Kokemuksia latuda lääkkeestä?

Anonyymi

Mulla bipo2 ja masennuskausi menossa. Lääkäri määräsi tätä masennukseen. Enpä kauheesti löytänyt tietoa netistä. Onko täällä kellään kokemuksia ko.lääkkeestä?

17

5780

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kiitos tuosta linkistä, en osaa englantia mutta Google kääntäjä osaa :)

    • Anonyymi

      No mulla on skitsofrenia ja siihen tuo lääke. Joitakin vuosia jo ollut. Periaatteessa pitäis ottaa ruuan kanssa. 2000 kilojoulea. Mut ite syön millon sattuu, niin se ei oikein toiminut. Joten otan nyt ilmankin ruokaa ja teho on ihan ok.

      Se nukuttaa mua, muita sivuvaikutuksia ei ole. Siksi otan sen iltamyöhään. Sillä voi vähän kontrolloida unirytmiä, kun muuten olen tällainen yökukkuja.

      • Anonyymi

        Luin noita kokemuksia ja tosiaan on varoiteltu siitä, että lämmönsäätely voi häiriintyä Latudalla. Voi kuumentua liikaa, eli pitää pitää huolta ettei rasita itseään liikaa helteellä ja pystyy viilentymään.

        En tiedä onko mulla vaikuttanut noin. Hikoilen kyllä paljon. Toisaalta olen vähän lihava ja käytän myös Venlafaksiinia, mikä voi lisätä hikoilua.


      • Anonyymi

        Mäkin syön miten sattuu, iltapala on ainoa jonka syön suht säännöllisesti (leipää tms) eli kannattaa varmaan siksikin sijoittaa lääkkeen otto illalle.


    • Anonyymi

      Mäkin luin noita askpatient kokemuksia ja nyt "vähän" pelottaa aloittaa ko.lääke. Kärsin nyt masennuksen lisäksi myös ahdistuksesta ja tuo lääke saattaa lisätä ahdistusta. Pelottaa

      • Anonyymi

        Miltei kaikki psyykenlääkkeet voi joillekin lisätä ahdistusta. Ei tuo ole mikään yleisesti Latudan haitta tässä mielessä.


    • Anonyymi

      Heitä lääkkeet roskiin ja mene ulos. Siinä mun neuvoni

      • Anonyymi

        Just olipa arvokas kommentti


    • Anonyymi

      Pakko oli siirtää aamulle tän ottaminen. Meni meinaan yöunet.
      Nyt yhteensä 2 pilleriä ottaneena, masennuksesta ei ole tietoakaan, en tiedä auttaako lääke vai onko plaseboa. Ahdistus kyllä on kasvanut potenssiin 100.

      • Anonyymi

        Jos helpottaa vastaaviin paikkoihin kirjoittaneissa paikoissa voi painottua helposti negatiiviset kokemukset. Toisaalta antipsykooteissa on aika raskaitakin haittoja joissain tapauksissa ja kaikki ei pidä vaikutuksista. Suotuisastakin vaikutuksesta voi maksaa kumminkin niin, että myös jotain haittoja on. Olennaista on mikä on hyödyn ja haitan suhde kumpi painaa vaakakupissa enemmän


      • Anonyymi

        Joo mullakin piristävä vaikutus. Nyt menee aamuisin 111mg. Saa nähdä, nostaako lääkäri vielä annostusta. Mulla auttaa, hyvä juttu.


    • Anonyymi

      Up^

    • Anonyymi

      Mulla latuda ja ketipinor ihan ok

    • Anonyymi

      Itsellä vatsavaivoja jo kolmatta viikkoa. Meneeköhän vielä ohi ajan kanssa? Nenä kuivuu ja suupielet on auki. Yöhikoilu on voimakasta, jopa kolmesti vaihdan vaatteet yön aikana. Muuten kyllä toimii.

    • Anonyymi

      Itse olen sitä mieltä etteivät neuroleptit kyllä auta masennukseen, mutta voin kyllä kertoa kokemuksistani. Itsellä neuroleptit ovat skitsofreeniaan. Latudaa on kyllä käytetty tasaamaan mielialaa bipolaari potilailla ainakin joissain maissa.

      Latuda oli minulla käytössä joku n. 2 viikkoa. Latudan kanssa täytyy aina muuten muistaa syödä, koska muutoin se lääke ei imeydy eikä siitä silloin voi olla mitään hyötyä. Aluksi Latuda oli ihan ok paitsi että se väsytti todella paljon. Piti siirtyä ottamaan se illalla, mikä helpotti tämän haitan kohdalla eikä päivällä ollut enään myöskään ylimääräistä väsymystä. Huomasin että Latuda aiheutti jonkin verran närästystä tai ainakin ruoka alkoi närästämään helpommin kun Latuda oli käytössä. Se myös aiheutti pientä vatsakipua 1. viikolla, mutta se meni ohi sen jälkeen.

      Jouduin kuitenkin lopettamaan Latudan, koska se alkoi lisäämään ahdistuneisuutta ja Diapamia alkoi kulumaan aika paljon. Olen ajatellut ehkä kokeilla Latudaa toisenkin kerran, mutta tällä kertaa Brintellix nimisen masennuslääkkeen kanssa. Toivoisin että se auttaa Latudan lisäämään ahdistukseen. Nyt itselläni käytössä on taas Peratsin, joka oli minulla myös ennen Latudan kokeilemista. Peratsinin kanssa on nyt ollut ongelmia, koska ALAT on koholla (tämä ongelma oli muuten Olanzapiinin kanssa myös).

    • Anonyymi

      Onko Latudasta muita kokemuksia? Olisin kiinnostunut kokeilemaan koska se ei lihota eikä sillä ole antikolinergisiavaikutuksia. Olisin siis kiinnostunut kaikista kokemuksista!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe