Mitä tarkoittaa souverosti kouvaa?

Anonyymi

Tälleen oon kuullut muutamien sanovan. Mitä se tarkoittaa?
Siis souverosti kouvaa?
Mulle ei ihan aukea sanan merkitys. Onko se Haapaveen murretta?
Vastatkaa tietämättömälle.

18

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En osaa sanoa! Luulen, että tiedän ehkä mitä sillä tarkoitetaan, mutta arvaukseni saattaa mennä väärään, joten annetaan jonkin viisaamman selittää.

• Anonyymi

No semmoiset on sekapäisten höpinää, Suomen kielessä on riittävästi selviä sanoja kaikkien asioiden esittämiseen kaikkien ymmärtämällä tavalla!

• Anonyymi

Millä määrittelet sekopäisen höpinän ja murteellisen höpinän? Kyllä kieltä saa käyttää sillä tavalla, kuin tahtoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä määrittelet sekopäisen höpinän ja murteellisen höpinän? Kyllä kieltä saa käyttää sillä tavalla, kuin tahtoo.

Saahan jokainen puhua ja höpsiä mitä huvittaa, mutta jos haluaa sanomansa menevän perille, kannatta käyttää sellaisia sanoja, joita kuulijatkin ymmärtää!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saahan jokainen puhua ja höpsiä mitä huvittaa, mutta jos haluaa sanomansa menevän perille, kannatta käyttää sellaisia sanoja, joita kuulijatkin ymmärtää!

Jos joku sanoo soperosti topottavan, tai tapperoiden kahvelluttavan, niin mikä sinä olet sanomaan ettei niitä ymmärrettäis? Ota malka silmästä ja mieti asiaa uuemman kerran! Saatatkin alkaa ymmärtämään….

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos joku sanoo soperosti topottavan, tai tapperoiden kahvelluttavan, niin mikä sinä olet sanomaan ettei niitä ymmärrettäis? Ota malka silmästä ja mieti asiaa uuemman kerran! Saatatkin alkaa ymmärtämään….

Kun sanoo selvästi suomeksi, että vedä vittu päähäsi, niin sen ymmärtää arvailematta!. Että siitä vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun sanoo selvästi suomeksi, että vedä vittu päähäsi, niin sen ymmärtää arvailematta!. Että siitä vaan.

Tuo on ruma sanonta. Souverosti kouvaa vielä menettelee….

• Anonyymi

Joku päissään sekoilee ja höpisee omiaan.

• Anonyymi

Mutta voi siihen silti liittyä jokin merkitys

• Anonyymi

Kirjava villapaitaisten kulmahousu ravikansan omaa kieltä,tikke taala tinalo raklo!!!!

• Anonyymi

Monilla on oma kieli ja se on rikasta, että on!

• Anonyymi

Tinali vettäkiero raklo,siis kaaleitten kieltä tämä,löytyykö sanakirjaa

• Anonyymi

Teboililla ikkunapöydästä tiesivät kertoa että jos tännään alat vettään maaviinaa tai muuta tiukkaa tavaraa jatkat vapun ylitse niin pitäis alakaa kouvaamaan ja souvvaamaan..
      Voipi jopa nähä monivärisiä pikkup.ukkoja....

• Anonyymi

Se on kun sorvataan kovasti jotain= souverosti kouvvaa osaa valmistaa valmiiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on kun sorvataan kovasti jotain= souverosti kouvvaa osaa valmistaa valmiiksi.

Sitäkö se tarkoittaa? Kiva tietää. Oon usein miettinyt, että mitähän tuo sanonta oikeesti tarkoittaa.

• Anonyymi

Joku sano tuolla että kameroon kama soo notta heijaa. Yritin ottaa asialle selon teon, mutta asia ei auvennut mulle ja mun älynystyröille.
      Haapavetisittäin kuulee kaikellaista nykysin. Monistuuko kielen rikkaus tätä menoa, vai mikä homma nyt on meneillään?

• Anonyymi

Joka haluaa souverosti kouvvaa on kovaa vailla oli sitte nainen tahi mies.

• Anonyymi

Tuohan on perinteinen sanonta Haapavedellä. Enhän minä tietenkään tiiä, mitä se tarkoittaa, mutta toimii monessa tilanteessa. Tämä sanonta toimii jopa paremmin, kuin perinteiset täytesanat, kuten esim. niinku, totanoin, öhhö ja tiiäksää.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4114
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3198
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1790
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe