Sanottaisiinko vaikka näin hörppiessäni thaimaan parasta aamukaffia Kuksastani täällä Chiang Maissa, että en pahoita kenenkään pienen sielun mieltä, kyllä on mukava huomata nykyaikaisissa älypuhelimissa olevan valokuvaustoiminto henkilöille, joille tuusappi on muutakin kuin pelkkää bablaa varten räpellettäväksi, jopa suihkussa ollessaan.
Valokuva-anti paranee.
5
259
Vastaukset
- Anonyymi
HILDA JA LUMISAMMAKOT
Kirjoittanut Anneka Ahoniemi
Kuvittanut Anneka Ahoniemi
Hilda istui jättilumikasassa ja tökki siihen nyrkillä isoja koloja huoneiksi. Lumitalossa oli jo kolme kerrosta ja minilumipalloja huonekaluina. Talvi-illan pehmeät hiutaleet valuivat pimeältä taivaalta hiljalleen talon päälle ja Hildan nenälle. Pihalla oli rauhallista, vain naapuritalon ikkunan takaa kuului hiljaista musiikkia. Oman kodin ikkunassa näkyi kynttilänvalo ja päiväkodissa askarrellut lumihiutaleet. Hilda tiesi, että äiti leipoo korvapuusteja.
lumisammakot-1-tiina-ahoniemi
Hilda muotoili märillä tumpuilla pienenpieniä sänkyjä huoneisiin. Lumi oli täydellisen muovailuvahamaista, ja melkein harmitti valmiiksi, ettei siitä ehtisi millään tehdä niin paljon kaikkea hienoa kuin teki mieli. Hän voisi tehdä lisää huoneita ja sänkyjä ja pöytiä siihen asti, että olisi ihanihan pakkopakko juosta sisälle pissalle ja lämmittämään jäisiä sormia ja varpaita patteria vasten. Ei hän nyt malttaisi. Tämä oli maailman parasta lunta.
Hilda koitti olla ajattelematta pissahätää ja kylmiä varpaita ja keskittyi kovasti muotoiluun. Olohuoneeseen mahtui pitkulainen lumipallo, se oli sohva. Sohvalla pötkötteli… Hmm…koira. Eikun sammakkolapsia! Hildaa hihitytti. Se olisi sammakkotalo, sammakkomummujen ja sammakkovanhempien ja ainakin kymmenen sammakkolapsen talvikoti. Hilda pyöritteli tosi monta pikkuista lumihippusta sammakoiksi ja asetteli ne ympäri taloa. Niiden iskä leipoi pullia keittiössä!Kerran olin niin kamalassa butaani horkassa että luulin olevani villi hevonen... iihaha haa iihaha haa iihaha hahaa... iihaha haa iihaha haa iihaha hahaa... iihaha haa iihaha haa iihaha hahaa...
Hoitaja tuli ja sanoi että koni laukkaa takatak ja pitää hevosenturpansa kiinni... Hirnahdin vielä pari kertaa ja menin sitten syömään rehua kaukalosta. Meinasin tulla hulluksi...
- Anonyymi
Kolme mukavaa satua, ensimmäinen on paras joka alkaa "täällä chiang maissa"..
- Anonyymi
Ota toki kuva joskus sieltä Chiang Maista. Hommaa älypuhelin itsellesi, näissä on nykyään ihan ok kamerat. https://aijaa.com/bWvBvD Perusthaikkua tänään italialaisessa ravintolassa. Löytyi sellaisia kalapalleroita vahingossa annoksesta jossa hyvin marinoitua ja maustettua tummaa tonnikalamaista fisua oli leivitetty ohueen makeaan laakerinlehden tapaiseen kevyesti leivitettyyn syötävään kääreeseen ja pyöräytetty vielä jossakin rapeassa jauhossa. Erinomainen löytö, pitää käydä toistekin ja ottaa selvää minkä nimisestä pallerosta on kyse. Kolmeen pekkaan lasku kevyestä päivällisestä 3300 "paateroa" tippeineen, joten ei sovellu numeromiehen budjettiin tuo ravintola.
SeponSeppo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
- 95932
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25877Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat293770- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568
