EU:ssa on sovittu, että Ukrainasta tulevat pakolaiset saavat työllistyä heti maahan tullessa.
Miksi Suomessa jarrutetaan työllistymistä?
Onko viher-vasurit taas asialla?
Mikä mättää Ukrainan pakolaisten työllistymisessä?
16
<50
Vastaukset
- Anonyymi
EK on järkyttynyt, pitäisikö näille maksaa palkkaa?
- Anonyymi
Kai niiden täytyy saada ensin veronumerot ja pakolliset kurssit ja pätevyydet. Siivoojakaan ei täällä pääse heti töihin.
- Anonyymi
Mikä tosiaankin mättää. Virossa menee 1 tunti ku Ukrainasta tuleva
pakolainen sa työluvan ja rekisteröitymisen.
Suomessa kestää useita viikkoja saman paperisodan hoitamiseen.
Tämä ei voi olla muuta ku viher-vasureiden temppuilua.- Anonyymi
Mutta ne 30v somalit ei tyllisty ikinä. Nostavat korkeaa sos.tukea josta osan lähettää kotimaahan seuraaville matkarahoiksi
- Anonyymi
Niillehän voi tehdä nopeutetun työluvan käsittelyn, oleskelulupa on jo automaattinen. Työnantajan taas täytyy olla kupruton, hyväksikäyttömahdollisuus on heidän kohdallaan järjettömän suuri.
- Anonyymi
Isolla osalla Somaleista on mennyt 30 vuotta eivätkä vieläkään ole saaneet ”lupaa” työskennellä…..
- Anonyymi
Taxi
Eilen uutisista kuultua: Virossa työluvan voi saada jopa tunnissa ukrainalainen jolla henkilöpaperit kunnossa, Suomessa ehkä 4.......? viikonpäästä. Vihervassarien pääasiallinen agenda on kotouttaminen mikä ei ole suunnattu euroopasta tuleville sotapakolaisille, vaan tänne jumiutuville lähi-idästä ja afrikasta saapuville.
"Miksi Suomessa jarrutetaan työllistymistä?"
Kannattaa katsoa uutisia, siellä tämäkin asia on jo kertaalleen sanottu.
Migri värvää lisää väkeä pyörittämään rekisteröintiä. Migrin arvio on, että meillä päästäisiin viikkoon. Oleskelulupakortin painaminen ja postittaminen hakijalle kestää sen viikon. Oleskelulupakortti on kuvallinen henkilökortti, jossa on myös henkilölle annettu sotu. Korttia voi käyttää monenlaiseen asiointiin Suomessa. Kaikki, jotka ovat uusineet ajokorttinsa tai tilanneet henkilökortin, tietävät ei se kortti nyt ihan tunnissa tupsahda kouraan.
Viron tunnin prosesseista voimme yhdessä haaveilla. Viron systeemit ovat erilaisia. Siellä ihminen voi hoitaa lähes kaiken asioinnin viranomaisen kanssa digitaalisesti. Läsnäolopakko on vain omissa hautajaisissa.
Parhain terveisin, Moktar. ;)- Anonyymi
Miksi jarrutetaan meidän työttömien työllistymistä?
Tähän kysymykseen minäkin haluaisin vastauksen sillä olen ollut vain orjatöissä vastikkeena työmarkkinatuki ja 9 euroa."...sillä olen ollut vain orjatöissä...".
Olisiko kuitenkin niin, että ammattitaitosi tai työkykysi ei ihan vastaa työmarkkinoiden vaatimuksia?
Koulutus tai kuntoutus saattaisi tuoda muutoksen tuohon orjatyöhön?
Parhain terveisin, Moktar. ;)- Anonyymi
Moktar.Gubta kirjoitti:
"...sillä olen ollut vain orjatöissä...".
Olisiko kuitenkin niin, että ammattitaitosi tai työkykysi ei ihan vastaa työmarkkinoiden vaatimuksia?
Koulutus tai kuntoutus saattaisi tuoda muutoksen tuohon orjatyöhön?
Parhain terveisin, Moktar. ;)islampojat raja-aittaa tekemään ja sitten pois vaikka kosovoon kuntoutumaan kuten Tanska tekee
- Anonyymi
Mihin laittaisit ukrainalaiset naiset ja lapset töihin? Metsureiksi heistä ei ole, ja varsinainen marjasesonkikin alkaa vasta kesällä. Ukrainalaiset lääkärit ja sairaanhoitajatkin ovat jääneet hoitamaan omia sotilaitaan. Ehkä opettajiksi, koska puolet pakolaisista on lapsia?
- Anonyymi
Jos ei ole koulutusta, ei työllisty.
- Anonyymi
Ei vaan saamispuolen kisällit hoitsujen lakkoillessa. Eihän nuo kelvanneet aiemminkaan.
- Anonyymi
ensin tulee huolehti todella avuntarvitsijoiden eli välimeren toisen puolen porukasta.
heh
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 367261
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04708- 654079
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363033Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292988Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452606Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262565- 302032
- 401883
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731787