Tälleen oon kuullut muutamien sanovan. Mitä se tarkoittaa?
Siis souverosti kouvaa?
Mulle ei ihan aukea sanan merkitys. Onko se Haapaveen murretta?
Vastatkaa tietämättömälle.
Mitä tarkoittaa souverosti kouvaa?
18
147
Vastaukset
- Anonyymi
En osaa sanoa! Luulen, että tiedän ehkä mitä sillä tarkoitetaan, mutta arvaukseni saattaa mennä väärään, joten annetaan jonkin viisaamman selittää.
- Anonyymi
No semmoiset on sekapäisten höpinää, Suomen kielessä on riittävästi selviä sanoja kaikkien asioiden esittämiseen kaikkien ymmärtämällä tavalla!
- Anonyymi
Millä määrittelet sekopäisen höpinän ja murteellisen höpinän? Kyllä kieltä saa käyttää sillä tavalla, kuin tahtoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä määrittelet sekopäisen höpinän ja murteellisen höpinän? Kyllä kieltä saa käyttää sillä tavalla, kuin tahtoo.
Saahan jokainen puhua ja höpsiä mitä huvittaa, mutta jos haluaa sanomansa menevän perille, kannatta käyttää sellaisia sanoja, joita kuulijatkin ymmärtää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saahan jokainen puhua ja höpsiä mitä huvittaa, mutta jos haluaa sanomansa menevän perille, kannatta käyttää sellaisia sanoja, joita kuulijatkin ymmärtää!
Jos joku sanoo soperosti topottavan, tai tapperoiden kahvelluttavan, niin mikä sinä olet sanomaan ettei niitä ymmärrettäis? Ota malka silmästä ja mieti asiaa uuemman kerran! Saatatkin alkaa ymmärtämään….
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku sanoo soperosti topottavan, tai tapperoiden kahvelluttavan, niin mikä sinä olet sanomaan ettei niitä ymmärrettäis? Ota malka silmästä ja mieti asiaa uuemman kerran! Saatatkin alkaa ymmärtämään….
Kun sanoo selvästi suomeksi, että vedä vittu päähäsi, niin sen ymmärtää arvailematta!. Että siitä vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun sanoo selvästi suomeksi, että vedä vittu päähäsi, niin sen ymmärtää arvailematta!. Että siitä vaan.
Tuo on ruma sanonta. Souverosti kouvaa vielä menettelee….
- Anonyymi
Joku päissään sekoilee ja höpisee omiaan.
- Anonyymi
Mutta voi siihen silti liittyä jokin merkitys
- Anonyymi
Kirjava villapaitaisten kulmahousu ravikansan omaa kieltä,tikke taala tinalo raklo!!!!
- Anonyymi
Monilla on oma kieli ja se on rikasta, että on!
- Anonyymi
Tinali vettäkiero raklo,siis kaaleitten kieltä tämä,löytyykö sanakirjaa
- Anonyymi
Teboililla ikkunapöydästä tiesivät kertoa että jos tännään alat vettään maaviinaa tai muuta tiukkaa tavaraa jatkat vapun ylitse niin pitäis alakaa kouvaamaan ja souvvaamaan..
Voipi jopa nähä monivärisiä pikkup.ukkoja....- Anonyymi
Se on kun sorvataan kovasti jotain= souverosti kouvvaa osaa valmistaa valmiiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kun sorvataan kovasti jotain= souverosti kouvvaa osaa valmistaa valmiiksi.
Sitäkö se tarkoittaa? Kiva tietää. Oon usein miettinyt, että mitähän tuo sanonta oikeesti tarkoittaa.
- Anonyymi
Joku sano tuolla että kameroon kama soo notta heijaa. Yritin ottaa asialle selon teon, mutta asia ei auvennut mulle ja mun älynystyröille.
Haapavetisittäin kuulee kaikellaista nykysin. Monistuuko kielen rikkaus tätä menoa, vai mikä homma nyt on meneillään? - Anonyymi
Joka haluaa souverosti kouvvaa on kovaa vailla oli sitte nainen tahi mies.
- Anonyymi
Tuohan on perinteinen sanonta Haapavedellä. Enhän minä tietenkään tiiä, mitä se tarkoittaa, mutta toimii monessa tilanteessa. Tämä sanonta toimii jopa paremmin, kuin perinteiset täytesanat, kuten esim. niinku, totanoin, öhhö ja tiiäksää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 904114
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603198- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401790
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628