Paras pikainsuliini Levemirin rinnalle

Anonyymi

Käytössä siis Levemir ja yksikköjä päivässä 2x15-16 yksikköä. Liikun 30-60min lenkin päivässä.
Ateriainsuliinina Humalog, joka ollut jo liki 22 vuotta.

Ongelmana se, että pistäessäni illalla insuliinia nukkumaan mennessä ateriainsuliini ei laske enään verensokereita, vaikka laittaisin korkeiden arvojen kohdalla yli 20 yksikköä humalogia ja/tai nostaisin Levemiriä. Keskellä yötä sokerit edelleen huipussa tai jos en mittaa öisin, niin viimeistään sitten aamulla.

Olen alkanut miettiä ateriainsuliinin vaihtoa. Mikä olisi paras vaihtoehto Levemirin rinnalla? Onko täällä kellään kokemuksia Fiaspasta. Täysin uusi tuote itselleni, mutta mielenkiintoisen kuuluinen.

5

778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen kokeillut fiaspia, mutta nyt käytössä liprolog. Fiasp oli minulle vähän turhankin nopea ja ärhäkkä kun syön lähinnä hitaita, matalan glykemiaindeksin hiilihydraatteja, niitäkin aika maltillisesti. Fiasp tiputti ensin liian matalalle sokerit, sitten nosti myöhemmin. Mutta kannattaa kokeilla, miten toimii sinulla.
      Yleisesti olen huomannut, että enin hiilihydraatti kannattaa omalla kohdallani nauttia aamulla - alkupäivästä, kun liikkuukin enemmän. Illalla tosi maltillisesti hitaita hiilareita ja ihan vähän pikaa niin sokerit pysyy kuosissa paremmin.

      • Anonyymi

        Valitettavasti lääkäri ei nähnyt aiheelliseksi vaihtaa pikainsuliinia, sillä päivitin juuri tammikuussa Levemiriin eikä nähnyt aihetta myöskään nostaa Levemirin määrää nykyisestä 31-32.ykiköstä. Nostin sitä kuitenkin viime yönä 17 yksikköön ja puolelta päivin laitoin 16. Sen sijaan kehotti pistämään ateriainsuliinia liki 50 yksikköä päivässä.

        Kokeilen syksymmällä uudelleen toisella lääkärillä mikäli en saa sokereita alas.


    • Anonyymi

      Fiasp ja tresiba yhdistelmä täällä, toimii paremmin kuin levemir.
      Sitten vielä pistopaikat olen laajentanut niin pitkälle sivumakkaroihin kun yllän, mutta jalkoihin en laita koska ei toimi.
      Fiaspia laitan 14-17 per. vrk.
      Tresipaa menee 15 vrk.
      Levemirin aikaan puolta enemmän.

      • Anonyymi

        Minulle on neuvottu, että pitkä reisiin tai kankkuun, lyhyt vatsaan. Yritän vaihdella pistos paikkoja molempiin reisiin ja kakkuihin ylhäältä alemmas ja vatsan molemmin puolin. Silti imeytyminen vaihtelee pitkän suhteen välillä.


    • Anonyymi

      Älä syö illalla. Kokemukseni mukaan ainoa tapa välttää ongelmat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      142
      6328
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3828
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      26
      1796
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1488
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe