Mooseksen kirjoista ja Jumalasta

Anonyymi

Eksegetiikka eli tieteellinen Raamatun tutkimus on kiistatta osoittanut että Mooseksen kirjat eli Pentateukki on sepitettä ja itse Mooseskin on fiktiivinen hahmo.

Eikö tästä luonnollisesti seuraa että myös Jumala on sepitettä?

90

618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloituksesta selviää vain se, että ”tutkijat” ovat pelkkiä sepittäjiä.

      • Anonyymi

        Et kuitenkaan pysty osoittamaan tutkijoiden olevan väärässä.


      • Anonyymi

        "Mooseksen kirjat eli Pentateukki on sepitettä ja itse Mooseskin on fiktiivinen hahmo."

        Olisikin hyvä pyytää Jeesusta selittämään raamatun kirjoitukset, kuten hän avasi ne oppilailleen.
        Muutoin mennään harhaan.

        Lukk24:44. Jeesus sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, jotka puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne. Kaiken sen pitää käydä toteen, mitä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa, profeetoissa ja psalmeissa."
        45. Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään Kirjoitukset.


      • Anonyymi

        "Eksegetiikka eli tieteellinen Raamatun tutkimus on kiistatta osoittanut "

        Tuo lause on jo itsessään mahdoton.
        Kyseessä on asia, jota ei pystytä kiistatta osoittamaan.

        Lauseen tulisi kuulua:
        Muutamat tieteellistä Raamatun tutkimusmenetelmää käyttävät tutkijat eivät ole onnistuneet (tai edes halunneet) läytämään maallisia, raamatun ulkopuolisia todisteita Mooseksesta.

        Usko, toivo, rakkaus.
        Suurin niistä on rakkaus.
        Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla otollinen.

        Kun luetaan koko Raamattua ja Jeesuksen opetusta Raamatusta eli Vanhasta Testamentista, niin on selvää, että Mooses on keskeinen henkilö Raamatussa ja Israelin kansalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mooseksen kirjat eli Pentateukki on sepitettä ja itse Mooseskin on fiktiivinen hahmo."

        Olisikin hyvä pyytää Jeesusta selittämään raamatun kirjoitukset, kuten hän avasi ne oppilailleen.
        Muutoin mennään harhaan.

        Lukk24:44. Jeesus sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, jotka puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne. Kaiken sen pitää käydä toteen, mitä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa, profeetoissa ja psalmeissa."
        45. Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään Kirjoitukset.

        Onko täällä joku vielä, joka ei tiedä, että Jeesuksen sanomat asiat Raamatussa eivät ole Jeesuksen sanomia, vaan 80 prosenttia on Paavalin syntiopin kirjoittajien sävellyksiä. Siellä on jotakin Jeesuksenkin aitoa tekstiä, mutta jos ei ymmärrä, että mitä Jeesus itse opetti, niitä ei edes erota Paavalin syntiopista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko täällä joku vielä, joka ei tiedä, että Jeesuksen sanomat asiat Raamatussa eivät ole Jeesuksen sanomia, vaan 80 prosenttia on Paavalin syntiopin kirjoittajien sävellyksiä. Siellä on jotakin Jeesuksenkin aitoa tekstiä, mutta jos ei ymmärrä, että mitä Jeesus itse opetti, niitä ei edes erota Paavalin syntiopista.

        <<Lukk24:44. Jeesus sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, jotka puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne. Kaiken sen pitää käydä toteen, mitä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa, profeetoissa ja psalmeissa."<<

        Tämä on oikein hyvä esimerkki. Kun sitten katsotaan Stefanoksen puolustuspuhetta, kun hänet surmattiin sen vuoksi, että opetti Jeesuksen opetusia, onkin tilanne täysin päinvastainen ja lähdeviitteet on apostolien tekoihin.

        <<Stefanos oli myös tunnettu evankeliointikyvystään ja HÄN JULISTI JEESUKSEN OPETUKSIA Jerusalemin asukkaille, myös kreikkalaisten synagogien jäsenille. Tällöin Stefanosta SYYTETTIIN JUMALANPILKASTA[6] ja puhumisesta temppeliä ja lakia vastaan[7].

        Tähän hän vastasi pitämällä pitkän puheen, jossa hän kertasi Vanhan testamentin historian pääkohdan kiinnittäen erityisesti huomiota siihen, että profeetat olivat aikoinaan joutuneet suoranaisen vainon kohteeksi ja että samoin oli nyt tapahtunut Jeesukselle[8]. Stefanos oli esiintynyt myös ROHKEANA MOOSEKSEN KULTTIMENOJEN VASTUSTAJANA [1]. <<

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        Totuus Raamatusta ei löydy uskomalla, vaan selvittämällä ristiriidat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Lukk24:44. Jeesus sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, jotka puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne. Kaiken sen pitää käydä toteen, mitä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa, profeetoissa ja psalmeissa."<<

        Tämä on oikein hyvä esimerkki. Kun sitten katsotaan Stefanoksen puolustuspuhetta, kun hänet surmattiin sen vuoksi, että opetti Jeesuksen opetusia, onkin tilanne täysin päinvastainen ja lähdeviitteet on apostolien tekoihin.

        <<Stefanos oli myös tunnettu evankeliointikyvystään ja HÄN JULISTI JEESUKSEN OPETUKSIA Jerusalemin asukkaille, myös kreikkalaisten synagogien jäsenille. Tällöin Stefanosta SYYTETTIIN JUMALANPILKASTA[6] ja puhumisesta temppeliä ja lakia vastaan[7].

        Tähän hän vastasi pitämällä pitkän puheen, jossa hän kertasi Vanhan testamentin historian pääkohdan kiinnittäen erityisesti huomiota siihen, että profeetat olivat aikoinaan joutuneet suoranaisen vainon kohteeksi ja että samoin oli nyt tapahtunut Jeesukselle[8]. Stefanos oli esiintynyt myös ROHKEANA MOOSEKSEN KULTTIMENOJEN VASTUSTAJANA [1]. <<

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        Totuus Raamatusta ei löydy uskomalla, vaan selvittämällä ristiriidat.

        Ja tähän taas liittyy Johanneksen evankeliumin 8. luku, jossa Jeesus on laitettu jopa sanomaan, että juutalaisten Jumala on itse Perkele, jota hän - kuten Stefanos opettaessaan Jeesuksen opetuksia - vastusti.

        Ja tämä juutalaisten Jumala - Jeesuksen sanoin Perkele - on nyt sitten kristinuskossa hänen uhrillaan ja verellään uusi liitto ja Jumala. Ja Jeesus itse uhrina on (Augsburgin tunnustus) puhumanaan taivasten valtakunnan Isä Jumalana.


    • Anonyymi

      Raamatun fiktiivisyys on itsestään selvää jokaiselle joka ymmärtää lukemansa. Vain älyllisesti rajoittuneet väittävät Raamattua faktaksi.

      • Anonyymi

        Pelkän fiktiivisyyden perusteella Raamatun mitätöinti 2000 vuoden vallankäytön jälkee ja miljardeilla kristityillä ja miljardeilla kirkoilla, ei johda mihinkään muuhun kuin itse totuuden torjuntaan, että mitä on tapahtunut 2000 vuodessa.


    • Anonyymi

      Salomo on Jumalan Poika! Jeesus on vain Salomon kalpea kopio!

      2.Samuelin kirja:
      7:14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;

      1.Aikakirja:
      17:13 Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi.

      1.Aikakirja:
      22:10 Hän on rakentava temppelin minun nimelleni. Hän on oleva minun poikani, ja minä olen oleva hänen isänsä. Ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa valtaistuimen ikuisiksi ajoiksi.'

      1.Aikakirja:
      28:5 Ja kaikkien minun poikieni joukosta, sillä Herra on antanut minulle monta poikaa, hän valitsi poikani Salomon istumaan Herran valtakunnan valtaistuimella ja hallitsemaan Israelia.
      28:6 Ja hän sanoi minulle: 'Sinun poikasi Salomo on rakentava minun temppelini ja esikartanoni; sillä minä olen valinnut hänet pojakseni ja minä olen oleva hänen isänsä.

      1.Aikakirja:
      29:1 Sitten kuningas Daavid sanoi koko seurakunnalle: "Minun poikani Salomo, ainoa Jumalan valittu, on nuori ja hento, ja työ on suuri, sillä tämä linna ei ole aiottu ihmiselle, vaan Herralle Jumalalle.

      Psalmit:
      2:7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

      • Kaikkea sitä Raamatussa onkin. Niitä ihmisten ajatuksia.


      • Anonyymi

        Kuningas Salomo keräsi 666 talenttia kultaa kansalaisilta ja rakensi temppelin - Jeesuksen sanoin Perkeleelle (Jahve) - Jerusalemiin ja profeetta Jeremian suulla 'isaraelilaisten oikea Jumala sanoo', että sitten vietiin temppeliin jopa uhrikultti-iljetyskin. Hän ei ole uhreja vaatinut, se ei tullut hänen mieleensäkään. Ja siellä kohdassa Raamattua annetaan ymmärtää, etteivät he ainoastaan uhranneet lapsiaan, vaan myös söivät heidät. Ja nyt kirkoissa on jo Jeesuksen nimeen tehty tosi Jumalan uhrikultti-iljetys ja myös Jeesus syödään tuon Perkeleen (Jahve) ylipapin ateriana juutalaisen antamin ehtoollisen asetussanoin Raamatun mukaan. Joka käsittämätön törkeys on laitettu jopa Jeesuksen sanomaksi.


    • Tuo osoittaa tietysti Jahven olevan fiktiota.
      Hindut eivät yritä todistaa jumaliensa mytologiaa todeksi, mutta jokainen myytti kertoo heille jotain jumalan ominaisuuksista.
      Niitä, joita kiehtoo väkivaltainen ja vihainen jumala löytävät etsimänsä tarut Mooseksen kirjoista.

      • Anonyymi

        Totta. Sanoit sen lyhyesti ytimekkäästi, tiivistetysti.


      • Anonyymi

        Miksi täällä sivustolla puhutaan hinduista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi täällä sivustolla puhutaan hinduista?

        Tässä vertaillaan vähän uskontoja ja katsotaan mitä Raamatusta jää jäljelle jos se on fiktiota.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Tässä vertaillaan vähän uskontoja ja katsotaan mitä Raamatusta jää jäljelle jos se on fiktiota.

        Hitsi, nyt, asera, peukutus sinulle, jees! Olet hyvin kärryillä taas.


    • Anonyymi

      Lempilappilaiset tietää tutkitusti saamelaislaidan.

    • Anonyymi

      Uskovaisten perusmetodit Raamatun totuudellisuuden osoittamiseksi ovat
      - valehtelu
      - vääristely
      - lapsellinen inttäminen
      - typerät argumentoivirheet
      - puheenaiheen vaihto ja maalitolppien siirtely

      • Anonyymi

        Totta, tätä ovat uskovaisten 'todellisuuden osoittamiset', mutta eihän se ole mitään muuta kuin uskovaisten 'todellisuuden osoittamiset' - entä jos he ovat väärässä, ja siellä Isossa Kirjassa onkin jokin muu totuus?


    • Eikö Mooses ollutkaan hykso?

      • Anonyymi

        Kyllä oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä oli.

        Ja ongelma onkin siinä, että jos Mooses oli hykso, on tarinan oltava sepitettä, koska sehän menisi liian lähelle totuutta silloin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja ongelma onkin siinä, että jos Mooses oli hykso, on tarinan oltava sepitettä, koska sehän menisi liian lähelle totuutta silloin.

        Voihan myös olla, että Ipuwer-papyrus kuvaa Mooseksen ajan tapahtumia.


    • Anonyymi

      > ...kiistatta osoittanut ...

      :D

    • Anonyymi

      <<Eikö tästä luonnollisesti seuraa että myös Jumala on sepitettä?<<

      Kyllä! Mutta tässä on se onnellinen juttu, että koska kyseessä on Jahve-jumala - Jeesuksen Johanneksen evankeliumin 8. luvussa sanoma Perkele, niin vain Perkele on silloin mainitsemiesi tutkimusten mukaan - vaikka onkin kristinuskon Jumala Paavalin syntiopilla - on sepitettä. Tästä varmasti jokainen uskovainen on ikionnellinen.

      • Anonyymi

        <<Raamatun fiktiivisyys on itsestään selvää jokaiselle joka ymmärtää lukemansa. Vain älyllisesti rajoittuneet väittävät Raamattua faktaksi.<<

        Älyllisesti rajoittunut tiede on todistanut meidän todellisuuden vain ajatusuniversumiksi ja suureksi älylliseksi tietoisuuden kentäksi, josta atomia pienempien hiukkasten perustana on ylimaallinen äly, jossa kaikki atomeista koostuva on yhtä suurta yhteistä tietoisuuden kenttää.

        Jos tässä ei olisi ihmistä sidottu aikaan ja materiaan ja estämään ihmeiden teko pahalla tiedolla (ikuisen elämän haltuun saaminen - atomiytimissä ei ole aikaa ollenkaan), niin maailma olisi tuhoutunut jo ajat sitten.

        1.Moos. <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan MIEKAN vartioitsemaan elämän puun tietä.<<

        Jeesus sanoi:

        Matteuksen evankeliumi:

        <<10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan MIEKAN.<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Raamatun fiktiivisyys on itsestään selvää jokaiselle joka ymmärtää lukemansa. Vain älyllisesti rajoittuneet väittävät Raamattua faktaksi.<<

        Älyllisesti rajoittunut tiede on todistanut meidän todellisuuden vain ajatusuniversumiksi ja suureksi älylliseksi tietoisuuden kentäksi, josta atomia pienempien hiukkasten perustana on ylimaallinen äly, jossa kaikki atomeista koostuva on yhtä suurta yhteistä tietoisuuden kenttää.

        Jos tässä ei olisi ihmistä sidottu aikaan ja materiaan ja estämään ihmeiden teko pahalla tiedolla (ikuisen elämän haltuun saaminen - atomiytimissä ei ole aikaa ollenkaan), niin maailma olisi tuhoutunut jo ajat sitten.

        1.Moos. <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan MIEKAN vartioitsemaan elämän puun tietä.<<

        Jeesus sanoi:

        Matteuksen evankeliumi:

        <<10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan MIEKAN.<<

        Ja kaikki riippuu siitä, että mihin asti äly riittää itse kullakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikki riippuu siitä, että mihin asti äly riittää itse kullakin.

        Mutta se todellinen äly ja totuus todistaa, että syntiä ja Saatanaa ei koskaan edes ollut, eikä mitään Paavalin luomaa syntien valtakuntaa Saatanalla, vaan - kuten Jeesus opetti - vain taivasten valtakunta, missä me kaikki olemme yhtä ja samaa suurta tietoisuuden älyllistä yhtenäiskenttää Isä Jumalan kämmenellä, ja se on vain oivalluksen päässä, kun me ja koko maailma on pelastunut.

        https://www.youtube.com/watch?v=2rRh3gLDnR0

        Matka tietoisuuden luonteeseen tiedemiesten sanoin.


      • [Jer 19:24. 26]
        Herra sanoo: Jos te todella olette minulle kuuliaisia, niin ettette tuo mitään kantamusta tämän kaupungin porteista sapattina, vaan pyhitätte sapatin ettekä tee silloin mitään työtä,
        25.
        26. Silloin tullaan Juudan kaupungeista ja Jerusalemin ympäristöstä, Benjaminin maasta ja alankomaasta, vuoristosta ja Negevistä ja tuodaan polttouhreja, teurasuhreja, ruokauhreja ja suitsutusuhreja sekä kiitosuhreja Herran huoneeseen.

        Tämä Herra ei selvästikään ole vastustamassa uhraamista muuta kuin siinä tapauksessa, että uhri on jollekulle toiselle.
        Tässä Israel on nähtävästikin syrjäyttämässä Taivaan kuningattaren ja siirtymässä monoteismiin.
        Jumalaa on aikaisemmin kutsuttu Eeliksi, joka on Baalin isä ja Ašera on Eelin vaimo.
        Jahve on mahdollisesti ulkopuolinen jumala, joka sekoittuu Baaliin ja sitten Eeliin ja silloin on aika väärentää kanaanilaisten luomiskertomus jahvistiseksi ja naiskielteiseksi.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        [Jer 19:24. 26]
        Herra sanoo: Jos te todella olette minulle kuuliaisia, niin ettette tuo mitään kantamusta tämän kaupungin porteista sapattina, vaan pyhitätte sapatin ettekä tee silloin mitään työtä,
        25.
        26. Silloin tullaan Juudan kaupungeista ja Jerusalemin ympäristöstä, Benjaminin maasta ja alankomaasta, vuoristosta ja Negevistä ja tuodaan polttouhreja, teurasuhreja, ruokauhreja ja suitsutusuhreja sekä kiitosuhreja Herran huoneeseen.

        Tämä Herra ei selvästikään ole vastustamassa uhraamista muuta kuin siinä tapauksessa, että uhri on jollekulle toiselle.
        Tässä Israel on nähtävästikin syrjäyttämässä Taivaan kuningattaren ja siirtymässä monoteismiin.
        Jumalaa on aikaisemmin kutsuttu Eeliksi, joka on Baalin isä ja Ašera on Eelin vaimo.
        Jahve on mahdollisesti ulkopuolinen jumala, joka sekoittuu Baaliin ja sitten Eeliin ja silloin on aika väärentää kanaanilaisten luomiskertomus jahvistiseksi ja naiskielteiseksi.

        [Jer 17:1-2]
        "Juudan synti on kirjoitettu rautapiirtimellä ja kaiverrettu timanttikärjellä heidän alttariensa sarviin.
        Heidän lapsensakin muistavat heidän alttarinsa ja ašera-paalunsa vehreiden puiden vieressä, korkeilla kukkuloilla.

        Juuri näistä jumalattaren puistahan luomiskertomus kertoo, mutta sen sijaan, että se olisi enää myönteinen kehotus, siitä tulee rangaistava varoitus.


      • Anonyymi

        <<Jahven pohjalta muodostuivat juutalaisuuden lisäksi myös muiden vanhaa seemiläistä kulttuuriperimää olevien yksijumalaisten uskontojen, kuten KRISTINUSKON ja islamin, jumalkäsitykset. Nykyajan juutalaiset eivät käytä nimeä Jahve.[1]<<

        Lähde: wikipedia, Jahve

        Ja nyt sitten ei tarvitse olla Einstein ymmärtääkseen, että Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä Jumala ei todellakaan ole uhrikulttijumala Jahve, joka vaatii lapsiakin uhrikseen.

        Jeesus kristinuskossa on Kristus, tosi Jumala ja puhumansa taivasten valtakunnan Isä uhrilahjana Jahven vihan lepyttämiseksi ja Jeesus on näin uskonnossa verellään uusi liitto Jahven kanssa (Augsburgin tunnustus).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikki riippuu siitä, että mihin asti äly riittää itse kullakin.

        Ongelma aitolaisten kanssa on myös siinä, että osa heistä ei ollenkaan ymmärrä mitä tarkoittaa sana "fiktiivisyys".


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Ongelma aitolaisten kanssa on myös siinä, että osa heistä ei ollenkaan ymmärrä mitä tarkoittaa sana "fiktiivisyys".

        "Eksegetiikka eli tieteellinen Raamatun tutkimus on kiistatta osoittanut että Mooseksen kirjat eli Pentateukki on sepitettä ja itse Mooseskin on fiktiivinen hahmo."????

        Ja tuo samainen eksegetiikka on myös osoittanut, että Jumalaa ei ole olemassakaan.
        Että sellaista tutkimusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Raamatun fiktiivisyys on itsestään selvää jokaiselle joka ymmärtää lukemansa. Vain älyllisesti rajoittuneet väittävät Raamattua faktaksi.<<

        Älyllisesti rajoittunut tiede on todistanut meidän todellisuuden vain ajatusuniversumiksi ja suureksi älylliseksi tietoisuuden kentäksi, josta atomia pienempien hiukkasten perustana on ylimaallinen äly, jossa kaikki atomeista koostuva on yhtä suurta yhteistä tietoisuuden kenttää.

        Jos tässä ei olisi ihmistä sidottu aikaan ja materiaan ja estämään ihmeiden teko pahalla tiedolla (ikuisen elämän haltuun saaminen - atomiytimissä ei ole aikaa ollenkaan), niin maailma olisi tuhoutunut jo ajat sitten.

        1.Moos. <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan MIEKAN vartioitsemaan elämän puun tietä.<<

        Jeesus sanoi:

        Matteuksen evankeliumi:

        <<10:34 Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan MIEKAN.<<

        Sinunkaan älyllinen kapasiteetti ei riitä kuin uskovaisuuteen. Tieteen ja sen tekemisen ymmärtämiseen ei sinun älynlahjat riitä.

        Jos jumalasi haluaa tulla vakavasti otettavaksi jumaluudeksi, hänen olisi syytä lähettää joku sinua fiksumpi edustamaan itseään. Ja jos jumalasi on tehnyt sinut itsensä kuvaksi niin, eipä ole kummonenkaan jumaluus palvottavaksi. Jumalasi kannattaisi varmaan silloin harkita omakuvansa uudelleenmuokkausta uskottavuuden lisäämiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eksegetiikka eli tieteellinen Raamatun tutkimus on kiistatta osoittanut että Mooseksen kirjat eli Pentateukki on sepitettä ja itse Mooseskin on fiktiivinen hahmo."????

        Ja tuo samainen eksegetiikka on myös osoittanut, että Jumalaa ei ole olemassakaan.
        Että sellaista tutkimusta.

        "Ja tuo samainen eksegetiikka on myös osoittanut, että Jumalaa ei ole olemassakaan."

        Eksegetiikka ei ole ottanut kantaa jumalan olemassaoloon vaan uskovien väitteisiin jumalan olemassaolosta. Osoittaen ettei uskovaisten väitteillä jumalasta ole katetta.

        Eksegetiikalla, tai millään muullakaan tieteenlajilla, ei ole mitään tarvetta edes ottaa kantaa jumalan olemassaoloon. Sellainen tarve nousee esiin vasta jos uskovaiset onnistuvat tieteellisesti todistamaan jumalansa olemassaolon. Sitä ei kuitenkaan ole vielä tähän mennessä tapahtunut, eikä olemassaolemattomuutta tarvitse tieteellisesti todistaa.



      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta se todellinen äly ja totuus todistaa, että syntiä ja Saatanaa ei koskaan edes ollut, eikä mitään Paavalin luomaa syntien valtakuntaa Saatanalla, vaan - kuten Jeesus opetti - vain taivasten valtakunta, missä me kaikki olemme yhtä ja samaa suurta tietoisuuden älyllistä yhtenäiskenttää Isä Jumalan kämmenellä, ja se on vain oivalluksen päässä, kun me ja koko maailma on pelastunut.

        https://www.youtube.com/watch?v=2rRh3gLDnR0

        Matka tietoisuuden luonteeseen tiedemiesten sanoin.

        Vai pitäisikö sanoa Äiti Jumalan?
        Herra paratiisissakin oli alunperin Taivaan kuningatar.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja tuo samainen eksegetiikka on myös osoittanut, että Jumalaa ei ole olemassakaan."

        Eksegetiikka ei ole ottanut kantaa jumalan olemassaoloon vaan uskovien väitteisiin jumalan olemassaolosta. Osoittaen ettei uskovaisten väitteillä jumalasta ole katetta.

        Eksegetiikalla, tai millään muullakaan tieteenlajilla, ei ole mitään tarvetta edes ottaa kantaa jumalan olemassaoloon. Sellainen tarve nousee esiin vasta jos uskovaiset onnistuvat tieteellisesti todistamaan jumalansa olemassaolon. Sitä ei kuitenkaan ole vielä tähän mennessä tapahtunut, eikä olemassaolemattomuutta tarvitse tieteellisesti todistaa.

        "jos uskovaiset onnistuvat tieteellisesti todistamaan jumalansa olemassaolon"

        Mahdotonta mikä mahdotonta. Siksi jumaliin hurahtaneet vihaavat tiedettä koska tiede kerta toisensa jälkeen todistaa jumaluskovaiset valehtelijoiksi.


    • Anonyymi

      Toiset myöhempien aikojen ihmiset ovat kuulemma robottien sukua.

    • Anonyymi

      Tietenkin aina ensin on fiktiivinen kuva asiasta, jota todellisuus sitten tarkoin matkii ja seuraa. Jokaisella merkittävällä johtajalla on nuotitus edeltäkäsin siihen miten hänen tulee toimia.

      Viisain Kuningas Salomo sanoi EI OLE MITÄÄN UUTTA AURINGON ALLA . MITÄ ON NYT SITÄ ON ENNENKIN OLLUT.

      Esim. EXODUS kuvataan jo 2000 vuotta aiemmin olleessa Heenokin kirjassa.

      • Anonyymi

        Mooseksen kirjat on pyhä nuotitus joka toimeen pannaan 10 kertoja satojen tuhansien vuosien kuluessa. Sillä pyhät kirjat ovat syklisiä itsensä toistajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooseksen kirjat on pyhä nuotitus joka toimeen pannaan 10 kertoja satojen tuhansien vuosien kuluessa. Sillä pyhät kirjat ovat syklisiä itsensä toistajia.

        Vai miten selität Mormonien ja Jehovan todistajien olemassa olon. Tyhjästä syntyneet 7 miljoonan jäsenen kansat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai miten selität Mormonien ja Jehovan todistajien olemassa olon. Tyhjästä syntyneet 7 miljoonan jäsenen kansat.

        Eikö heillä ole sama Jahve Saatana Jumalanaan? En tiedä yhtään uskontoa, jossa olisi Jumalana Jeesuksen puhuma hyvä taivasten valtakunnan isä Jumala, ja jossa uskontoa johtaa Jeesuksen lähettämäksi sanoma totuuden Henki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö heillä ole sama Jahve Saatana Jumalanaan? En tiedä yhtään uskontoa, jossa olisi Jumalana Jeesuksen puhuma hyvä taivasten valtakunnan isä Jumala, ja jossa uskontoa johtaa Jeesuksen lähettämäksi sanoma totuuden Henki.

        Vaihda se vaikka Gaiaan!
        Noin, ongelma ratkaistu.


    • Anonyymi

      Keskustelunne jumalasta on keskustelua alastoman keisarin vaatteista.
      😁

      • Sanoisin ennemminkin, että keskustelu jumalista on keskustelua historiasta ja ihmisen psyykkisestä ajattelusta ja arkeologiasta myös 😏


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Sanoisin ennemminkin, että keskustelu jumalista on keskustelua historiasta ja ihmisen psyykkisestä ajattelusta ja arkeologiasta myös 😏

        Tarkemmin ehkä ihmisten tarve saada kaikelle selitys. Ja se on sitten Jumala.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Sanoisin ennemminkin, että keskustelu jumalista on keskustelua historiasta ja ihmisen psyykkisestä ajattelusta ja arkeologiasta myös 😏

        Psyykkisellä historia-ajattelulla on tapettu uskonnon nimissä valtava määrä ihmisiä, muokattu koko ihmisen aivotoimintaa ja ajattelua, tuhottu enemmän kuin rakennettu. Paha on saanut vallan koko maailmassa, oikeudenmukaisuus on kadonnut - ihmiset eivät edes tiedä mitä se tarkoittaa. Kaikessa tässä on käytetty Jeesuksen nimeä hyväksi, jota hoetaan teurastettuna lampaana. Se ei ole ollut keskustelua, se on ollut 2000 vuotta vallankäyttöä ja ihmisen alistamista ja tyhmistämistä.


      • Anonyymi

        Mikä estää pistämästä keisarille vaatteet, ettei tarvitse alastomana kulkea pelkällä valheella? Johan Jeesuskin tästä Raamatussa sanoo. Tosin ilkialastomina seisovat nyt kaikki uskovaiset Jeesuksen uhrilahjalla perkeleelle totuuden edessä.

        Ilmestyskirja:

        <<16:15 - Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi!<<

        Nähtävissä on surkeaakin surkeampaa häpeää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä estää pistämästä keisarille vaatteet, ettei tarvitse alastomana kulkea pelkällä valheella? Johan Jeesuskin tästä Raamatussa sanoo. Tosin ilkialastomina seisovat nyt kaikki uskovaiset Jeesuksen uhrilahjalla perkeleelle totuuden edessä.

        Ilmestyskirja:

        <<16:15 - Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi!<<

        Nähtävissä on surkeaakin surkeampaa häpeää!

        Ja joku vielä kehtaa väittää, ettei Jeesus ole pannut?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja joku vielä kehtaa väittää, ettei Jeesus ole pannut?!

        ... palannut....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... palannut....

        Tosin tuo kirjoitusvirhe edustaa kyllä paremmin uskovaisten uskontonäkemyksiä Jeesuksesta, kun mikään muu ei ole kiinnostanut uskovaisia kuin mitä Mooseksen laissa tai Paavalin syntiopissa väitetään sanotun homoista. Ja todellisuudessa koko syntiopin perusta Raamatun mukaan on siinä, että nyt saa palvella lihalla synninlakia, kun käytetään Jeesusta teurastettuna tosi Jumalana (taivasten valtakunnan Isä) ja uhrilampaana. Ja se on ollut uskovaisille tärkeintä JeesukSEEN uskomisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin tuo kirjoitusvirhe edustaa kyllä paremmin uskovaisten uskontonäkemyksiä Jeesuksesta, kun mikään muu ei ole kiinnostanut uskovaisia kuin mitä Mooseksen laissa tai Paavalin syntiopissa väitetään sanotun homoista. Ja todellisuudessa koko syntiopin perusta Raamatun mukaan on siinä, että nyt saa palvella lihalla synninlakia, kun käytetään Jeesusta teurastettuna tosi Jumalana (taivasten valtakunnan Isä) ja uhrilampaana. Ja se on ollut uskovaisille tärkeintä JeesukSEEN uskomisessa.

        Kun koko Jeesuksen opetus taivasten valtakunnasta, joka on meissä ja meidän ympärillämme Jumalan valtakunnan ollessa sisäisesti meissä, pitäisi hänen mukaansa olla uskomista hänen opetuksiinsa: USKOA JEESUSTA.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Psyykkisellä historia-ajattelulla on tapettu uskonnon nimissä valtava määrä ihmisiä, muokattu koko ihmisen aivotoimintaa ja ajattelua, tuhottu enemmän kuin rakennettu. Paha on saanut vallan koko maailmassa, oikeudenmukaisuus on kadonnut - ihmiset eivät edes tiedä mitä se tarkoittaa. Kaikessa tässä on käytetty Jeesuksen nimeä hyväksi, jota hoetaan teurastettuna lampaana. Se ei ole ollut keskustelua, se on ollut 2000 vuotta vallankäyttöä ja ihmisen alistamista ja tyhmistämistä.

        Enpä usko, että olemme vielä ketään ehtineet tappaa tällä palstakeskustelulla.
        Historia on julmaa, mutta se voi silti olla mielenkiintoista.


      • torre3 kirjoitti:

        Tarkemmin ehkä ihmisten tarve saada kaikelle selitys. Ja se on sitten Jumala.

        Jotkut etsivät selitystä maailmalle kun taas toiset tutkivat teologiaa ja vertailevat eri uskontoja.


    • Anonyymi

      Mitäpä, jos yritettäisiin jatkaa eteenpäin sillä, että te ensimmäisenä ymmärrätte, että Raamatussa ainakin uskonnon mukaan on kaksi hahmoa, joita molempia kutsutaan Jumalaksi.

      Toinen on Jahve, jota Jeesus sanoo Perkeleeksi ja toinen on hänen puhumansa taivasten valtakunnan Isä.

      Sitten te koitatte ymmärtää, että mikä ero näissä Jumalissa on, kun Jeesus opettaa taivasten valtakunnan tulleen maanpäälle ja Paavali vastaavasti vaihtaa sen uskovaisille synnin valtakunnaksi Jeesuksen uhrilla teurastettuna lampaana.

      Jos te ette ymmärrä sitä, ettei Jumala synny nimestä Jumala, niin ette te pääse koskaan eteenpäin.

      • Anonyymi

        Tiede on todistanut, että meidän todellisuus on vain sitä, että elämme ajatusuniversumissa. Materia koostuu samasta aineksesta kuin ajatukset. Kyse on yhdestä, suureksi älyllisestä tietoisuuden kentästä - kuin taivasten valtakunnasta meissä ja meidän ympärillämme - josta atomia pienempien hiukkasten perustana on ylimaallinen äly ja siellä on kaikkien voimien alkulähde, jossa tuo ylimaallinen äly virtaa meidän suuntaan ja kaikki atomeista koostuva on yhtä suurta yhteistä tietoisuuden kenttää, jossa me elämme.

        Ei ole yhdentekevää, että onko Jumalan nimi tässä ajatusuniversumissa Saatana vai onko se Jeesuksen puhuma hyvä ja oikeudenmukainen taivasten valtakunnan isä. Jokainen mustepisara, joka tiputetaan tähän yhteiseen tietoisuuden kenttään ajatuksin, joka muodostuu materiankin osalta vain ajatusrakennusaineista meidän tahdoistamme riippumattaa, värjää sitä tieteellsiesti ajatellen mustaksi.

        Jos tässä ajatusuniversumissa, jossa elämme ja Jeesuksen kerrotaan näyttäneen esimerkkiä ihmeiden tekemiseen, jotka ovat tieteen tietämiä ilmiöitä, ja väitti hänet lähetetyn tuomaan tietoa ihmisille pelastukseksi, ei ihmistä olisi sidottu aikaan ja materiaan estämään ihmeiden teko pahalla tiedolla, niin maailma olisi tuhoutunut jo ajat sitten.

        1.Moos. <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan MIEKAN vartioitsemaan elämän puun tietä.<<

        Ja Jeesus on tuonut tuon MIEKAN, josta nyt ihminen selviää takaisin paratiisiin hänen opetuksin - hän on tie, totuus ja elämä - ikuinen elämä saada haltuun atominytimen reaktion seurauksen valinnan hyvällä ja oikealla ja totuudenmukaisella tiedolla ja opetuksella. Ei tosi Jumalan käyttämisellä uhrilahjana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiede on todistanut, että meidän todellisuus on vain sitä, että elämme ajatusuniversumissa. Materia koostuu samasta aineksesta kuin ajatukset. Kyse on yhdestä, suureksi älyllisestä tietoisuuden kentästä - kuin taivasten valtakunnasta meissä ja meidän ympärillämme - josta atomia pienempien hiukkasten perustana on ylimaallinen äly ja siellä on kaikkien voimien alkulähde, jossa tuo ylimaallinen äly virtaa meidän suuntaan ja kaikki atomeista koostuva on yhtä suurta yhteistä tietoisuuden kenttää, jossa me elämme.

        Ei ole yhdentekevää, että onko Jumalan nimi tässä ajatusuniversumissa Saatana vai onko se Jeesuksen puhuma hyvä ja oikeudenmukainen taivasten valtakunnan isä. Jokainen mustepisara, joka tiputetaan tähän yhteiseen tietoisuuden kenttään ajatuksin, joka muodostuu materiankin osalta vain ajatusrakennusaineista meidän tahdoistamme riippumattaa, värjää sitä tieteellsiesti ajatellen mustaksi.

        Jos tässä ajatusuniversumissa, jossa elämme ja Jeesuksen kerrotaan näyttäneen esimerkkiä ihmeiden tekemiseen, jotka ovat tieteen tietämiä ilmiöitä, ja väitti hänet lähetetyn tuomaan tietoa ihmisille pelastukseksi, ei ihmistä olisi sidottu aikaan ja materiaan estämään ihmeiden teko pahalla tiedolla, niin maailma olisi tuhoutunut jo ajat sitten.

        1.Moos. <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan MIEKAN vartioitsemaan elämän puun tietä.<<

        Ja Jeesus on tuonut tuon MIEKAN, josta nyt ihminen selviää takaisin paratiisiin hänen opetuksin - hän on tie, totuus ja elämä - ikuinen elämä saada haltuun atominytimen reaktion seurauksen valinnan hyvällä ja oikealla ja totuudenmukaisella tiedolla ja opetuksella. Ei tosi Jumalan käyttämisellä uhrilahjana.

        Ja vastaan näitä Jeesuksen opetuksia on ollut jo juutalainen rahamaailma 2000 vuotta aina sieltä temppelistä asti, kun Jeesuksen kerrotaan heitelleen rahanvaihtajien pöytiä, josta syystä syntyi juutalaisen Paavalin syntioppi saada palvella lihalla synnin lakia, kun tosi Jumalaa on käytetty teurastettuna lampaana. Ja aivan yhtälailla on tänä päivänä juutalaiset pankkiirit, joiden hallussa on koko meidän elämämme pankkikortein ja rahan lainauksin. Heidän etunsa ei ole koskaan ollut, että ihminen kykenisi selviämään ilman heitä ja että Jeesuksen todelliset opetukset ymmärrettäisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vastaan näitä Jeesuksen opetuksia on ollut jo juutalainen rahamaailma 2000 vuotta aina sieltä temppelistä asti, kun Jeesuksen kerrotaan heitelleen rahanvaihtajien pöytiä, josta syystä syntyi juutalaisen Paavalin syntioppi saada palvella lihalla synnin lakia, kun tosi Jumalaa on käytetty teurastettuna lampaana. Ja aivan yhtälailla on tänä päivänä juutalaiset pankkiirit, joiden hallussa on koko meidän elämämme pankkikortein ja rahan lainauksin. Heidän etunsa ei ole koskaan ollut, että ihminen kykenisi selviämään ilman heitä ja että Jeesuksen todelliset opetukset ymmärrettäisiin.

        Tänä päivänä ihmisten polttaminen noitina ei enää onnistu, vaikka ihmisillä olisikin yliluonnollisia ilmiöitä hallussaan, mutta paljon vaaditaan tuon 2000 vuoden propagandan jälkeen, että ihmiset alkaisivat oikealla tavalla - tieteeseen perustuen - hahmottamaan meidän todellisuutta tietoisuuden kenttänä, jossa me kaikki vaikutamme kaikkeen jokaisella teollamme ja jokaisella sanallamme. Jokaisella ihmisellä on yksilönä valtava vastuu - luotiinhan meidän jumalien kaltaiseksi tiedolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiede on todistanut, että meidän todellisuus on vain sitä, että elämme ajatusuniversumissa. Materia koostuu samasta aineksesta kuin ajatukset. Kyse on yhdestä, suureksi älyllisestä tietoisuuden kentästä - kuin taivasten valtakunnasta meissä ja meidän ympärillämme - josta atomia pienempien hiukkasten perustana on ylimaallinen äly ja siellä on kaikkien voimien alkulähde, jossa tuo ylimaallinen äly virtaa meidän suuntaan ja kaikki atomeista koostuva on yhtä suurta yhteistä tietoisuuden kenttää, jossa me elämme.

        Ei ole yhdentekevää, että onko Jumalan nimi tässä ajatusuniversumissa Saatana vai onko se Jeesuksen puhuma hyvä ja oikeudenmukainen taivasten valtakunnan isä. Jokainen mustepisara, joka tiputetaan tähän yhteiseen tietoisuuden kenttään ajatuksin, joka muodostuu materiankin osalta vain ajatusrakennusaineista meidän tahdoistamme riippumattaa, värjää sitä tieteellsiesti ajatellen mustaksi.

        Jos tässä ajatusuniversumissa, jossa elämme ja Jeesuksen kerrotaan näyttäneen esimerkkiä ihmeiden tekemiseen, jotka ovat tieteen tietämiä ilmiöitä, ja väitti hänet lähetetyn tuomaan tietoa ihmisille pelastukseksi, ei ihmistä olisi sidottu aikaan ja materiaan estämään ihmeiden teko pahalla tiedolla, niin maailma olisi tuhoutunut jo ajat sitten.

        1.Moos. <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan MIEKAN vartioitsemaan elämän puun tietä.<<

        Ja Jeesus on tuonut tuon MIEKAN, josta nyt ihminen selviää takaisin paratiisiin hänen opetuksin - hän on tie, totuus ja elämä - ikuinen elämä saada haltuun atominytimen reaktion seurauksen valinnan hyvällä ja oikealla ja totuudenmukaisella tiedolla ja opetuksella. Ei tosi Jumalan käyttämisellä uhrilahjana.

        Me kaikki osaamme jo tuon minkä jumalakin, lisääntymisen.
        Kaikki elämänpuun suojaukset ym ovat lisäystä jahvistiseen mytologiaan samoin kuin paratiisista karkottamiset.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Me kaikki osaamme jo tuon minkä jumalakin, lisääntymisen.
        Kaikki elämänpuun suojaukset ym ovat lisäystä jahvistiseen mytologiaan samoin kuin paratiisista karkottamiset.

        Mun on kyllä syytä olettaa, että jumalat eivät synny naimalla fyysisesti. Onko muilla ehdotuksia, että mitä tarkoitta 'jumalien kaltainen'?


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Me kaikki osaamme jo tuon minkä jumalakin, lisääntymisen.
        Kaikki elämänpuun suojaukset ym ovat lisäystä jahvistiseen mytologiaan samoin kuin paratiisista karkottamiset.

        <<Kaikki elämänpuun suojaukset ym ovat lisäystä jahvistiseen mytologiaan<<

        Miksi elämän puu oli suojattava, kun ihminen tuli tiedolla jumalien kaltaiseksi sinun jahvistisen mytologian mukaan? Onko mielestäsi siis Luojumala itse Saatana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Kaikki elämänpuun suojaukset ym ovat lisäystä jahvistiseen mytologiaan<<

        Miksi elämän puu oli suojattava, kun ihminen tuli tiedolla jumalien kaltaiseksi sinun jahvistisen mytologian mukaan? Onko mielestäsi siis Luojumala itse Saatana?

        Ja jos paratiisitarinan Jumala jo oli Saatana itse, niin siellä olisi sitten Paavalin syntiopin tarinan mukaan toinenkin Saatana houkuttelemassa viatonta ihmistä. Eli Jumalan paratiisi olisikin ollut todella pelkkiä saatanoita. Missä se Jumala oli, jonka piti suuttua sitten Paavalin perisyntitarinan mukaan?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos paratiisitarinan Jumala jo oli Saatana itse, niin siellä olisi sitten Paavalin syntiopin tarinan mukaan toinenkin Saatana houkuttelemassa viatonta ihmistä. Eli Jumalan paratiisi olisikin ollut todella pelkkiä saatanoita. Missä se Jumala oli, jonka piti suuttua sitten Paavalin perisyntitarinan mukaan?!

        Tämä sinun jahvistinen mytologia lyö laudalta jo Ausburgin tunnustuksen, jossa onkin kaksi Jumalaa tosi Jumala uhrina vihaiselle Jumalalle.

        <<KRISTUS oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI ja että hän sovittaisi JUMALAN vihan.<<


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<Kaikki elämänpuun suojaukset ym ovat lisäystä jahvistiseen mytologiaan<<

        Miksi elämän puu oli suojattava, kun ihminen tuli tiedolla jumalien kaltaiseksi sinun jahvistisen mytologian mukaan? Onko mielestäsi siis Luojumala itse Saatana?

        Luoja oli alunperin Taivaan kuningatar ja tuo vääristelty myytti ei ole muuta kuin varoitus, että älkää koskeko Taivaan kuningattarelle istutettuihin puihin, (jotka olivat viikunapuita) ja pysykää erossa temppelien naisista.
        https://eurooppalaisuus.wordpress.com/2016/11/29/luomiskertomus-on-vaarennetty/


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun on kyllä syytä olettaa, että jumalat eivät synny naimalla fyysisesti. Onko muilla ehdotuksia, että mitä tarkoitta 'jumalien kaltainen'?

        Taivaan kuningatar, joka on alkuperäisen version jumala oli hedelmällisyyden jumala.
        Usein jumalista sanotaan, että he juuri "synnyttivät" maailman.
        Synnyttämisen kyky oli sitten hedelmää syötyä naisellakin ja kaikki okei.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Taivaan kuningatar, joka on alkuperäisen version jumala oli hedelmällisyyden jumala.
        Usein jumalista sanotaan, että he juuri "synnyttivät" maailman.
        Synnyttämisen kyky oli sitten hedelmää syötyä naisellakin ja kaikki okei.

        Ehkä me olemmekin kotoisin eri planeetalta. Ja minun planeetalla tuo luomiskertomus liittyy tieteeseen kuten Jeesuksen kvanttifysiikkaan sopivat opetukset. Sinun planeettasi on hieman vielä jäljessä meidän planeetastamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä me olemmekin kotoisin eri planeetalta. Ja minun planeetalla tuo luomiskertomus liittyy tieteeseen kuten Jeesuksen kvanttifysiikkaan sopivat opetukset. Sinun planeettasi on hieman vielä jäljessä meidän planeetastamme.

        Ja uskovaiset, jotka saavat Jumalan paratiisiin sopimaa jopa Saatanan, vaikka taivaaseen ei tietenkään mitään epäpyhää pääse ja perisynninkin Paavalin yhden kirjeen vain yhdellä jakeella, ovat sitten kolmannelta planeetalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä me olemmekin kotoisin eri planeetalta. Ja minun planeetalla tuo luomiskertomus liittyy tieteeseen kuten Jeesuksen kvanttifysiikkaan sopivat opetukset. Sinun planeettasi on hieman vielä jäljessä meidän planeetastamme.

        https://eurooppalaisuus.wordpress.com/2016/11/29/luomiskertomus-on-vaarennetty/
        Tai sitten olen vain hyväksynyt, että Raamattu on vain juutalaisten kansalliseepos eikä mitään muuta.
        Jeesus sanoo, että se joka on löytänyt alun on tullut tuntemaan myös lopun.
        Tuo mistä hän puhuu on Pistis Sofian mukaan universaali henki eli brahma.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        https://eurooppalaisuus.wordpress.com/2016/11/29/luomiskertomus-on-vaarennetty/
        Tai sitten olen vain hyväksynyt, että Raamattu on vain juutalaisten kansalliseepos eikä mitään muuta.
        Jeesus sanoo, että se joka on löytänyt alun on tullut tuntemaan myös lopun.
        Tuo mistä hän puhuu on Pistis Sofian mukaan universaali henki eli brahma.

        Löytänyt alun ... No, kuule, se on se luomiskertomus siellä alussa, kun ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan ja karkoitettiin paratiisista, ettei syö siitä elämän puusta ja saa haltuunsa ihmeitä pahalla tiedolla. Sidottiin aikaan ja materiaan. Jeesus opettaa hyvän ja pahan tiedon erottamista, ihmisen voittamaan omat alhaiset tunteensa, jotta tämä voi palata sinne 'alkuun' ja saa haltuunsa ihmeidentekokyvyn, kun pääsee syömään elämän puusta. Mutta sen alun 'löytäminen' ei riitä, kun se pitää vielä ymmärtääkin, ja tässä se ongelmakohta on, kuten huomaamme. Vain tiede oli se, joka lopulta selitti sen, että mistä siellä alussa oli todellisuudessa kyse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Löytänyt alun ... No, kuule, se on se luomiskertomus siellä alussa, kun ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan ja karkoitettiin paratiisista, ettei syö siitä elämän puusta ja saa haltuunsa ihmeitä pahalla tiedolla. Sidottiin aikaan ja materiaan. Jeesus opettaa hyvän ja pahan tiedon erottamista, ihmisen voittamaan omat alhaiset tunteensa, jotta tämä voi palata sinne 'alkuun' ja saa haltuunsa ihmeidentekokyvyn, kun pääsee syömään elämän puusta. Mutta sen alun 'löytäminen' ei riitä, kun se pitää vielä ymmärtääkin, ja tässä se ongelmakohta on, kuten huomaamme. Vain tiede oli se, joka lopulta selitti sen, että mistä siellä alussa oli todellisuudessa kyse.

        Oletko kylpenyt kosmisessa virrassa ja saavuttanut ykseyden tunteen kaiken kanssa? Oletko saavuttanut brahman? Tieto ei riitä.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Oletko kylpenyt kosmisessa virrassa ja saavuttanut ykseyden tunteen kaiken kanssa? Oletko saavuttanut brahman? Tieto ei riitä.

        Saat kuule saavutella ihan itse, olen vain tieteen puolella, ja se riittää oikein hyvin tämän asian tutkimiseen. Se on se toinen planeetta. Pelkällä tunteilullahan tämä maailman katastrofi on ilman järjen häivää saatu aikaiseksi. Kuten ihmiset ylipäätään oman elämänsäkin katastrofit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat kuule saavutella ihan itse, olen vain tieteen puolella, ja se riittää oikein hyvin tämän asian tutkimiseen. Se on se toinen planeetta. Pelkällä tunteilullahan tämä maailman katastrofi on ilman järjen häivää saatu aikaiseksi. Kuten ihmiset ylipäätään oman elämänsäkin katastrofit.

        Olenkin toivonut, että lopettaisivat sen ykseyden hymistelyn rakkauden nimissä universumiin ja kiinittäisivät hieman enemmän huomiota näihin tosiasioihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saat kuule saavutella ihan itse, olen vain tieteen puolella, ja se riittää oikein hyvin tämän asian tutkimiseen. Se on se toinen planeetta. Pelkällä tunteilullahan tämä maailman katastrofi on ilman järjen häivää saatu aikaiseksi. Kuten ihmiset ylipäätään oman elämänsäkin katastrofit.

        Se oli se Jeesuksen sanoma enkä ymmärrä miksi yrität väkisin tunkea Raamattuun kvanttifysiikkaa kun voit kääntää selkäsi samantien koko kirjalle.
        Jeesuksen opetus lienee vanhentunutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olenkin toivonut, että lopettaisivat sen ykseyden hymistelyn rakkauden nimissä universumiin ja kiinittäisivät hieman enemmän huomiota näihin tosiasioihin.

        Ihmiset, jotka yrittävät saavuttaa brahman pyrkivät eettisyyteen, luontoystävällisyyteen ja käytännöllisyyteen.
        Onko siinä jotakin vikaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja vastaan näitä Jeesuksen opetuksia on ollut jo juutalainen rahamaailma 2000 vuotta aina sieltä temppelistä asti, kun Jeesuksen kerrotaan heitelleen rahanvaihtajien pöytiä, josta syystä syntyi juutalaisen Paavalin syntioppi saada palvella lihalla synnin lakia, kun tosi Jumalaa on käytetty teurastettuna lampaana. Ja aivan yhtälailla on tänä päivänä juutalaiset pankkiirit, joiden hallussa on koko meidän elämämme pankkikortein ja rahan lainauksin. Heidän etunsa ei ole koskaan ollut, että ihminen kykenisi selviämään ilman heitä ja että Jeesuksen todelliset opetukset ymmärrettäisiin.

        Sinua siis vaivaa Paavalin "kirous"? Vakuutan olevani yhtä hyvä manaaja kuin Paavalikin:
        "Rabbi Jeesus, nousehan sieltä!
        Alat kuumassa jo haista hieltä."

        Jeesus on nyt päässyt pois olemattomasta helvetistä voittamattoman loitsuni avulla!
        Ongelma ratkaistu.


    • No Mooseksen esikuva oli intialainen Krishna joka laitettiin myös beibinä koriin virran vietäväksi, kasvoi Mathuran kuninkaan hovissa, auttoi orjat pakenemaan ja pyysi Jumalaa suojaamaan joukkoa muodostamalla suojaseinän Persian lahdella.

      Nooan esikuva oli babylonialainen “Utnapishtim” joka rakensi jumala Enkin käskystä valtavan arkin ja pelasti siihen maan eläimet, kasvit ja itsensä perheineen. Utnapištim teki niin ja pelastui seitsemän päivää kestävältä myrskyltä ja tulvalta. Arkki on samaa kokoluokkaa kuin Nooan kertomuksessa mutta se on kuvattu yksityiskohtaisemmin.

      • Utnapishtim pani Nooaa paremmaksi pelastaessaan vielä kasvitkin! 😄


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Utnapishtim pani Nooaa paremmaksi pelastaessaan vielä kasvitkin! 😄

        Kyllähän ne maakasvitkin ois tollasessa tilanteessa syytä ottaa talteen. Perheen naiset sit niitä kastelis. Vesikasvit pärjäis siinä kuin vesieläimetkin.


      • Anonyymi

        "No Mooseksen esikuva..."

        Karna, Auringon poika (ei Krishna), laitettiin koriin virran vietäväksi. Ja se muistuttaa Mooseksen tarinasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No Mooseksen esikuva..."

        Karna, Auringon poika (ei Krishna), laitettiin koriin virran vietäväksi. Ja se muistuttaa Mooseksen tarinasta.

        "No Mooseksen esikuva oli intialainen Krishna...". Väärin.

        Krishnan syntymä on kuitenkin jotain aivan muuta, ja vapaasti käännettynä, ei kovin tarkasti, se kuulostaa tältä:
        ...

        ...Maa vuorineen ja metsineen, jokineen ja järvineen, peltoineen ja puutarhoineen oli hiljainen ja kaunis. Täydet joet veivät kristallinkirkkaat vetensä valtameriin, järvet kukkivat vaaleanpunaisia ja sinisiä lootuksia. Puut pukeutuivat tuoksuvien kukkien kirjavaan mekkoon, antoivat huumaavaa hunajaa lukemattomille mehiläisparville ja suojasivat oksillaan laulavia lintuja, jotka kaikuivat ilmassa kaikuvilla trillereillä. Hiljainen tuulenvire oli täynnä yrttien ja puiden tuoksua. Sinä yönä pappien sytyttämä uhriliekki paloi tuulen häiritsemättä. Sillä hetkellä, kun Kaikkivaltias laskeutui maan päälle, brahmaanit ja vanhurskaat, jotka olivat ahtaalla jumalattoman Kamsan kanssa, kokivat yhtäkkiä autuaallisen rauhan sydämissään, ja taivaassa kajahti rumpujen ääni, niin kuin se oli aikoinaan kajahtanut Vasudevan syntymän aikaan.


        Kuin yö vetäytyisi aamuauringon säteiden edestä, vankilan rautaverhoillut ovet avautuivat, ja Vasudeva päästettiin ulos esteettä. Pimeällä taivaalla Mathuran yllä jyrisi ukkonen, ja taivaalta satoi loputtomana virtana taivaanrannan kuningas Indran lähettämää sadetta maahan. Ja suojellakseen siunattua Lasta ja Hänen vanhempaansa raivoavilta elementeiltä ... Ananta avasi heidän yläpuolellaan säteilevillä jalokivillä kruunatun viittansa valaisemaan pakenevien tietä.

        Vasudeva lapsi sylissään ohitti kaupungin portin ja laskeutui nopeasti virtaavan Yamunan rantaan.
        JA KUN HÄN ASTUI KUOHUVIIN VESIIN, JOKI VÄISTYI UHKAAVIEN PYÖRTEIDEN TIELTÄ ja paljasti Vasudevalle taivaanrannan, kuten suuri valtameri oli aikoinaan alistunut Raman edessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "No Mooseksen esikuva..."

        Karna, Auringon poika (ei Krishna), laitettiin koriin virran vietäväksi. Ja se muistuttaa Mooseksen tarinasta.

        Karna se oli. Sotkin toisiinsa nämä kaksi


      • Anonyymi
        KTS kirjoitti:

        Karna se oli. Sotkin toisiinsa nämä kaksi

        Kertomus Krishnan syntymästä on hyvin kaunis. Tämä oli vasta alku ja loppu. Olen kuitenkin jättänyt suuren osan tekstistä pois, koska sen kääntäminen olisi liian vaikeaa ja monimutkaistaa.


    • Anonyymi

      Ei tietenkään. Ei Jumala ole eksegetiikan tutkimuksista riippuvainen. Sitä paitsi sepite kuvaa huonosti Pentateukkia.

    • Pentateukin fiktiivisyys vetäisee maton alta niin juutalaisuudelta, kristinuskolta kuin islamiltakin.

      Pölypilven laskeuduttua jäljelle ei sitten jää muuta kuin uskovaisten valheet jumalistaan.

      • Anonyymi

        Unohdat täysin, että ei nimestä Jumala synny Jumalaa. Jos uskovaisten Jumala todellisuudessa onkin Raamatun mukaan Saatana, niin ei se sitä tarkoita, että Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä Jumala, jota uskovaiset kristinuskossa käyttävät uhrinaan, ole tosi Jumala. Kaikissa seemiläisyyteen perustuvissa uskonnoissa kuten juutalaisuus, kristinusko ja islam - he kutsuvat Jumalaksi Jahvea, mutta Jahve on Raamatun mukaan Saatana. Sellaista uskontoa ei edes ole, jossa Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä oli Jumalana. Ei tätä tosiasiaa uskovaisten valehtelu mihinkään muuta.


      • Anonyymi

        Huvittaa positiivisuutta.
        Ei hetkauta tosiuskoisia joilla on Paavalin sotavarustus taistelussa teidän pimeyden henkivaltoja vastaan.😄
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittaa positiivisuutta.
        Ei hetkauta tosiuskoisia joilla on Paavalin sotavarustus taistelussa teidän pimeyden henkivaltoja vastaan.😄
        😁

        Huvittavaa positiivisuutta.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      26
      4493
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      218
      2400
    3. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      42
      1885
    4. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      18
      1694
    5. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      1681
    6. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      167
      1331
    7. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      51
      1174
    8. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      56
      925
    9. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      9
      921
    10. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      136
      912
    Aihe