Pitääkö ihmiselämän olla steriiliä?

Anonyymi

Jokainen sekuntiko pitäisi ajatella etten minä vaan tee syntiä. Millaista sellainen elämä olisi, pelkäämistä, varomista, ilman elämäniloa elämää kuplassa.

19

296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei tokikaan noin. Tutut uskovaiset (vl) ahkeroivat välttää SRK:n lanseeramia syntejä, kuten ehkäisy, elokuvat, alkoholi, meikkaaminen, korvakorut, jne. Mutta huolta ei tunnu olevan epärehellisestä käytöksestä ja toiminnasta, lähimmäisten kohtelusta, itsensä korottamisesta, jne. Ne kuitataan sitten seuroissa tunnetuin rituaalein. Eikä niitä paljon anteeksi pyydellä niiltä, joita vastaan on rikkonut. Varsinkin jos tämä ei ole vl.

Täytyy todeta, että tunnen monta "epäuskoista", jotka elävät synnittömämpää elämää.

Tietysti tämä on yleistämistä. Mutta kyllä sitä odottaa tietynlaista käytöstä ihmisiltä, jotka julistautuvat uskovaisiksi. Ainoiksi oikeiksi uskovaisiksi.

• Niin, mutta eivät löydä niitä Raamatusta, eli se on heidän pakanallista epäuskoaan, paisti korvakorut, joita Raamattu kehoitta naisen käyttämään, ei miehien.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Niin, mutta eivät löydä niitä Raamatusta, eli se on heidän pakanallista epäuskoaan, paisti korvakorut, joita Raamattu kehoitta naisen käyttämään, ei miehien.

Pitää erottaa ihmiskäskyt ja Jeesuksen sanat ja opetus. Jollei niin tee on ihmisoppien orjana ja totuus on hylätty. Se on turha usko.

• Anonyymi

Kirjoitus on totta - ikävä kyllä.

"Mutta huolta ei tunnu olevan epärehellisestä käytöksestä ja toiminnasta, lähimmäisten kohtelusta, itsensä korottamisesta, jne. Ne kuitataan sitten seuroissa tunnetuin rituaalein. Eikä niitä paljon anteeksi pyydellä niiltä, joita vastaan on rikkonut. Varsinkin jos tämä ei ole vl."

• Anonyymi

Ei kukaan elä minkään aatteen steriiliä elämää ei edes pohjoiskoreassa .
      Nykyiset ns.kristityiksi itseänsä kutsuvat olisi ensimmäisten kristityiden toimesta katsottu täydellisiksi syntisiksi pakanoiksi elämäntavoiltaan ja ajatuksiltaan .

• 1.Kor. 6:12 Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita

• Anonyymi

No hyysää sit ne demonis pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No hyysää sit ne demonis pois.

Olette tosi lapsellisia.

• Anonyymi

Onhan ihmisille annettu ohjeet. Ei tarvitse kyyristellä vaan elää normaalisti. Jos omatunto kolkuttaa jostakin niin esittää pyynnön Jumalalle, annatko nämä jutut anteeksi. Sillä selvä ja helppo juttu.
      Ei pidä eikä tarvitse mennä seuroihin josta tulet takaisin yhtä syntisenä kun menitkin sinne. Siellä ei kukaan ole Jeesus joka antaa vaikkapa teeveen katselusynnit anteeksi.

• Anonyymi

Yrittää edes elää niin, että on puhdas omatunto, eikä soimaa jälkikäteen, silleen "siististi", kun tuskin kukaan on ihan erehtymätön !? Tulee "mokattua", monesti, joskus tietämättään, vaikka mollaamalla kanssakulkijoita, täälläkin !?! Vai mitä ootte mieltä ?
      Onko tullut tehtyä "kielen syntiä", siis koskaan, esim. vihastuu jostain asiasta toiselle, vaikka aviopuolisolle, niin yksi melko hyvä neuvo on nöyrtyä pyytämään anteeksi !!
      Itsekin olen joskus langennut "nousemaan kirkastusvuorelle", jos toinen joskus ärsyttää ! Nykyisin harvemmin, kun ei oikein jaksa, mutta onneksi minulle, tuo mies, joka asuu samassa huoneistossa on kestänyt minua kohta 48 v. ! Jos, siis vielä eletään joulukuulle asti. Viime aikoina on ollut vähän "sydän vikoja" toisella ja mulla muuta "mynkyrää", mutta olen joskus luvannut, ihan tahtonut häntä rakastaa, alttarilla, papin edessä, niin yritetään yhdessä, loppuun asti.
      Samoin se on kaikkien ihmisten kanssa, yritetään elää sovussa, jos se vain itsestä riippuu !! Ei tämmöisinä aikoina oikein tohdi olla ketään ihmistä vastahankaan, koska suomalaisten olisi nyt vaan jaksettava sietää toisiaan, ihan vain positiivisen tahdon kautta !!
      Katsotaan miten Ukrainalaiset ovat kuin yhtä perhettä, sodan keskellä, lapset ja naiset laitetaan turvaan ja miehet jää vartioon !! Esimerkillistä käytöstä !!

• Anonyymi

Mainiota ajattelua elämästä. Sitä se on, etenkin kun saa elää ilman uskonnollista painolastia.

• Anonyymi

Ei.Mitään pelasastus mahdollisuuta ei ole jos on sterili elämä.

• Anonyymi

Ihminen ratkaisee itse omasta pelastuksestasn. Siihen löytyvät ohjeet ja neuvot Jeesuksen sanasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen ratkaisee itse omasta pelastuksestasn. Siihen löytyvät ohjeet ja neuvot Jeesuksen sanasta.

Ei ratkaise.
        Raamatun ilmoituksen mukaan se on alusta loppuun Jumalan työ.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ratkaise.
        Raamatun ilmoituksen mukaan se on alusta loppuun Jumalan työ.

Se on alusta loppuun ihmisen valinta, siihen on Jumala suonut mahdollisuuden. Ota tai jätä.

• Anonyymi

Jos ihminen ei ole vielä tullut eläväksi Kristuksessa, on hän kuollut Aatamissa. Synti on jo se, ettei olla täydellisiä niin kuin taivaallinen Isä on täydellinen (Matt.5..)

• Anonyymi

Vasta ylösnousemusruumiissa ihminen on täydellinen, hän on uusi hengellinen luomus, Jumalan valittu. Siihen päästäkseen on oltava kuuliainen Jumalalle. toimittava Jeesuksen opetusten mukaan ja pyydettävä rukouksessa synnit anteeksi Jumalalta.

• Anonyymi

> Jokainen sekuntiko pitäisi ajatella etten minä vaan tee syntiä.

Mikä on syntiä ja miksi haluaisit tehdä syntiä? Ei sitä joudu varomaan, ellei halua tehdä syntiä. Ja jos haluaa tehdä syntiä, se on mielestäni se ongelma.

Itse olen ymmärtänyt, että synti on hylätä Jumala. Ja kun ihminen on hylännyt Jumalan ja on siis synnin tilassa, teot ovat myös sitten syntiä, koska synnissä tehty.

Monesti synti on mielestäni tarpeeton sana, olisi parempi miettiä, onko jokin hyvä tai huono. Jos asia on huonoa, olisi parempi olla tekemättä niin.

"Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita."
      Ensimmäinen kirje korinttilaisille 6:12

"Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna."
      Ensimmäinen kirje korinttilaisille 10:23

• Anonyymi

Kyllä, minut on steriloitu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Beata Papp gold digger (Leppilampi)

Kivasti nuori nainen turvasi toimeentulonsa kun antoi setämihelle. Naiset!!! Kyllä niitä setämiehiä löytyy aina vaikka naama ois kuin petolinnun perse
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      2625
    2. Venäjän ydinisku lähestyy hitaasti mutta satavarmasti...

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/eac44407-e77d-418b-ae21-1db8a0104309 Venäläisten ärsyttäminen jatkuu, milloin menee kuppi nurin ja "uusi aurinko"
      Maailman menoa
      430
      2281
    3. Ernan pahoinpitely

Erna pahoinpidelty. Törkeää Seiskalta nimittää tuota kissatappeluksi. Erna kertoo tässä lehtijutussa että hänellä on turvamies aina yöelämässä. Missä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      2010
    4. Huumekohussa marinoitu Redrama Vain elämää -kuvauksista: "...valehtelevan, jos sanoo, ettei..."

Juhannuksen jälkeen Redrama oli aiheuttanut lähipiirissään huolta kuukauden mittaisella katoamistempullaan. Vain elämää -leiri pidettiin toukokuun lop
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1804
    5. Paras muistosi hänestä?

Mitä muistoa muistelet mieluiten ikävöimästäsi ja miksi?
      Ikävä
      99
      1537
    6. Mikä hän on ammatiltaan?

Mitäs sun ikävän kohde tekee työkseen?
      Ikävä
      95
      1380
    7. Kun mennään...

yhdessä petiin... Otathan mut peiton alle? Hyvää yötä toivottaa sun nalle. Oot mun oma hehkulamppu, Kauniimpi kuin nätein kukkakimppu. https://you
      Ikävä
      172
      849
    8. Taitaa olla viimeinen talvi.

Jos sähkön hinta talvella on 4-5 kertaa suurempi, kuin edellisenä talvena, niin mulla ei ole varaa lääkkeisiin, ei ruokaan, muita laskuja en voi maksa
      Pori
      77
      652
    9. Rölli, tänään aiheena psyykkiset ongelmat

ja suhdesekoilut. Tasapainoisella ihmisellä on tunteet ja järki sopusoinnussa. Tämä johtaa siihen että, myös parisuhdeasioissa ja rakkauselämän puol
      Ikävä
      149
      627
    10. Selvitetään syyt kalliiseen sähköön!

Sähkön hinta pysyy hirmukalliina riippumatta kulutuksesta. Nytkin keskellä kesää sunnuntaina yli 30 snt/kWh. Mitä onkaan tulossa talvella? https://ww
      Maailman menoa
      218
      606
    Aihe