Onnibussille rekrykoulutuksen kautta. Luulisi että bussikuskeja kortistossa niin paljon ettei uusia tarvitse kouluttaa. Vai hakeeko OB oppisopimuskuskeja ja kun tulee aika tehdä työsopimus, keksitään syy olla tekemättä ja tehdään toisen tulokkaan kanssa uusi oppisopimus?
https://www.tts.fi/koulutustarjonta/henkiloliikenne/onnibus?fbclid=IwAR1kviyUsI1HjikF4YfJsMMXAbmc1n5MTZG8lbcogGhM5zlUOy1MV6LihDg_aem_Ae_PMBZmpb-uY5Ws0Nqk65yienz99S5x2E8ua_EOEdFUnOLSSWnW3X5D9zNyWXOITanETsbKMG806PSrvqKfhQZ6TIpV54ip2joURRe--7eR77cLnKgWmISVSD0EDWng5eQ
OnniBus ilmaisen työvoiman perässä?
8
1086
Vastaukset
- Anonyymi
Yhtiön taloudellinen tilanne on sellainen, että säästöjä pitää hakea kaikin tavoin.
- Anonyymi
Kun katselee vaikka onnibusflex-autoja jotka kuljettavat tyhjiä penkkejä ja polttoaineen hinta on mitä on, lienee selvää että jossain on säästettävä . Se on sitten näköjään huollon lisäksi palkkakustannukset.
- Anonyymi
Venäläisiä kuljettajia ei enää oteta, vain nato niiloja virosta?
- Anonyymi
Paronit on hylännyt kuskinsa kortistoon
- Anonyymi
No, miksei tämä bussiliikenteen mahtiduo, punapöksy ja markkinointipäällikkö sitten palkkaa näitä, vaan käyttävät koulukeskuksen ilmaistyövoimaa?
- Anonyymi
Ei tämä ole yksin OB juttu kyllä sitä on jatkunut jo kymmeniä vuosia , jokainen bussi yhtiö ainakin etelä Suomessa suorastaan taistelee ilmaisesta ns,harjoittelija kuskista samat työt mutta ei palkan maksu velvoitetta
Olisikin suotavaa että valtio edes olisi oikeutettu perimään korvauksen yhtiöiltä sopimuksen ajalta.Vuosikymmeniä sitten oli eri yhtiöillä tapana kouluttaa itse saivat palkan mutta myös sitoutuivat vuodesta kahteen ,oliskos aika palata hiukan taakse päin...- Anonyymi
Harjoittelujaksot ovat omiaan karsimaan jyvät akanoista. Kaikki harjoittelijat eivät sovellu kuljettajiksi, esim toistuvat kaluston kolhimiset tai piittaamaton ajotapa eivät puolla kuskin palkkaamista. Valitettavaa toki mikäli järjestelmää hyväksikäytetäön ja pätevät kuskit heitetään harjoittelun jälkeen takaisin kortistoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harjoittelujaksot ovat omiaan karsimaan jyvät akanoista. Kaikki harjoittelijat eivät sovellu kuljettajiksi, esim toistuvat kaluston kolhimiset tai piittaamaton ajotapa eivät puolla kuskin palkkaamista. Valitettavaa toki mikäli järjestelmää hyväksikäytetäön ja pätevät kuskit heitetään harjoittelun jälkeen takaisin kortistoon.
Onnibusin talouteen vaikuttaa varmaankin paljon se, että se ostaa myös Flex-liikenteen Koiviston autolta, Satakunnan liikenteeltä, Kuopion liikenteeltä ja Koskilinjoilta.
Maksaa liikennöinnistä noille paikallisille yhtiöille, oli matkustajia tai ei.
Saas nähdä, mihin systeemi johtaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802025
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1601745Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461696- 1231473
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1561248Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia541145Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen581010- 70919
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26897- 15889