Rakkaus merkitsee minulle

Anonyymi

Turvasatamaa. Se on kuin lapsuudenkoti. Täynnä turvaa ja hyväksytää. Ei siellä ole sijaa ilkeydelle vaan se on hyväksyntää. Saa olla heikko, saa olla rikkinäinen , saa olla oma itsensä. Rakkaus antaa voimaa ja nostaa. Eikä koskaan polje alleen. Ottaa sylli ja on hellä. Se hyväksyy juuri sellaisenaan. Se ei yritä muuttaa eikä tuomitse. Se on suurin lahja mitä toiselle voi antaa ja saada. Ja sitä pitää kunnioittaa jos sen on saanut .

22

896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tähän maailmaan minäkin mies tahdon kuulua. Ukrainan sota on tuonut kuitenkin meille kaikille suuren humanistisen välittämisen tarpeen. Lähimmäisemme on vaarassa ja meidän suomalaistenkin pitää pystyä auttamaan. Itku siinä tulee kun ajatteleekin, miten myöhässä me kaikki olemme. Turvasatama pitäisi kaikilla ihmisillä olla. Putin ei saa ikinä tätä anteeksi, ei ikinä!

• Anonyymi

Tästä provosta tuli mieleen se provo, jossa joku esitti ihailevansa Ukrainan presidenttiä (ei mene läpi salonkikelpoiseksi tehty salanasu, mutta en ole toisellakaan puolella missään nimessä) ja joku hassu vastasi, että hän on naimisissa. Kukapa ei muuten harkitsisi lähtevänsä mestoille seikkailemaan

• Anonyymi

Joopa jaa, paitsi että kaikilla se lapsuudenkoti ei oo mikään turvasatama ja täynnä rakkautta.

• Anonyymi

Minunpa on. Ei sen sinulle tarvitse merkitä samaa asiaa. Tämä on minun mielikuva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minunpa on. Ei sen sinulle tarvitse merkitä samaa asiaa. Tämä on minun mielikuva.

Mä en puhu aina itsestäni, katsos kun elän maailmassa jossa on muitakin ihmisiä. Huomaa, että parisuhdekaan, jossa ei oo luottamusta ja turvaa niin siinä ei voi olla rakkautta. Rakkaus ja hyvä parisuhde ei välttämättä liity mitenkään toisiinsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä en puhu aina itsestäni, katsos kun elän maailmassa jossa on muitakin ihmisiä. Huomaa, että parisuhdekaan, jossa ei oo luottamusta ja turvaa niin siinä ei voi olla rakkautta. Rakkaus ja hyvä parisuhde ei välttämättä liity mitenkään toisiinsa.

Kirjoitin vain omia ajatuksia. En ala kanssasi riitelemään. Ei ole sen arvoista .

• Anonyymi

Suomessa on kylläkin aika yleinen tuo välttelevä kiintymyssuhdemalli jolloin lapsuudenperheessä on korostettu itsekseen pärjäämistä ja tunteiden ilmaisemattomuutta. Jolloin omat tunteet ovat vieraita ja vaikeita sanoittaa, äärimmillään aleksityymisyyttä. Järkisuhteet. Epäluottamus. Vetäytyminen. Työkeskeisyys. Yksin pärjääminen. Lapsuuden perheen normaaliuden korostus. Piilostressi. Huoli muista ja itsen sivuuttaminen. https://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/a/9b0f19f2-3b49-4772-bcfe-366e096db077

• Anonyymi

Vertaiskuva oletko kuuluu sellaisesta? Että kaikkea ei tarkoiteta aivan kirjaimellisesti.

• Anonyymi

Tai siis vertauskuva taitaa olla oikea termi.

• Anonyymi

Olet väärässä.

• Näinhän tuo tosiaan on, todennettu toisillakin tahoilla. Ymmärtääkseni vähenemään päin, mutta aikansahan se ottaa.

• Anonyymi

Välttelevä kiintymysmalli on tyypillistä sotien, luonnonkatastrofien ym muiden kriisien läpi eläneiden jälkeläisillä useiden sukupolvien ajan tapahtuneesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Välttelevä kiintymysmalli on tyypillistä sotien, luonnonkatastrofien ym muiden kriisien läpi eläneiden jälkeläisillä useiden sukupolvien ajan tapahtuneesta.

niin no eiköhän tuo ollu ihan normitila muutama sukupolvi sitten ja vieläki pahemmissa paikoissa eläville, joissa se selviytymismoodi ensisijaisesti päällä, no varmaan ihan joku köyhyyskin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä pandemia ja Ukrainan sotakin on kriisejä, että tuskinpa tämä kiintymysmalli mihinkään on häviämässä. Elämä sellaisena kuin me sen 2020 asti tunsimme on poissa, yrittäkää jo ymmärtää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä pandemia ja Ukrainan sotakin on kriisejä, että tuskinpa tämä kiintymysmalli mihinkään on häviämässä. Elämä sellaisena kuin me sen 2020 asti tunsimme on poissa, yrittäkää jo ymmärtää.

Nytkö te yritätte ymmärtää? :(

• Anonyymi

Rakkaus kuuluu vain niille joille se kuuluu. Ei tänne.

• Anonyymi

Mitä ihmettä oikein selität? Tämä ei ole kellekään täällä mikään yksityinen viesti. Tämä on miettintä kuinka koen mitä rakkaus merkitsee minulle. Minä en täältä rakkautta hae. Enkä keskustele kenenkään kanssa henkilökohtaisesti. Ihmiset jotka minua rakastavat ovat sen kyllä henkilökohtaisesti minulle kertoneet ihan oikeassa elämässä. ❤;lla Henna

• Anonyymi

Itse näen samalla tavalla, näin rakkauden pitäisi olla. On vain vaikea löytää puolisoa johon rakastuu ja joka ajattelisi samalla tavoin.

• Anonyymi

Sen takia minä ”sinuun” kuvittelin rakastuneeni. Juuri sen takia!Tai löysin jotain ainutlaatuista. Toivottavasti olet oikealla tiellä ja voit hyvin.-922

• Anonyymi

Melko lailla pinnallista.

• Anonyymi

Kaikkea muuta kuin pinnallista,
        syvin tunnetila jossa puoliso /perhe rakastaen tukee ja kunnioittaa toisen mietteitä, tunnetiloja ja päätöksiä. Kun se toimii molempiin suuntiin ei arkisista asioista tarvitse riidellä vaan ne sujuvat keskustellen vuorovaikutuksessa. Kaikessa lähtökohtana rakentava keskustelu, rakkaus ja toisen kunnioitus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkea muuta kuin pinnallista,
        syvin tunnetila jossa puoliso /perhe rakastaen tukee ja kunnioittaa toisen mietteitä, tunnetiloja ja päätöksiä. Kun se toimii molempiin suuntiin ei arkisista asioista tarvitse riidellä vaan ne sujuvat keskustellen vuorovaikutuksessa. Kaikessa lähtökohtana rakentava keskustelu, rakkaus ja toisen kunnioitus.

Nam

Kuulostaa hyvälle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      17
      4963
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      102
      2531
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      578
      1881
    4. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      1874
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      114
      1608
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1217
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1158
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1008
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1007
    10. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      219
      1000
    Aihe