Savonlinnalaisessa päiväkodissa pahoinpitelyä.

Anonyymi

"Lapsi kertoi vanhemmalleen, miten työntekijä oli muun muassa vääntänyt lapsen käden selän taakse, painanut polvella selkään niin, ettei lapsi saanut hengitettyä, hieronut omaa sylkeään lapsen naamaan, painanut pöydän ja tuolin väliin puristuksiin, repinyt jalasta pitkin lattioita ja puristanut poskista."

Uutinen löytyy kokonaisuudessaan Iltalehden sivuilta.

87

10105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Terroria harrastaville lapsille ei tietenkään saa asettaa minkäänlaisia rajoja.

• Anonyymi

Olen kasvatuksen kannalla, mutta lapselle pikkusen liian kovia juttuja. Miksi kolegat ei puuttuneet asiaan?????

• Anonyymi

Juu, olen samaa mieltä, kyllä riitaan tarvitaan kaksi, tänä päivänä tuntuu siltä että nämä lapset päättävät miten vanhemmat niitä kasvattavat. Jos vanhemmat puuttuvat tai tarhassa, koulussa niin se on aina opettajan vika vaikka lapsi olisi sen aloittanut. Tosiaan tänä päivänä nyky nuoriso kuvittelee itsestään vähän liikoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kasvatuksen kannalla, mutta lapselle pikkusen liian kovia juttuja. Miksi kolegat ei puuttuneet asiaan?????

Pikkusen liian kovia????!!!!! Varmaan jää elinikäiset traumat! Toivottavasti joutuu vastuuseen rikosilmoitus vaan mikäli voi todistaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai "johtaja"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, olen samaa mieltä, kyllä riitaan tarvitaan kaksi, tänä päivänä tuntuu siltä että nämä lapset päättävät miten vanhemmat niitä kasvattavat. Jos vanhemmat puuttuvat tai tarhassa, koulussa niin se on aina opettajan vika vaikka lapsi olisi sen aloittanut. Tosiaan tänä päivänä nyky nuoriso kuvittelee itsestään vähän liikoja.

Aikuinen ei ole riidan osapuoli suhteessa lapseen etenkään ollessaan työntekijänä lasta hoitavassa paikassa. Hän voi olla lasten välisten riitojen selvittelijä ja opettaa miten niitä ratkaistaan ilman väkivaltaa.

• Anonyymi

Nuoriso Sokee Liikuntapäiväkoti touhulan Mertalassa lattioita ja saleja keittiöt ja lapsen tilat pyytää Polisi ja Pikku lapsi sai epilepsian kohtauksen soitaa 112

• Anonyymi

Ok. Ootko terve itsekkään? Voisitko suomentaa tämän?

• Anonyymi

Saako tälläinen päiväkodin johtaja vielä jatkaa työssään joka ei puutu jos lapselle tehdään väkivaltaa ?

• Anonyymi

Tämä on Savonlinnan päivähoidossa ja kouluissa tyypillinen toimintatapa. Tarpeeksi moni ja tarpeeksi kauan toimii näin niin sitä on alettu pitää normaalina.

• Anonyymi

Mikä päiväkoti kyseessä?

• Anonyymi

Mikä tämän sian nimi on? Voisin kohdatessa antaa isän kädestä. Vain sairas voi käyttäytyä noin viatonta lasta kohtaan

• Anonyymi

En missään nimessä puolustele tekijää, mutta emme tiedä mikä on saanut tekemään näin surkean teon ja taustalla voi olla vaikka mitä.
        Lapset tänä päivänä jo päiväkodissa osaavat olla vaativia ja suorastaan pelottavia.

• Anonyymi

Sitten selkä suorana oikeudessa.
        Kyllä herra tuomari, olen syyllinen ja ansaitsen rangaistuksen, rmerkinnän rikosrekisteriin ja taloudellisia menetyksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten selkä suorana oikeudessa.
        Kyllä herra tuomari, olen syyllinen ja ansaitsen rangaistuksen, rmerkinnän rikosrekisteriin ja taloudellisia menetyksiä.

Kaikki lapsiin ja eläimiin väkivaltaa kohdistavat tuomiolle ja nimet kuvineen julkisuuteen!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En missään nimessä puolustele tekijää, mutta emme tiedä mikä on saanut tekemään näin surkean teon ja taustalla voi olla vaikka mitä.
        Lapset tänä päivänä jo päiväkodissa osaavat olla vaativia ja suorastaan pelottavia.

Uutisessa mainitaan että kyse ole ns. erityislapsi.

Hulluja akkoja on maailma pullollaan ja osa niistä asuu valitettavasti savonlinnassakin. Väite ei liity avauksen tapaukseen.

• Anonyymi

Tuo kommenti oli sialle loukkaus

• Anonyymi

Osaa ne akatkin olla ilkeitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki lapsiin ja eläimiin väkivaltaa kohdistavat tuomiolle ja nimet kuvineen julkisuuteen!!

Miten sitten jos tekijänä muslimi?

• Anonyymi

No onpas melkosen sekava soppa tuossa päiväkodissa, huh huh-
      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7adca424-d7b0-483d-89b5-827f64722c19

"Miksi päiväkodin työntekijää ei irtisanottu heti, vaan siirrettiin toiseen päiväkotiin?

Korostan, sillä hetkellä tilanteesta oli eri näkemyksiä ja työnantaja halusi selvittää asian perinpohjaisesti.
      Ensimmäinen ratkaisu oli, että työntekijä siirrettiin toiseen yksikköön ja sitten hän itse irti sanoutui meiltä.
      Asian käsittely Savonlinnan kaupungin taholta päättyi siihen, Sairanen kertoo."

Tekijä oli lasten erityispäivähoidon avustaja, koulutettu lähihoitaja, joka työskenteli erityistä tukea tarvitsevien lasten kanssa. Etelä-Savon käräjäoikeus antoi avustajalle tuomion lievästä pahoinpitelystä.

Kummallista todella on, että tuomion saanut avustaja siirrettiin toiseen yksikköön jatkamaan työtään ...

• Anonyymi

Joihinkin ihmisiin, olipa lapsi tai aikuinen, ei tehoa mikään muu kuin oikeat otteet. Pelkkä sana "erityislapsi" herättää minussa mielikuvan juuri tuollaisesta joka ei muuta usko kuin lievää napakampaa kohtelua.

• Anonyymi

Onko mielestäsi " napakampaa kohtelua " syljen naamaan hierominen tai toisen työn rikkominen? Lapsi oli 6 vuotias.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko mielestäsi " napakampaa kohtelua " syljen naamaan hierominen tai toisen työn rikkominen? Lapsi oli 6 vuotias.

Eipä todellakaan ole, mietipä jos sinulle tehtäisiin noin.

• Anonyymi

Erityislapsen vanhempana olen täydellisen eri mieltä. Ja fakta on myös kaikkea muuta kuin kuvittelet!

Kaltaisiasi ahdasmielisiä noin ajattelevia ihmisiä ei ainakaan kannata päästää lähellekään lapsia.

• Anonyymi

Ehkä sinä olisit hyvä työskentelemään päiväkodissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä sinä olisit hyvä työskentelemään päiväkodissa?

No ehkä joo, kokemusta mulla ei lapsista oo hirveesti ja niinku sanoin, että on iteki joskus tehny mieli läimästä lasta, joka esim. riehuu ja huutaa, koska ei ole kiva kuunnella huutavaa pikkupoikaa, mutta ei, eihän se oikein ole, joten sit pitää laskea kymmeneen ja kokeilla muita keinoja............ Tykkään kyllä lapsista, mutta inhoan yli kaiken vauvojen paskavaippoja ja eritteitä, noh kukapa nyt paskasta tykkää, olkoon sitte aikuisen tai lapsen..........
        Oon myös haaveillut omista lapsista, mutta nyt, kun mietin, miten raskasta se on pienen vauvan kanssa - yöunet jää vähille yms. ja kun se nyt ylipäätään on lapsen kanssa työtä 24/7 ja elämä ja arki pyörii sen lapsen ympärillä sen ollessa pieni ja seuraavat 20 vuotta, niin olen kiitollinen, että mulla ei ole lapsia eikä kyllä ole parisuhdettakaan.............. :))
        Kaiken lisäks mulla ei ole mitään lasten hoitajan koulutusta, että päiväkotiin töihin ottaisivat.......... 🙂
        Oon ite nähny ja kokenut rankkoja asioita omassa lapsuudessa kuten perheväkivaltaa ja joo, myönnän suoraan, että oon näitten takia nykyään mt-kuntoutuja ja joudun käyttämään mielialaa tasaavia lääkkeitä ja omakin jaksaminen on välillä kortilla, niin en tiiä, miten jaksaisin sit huolehtia toisesta ihmisestä, vaikka onkin voimavaroja jonkun verran...........
        Oon myös epävarma ja ujompi jossain määrin, mutta joo, kyllä tykkäisin olla päiväkodissa töissä toisaalta, koska tykkään kyllä muuten lapsista...........
        Ja pitäähän se nyt ihmisten lasten oikeuksia puolustaa, en voi sietää väkivaltaa lapsia kohtaan, vaikka ne välillä hermoja koettelevatkin...........
        Ite oon erityislapsena syntyny ja aika vilkas olin lapsena............. 😉😊😆

• Anonyymi

Onko vielä avustajana jossain vanhustenhoitokodissa

• Anonyymi

Kuinka moni haluaa tälläisen lähihoitajan hoitamaan itseään tai läheisiään? Hoitaako sosteri tämän asian yhtä ”hienosti” kuin kellarpellon päiväkoti?

• Anonyymi

Menepä itse hoitamaan päiväksi eliitin lapsia ja lapsia joilla on asianajaja takana... katsotaan kauanko sinä hymyilet...

• Anonyymi

Mitenkään pahoinpitelijää puolustamatta on pakko sanoa, että jostain nuo teot ovat todnäk kummunneet. Parin hyvin vaikean lapsen kanssa työskennelleenä voin sanoa, että syljen lentäminen, potkut ja nyrkit, puremajäljet, mustelmat, haavat, raavintajäljet ym. olivat arkipäivää meillä. Lapsi on todnäk sylkenyt tämän hoitajan naamaan ja hoitaja on halunnut näyttää lapselle, miltä se tuntuu. Tällainen menetteleminen ei ole missään määrin oikein tietenkään, mutta ei tuollaiset teot päiväkotiin päätyneeltä työntekijältä tule tyhjästä. Muiden työntekijöiden ja johtajan toimettomuus tukee tätä (psykopaattinen tai yleisesti agressiivinen hoitaja olisi varmasti savustettu ulos aiemmin). Todella huonosti täytyy voida, että on toiminut tuolla tavalla, ja valitettavasti suuri osa varhaiskasvatuksen työntekijöistä voi huonosti tällä hetkellä. Pätevät työntekijät ovat kiven alla, sijaisia ei saada ja valitettavan moni tällainen väkivaltainen lapsi jää vaille oikeasti kunnollista tukea. Työntekijät uupuvat jatkuvasta henkilövajauksesta ja siihen päälle vielä päivittäinen väkivalta erityislapselta... Ja kun on oikeasti niitä erityislapsia, joiden kanssa ei pätevinkään ja maltillisinkaan työntekijä välty siltä väkivallalta. Olen lukenut avautumisia, joissa työpaikka on jätetty siinä pelossa, että sortuu kohta itse lyömään takaisin. Tässä keississä hoitajan päässä oli kyllä jotain pahasti vinossa, ettei itse tajunnut lähteä ajoissa. Niin surullista :(

• Anonyymi

Väkivaltaiset lapset kasvaa,ja joskus ovat aikuisia.Jos silloin agressiivinen käytös vielä jatkuu,tulee joku ja tappaa tämän ihmisen.

• Anonyymi

Kyseinen hoitaja puolustelee itseään Facebookissa ,näyttelemällä kuvaa vuoden 2019 puhtaasta rikosrekisteri otteesta..Kannattaisi varmaan näyttää uudempaa,koska tuomion kyseisestä pahoinpitelystä saanut 2020 kesällä.

• Anonyymi

Hän menee ja katsoo uudelleen ja pesee laseja välillä.

• Anonyymi

Vaihtui paperista kellonajat ja päivämäärät vuosia unohtamatta.....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja lähti allekirjoituskin pois hetun myötä.😃 nyt on maineen pelastus meneillä. Onnea yritykseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuomio merkitään rekisteriin vasta sen ollessa lainvoimainen. Jos tuomiosta on esim valitettu ja se on hovikierroksella, rekisterissä se ei näy. Mutta ehdottomasti sosterille tietoa tästä tapauksesta.

• Anonyymi

Tuomio oli lievä pahoinpitely.

• Anonyymi

Täytynyt olla syyllistynyt jo ennestään, kun pitää todistella.

• Anonyymi

Minäkin näin tämän ”vaihdoksen” kun aluksi oli laitettu ihan omalla henkilöturvatunnuksella ja sitten olikin päivämäärät muuttuneet ja tunnus sutattu ja varmaankin työnantajan edustajan nimmari poistunut. Toivottavasti sosteri tarkistaa voimassa olevan otteen.

• Anonyymi

Heh tämä alkaa olla jo farssia mitä disinformaatiota jaellaan... lapset saavat määrätä kaiken ja etenkin eliitin lapset, ja jos ei tehdä kuten lapsi sanoo keksitään syytteet hoitajille vanhempien avustuksella... Suomi on todella ihan muuta kuin onnellisin maa... Viva la revolution...

• Anonyymi

Savonlinnan päiväkoti Vekkulassa ollut myös epäasiallista lapsen kohtelua opettajan osalta v.2019-2020

• Anonyymi

Kerro toki lisää. Kerimäen Vekkula vai Vilppula (koululla jossa eskarit)? Missä ryhmässä Jos Vekkulassa? Onko joku työntekijä laitettu pois tällasen takia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro toki lisää. Kerimäen Vekkula vai Vilppula (koululla jossa eskarit)? Missä ryhmässä Jos Vekkulassa? Onko joku työntekijä laitettu pois tällasen takia?

Tais osua.

• Anonyymi

Joopa joo taas yhen kerran.

• Anonyymi

Lapsiani on muualla kuvattu hyvin käyttäytyviksi, rauhallisiksi ja "helpoiksi". Yhteistyö Savonlinnan päivähoidon kanssa oli silti kamalaa. Juoruileva, ahdistava ilmapiiri ja tunnevammainen suhtautuminen lapsiin ja heidän perheisiinsä jatkui esikouluun saakka muutamaa hoitajaa lukuunottamatta. Henkilöstön puheet työstään ja johtamisesta erittäin huolestuttavia.

• Anonyymi

Erityislapsen hoitajalta vaaditaan kyllä varmaan lehmän hermot ja hyvä olisi olla erityiskoulutuskin.

• Anonyymi

Ei kukaan tervejärkinen tahdo mennä päiväkotiin töihin. Ite olen hoitanut kaikki lapseni 3 vuotiaiksi kotona. Olisin hoitanut varmaan eskari-ikään asti, jos yhteiskunta antaisi vaan olla kotona.

Se on helppo kärrää uhmaikäinen toisten hoidettavaksi ja itse paeta työpaikalle. Harvat vanhemmat kestävät edes itse omia lapsiaan, vaan ennemmin menevät töihin.

• Anonyymi

Erityislapset tarvitsevat päivähoidossa hoitajan, jolla on riittävä koulutus erityislasten hoitoon!
        Siihen ei varmasti kuulu väkivaltainen ja pahoinpitelevä käsittely vaan koulutuksen antama ammattitaito, jonka lisäksi erityislasten hoitajillakin on oltava henkinenkin soveltuvuus kyseiseen työhön.

Sama pätee vähän alalla kuin alalla, jossa tarvitaan erityistä osaamista.

• Anonyymi

Nähnyt kaupassa alakoulun ikäisen lapsen riehumisen omille vanhemmilleen. Sylkeminen, huutaminen, repiminen ja lopuksi lattialle mahalleen. Jatkoa en jäänyt katsomaan, katsojia oli tarpeeksi ja vanhemmat säälittivät.

• Anonyymi

Terve maalaisjärki ja luonnolliset äidinvaistot, ovat maailmasta hävinneet.
        Myös normaali lasta rakastava ja kunnioittava kasvatus ei ole enää "muodissa", vaan lapsen sallitaan touhuilla y k s i n ihan mitä vaan, ettei häiritsisi kiireisiä ja itsekkäitä vanhempiaan!
        Lapsille ei näin opeteta ollenkaan käytöstapoja, ja läheisyyden ja kuuntelemisen puutteessa heistä kasvaa täysin tunneköyhiä ja itsekkäitä kansalaisia. MOT

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terve maalaisjärki ja luonnolliset äidinvaistot, ovat maailmasta hävinneet.
        Myös normaali lasta rakastava ja kunnioittava kasvatus ei ole enää "muodissa", vaan lapsen sallitaan touhuilla y k s i n ihan mitä vaan, ettei häiritsisi kiireisiä ja itsekkäitä vanhempiaan!
        Lapsille ei näin opeteta ollenkaan käytöstapoja, ja läheisyyden ja kuuntelemisen puutteessa heistä kasvaa täysin tunneköyhiä ja itsekkäitä kansalaisia. MOT

He ovat silloin sopivia politiikon työhön.

• Anonyymi

Rangaistukset näille aikuisille ovat yleensä vain sakkoja, mikä on täysin käsittämätöntä. Onpa sitten kyseessä lapsen vanhempi, tai molemmat, päiväkodin työntekijä, tai joku muu, törkeää. Monissa tapauksissa, esim. kotona lapseen kohdistunut väkivalta on saattanut kestää, ties kuinka kauan. Lasten oikeudet, joopa joo.

• Anonyymi

Vieläkö se sika on siellä töissä. Heti lopputili,jos on.

• Anonyymi

Kyllä on sosterilla töissä. Tietoa työnantajalle ja valviralle tietoa tuomiosta.

• Anonyymi

Ihan oikein sellasille kiusaaja kakaroille olis vaan saanu kovemmat otteet olla

• Anonyymi

No tuollaisella ajattelutavalla ei ainakaan saada parannettua hoitajien työtä eikä erityislasten hoitamista.

Väkivalta ja pahoinpitely ei kuulu normaaliin sivistyneeseen yhteiskuntaan juuri sen takia, ettei sillä saada aikaan kuin vaan lisää ongelmia.

• Anonyymi

"Kiusaaja kakara" tulee tyhmien ja välinpitämättömien vanhempien jälkeläisistä!
        Muistutus: ehkäisyvälineet on jo keksitty! Jos et osaa/ viitsi kasvattaa ja rakastaa lastasi,
        jätä tekemättä!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kiusaaja kakara" tulee tyhmien ja välinpitämättömien vanhempien jälkeläisistä!
        Muistutus: ehkäisyvälineet on jo keksitty! Jos et osaa/ viitsi kasvattaa ja rakastaa lastasi,
        jätä tekemättä!!!!

Aivan miksi koulussa ei saada enää lapsia kuriin vaan haistattelee opettajille, no vapaa kasvatus tuottaa......Kelata saa kaiken ilmaiseksi, tosin joku sen kelan rahan tienaa..................

• Anonyymi

Uskomatonta mutta totta. Kyllä tarkempaa syyniä hoitoalalle et onko pätevyyttä tähän. Olen miettinyt ollessani töis et onko todellakin kaikilla sopiivuutta alaan. ???. Pitäis olla opiskeluun mennessä tiukemmat kokeet.

• Anonyymi

kyllä huomaa lukiessa että savonlinnalaiset on keskimääräistä persreikäisempiä

• Anonyymi

Mitähän sekin sitten tarkoittanee -- se keskimääräistä persreikäisempi?!
        Jos haluaa sanoa jotakin, niin eikös sitä voi sanoa selvällä suomenkielellä eikä heitellä jotain typeryyksiä.

Pääasia, että kaikenlainen kaltoinkohtelu päivähoidossakin saadaan loppumaan, ja että vanhemmatkin alkavat ottaa tosissaan kotikasvatuksen merkityksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän sekin sitten tarkoittanee -- se keskimääräistä persreikäisempi?!
        Jos haluaa sanoa jotakin, niin eikös sitä voi sanoa selvällä suomenkielellä eikä heitellä jotain typeryyksiä.

Pääasia, että kaikenlainen kaltoinkohtelu päivähoidossakin saadaan loppumaan, ja että vanhemmatkin alkavat ottaa tosissaan kotikasvatuksen merkityksen.

Ketään syyllistämällä lastemme päivähoito ei ainakaan onnistu vaan tarvitaan kaikkien yhteistyötä, että lapset saavat asianmukaista hoitoa eli jos on kysymyksessä erityislapsi niin tarvitaan erityislapsen hoitoon koulutettu työntekijä ja kaiketikin yhteistyötä lapsen vanhempien kanssa.
        Kaikkien lasten kasvatus kylläkin lähtee mielestäni kotikasvatuksesta ja vanhemmista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketään syyllistämällä lastemme päivähoito ei ainakaan onnistu vaan tarvitaan kaikkien yhteistyötä, että lapset saavat asianmukaista hoitoa eli jos on kysymyksessä erityislapsi niin tarvitaan erityislapsen hoitoon koulutettu työntekijä ja kaiketikin yhteistyötä lapsen vanhempien kanssa.
        Kaikkien lasten kasvatus kylläkin lähtee mielestäni kotikasvatuksesta ja vanhemmista.

Eikös tämä juuri ollutkin koulutettu lähihoitaja ja päivähoidon avustaja lapselle. Ja se että lapsi on erityislapsi, eli hänellä erityisiä tarpeita tai kehityksessä jotain ”häikkää” ei lienet kotikasvatuksesta johdu ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös tämä juuri ollutkin koulutettu lähihoitaja ja päivähoidon avustaja lapselle. Ja se että lapsi on erityislapsi, eli hänellä erityisiä tarpeita tai kehityksessä jotain ”häikkää” ei lienet kotikasvatuksesta johdu ?

Vaikea ottaa tarkkaa kantaa kyseiseen tapaukseen, kun ei tiedä tarkasti koko tapausta.
        Mutta jo tuomio lapsen pahoinpitelystä, vaikkakin lievästi, antanee osviittaa siitä, että kyseinen avustaja ei ole osannut toimia erityislapsen kanssa oikein.

Joku taisi antaa oikeutusta käsitellä 'kurittomia lapsia kovemmalla kädellä':
        "Ihan oikein sellasille kiusaaja kakaroille olis vaan saanu kovemmat otteet olla"
        Ja tuohon kiusaamiseen ja kurittomuuteen on vanhemmilla ja kotikasvatuksella todellakin iso merkitys.

Erityislapsi on erityislapsi ja tarvitsee erityislasta osaavan päiväkotilaisen, olipa sitten millä nimikkeellä tahansa hoitamassa erityislasta.

• Anonyymi

Normaalista lapsesta huokuu kotoa saadut eväät käyttäytymisessä ja tulemisessa toimeen toisten kanssa, olipa kysymyksessä lapsi tai aikuinen.

• Anonyymi

Summa summarum - eikös tuo avustaja ole poistunut lasten päivähoidosta - mikä tärkeintä lapsille.

• Anonyymi

Ja jos ei joku ole tyytyväinen kyseisen avustajan saamaan tuomioon, niin voineehan siitä valittaa, siis tuomioistuimeen. Somessa 'hirttäjäiset' kuulostavat naapurimaan barbaarisuudelta.

• Anonyymi

Se on oikein nykyajan kakaroille remmiä vain

• Anonyymi

"Remmiä vaan!" ,sanoo ihminen, jolla ei ole puhe-, eikä muuta taitoa ja halua kasvattaa tekeleitään!! Siis, jättäköön lapset tekemättä ja lemmikit ottamatta!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Remmiä vaan!" ,sanoo ihminen, jolla ei ole puhe-, eikä muuta taitoa ja halua kasvattaa tekeleitään!! Siis, jättäköön lapset tekemättä ja lemmikit ottamatta!!

Oikeassa olet, vaikka lapsiin kohdistuva ns. kuritusväkivalta on jo todella kauan kuulunut rikoslain mukaan tuomittaviin rikoksiin Suomessa.
        Häpeällistä, että noita lasten kaltoinkohelua hyväksyviä aivottomia ihmisiä edelleenkin on suomalaisissa.

Toivottavasti lapset säästyvät noilta kasvattajilta.

• Anonyymi

Poliisille asia vietävä tutkintaan ja pahoinpitelijän nimi kuvineen nettiin!

• Anonyymi

Aloitin eskarin ensimmäisessä ryhmässä. Silloin Jarkko-setä nosti minut ilmaan hiuksista ja vanhempani jälkikäteen ihmettelivät, että: Sinäkin sanoit, että kaikki lapset kastuivat ja J****o- setä otti tukasta kiinni ja nosti ilmaan. Pahoittelivat jälkikäteen, kun lastensuojelulaki tuli voimaan, että eivät asiaan silloin puuttuneet. No, länsi-Tampereella päiväkodissa tukistettiin kyllä lapsia muutenkin, jos sattuivat karkaamaan omille teilleen. J****o-setää jos tapaan vielä, mielelläni kirkkaalla äänellä kerron tämän kaikkien kuullen. Huvittavaa on, että hän on myös nykyisen puolisoni lasten päiväkotisetä ja hoitanut lapsuudenystäväni lasta. Uskon että meitä naurattaa, kun K********n kesäjuhlilla nähdään. Vai mitä 😁👍

• Anonyymi

Mitähän tuo kirjoitus niinkuin tarkoitti??

• Anonyymi

Mikä päiväkoti tämä oli? Asun Savonlinnassa ja lapsi tarvisi päiväkotipaikkaa mutta mietin, uskallanko laittaa..

• Anonyymi

Lapsen höpinöitä vaan..Totuus on tuolla...

• Anonyymi

Päiväkodin johtaja sai tuomion, vieläkö saa jatkaa työssään?

• Anonyymi

Koululaiset ja Nuoriso Kiusaa Päiväkotilapsia ja Henkilökuntaa Tänään Keskiviikkona Aamulla ja Iltapäivällä

• Anonyymi

huonoa päätöstä

• Anonyymi

Miten tuo liittyi tähän asiaan?

Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2323
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1402
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1320
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      271
      1304
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe