"Kuusamossa oli pakkasta -45 astetta ja töihin piti lähteä. Menin kävelemällä töihin ja päällä untuvatakki ja päässä karvalakki sekä jalassa kuoma-kengän tapaiset kengät ja jalassa toppahousut. Kauluri oli kasvojen edessä ja ainoastaan silmät näkyi.
Kuusamos kans ollut pakkasii - 87 vai - 86
6
989
Vastaukset
- Anonyymi
Mennyt aika niitä pakkasia kovia on pääkaupunki setukin ollut . Siloinkun Malmi oli viellä maalaskunta tai Malmin pitäjä ja on toki ollut ties kuinka kauan Hesinki 70.Köyhillä perheillä ei kunon talvivaateta joten 50 luku kumisaapat oli jalkineeni kesät talvet. Ruokaa oli kyllä nälkää ei nähty.Koululle käveltin tai hiihdetin. Lunta varmasti oli paljon enemän kuin nykyisin pääkaupunki setu. 24.12. kerakin isän haudalle Malmilta Honkanumelle taksi ei pystynyt perille asti takaisin meitä viemän sikoni koti.Koska hiekatie lumesta auraamatta ja käveltin varman lumessa 1km.kun siskon ja hänen puolison kotin päästin. Jossa eteinen talvet jätyi.Nyt asutan vuokralla kerostalossa Itä-Helsinki. On lämpö,valo,hana vesi.Kunnon varusteet joka säälle. Ja ruokaa jää kaapissa. Tiet aurattu ja lapset saa koulusta lipun koulu matkoihin jos matkat pitkät, Hyvää kevät talvea.pääsiäistä.ym. Vanha nainen itä_Helsingistä
- Anonyymi
Muistan itsenäisyyspäivän - 86. Oltiin käymässä Kuusamossa, lunta ei ollut maassa nimeksikään vaan paksu kuuria kovien pakkasten takia. Enovainajalla oli verkot jään alla Iijärvellä. Kun oltiin kokemassa verkkoja niin naapurit tulivat juttusille autolla. Aika harvinaista että jo itsenäisyyspäivänä isojen järvien jäällä kesti ajaa autolla.
- Anonyymi
Vielä 80-luvulla oli autoja, jokka toimivat kunnon pakkasissa, Lada toimi aina ja kuplavolkkarikin, jos sai vain käymään. Nykypäivän etanolipolttoainekkin jähmettyy noissa lämmöissä, ei mene elektronikkasuihkuista läpi.
Sähköautosta en tiiä, Volkkarin ID4:sta ei saa edes seisottaa ulkona, jos pakkanen menee -15 alle, sille pitää tehdä nuotiot. TAI, siitä pitää tehdä nuotio, samoin kuin Tesloista sun muista leluista. 87 helmikuussa voi jäällä ajaa kun ei lunta jäätä lähes metri.
Pakkasta -47
- Anonyymi
Aikoonaan kun 80- luvulla kävelin kovalla pakkasella illalla ja näin venäjän puolelta rakeikin nousevan niin ihmettelin mikähän tuoki oli..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569