Valokuva-anti paranee.

Sanottaisiinko vaikka näin hörppiessäni thaimaan parasta aamukaffia Kuksastani täällä Chiang Maissa, että en pahoita kenenkään pienen sielun mieltä, kyllä on mukava huomata nykyaikaisissa älypuhelimissa olevan valokuvaustoiminto henkilöille, joille tuusappi on muutakin kuin pelkkää bablaa varten räpellettäväksi, jopa suihkussa ollessaan.

5

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      HILDA JA LUMISAMMAKOT
      Kirjoittanut Anneka Ahoniemi

      Kuvittanut Anneka Ahoniemi

      Hilda istui jättilumikasassa ja tökki siihen nyrkillä isoja koloja huoneiksi. Lumitalossa oli jo kolme kerrosta ja minilumipalloja huonekaluina. Talvi-illan pehmeät hiutaleet valuivat pimeältä taivaalta hiljalleen talon päälle ja Hildan nenälle. Pihalla oli rauhallista, vain naapuritalon ikkunan takaa kuului hiljaista musiikkia. Oman kodin ikkunassa näkyi kynttilänvalo ja päiväkodissa askarrellut lumihiutaleet. Hilda tiesi, että äiti leipoo korvapuusteja.

      lumisammakot-1-tiina-ahoniemi

      Hilda muotoili märillä tumpuilla pienenpieniä sänkyjä huoneisiin. Lumi oli täydellisen muovailuvahamaista, ja melkein harmitti valmiiksi, ettei siitä ehtisi millään tehdä niin paljon kaikkea hienoa kuin teki mieli. Hän voisi tehdä lisää huoneita ja sänkyjä ja pöytiä siihen asti, että olisi ihanihan pakkopakko juosta sisälle pissalle ja lämmittämään jäisiä sormia ja varpaita patteria vasten. Ei hän nyt malttaisi. Tämä oli maailman parasta lunta.

      Hilda koitti olla ajattelematta pissahätää ja kylmiä varpaita ja keskittyi kovasti muotoiluun. Olohuoneeseen mahtui pitkulainen lumipallo, se oli sohva. Sohvalla pötkötteli… Hmm…koira. Eikun sammakkolapsia! Hildaa hihitytti. Se olisi sammakkotalo, sammakkomummujen ja sammakkovanhempien ja ainakin kymmenen sammakkolapsen talvikoti. Hilda pyöritteli tosi monta pikkuista lumihippusta sammakoiksi ja asetteli ne ympäri taloa. Niiden iskä leipoi pullia keittiössä!

      • Kerran olin niin kamalassa butaani horkassa että luulin olevani villi hevonen... iihaha haa iihaha haa iihaha hahaa... iihaha haa iihaha haa iihaha hahaa... iihaha haa iihaha haa iihaha hahaa...
        Hoitaja tuli ja sanoi että koni laukkaa takatak ja pitää hevosenturpansa kiinni... Hirnahdin vielä pari kertaa ja menin sitten syömään rehua kaukalosta. Meinasin tulla hulluksi...


    • Anonyymi

      Kolme mukavaa satua, ensimmäinen on paras joka alkaa "täällä chiang maissa"..

    • Anonyymi

      Ota toki kuva joskus sieltä Chiang Maista. Hommaa älypuhelin itsellesi, näissä on nykyään ihan ok kamerat. https://aijaa.com/bWvBvD Perusthaikkua tänään italialaisessa ravintolassa. Löytyi sellaisia kalapalleroita vahingossa annoksesta jossa hyvin marinoitua ja maustettua tummaa tonnikalamaista fisua oli leivitetty ohueen makeaan laakerinlehden tapaiseen kevyesti leivitettyyn syötävään kääreeseen ja pyöräytetty vielä jossakin rapeassa jauhossa. Erinomainen löytö, pitää käydä toistekin ja ottaa selvää minkä nimisestä pallerosta on kyse. Kolmeen pekkaan lasku kevyestä päivällisestä 3300 "paateroa" tippeineen, joten ei sovellu numeromiehen budjettiin tuo ravintola.

      SeponSeppo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe