Kuka maksaa Ukrainan jälleenrakennuksen.

Anonyymi

Toisille se on rahasampo mutta kuka maksaa. Oliskohan taas pientä EU tukipakettia
tulossa, koska en usko että Venäjää ei saada maksumieheksi muuta kuin niillä alueilla jotka jää Venäjän haltuun.

40

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Alkajaiseksi euroopan putinuisteilat tuet pois ja ukrainaan. Persujen puoluetuella tekisi jo jotainn.

      • Teillä Suomi-Venäjäseuran kannatajilla on aina vain persut mielessä, teidän kannattaisi silloin tällöin kuunnella vaikka Sipilän esittämää kutsua al-jazeera välityksellä kaikille lähi-idän sotapartalapsille. Tai Tuomiojan horailuja suhteesta Kremliin.


    • Anonyymi

      Persut saadaan tähänkin asiaan sotkettua sillä persut tulevat väittämään, jotta: taas suomalaisten verorahoja ...

    • Anonyymi

      Tästhän oli puhetta , että öljylle pataisiin vero ja Putin joutuisi alentamaan omaa osuuttaan. Toimineekohan?

    • Venäjän talous tulee olemaan kuralla vuosikymmeniä eli sieltä turha odottaa "sotakorvauksia", vaikka Kiina ostaisi kaikki pumpattavan öljyn ja kaasun tulevaisuudessa.

    • Anonyymi

      Meidän hallitus.

      • Anonyymi

        Marin jo lisää rahaa Ukrainaan lupasi.


      • Anonyymi

        Buahhahhah. Putinistilla kyllä riittää propagandaa, mutta siinä ei ole kyllä mitään perää. Taaskaan.

        Miten ihmeessä putinistit jaksavat vinkua ja mankua?


      • Anonyymi

        Persulandiaankin olisi hyvä saada Putinin-hallitus niin silloin olisi kaikki hyvin. Uutisissa olisi oikeita asioita lännen suvakkipaskoista ja sitten lähdettäisiin sotimaan Venäjän sotia Afganistaniin tai Ukrainaan.


    • Anonyymi

      Me Suomalaiset maksamme, tietysti. Me vihreät pidämme siitä huolen.

    • Anonyymi

      Suomihan lupasi Zelenskylle maksaa sen.

      • Anonyymi

        Lupasi maksaa koulutuksenkin....


      • Anonyymi

        Ei ole pitänyt kiinni ystävällisyys-sopimuksesta Venäjäänkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole pitänyt kiinni ystävällisyys-sopimuksesta Venäjäänkään.

        Koko lupauskin on trollien deep fake-video.


    • Anonyymi

      Marin on ensimmäisenä käsi pystyssä et "me maksetaan meillä on rahaa".

    • Anonyymi

      Putinin ja lakeijoidensa varastamat ja ulkomaisten pankkien holveihin kätkemät rahat käytetään Ukrainan jälleenrakentamiseen. Oligarkkien ja muiden venäjän johdon varastamien rahojen haltijoiden kiinteistö- ja muu omaisuus realisoidaan ja varat ohjataan Ukrainan infran rakentamiseen. Jatkossa kaikelle venäjältä ulos myytävään energiaan,,, muuta myytäväähän siellä ei ole,,, asetetaan tullimaksu mikä ohjataan Ukrainan infran korjaamiseen. Noilla saadaan sotarikollinen venäjä maksamaan edes osa aiheuttamastaan tuhosta.

      • Anonyymi

        Kyllä Ukrainan jälleenrakennus on revittävä Venäjän perseestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Ukrainan jälleenrakennus on revittävä Venäjän perseestä.

        Totta, jos Ukraina valtaa Moskovan. Jos ei, niin silloin maksajina ovat EU ja Suomi. Tuhot ovat niin mittavat, ettei Suomen osuus jää muutamaan miljardiin euroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, jos Ukraina valtaa Moskovan. Jos ei, niin silloin maksajina ovat EU ja Suomi. Tuhot ovat niin mittavat, ettei Suomen osuus jää muutamaan miljardiin euroon.

        Juuri noin se menee. Ensin Ukraina hyväksytään EU_:n jäseneksi ja sen jälkeen sille myönnetään tuhansien miljardien tukipaketti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Ukrainan jälleenrakennus on revittävä Venäjän perseestä.

        ..ja väkivaltaisesti. Putlerin on opittava ettei maailmalle kannata ryttyillä.


    • Anonyymi

      Miksi minkään alueen pitäisi jäädä ryssien haltuun?
      Helvettiin Ukrainasta koko murharyhmä ja samoin tein voimaan saarrot kaikelle energialle. Maksaa toki muillekin kuin ryssille, mutta on silti käypä hinta siitä, että Putlerin mielivallalle tulee loppu.

    • Anonyymi

      kaikki maksumiehen omaisuus muuttaa rahaksi kylmästi.
      ja miten nuin pommituksen jäljiltä rakennetaan mitään.
      muutakuin ihan uudet alueet .

    • Anonyymi

      Sanna käy tekemässä taas "hyvän diilin", eli käpälät on taas syvällä kansalaisten taskuissa.

    • Anonyymi

      Kyllä IMF lainaa rahat kovilla koroilla. Sehän on yksi syy miksi koko sota piti saada aikaan.

    • Anonyymi

      Marin löytää aina rahat muualle jostakin. Omalle kansalle ei tipu.

    • Anonyymi

      Kyllä Venäjältä voi ottaa aina takavarikkoon korruptiovarat ja pistää ne Ukrainan jälleenrakennukseen. Venäjän oligarkeilla kyllä riittää massia millä maksaa. Yhtälailla Putinin varat voidaan ohjata suoraan sellaisenaan rakennukseen.

    • Anonyymi

      Venäjältä takavarikoidut varat käytetään tietenkin Ukrainan jälleenrakennukseen. Ne eivät kuitenkaan tule siihen riittämään. Siksi venäjälle tulee tuomita maksu jota he maksavat tulevat 50 vuotta jotta saavat aiheuttamansa materiaaliset tuhot kuitattua. Lyhyellä tähtäimellä tuhot tullaan korjaamaan länsimaiden rahoilla.

      Venäjän valtionjohto ja sotilasjohto tulee tietenkin tuomita kansainvälisessä sotarikostuomioistuimessa. Mieluiten kuolemaan. Tavalliset rivisotilaat rangaistukseksi pakkotyöhän Ukrainaan korjaamaan tekemiään tuohoja. Pahimmat murhaajat hirtettävä valtionjohdon ja armeijan johdon kanssa.

    • Anonyymi

      Ukraina maksaa omat ja vielä Venäjänkin kulut, jos häviää. Ukrainalla on hyvät viljelysmaat, paremmat kuin Suomella. Hyvä ilmanala. Teollisuuttakin siellä on. Voivat ottaa oppia suomalaisista kuinka suomalaiset maksoivat sotavelat ja rakensivat maansa kukoistukseen. Mahdollisten sotavelkojen maksaminen ja maan jälleenrakentaminen tuo ukrainalaisillekin työtä, kuten aikanaan toi suomalaisillekin. Ei toisia voi velvoittaa maksamaan kun sodan olisi voinut välttää olemalla sovussa ihmisiksi.

      • Anonyymi

        Juu siksi venäjän johto tuleekin tuomita kuolemaan ja venäjä laittaa hävinneenä osanpuolena korvaamaan kaiken aiheuttamansa materiaalisen vahingon.

        Aiheutunutta kärsimystä ei voi valitettavasti korvata mutta syylliset tulee saattaa vastuuseen kuolemallaan. Siksi koko duuma ja venäjän armeijan johto haagiin ja sieltä hirttolavalle!


    • Anonyymi

      100 miljardia lisälainaa ei ole enää mitään, kun nyt lainaa on 200 miljardia, markoissa 1.200.000 miljoonaa eli 250.000 markkaa tai 40.000 euroa jokaista suomalaista kohden.

    • Anonyymi

      Totta kai me maksetaan sotakovauksia, meillä on jo kokemusta ja se suju hyvin jo 50- luvulla. Miksei sitten nyt kun olemme Euroopan keskiössä päättämässä asioista, - näinhän meille kerrottiin silloin kun mentiin EU:hun.
      Maksetaan mafiankin velat pankeille, niistä tulee ikuinen velka, joka kasvaa korkoa joka vuosi, muttei lyhene koskaan.

    • Anonyymi

      "Ne,jotka vie klovnille aseita"!!!

    • Anonyymi

      päättäjät kun korottaa vain veroja se pää tulee vetävänkäteen ,niin kuin tämä yletön
      velanotto.
      lopussa maalimanpankki . omistaa jo nyt kaiken ja kansa on orjia.

      • Anonyymi

        Iltalehti: Huumeet vapauttivat ujon ja kiltin Samin, - sitten hän kokeili ainetta, joka teki hänestä Kuninkaan.
        Ei kannata ottaa huumeita eikä lukea Iltalehteä, muuten on vapaa ja vailla vastuuta ja todellisuus taju leijailee vapaana pilvissä. Vai mitä? Orjako vapaa?


    • Anonyymi

      Jos se jää venäläisille sitä ei jälleenrakenneta ollenkaan. Niillä pitää olla paikat rempallaan, tottumiskysymys.

      • Anonyymi

        Siinä taas yksi aivopesun vammauttaman väite.
        Jos verrataan jälkien korjaamista vaikka Tsetseniassa ja Irakissa niin erohan on kuin yöllä ja päivällä.
        Tsetsenia on rakennettu uuden uutukaiseksi ja elämä palautunut entisiin uomiinsa.
        Mutta Irakissa vallitsee edelleen suunnaton kaaos ja raunioitetuissa kaupungeissa on yhä tekniikka pirstaleina.
        Rahat joita kerättiin ns. länsikoalitiolta jälleenrakennukseen katosivat suurimmaksi osaksi erilaisten rosvojen taskuihin ja perille mennyt "apu" oli kuin pilkantekoa.
        Pitääkö vielä erikseen mainita kenelle kummassakin paikassa jäi jälleenrakennus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä taas yksi aivopesun vammauttaman väite.
        Jos verrataan jälkien korjaamista vaikka Tsetseniassa ja Irakissa niin erohan on kuin yöllä ja päivällä.
        Tsetsenia on rakennettu uuden uutukaiseksi ja elämä palautunut entisiin uomiinsa.
        Mutta Irakissa vallitsee edelleen suunnaton kaaos ja raunioitetuissa kaupungeissa on yhä tekniikka pirstaleina.
        Rahat joita kerättiin ns. länsikoalitiolta jälleenrakennukseen katosivat suurimmaksi osaksi erilaisten rosvojen taskuihin ja perille mennyt "apu" oli kuin pilkantekoa.
        Pitääkö vielä erikseen mainita kenelle kummassakin paikassa jäi jälleenrakennus?

        Vai Tsetsenia rakennettu uuden uutukaiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä taas yksi aivopesun vammauttaman väite.
        Jos verrataan jälkien korjaamista vaikka Tsetseniassa ja Irakissa niin erohan on kuin yöllä ja päivällä.
        Tsetsenia on rakennettu uuden uutukaiseksi ja elämä palautunut entisiin uomiinsa.
        Mutta Irakissa vallitsee edelleen suunnaton kaaos ja raunioitetuissa kaupungeissa on yhä tekniikka pirstaleina.
        Rahat joita kerättiin ns. länsikoalitiolta jälleenrakennukseen katosivat suurimmaksi osaksi erilaisten rosvojen taskuihin ja perille mennyt "apu" oli kuin pilkantekoa.
        Pitääkö vielä erikseen mainita kenelle kummassakin paikassa jäi jälleenrakennus?

        Aika törkeästi Puosuihku-Joe nappasi Afganistanin valtion talletusvaroista puolet 11/9 -uhreille...pitäähän sitä köyhää paimenpoikaa rökittää pilvenpiirtäjien tuhoamisesta.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Marin maksaa, sillä on sovellus virkakännykässä.
      Kun muut vasta kaivelevat taskujaan niin Sanna heläyttää iloisesti: "Mä maksoin jo!"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      1032
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      829
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      62
      746
    4. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      745
    5. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      734
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      685
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      583
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      47
      570
    9. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      538
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      502
    Aihe