Sydämen vajaatoiminta?

Olen kärsinyt rytmihäiriöistä jo toista kuukautta ilman omaa syytäni. Lääkäri joka otatti sydänfilmin 25.2., unohti laittaa sen Maisaan ja unohdin itsekin kun oli jo tilattu omalääkärille aika jossa olin tänään sekä uudessa sydänfilmissä.

Tämä aiempi lääkäri kun kysyin silloin helmikuussa että oliko siinä sydänfilmissä mitään kummempaa ei voinut katsoa kun kone meni jumiin ja sanoin että antaa olla, katson sitten Maisasta. Hän vain unohti kirjata tietoja Maisaan joten en tiennyt minäkään. Ajattelin että jos siinä jotain on niin kait joku ottaa yhteyttä. Kun mitään ei kuulunut ajattelin että asia ok.

Ei ollut. Tänään olin omalääkärillä joka ihmetteli että eikö sydänfilmiä siellä päivystyksessä otettu ja sanoin että otettiin kyllä.
Aikansa konetta selattuaan hän sen löysi. Sydämmen eteisvärinä ja sen ala harvinaisempi alatyyppi flutteri.
Niitä olen kantanut mukanani toista kuukutta.

Nyt tänään aloitan verenohennuslääkkeen jonka toivotaan rytmittäv
än sydämen paremmaksi.

Tänään otettujen verikokeiden ja tämän tänään otetun sydänfilmin mukaan kyseessä olisi kuitenkin sydämen vajaatoiminnasta. Nyt menen sitten ultraan siitä.

Yllätys oli iso kun katsoin netistä asiaa sydämen vajaatoiminnasta.
Oletettu elinaika (vertaa todettu syöpä) on 5 vuotta.

Onko joillain sydämen vajaatoiminnasta kärsineillä tietoa tai kokemusta tästä tappavasta taudista.

2

641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Verenohennuslääke ei vaikuta sydämen rytmiin!
      Verenohennuslääke estää vain veritulppien syntymistä. Niitä syntyy helposti rytmihäiriöiden yhteydessä.

Mitä sanotaan vajaatoiminnasta, se on syytä uskoa.

• Joo kyllä eseptissä sanotaankin että " eteisvärinän aivohalvauksen ja veritulppien " ehkäisyyn.
        Kuitenkin jo nyt ekan tabletin jälkeen en tunne sydämmeni lyöntejä niin voimakkaasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      274
      2507
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2419
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      12
      1615
    4. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1598
    5. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      51
      1510
    6. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      65
      1397
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1359
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1250
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1049
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1029
    Aihe