Sydämen vajaatoiminta?

Olen kärsinyt rytmihäiriöistä jo toista kuukautta ilman omaa syytäni. Lääkäri joka otatti sydänfilmin 25.2., unohti laittaa sen Maisaan ja unohdin itsekin kun oli jo tilattu omalääkärille aika jossa olin tänään sekä uudessa sydänfilmissä.

Tämä aiempi lääkäri kun kysyin silloin helmikuussa että oliko siinä sydänfilmissä mitään kummempaa ei voinut katsoa kun kone meni jumiin ja sanoin että antaa olla, katson sitten Maisasta. Hän vain unohti kirjata tietoja Maisaan joten en tiennyt minäkään. Ajattelin että jos siinä jotain on niin kait joku ottaa yhteyttä. Kun mitään ei kuulunut ajattelin että asia ok.

Ei ollut. Tänään olin omalääkärillä joka ihmetteli että eikö sydänfilmiä siellä päivystyksessä otettu ja sanoin että otettiin kyllä.
Aikansa konetta selattuaan hän sen löysi. Sydämmen eteisvärinä ja sen ala harvinaisempi alatyyppi flutteri.
Niitä olen kantanut mukanani toista kuukutta.

Nyt tänään aloitan verenohennuslääkkeen jonka toivotaan rytmittäv
än sydämen paremmaksi.

Tänään otettujen verikokeiden ja tämän tänään otetun sydänfilmin mukaan kyseessä olisi kuitenkin sydämen vajaatoiminnasta. Nyt menen sitten ultraan siitä.

Yllätys oli iso kun katsoin netistä asiaa sydämen vajaatoiminnasta.
Oletettu elinaika (vertaa todettu syöpä) on 5 vuotta.

Onko joillain sydämen vajaatoiminnasta kärsineillä tietoa tai kokemusta tästä tappavasta taudista.

2

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Verenohennuslääke ei vaikuta sydämen rytmiin!
      Verenohennuslääke estää vain veritulppien syntymistä. Niitä syntyy helposti rytmihäiriöiden yhteydessä.

      Mitä sanotaan vajaatoiminnasta, se on syytä uskoa.

      • Joo kyllä eseptissä sanotaankin että " eteisvärinän aivohalvauksen ja veritulppien " ehkäisyyn.
        Kuitenkin jo nyt ekan tabletin jälkeen en tunne sydämmeni lyöntejä niin voimakkaasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe