Liian leveät renkaat

Anonyymi

205/55R16 on liian leveät renkaat. Monta kertaa olen tänä talvena joutunut pulaan ylämäessä liikkeelle lähdössä. Ei ennen vanhaan 155/80R13 renkailla ollut samanlaisia vaikeuksia, vaikka nykyrenkaat olevinaan ovat kehittyneempiä.

13

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse valitsen aina, kapeimmat mahdolliset ja 65 profiililla mitä lakisallii. Talvirenkaiksi. Ajan vähemmän talvella lumi, jää vapailla teillä.

• Anonyymi

Riippuu hieman auton painosta. Mutta nousee loskanpäälle jo tuo leveys joten omissa autoissa ei ole leveitä talvirenkaita enää koskaan. Minull aon isompi kalu kuin monella.
      Kesärenkaaksi max on 215 ja rengasprofiili 70 ei haittaa teiden reiät niin paljon päällysteessä. Kaikki iso tuumaiset aluvanteet olen myynyt pitkin suomea. Ajomukavuus on parantunut ohessa ympäri vuoden ja pohja kosketukset samoin. Omat rengaskoneet maksoivat hintansa takaisin nopeaa.

• Anonyymi

Koneet . Onko montakin oltava renkaan vaihtoon ?

• Anonyymi

Millaista elämää,,, itse ajan 225 /50 17 kitkoilla eikä mitään vaikeutta lähteä liikkeelle ensin siinä oli volvossa nastat 215 /55 16 mutta paljaalla asfaltilla nastat on tosi liukkaat ja meteliä niin vitusti siksi taas kitkat.

• Anonyymi

Missä Volvossa on niin huono äänieristys , että nastarenkaista kuuluu " vitusti ääntä " ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä Volvossa on niin huono äänieristys , että nastarenkaista kuuluu " vitusti ääntä " ?

Nastarenkailla kuuluu kamala meteli kaikissa autoissa, varsinkin tien urissa.

• Anonyymi

Jos 205 mm on liian leveä, niin vika on autossa.

• Anonyymi

Omat 215/60-16 ovat jo mielestäni liian leveät. Seuraavat otan 205/65-16 kokoa.

• Anonyymi

Riippuu autosta, mulla 235/45/18 kitkat ja sopii autoon tosi hyvin, pitoa ja mukavuutta kivasti, eikä ole niin veltot kuin kapeat ja korkeat talvirenkaat.

• Anonyymi

Ei kai siinä jos ajaa vain hyvällä kelillä. Mutta kun pitää lähteä aamulla liikkeelle ja yöllä tullut 20cm lunta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai siinä jos ajaa vain hyvällä kelillä. Mutta kun pitää lähteä aamulla liikkeelle ja yöllä tullut 20cm lunta.

Ei mitään ongelmaa jos ei ole enempää lunta kuin 20cm.

• Anonyymi

Vika ei rengaskoossa, vaan huonoissa renkaissa tai autossa.

• Anonyymi

Mahdollista toki sekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      30
      5637
    2. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      12
      3228
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      188
      2238
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      163
      1713
    5. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      75
      1550
    6. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      35
      1427
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1365
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      74
      1305
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1185
    10. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      221
      1177
    Aihe