koskeeko indeksikorotukset työkyvyttömyyseläkettä?

Anonyymi

Yritin googletella aihetta, mutta ei löydy mitään tietoa. Eli koskeeko eläkkeiden indeksikorotukset myös työkyvyttömyyseläkettä?

10

1413

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mene katsomaan edunkunnan sivuille tai kelan

      • Anonyymi

        siis eduskunnan sivuille


    • Anonyymi

      Ei .

    • Anonyymi

      Tottakai koskee.

    • Anonyymi

      Mene töihin, rahaa tulee sen mukaan mitä tekee

      • Anonyymi

        Terveenä helppo aukoa päätään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveenä helppo aukoa päätään.

        Ja sairaana on helppoa olla täydellä eläkkeellä kelan sponsoroimia lääkkeitä popsien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sairaana on helppoa olla täydellä eläkkeellä kelan sponsoroimia lääkkeitä popsien.

        Eipä se, että saa eläkettä jotta selviää ylipäänsä jokapäiväisestä elämästä hengissä, yhtään paranna sairauksien tuomaa kurjuutta. Samat lääkkeet pitää popsia joka tapauksessa olipa saapa eläkettä tai ei, jos aikoo selvitä. Ilman eläkettä ja toimeentuloa se tosin olisi vaikeampaa. Sulla lienee vaihtoehto miten sairaan toimeentulo hoituisi ilman eläkettä?

        Eläke on oikeus ei lahja saati armopala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä se, että saa eläkettä jotta selviää ylipäänsä jokapäiväisestä elämästä hengissä, yhtään paranna sairauksien tuomaa kurjuutta. Samat lääkkeet pitää popsia joka tapauksessa olipa saapa eläkettä tai ei, jos aikoo selvitä. Ilman eläkettä ja toimeentuloa se tosin olisi vaikeampaa. Sulla lienee vaihtoehto miten sairaan toimeentulo hoituisi ilman eläkettä?

        Eläke on oikeus ei lahja saati armopala.

        Näin on, ja mä en voi ymmärtää niitä, joille eläke on ihme ihanuus. Mä teidän semmosiakin, joilla on hyvä turvattu toimeentulo ja silti pitäisi lukea papereissa eläke. Mitä hemmetin merkitystä tommosella silloin on ja voi vi**u että on murheet!!

        Mulla on sillä tavoin hullunkurisesti, että vaikka olen moniongelmainen ja myös sekopääksi, tyhmäksi, kehariksi ja puhun ihan höpsösti välillä ja ties mitä muuta, niin silti mä voisi tehdä vaativaakin kognitiivista työtä kotoa/kotitoimistosta käsin, jolloin pystyn pitämään myös tiettyjä oireita paremmin kurissa. Minulla on myös erittäin hyviä arvosanoja ja työ edellyttää kommunikointia niin kyllä kai mä sitten pohjimmiltani kykenen hyvin tällöin tältäkin osin työstä suoriutumaan.

        No, nykyhetkeen kietoutuu muutakin kuin sairauksien suoria vaikutuksia. Paras rupattelija en enää (jos koskaan mutta parempi kyllä)), mutta työpuheiden lisäksi erilaiset ajankohtaiset asiat, kauniit säät ja semmoset menee. Kaipa se vähän niin menee, että sairauksien tuoma fyysinen, psyykkinen, sosiaalinen ja taloudellinen toiminnan vajaus on suurempi haitta kuin itse sairastaminen sinänsä. Näin taisi Ilkka Taipale todeta tannoin tv-ohjelmassa Kellokosken historiasta.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Indeksikorotukset koskevat aina eläkkeitä. Nyt aikaistettuna tehtävä kansaneläkeindeksin mukainen korotus koskee kansaneläkkeen osuutta eläkkeessä, ole eläke työkyvyttömyyseläke tai vanhuuseläke. Vuoden vaihtuessa indeksitarkastastus tehdään kumpaankin eläkelajiin eli työeläkkeeseen että kansaneläkkeeseen. Jos sinä saat tällä hetkellä pienintä mahdollista työkyvyttömyyseläkettä tulee korotus olemaan suurinpiirtein 30-45 euroa käteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      133
      3178
    2. 121
      1395
    3. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      135
      1253
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1142
    5. Rauhaa et tule koskaan saamaan

      Me olemme sodassa nyt ja ikuisesti
      Ikävä
      76
      952
    6. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      814
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      802
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      42
      793
    9. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      72
      783
    10. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      68
      775
    Aihe