Onko taksien hinta kaksinkertainen sunnuntaisin?

Anonyymi

Sunnuntaityöstä on aina maksettava 100 %:lla korotettua palkkaa kaikille. Taksinkuljettajienkin palkka oli eilen kaksinkertainen.

Onko matkustajilta perittävä hinta myös kaksinkertainen vai riittääkö esim. 50% sunnuntaikorotus taksoihin, jotta työnantaja voi noudattaa lakia?

Lakihan kertoo ja määrää, että sunnuntaina, kirkollisena juhlapäivänä, itsenäisyyspäivänä ja vapunpäivänä tehtyä työtä kutsutaan sunnuntaityöksi, ja silloin on jokaiselle työntekijälle maksettava vähintään tuplapalkka tai enemmän.

10

412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hinnan täytyy olla huomattavasti korkeampi, jotta voi maksaa palkat, tollo. Luuletko jonkun olevan niin idiootti, että rikkoisi lakia julkisesti? Siitähän seuraa vankilaa.

• Anonyymi

Työntekijät voivat käyttää työtaistelukeinona muun muassa ylityökieltoa, lakkoa ja jopa joukkoirtisanoutumista. Työnantaja voi määrätä vastaavasti työsulun, joka estää tietyn alan ammattiliittoon kuuluvia työntekijöitä pääsemästä työpaikalle.

• Anonyymi

Itse ottaisin iltaisin ja viikonloppuisin viisinkertaisen hinnan.

• Anonyymi

Hinnoittelu on vapaata nykyisin. Yrittäjä tekee kannattavuuslaskelman ja sen pohjalta määrittelee palvelun hintatason. Ei kahvilassa makseta sunnuntaisin tupla hintaa. Kahvilassa yrittäjä laskee onko putiikin auki pitäminen kannattavaa vai ei. Ei sinne laiteta nuoria tyttöjä töihin niin että niille maksetaan palkka jos on asiakkaita.

Kannattavuuslaskelman tekeminen pitäisi luonnistua kaikilta yrittäjiltä. Vissiin taksien yrittäjäkurssilla sitä ei käy läpi koska yksikään perinteinen taksi ei siitä ymmärrä mitään. Jos työntekijän ajattaminen ei ole pyhänä taloudellisesti kannattavaa niin sitten ei kannata sellaista ajattaa ja rikkoa lakia. Tai voi sitä silloin ajattaa mutta silloin pitää palkkoja subventoida muiden päivien kassoista.

• Anonyymi

Yrittäjän on ajettava sunnuntait ja ylityöt itse tai auton on seisottava. Tavallisilla taksoilla ei voi pitää laillisesti työntekijöitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yrittäjän on ajettava sunnuntait ja ylityöt itse tai auton on seisottava. Tavallisilla taksoilla ei voi pitää laillisesti työntekijöitä.

No sitten ne isännät varmaan menee ajamaan itse tai seisottaa autoa.

• Anonyymi

Kahvilat ovat kiinni sunnuntaisin, tollo.

• Anonyymi

Vain osaamaton ja laskentataidoton typerys pitää sunnuntaisin, iltaisin ja öisin samoja hintoja. Aloitushinta pitää olla vähintään kolminkertainen ja taksakin ainakin puolitoistakertainen.

• Anonyymi

On se. Siksi ei kannata lähteä autokaupoille pyhänä. Maanantaina ostettu taksi on halvempi.

• Anonyymi

Ottaako autoliike sen myyjän palkasta pois niinkuin taksit tekee?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      145
      6069
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3726
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      128
      2911
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2568
    5. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      37
      2421
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      25
      1945
    7. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      269
      1914
    8. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      51
      1858
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      34
      1633
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1600
    Aihe