole mikään pikaratkaisu. Kaikki siis joudumme tekemään työtä sen parannuksen eteen. Vaikka kasteella lupailtiin tyyliin, että nyt kaikki on pois pyyhkäisty en usko siihen."

        Juuri näin, jokainen joutuu tekemään omalta kohdaltaan koko ajan sitä parannusta jota voi myös kutsua kilvoitteluksi.


      • Minua ei kastettu, koska vanhempani ajattelivat, että se päätös kuuluu sitten minulle. Olen aina ollut vapaa kirkosta 🙂


    • Anonyymi

      Jeesus sanoo: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan"
      Matt: 21: 31

      aloittaja siis luulee, että taivaassa ei tiedetä "kapakat ja porttolat",

      "Herra on kaikkitietävä ja kaikkivaltias" Ps. 139

    • Olen helluntailainen enkä käy kapakassa enkä porttolassa. Juon punaviiniä kotona.
      Ja menen ensi sunnuntaina katoliseen messuun. Saa nähdä saanko COVID-tartunnan.
      😁😎😎😁🤓😎

      • Anonyymi

        Älä vaan ota lapsia mukaasi. Katolisessa kirkossa lapset saattavat joutua raiskatuiksi.


      • Anonyymi

        Jehovilla sama ongelma, etenkin Amerikassa!
        😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jehovilla sama ongelma, etenkin Amerikassa!
        😁

        Vai niin, en ole seurannut asiaa.


    • Anonyymi

      Vankilat, peliluolat, huumeluolat, alkoholistipaikat, mielisairaalat, pornopaikat, ... ovat täyttyneet lähinnä luterilaisilla, ehkä jopa 80% ovat lluterilaisia ja loput ateisteja.

      • Anonyymi

        Voi on siellä hellareitakin, älä huoli


      • Anonyymi

        Veikkan että lähes kaikki ovat ateisteja, riippumatta mihin uskonnolliseen yhteisöön kuuluvat.


      • Anonyymi

        mitä sitten ! !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkan että lähes kaikki ovat ateisteja, riippumatta mihin uskonnolliseen yhteisöön kuuluvat.

        Kirjoitit: "Veikkan että lähes kaikki ovat ateisteja, riippumatta mihin uskonnolliseen yhteisöön kuuluvat". Kuinka luterilaiset, jotka tulevat uskoon jo muutaman viikon ikäisinä ja täyttyvät Pyhällä Hengellä ja saavat Jumalan sinetin, ovatkin ateisteja???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit: "Veikkan että lähes kaikki ovat ateisteja, riippumatta mihin uskonnolliseen yhteisöön kuuluvat". Kuinka luterilaiset, jotka tulevat uskoon jo muutaman viikon ikäisinä ja täyttyvät Pyhällä Hengellä ja saavat Jumalan sinetin, ovatkin ateisteja???

        Miten moni uskoontullut ihminen on ateisti??? Mieti sitä! Moni luoouu uskostaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi on siellä hellareitakin, älä huoli

        Voi niitäkin siellä riittää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi niitäkin siellä riittää

        "kapakat ja porttolat . . .

        Jeesus sanoo:
        "Jos MINÄ tahdon, että HÄN jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä
        se sinuun koskee ? Seuraa SINÄ minua" Joh: 21:22


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkan että lähes kaikki ovat ateisteja, riippumatta mihin uskonnolliseen yhteisöön kuuluvat.

        "Veikkan että lähes kaikki ovat ateisteja, ..."

        Tuo on totta että suurin osa luterilaisista on ateisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Veikkan että lähes kaikki ovat ateisteja, ..."

        Tuo on totta että suurin osa luterilaisista on ateisteja.

        He siis ovat ateisteja eivätkä luterilaisia uskovia.


    • Anonyymi

      Luterilaisten osuus vankiloista ym. on massiivinen, suurin osa on päälaen valeltuja kolmeen kertaan, mutta ei ole auttanut mihinkään.

      • Anonyymi

        Pilkkaat Jeesuken asettama kastetta päälakivaleuksi, sairasta

        Mikään kaste ei estä ihmistä tekemästä syntiä. Myös uudestikastettuja istuu vankilossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilkkaat Jeesuken asettama kastetta päälakivaleuksi, sairasta

        Mikään kaste ei estä ihmistä tekemästä syntiä. Myös uudestikastettuja istuu vankilossa

        mihin se vauvakaste mahtaa vaikuttaa, kun se ei vaikuta vaikuttavan mihinkään !?

        mikä tuon temputuksen fokus mahtaa olla onko siitä tietoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilkkaat Jeesuken asettama kastetta päälakivaleuksi, sairasta

        Mikään kaste ei estä ihmistä tekemästä syntiä. Myös uudestikastettuja istuu vankilossa

        Pääseekö vauvakastettu syntiä iloiten tekevä taivaaseen?

        kyllä vai ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääseekö vauvakastettu syntiä iloiten tekevä taivaaseen?

        kyllä vai ei?

        Jeesus sanoo:

        "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot MENEVÄT ennen teitä Jumalan
        valtakuntaan.
        Matt: 21: 31


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoo:

        "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot MENEVÄT ennen teitä Jumalan
        valtakuntaan.
        Matt: 21: 31

        Niin sanoo mutta mitä sinä sanot kysmykseen vai yritätkö selittää että portot menee tosta vaan taivaaseen vai mitä yrität sanoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoo:

        "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot MENEVÄT ennen teitä Jumalan
        valtakuntaan.
        Matt: 21: 31

        NOVUM
        31. Publikaanit ja portot olivat ihmisiä, jotka elämällään hylkäsivät Jumalan. Kutsu parannukseen vaikutti kuitenkin heihin niin voimakkaasti, että he muuttuivat. Vertauksen poika ensin kieltäytyi, mutta katui ja meni kuitenkin. Jeesus ei tietenkään tällä osoittanut hyväksyvänsä syntistä elämää. Hänen valtakunnassaan vallitsevat ne vanhurskauden vaatimukset, joita Johannes Kastaja oli saarnannut, mutta ovet olivat avoinna kaikille, jotka tekivät parannuksen ja uskoivat. Jeesuksen julistuksessa ankarat vaatimukset ja rajaton armo kulkivat käsi kädessä. Hän itse oli täynnä armoa ja totuutta, Joh 1:14. Vaikka Jeesus sanoo publikaanien ja porttojen menevän sisälle ensin, hän ei tarkoita, etteivätkö toiset seuraisi perässä. Tämä ilmaisee vain, että jotkut niistä jotka olivat olleet publikaaneja (esim. Matteus ja Sakkeus) ja porttoja olivat paremmassa asemassa Jumalan edessä kuin nämä fariseukset. He tekivät Jumalan tahdon, kun taas fariseukset ylevästä tunnustuksestaan huolimatta asettuivat vastustamaan. Fariseukset olivat odottavinaan Jumalan valtakuntaa, mutta sen tullessa he eivät ottaneet sitä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sanoo mutta mitä sinä sanot kysmykseen vai yritätkö selittää että portot menee tosta vaan taivaaseen vai mitä yrität sanoa?

        mitä minä sanon,

        sanon, että MINULLA EI ole "taivasten valtakunnan avaimia"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NOVUM
        31. Publikaanit ja portot olivat ihmisiä, jotka elämällään hylkäsivät Jumalan. Kutsu parannukseen vaikutti kuitenkin heihin niin voimakkaasti, että he muuttuivat. Vertauksen poika ensin kieltäytyi, mutta katui ja meni kuitenkin. Jeesus ei tietenkään tällä osoittanut hyväksyvänsä syntistä elämää. Hänen valtakunnassaan vallitsevat ne vanhurskauden vaatimukset, joita Johannes Kastaja oli saarnannut, mutta ovet olivat avoinna kaikille, jotka tekivät parannuksen ja uskoivat. Jeesuksen julistuksessa ankarat vaatimukset ja rajaton armo kulkivat käsi kädessä. Hän itse oli täynnä armoa ja totuutta, Joh 1:14. Vaikka Jeesus sanoo publikaanien ja porttojen menevän sisälle ensin, hän ei tarkoita, etteivätkö toiset seuraisi perässä. Tämä ilmaisee vain, että jotkut niistä jotka olivat olleet publikaaneja (esim. Matteus ja Sakkeus) ja porttoja olivat paremmassa asemassa Jumalan edessä kuin nämä fariseukset. He tekivät Jumalan tahdon, kun taas fariseukset ylevästä tunnustuksestaan huolimatta asettuivat vastustamaan. Fariseukset olivat odottavinaan Jumalan valtakuntaa, mutta sen tullessa he eivät ottaneet sitä vastaan.

        Jeesus sanoo : "publikaanin ja syntiset MENEVÄT ennen teitä Jumalan valtakuntaan"

        LISÄÄMÄTTÄ, Jeesuksen sanoihin MITÄÄN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääseekö vauvakastettu syntiä iloiten tekevä taivaaseen?

        kyllä vai ei?

        Ei jos ei usko Jeesukseen. Ja kukaan Jeesuksen uskova ei tee syntiä iloiten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei jos ei usko Jeesukseen. Ja kukaan Jeesuksen uskova ei tee syntiä iloiten.

        Hyvä että uudestikastajat kyselevät tääläl viisaammiltaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoo : "publikaanin ja syntiset MENEVÄT ennen teitä Jumalan valtakuntaan"

        LISÄÄMÄTTÄ, Jeesuksen sanoihin MITÄÄN.

        "Jeesus sanoo : "publikaanin ja syntiset MENEVÄT ennen teitä Jumalan valtakuntaan""

        Jokaisen kirjanoppineen eli teologin tulis hätkähtää näitä Jeesuksen sanoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei jos ei usko Jeesukseen. Ja kukaan Jeesuksen uskova ei tee syntiä iloiten.

        Voi teitä - ja usko Jeesukseen liittyy pelastuksena vain siihen, että nyt saa palvella lihalla synninlakia - menee kyllä nyt usko täysin haasiolle, harmi.

        Paavalin tärkein opetuskirje:

        7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä minä sanon,

        sanon, että MINULLA EI ole "taivasten valtakunnan avaimia"

        Ne on vain Jeesuksella.


    • Anonyymi

      Tuohan on vain hyvä asia. Tietää lahkot mistä hakea uusi jäseniä.

      • Anonyymi

        kaikki pusikothan ja nurkat e nykyiset ja jo aiemmatkin helluntailaiset on ryöminy, sehän on lähes "pääsyvaatimus" . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaikki pusikothan ja nurkat e nykyiset ja jo aiemmatkin helluntailaiset on ryöminy, sehän on lähes "pääsyvaatimus" . . .

        Tunsistko nyt ihan ailahtuksen sytåmessäsi kun sait olla herrasi palveluksessa valheen kaikella voimalla , tunsitko ailahtuksen?


    • Anonyymi

      Tämä kastekeskustelu, jota vuosi vuodelta käydään, on osoitus kirjoittajien taikauskosta.
      Asterixin kaveri Obelix kastettiin taikapadassa ja hän sai jellonan voimat loppuelämäkseen.
      Samaa ilmeisesti lahkolaisetkin olettavat kun heidät uppokastetaan uuteen uskoonsa.

      • Anonyymi

        Voi sinua.


    • Anonyymi

      Ei ole kauaakaan kun törmäsin kapakassa hiprakkaiseen helluntailaiseen joka alkoi jopa ikään kuin evankelioimaan vähän kyllä huonoista asemistaan jotka itsekin lopuksi myönsi.

      • Anonyymi

        Todella huono vale!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella huono vale!

        helluntailaisuus ja alkoholistit,

        "pauloihinsa kietovat syntien RASITTAMIA ja monenlaisten himojen heiteltäviä
        naisparkoja"
        2 Tim: 3: 6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella huono vale!

        ei ole valheita, tiedän erään helluntailaisperheen, jossa miehellä juurikin alkoholiongelma, ja käynyt aina eri kaupungissa ryyppyreissut, ettei kukaan tuttu ole näkemässä.

        tämmösiä "taakkoja" ne laittavat ihmisten harteille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ole valheita, tiedän erään helluntailaisperheen, jossa miehellä juurikin alkoholiongelma, ja käynyt aina eri kaupungissa ryyppyreissut, ettei kukaan tuttu ole näkemässä.

        tämmösiä "taakkoja" ne laittavat ihmisten harteille.

        Useimmiten tällaiset ihmiset ovat entisiä luterilaisia, jotka hakevat apua alkoholiongelmaansa vaikka helluntaiseurakunnasta.
        Taidat olla melkoinen fariseus, kun pyörit kapakoissa: "Ei ole kauaakaan kun törmäsin kapakassa...."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmiten tällaiset ihmiset ovat entisiä luterilaisia, jotka hakevat apua alkoholiongelmaansa vaikka helluntaiseurakunnasta.
        Taidat olla melkoinen fariseus, kun pyörit kapakoissa: "Ei ole kauaakaan kun törmäsin kapakassa...."

        et varmaan ole nähnyt !!!

        ja jos olisin ollut, en salaisi , minulla kun ei ole mitään salattavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmiten tällaiset ihmiset ovat entisiä luterilaisia, jotka hakevat apua alkoholiongelmaansa vaikka helluntaiseurakunnasta.
        Taidat olla melkoinen fariseus, kun pyörit kapakoissa: "Ei ole kauaakaan kun törmäsin kapakassa...."

        "hakevat apua alkoholiongelmaansa", siitähän raamatussa sanotaan,

        "niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin, ja pauloihinsa kietovat syntien RASITTAMIA ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
        jotka ovat AINA opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä TOTUUDEN tuntemiseen"
        2 Tim: 3: 6-7

        helluntailaisuudessa ei todellakaan pääse "totuuden" tuntemiseen, muuta opetusta kylläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "hakevat apua alkoholiongelmaansa", siitähän raamatussa sanotaan,

        "niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin, ja pauloihinsa kietovat syntien RASITTAMIA ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
        jotka ovat AINA opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä TOTUUDEN tuntemiseen"
        2 Tim: 3: 6-7

        helluntailaisuudessa ei todellakaan pääse "totuuden" tuntemiseen, muuta opetusta kylläkin.

        no miksi ne eivät ole saaneet kirkostaan apua että piti lähreä mualle nämä syntien rasittamat!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no miksi ne eivät ole saaneet kirkostaan apua että piti lähreä mualle nämä syntien rasittamat!?

        Koska hellunaissa ei anneta apua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska hellunaissa ei anneta apua!

        ai ja siksi menivät sinne hellunaihin,...ok vaikuttaa hyvin kirkollisen lookiselta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no miksi ne eivät ole saaneet kirkostaan apua että piti lähreä mualle nämä syntien rasittamat!?

        "kirkostaan mitään",

        alkoholiongelma pn terveydenhuoltoon kuuluva asia, fyysinen ja henkinen.
        Kirkko julistaa , evankeliumia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska hellunaissa ei anneta apua!

        Älä ota enää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ota enää!

        no, kuule , en nyt vaan ole alkoholisti, vaikka tiedänkin että helluntailaiset ei muunlaisia ihmisiä tiedä eivätkä tunne kuin ne alkoholin rasittamat, jotka
        siellä helluntailaisuudessa " ovat aina opetusta ottamassa, eivätkä koskaan pääse TOTUUDEN tuntemiseen"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no, kuule , en nyt vaan ole alkoholisti, vaikka tiedänkin että helluntailaiset ei muunlaisia ihmisiä tiedä eivätkä tunne kuin ne alkoholin rasittamat, jotka
        siellä helluntailaisuudessa " ovat aina opetusta ottamassa, eivätkä koskaan pääse TOTUUDEN tuntemiseen"

        Ortodoksinen totuus?
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no, kuule , en nyt vaan ole alkoholisti, vaikka tiedänkin että helluntailaiset ei muunlaisia ihmisiä tiedä eivätkä tunne kuin ne alkoholin rasittamat, jotka
        siellä helluntailaisuudessa " ovat aina opetusta ottamassa, eivätkä koskaan pääse TOTUUDEN tuntemiseen"

        Katolinen?
        Vanhollis-lestadiolainen?
        Körttiläinen?
        Mikä?
        😁


      • "... törmäsin kapakassa hiprakkaiseen helluntailaiseen joka alkoi jopa ikään kuin evankelioimaan..."

        Olen törmännyt aika useastikin. Sillä hellutalaiset ovat aivan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin :D


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        "... törmäsin kapakassa hiprakkaiseen helluntailaiseen joka alkoi jopa ikään kuin evankelioimaan..."

        Olen törmännyt aika useastikin. Sillä hellutalaiset ovat aivan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin :D

        Höpöhöpö, hellarit ovat valtaosin uskovia ja raittiita toisin kuin te luterilaiset,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö, hellarit ovat valtaosin uskovia ja raittiita toisin kuin te luterilaiset,

        Raittiita toki siten, etteivät hekään ns. "lasiin sylje". Eikä siinä ole mitään pahaa, jos on ihan tavallinen ihminen.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Raittiita toki siten, etteivät hekään ns. "lasiin sylje". Eikä siinä ole mitään pahaa, jos on ihan tavallinen ihminen.

        "Raittiita toki siten, etteivät hekään ns. "lasiin sylje"."

        Myös luterilainen on joskus ollut juovuksissa!!


    • Anonyymi

      Ja mistäs päättelet ettei tehoa? Uskonto sinänsä ei aiheena kiinnosta henkilökohtaisesti, mutta nämä keskustelualoitukset alkavat ns. pistää silmään sellaisillekin joita aihe ei kiehdo. Erityisesti ihmetyttää se mistä pimeän keskiajan ja inkvision syövereistä nämä tietäjät informaatiotansa ammentavat, vai olisiko peräti kysymys puhtaasta tyhmyydestä ja ahdasmielisyydestä? Eli tieto peräisin jostain omasta tuntemattomasta lähteestä joka ei totisesti avaudu jokaiselle 😁

      • Anonyymi

        Olen kuullut monen entisen alkoholistin kertovan, kuin he pääsivät eroon juomatavoistaan tultuaan uskoon. Eihän se tietysti ole mikään sataprosenttinen keino, jotkut lankeavat juomiseen sen jälkeenkin, mutta uskoontulleilla paranemisprosentti on paljon suurempi, kuin joillakin muilla menetelmillä. Luin joskus tutkimuksen (en muista mistä) , jossa 70 % parani alkoholismistaan tultuaan uskoon, kun normaaleissa hoitolaitoksissa paranemisprosentti on alle 50.
        Mutta tämähän ei sovi tavalliselle muotojumaliselle ja lahkolaiskauhuiselle nimikristitylle, joilla on aina suuri tarve pilkata uskovia. Peku ja KTS ovat hyviä esimerkkejä tuollaisista fariseuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut monen entisen alkoholistin kertovan, kuin he pääsivät eroon juomatavoistaan tultuaan uskoon. Eihän se tietysti ole mikään sataprosenttinen keino, jotkut lankeavat juomiseen sen jälkeenkin, mutta uskoontulleilla paranemisprosentti on paljon suurempi, kuin joillakin muilla menetelmillä. Luin joskus tutkimuksen (en muista mistä) , jossa 70 % parani alkoholismistaan tultuaan uskoon, kun normaaleissa hoitolaitoksissa paranemisprosentti on alle 50.
        Mutta tämähän ei sovi tavalliselle muotojumaliselle ja lahkolaiskauhuiselle nimikristitylle, joilla on aina suuri tarve pilkata uskovia. Peku ja KTS ovat hyviä esimerkkejä tuollaisista fariseuksista.

        Jos jumala olisi olemassa
        100% halukkaista tulisi alkoholin kohtuu kuluttajiksi tai viinattomiksi.
        😁


    • Anonyymi

      Ainakin 90% vauvavaleluista ihmisistä tekee jonkun rikoksen tai sortuu aineisiin tai peliriippuvuuteen tai perhe- ym väkivaltaan kodeissa, kouluissa ja työpaikoilla. Heidän hedelmistään heidät tuntee.

      • Anonyymi

        Uudestikastitkastetuista se on 100 %. Pelkiä rikoksen tekijöitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastitkastetuista se on 100 %. Pelkiä rikoksen tekijöitä!

        Valehtelu ei varmaan sinusta ole rikos?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelu ei varmaan sinusta ole rikos?

        On se ja siksi tuosssa sanottiinkin että 100% uudestikastetuista on rikollisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudestikastitkastetuista se on 100 %. Pelkiä rikoksen tekijöitä!

        Olepa hiljaa laittomuuden harjoittaja. Suomessa, myös suomi24:n yläpidossa on voimassa Suomen lait:
        ”Panettelussa ja solvaamisessa on kyse yleensä voimakkaasti yleistävien, ihmisarvoa loukkaavien ja harhaanjohtavien lausumien levittämisestä. Panettelulla ja solvaamisella on kuitenkin hienoinen merkitysero: Panettelu merkitsee sitä, että ihmisryhmä leimataan rikollisiksi tai alempiarvoisiksi kielletyllä perusteella. Solvaaminen taas merkitsee sitä, että ihmisryhmän edustajia verrataan loisiin tai eläimiin samoin kuin sitä, että jonkun ryhmän syrjintää pidetään hyväksyttävänä tai väkivaltaa jotakin ryhmää vastaan pidetään toivottavana. 
        ”Rangaistavana panettelemisena ja solvaamisena on oikeuskäytännössä pidetty sitä, jos jonkin ihmisryhmän edustajat rinnastetaan rikollisiin tai vaikkapa sosiaalipummeihin kielletyllä perusteella.
        LUE LOPPUOSA TARKKAAN!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olepa hiljaa laittomuuden harjoittaja. Suomessa, myös suomi24:n yläpidossa on voimassa Suomen lait:
        ”Panettelussa ja solvaamisessa on kyse yleensä voimakkaasti yleistävien, ihmisarvoa loukkaavien ja harhaanjohtavien lausumien levittämisestä. Panettelulla ja solvaamisella on kuitenkin hienoinen merkitysero: Panettelu merkitsee sitä, että ihmisryhmä leimataan rikollisiksi tai alempiarvoisiksi kielletyllä perusteella. Solvaaminen taas merkitsee sitä, että ihmisryhmän edustajia verrataan loisiin tai eläimiin samoin kuin sitä, että jonkun ryhmän syrjintää pidetään hyväksyttävänä tai väkivaltaa jotakin ryhmää vastaan pidetään toivottavana. 
        ”Rangaistavana panettelemisena ja solvaamisena on oikeuskäytännössä pidetty sitä, jos jonkin ihmisryhmän edustajat rinnastetaan rikollisiin tai vaikkapa sosiaalipummeihin kielletyllä perusteella.
        LUE LOPPUOSA TARKKAAN!!!!

        Ole hiljaa laittomuuden harhoittaja!

        Mieti mitä kirjoitit: "Ainakin 90% vauvavaleluista ihmisistä tekee jonkun rikoksen tai sortuu aineisiin tai peliriippuvuuteen tai perhe- ym väkivaltaan kodeissa, kouluissa ja työpaikoilla"

        Tuo jo mikä on panettelua ja solvaamista.

        Mieti mitä kirjoitat, uudestikastaja!

        Ja solvaaja sinä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olepa hiljaa laittomuuden harjoittaja. Suomessa, myös suomi24:n yläpidossa on voimassa Suomen lait:
        ”Panettelussa ja solvaamisessa on kyse yleensä voimakkaasti yleistävien, ihmisarvoa loukkaavien ja harhaanjohtavien lausumien levittämisestä. Panettelulla ja solvaamisella on kuitenkin hienoinen merkitysero: Panettelu merkitsee sitä, että ihmisryhmä leimataan rikollisiksi tai alempiarvoisiksi kielletyllä perusteella. Solvaaminen taas merkitsee sitä, että ihmisryhmän edustajia verrataan loisiin tai eläimiin samoin kuin sitä, että jonkun ryhmän syrjintää pidetään hyväksyttävänä tai väkivaltaa jotakin ryhmää vastaan pidetään toivottavana. 
        ”Rangaistavana panettelemisena ja solvaamisena on oikeuskäytännössä pidetty sitä, jos jonkin ihmisryhmän edustajat rinnastetaan rikollisiin tai vaikkapa sosiaalipummeihin kielletyllä perusteella.
        LUE LOPPUOSA TARKKAAN!!!!

        Eiväthän rikolliset ole enään rikollisia ripin ja anteeksi annon jälkeen.
        Sarjamurhaajatkin pääsee ensikerran tuomiosta -50% vankila ajasta.
        Armahtava Jeesus idoli on vaikuttanut hölläkätisyyteen yhteiskunnassamme väkivaltarikollistenkin hyödyksi.
        Ameriikassa teloitetaan.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole hiljaa laittomuuden harhoittaja!

        Mieti mitä kirjoitit: "Ainakin 90% vauvavaleluista ihmisistä tekee jonkun rikoksen tai sortuu aineisiin tai peliriippuvuuteen tai perhe- ym väkivaltaan kodeissa, kouluissa ja työpaikoilla"

        Tuo jo mikä on panettelua ja solvaamista.

        Mieti mitä kirjoitat, uudestikastaja!

        Ja solvaaja sinä olet.

        Sinä veljieni syytä olet täälä vainomassa Jeesuksen omia. Olen käynyt yhden ainoan kerran kasteella. Vedenvalutusrituaali ei ole kaste, vaan luterilaisen kirkon pahuutta.
        EN OLE KOSKAAN TEHNYT YHTÄ AINOAA RIKOSTA, EN OLE KOSKAA SAANUT EDES SAKKOA TAI PYSÄKÖINTIMAKSUA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ole hiljaa laittomuuden harhoittaja!

        Mieti mitä kirjoitit: "Ainakin 90% vauvavaleluista ihmisistä tekee jonkun rikoksen tai sortuu aineisiin tai peliriippuvuuteen tai perhe- ym väkivaltaan kodeissa, kouluissa ja työpaikoilla"

        Tuo jo mikä on panettelua ja solvaamista.

        Mieti mitä kirjoitat, uudestikastaja!

        Ja solvaaja sinä olet.

        Yritäpäs ahkerammin selvittää IP-osoitteet. Taitosi ovat naurettavia. Ethän kykene identifioimaan kommentien lähettäjiä. HAHA HEE HAH!!! ET OSAA!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritäpäs ahkerammin selvittää IP-osoitteet. Taitosi ovat naurettavia. Ethän kykene identifioimaan kommentien lähettäjiä. HAHA HEE HAH!!! ET OSAA!!!!

        suomi24 duunarit hyökkäävät epämieluisten päätteisiin seuraamalla IP osoitteen avulla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiväthän rikolliset ole enään rikollisia ripin ja anteeksi annon jälkeen.
        Sarjamurhaajatkin pääsee ensikerran tuomiosta -50% vankila ajasta.
        Armahtava Jeesus idoli on vaikuttanut hölläkätisyyteen yhteiskunnassamme väkivaltarikollistenkin hyödyksi.
        Ameriikassa teloitetaan.
        😁

        Kristinuskohan on tuhonnut koko oikeudenmukaisuuden ja tästä syystä Raamattuunkin on ollut ihan pakko tuo sana väärentää sanaksi vanhurskas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskohan on tuhonnut koko oikeudenmukaisuuden ja tästä syystä Raamattuunkin on ollut ihan pakko tuo sana väärentää sanaksi vanhurskas.

        Miten???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten???

        Törkeätkin väkivalta rikolliset ja pedofiilitkin saavat anteeksi kirkkojen pappien valtuutuksella jumalalta ja seurakunnalta.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Törkeätkin väkivalta rikolliset ja pedofiilitkin saavat anteeksi kirkkojen pappien valtuutuksella jumalalta ja seurakunnalta.
        😁

        Eihän Kirkon papeilla tuollaista valtaa ole käytettävissään, ainoastaan herätysliikkeiden sekä vapaiden suuntien "seurakuntien" vanhimmilla tuollaisia oikeuksia on ja aika surutta niitä ilmeisesti ainakin takavuosina käyttivätkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Kirkon papeilla tuollaista valtaa ole käytettävissään, ainoastaan herätysliikkeiden sekä vapaiden suuntien "seurakuntien" vanhimmilla tuollaisia oikeuksia on ja aika surutta niitä ilmeisesti ainakin takavuosina käyttivätkin.

        Koska tuo on muuttunut?
        "Yksin armosta" on Luterilaisuuteen kuuluva tunnustus.
        Kaikki saavat armosta anteeksi.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska tuo on muuttunut?
        "Yksin armosta" on Luterilaisuuteen kuuluva tunnustus.
        Kaikki saavat armosta anteeksi.
        😁

        Keneltä silloin anteeksianto tulee; "Yksin Armosta"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Kirkon papeilla tuollaista valtaa ole käytettävissään, ainoastaan herätysliikkeiden sekä vapaiden suuntien "seurakuntien" vanhimmilla tuollaisia oikeuksia on ja aika surutta niitä ilmeisesti ainakin takavuosina käyttivätkin.

        Kerro toki esimerkkejä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska tuo on muuttunut?
        "Yksin armosta" on Luterilaisuuteen kuuluva tunnustus.
        Kaikki saavat armosta anteeksi.
        😁

        Mitä armoa se on, jos siihen vaaditaan kaste? Ihmistekoa?
        Luterilaiset ovat sokeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä armoa se on, jos siihen vaaditaan kaste? Ihmistekoa?
        Luterilaiset ovat sokeita.

        Ei kaste ole ihmistekoa.


    • Anonyymi

      No on sulla pähkinä purtavaksi. Varo ettei ala nuppi suhisee.

      • Anonyymi

        Luterilaiset saavat syntiensä anteeksi vesirituaalissa ja verenjuonnissa ja kannibalismissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset saavat syntiensä anteeksi vesirituaalissa ja verenjuonnissa ja kannibalismissa.

        Luterilaiset saavat toimia ja myös toimivat miten tahtovat, koska heidän oppiensa mukaan armo kantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset saavat syntiensä anteeksi vesirituaalissa ja verenjuonnissa ja kannibalismissa.

        Saavat anteeksi Kristuksessa Raamatun mukaisesti

        Vesirituaalit on oma keksintösi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saavat anteeksi Kristuksessa Raamatun mukaisesti

        Vesirituaalit on oma keksintösi.

        "Saavat anteeksi Kristuksessa Raamatun mukaisesti"

        Ja seurauksista saamme lukea mediasta!

        Saavat anteeksi tosiaan Kristuksessa, nimittäin jos Kristuksessa elo kelpaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Saavat anteeksi Kristuksessa Raamatun mukaisesti"

        Ja seurauksista saamme lukea mediasta!

        Saavat anteeksi tosiaan Kristuksessa, nimittäin jos Kristuksessa elo kelpaa!

        Ei mediasta vaan Raamatusta. Siellä on uskovien tuntomerkkejä,

        Mutta sinähän et tuotakaan tiennyt


    • Anonyymi

      Vauvakaste on pelkkä nimen antaminen.

      • Anonyymi

        Ei vauvoille ole omaa kastetta

        Kaste on Raamatussa Kristuksen liittämistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vauvoille ole omaa kastetta

        Kaste on Raamatussa Kristuksen liittämistä

        helluntailaiset voi joskus yllättyä, kun eivät usko raamattuun , > Jeesuksen sanoihin,

        Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan
        valtakuntaan"
        Matt: 21: 31


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset voi joskus yllättyä, kun eivät usko raamattuun , > Jeesuksen sanoihin,

        Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan
        valtakuntaan"
        Matt: 21: 31

        Mutta tämä ei ole Jumalan Ilmoitus: Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan", sillä Jeesus opettaa: Sillä Johannes tuli teidän tykönne vanhurskauden tietä, ja te ette uskoneet häntä, mutta publikaanit ja portot uskoivat häntä; ja vaikka te sen näitte, ette jäljestäpäinkään katuneet, niin että olisitte häntä uskoneet.
        Porttoilu ei ole ovi Jumalan valtakuntaan. Ensin pitä uskoa ja tehdä parannus eli hylätä porton elämä ja kääntyä Jeesuksen puoleen ja tehdä Hänen tahtonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tämä ei ole Jumalan Ilmoitus: Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan", sillä Jeesus opettaa: Sillä Johannes tuli teidän tykönne vanhurskauden tietä, ja te ette uskoneet häntä, mutta publikaanit ja portot uskoivat häntä; ja vaikka te sen näitte, ette jäljestäpäinkään katuneet, niin että olisitte häntä uskoneet.
        Porttoilu ei ole ovi Jumalan valtakuntaan. Ensin pitä uskoa ja tehdä parannus eli hylätä porton elämä ja kääntyä Jeesuksen puoleen ja tehdä Hänen tahtonsa.

        jokatapauksessa Jeesus sanoo: "publikaanit ja portot MENEVÄT ennen teitä"
        Mt: 21: 31


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jokatapauksessa Jeesus sanoo: "publikaanit ja portot MENEVÄT ennen teitä"
        Mt: 21: 31

        Kyllä ,ja Jeesus on oikeassa, koska näiden muiden tuomiot ja arvostelut ovat ulkokultaisia. Me emme kukaan voi tietää, että mikä toisen ihmisen kohdalla on se taivaallisen Isän tahto. Sitä ei yksikään nilviäisuskovainen, kyykärmeen sikiö, voi tulla toiselle ihmiselle luettelemaan etusormi ojossa. Varsinkaan, kun käyttää tosi Jumalaa itsensä puolesta teurastettuna uhrilampaana ja kuulee vain saatanan äänen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ,ja Jeesus on oikeassa, koska näiden muiden tuomiot ja arvostelut ovat ulkokultaisia. Me emme kukaan voi tietää, että mikä toisen ihmisen kohdalla on se taivaallisen Isän tahto. Sitä ei yksikään nilviäisuskovainen, kyykärmeen sikiö, voi tulla toiselle ihmiselle luettelemaan etusormi ojossa. Varsinkaan, kun käyttää tosi Jumalaa itsensä puolesta teurastettuna uhrilampaana ja kuulee vain saatanan äänen.

        <<Porttoilu ei ole ovi Jumalan valtakuntaan. Ensin pitä uskoa ja tehdä parannus eli hylätä porton elämä ja kääntyä Jeesuksen puoleen ja tehdä Hänen tahtonsa.<<

        Sinä olet eksynyt oppisi polulta - siellä lukee näin:

        Room. <<7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ,ja Jeesus on oikeassa, koska näiden muiden tuomiot ja arvostelut ovat ulkokultaisia. Me emme kukaan voi tietää, että mikä toisen ihmisen kohdalla on se taivaallisen Isän tahto. Sitä ei yksikään nilviäisuskovainen, kyykärmeen sikiö, voi tulla toiselle ihmiselle luettelemaan etusormi ojossa. Varsinkaan, kun käyttää tosi Jumalaa itsensä puolesta teurastettuna uhrilampaana ja kuulee vain saatanan äänen.

        "nilviäisille" Jeesus sanoo: "joka teistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven#
        KUKAAN ei heittänyt !!!

        paitsi ketjun otsikko ( ketjuna ALOITTAJA , "heittää kiviä" . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "nilviäisille" Jeesus sanoo: "joka teistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven#
        KUKAAN ei heittänyt !!!

        paitsi ketjun otsikko ( ketjuna ALOITTAJA , "heittää kiviä" . . .

        Kukaan ei heittänyt, koska olisi syyllistynyt jumalanpilkkaan, koska Jahven uskonnossa pitää kaikkien hokea olevansa läpeensä syntinen, kun kerran elää syntien valtakunnassa. Jeesus ei opettanut synnistä tai syntien valtakunnasta, vaan taivasten valtakunnasta, mutta tällä tavalla käyttämällä juutalaisten omaa oppia ovelasti hyväkseen, hän pelasti naisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei heittänyt, koska olisi syyllistynyt jumalanpilkkaan, koska Jahven uskonnossa pitää kaikkien hokea olevansa läpeensä syntinen, kun kerran elää syntien valtakunnassa. Jeesus ei opettanut synnistä tai syntien valtakunnasta, vaan taivasten valtakunnasta, mutta tällä tavalla käyttämällä juutalaisten omaa oppia ovelasti hyväkseen, hän pelasti naisen.

        Jeesus ei missän kohtaa sano: "heittäkää kiviä" , tai; "seuratkaa ihmisiä, vaan Jeeaus sanoo raamatussa : "Mitä se sinuun koskee ??", "Seuraa SINÄ minua" Joh: 21: 22

        nää "kiviä hettelevät" mitään Jeesusta seuraa, vaan tosia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei missän kohtaa sano: "heittäkää kiviä" , tai; "seuratkaa ihmisiä, vaan Jeeaus sanoo raamatussa : "Mitä se sinuun koskee ??", "Seuraa SINÄ minua" Joh: 21: 22

        nää "kiviä hettelevät" mitään Jeesusta seuraa, vaan tosia ihmisiä.

        No, ehkä nyt olisi kuitenkin kuulunut seurata Jeesuksen opetuksia. Jeesusta seuraamalla päätyy Raamatun mukaan helvettiin, jonne tämä on kirottu Paavalin sanoin ristiltä ja Raamattu todistaa, ettei ylösnousemusta tapahtunut. Joten Jeesuksen seuraaminen johtaa helvetin tulenliekkeihin.

        Tässä nämä Raamatun kohdat:

        Gal. <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

        1.Kor. <<3:13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on. <<

        Ei voi olla vaikeaa, kun on samalla numerollakin niin syy kuin seuraus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ehkä nyt olisi kuitenkin kuulunut seurata Jeesuksen opetuksia. Jeesusta seuraamalla päätyy Raamatun mukaan helvettiin, jonne tämä on kirottu Paavalin sanoin ristiltä ja Raamattu todistaa, ettei ylösnousemusta tapahtunut. Joten Jeesuksen seuraaminen johtaa helvetin tulenliekkeihin.

        Tässä nämä Raamatun kohdat:

        Gal. <<3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

        1.Kor. <<3:13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on. <<

        Ei voi olla vaikeaa, kun on samalla numerollakin niin syy kuin seuraus.

        Ja tuo 1.Kor. alku siis on tämä:

        <<3:10 Sen Jumalan (Jahve) armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.<<

        Tästä selviää, että kyse Paavalin syntiopissa on nimenomaan hänen itsensä luomasta Kristus-kultista, joka johtaa näihin tulenliekkeihin kiroamalla Jeesus ristille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuo 1.Kor. alku siis on tämä:

        <<3:10 Sen Jumalan (Jahve) armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.<<

        Tästä selviää, että kyse Paavalin syntiopissa on nimenomaan hänen itsensä luomasta Kristus-kultista, joka johtaa näihin tulenliekkeihin kiroamalla Jeesus ristille.

        Ja Paavalin mukaan ei ole edes väliä sillä, että miten tuon Kristuksen varaan rakennat - tuleen päädyt, jos tätä hänen luomaansa oppia seuraat:

        1.Kor. <<3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy.<<

        Huomatkaa sana 'teko' on yksikkö ei monikko, ja tuo teko on vain tuo Jeesuksesta tehdyn Kristuksen seuraaminen, joka on opin mukaan ristille kirottu tosi Jumala (Augsburgin tunnustus).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Paavalin mukaan ei ole edes väliä sillä, että miten tuon Kristuksen varaan rakennat - tuleen päädyt, jos tätä hänen luomaansa oppia seuraat:

        1.Kor. <<3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy.<<

        Huomatkaa sana 'teko' on yksikkö ei monikko, ja tuo teko on vain tuo Jeesuksesta tehdyn Kristuksen seuraaminen, joka on opin mukaan ristille kirottu tosi Jumala (Augsburgin tunnustus).

        Tämä on Paavalin luoma kostouskonto Jeesuksen seuraajiksi itseään luuleville. Jahve määrää ihmeidentekijän tapettavaksi 5.Moos.13, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luokse (taivasten valtakunnan Isä), ja kostonkäden nostamisen seuraajien ylle. Ja näin kaikki kristityt Jeesusta seuraamalla Kristuksena päätyvät myös Jahvelle uhrilahjoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on Paavalin luoma kostouskonto Jeesuksen seuraajiksi itseään luuleville. Jahve määrää ihmeidentekijän tapettavaksi 5.Moos.13, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luokse (taivasten valtakunnan Isä), ja kostonkäden nostamisen seuraajien ylle. Ja näin kaikki kristityt Jeesusta seuraamalla Kristuksena päätyvät myös Jahvelle uhrilahjoina.

        Lukuunottamatta messiaanisia juutalaisia!
        😁


    • Anonyymi

      veden hukkaa tuo uskomattomien kastelu.

    • Anonyymi

      Vauvana kastettuja on kuitenkin paljon, paljon enemmän vankiloiden ulko- kuin sisäpuolella.

      • Anonyymi

        onko Jeesus jossain sanonut: "Seuratkaa IHMISIÄ . . .

        minun raamatussani Jeesus sanoo: "Seuraa sinä minua" Joh. 21: 22


      • Anonyymi

        Nyt oli tooosi väkevä kommentti !

        että on paljon enemmän vankilan ulkopuolella, tämä täytyy kehystää yhtenä luterilaisuuden peruväittämänä !

        mutta miksi teitä luterilaisia on niin vähän noin yleisesti katsoen?

        kirkko on kaihäällä pystytetty ja näyttää kuihtuvan kuihtumistaan, missä vika !?

        älkääkä taas satuilko niistä verottomista pikkuporukoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt oli tooosi väkevä kommentti !

        että on paljon enemmän vankilan ulkopuolella, tämä täytyy kehystää yhtenä luterilaisuuden peruväittämänä !

        mutta miksi teitä luterilaisia on niin vähän noin yleisesti katsoen?

        kirkko on kaihäällä pystytetty ja näyttää kuihtuvan kuihtumistaan, missä vika !?

        älkääkä taas satuilko niistä verottomista pikkuporukoista.

        Luterilaisia on paljon enemmän kuin teikäläisiä maassamme, mieti sitä ennen kuin kyssyt typeriä! Kirkko ei todellakan kuihdu, helluntaikirkosta en tiedä


      • Anonyymi

        Se nyt vielä että olis enemmän.
        Hui huh huh
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisia on paljon enemmän kuin teikäläisiä maassamme, mieti sitä ennen kuin kyssyt typeriä! Kirkko ei todellakan kuihdu, helluntaikirkosta en tiedä

        kuihtuu kirkkonne jyrkässä alamäessä on kaikki ain no rahankeruu sentään säilyy!

        joka päivä lähtee maksajia 50 - 3000!

        mietinnöksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuihtuu kirkkonne jyrkässä alamäessä on kaikki ain no rahankeruu sentään säilyy!

        joka päivä lähtee maksajia 50 - 3000!

        mietinnöksi

        Kikko ei mihinkään kuihdu kun sillä on miljoonua jäseniä

        teidän kirkolla tuntuu olevn kova hätä kun se on niin pieni

        mietittäväksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuihtuu kirkkonne jyrkässä alamäessä on kaikki ain no rahankeruu sentään säilyy!

        joka päivä lähtee maksajia 50 - 3000!

        mietinnöksi

        Tuksin luterilainen kirkko mihinkään kuihtuu, sillä on niin paljon herätysliiketaustaisia jäseniä joille kikko on tärkeä, että vaikka se pienenee tulevinakin vuosina niin pois se ei kuihdu

        Vaikka tuo yksi sitä kovasti toivoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuksin luterilainen kirkko mihinkään kuihtuu, sillä on niin paljon herätysliiketaustaisia jäseniä joille kikko on tärkeä, että vaikka se pienenee tulevinakin vuosina niin pois se ei kuihdu

        Vaikka tuo yksi sitä kovasti toivoo.

        Tuksun luterilainen lahko...
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuksun luterilainen lahko...
        😁

        Tuksu on hellari, valitan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuksu on hellari, valitan

        Lahko luterilaisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahko luterilaisuudesta.

        Ei se ole luterilaisuudesta eronnut tietääkseni 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kikko ei mihinkään kuihdu kun sillä on miljoonua jäseniä

        teidän kirkolla tuntuu olevn kova hätä kun se on niin pieni

        mietittäväksi

        voi lapsraukkaa, jos ei kirkolla olisi lähes pakkojäsenyyttä edelleen, niin systeemiin kuuluisi muutama bussilastillinen.

        Raamatulliseen seurakuntaan liityttiin omakohtaisen uskoontulon ja kasteen kautta, kuten lukutaitoinen näkee varttitunnissa jos uskaltaa avata muutakin kuin katkismuksen.

        vapaalla osastolla ei ihmisiä likuhiuhnalla laiteta mukaseurakunnan jäseneksi vaan jokainen on oman tahtonsa mukaan siellä uskoontulemisen seurauksena.,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi lapsraukkaa, jos ei kirkolla olisi lähes pakkojäsenyyttä edelleen, niin systeemiin kuuluisi muutama bussilastillinen.

        Raamatulliseen seurakuntaan liityttiin omakohtaisen uskoontulon ja kasteen kautta, kuten lukutaitoinen näkee varttitunnissa jos uskaltaa avata muutakin kuin katkismuksen.

        vapaalla osastolla ei ihmisiä likuhiuhnalla laiteta mukaseurakunnan jäseneksi vaan jokainen on oman tahtonsa mukaan siellä uskoontulemisen seurauksena.,

        Enemmän kuin sinun porukkaasi. Taitaa vapaita lut. seurakuntalaisia olla enemmän kuin teikäläisiä.

        Seurakuntaan liitytään kasteen kautta, mutta teikäläiset kieltää sen suurin osa.

        Vapaalta osastolta eroaminen ei aina ihan vapaata tunnu olevan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole luterilaisuudesta eronnut tietääkseni 😂

        Mistä se on irronnut?
        Jumalan keksintö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä se on irronnut?
        Jumalan keksintö?

        Irronnut?


    • Anonyymi

      Kaste pitäisi uudistaa pyhän hengen voimistamiseksi mielellään jopa kerran viikossa, kuten uskovaiset juutalaiset tekevät. Johannes Kastaja kastoi usein ja tiettävästi aina kun tarve vaati.

      • Anonyymi

        kaste: "yksi Herra, yksi usko, YKSI kaste" Ef: 4: 5, niin sanoo RAAMATTU.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaste: "yksi Herra, yksi usko, YKSI kaste" Ef: 4: 5, niin sanoo RAAMATTU.

        Mikä kolmesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kolmesta?

        kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaste.

        Jumalasta!


    • Anonyymi

      Vauvakasteessa ei kukaan tule uskoon.

      • Anonyymi

        helluntailaisuudessa tulee OMA-uskoon, ei siihen mitä Jumala omassa Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa anatnut.

        "joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, ja varsinkin uskovien"
        1 Tim: 4: 10


      • Anonyymi

        Kristinuskon mukaan usko Jeesukseen tulee kuulemisesta ja kuuleminen evankeliumin kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskon mukaan usko Jeesukseen tulee kuulemisesta ja kuuleminen evankeliumin kautta.

        Kyllä, kristinuskossa noin, helluntailaisuudessa sitten muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuudessa tulee OMA-uskoon, ei siihen mitä Jumala omassa Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa anatnut.

        "joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, ja varsinkin uskovien"
        1 Tim: 4: 10

        <<"joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, ja varsinkin uskovien"
        1 Tim: 4: 10<<

        Kristinuskon teologian mukaan vapahtaja vastuusta, kun tekee sitä pahaa mitä vihaa, mutta ei pysty olemaan tekemättä, kuten Paavali kertoo tärkeimmässä opetuskirjeessään, kirjeessä roomalaisille ja toteaa näin:

        Room.<<7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<"joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, ja varsinkin uskovien"
        1 Tim: 4: 10<<

        Kristinuskon teologian mukaan vapahtaja vastuusta, kun tekee sitä pahaa mitä vihaa, mutta ei pysty olemaan tekemättä, kuten Paavali kertoo tärkeimmässä opetuskirjeessään, kirjeessä roomalaisille ja toteaa näin:

        Room.<<7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<

        Jeesuksen oman opetuksen ajatus vapahtamisesta liittyi synnin ajatuksesta vapauttamiseen siten, että syntiä ei edes ole, vaan elämme taivasten valtakunnassa, joka on meissä ja meidän ympärillämme Jumalan valtakunnan ollessa sisäisesti meissä.

        Ja kun kuulemme sisäisesti Isän tahdon ja toimimme sen mukaan, ei kukaan meidän ympärillämme ole sanomassa, että se on syntiä tai tämä on syntiä. Muut eivät ole meidän tuomitsijoitamme, vaan ainoastaan oma omatuntomme.

        Ja tämä tila saavutetaan viisaalla mielellä ja oman itsen tarkkailulla siten, että voitamme omat alhaiset tunteemme - tidostamme vihamme, haluamisiemme, katkeruutemme, mustasukkaisuutemme, kateutemme ja ahneutemme motiivit, jotka primääritunteet piiloutuvat usein meidän itsemme selittämien 'oikeudenmukaisuuden' tunteiden alle. Ja koitamme hakea 'vapautumiseen' motiiveja omasta toiminnastamme, emmekä muiden syyllistämisestä.

        Esimerkkinä vaikkapa kateus, joka on eräs ihmiselle itselleen 'hyvän valekaapuun' pukeutuva primääritunne, jota henkilö ei itse edes tunnista.

        Kuten tilanteessa, jossa naapuri on ostanut uuden, hienon auton - kadehtija ilmoittaa verottajalle epäilevänsä naapurilla olevan salaisia tuloja, joita hän ei ole ilmoittanut ja perustelee tekoaan itselleen vain oikeudenmukaisuuden nimissä, vaikka perustunne, joka tuon toiminnan hänessä käynnistää, onkin silkka kateus.

        Varsinkin aivoeron riitatilanteissa juuri näkyy näitä alhaisia katkeruus- ja vihatilanteita, joissa käytetään jopa lapsia lyömäaseina toista puolisoa vastaan.

        Heristämällä Jumalan nimeen syntisanalla sormea muille Raamattua hyväksi käyttäen, millä toiminnalla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa, edustaa ihan todistetusti tosielämästä vain alhaisten tunteiden voimaa. Ei mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen oman opetuksen ajatus vapahtamisesta liittyi synnin ajatuksesta vapauttamiseen siten, että syntiä ei edes ole, vaan elämme taivasten valtakunnassa, joka on meissä ja meidän ympärillämme Jumalan valtakunnan ollessa sisäisesti meissä.

        Ja kun kuulemme sisäisesti Isän tahdon ja toimimme sen mukaan, ei kukaan meidän ympärillämme ole sanomassa, että se on syntiä tai tämä on syntiä. Muut eivät ole meidän tuomitsijoitamme, vaan ainoastaan oma omatuntomme.

        Ja tämä tila saavutetaan viisaalla mielellä ja oman itsen tarkkailulla siten, että voitamme omat alhaiset tunteemme - tidostamme vihamme, haluamisiemme, katkeruutemme, mustasukkaisuutemme, kateutemme ja ahneutemme motiivit, jotka primääritunteet piiloutuvat usein meidän itsemme selittämien 'oikeudenmukaisuuden' tunteiden alle. Ja koitamme hakea 'vapautumiseen' motiiveja omasta toiminnastamme, emmekä muiden syyllistämisestä.

        Esimerkkinä vaikkapa kateus, joka on eräs ihmiselle itselleen 'hyvän valekaapuun' pukeutuva primääritunne, jota henkilö ei itse edes tunnista.

        Kuten tilanteessa, jossa naapuri on ostanut uuden, hienon auton - kadehtija ilmoittaa verottajalle epäilevänsä naapurilla olevan salaisia tuloja, joita hän ei ole ilmoittanut ja perustelee tekoaan itselleen vain oikeudenmukaisuuden nimissä, vaikka perustunne, joka tuon toiminnan hänessä käynnistää, onkin silkka kateus.

        Varsinkin aivoeron riitatilanteissa juuri näkyy näitä alhaisia katkeruus- ja vihatilanteita, joissa käytetään jopa lapsia lyömäaseina toista puolisoa vastaan.

        Heristämällä Jumalan nimeen syntisanalla sormea muille Raamattua hyväksi käyttäen, millä toiminnalla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa, edustaa ihan todistetusti tosielämästä vain alhaisten tunteiden voimaa. Ei mitään muuta.

        Ja kuten täällä kerran eräs viisas kirjoittaja kirjoittikin, niin Jeesus nimenomaan opetuksiensa kautta pelastaakin ihmisen itseltään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuten täällä kerran eräs viisas kirjoittaja kirjoittikin, niin Jeesus nimenomaan opetuksiensa kautta pelastaakin ihmisen itseltään.

        Ja kaiken lähtökohtana on ihmisen kyky nöyrtymiseen ja pieneksi tulemiseen, eikä uskon kautta kasvaminen suureksi egoistiksi Paavalin syntiopilla, kun itse Jumalakin on kuollut vain minun puolestani ja nyt saan uskoni voimalla tuomita muita ihmisiä, ja etsiä Raamatusta saatanallisia säkeitä muiden ihmisten tuomitsemiseen.

        Paavalin oppi käyttää hyväkseen nimenomaan ihmisen alhaisia tunteita ja ahneutta, jotka Jeesuksen opetuksen mukaan kuuluisikin voittaa hyvän tieton ja pahan tiedon opettelemisen tiellä paluuna takaisin paratiisiin.

        Jeesuksen opetus ja Paavalin opetus, ovat toistensa peilikuvia - toinen liittyy Jumalaan ja toinen liittyy Saatanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaiken lähtökohtana on ihmisen kyky nöyrtymiseen ja pieneksi tulemiseen, eikä uskon kautta kasvaminen suureksi egoistiksi Paavalin syntiopilla, kun itse Jumalakin on kuollut vain minun puolestani ja nyt saan uskoni voimalla tuomita muita ihmisiä, ja etsiä Raamatusta saatanallisia säkeitä muiden ihmisten tuomitsemiseen.

        Paavalin oppi käyttää hyväkseen nimenomaan ihmisen alhaisia tunteita ja ahneutta, jotka Jeesuksen opetuksen mukaan kuuluisikin voittaa hyvän tieton ja pahan tiedon opettelemisen tiellä paluuna takaisin paratiisiin.

        Jeesuksen opetus ja Paavalin opetus, ovat toistensa peilikuvia - toinen liittyy Jumalaan ja toinen liittyy Saatanaan.

        Ja joka ainoa homoaloitus ja homokommentti Paavalin syntiopilla Jahve Jumalaan liittyen, edustaakin täällä maailman alhaisinta mooraalin ja etiikan tasoa, ja on oikeastaan aika järkyttävääkin nähdä, että miten alhaalle voidaan uskonnon varjolla vaipua. Tosin tuosta alhaisuudestahan on esimerkkejä lukematon määrä jo uskonnollisten yhteisöjen putsauksissa näiden sisältä lasten ja muidenkin ihmisten hyväksikäyttönä. Jeesuksen opetuksin ei tarvita uskontojen uhrien tukipalveluita.

        Matt.<< 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja joka ainoa homoaloitus ja homokommentti Paavalin syntiopilla Jahve Jumalaan liittyen, edustaakin täällä maailman alhaisinta mooraalin ja etiikan tasoa, ja on oikeastaan aika järkyttävääkin nähdä, että miten alhaalle voidaan uskonnon varjolla vaipua. Tosin tuosta alhaisuudestahan on esimerkkejä lukematon määrä jo uskonnollisten yhteisöjen putsauksissa näiden sisältä lasten ja muidenkin ihmisten hyväksikäyttönä. Jeesuksen opetuksin ei tarvita uskontojen uhrien tukipalveluita.

        Matt.<< 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.<<

        Totta:"Vauvakasteessa ei kukaan tule uskoon."

        Lut kirkko pettää ihmisiä uskottelemalla, että vauvakaste on portti taivaasen. Kaikki luterilaiset uskovat, joita tunnen, ovat tulleet uskoon kuultuaan julistusta ja ovat uskoneet siihen. "Usko tulee kuulemisesta."
        "Kuinka kukaan voi uskoa, ellei julisteta." Room 10
        Nämä muutamat kasteenpalvojat yrittävät epätoivoisesti taistella Raamatun totuutta vastaan ja kun eivät onnistu siinä, niin alkavat rienaamaan ja haukkumaan uskovia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisuudessa tulee OMA-uskoon, ei siihen mitä Jumala omassa Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa anatnut.

        "joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, ja varsinkin uskovien"
        1 Tim: 4: 10

        Kerro toki mikä sinusta helluntaiuskossa ei olisi raamatullista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta:"Vauvakasteessa ei kukaan tule uskoon."

        Lut kirkko pettää ihmisiä uskottelemalla, että vauvakaste on portti taivaasen. Kaikki luterilaiset uskovat, joita tunnen, ovat tulleet uskoon kuultuaan julistusta ja ovat uskoneet siihen. "Usko tulee kuulemisesta."
        "Kuinka kukaan voi uskoa, ellei julisteta." Room 10
        Nämä muutamat kasteenpalvojat yrittävät epätoivoisesti taistella Raamatun totuutta vastaan ja kun eivät onnistu siinä, niin alkavat rienaamaan ja haukkumaan uskovia.

        Lut kirkko eui opeta mitään mistään "vauvakasteesta" vaan sinä höpötät sellaisesta. Kaste on portti Krisstuksen luo ja Hänen valtakuntaansa mutta uudestikastajat kieltävät tämän

        Mutta tuokin noita yrittä epätoivoisesti taistelle Raamatun totuutta vastaan ja mitööitä Raamatun opetuksen kasteesta. Ja kun ei siini onnitu, niin hä alkaa rienaamaan uskoviem mm juuri tuolla temillä "kasteenpalvoja". JA siitä Jaksuhalikin innostui


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lut kirkko eui opeta mitään mistään "vauvakasteesta" vaan sinä höpötät sellaisesta. Kaste on portti Krisstuksen luo ja Hänen valtakuntaansa mutta uudestikastajat kieltävät tämän

        Mutta tuokin noita yrittä epätoivoisesti taistelle Raamatun totuutta vastaan ja mitööitä Raamatun opetuksen kasteesta. Ja kun ei siini onnitu, niin hä alkaa rienaamaan uskoviem mm juuri tuolla temillä "kasteenpalvoja". JA siitä Jaksuhalikin innostui

        Toisessa keskustelussa sama tyyppi käyttää nimitsytä "vedenpalvoja". Myös "vauvakastefani" "vauvakastekiivaliija" ja "vauvanvalelija" ovat haukkumatermejä joita tuo uudestikastaja käyttää solvatessaan Jeesuksen omia. Muuten kuin rienaamall hän ei ei voi näkemyksiään perustella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisessa keskustelussa sama tyyppi käyttää nimitsytä "vedenpalvoja". Myös "vauvakastefani" "vauvakastekiivaliija" ja "vauvanvalelija" ovat haukkumatermejä joita tuo uudestikastaja käyttää solvatessaan Jeesuksen omia. Muuten kuin rienaamall hän ei ei voi näkemyksiään perustella

        On se kumma, ettei teidän totuus millään tule esille, vaikka kuinka siivilöitte hyttysiä. Kannattaisikohan siirtyä siivilöimään välillä jotakin isompia eläimiä? Sairasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kumma, ettei teidän totuus millään tule esille, vaikka kuinka siivilöitte hyttysiä. Kannattaisikohan siirtyä siivilöimään välillä jotakin isompia eläimiä? Sairasta.

        On se kumma miten tuo tyyppi ei pysty keskustelemaan solvaamatta uskovia. No, totuuden puolesta puhuvan ei tarvitse haukkua muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kumma miten tuo tyyppi ei pysty keskustelemaan solvaamatta uskovia. No, totuuden puolesta puhuvan ei tarvitse haukkua muita.

        Solvaan vain totuuden hukkaamista, jota ei löydy kun siivilöidään hyttysiä, mutta niellään kameli, joten kyseessä on vain Jeesuksen opetus, jota uskovaiset eivät tunne, joten aika vaikea on olla solvaamatta uskovia, jotka hokevat 'Jeesukseen nimeen' pelastuvansa tosi Jumalan uhrikultilla, mutta eivät tiedä edes mitä Jeesus opettaa. Jotain hän mainitsi myös, kun sokeat taluttavat sokeita.

        Matt. <<23:24 Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!<<

        Oletteko, te uskovaiset, huomanneet, että miten te alatte hermostua jo itseenne ja toisiinnekin tässä uskontosekasotkussa, josta ette ota selvää.

        Teissä alkaa olla ihan putinimaisia piirteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Solvaan vain totuuden hukkaamista, jota ei löydy kun siivilöidään hyttysiä, mutta niellään kameli, joten kyseessä on vain Jeesuksen opetus, jota uskovaiset eivät tunne, joten aika vaikea on olla solvaamatta uskovia, jotka hokevat 'Jeesukseen nimeen' pelastuvansa tosi Jumalan uhrikultilla, mutta eivät tiedä edes mitä Jeesus opettaa. Jotain hän mainitsi myös, kun sokeat taluttavat sokeita.

        Matt. <<23:24 Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!<<

        Oletteko, te uskovaiset, huomanneet, että miten te alatte hermostua jo itseenne ja toisiinnekin tässä uskontosekasotkussa, josta ette ota selvää.

        Teissä alkaa olla ihan putinimaisia piirteitä.

        Kyllä Putin ja Lavrov jäävät toiseksi noiden kasteenpalvojien valehtelutaidoille. esim:
        "Lut kirkko eui opeta mitään mistään "vauvakasteesta".

        Mutta kun Raamatusta ei löydy opetusta vauvakasteesta, niin kieltämällä kirkon opetuksen nuo tyypit kuvittelevat, että heidän harhaansa ei huomattaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Solvaan vain totuuden hukkaamista, jota ei löydy kun siivilöidään hyttysiä, mutta niellään kameli, joten kyseessä on vain Jeesuksen opetus, jota uskovaiset eivät tunne, joten aika vaikea on olla solvaamatta uskovia, jotka hokevat 'Jeesukseen nimeen' pelastuvansa tosi Jumalan uhrikultilla, mutta eivät tiedä edes mitä Jeesus opettaa. Jotain hän mainitsi myös, kun sokeat taluttavat sokeita.

        Matt. <<23:24 Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!<<

        Oletteko, te uskovaiset, huomanneet, että miten te alatte hermostua jo itseenne ja toisiinnekin tässä uskontosekasotkussa, josta ette ota selvää.

        Teissä alkaa olla ihan putinimaisia piirteitä.

        Niillä on aina ollut putinilaisia piirteitä.
        Putin oppi uskovilla!
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Putin ja Lavrov jäävät toiseksi noiden kasteenpalvojien valehtelutaidoille. esim:
        "Lut kirkko eui opeta mitään mistään "vauvakasteesta".

        Mutta kun Raamatusta ei löydy opetusta vauvakasteesta, niin kieltämällä kirkon opetuksen nuo tyypit kuvittelevat, että heidän harhaansa ei huomattaisi.

        Kyllä Putin jää kakkoseksi tuon vauvakasteesta höpöttävän saatananpalvojan kans

        Raamatusa löytyy opetus kasteesta ja kaste on sama kaikille, mutta Raamatusta ei löydy opetusta uudestikasteesta joten kaikki huomaa tuon pellen harhat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Putin jää kakkoseksi tuon vauvakasteesta höpöttävän saatananpalvojan kans

        Raamatusa löytyy opetus kasteesta ja kaste on sama kaikille, mutta Raamatusta ei löydy opetusta uudestikasteesta joten kaikki huomaa tuon pellen harhat

        Ne on kummottu monta kertaa. Luterilaisuudessa ei puhuta vauvakasteesta, vaan kasteesta. Uudestikastasjilla on joku oma vauvakaste


    • Anonyymi

      Hölinäpölinän ei pidä ratsastaa ratsulla.

    • Niinhän sanotaan, että pelastus muuttaa ihmistä ja että Kaste pelastaa. Toisaalta sanotaan, että Jeesus pelastaa. Vieläpä sanotaan, että Jumalan sana pelastaa. Joskus kuulee sanottavan, että usko pelastaa.

      Mikään noista ei ole väärin.

      Siis ihmisen pelastaa Kaste ja usko, mutta ei ilman Jeesusta, joka on uskon kohde ja sen toteuttaja.

      Toisaalta siis ihmisen pelastaa se, että on kastettu Jeesuksen nimeen kun sen uskolla vastaanottaa. Kaste ilman uskoa ei pelasta eikä silloin ihmisessä myöskään näy niitä muutoksia, joita pelastus vaikuttaa.

      Kun on kastettu Kolmiyhteisen Jumalan nimeen ja uskolla vastaanottaa syntien anteeksisaamisen Jeesuksen sovitustyön perusteella, silloin on kaikki hyvin, todella hyvin.

      • Anonyymi

        Pelastaa ikuiselta tulessa kärsimiseltä.
        On teillä siinä kanssa uskonto.
        😁


    • Anonyymi

      Ai miksei kaste tehoa? Koska ihmiset rakastavat syntiä enemmän kuin Jumalaa. Koska ihmiset pitävät omia tunteitaan ja kokemusmaailmaansa ja seksuaalisia himojaan koko maailmankatsomuksensa perustana. He eivät kuuntele Jeesuksen opetuksia eivätkä noudata hänen käskyjään. He eivät pidä Jeesusta kaiken perustana. Siksi se kaste ei tehoa.

      • Anonyymi

        Joko elät synnin valtakunnassa tai taivasten valtakunnassa. Yhtä aikaa et edes voi puhua synnin rakastamisesta enemmän tai vähemmän kuin Jumalan, jos eläisit itse taivasten valtakunnassa. Tuo mielipiteesi kertoo siitä, että sinulla itselläsi on ovi auki kumpaankiin suuntaan. Jo vanha kansa sanoi, että vain varas varasta pelkää, joten kerrotkin mielipiteilläsi itsestäsi, et kenestäkään muusta.


      • Anonyymi

        Oikein!
        Paavali on valheprofeetta.


      • Anonyymi

        Pysytkö ruodussa?
        Penis-vagina seksi ainut mahdollinen.
        😁


    • Anonyymi

      Kaikenlaisen uskonhörhöilyn perusteella toisten kusettaminen on vääryys. Miten missään iässä vedellä kastelu voi vaikuttaa mitenkään? Pelkkä huuhaata.

      • Anonyymi

        niin.
        helluntailaiset ei usko Jeesuksen käskyä .


      • Anonyymi

        "miten missään iässä vedellä kastelu voi vaikuttaa mienkään ?"

        "että taivaat ja samoin maa. VEDESTÄ ja VEDEN KAUTTA rakennettu, olivat ikivanhastaan
        olemassa Jumalan SANAN VOIMASTA"
        1 Piet: 3: 5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "miten missään iässä vedellä kastelu voi vaikuttaa mienkään ?"

        "että taivaat ja samoin maa. VEDESTÄ ja VEDEN KAUTTA rakennettu, olivat ikivanhastaan
        olemassa Jumalan SANAN VOIMASTA"
        1 Piet: 3: 5

        Ja tuollaisellako perustalla voi puolustaa vauvakastetta????
        Ompa heikot eväät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuollaisellako perustalla voi puolustaa vauvakastetta????
        Ompa heikot eväät.

        niin.
        se Jumalan SANA on "heikko" näille ihmisoppi-eksytyttäjille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuollaisellako perustalla voi puolustaa vauvakastetta????
        Ompa heikot eväät.

        Ei sellaista ole muuta kun mielikuvutuksessasi. Raamatulla perustellaan kastetta.


    • Anonyymi

      Aloittajalle

      Näytät ajattelevan luterilaista kastekäytäntöä maagisesti niinkuin lahkolaiset ajattelevat omasta suggestioon perustuvasta ratkaisustaan tulla uskoon. Kristillinen kaste ei ole magiaa vaan tarvitaan myös usko eli "vedestä ja hengestä". Siksi myös opetus on välttämätöntä Jeesuksen käskyn mukaan. En usko että ymmärrät tätä koska olet lahkoissa aivopesty. Turhaan sinä tällä palstalla paasaat lahkojuttujasi. Et saa täältä ainoatakaan seuraajaa jutuillesi, vaan herätät pelkkää vastenmielisyyttä jutuillasi.

      • Anonyymi

        Pelkkää taikauskoa se onkin pikkulasten kastaminen taikka kostutus!

        vanhemmalta ihmiseltä kuulin, kuinka entisaikaan pidettiin vaavin tyynyn alla virsikirjaa tai katkismusta kasteeseen asti !

        muuten kuulemma karvakoipi vaihtaa lapsen johonkin vammaiseen tai muuten vajaaseen!

        jos ei kys eole taikauskosta niin mistähän muusta mahtaisi olla kyse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää taikauskoa se onkin pikkulasten kastaminen taikka kostutus!

        vanhemmalta ihmiseltä kuulin, kuinka entisaikaan pidettiin vaavin tyynyn alla virsikirjaa tai katkismusta kasteeseen asti !

        muuten kuulemma karvakoipi vaihtaa lapsen johonkin vammaiseen tai muuten vajaaseen!

        jos ei kys eole taikauskosta niin mistähän muusta mahtaisi olla kyse!

        olen aika vanha ihminen, enkä tosiaankaan ole kuullut mistään virsikirjoista tyynynalla, että keksi lisää tarinoita.

        ja noin herjaa Jeesusken kastekäskyä, sellainen joka ei ymmärrä kasteesta muuta kuin ULKONAISEN .

        "herjaavat sitä mitä eivät tunne"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää taikauskoa se onkin pikkulasten kastaminen taikka kostutus!

        vanhemmalta ihmiseltä kuulin, kuinka entisaikaan pidettiin vaavin tyynyn alla virsikirjaa tai katkismusta kasteeseen asti !

        muuten kuulemma karvakoipi vaihtaa lapsen johonkin vammaiseen tai muuten vajaaseen!

        jos ei kys eole taikauskosta niin mistähän muusta mahtaisi olla kyse!

        Hii, saastanen sodomiakääkkä parkuu taas tuosta taikauskostaan. Jeesus on tuolle sairaalle pellelle taikauskoa!

        Mutta Jeesus ja hänen ohjeensa eivät ole meille kristityille mitään taikauskoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen aika vanha ihminen, enkä tosiaankaan ole kuullut mistään virsikirjoista tyynynalla, että keksi lisää tarinoita.

        ja noin herjaa Jeesusken kastekäskyä, sellainen joka ei ymmärrä kasteesta muuta kuin ULKONAISEN .

        "herjaavat sitä mitä eivät tunne"

        Oletkos siitä kuullut kun kirkko karkotti suomen uskovia syysmerelle ilman paluulupaa?

        ja syy oli vain se kun eivät löytäneet Raamatustaan pikkuvauvan kastetta eivätkä antaneet kastaa!

        kerrotko siitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hii, saastanen sodomiakääkkä parkuu taas tuosta taikauskostaan. Jeesus on tuolle sairaalle pellelle taikauskoa!

        Mutta Jeesus ja hänen ohjeensa eivät ole meille kristityille mitään taikauskoa

        myöhästyit varmaan taas töistä, mutta ei s emitään kun niitä ei olekkaan !

        onko ollut koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hii, saastanen sodomiakääkkä parkuu taas tuosta taikauskostaan. Jeesus on tuolle sairaalle pellelle taikauskoa!

        Mutta Jeesus ja hänen ohjeensa eivät ole meille kristityille mitään taikauskoa

        Ymmärrätkö että rikot palstan sääntöjä ja yhteiskunnan sääntöjä puhumattakaan ihmisyyden kirjoittamattomista säännöistä tuolla lyhyellä kommentillasi enemmän kuin eräs, joka on tutkittavana ollut jo iät ajat !

        et taida ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö että rikot palstan sääntöjä ja yhteiskunnan sääntöjä puhumattakaan ihmisyyden kirjoittamattomista säännöistä tuolla lyhyellä kommentillasi enemmän kuin eräs, joka on tutkittavana ollut jo iät ajat !

        et taida ymmärtää.

        j a mikä hulluinta, puhut samalla " meillä uskovilla jne..." eli saat aikaan ihmiskunnan suurimman ristiriidan gengen kentässä!

        mutta et taida ymmärtää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkos siitä kuullut kun kirkko karkotti suomen uskovia syysmerelle ilman paluulupaa?

        ja syy oli vain se kun eivät löytäneet Raamatustaan pikkuvauvan kastetta eivätkä antaneet kastaa!

        kerrotko siitä?

        Helluntaikirkko tykkää kyklä tappaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        myöhästyit varmaan taas töistä, mutta ei s emitään kun niitä ei olekkaan !

        onko ollut koskaan.

        Naama umpeen sodomiakääkkä!

        Koita olla riehumatta


    Ketjusta on poistettu 40 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1686
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1315
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1210
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1186
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1173
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1065
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1061
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      997
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      976
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      864
    Aihe