Nauruvaroitus: Paroniasiain neuvottelukunnan tiedottajan Cigar Baroniuksen haastattelu 1.4.2022

Anonyymi

Aprillipäivän huumoripläjäys tulee olemaan niin hauska, että naurusta ei välttämättä tule loppua pitkään aikaan. Siksi nauruvaroitus: juttu on niin hauska, että sain lahjaksi Vappubrunssilahjakortin. Toivotaan että nauru loppuu kuukaudessa, että pystyy sitten nauttimaan brunssin 1.5. Mitähän mahtaakaaan Cigar meille kertoa? Malttakaa vielä muutama päivä!

16

729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Cigar Baronius antaa pian haastattelun, täällä se julkaistaan myöhemmin.

      • Anonyymi

        Ja onko tämä baronius siis punapöksy vai markkinointipäällikkö?


    • Anonyymi

      Joko markkinointipäällikkö, vai pitäisikö sanoa koulutusjohtaja, on sammunut kun ei haastattelua näy

    • Anonyymi

      Tämän markkinointipäällikkö oli kai tarkoittanut aprillipäivän jutuksi, mutta se raukka on niin sekaisin, että ei enää tunne päiviä ja tämäkin lipsahti kaksi päivää etuajassa julki.

    • Anonyymi

      SukuoikeusSanomat
      Toimittaja: Paappa Paronimielinen
      Hellsingenissä 1.4.2022

      Artikkelin OSA 1:

      Olen matkalla kohti Paroniasiain neuvottelukunnan päämajaa Proomusaarentielle. Neuvottelukunnan tiedottaja, Cigar Baronius, on luvannut antaa haastattelun paroniasiain nykytilasta. Edessä häämöttää jo oikea osoite. Saavun perille. Avaan varovasti oven ja astun hämärään porraskäytävään. Siellä haisee tunkkainen, piinttynyt sikarinkäry. Kolmannessa kerroksessa minua on vastassa nuhjuiseen pukuun sonnustautunut sätkää polttava vanha herrasmies, joka esittäytyy Cigar Baroniukseksi. Kättelemme ja hän ohjaa minut sisään huoneeseensa.

      Baronius kaataa minulle lasiin Pirkka-olutta. Teemme sinunkaupat ja juomme olutdrinkit. Cigar tarjoaa myös itsekäärittyä sätkää, mutta savuttomana kieltäydyn kohteliaasti.

      Havaitsen nopeasti että huone on joskus ollut loistelias. Siitä kertovat lukuisat pölyttyneet presidenttien patsaat ja savun värjäämät harmaansottaiset peililasit ja muovi"kristallit".

      Cigar kertoo minulle kaihoisalla äänellä entisajan loistosta. Ennen oli varaa palkata siivooja. Silloin huone kimalteli. Muovi"kristallien" tilalla oli ihka-aidot kristallit. Vieraille tarjottiin Pirkka-oluen ja sätkien sijaan irlantilaista viskiä ja kuubalaisia sikareita. Niitä paronit myös itse nauttivat peilisalin loistossa. Nyt niihin ei ole enää varaa, Cigar harmittelee. Uusia pukujakaan paroneille ei ole ollut varaa ostaa sen jälkeen kun neuvottelukunnan lippulaiva ExPersPussi joutui alennustilaan ja neuvottelukunta joutui siitä luopumaan. Cigar kertoo että uusi tyylikäs puku oli pakolinen, jos kuka tahansa paroni aikoi vaikkapa vain lausuakin ExPersPussin nimen julkisuudessa. Brändistä oltiin siis hyvin tarkkoja, osin taisi joskus jopa keltainen neste nousta päähän ExPersPussia pfufellettaessa, Cigar myöntää. Mutta silti Cigar kaipaa niitä aikoja takaisin kaihoisasti. Oi niitä aikoja, ne tahtoisin niin elää uudelleen, Cigar huokaa.

      Kysyn sitten Cigarilta, että mikä meni pieleen. Miksi entisajan loisto on vaihtunut nuhjuiseen peilisaliin ja kuubalaiset sikarit itsekäärittyihin sätkiin? Silloin rauhallisen Cigarin ilme muuttuu kiukkuiseksi ja viha leiskuu hänen silmistään. Hän myös vahingossa puraisee sätkänsä poikki ja palava pää putoaa Cigarin kulahtaneille housuille polttaen niihin reiän. Cigar kivahtaa polttavasta kivusta ja huitaisee pottavan sätkänpään housuiltaan lattialle. Mutta jo pian taas Cigarin silmät leimuavat vihasta ja polte unohtuu.

      -Se OnniPussi! Ja sen huippuälykäs johtaja! Me emme mahda niille mitään, Cigar raivoaa. -Ne ovat liian ovelia, vikkeliä ja nokkelia meille sukuoikeuspösöille! OnniPussi olisi pitänyt kieltää lailla! Me paronit laskimme sen varaan että vasemmistolainen ministeri Kylläinen ei ikuna olisi alkanut ajaa vapaata markkinaa. Vaan olisi kieltänyt kilpailun ja siten tehnyt OnniPussin toiminnan mahdottomaksi. Mutta ei. Hän lähtikin oikeiston kanssa vaatimaan avointa markkinaa. Mikä pettymys! Haluan sukuoikeusmonopolini takaisin, Cigar mesoaa.

      Artikkeli jatkuu: OSA 2 julkaistaan täällä myöhemmin

      (pidämme nyt pienen breikin, liika nauraminen yhdellä kertaa kun voi olla vaarallista)

      • Anonyymi

        Artikkelin OSA 2:

        Ymmärrän että minun on rauhoiteltava Cigaria. Muuten häneltä katkeaisi verisuoni päästä. Alan puhua kevään lähestymisestä ja aurinkoisista päivistä. Cigar katsoo ikkunasta ulos ja alkaa rauhoittua. -Saako olla lisää Pirkka-olutta?, Cigar kysyy. Kieltäydyn kohteliaasti, olenhan töissä enkä voi kännitellä, toisin kuin jotkut, jotka voivat ajaa autoakin yli kolmen promillen tuiterissa. Pyydän Cigaria muistelemaan vanhoja hyviä liiketoiminnan aikoja.

        Cigar palaa muistoissaan sukuoikeusmonopolien kultaisille vuosikymmenille. Mikä kaikki olikaan hyvin silloin? Cigar selvästi oikein innostuu ja ilo leiskuaa hänen silmistään kun hän alkaa kertoa kultaisista monopolivuosikymmenistä.

        Silloin riitti että lähetti lakeijansa asialle, komentamaan poliitikot nostamaan hintojamme, kun tahtoi lisää hunajaa. Poliitikot olivat talutusnuorassamme. Yksinoikeuksien turvin asiakkaat maksoivat korotetutkin hinnat ja kuubalaiset sikarit paloivat ja viini virtasi. Paronit pröystäilivät kimaltelevassa peilisalissaan lihapatojen äärellä ja voivat paksusti, Cigar hekumoi.

        Kysyn sitten Cigarilta tämän nimestä, sehän on sikari suomeksi. Cigar kertoo että nimi ei ole alkuperäinen vaan hän otti sen käyttöön vasta perittyään isänsä sukuoikeusyhtiön ja liittyessään Paroniasiain neuvottelukuntaan. Myöhemmin, kun monopolit lakkasivat ja helpon rahan hanat sulkeutuivat, sikarit vaihdettiin neuvottelukunnassa tavallisiin tupakoihin. Tällöin Cigar harkitsi nimensä vaihtamista Cigaretteksi, suomeksi tupakaksi. Mutta hyvin pian OnniPussi kiihdytti paronien kurmoottamista niin pahasti lisää, että tupakatkin jouduttiin korvaamaan sätkillä. Cigar ei ehtinyt vaihtaa nimeään Cigaretteksi kun jo tupakatkin vaihtuivat halpa-arvoisiin itsekäärittyihin purusätkiin. Tuossa vaiheessa neuvottelukunnan tiedottajalle sopivampi uusi nimi olisi ollut Numbskull Uselessbrook, mutta siitä olisi pitänyt maksaa tekijänoikeusmaksuja Speden perikunnalle eikä Cigarilla eikä neuvottelukunnalla olisi ollut varaa niihinkään. Niinpä Cigar päätti pitää nimensä Cigarina vaikka paronit enää vommivatkin vain halpoja itsekäärittyjä sätkiä.

        Cigar muistuttaa että kunnioituksesta neuvottelukunnan vanhan pamppua kohtaan sätkien kääriäiminen on ihan sopivaakin. Toki osalla paroneista ei ole enää varaa sätkiinkään vaan he käyvät ainoastaan haistelemassa toisten polttaessa sätkiään niistä vapautuvaa savua. Ovesta astuukin parahiksi sisään paroni Weli ExPonteva joka haluaa tulla haistelemaan Cigarin huoneeseen Cigarin sätkänkäryä.

        Artikkeli jatkuu: OSA 3 julkaistaan täällä myöhemmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Artikkelin OSA 2:

        Ymmärrän että minun on rauhoiteltava Cigaria. Muuten häneltä katkeaisi verisuoni päästä. Alan puhua kevään lähestymisestä ja aurinkoisista päivistä. Cigar katsoo ikkunasta ulos ja alkaa rauhoittua. -Saako olla lisää Pirkka-olutta?, Cigar kysyy. Kieltäydyn kohteliaasti, olenhan töissä enkä voi kännitellä, toisin kuin jotkut, jotka voivat ajaa autoakin yli kolmen promillen tuiterissa. Pyydän Cigaria muistelemaan vanhoja hyviä liiketoiminnan aikoja.

        Cigar palaa muistoissaan sukuoikeusmonopolien kultaisille vuosikymmenille. Mikä kaikki olikaan hyvin silloin? Cigar selvästi oikein innostuu ja ilo leiskuaa hänen silmistään kun hän alkaa kertoa kultaisista monopolivuosikymmenistä.

        Silloin riitti että lähetti lakeijansa asialle, komentamaan poliitikot nostamaan hintojamme, kun tahtoi lisää hunajaa. Poliitikot olivat talutusnuorassamme. Yksinoikeuksien turvin asiakkaat maksoivat korotetutkin hinnat ja kuubalaiset sikarit paloivat ja viini virtasi. Paronit pröystäilivät kimaltelevassa peilisalissaan lihapatojen äärellä ja voivat paksusti, Cigar hekumoi.

        Kysyn sitten Cigarilta tämän nimestä, sehän on sikari suomeksi. Cigar kertoo että nimi ei ole alkuperäinen vaan hän otti sen käyttöön vasta perittyään isänsä sukuoikeusyhtiön ja liittyessään Paroniasiain neuvottelukuntaan. Myöhemmin, kun monopolit lakkasivat ja helpon rahan hanat sulkeutuivat, sikarit vaihdettiin neuvottelukunnassa tavallisiin tupakoihin. Tällöin Cigar harkitsi nimensä vaihtamista Cigaretteksi, suomeksi tupakaksi. Mutta hyvin pian OnniPussi kiihdytti paronien kurmoottamista niin pahasti lisää, että tupakatkin jouduttiin korvaamaan sätkillä. Cigar ei ehtinyt vaihtaa nimeään Cigaretteksi kun jo tupakatkin vaihtuivat halpa-arvoisiin itsekäärittyihin purusätkiin. Tuossa vaiheessa neuvottelukunnan tiedottajalle sopivampi uusi nimi olisi ollut Numbskull Uselessbrook, mutta siitä olisi pitänyt maksaa tekijänoikeusmaksuja Speden perikunnalle eikä Cigarilla eikä neuvottelukunnalla olisi ollut varaa niihinkään. Niinpä Cigar päätti pitää nimensä Cigarina vaikka paronit enää vommivatkin vain halpoja itsekäärittyjä sätkiä.

        Cigar muistuttaa että kunnioituksesta neuvottelukunnan vanhan pamppua kohtaan sätkien kääriäiminen on ihan sopivaakin. Toki osalla paroneista ei ole enää varaa sätkiinkään vaan he käyvät ainoastaan haistelemassa toisten polttaessa sätkiään niistä vapautuvaa savua. Ovesta astuukin parahiksi sisään paroni Weli ExPonteva joka haluaa tulla haistelemaan Cigarin huoneeseen Cigarin sätkänkäryä.

        Artikkeli jatkuu: OSA 3 julkaistaan täällä myöhemmin

        Näistä teksteistä voitte päätellä, miten sekaisin on ihminen joka kuljettaa tyhjiä linja-autoja päivästä toiseen Tampereen ja Helsingin välillä. Tyhjän moottoritien tuijottaminen samoin kun taustapeilistä tyhjien penkkien katsominen saa henkilön sellaisen raivon ja katkeruuden valtaan, että siinä elokuvamaailmankin psykoottiset huipputeokset kalpenevat tämän markkinoinnin huippuammattilaisen henkiseen tuotokseen verrattaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näistä teksteistä voitte päätellä, miten sekaisin on ihminen joka kuljettaa tyhjiä linja-autoja päivästä toiseen Tampereen ja Helsingin välillä. Tyhjän moottoritien tuijottaminen samoin kun taustapeilistä tyhjien penkkien katsominen saa henkilön sellaisen raivon ja katkeruuden valtaan, että siinä elokuvamaailmankin psykoottiset huipputeokset kalpenevat tämän markkinoinnin huippuammattilaisen henkiseen tuotokseen verrattaessa.

        Eiköhän näitä kirjoittele joku Ob:n tyytyväinen asiakas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän näitä kirjoittele joku Ob:n tyytyväinen asiakas?

        Tyytyväinenkin varmaan mutta ennen kaikkea kiitollinen kai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyytyväinenkin varmaan mutta ennen kaikkea kiitollinen kai?

        Onnibussin asiakkaista harva on tyytyväinen ja kiitollinen. Vaikka olisivat kuinka pettyneitä tahansa, eivät voisi tuottaa niin sakeaa tekstiä kuin markkinointipäällikkö suoltaa.


    • Anonyymi

      Ööö. Selvä. Missähän aineissa markkinointipäällikkö ja punapöksy ovat olleet kun ovat rustanneet tätä? Ja miksi nauruvaroitus? Mille pitäisi nauraa? Tälle parivaljakon rappiotilalleko? No, onhan se tietenkin hieman hassunkurista, mutta ei se nyt jaksa oikeastaan naurattaa. Veljekset kun ovat itse tyhjätaskuja jotka ovat tuhlanneet muiden rahoja.

      • Anonyymi

        Minulle vanhemmat pienestä alkaen sanoivat, ettei sairaille saa nauraa, koska ei se sairaus heidän syy ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle vanhemmat pienestä alkaen sanoivat, ettei sairaille saa nauraa, koska ei se sairaus heidän syy ole.

        Minun vanhemmat opettivat pienestä pitäen pitämään lompakosta hyvä huoli ettei kadulla varas vie sitä. Kartellistit ovat pahimpia lompakkorosvoja. Heidän menetelmänsä vain on hienovaraisempi kuin katuvarkailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun vanhemmat opettivat pienestä pitäen pitämään lompakosta hyvä huoli ettei kadulla varas vie sitä. Kartellistit ovat pahimpia lompakkorosvoja. Heidän menetelmänsä vain on hienovaraisempi kuin katuvarkailla.

        Kyllä kun Onnibus aloitti multa rupes säästyyn paljon rahaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun vanhemmat opettivat pienestä pitäen pitämään lompakosta hyvä huoli ettei kadulla varas vie sitä. Kartellistit ovat pahimpia lompakkorosvoja. Heidän menetelmänsä vain on hienovaraisempi kuin katuvarkailla.

        Minun vanhempani opettivat minulle nuorena, että jos jokin palvelu on olennaisesti muita halvempi, niin siihen todennäköisesti sisältyy jotakin epämääräistä ja hämärää. Tämä vanha viisaus on jälleen osoittautunut todeksi onnibussin vaappuvaa sekoilua seuratessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kun Onnibus aloitti multa rupes säästyyn paljon rahaa

        Joutuuko Onnibussilla henkilökuntakin maksamaan matkoistaan, vai mitä tarkoitat?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe