Olen harkinnut laajakaistan laittamista kotiin. Askarruttaa vain pari juttua. Mistä näen koneestani onko sillä tarvittava nopeus (256 ?)? Minulla on 5 vuotta vanha kone. Toinen kysymys on kun laajakaistapalveluntarjoajat tarjoavat virustorjuntaa/palomuuria samaan pakettiin. Voiko pitää ulkoista (eikö se sitä ole) ja sisäistä tietoturvapakettia päällekkäin? Tarkoitan jos on laajakaistassa virus/palomuuri ja sitten on erikseen itse tietokoneessa? Pitääkö toinen poistaa? Kumpi parempi? Ulkoinen vai sisäinen?
Laajakaistasta kysymyksiä
2
630
Vastaukset
- Että näin
Nopeuden voit tarkistaa lukemattomilta sivuilta netissä. Ne on noin suuntaa antavia ja ei ihan tarkkoja. Virus ohjelmat joita tilaat liittymäsi mukana ASENNETAAN koneellesi eli ei se ole mikään "ulkoinen". Kahta virustorjuntaa ei tarvitse eikä edes kannata pitää. Sama koskee palomuuria. Modeemin saat sellaisen ostettua jossa on rauta mukana eli palomuuri jo itsessään. Siinä huonoa vaan joskus isokin säätäminen ja lähtevää liikennettä se ei valvo lainkaan. Vain sisään tulevaa. Sen kanssa kannattaakin asentaa joku ilmainen softa muuri.
Ei ole mitään tarvittavaa koneen nopeutta, ellet välttämättä halua laittaa sisäistä modeemia, mitä en suosittele. Konetehon tarve on kiinni käyttämistäsi ohjelmista ja hermoista. Joku pärjää 166 MHz Pentiumilla ja toiset tarvitsevat useita gigoja.
Virustorjunta on aina koneeseen asennettu, vaikka olisi liittymän mukana maksettu. Suosittelen käyttämään ulkoista palomuuria, vaikka sitten asentaisi ohjelmallisenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026963
- 594612
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s354105- 703209
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271686- 171660
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401563- 341439
- 1431227