Parkkiasakosta haaste oikeuteen

Anonyymi

Eli siis pysäköin autoni joka on vanhempani nimissä parkki ruutuun ja sain sakon ylittyneestä parkki ajasta enkä maksanut sitä vaan kun muistutus tuli niin riitautettiin lasku, no nyt noin 8kk myöhemmin tuli haaste oikeuteen tai sitte että maksaa pois sen sakon maksumuistutuksineen sekä oikeudenkäynti kulut 115€ eli kannattaako tässä väittää vielä vastaan sillä vanhempani ei autoa ajanut vaan minä ja todisteita heillä ei tällöin ole vai maksaako suosiolla?

19

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä taho haastaa oikeuteen ja kenet?

    • Anonyymi

      Riipuu aivan siitä, onko kyseessä pysäköintivirhemaksu vai valvontamaksu. Edellinen on viranomaismaksu josta vastaa auton haltija, jälkimmäinen sopimussakko sopimusrikkeestä, josta vastaa sopimuksen tekijä.

      • Anonyymi

        Viranomaismaksusta ei ole kyse, vaan yksityisoikeudellisesta sopimukseen perustuvasta maksusta. Viranomaismaksut ovat ulosottokelpoisia ilman oikeuden päätöstä.


    • Anonyymi

      Taas tätä tyypillistä nykypäivän uusavuttomuutta. Miksi riitautit asian vasta maksumuistutuksen jälkeen? Miksi vitkuttelit niin kauan? Kuvittelitko, että se "sakko" vain mystisesti katoaisi jonnekin ajan kuluessa? Mitä ilmeisimmin pysäköinninvalvonnasta vastaavalle taholle on vieläpä annettu puutteellinen selvitys, sillä "sakon" olisi saanut peruttua jos vanhempasi olisivat kertoneet sille, että olit pysäköinyt heidän parkkiruutuunsa heidän luvallaan.

      • Anonyymi

        Uusavuttomia on niin paljon!

        Ilmeisesti tässä asiassa on kyse yksityisoikeudellisesta maksusta?

        Riitautus olisi kannattanut tehdä viipymättä eikä vasta 14 päivän jälkeen eräpäivästä.

        Maksumuistutuksen voi lähettää vasta 14 päivän päästä eräpäivästä eli riitaukseen olisi ollut aikaa jo viikkoja!

        Myönnät pysäköineesi vanhempasi nimissä olevan auton ja pitäneesi sitä pysäköitynä maksamasi ajan yli. Mitä vaikeuksia siinä on, että et maksaisi valvontamaksua?

        Miksi pysäköit yksityisalueelle sääntöjen vastaisesti? Mitä pitäisit siitä, että sinun pihalle tullaan pysäköimään autolla päiväkausiksi?

        Onko sinut haastettu oikeuteen vai vanhempasi? Huomioi se, että kumman nimellä haaste on, niin asia voi päätyä yksipuoliseen tuomioon ja sen lisäksi tulee maksuhäiriömerkintä eli kansan kielellä luottotiedot menee.

        Olen mies tai nainen, maksa maksu pois!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusavuttomia on niin paljon!

        Ilmeisesti tässä asiassa on kyse yksityisoikeudellisesta maksusta?

        Riitautus olisi kannattanut tehdä viipymättä eikä vasta 14 päivän jälkeen eräpäivästä.

        Maksumuistutuksen voi lähettää vasta 14 päivän päästä eräpäivästä eli riitaukseen olisi ollut aikaa jo viikkoja!

        Myönnät pysäköineesi vanhempasi nimissä olevan auton ja pitäneesi sitä pysäköitynä maksamasi ajan yli. Mitä vaikeuksia siinä on, että et maksaisi valvontamaksua?

        Miksi pysäköit yksityisalueelle sääntöjen vastaisesti? Mitä pitäisit siitä, että sinun pihalle tullaan pysäköimään autolla päiväkausiksi?

        Onko sinut haastettu oikeuteen vai vanhempasi? Huomioi se, että kumman nimellä haaste on, niin asia voi päätyä yksipuoliseen tuomioon ja sen lisäksi tulee maksuhäiriömerkintä eli kansan kielellä luottotiedot menee.

        Olen mies tai nainen, maksa maksu pois!

        Eihän auton omistaja/haltija voi riitauttaa, tai siis kiistää, maksua ennen muistutuksen tulemista. Hän kun ei ollut edes paikalla, kun väitetty väärinpysäköinti tapahtui. Muistutukseen tulee sitten vastata, ettei toiminut kuskina eikä siten ole sopimuksen osapuoli.

        Tuo aloitus on niin sekava ja huonolla ulosannilla kirjoitettu, että todennäköisesti se on jonkun parkkifirman jonkun työntekijän keksimä tekele.


      • Anonyymi

        Mitä ihmettä? Pysäköi vanhempiensa auton vanhempien parkkiruutuun? Mistä siinä sakotettiin?


      • Anonyymi

        Et vissiin tajua lukemaasi . Pysäköity auto oli pojan vanhempien nimissä .


    • Anonyymi

      Sain parkkisakot ja voi sitä parkkipirkon riemua. Nautti selkeästi työstään. Juoksi autolle ja takaisin. Jäi vielä hymyillen ja ilkkuen katsomaan kun onnitui antamaan sakon vaikka olin aivan auton vieressä enkä kyllä uskonut saavani sakkoa.

      Tänne kun kirjoittaisi mitä itse on tästä mieltä, niin jopas taas parku aukeisi.

      Minusta on vaan kiva olla kuulumatta yhteiskuntaan. En maksa veroja...elän tuilla ja osingoilla. Ai miksikö? Vielä lisääkö valtiolle verotuloja? Maksakoon parkkipirkko palkastaan hiukan enemmän, että saa minun tukeni maksettua...:)

      • Anonyymi

        Tämä on oikea asenne! Holhous-Suomi on tullut tiensä päähän ja vain suurempi muutos voi maan enää pelastaa. Remontin voisi aloittaa kaiken maailman parkkipirkoista ja muista suojatyöpaikkalaisista. Panokset pitää keskittää aloille ja toimintoihin, jotka oikeasti tuottavat lisäarvoa yhteiskunnalle. Ymmärrän hyvin jopa senkin, että jotkut elelevät tukiaisilla, koska se on monesti kannattavampaa kuin työn teko. Tähänkin on saatava muutos siten, että työ olisi aina kannattavampaa kuin joutenolo.


    • Anonyymi

      Haasta oikeus oikeuteen.

    • Anonyymi

      Ei kannata maksaa, vaan reklamoida laskusta ja keskeyttää perintä ilmoituksella perijälle.
      Selvästikin sopimuksen tekijä ei ole ollut se, jolta rahaa ollaan perimässä. Oikeudessa Pate häviää, koska perustetta auton haltijalta perimiseen ei ole. Ota kallis juristi mukaan oikeuteen, että Pate saa maksaa oikein reilusti erheestään.

    • Anonyymi

      Eikö vanhempasi ole opettanut sinulle rehellisyyttä ja vastuunkantamista?

      Ilmeisesti eivät!

    • Anonyymi

      Aarniocase oli likimain kallein niistä. Tarkkailkaa sähkönsiirtymiä herkeämättä.

    • Anonyymi

      Maksa laskusi parkkiluikuri. Muuten jalat vatkaa oikeudessa kun laamanni kysyy olitko kuljettaja.

      • Anonyymi

        Polvet kyllä kalisee kuin kastanjetit kun tyrmän ovi jo lonkottaa ja ukkotuomari tuomiota jyrähtelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polvet kyllä kalisee kuin kastanjetit kun tyrmän ovi jo lonkottaa ja ukkotuomari tuomiota jyrähtelee.

        "Herra laamanni tunnustan, minä ajoin, kadun tekoani". Ei auta enää, nyt on jo myöhäistä, oikeudenpalvelijat viekää syyllinen pois.


    • Anonyymi

      Ja ilkeä Pateli vielä murtautui autoon ja pahuuksissaan heitti parkkikiekonkin laattialle.

    • Anonyymi

      Jos olet pysäköinyt väärin niin ei sinulla mitään mahiksia voittaa oikeudessa.

      Jos väität ettet ajanut autoa, lasku tulee vanhemmillesi elleivät pysty uskottavasti osoittamaan että auto on ollut luvattomassa käytössä. Todisteena tälle voisi olle esim rikosilmoitus varkaudesta mutta sitä tuskin tehty koska selvästi tiesivät kuka autoa käytti.

      Opetu tässä on että opettele pysäköimään oikein. Yhtieskunta ei toimi jos jokainen olisi tuollainen väärinpysäköijä joka luulee ettei häntä koske yhteiset säännöt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1395
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      164
      880
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      154
      762
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      756
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      614
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe