Noin joka kolmas vastaaja pesee auton säännöllisesti. Se onkin suositeltavaa, sillä katsastustilastojen mukaan lika ja siitä johtuva mekaaninen hankaus auttavat pääsemään eroon naarmuttomasta maalipinnasta, joka edesauttaa pahimmillaan hylkäykseen johtavaa korroosiota.
Yli puolet kyselyyn vastanneista kertoi kuitenkin pesevänsä autonsa vasta sen ollessa likainen. Loput 14 prosenttia tunnusti, ettei harjaa pese autoaan lainkaan.
Puolet suomalaisista pesee auton vastoin ohjeita
6
128
Vastaukset
- Anonyymi
juurikin noin.minäkin pesen autoni säännöllisesti,kerran syksyllä ja kerran keväällä.
- Anonyymi
Konepesu n. 6 kertaa /kuukausi .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konepesu n. 6 kertaa /kuukausi .
Ja konepesu on se joka naarmuttaa ja kuluttaa varmasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja konepesu on se joka naarmuttaa ja kuluttaa varmasti.
Olen nykyistä autoa käyttänyt konepesuissa 3 vuotta talvisin n. 6 kertaa /,kk . Kesällä vähemmän . Osaatko sanoa , milloin tämä " varma naarmuttaminen ja kuluminen " alkaa ? Autoni kiiltää kivasti edelleen , tosin se on musta jossa pikkunaarmut ei lainkaan näy .
- Anonyymi
Tärkeintä on pitää auto hyvin vahattuna, niin harvakaan pesutahti ei pilaa pintaa.
- Anonyymi
Ei ne pienet naarmut mitään haittaa, ne voi vahata tai myllyttää pois.
Aika paljon pitää hinkata pesuharjalla ilman huuhtelua tms. että saa maalikerroksen puhki asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921836- 851282
- 1101133
- 761017
- 106931
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36762
- 47761
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48721- 33683