Kertokaapa kokemuksia kyseisestä paatista. Olen vaihtamassa isompaan ja tälläistä tarjottiin. Haukut/kehut tervetulleita!
Kokemuksia: Guy 27
21
8991
Vastaukset
- czz
On olemassa kahden tyyppistä ihmisolentoa.
Toinen niistä rakastaa Guyn veneitä, toiset inhoavat niitä.
minä itse kuulun niihin jotka eivät arvosta niitä.
muutama syy
nostoköli
vuotava runko
irtoavat seinät
sinäänsä guy veneet ovat pieniä tilaihmeitä. itse arvostan enemmän purjehdusominaisuuksia. sinäänsä one 40 on kohtuullisesti purjehtiva vene mutta rumempaa paattia en ole nähnyt.
tässä omat mielipiteet. kaikilla erilaiset.- Ostaja
Nostoköli? Tuskin 27:ssa nostoköliä on??
- Kuuno
Ostaja kirjoitti:
Nostoköli? Tuskin 27:ssa nostoköliä on??
Joo ja tuskin Guy 27:aa voidaan tilaihmeeksi sanoa ainakaan omassa kokoluokassaan. Sen verran matalarakenteinen se on ja peräpeili niin loiva, että ei siihen loppumetriin juuri mitään saa mahtumaan...
- I
Kuuno kirjoitti:
Joo ja tuskin Guy 27:aa voidaan tilaihmeeksi sanoa ainakaan omassa kokoluokassaan. Sen verran matalarakenteinen se on ja peräpeili niin loiva, että ei siihen loppumetriin juuri mitään saa mahtumaan...
Kaikki Guy veneet ovat rungoltaan paljon lyhyempiä kuin pituutta kuvaava mallimerkintä antaisi odottaa. Jos esim 33:n loiva peräpeili katkaistaan pystysuoraan takakaiteiden kohdalta, paljastuu veneen todellinen pituus eli 29 jalkaa, joka on miehistön käytettävissä sisätiloina. Tämä näkyy toki hinnoissakin; minkä muun 33:n saa 15t eurolla? 27:aa en tunne mutta ilmeisesti se kilpailee sisätiloiltaan Avance 24:n kanssa samassa luokassa.
- Ihme mies
I kirjoitti:
Kaikki Guy veneet ovat rungoltaan paljon lyhyempiä kuin pituutta kuvaava mallimerkintä antaisi odottaa. Jos esim 33:n loiva peräpeili katkaistaan pystysuoraan takakaiteiden kohdalta, paljastuu veneen todellinen pituus eli 29 jalkaa, joka on miehistön käytettävissä sisätiloina. Tämä näkyy toki hinnoissakin; minkä muun 33:n saa 15t eurolla? 27:aa en tunne mutta ilmeisesti se kilpailee sisätiloiltaan Avance 24:n kanssa samassa luokassa.
Mistä saat 33:sen 15t eurolla? mitä olen nähny myynnissä olevan maksaa melkein tuplasti enemmän... ks. http://www.mtv3.fi/kalastusjaveneily/
sieltä purjeveneet. Myynnissä 33... - Kauppias
Ihme mies kirjoitti:
Mistä saat 33:sen 15t eurolla? mitä olen nähny myynnissä olevan maksaa melkein tuplasti enemmän... ks. http://www.mtv3.fi/kalastusjaveneily/
sieltä purjeveneet. Myynnissä 33...Puolet liikaa hintaa.
- Ostaja
Kauppias kirjoitti:
Puolet liikaa hintaa.
Entä 27:sta pyydetty karvan alle 10t€? Jos vain 5t jää eroa niin pitää alkaa säästämään ja ostaa kerralla isompi...
- faari
Ostaja kirjoitti:
Entä 27:sta pyydetty karvan alle 10t€? Jos vain 5t jää eroa niin pitää alkaa säästämään ja ostaa kerralla isompi...
Nussi jotakin jäsentä perseeseeseen.
Pääset ilo mielin mukaan - NN
Ihme mies kirjoitti:
sieltä purjeveneet. Myynnissä 33...Soittele venevälittäjälle ja kysy jollet muutoin usko!
15t euroa on oikea hinta bensamoottoriselle Guy 33:lle. Jos siinä olisi dieseli, niin hintaa voisi korjata 2t euroa ylöspäin.
- Jussi
Moi!
Mailmalla puhutaan näin: Ensin Löfgren teki 22:en
se oli loistava tilaihme, oikea sensaatio. Sitten hän teki 27:n ja sen jälkeen monta loistavaa venettä, mutta siitä 27:stä hän ei halua enää edes puhua, ja miksei no kun se epäonnistui. No miten: ensinnäkin sinne valuu vesi sisään purjehduksen aikana, aika huono juttu, toiseksi:
sisätilat ovat perhepurjehdukseen todella niukat, kolmanneksi: purjehdusominaisuudet ovat surkeat,
neljänneksi: kansirakennelma on käyttökelvoton. Viidenneksi listaa voi jatkaa vaikka kuinka pitkään, mutta UEFA-Cup alkaa justiinsa. PS.Älä osta, osta joku muu 27 jalkainen tai sinnepäin oleva esim. FIN 26, Fin Flyer 27, Finn express83 tai Sunwind 27 tai vaikka joku pienempi kuten Avance 245 tai Becker 27, mutta älä sitä tai tulet katumaan.- jj
Ei roiskuta vettä sisään, 22:een verrattuna huomattavan nopea ja todella hyvä purjehtia, jos haluat lisätietoja, niin kysy ihmeessä postilla
- Ostaja
Kiitos vihjeistä. Kun matsi on ohi niin jatka ihmeessä listaa ;) Pitää yrittää ängetä jonkin kyytiin toteamaan nämä puutteet itse, kun täällä on hiukan ristiriitaista kommenttia tullut aiheesta...
- Kuuno
En välttämättä haukkuisi kansirakennelmaa kelvottomaksi. Jos sen hyviä puolia haetaan niin purjehdittaessa veneen ollessa kallellaan on kannella helpompi liikkua vinon kannen takia. Myös laidalla istuminen (kaikki perhepurjehtijathan istuttavat tietenkin perheensä laidalle painolastiksi myös lomapurjehduksilla) on helpompaa.
Ja tietysti spinnulla ajettaessa spinnutrimmari eli vaikkapa vaimo arvostaa, kun pysyy kannella paremmin pystyssä ja voi herkeämättä tuijottaa niska vääränä spinnun hartiaa valmiina skuuttaamaan. Eli kilpailuhenkiset ihmiset voivat arvostaa ko. ominaisuutta, mutta toisaalta harva ostaisi tässä tapauksessa Guy 27:n kaltaisen ulkomuotoon nähden kohtuullisen hitaan veneen. Olen kyllä ehdottomasti esim. FE 83:n kannalla jos nämä vaihtoehdot laitetaan vierekkäin. FE on sen verran tilavampi ja myös nopeampi. - Ostaja
jj kirjoitti:
Ei roiskuta vettä sisään, 22:een verrattuna huomattavan nopea ja todella hyvä purjehtia, jos haluat lisätietoja, niin kysy ihmeessä postilla
Laitappa s-posti osotteesi niin kyselen... Vai olenko vaan sokea kun en sitä vististäsi löytänyt?
- jj
Ostaja kirjoitti:
Laitappa s-posti osotteesi niin kyselen... Vai olenko vaan sokea kun en sitä vististäsi löytänyt?
Osoite on: [email protected]
- JJ
Jos rahasta ei ole puutetta niin varmasti FE83:n onparempi vene, mutta jos viiden kympin hintaluokan venettä etsitään, niin silloin 27 on mielestäni hyvä ostos.
Kansirakennelman tyyppivika GUY veneissä taitaaa olla sivuvanttien kansirustit, jotka saattavat nostaa kantta ylöspäin. Nämä on helppo tsekata tutkimalla pentterin sivuseinien kiinnityskohdat rustirautoihin.
Jos vantit ovat kantta nostaneet, näkyy se peneetrin ja toisen puolen sivuseinän kiinnityskohdissa.
Vastatuuli osuuksilla 27:n peräjatkeesta on todella hyötyä ja myös kovassa aallokossa. Metri lisää pituutta ainakin järviolosuhteissa on tosi tervetullut. Itse kyllästyin vanhassa veneessä joka oli 7 m:n pituinen siihen jatkuvaan pomppiseen aallokoissa. 27:lla voi lähteä vesille kovemmallakin kelillä, sillä venehän on alunperin kilpapurreksi suunnitelu. - jag
Ei ole kokemusta itse, mutta olen usein kuullut että vene on todella huonosti tuulta kestävä, eikä myöskään nopea, LYS-luku sanoisin jopa surkea, muistaakseni 1,03. Takila on myös, kuten Guy veneissä on tapana aika vaatimattoman näköinen ja uskoisin ettei myöskään kovin hyviä trimmejä antava
Katsele jos nopeutta ja ominaisuuksia haluat vaikka Albin Expressiä, tai pikku Infernoja(26 ja 29)joissa myös on sanotaan vaikka OK tilat, myös NF 30 kannattaa katsastaa... - MRP
Osta vaan! Aikoinaan tuli veneiltyä muutaman kesä ja kokemukset olivat aika hyvät. Meillä oli toppiriki, joka on hieman pieni, mutta eipä reivikynnnyskään tule heti vastaan. Osatakila olisi ehkä parempi kevyellä tuulella.
Meillä ei koskaan ollut suurempia ongelmia, vaikka taakse jäi esim. Ahvenanmeren ylitys Ruotsiin ja pari tosi kovaa keliä Selkämerellä.
Plussat: Hyvät ja toimivat tilat, helppo käsiteltävyys, sisäkone, helppo takila, avotilassa hyvin muotoillut penkit, sisustusta ei ole rakennettu lujitemuovimoduleista, joten muutostyöt helppo toteuttaa.
Miinukset: sisätilat matalat, kansi vaikea kulkea satamassa (merellä kallistuneena hyvä!), vaikea saada järkevää sprayhoodin asennusta, joten avotila jää hieman suojattomaksi roiskeita ja tuulta vastaan.- HR
Veneissahan on mielipiteita ja huhuja enemman kuin automerkkien ja -mallien kanssa.. Tietamani Guy 27 omistajat ovat olleet tyytyvaisia, ainoastaan kevyilla tuulilla vene ei ole parhaimmillaan, muuten se on hyva purjehtia, toimiva ja linjakkaan nakoinen. Tottakai Finn Expressit, Sunwindit, yms. on 27 jalkaisissa loistavia veneita, mutta maksaa vain kymmenia tuhansia markkoja enemman... eli jos on 100 tmk venetta varten, niin sisadieseleissa valinnanvarakin on suurempi.
- Hyvä perhepursi
HR kirjoitti:
Veneissahan on mielipiteita ja huhuja enemman kuin automerkkien ja -mallien kanssa.. Tietamani Guy 27 omistajat ovat olleet tyytyvaisia, ainoastaan kevyilla tuulilla vene ei ole parhaimmillaan, muuten se on hyva purjehtia, toimiva ja linjakkaan nakoinen. Tottakai Finn Expressit, Sunwindit, yms. on 27 jalkaisissa loistavia veneita, mutta maksaa vain kymmenia tuhansia markkoja enemman... eli jos on 100 tmk venetta varten, niin sisadieseleissa valinnanvarakin on suurempi.
Meillä on guy 27 onoff eli suunnittelijan tekemä erikoisratkaisu eli erikoisuuksia, tiikkitakakannella iso ruori ja siinä kompassi, kahden nukuttava pistopunkka takana ja edessä keulapunkka, oma wc, kaasu-uuni ja vaatekaapin paikka. Ei ole ongelmia sprayhoodin kanssa, kun se on korotettu ja suojaa tosi hyvin tuulella ja voi pitää myös ajossa ylhäällä. Ollaan katseltu muitakin veneitä, kun perheen pääluku lasvoi viiteen henkeen, mutta kun meillä on nykyisessäkin tosi paljon tilaa, keulaan menee purjeet ja keulatikkaat, valetakaperään ankkurit, lepuuttajat ja kaikki muu, syväboxeihin kannella istuinten alle kaikki mahdollinen, kun meillä on keulapunkkien alla moottori. Ajossa tavarat on takapistopunkassa. Eli tätä voi kutsua tilaihmeeksi.
Luovilla vene kulkee tosi nätisti kovallakin kelillä. Kaksi nostinta takaa sen, että voi laittaa toisen purjekerran. Kevyt genuapurje kulkee upeasti kevyellä tuulella, jos ei nosta spinnua. On reivattukin, muttei aina tarvitse. Barduunat, babystaagi, kolmesaalinkinen vene ja kahdet nostinvaijerit sekä takastaagi tekee tietenkin sen, että veneellä on vaijeria palkon, joka ei tee kantta helppokulkuiseksi, mutta voi koko ajan kannella pitää jostain kiinni, kun sillä kulkee kovassa kelissä. Meillä on liukuestematot ja laitasuojat. Tiikki-istuimet on kivoja istua ja istuintiloissa ja laidoilla on hyvä istua. - 3:t
Hyvä perhepursi kirjoitti:
Meillä on guy 27 onoff eli suunnittelijan tekemä erikoisratkaisu eli erikoisuuksia, tiikkitakakannella iso ruori ja siinä kompassi, kahden nukuttava pistopunkka takana ja edessä keulapunkka, oma wc, kaasu-uuni ja vaatekaapin paikka. Ei ole ongelmia sprayhoodin kanssa, kun se on korotettu ja suojaa tosi hyvin tuulella ja voi pitää myös ajossa ylhäällä. Ollaan katseltu muitakin veneitä, kun perheen pääluku lasvoi viiteen henkeen, mutta kun meillä on nykyisessäkin tosi paljon tilaa, keulaan menee purjeet ja keulatikkaat, valetakaperään ankkurit, lepuuttajat ja kaikki muu, syväboxeihin kannella istuinten alle kaikki mahdollinen, kun meillä on keulapunkkien alla moottori. Ajossa tavarat on takapistopunkassa. Eli tätä voi kutsua tilaihmeeksi.
Luovilla vene kulkee tosi nätisti kovallakin kelillä. Kaksi nostinta takaa sen, että voi laittaa toisen purjekerran. Kevyt genuapurje kulkee upeasti kevyellä tuulella, jos ei nosta spinnua. On reivattukin, muttei aina tarvitse. Barduunat, babystaagi, kolmesaalinkinen vene ja kahdet nostinvaijerit sekä takastaagi tekee tietenkin sen, että veneellä on vaijeria palkon, joka ei tee kantta helppokulkuiseksi, mutta voi koko ajan kannella pitää jostain kiinni, kun sillä kulkee kovassa kelissä. Meillä on liukuestematot ja laitasuojat. Tiikki-istuimet on kivoja istua ja istuintiloissa ja laidoilla on hyvä istua.Onkos kolmet saalingit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831469Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671255Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2221225Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2031223Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041019Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134946Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65923- 79821
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123808