Kiinnostais tietää kuinkahan monella uuden Rangerin omistajalla on samat moottori ongelmat kuin minulla. Ensimmäinen moottori hajos totaalisesti 12000km kohdalla nyt toisella koneella 10000km ja sama homma. Maahantuojalta enkä myyjäliikkestä ole saanut minkäänlaista vastausta. Auto ei ole toiminut ensimmäisen maahantuojan päivityksen jälkeen yhtään viikkoa kunnolla , kauppaa ei ole saatu purettua millään. Toivottavasti kukaan ei ole yhtä tyhmä kuin minä ja ostaa Foordin nyt naimisissa romun kans jolla ei edes voi ajaa ja eroon ei pääse millään.
Ford Ranger 2020
11
7764
Vastaukset
- Anonyymi
On siinä takuu et mitä valitat? Tyhmänä et pyytäny korvaavaa autoa tilalle myyjältä?
https://www.ford.fi/hanki-ford/tuotteet-lisaepalvelut/ford-takuu
Tosin jossain nettikeskusteluissa todettiin Fordin takuusta jotain ettei se koske moottoria jos ei ole hankkinut proteckt turvaa? https://www.fordclub.fi/foorumi/viewtopic.php?t=58757 - Anonyymi
Juttusi ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Viankuvaus "hajosi totaalisesti". Jos olisi uusi moottori vaihdettu, syy sen vikaantumiseen olisi tiedossa. Uuden auton ostajalla on tuoteturva vaikka takuu olisi mennyt umpeen. Ja omistaja asioi ongelmatapauksissa myyjäliikkeessä eikä nettipalstoilla. Täältä ei kukaan tuskin saa apua. Yrität mustamaalata huonolla menestyksellä.
Minulla on 2018 Ranger 3.2 koneella, automaatti. Kilometrejä on 135tkm. Käy ja kukkuu. Mitään muuta huoltoa ei ole toistaiseksi tarvittu kuin määräaikaishuollot. Jarrulevyt vaihdatin huollon yhteydessä, koska vedän traileria ja jarrut on syytä olla hyvässä kunnossa.
Minunkin kulkineella oli tehdastakuu vielä ainakin viime vuoden puolella voimassa. Kenties nytkin. Ei ole ollut minkäänlaista tarvetta sille. Joo kyllähän takuu korvaa mutta eka moottorin vaihdossa meni 7 kuukautta eivätkä antaneet sijaisautoa vaatimuksista huolimatta vetosivat siihen että on kevyt kuorma-auto eikä muka koske niitä sain kyllä sitten lakiteitse korvauksia autotta olosta ja kyllähän takuuseen meni tää toinenkin moottori ja nyt kyllä antoivat heti sijaisautonkin. Ja kyllä minusta jos jo kahdesta moottorista kiertokanki tulee moottorin kyljestä läpi teilaten samalla toisen turbon ja startin on kyse jo totaalisesta moottorin hajoamisesta. Kysehän oli siitä kuinkahan monelle näin on käynyt . Tyhmä olen kyllä siinä mielessä että sorruin moiseen paskaan. Nämä uudet Rangerit on kaikki 2litrasia se 3.2 on paljon kestävämpi näissä vaan on suunnittelu virhe välijäähdyttimeen kertyy vettä ja jäätä siitä sitte moottoriin ja veivit pihalle.
- Anonyymi
Ymmärrän. Vesi ei puristu kasaan. Männänvarrella on tietty pituus. Lämmin ahdettu ilma sisältää enemmän kosteutta kuin jäähdytetty. Johonkin se vesihöyry tiivistyy. Viileään välijäähdyttimeen.
Jos tuo vesi päsee turbon ahtopuolelle ja joutuu moottoriin joko vetenä tai jäänä...
Luulisi, että on otettu huomioon suunnittelussa ja keksitty vedelle muu reitti. Kysessä on kokoisekseen tehokas moottori, jossa ahdot korkeat ja siksi ilmeisen tehokan välijäähdytin.
Tuon välijäähdyttimen jos tyhjentäisi aina moottorin sammuessa ja virtojen kytkeytyessä tai myös säännöllisesti ajossa jollakin automaattiventtiilillä, tulisi vesi pois eikä kertyisi haitaksi asti. Ahtoja hetkellisesti karkaisi samalla. Autonvalmistajalla pitäisi löytyvä keinot asian korjaamiseksi.
Kyllä kyse on suunnittelun kukkasesta ja vastuu korjauksesta kuuluu valmistajalle ja maahantuojalle. Ei auton omistajalle. En ole aiemmin kuullut vastaavasta tämän merkin osalta. Joissakin VW dieseleissä on joskus ollut tuollainen ominaisuus.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/8883505/valijaahdyttimen-toimintaperiaate - Anonyymi
Eiks se ole 2.3l kone eli sama kuin mitä oli mustangeissa ja RS Focuksissa?
Ford kyllä laittoi ne kuntoon mukisematta kun noissa oli joku kannentiiviistevika alkuun mikä koski osaa RS autoja. Käsittääkseni ihan kestävä ollut sen jälkeen. Uudessa mallissa voi alkuun esiintyä joku ongelma mutta ne yleensä kyllä korjataan mahdollisimman nopeasti.
Aika oudolta kuullostaa et välijäähdyttimeen kertyis vettä ja jäätä? Yleensä niihin kertyy vain öljyä. Noin uuderssa autossa vaikee uskoo et välijäähdyttimeen kertyis yhtään mitään.
- Anonyymi
Kuin espanjan fiaatissa kävi muinoin!💩
- Anonyymi
Kyllä ois mielenkiintoista omistaa uusi auto, kun koskaan ei tiedä, milloin ja mistä leviää. Arki on tylsää kun 19 vuotiaalla ja 400 000 ajetulla citikalla ajaa, ja kaikki toimii.
- Anonyymi
Töissä ranger uudesta asti rikki. Kerran moottori vaihdettu. Hiukkassuodatin herjaa viikottain. Ei kestä työkäyttöä.
- Anonyymi
Mites takuu? Mikä moottori? Miksi te ostatte jotain halpis diesel rangereita?
Ostakaa kunnon Chevy tai Dodge. Kai uudet Fordin F sarjaset 6.7 Dieseleillä on iha hyvin kestäviä. Toisaalta nykysin ei dieselit kannata eli ihan hyvä et hajoo pois.
ostakaa sähköllä toimiva Ford Lightning
https://www.youtube.com/watch?v=J2npVg9ONFo
- Anonyymi
Vastaa kyllä kokemusta kun just tulin koeajolta, 167000km 200hv versio vuodelta 2014. Kone kolisee ja savuttaa ja hanskalokero täynnä huolto lappuja joissa mitä ihmeellisimpiä vikoja. Vikakoodeja oli huollon mukaan niin paljon ettei jaksanut edes kirjoittaa.. Vein äkkiä takasin. Eikä tule ikinä omaksi. Miten voi olla 2014 auto noin paska? Melkein menin vipuun kun oli aika makeen näköinen korotettuna.
- Anonyymi
Minulla oli 2017 vuoden Rangeri. Uutena ostin. Etelä-Afrikassa tehty. Nykyään vissiin Australiassa. Takana oli väärät jouset asennettu tehtaalla, kitisi ja nitisi. Kolme takaisin kutsua eri vikojen takia. Ureasäiliö rikkoontui, onneksi takuu oli vielä voimassa. Ilmastoinnin joku ohjausyksikkö vaihdettiin. Osan hinnasta maksoi maahantuoja. Kuskin puoleisen "kaapparinoven" kahva ja verhoilu repsottivat alusta alkaen. Raision silloinen Laakkonen yritti saada sitä kuntoon siinä onnistumatta. Kehtasivat vielä pyytää maksua sen korjaamisesta, vaikka vika oli alkanut jo takuun aikana. Annoin oven repsottaa. Kuskin penkin sivuosasta irtosi iso muovikappale. Turbon ja pakoputken tiiviste falskasi niin että kosteus pääsi sisään ja aiheutti pakkasen avittamana turbon rikkoontumisen. Kuskin puoleinen jousi poikki keskellä Turun keskustaa suoralla katuosuudella. Koskaan en ollut mihinkään isoon monttuun ajanut autolla. Katsastusmieskin pyysi oikein kollegaa katsomaan, ja kysyi onko hän vastaavaa nähnyt alle 100000 ajetussa Rangerissa. En nyt varmaan edes muista kaikkia vikoja. Minulla on ollut autoja jos jonkin laisia. Jopa vuoden 1969 kuplavolkkari oli parempi. Kymmenen vuoden aikana vaihdoin ainoastaan siihen pakoputkiston. Rangerilla oli ajettu vain 113000 tkm. kun vaihdoin sen pois. En tiedä mitä kaikkea siihen vielä olisi ilmaantunut. Toivottavasti seuraava omistaja on päässyt vähemmällä. Ps. Nyt muistan taas yhden ongelman. Takaluukun kahvan ympäriltä lähti maali lohkeilemaan viiden vuoden jälkeen. Kun olen katsonut saman vuotisten Rangereiden myyntikuvia, niin sama ongelma näkyy.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575519- 934427
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3752644Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s731167Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3341062- 61873
- 28843
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46836Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja105813Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52799