Autokorjaamo ajoi autosta jousen poikki

Anonyymi

Tosiaan varsinainen huolto oli jo suoritettu kun huoltaja lähti kojeajolle, autosta katkesi jousi ja se viilsi renkaankin puhki. En itse ollut paikalla, enkä saanut tietää oliko auto ajettu monttuun vai katkesiko jousi normaaliajossa. Minusta jousissa ei ollut mitään vikaa, oli niillä kyllä paljon ajettu. Sovittiin huoltamon kanssa että vaihtaa molemmat etujouset ja vein kesärenkaat paikalle. No kysymys kuuluukin onko autohuolto korvausvelvollinen, heillähän on vakuutukset, mutta kattaako se jousen? Entä tuo talvirengas? Se ei ainakaan kulumisen takia puhjennut. Onko kenelläkään neuvoa mitä kannattaisi sanoa kun nyt menen tuon auton lähipäivinä noutamaan?

16

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toi on nyt vähän sama sama juttu kun katsastuksen yhteydessä katkeaa jarruputki tai käsijarruvaijeri. Vanhuuttaan ja ruostumisesta johtuen ne rikki menevät eikä siinä itku auta. Uudemmissa autoissa on jouset tehty heikommista materiaaleista ja niiden katkeaminen on hyvin yleistä.

      • Anonyymi

        Eipä ole 40 vuoden aikana mennyt yhtään jousta poikki ja suurin osa autoistani olen ostanut uutena.


    • Anonyymi

      Olipa hyvä tuuri, että jousi katkesi ammattilaisen koeajossa, eikä sinun kohdalla. Se olisi joka tapauksessa hajonnut ja olisit voinut joutua onnettomuuteen tai muuten vain ongelmiin.
      Auto on sinun ja viat myös, joten tietenkin omistaja maksaa.

      • Anonyymi

        Nyrkkipajat rikkovat ihmisten autoja eivätkä suostu korvaamaan aiheuttamassa vahinkoa. Ilmankos nyrkkipajat ovat jatkuvasti kuluttajariitalautakunnan mustalla listalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyrkkipajat rikkovat ihmisten autoja eivätkä suostu korvaamaan aiheuttamassa vahinkoa. Ilmankos nyrkkipajat ovat jatkuvasti kuluttajariitalautakunnan mustalla listalla.

        Tyhmähän sinä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmähän sinä olet.

        En ole tyhmä, olen sen verran viisas että en veisi autoani mihinkään nyrkkipajalle korjattavaksi, missä asentajat ovat yhtä likaisia kuin korjaamon seinät. Eivätkä he niissä nyrkkipajoissa mitään osaa, eikä heillä ole edes kaikkia työkaluja ym. Pelkkiä huijareita.


    • Anonyymi

      Rälläneet rajusti kun ovat käyneet viinakaupassa perjantaina?🤢

      • Anonyymi

        TEstattu jääkö neljä jälkeä nelipyöräluistossa :)


    • Anonyymi

      Ikävä kyllä vanha jousi saattaa katketa vanhuuttaan ja väsyneisyyttään, tai ruosteen heikentämänä normaalissa ajossa. Itselle on käynyt takajousen katkeaminen erään entisen auton kohdalla, omalla kustannuksellahan se piti korjauttaa, ei sitä kukaan muukaan korvaa. Kaipa mulla oli sitten onnea onnettomuudessa kun rengas säilyi ehjänä.

      Joskus vaan saattaa huollon tai korjauksen yhteydessä sattua yllätyksiä, että ilmaantuu tai löytyy muutakin vikaa kuin tiedossa oleva korjauksen alla oleva vika.

      • Anonyymi

        aivan ja minulta katkesi jousi kun peruutin parkkipaikalta autolla ajettu 160thkm, hyvin usein jouset pätkähtää poikki juuri parkkipailla jostain käsittämättömästä syystä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aivan ja minulta katkesi jousi kun peruutin parkkipaikalta autolla ajettu 160thkm, hyvin usein jouset pätkähtää poikki juuri parkkipailla jostain käsittämättömästä syystä...

        Mulla katkesi se takajousi yhtenä talvena kun olin ylittämässä risteystä ja ajourien välissä oli kovat polanteet, katkesi juuri kun jousitus oli jännityksessä polanteen ylityksessä ja löi kovaa takaiskaritorniin. Autolla oli ajettu muistaakseni suunnilleen 250 tuhatta km, ikää n 10 vuotta.


    • Anonyymi

      En itse veisi autoani mihinkään paskaiseen nyrkkipajaan huollettavaksi. Käytän ainoastaan maahantuojan omaa korjaamoa. Siellä on hyvä palvelu ja siistit asiakastilat.

      • Anonyymi

        Täältä idästä on aikanakin kovin pitkä matka maahantuojan omaan korjaamoon.

        Enkä itse asiassa edes tiedä, onko minun automerkin maahantuojalla omaa korjaamoa.


      • Anonyymi

        Onko maahantuojalla omat huoltokorjaamot ja onko niitä paljonkin ympäri maatamme?
        Taidat puhua merkkiliikkeen huollosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko maahantuojalla omat huoltokorjaamot ja onko niitä paljonkin ympäri maatamme?
        Taidat puhua merkkiliikkeen huollosta?

        Onhan esim. Veholla, Nokialla ja Sisu-Autolla omat korjaamot.


    • Anonyymi

      Oot vahingossa viennä aatos aatohajottamolle!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe