Mikä mättää Ukrainan pakolaisten työllistymisessä?

Anonyymi

EU:ssa on sovittu, että Ukrainasta tulevat pakolaiset saavat työllistyä heti maahan tullessa.
Miksi Suomessa jarrutetaan työllistymistä?

Onko viher-vasurit taas asialla?

16

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      EK on järkyttynyt, pitäisikö näille maksaa palkkaa?

    • Anonyymi

      Kai niiden täytyy saada ensin veronumerot ja pakolliset kurssit ja pätevyydet. Siivoojakaan ei täällä pääse heti töihin.

    • Anonyymi

      Mikä tosiaankin mättää. Virossa menee 1 tunti ku Ukrainasta tuleva
      pakolainen sa työluvan ja rekisteröitymisen.

      Suomessa kestää useita viikkoja saman paperisodan hoitamiseen.

      Tämä ei voi olla muuta ku viher-vasureiden temppuilua.

      • Anonyymi

        Mutta ne 30v somalit ei tyllisty ikinä. Nostavat korkeaa sos.tukea josta osan lähettää kotimaahan seuraaville matkarahoiksi


    • Anonyymi

      Niillehän voi tehdä nopeutetun työluvan käsittelyn, oleskelulupa on jo automaattinen. Työnantajan taas täytyy olla kupruton, hyväksikäyttömahdollisuus on heidän kohdallaan järjettömän suuri.

    • Anonyymi

      Isolla osalla Somaleista on mennyt 30 vuotta eivätkä vieläkään ole saaneet ”lupaa” työskennellä…..

      • Anonyymi

        Taxi


    • Eilen uutisista kuultua: Virossa työluvan voi saada jopa tunnissa ukrainalainen jolla henkilöpaperit kunnossa, Suomessa ehkä 4.......? viikonpäästä. Vihervassarien pääasiallinen agenda on kotouttaminen mikä ei ole suunnattu euroopasta tuleville sotapakolaisille, vaan tänne jumiutuville lähi-idästä ja afrikasta saapuville.

    • "Miksi Suomessa jarrutetaan työllistymistä?"
      Kannattaa katsoa uutisia, siellä tämäkin asia on jo kertaalleen sanottu.

      Migri värvää lisää väkeä pyörittämään rekisteröintiä. Migrin arvio on, että meillä päästäisiin viikkoon. Oleskelulupakortin painaminen ja postittaminen hakijalle kestää sen viikon. Oleskelulupakortti on kuvallinen henkilökortti, jossa on myös henkilölle annettu sotu. Korttia voi käyttää monenlaiseen asiointiin Suomessa. Kaikki, jotka ovat uusineet ajokorttinsa tai tilanneet henkilökortin, tietävät ei se kortti nyt ihan tunnissa tupsahda kouraan.

      Viron tunnin prosesseista voimme yhdessä haaveilla. Viron systeemit ovat erilaisia. Siellä ihminen voi hoitaa lähes kaiken asioinnin viranomaisen kanssa digitaalisesti. Läsnäolopakko on vain omissa hautajaisissa.

      Parhain terveisin, Moktar. ;)

    • Anonyymi

      Miksi jarrutetaan meidän työttömien työllistymistä?
      Tähän kysymykseen minäkin haluaisin vastauksen sillä olen ollut vain orjatöissä vastikkeena työmarkkinatuki ja 9 euroa.

      • "...sillä olen ollut vain orjatöissä...".
        Olisiko kuitenkin niin, että ammattitaitosi tai työkykysi ei ihan vastaa työmarkkinoiden vaatimuksia?

        Koulutus tai kuntoutus saattaisi tuoda muutoksen tuohon orjatyöhön?
        Parhain terveisin, Moktar. ;)


      • Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        "...sillä olen ollut vain orjatöissä...".
        Olisiko kuitenkin niin, että ammattitaitosi tai työkykysi ei ihan vastaa työmarkkinoiden vaatimuksia?

        Koulutus tai kuntoutus saattaisi tuoda muutoksen tuohon orjatyöhön?
        Parhain terveisin, Moktar. ;)

        islampojat raja-aittaa tekemään ja sitten pois vaikka kosovoon kuntoutumaan kuten Tanska tekee


    • Anonyymi

      Mihin laittaisit ukrainalaiset naiset ja lapset töihin? Metsureiksi heistä ei ole, ja varsinainen marjasesonkikin alkaa vasta kesällä. Ukrainalaiset lääkärit ja sairaanhoitajatkin ovat jääneet hoitamaan omia sotilaitaan. Ehkä opettajiksi, koska puolet pakolaisista on lapsia?

    • Anonyymi

      Jos ei ole koulutusta, ei työllisty.

    • Anonyymi

      Ei vaan saamispuolen kisällit hoitsujen lakkoillessa. Eihän nuo kelvanneet aiemminkaan.

    • Anonyymi

      ensin tulee huolehti todella avuntarvitsijoiden eli välimeren toisen puolen porukasta.

      heh

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      992
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      763
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      725
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      54
      709
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      656
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      573
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      46
      552
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      498
    Aihe