Sain kuluttajariitalautakunnasta päätöksen jolla pikavippifirman pitäisi kohtuullistaa korkoja. Vippi firma vastasi että ei aijo noudattaa kuluttajariitalautakunnan suositusta. Haluan edetä asiassa käräjäoikeuteen joten miten edetä asiassa?
Kyselin kuluttaja asiamieheltä neuvoja ja laitoin jo kuluttaja asiamiehelle pyyntöä lähtisikö he ajamaan asiaa.
Kellään kokemuksia vippi asioissa käräjäoikeudesta?
Joustoluotto käräjöoikeuteen
5
1397
Vastaukset 5
- Anonyymi
Mikä firma kyseessö?
- Anonyymi
Opr vakuus/Everyday joustoluotto.
- Anonyymi
Hei! Sain myös tässä kuluttajariitalautakunnasta päätöksen , kyseinen yhtiö on vitkutellut , luvannut hoitaa, eikä hoida , olen laittamassa asiaa itse käräjäoikeuteen , eli päätös mukaan kuluttajariitalautakunnan ja selotus asiasta , voi itsekin lähettää käräjäoikeuteen , itsellä vähän vajaa 6000e korkoja ja kuluja liikaa otettu, suosittelen ketkä ottaneet joskus lainaa näitä , tarkistamaan tosiaan kulut ja korot ja laittamaan asian eteenpäin 👍
- Anonyymi
Kuluttajariitalautakunnan päätös ei ole laki vaan pelkästään suositus, joten sellaisenaan ei sido. Oikeudessa voi käydä miten vaan. Asiaa joudut ajamaan itse ja asianajokulut äkkiä jo omalta kohdalta enemmän, kuin hyöty. Näissä riita-asioissa on tavallista, että molemmat maksaa omat oikeudenkäyntikulunsa tai kuluja sovitellaan. Eli viiden tonnin riita voi maksaa 10. Voi toki olla maksamattakin, mutta et etukäteen tiedä.
Halvempi maksaa ajallaan. - Anonyymi
Laitoin kkv asianajajalle asiasta viestiä ja soiteltiin. Hän oli yhteydessä pikavippi puljuun ja sain asian soviteltua niin ettei tarvitse enää maksaa heille mitään. Luotto oli tapissaan eli 1800e sain hyvitystä. Tosin laskin että jos olisivat noudattaneet kuluttajariitalautakunnan ehdotusta ylimääräisen koron takaisin maksusta olisi takaisin päin tullut muutama tonni ainakin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 661050
- 69752
Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️40736- 149716
- 72687
Miksi meille jäi
Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk37655Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)76613- 43580
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k197543Rakas, rakkaampi, rakkain
Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m111537Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei19530Ketä ajattelen
kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v18480- 47442
Sara Sieppi ja hissi tänään
Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail112435- 81426
Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto64416Työttömän miehen ihmisarvo
..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline102394- 52393
- 17392
YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.
Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene23383