Sunnuntaityöstä on aina maksettava 100 %:lla korotettua palkkaa kaikille. Taksinkuljettajienkin palkka oli eilen kaksinkertainen.
Onko matkustajilta perittävä hinta myös kaksinkertainen vai riittääkö esim. 50% sunnuntaikorotus taksoihin, jotta työnantaja voi noudattaa lakia?
Lakihan kertoo ja määrää, että sunnuntaina, kirkollisena juhlapäivänä, itsenäisyyspäivänä ja vapunpäivänä tehtyä työtä kutsutaan sunnuntaityöksi, ja silloin on jokaiselle työntekijälle maksettava vähintään tuplapalkka tai enemmän.
Onko taksien hinta kaksinkertainen sunnuntaisin?
10
412
Vastaukset
- Anonyymi
Hinnan täytyy olla huomattavasti korkeampi, jotta voi maksaa palkat, tollo. Luuletko jonkun olevan niin idiootti, että rikkoisi lakia julkisesti? Siitähän seuraa vankilaa.
- Anonyymi
Työntekijät voivat käyttää työtaistelukeinona muun muassa ylityökieltoa, lakkoa ja jopa joukkoirtisanoutumista. Työnantaja voi määrätä vastaavasti työsulun, joka estää tietyn alan ammattiliittoon kuuluvia työntekijöitä pääsemästä työpaikalle.
- Anonyymi
Itse ottaisin iltaisin ja viikonloppuisin viisinkertaisen hinnan.
- Anonyymi
Hinnoittelu on vapaata nykyisin. Yrittäjä tekee kannattavuuslaskelman ja sen pohjalta määrittelee palvelun hintatason. Ei kahvilassa makseta sunnuntaisin tupla hintaa. Kahvilassa yrittäjä laskee onko putiikin auki pitäminen kannattavaa vai ei. Ei sinne laiteta nuoria tyttöjä töihin niin että niille maksetaan palkka jos on asiakkaita.
Kannattavuuslaskelman tekeminen pitäisi luonnistua kaikilta yrittäjiltä. Vissiin taksien yrittäjäkurssilla sitä ei käy läpi koska yksikään perinteinen taksi ei siitä ymmärrä mitään. Jos työntekijän ajattaminen ei ole pyhänä taloudellisesti kannattavaa niin sitten ei kannata sellaista ajattaa ja rikkoa lakia. Tai voi sitä silloin ajattaa mutta silloin pitää palkkoja subventoida muiden päivien kassoista.- Anonyymi
Yrittäjän on ajettava sunnuntait ja ylityöt itse tai auton on seisottava. Tavallisilla taksoilla ei voi pitää laillisesti työntekijöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäjän on ajettava sunnuntait ja ylityöt itse tai auton on seisottava. Tavallisilla taksoilla ei voi pitää laillisesti työntekijöitä.
No sitten ne isännät varmaan menee ajamaan itse tai seisottaa autoa.
- Anonyymi
Kahvilat ovat kiinni sunnuntaisin, tollo.
- Anonyymi
Vain osaamaton ja laskentataidoton typerys pitää sunnuntaisin, iltaisin ja öisin samoja hintoja. Aloitushinta pitää olla vähintään kolminkertainen ja taksakin ainakin puolitoistakertainen.
- Anonyymi
On se. Siksi ei kannata lähteä autokaupoille pyhänä. Maanantaina ostettu taksi on halvempi.
- Anonyymi
Ottaako autoliike sen myyjän palkasta pois niinkuin taksit tekee?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1456069
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253726Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1282911- 472568
- 372421
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä251945Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2691914Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511858- 341633
- 281600