Jeesus ristiinnaulittiin keskiviikko aamuna.

Suomennettu Raamattu ei kerro kovinkaan tarkasti, minä viikonpäivänä Jeesus ristiinnaulittiin. Mutta etsien ja juutalaista kulttuuria tuntien ei voi päätyä muuta kun yhteen asiaan, Jeesus kuoli keskiviikkona n 3;n aikaan iltapäivällä.
Samoin asiaan kuuluu myös monta muuta asiaa, kuten Joonan 3 pv kalan vatsassa.
Matteuksen 12:40:ssä Jeesus sanoo: "Sillä niinkuin Joona oli valaan vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin Ihmisen Poika on oleva maan sydämessä kolme päivää ja kolme yötä."
Jos lähdemme siitä, että Juutalainen sapatti on Suomen viikonpäivistä Lauantaina, sunnuntai on taas Auringon Jumalan pakanallinen päivä, ja Viikon ensimmäinen päivä.
Mutta tämä sapatti, oli vielä pitempi, eli siihen kuului myös perjantai, koska se oli erityinen sapatti, ikään kuin karkauspäivä, jota viettiin pääsääntöisesti 4 vuoden välein, ja näinä kahtena päivänä ei saanut Israelissa kukaan riippua ristillä. Yksi tapa oli hänelle, joka oli vielä hengissä, katkaista jalat, jolloin uhri kuoli verenhukkaan.
Tästä jos aletaan lakea taaksepäin, niin niin päivät ovat, 3 perjantai, 2 torstai ja 1 keskiviikko.
Toorian ja Tanakin, sekä Raamatunkin mukaan se meni näin ja Jeesus kuoli ristillä misankuussa keskiviikkona klo 15,00, paikallista aikaa, joka on muuten sama Suomessakin.
Hänet haudattiin samana päivänä, keskiviikko iltana ennen klo 18,00 ja nousi kuolleista kolmen päivän (kolme päivää ja yötä, muutamaa tuntia ennen aamulla.
Osa alkutekstistä kertoo, ja jopa käännöksetkin "kolmantena päivänä", ja Markus kertoo, joka oli Jeesuksen mukana kulkijoita, 8:31 sanoo, että Jeesus herätetään kuolleista "kolmen päivän kuluttua".
Ylösnousemuksessa ei ollut todistajia, joten muutaman tunnin heitto on mahdollista.
Nykyään jopa Lut kirkon tutkijat ovat samansuuntaisia, johon olen jo parikymmentä vuotta sitten päätynyt.
Näin ollen tämä näkemys toteaa, että ainoa selitys, joka ei kiistä ilmoituksia naisista ja suitsukkeista, ja tukee myös Matteuksen 12:40:n tekstin kirjaimellista ymmärtämistä, on se, että Kristus ristiinnaulittiin keskiviikkona. Lauantai - pyhäpäivä (pääsiäinen) - tuli torstaina, sen jälkeen perjantaina naiset ostivat suitsukkeita, palasivat ja valmistivat ne samana päivänä, lepäsivät tavallisena lauantaina ja sunnuntaiaamuna he toivat nämä suitsukkeet haudalle.
Yksi tarkennus vielä, joka on tuotava esille, että jos Jeesusta ei saatu hautaan, ennen klo 18,00 vaan keskiviikkona auringonlaskun aikaan, jota juutalaisen kalenterin mukaan pidettiin torstaina.
Tällä menetelmällä meillä on torstai-ilta (yö 1), torstaipäivä (päivä 1), perjantai-ilta (yö 2), perjantaipäivä (päivä 2), lauantai-ilta (yö 3) ja lauantaipäivä (päivä 3).
Toisesta päästä, josta jo mainitsin, ettei tiedetä varmasti, milloin Kristus nousi kuolleista, mutta tiedämme, että se tapahtui ennen auringonnousua sunnuntaina (Joh. 20:1 sanoo, että Maria Magdaleena tuli "varhain haudalle, kun oli vielä pimeää", ja kivi oli jo vieritetty pois haudalta, sitten hän löysi Pietarin ja ilmoitti hänelle, että "he veivät Herran haudasta"), jotta Hän saattoi nousta heti auringonlaskun jälkeen lauantai-iltana, jota juutalaisten laskelmien mukaan pidettiin alkuna, viikon ensimmäisenä päivänä, eli sunnuntaina. Periaatteessa ei ole niin tärkeää tietää, minä viikonpäivänä Kristus ristiinnaulittiin. Jos se olisi todella tarpeen, Jumalan Sana ilmaisi sen selvästi. Tärkeintä on, että Hän kuoli ja nousi fyysisesti, ruumiillisesti kuolleista. Yhtä tärkeä on syy, miksi Hän kuoli – kantaakseen kaikkien syntisten ansaitseman rangaistuksen. Ja Johannes 3:16 ja 3:36 julistavat, että usko Häneen johtaa iankaikkiseen elämään!
Kaikkia niitä, jotka tekivät parannuksen Häneen ja seurasivat Häntä, uskoen luvatuksi Messiaaksi.
Joka tapauksessa hän makasi käärinliinoissa kolme päivää ja kolme yötä. Tämä selittyy sillä, että Juliaanisen ja juutalaisen kalenterin välinen ero on yksi päivä. Ja jostain syystä he pitävät päivää, jolloin hänet ristiinnaulittiin juutalaisen kalenterin mukaan, ja päivää, jolloin hän nousi ylös - Julianuksen mukaan.
On monta asiaa, kalenterit, Tanakin nimet ja säännöt, jotka tulee tunnistaa ennen pelkän Suomen Raamatun käännöksen kohdat, jonka hermeneuttinen totuus on ensin opiskeltava.

50

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ketä kiinnostaa. Olitko paikalla?

      • Älä pilkkaa, se voi sattua omaan nilkkaan!


      • Kristittyjä.
        Kerroinhan, että Raamatun mukaan, sekä kronologisen ymmärryksen siivittämänä?
        Onko Jeesuksen totuus outoa?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kristittyjä.
        Kerroinhan, että Raamatun mukaan, sekä kronologisen ymmärryksen siivittämänä?
        Onko Jeesuksen totuus outoa?

        Kuusi päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska juutalaiset siirsivät Lasaruksen hautakiven pois luolan suulta.

        Viisi päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla saöatti sillä Jeesus lainasi aasin ja matkusti Jerusalemiin juhlasaatossa.

        Neljä päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska temppelissä käytiin kauppaa, vaihdettiin rahaa ja kannettiin tavaroita.

        Kolme päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska leski kantoi rahaa pannakseen kaksi kuparikolikkoa uhriarkkuun.

        Kaksi päivää ennen päivää ei voinut olla sabatti koska juutalainen neuvosto, suuri sanhedrin piti neuvoa siitä että mitä he tekisivät Jeesukselle.

        Päivää enne pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska oli pääsiäisen valmistuspäivä ja lammas oli uhrattava temppelissä ennen iltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuusi päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska juutalaiset siirsivät Lasaruksen hautakiven pois luolan suulta.

        Viisi päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla saöatti sillä Jeesus lainasi aasin ja matkusti Jerusalemiin juhlasaatossa.

        Neljä päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska temppelissä käytiin kauppaa, vaihdettiin rahaa ja kannettiin tavaroita.

        Kolme päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska leski kantoi rahaa pannakseen kaksi kuparikolikkoa uhriarkkuun.

        Kaksi päivää ennen päivää ei voinut olla sabatti koska juutalainen neuvosto, suuri sanhedrin piti neuvoa siitä että mitä he tekisivät Jeesukselle.

        Päivää enne pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska oli pääsiäisen valmistuspäivä ja lammas oli uhrattava temppelissä ennen iltaa.

        Korjaus edellä sanomaani. Siis kuusi päivää ennen pääsiäistä Jeesus oli aterialla Lasaruksen luona sen jälkeen kun oli palannut Efraimista. Lasarus oli herätetty jo aiemmin kuolleista. On siltikin vaikea sanoa, että oliko kuudes päivä ennen pääsiäistä sapatti vai ei sillä Martta palveli aterialla vieraita ja Maria rikkoi kalliin öljypullon Jeesuksen päälle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuusi päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska juutalaiset siirsivät Lasaruksen hautakiven pois luolan suulta.

        Viisi päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla saöatti sillä Jeesus lainasi aasin ja matkusti Jerusalemiin juhlasaatossa.

        Neljä päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska temppelissä käytiin kauppaa, vaihdettiin rahaa ja kannettiin tavaroita.

        Kolme päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska leski kantoi rahaa pannakseen kaksi kuparikolikkoa uhriarkkuun.

        Kaksi päivää ennen päivää ei voinut olla sabatti koska juutalainen neuvosto, suuri sanhedrin piti neuvoa siitä että mitä he tekisivät Jeesukselle.

        Päivää enne pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska oli pääsiäisen valmistuspäivä ja lammas oli uhrattava temppelissä ennen iltaa.

        Kukaan ei ole kirjoittanut, että kuusi päivää ennen Pääsiäistä olisi ollut sapatti? Silloin Pääsiäinen vain sattui viikkoloppuun.
        Kannattaa tutkia ennen, miten Pääsiäisen ajankohta määrittyy?

        Valaisen; Juutalaista pääsiäistä vietetään nisán-kuun 15. päivästä alkaen. Vuorokausi vaihtuu auringon laskiessa. Karitsa teurastetaan 14. päivänä.
        Nisan on juutalaisen kuukalenterin ensimmäinen kuukausi ja sijoittuu kevätpäiväntasauksen tienoille. Juuri siksi oli Johanneksen mainitsema erityinen sapatti.Joh. 19:31 Silloin oli valmistuspäivä, ja alkava sapatti oli erityisen suuri juhla. Jotta ruumiit eivät jäisi sapatiksi ristille, juutalaiset pyysivät Pilatukselta, että ristiinnaulituilta lyötäisiin sääriluut poikki ja heidät otettaisiin alas.

        Koska 12 kuukuukautta on vain 354 päivää, vuodessa on vaihtelevasti joko 12 tai 13 kuukautta sen mukaan, kuinka monta kuukautta kevätpäiväntasausten väliin mahtuu.

        Aivan vanhastaan 13. kuukauden lisääminen riippui ohran kypsymisestä. Mikäli ohra ei ollut kypsää, lisättiin vuoteen 13. kuukausi (Adar II). Juhlalla on siten yhteys sadonkorjuun aikaan.

        Myöhemmin kuukausien lisääminen tehtiin taulukon avulla 19 vuoden jaksoissa (Metonin jakso). Kuukausi alkaa uudestakuusta. Kuukalenterin laskutavasta johtuu, että juutalainen pääsiäinen on aina keväällä täydenkuun aikaan.

        Mainitsemasi kohdat tulee tutkia juutalaisen kalenterin, ei meidän kalenterin kautta. Lue edellinen.

        Pääsijäinen ei määrännyt Pyhää, eli lauantain ajankotaa, vaan kuunkierto sekä ohran valmistuminen olivat asian agenda.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus edellä sanomaani. Siis kuusi päivää ennen pääsiäistä Jeesus oli aterialla Lasaruksen luona sen jälkeen kun oli palannut Efraimista. Lasarus oli herätetty jo aiemmin kuolleista. On siltikin vaikea sanoa, että oliko kuudes päivä ennen pääsiäistä sapatti vai ei sillä Martta palveli aterialla vieraita ja Maria rikkoi kalliin öljypullon Jeesuksen päälle.

        Kuudes päivä oli lauantai, valmistuspäivä, joten siitä miinus 6, on jo edellisellä viikolla, sapatti.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kukaan ei ole kirjoittanut, että kuusi päivää ennen Pääsiäistä olisi ollut sapatti? Silloin Pääsiäinen vain sattui viikkoloppuun.
        Kannattaa tutkia ennen, miten Pääsiäisen ajankohta määrittyy?

        Valaisen; Juutalaista pääsiäistä vietetään nisán-kuun 15. päivästä alkaen. Vuorokausi vaihtuu auringon laskiessa. Karitsa teurastetaan 14. päivänä.
        Nisan on juutalaisen kuukalenterin ensimmäinen kuukausi ja sijoittuu kevätpäiväntasauksen tienoille. Juuri siksi oli Johanneksen mainitsema erityinen sapatti.Joh. 19:31 Silloin oli valmistuspäivä, ja alkava sapatti oli erityisen suuri juhla. Jotta ruumiit eivät jäisi sapatiksi ristille, juutalaiset pyysivät Pilatukselta, että ristiinnaulituilta lyötäisiin sääriluut poikki ja heidät otettaisiin alas.

        Koska 12 kuukuukautta on vain 354 päivää, vuodessa on vaihtelevasti joko 12 tai 13 kuukautta sen mukaan, kuinka monta kuukautta kevätpäiväntasausten väliin mahtuu.

        Aivan vanhastaan 13. kuukauden lisääminen riippui ohran kypsymisestä. Mikäli ohra ei ollut kypsää, lisättiin vuoteen 13. kuukausi (Adar II). Juhlalla on siten yhteys sadonkorjuun aikaan.

        Myöhemmin kuukausien lisääminen tehtiin taulukon avulla 19 vuoden jaksoissa (Metonin jakso). Kuukausi alkaa uudestakuusta. Kuukalenterin laskutavasta johtuu, että juutalainen pääsiäinen on aina keväällä täydenkuun aikaan.

        Mainitsemasi kohdat tulee tutkia juutalaisen kalenterin, ei meidän kalenterin kautta. Lue edellinen.

        Pääsijäinen ei määrännyt Pyhää, eli lauantain ajankotaa, vaan kuunkierto sekä ohran valmistuminen olivat asian agenda.

        Masteus 26:17 Happamattoman leivän juhlan ensimmäisenä päivänä opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Minne tahdot meidän valmistavan sinulle pääsiäisaterian?" 18 Jeesus sanoi: "Menkää kaupunkiin." Hän neuvoi, kenen luo heidän oli siellä mentävä, ja käski sanoa tälle: "Opettaja sanoo: 'Hetkeni on lähellä. Sinun luonasi minä syön pääsiäisaterian opetuslasteni kanssa.'" 19 Opetuslapset tekivät niin kuin Jeesus oli käskenyt ja valmistivat pääsiäisaterian.

        Markus 14:12 Happamattoman leivän juhlan ensimmäisenä päivänä, jolloin oli tapana teurastaa pääsiäislammas, opetuslapset kysyivät Jeesukselta: "Missä tahdot syödä pääsiäisaterian? Minne menemme valmistamaan sen?" 13 Jeesus lähetti matkaan kaksi opetuslastaan ja sanoi: "Menkää kaupunkiin. Teitä vastaan tulee siellä mies, joka kantaa vesiruukkua. Seuratkaa häntä, 14 ja minne hän menee, siellä sanokaa talon isännälle näin: 'Opettaja kysyy, missä on häntä varten huone, jossa hän voi syödä pääsiäisaterian opetuslastensa kanssa.' 15 Isäntä osoittaa teille yläkerrasta suuren huoneen, jossa on kaikki valmiiksi järjestettynä. Valmistakaa sinne meille ateria." 16 Opetuslapset lähtivät matkaan ja tulivat kaupunkiin. Kaikki kävi niin kuin Jeesus oli heille sanonut, ja he valmistivat pääsiäisaterian.

        Luukas 22:7 Sitten tuli se happamattoman leivän päivä, jona pääsiäislammas oli teurastettava. 8 Jeesus lähetti Pietarin ja Johanneksen kaupunkiin ja sanoi heille: "Menkää valmistamaan meille pääsiäisateria." 9 He kysyivät: "Minne tahdot meidän valmistavan sen?" 10 Hän sanoi: "Kun tulette kaupunkiin, teitä vastaan tulee vesiruukkua kantava mies. Seuratkaa häntä. Menkää siihen taloon, johon hän menee, 11 ja sanokaa talon isännälle: 'Opettaja kysyy sinulta, missä on huone, jossa hän voi syödä pääsiäisaterian opetuslastensa kanssa.' 12 Isäntä osoittaa teille yläkerrasta suuren huoneen, jossa on kaikki järjestettynä. Valmistakaa sinne ateria." 13 He lähtivät matkaan, ja kaikki kävi niin kuin Jeesus oli heille sanonut. He valmistivat pääsiäisaterian.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Masteus 26:17 Happamattoman leivän juhlan ensimmäisenä päivänä opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Minne tahdot meidän valmistavan sinulle pääsiäisaterian?" 18 Jeesus sanoi: "Menkää kaupunkiin." Hän neuvoi, kenen luo heidän oli siellä mentävä, ja käski sanoa tälle: "Opettaja sanoo: 'Hetkeni on lähellä. Sinun luonasi minä syön pääsiäisaterian opetuslasteni kanssa.'" 19 Opetuslapset tekivät niin kuin Jeesus oli käskenyt ja valmistivat pääsiäisaterian.

        Markus 14:12 Happamattoman leivän juhlan ensimmäisenä päivänä, jolloin oli tapana teurastaa pääsiäislammas, opetuslapset kysyivät Jeesukselta: "Missä tahdot syödä pääsiäisaterian? Minne menemme valmistamaan sen?" 13 Jeesus lähetti matkaan kaksi opetuslastaan ja sanoi: "Menkää kaupunkiin. Teitä vastaan tulee siellä mies, joka kantaa vesiruukkua. Seuratkaa häntä, 14 ja minne hän menee, siellä sanokaa talon isännälle näin: 'Opettaja kysyy, missä on häntä varten huone, jossa hän voi syödä pääsiäisaterian opetuslastensa kanssa.' 15 Isäntä osoittaa teille yläkerrasta suuren huoneen, jossa on kaikki valmiiksi järjestettynä. Valmistakaa sinne meille ateria." 16 Opetuslapset lähtivät matkaan ja tulivat kaupunkiin. Kaikki kävi niin kuin Jeesus oli heille sanonut, ja he valmistivat pääsiäisaterian.

        Luukas 22:7 Sitten tuli se happamattoman leivän päivä, jona pääsiäislammas oli teurastettava. 8 Jeesus lähetti Pietarin ja Johanneksen kaupunkiin ja sanoi heille: "Menkää valmistamaan meille pääsiäisateria." 9 He kysyivät: "Minne tahdot meidän valmistavan sen?" 10 Hän sanoi: "Kun tulette kaupunkiin, teitä vastaan tulee vesiruukkua kantava mies. Seuratkaa häntä. Menkää siihen taloon, johon hän menee, 11 ja sanokaa talon isännälle: 'Opettaja kysyy sinulta, missä on huone, jossa hän voi syödä pääsiäisaterian opetuslastensa kanssa.' 12 Isäntä osoittaa teille yläkerrasta suuren huoneen, jossa on kaikki järjestettynä. Valmistakaa sinne ateria." 13 He lähtivät matkaan, ja kaikki kävi niin kuin Jeesus oli heille sanonut. He valmistivat pääsiäisaterian.

        Elikö Jeesus Sinun kalenterin mukaan, vai omansa, sekä erityisen juhlan sapattia perjantaina.
        Mieti se valmiiksi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Elikö Jeesus Sinun kalenterin mukaan, vai omansa, sekä erityisen juhlan sapattia perjantaina.
        Mieti se valmiiksi.

        Ilmeisesti et osaa lukea tai sinulta puuttuu kyky luetun ymmärtämiseen, mutta kuten nuo kyseiset synoptisten evankeliumin kohdat osoittavat niin Jeesus ristiinnaulittiin perjantaina joka Nisan -kuun 15. päivä eli pääsiäisen 1. päivä. Jeesus ristiinaulittiin juhlasapattina sillä edellinen päivä oli ollut Happamattomanleivän 1. päivä, jolloin oli tapana teurastaa lammas. Mutta sitä on kyllä pakko ihmetellä vastaustesi perusteella että miksi kuvittelet minun olevan väärässä, vaikka lasken lasken juutalaisen vuorokauden alkavan siitä mistä hämärä alkaa. Siksi Jeesuksen nauttima pääsiäisateria osui Nisan -kuun 14. päivän jälkeiseen iltaan (torstai ilta modernin kalenterin mukaan), kuten juutalaisilla on tapana tuo ateria nauttia, ja Jeesus tuomittiin ja ristiinnaulittiin sinä "samana päivänä" eli modernin kalenterin mukaan yön jälkeisenä perjantaina.

        Tässä kaavio, jos se auttaa sinua ymmärtämään yhtään sen paremmin vaikka parempaa lukutaitoa en voi sinulle antaa mikäli nyt sitten edes osaat lukea:

        Nisan 13 aamu (keskiviikko?)
        - Jeesukselta opettaa temppelissä, Jeesukselta tiedustellaan valtuuksia ja Jeesus opettaa opetuslapsiaan lesken ja tämän roposen antamaa esimerkkiä hyväksi käyttäen

        Nisan 14 ilta (keskiviikko?)
        - (Happamattomanleivän 1. päivä) Jeesus opettaa Öljymäellä viimeisistä päivistä ja lopun ajoista. Samaan aikaan neuvosto, Sanhedrin, kokoontuu pitämään neuvoa.

        Nisan 14 aamu (torstai?)
        - Opetuslapset hakevat lampaan, käyvät temppelissä ja valmistelevat sen lihat illan pääsiäisateriaa varten. He menevät taloon, jossa asuu "vesiruukkua kantava mies."

        Nisan 15 ilta (torstai?)
        - Jeesus aterioi yhdessä opetuslastensa kanssa, mutta Juudas paljastaa heidät ja Jeesus pidätetään Getsemanessa

        Nisan 15 aamu (perjantai?)
        - Pilatus tuomitsee Jeesuksen kuolemaa, tämä viedään Golgatalle ristiinnaulittavaksi ja haudataan ennen hämärää.

        Nisan 16 ilta (perjantai?)
        - Jeesus on nyt haudassa, naiset palaavat muiden opetuslasten luokse koska on sapatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuusi päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska juutalaiset siirsivät Lasaruksen hautakiven pois luolan suulta.

        Viisi päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla saöatti sillä Jeesus lainasi aasin ja matkusti Jerusalemiin juhlasaatossa.

        Neljä päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska temppelissä käytiin kauppaa, vaihdettiin rahaa ja kannettiin tavaroita.

        Kolme päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska leski kantoi rahaa pannakseen kaksi kuparikolikkoa uhriarkkuun.

        Kaksi päivää ennen päivää ei voinut olla sabatti koska juutalainen neuvosto, suuri sanhedrin piti neuvoa siitä että mitä he tekisivät Jeesukselle.

        Päivää enne pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska oli pääsiäisen valmistuspäivä ja lammas oli uhrattava temppelissä ennen iltaa.

        Kuusi päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska juutalaiset siirsivät Lasaruksen hautakiven pois luolan suulta.

        Viisi päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla saöatti sillä Jeesus lainasi aasin ja matkusti Jerusalemiin juhlasaatossa.

        Neljä päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska temppelissä käytiin kauppaa, vaihdettiin rahaa ja kannettiin tavaroita.

        Kolme päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska leski kantoi rahaa pannakseen kaksi kuparikolikkoa uhriarkkuun.

        Kaksi päivää ennen päivää ei voinut olla sabatti koska juutalainen neuvosto, suuri sanhedrin piti neuvoa siitä että mitä he tekisivät Jeesukselle.

        Päivää enne pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska oli pääsiäisen valmistuspäivä ja lammas oli uhrattava temppelissä ennen iltaa.

        Oli miten oli..Sapatin ihmiset tappoivat Kristuksen !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuusi päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska juutalaiset siirsivät Lasaruksen hautakiven pois luolan suulta.

        Viisi päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla saöatti sillä Jeesus lainasi aasin ja matkusti Jerusalemiin juhlasaatossa.

        Neljä päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska temppelissä käytiin kauppaa, vaihdettiin rahaa ja kannettiin tavaroita.

        Kolme päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska leski kantoi rahaa pannakseen kaksi kuparikolikkoa uhriarkkuun.

        Kaksi päivää ennen päivää ei voinut olla sabatti koska juutalainen neuvosto, suuri sanhedrin piti neuvoa siitä että mitä he tekisivät Jeesukselle.

        Päivää enne pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska oli pääsiäisen valmistuspäivä ja lammas oli uhrattava temppelissä ennen iltaa.

        Oli miten oli..Sapatin ihmiset tappoivat Kristuksen !

        >>Kuusi päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska juutalaiset siirsivät Lasaruksen hautakiven pois luolan suulta.** Paha väite. Ei asia liity mitenkään Jeesukseen, ja kuusi päivää erityisestä sapatista oli edellinen sapatti.
        Saatko kasattua.

        >>>Viisi päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla saöatti sillä Jeesus lainasi aasin ja matkusti Jerusalemiin juhlasaatossa.** Miksi se pitäisi olla, aasin vuoksiko?

        >>Neljä päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska temppelissä käytiin kauppaa, vaihdettiin rahaa ja kannettiin tavaroita.** Miksi panet sapatin joka asiaan? Mikä on motivaatiosi?

        >>Kolme päivää ennen pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska leski kantoi rahaa pannakseen kaksi kuparikolikkoa uhriarkkuun.** Vähän naurattaa?

        >>Kaksi päivää ennen päivää ei voinut olla sabatti koska juutalainen neuvosto, suuri sanhedrin piti neuvoa siitä että mitä he tekisivät Jeesukselle.** Kuka sitä on väittänyt?

        >>Päivää enne pääsiäistä ei voinut olla sapatti koska oli pääsiäisen valmistuspäivä ja lammas oli uhrattava temppelissä ennen iltaa. ** Eikö? Mutta sehän oli, erityinen sapatti?

        >>Oli miten oli..Sapatin ihmiset tappoivat Kristuksen !** Niin se oli, roomalaiset.
        Hyvää sapattia.


    • Painavaa asiaa! Vain totuutta rakastava kristitty tunnustaa että lauantai on sapatti. Sunnuntai on auringonjumala Luciferin päivä.

      • Niinhän se on. kiitos tuesta.


    • Anonyymi

      Nyt on Perjantai!

      • Hyvä havainto! Niin täälläkin päin, heti puolesta yöstä lähtien Juliaanisen kalenterin mukaan.


    • Anonyymi

      Adventistien käsityksiä... Koetetaan saada näyttämään, että Jeesuksen ylösnousemus olisi tapahtunut lauantaina... Todellisuudessa Jeesus heräsi kuolleista sunnuntaina.

      • Sunnuntaihan on Auringonjumala Luchiveruksen juhla. viikon ensimmäinen päivä.
        Panempa hieman pohdittavaa, kommentoi sitten asiaa, älä minua.

        Suomennettu Raamattu ei kerro kovinkaan tarkasti, minä viikonpäivänä Jeesus ristiinnaulittiin. Mutta etsien ja juutalaista kulttuuria tuntien ei voi päätyä muuta kun yhteen asiaan, Jeesus kuoli keskiviikkona n 3;n aikaan iltapäivällä.
        Samoin asiaan kuuluu myös monta muuta asiaa, kuten Joonan 3 pv kalan vatsassa.
        Matteuksen 12:40:ssä Jeesus sanoo: "Sillä niinkuin Joona oli valaan vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin Ihmisen Poika on oleva maan sydämessä kolme päivää ja kolme yötä."
        Jos lähdemme siitä, että Juutalainen sapatti on Suomen viikonpäivistä Lauantaina, sunnuntai on taas Auringon Jumalan pakanallinen päivä, ja Viikon ensimmäinen päivä.
        Mutta tämä sapatti, oli vielä pitempi, eli siihen kuului myös perjantai, koska se oli erityinen sapatti, ikään kuin karkauspäivä, jota viettiin pääsääntöisesti 4 vuoden välein, ja näinä kahtena päivänä ei saanut Israelissa kukaan riippua ristillä. Yksi tapa oli hänelle, joka oli vielä hengissä, katkaista jalat, jolloin uhri kuoli verenhukkaan.
        Tästä jos aletaan lakea taaksepäin, niin niin päivät ovat, 3 perjantai, 2 torstai ja 1 keskiviikko.
        Toorian ja Tanakin, sekä Raamatunkin mukaan se meni näin ja Jeesus kuoli ristillä misankuussa keskiviikkona klo 15,00, paikallista aikaa, joka on muuten sama Suomessakin.
        Hänet haudattiin samana päivänä, keskiviikko iltana ennen klo 18,00 ja nousi kuolleista kolmen päivän (kolme päivää ja yötä, muutamaa tuntia ennen aamulla.
        Osa alkutekstistä kertoo, ja jopa käännöksetkin "kolmantena päivänä", ja Markus kertoo, joka oli Jeesuksen mukana kulkijoita, 8:31 sanoo, että Jeesus herätetään kuolleista "kolmen päivän kuluttua".
        Ylösnousemuksessa ei ollut todistajia, joten muutaman tunnin heitto on mahdollista.
        Nykyään jopa Lut kirkon tutkijat ovat samansuuntaisia, johon olen jo parikymmentä vuotta sitten päätynyt.
        Näin ollen tämä näkemys toteaa, että ainoa selitys, joka ei kiistä ilmoituksia naisista ja suitsukkeista, ja tukee myös Matteuksen 12:40:n tekstin kirjaimellista ymmärtämistä, on se, että Kristus ristiinnaulittiin keskiviikkona. Lauantai - pyhäpäivä (pääsiäinen) - tuli torstaina, sen jälkeen perjantaina naiset ostivat suitsukkeita, palasivat ja valmistivat ne samana päivänä, lepäsivät tavallisena lauantaina ja sunnuntaiaamuna he toivat nämä suitsukkeet haudalle.
        Yksi tarkennus vielä, joka on tuotava esille, että jos Jeesusta ei saatu hautaan, ennen klo 18,00 vaan keskiviikkona auringonlaskun aikaan, jota juutalaisen kalenterin mukaan pidettiin torstaina.
        Tällä menetelmällä meillä on torstai-ilta (yö 1), torstaipäivä (päivä 1), perjantai-ilta (yö 2), perjantaipäivä (päivä 2), lauantai-ilta (yö 3) ja lauantaipäivä (päivä 3).
        Toisesta päästä, josta jo mainitsin, ettei tiedetä varmasti, milloin Kristus nousi kuolleista, mutta tiedämme, että se tapahtui ennen auringonnousua sunnuntaina (Joh. 20:1 sanoo, että Maria Magdaleena tuli "varhain haudalle, kun oli vielä pimeää", ja kivi oli jo vieritetty pois haudalta, sitten hän löysi Pietarin ja ilmoitti hänelle, että "he veivät Herran haudasta"), jotta Hän saattoi nousta heti auringonlaskun jälkeen lauantai-iltana, jota juutalaisten laskelmien mukaan pidettiin alkuna, viikon ensimmäisenä päivänä, eli sunnuntaina. Periaatteessa ei ole niin tärkeää tietää, minä viikonpäivänä Kristus ristiinnaulittiin. Jos se olisi todella tarpeen, Jumalan Sana ilmaisi sen selvästi. Tärkeintä on, että Hän kuoli ja nousi fyysisesti, ruumiillisesti kuolleista. Yhtä tärkeä on syy, miksi Hän kuoli – kantaakseen kaikkien syntisten ansaitseman rangaistuksen. Ja Johannes 3:16 ja 3:36 julistavat, että usko Häneen johtaa iankaikkiseen elämään!
        Kaikkia niitä, jotka tekivät parannuksen Häneen ja seurasivat Häntä, uskoen luvatuksi Messiaaksi.
        Joka tapausessa hän makasi käärinliinoissa kolme päivää ja kolme yötä. Tämä selittyy sillä, että Juliaanisen ja juutalaisen kalenterin välinen ero on yksi päivä. Ja jostain syystä he pitävät päivää, jolloin hänet ristiinnaulittiin juutalaisen kalenterin mukaan, ja päivää, jolloin hän nousi ylös - Julianuksen mukaan.
        On monta asiaa, kalenterit, Tanakin nimet ja säännöt, jotka tulee tunnistaa ennen pelkän Suomen Raamatun käännöksen kohdat, jonka hermeneuttinen totuus on ensin opiskeltava.

        Ellet tunne juutalaista historiaa etä kulttuuria, sekä kalenteria, ehkä tämä auttaa jotenkin. Advendisteista en tiedä mitään, nehän on samaa alun perin kun Jehovan Todistajia.

        Tutki asioita, ennekuin kirjoitat.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Sunnuntaihan on Auringonjumala Luchiveruksen juhla. viikon ensimmäinen päivä.
        Panempa hieman pohdittavaa, kommentoi sitten asiaa, älä minua.

        Suomennettu Raamattu ei kerro kovinkaan tarkasti, minä viikonpäivänä Jeesus ristiinnaulittiin. Mutta etsien ja juutalaista kulttuuria tuntien ei voi päätyä muuta kun yhteen asiaan, Jeesus kuoli keskiviikkona n 3;n aikaan iltapäivällä.
        Samoin asiaan kuuluu myös monta muuta asiaa, kuten Joonan 3 pv kalan vatsassa.
        Matteuksen 12:40:ssä Jeesus sanoo: "Sillä niinkuin Joona oli valaan vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin Ihmisen Poika on oleva maan sydämessä kolme päivää ja kolme yötä."
        Jos lähdemme siitä, että Juutalainen sapatti on Suomen viikonpäivistä Lauantaina, sunnuntai on taas Auringon Jumalan pakanallinen päivä, ja Viikon ensimmäinen päivä.
        Mutta tämä sapatti, oli vielä pitempi, eli siihen kuului myös perjantai, koska se oli erityinen sapatti, ikään kuin karkauspäivä, jota viettiin pääsääntöisesti 4 vuoden välein, ja näinä kahtena päivänä ei saanut Israelissa kukaan riippua ristillä. Yksi tapa oli hänelle, joka oli vielä hengissä, katkaista jalat, jolloin uhri kuoli verenhukkaan.
        Tästä jos aletaan lakea taaksepäin, niin niin päivät ovat, 3 perjantai, 2 torstai ja 1 keskiviikko.
        Toorian ja Tanakin, sekä Raamatunkin mukaan se meni näin ja Jeesus kuoli ristillä misankuussa keskiviikkona klo 15,00, paikallista aikaa, joka on muuten sama Suomessakin.
        Hänet haudattiin samana päivänä, keskiviikko iltana ennen klo 18,00 ja nousi kuolleista kolmen päivän (kolme päivää ja yötä, muutamaa tuntia ennen aamulla.
        Osa alkutekstistä kertoo, ja jopa käännöksetkin "kolmantena päivänä", ja Markus kertoo, joka oli Jeesuksen mukana kulkijoita, 8:31 sanoo, että Jeesus herätetään kuolleista "kolmen päivän kuluttua".
        Ylösnousemuksessa ei ollut todistajia, joten muutaman tunnin heitto on mahdollista.
        Nykyään jopa Lut kirkon tutkijat ovat samansuuntaisia, johon olen jo parikymmentä vuotta sitten päätynyt.
        Näin ollen tämä näkemys toteaa, että ainoa selitys, joka ei kiistä ilmoituksia naisista ja suitsukkeista, ja tukee myös Matteuksen 12:40:n tekstin kirjaimellista ymmärtämistä, on se, että Kristus ristiinnaulittiin keskiviikkona. Lauantai - pyhäpäivä (pääsiäinen) - tuli torstaina, sen jälkeen perjantaina naiset ostivat suitsukkeita, palasivat ja valmistivat ne samana päivänä, lepäsivät tavallisena lauantaina ja sunnuntaiaamuna he toivat nämä suitsukkeet haudalle.
        Yksi tarkennus vielä, joka on tuotava esille, että jos Jeesusta ei saatu hautaan, ennen klo 18,00 vaan keskiviikkona auringonlaskun aikaan, jota juutalaisen kalenterin mukaan pidettiin torstaina.
        Tällä menetelmällä meillä on torstai-ilta (yö 1), torstaipäivä (päivä 1), perjantai-ilta (yö 2), perjantaipäivä (päivä 2), lauantai-ilta (yö 3) ja lauantaipäivä (päivä 3).
        Toisesta päästä, josta jo mainitsin, ettei tiedetä varmasti, milloin Kristus nousi kuolleista, mutta tiedämme, että se tapahtui ennen auringonnousua sunnuntaina (Joh. 20:1 sanoo, että Maria Magdaleena tuli "varhain haudalle, kun oli vielä pimeää", ja kivi oli jo vieritetty pois haudalta, sitten hän löysi Pietarin ja ilmoitti hänelle, että "he veivät Herran haudasta"), jotta Hän saattoi nousta heti auringonlaskun jälkeen lauantai-iltana, jota juutalaisten laskelmien mukaan pidettiin alkuna, viikon ensimmäisenä päivänä, eli sunnuntaina. Periaatteessa ei ole niin tärkeää tietää, minä viikonpäivänä Kristus ristiinnaulittiin. Jos se olisi todella tarpeen, Jumalan Sana ilmaisi sen selvästi. Tärkeintä on, että Hän kuoli ja nousi fyysisesti, ruumiillisesti kuolleista. Yhtä tärkeä on syy, miksi Hän kuoli – kantaakseen kaikkien syntisten ansaitseman rangaistuksen. Ja Johannes 3:16 ja 3:36 julistavat, että usko Häneen johtaa iankaikkiseen elämään!
        Kaikkia niitä, jotka tekivät parannuksen Häneen ja seurasivat Häntä, uskoen luvatuksi Messiaaksi.
        Joka tapausessa hän makasi käärinliinoissa kolme päivää ja kolme yötä. Tämä selittyy sillä, että Juliaanisen ja juutalaisen kalenterin välinen ero on yksi päivä. Ja jostain syystä he pitävät päivää, jolloin hänet ristiinnaulittiin juutalaisen kalenterin mukaan, ja päivää, jolloin hän nousi ylös - Julianuksen mukaan.
        On monta asiaa, kalenterit, Tanakin nimet ja säännöt, jotka tulee tunnistaa ennen pelkän Suomen Raamatun käännöksen kohdat, jonka hermeneuttinen totuus on ensin opiskeltava.

        Ellet tunne juutalaista historiaa etä kulttuuria, sekä kalenteria, ehkä tämä auttaa jotenkin. Advendisteista en tiedä mitään, nehän on samaa alun perin kun Jehovan Todistajia.

        Tutki asioita, ennekuin kirjoitat.

        Tarkalleen ottaen Jehovan todistajat erkanivat advareista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkalleen ottaen Jehovan todistajat erkanivat advareista.

        En ottanut tietoisesti kantaa, kumpi oli erossa aktiivimpi, mutta pohja sekä seurakunta tekniikka on vieläkin saman kaltainen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Sunnuntaihan on Auringonjumala Luchiveruksen juhla. viikon ensimmäinen päivä.
        Panempa hieman pohdittavaa, kommentoi sitten asiaa, älä minua.

        Suomennettu Raamattu ei kerro kovinkaan tarkasti, minä viikonpäivänä Jeesus ristiinnaulittiin. Mutta etsien ja juutalaista kulttuuria tuntien ei voi päätyä muuta kun yhteen asiaan, Jeesus kuoli keskiviikkona n 3;n aikaan iltapäivällä.
        Samoin asiaan kuuluu myös monta muuta asiaa, kuten Joonan 3 pv kalan vatsassa.
        Matteuksen 12:40:ssä Jeesus sanoo: "Sillä niinkuin Joona oli valaan vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin Ihmisen Poika on oleva maan sydämessä kolme päivää ja kolme yötä."
        Jos lähdemme siitä, että Juutalainen sapatti on Suomen viikonpäivistä Lauantaina, sunnuntai on taas Auringon Jumalan pakanallinen päivä, ja Viikon ensimmäinen päivä.
        Mutta tämä sapatti, oli vielä pitempi, eli siihen kuului myös perjantai, koska se oli erityinen sapatti, ikään kuin karkauspäivä, jota viettiin pääsääntöisesti 4 vuoden välein, ja näinä kahtena päivänä ei saanut Israelissa kukaan riippua ristillä. Yksi tapa oli hänelle, joka oli vielä hengissä, katkaista jalat, jolloin uhri kuoli verenhukkaan.
        Tästä jos aletaan lakea taaksepäin, niin niin päivät ovat, 3 perjantai, 2 torstai ja 1 keskiviikko.
        Toorian ja Tanakin, sekä Raamatunkin mukaan se meni näin ja Jeesus kuoli ristillä misankuussa keskiviikkona klo 15,00, paikallista aikaa, joka on muuten sama Suomessakin.
        Hänet haudattiin samana päivänä, keskiviikko iltana ennen klo 18,00 ja nousi kuolleista kolmen päivän (kolme päivää ja yötä, muutamaa tuntia ennen aamulla.
        Osa alkutekstistä kertoo, ja jopa käännöksetkin "kolmantena päivänä", ja Markus kertoo, joka oli Jeesuksen mukana kulkijoita, 8:31 sanoo, että Jeesus herätetään kuolleista "kolmen päivän kuluttua".
        Ylösnousemuksessa ei ollut todistajia, joten muutaman tunnin heitto on mahdollista.
        Nykyään jopa Lut kirkon tutkijat ovat samansuuntaisia, johon olen jo parikymmentä vuotta sitten päätynyt.
        Näin ollen tämä näkemys toteaa, että ainoa selitys, joka ei kiistä ilmoituksia naisista ja suitsukkeista, ja tukee myös Matteuksen 12:40:n tekstin kirjaimellista ymmärtämistä, on se, että Kristus ristiinnaulittiin keskiviikkona. Lauantai - pyhäpäivä (pääsiäinen) - tuli torstaina, sen jälkeen perjantaina naiset ostivat suitsukkeita, palasivat ja valmistivat ne samana päivänä, lepäsivät tavallisena lauantaina ja sunnuntaiaamuna he toivat nämä suitsukkeet haudalle.
        Yksi tarkennus vielä, joka on tuotava esille, että jos Jeesusta ei saatu hautaan, ennen klo 18,00 vaan keskiviikkona auringonlaskun aikaan, jota juutalaisen kalenterin mukaan pidettiin torstaina.
        Tällä menetelmällä meillä on torstai-ilta (yö 1), torstaipäivä (päivä 1), perjantai-ilta (yö 2), perjantaipäivä (päivä 2), lauantai-ilta (yö 3) ja lauantaipäivä (päivä 3).
        Toisesta päästä, josta jo mainitsin, ettei tiedetä varmasti, milloin Kristus nousi kuolleista, mutta tiedämme, että se tapahtui ennen auringonnousua sunnuntaina (Joh. 20:1 sanoo, että Maria Magdaleena tuli "varhain haudalle, kun oli vielä pimeää", ja kivi oli jo vieritetty pois haudalta, sitten hän löysi Pietarin ja ilmoitti hänelle, että "he veivät Herran haudasta"), jotta Hän saattoi nousta heti auringonlaskun jälkeen lauantai-iltana, jota juutalaisten laskelmien mukaan pidettiin alkuna, viikon ensimmäisenä päivänä, eli sunnuntaina. Periaatteessa ei ole niin tärkeää tietää, minä viikonpäivänä Kristus ristiinnaulittiin. Jos se olisi todella tarpeen, Jumalan Sana ilmaisi sen selvästi. Tärkeintä on, että Hän kuoli ja nousi fyysisesti, ruumiillisesti kuolleista. Yhtä tärkeä on syy, miksi Hän kuoli – kantaakseen kaikkien syntisten ansaitseman rangaistuksen. Ja Johannes 3:16 ja 3:36 julistavat, että usko Häneen johtaa iankaikkiseen elämään!
        Kaikkia niitä, jotka tekivät parannuksen Häneen ja seurasivat Häntä, uskoen luvatuksi Messiaaksi.
        Joka tapausessa hän makasi käärinliinoissa kolme päivää ja kolme yötä. Tämä selittyy sillä, että Juliaanisen ja juutalaisen kalenterin välinen ero on yksi päivä. Ja jostain syystä he pitävät päivää, jolloin hänet ristiinnaulittiin juutalaisen kalenterin mukaan, ja päivää, jolloin hän nousi ylös - Julianuksen mukaan.
        On monta asiaa, kalenterit, Tanakin nimet ja säännöt, jotka tulee tunnistaa ennen pelkän Suomen Raamatun käännöksen kohdat, jonka hermeneuttinen totuus on ensin opiskeltava.

        Ellet tunne juutalaista historiaa etä kulttuuria, sekä kalenteria, ehkä tämä auttaa jotenkin. Advendisteista en tiedä mitään, nehän on samaa alun perin kun Jehovan Todistajia.

        Tutki asioita, ennekuin kirjoitat.

        Se, mitä sinä tarjoat, ei auta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, mitä sinä tarjoat, ei auta mitään.

        Ei todella Sinulle, se vaatii päätä.


    • Anonyymi

      Kippis ja kulaus!
      Nostethaan malja juovutttavaa juomaa jumalan eiku jeesuksen kunniaksi!
      Hiks

    • Anonyymi

      Perjantaina kuoli, sunnuntaina ylösnousi. Juutalainen vuorokausi vaihtui klo 18. Sunnuntai on siten kolmas päivä.

      • Anonyymi

        Mutta kun sapattina, eli lauantaina ei saanut enää riippua ristillä. Joka vielä kitui perjantai iltana, hänen jalat katkaistiin kuoleman nopeuttamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun sapattina, eli lauantaina ei saanut enää riippua ristillä. Joka vielä kitui perjantai iltana, hänen jalat katkaistiin kuoleman nopeuttamiseksi.

        Vaikkala olen vl niin uskon että Pinna tietää tuon asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikkala olen vl niin uskon että Pinna tietää tuon asian.

        Kannattaa uskoa kuitenkin enemmän Raamattua kuin Pinnaa, joka on vain trolli.


      • Onko Israelissa Sunnuntaita?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun sapattina, eli lauantaina ei saanut enää riippua ristillä. Joka vielä kitui perjantai iltana, hänen jalat katkaistiin kuoleman nopeuttamiseksi.

        Silloin oli erityinen juhla, sapatteja oli kaksi peräkkäin, se muuttaa asian, samoin kun sekin, että normaalistiko ristiinnaulittiin viikon ensimmäisenä päivän, ja kerrankin oli Damaskin tiellä n 100 uhria, Roomalaisten toimesta ja osa eli useamman päivänkin, mutta sabatin läheisyys teki sen, että Jeesuksen kohdalla olisi ollut seuraava vaihe reisien katkaisu, siksi kylkeen pistettiin haava, ja varmistuttiin elämän lähtemisestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikkala olen vl niin uskon että Pinna tietää tuon asian.

        Kiitos myötätunnosta, Siunausta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa uskoa kuitenkin enemmän Raamattua kuin Pinnaa, joka on vain trolli.

        Mainitse yksi asia, jossa Pinna on "väärentänyt" Raamattua, tai opettaa eri tavalla? Minäkin olen VL, mutta asiassa kriittinen.


      • Mihin sovitat Johanneksen jakeen; Joh. 19:31 Silloin oli valmistuspäivä, ja alkava sapatti oli erityisen suuri juhla. Jotta ruumiit eivät jäisi sapatiksi ristille, juutalaiset pyysivät Pilatukselta, että ristiinnaulituilta lyötäisiin sääriluut poikki ja heidät otettaisiin alas

        Raamattuhan kertoo sen asettuvan meidän perjantaille, ja silloin ei enää kukaan saanut roikkua ristillä?

        Mikä Sinun näkemys naulitsemispäivästä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun sapattina, eli lauantaina ei saanut enää riippua ristillä. Joka vielä kitui perjantai iltana, hänen jalat katkaistiin kuoleman nopeuttamiseksi.

        Jo edellinen päivä oli Pyhä, erityinen juhla, ota se huomioon, eli perjantaina ei enää voitu olla ristillä?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jo edellinen päivä oli Pyhä, erityinen juhla, ota se huomioon, eli perjantaina ei enää voitu olla ristillä?

        Kuoli perjantaina klo 15, otettiin alas ristiltä ennen vuorokauden vaihtumista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuoli perjantaina klo 15, otettiin alas ristiltä ennen vuorokauden vaihtumista?

        Ja mistä olet ylipäätänsä saanut tuon kaksois-sapatti käsityksen kun Raamatussa ei siitä mainita mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mistä olet ylipäätänsä saanut tuon kaksois-sapatti käsityksen kun Raamatussa ei siitä mainita mitään?

        Laitan vielä tämän päivän evankeliumitekstin:

        Evankeliumista Matteuksen mukaan, luvusta 27

        Seuraavana päivänä, sapatin valmistuspäivän mentyä, ylipapit ja fariseukset lähtivät yhdessä Pilatuksen luo. He sanoivat: ”Kunnioitettu maaherra, meille tuli mieleen, että eläessään tuo villitsijä sanoi: ’Kolmen päivän kuluttua nousen kuolleista.’ Käske siis vartioida hautaa tarkoin kolmanteen päivään asti, etteivät hänen opetuslapsensa pääse varastamaan häntä ja sanomaan ihmisille: ’Hän on noussut kuolleista.’ Viimeinen villitys olisi silloin ensimmäistä pahempi.” Pilatus vastasi heille: ”Saatte vartioväkeä. Menkää ja järjestäkää haudan vartiointi niin hyvin kuin taidatte.” He lähtivät ja varmistivat haudan sinetöimällä kiven ja asettamalla vartion.

        Mikä on sapatin valmistuspäivä? Jos olisi kaksi sapattia, eikö se olisi ollut jo aiemmin, Pinna?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja mistä olet ylipäätänsä saanut tuon kaksois-sapatti käsityksen kun Raamatussa ei siitä mainita mitään?

        Karkauspävi se on Israelissakin, lue; Joh. 19:31 Silloin oli valmistuspäivä, ja alkava sapatti oli erityisen suuri juhla. Jotta ruumiit eivät jäisi sapatiksi ristille, juutalaiset pyysivät Pilatukselta, että ristiinnaulituilta lyötäisiin sääriluut poikki ja heidät otettaisiin alas


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laitan vielä tämän päivän evankeliumitekstin:

        Evankeliumista Matteuksen mukaan, luvusta 27

        Seuraavana päivänä, sapatin valmistuspäivän mentyä, ylipapit ja fariseukset lähtivät yhdessä Pilatuksen luo. He sanoivat: ”Kunnioitettu maaherra, meille tuli mieleen, että eläessään tuo villitsijä sanoi: ’Kolmen päivän kuluttua nousen kuolleista.’ Käske siis vartioida hautaa tarkoin kolmanteen päivään asti, etteivät hänen opetuslapsensa pääse varastamaan häntä ja sanomaan ihmisille: ’Hän on noussut kuolleista.’ Viimeinen villitys olisi silloin ensimmäistä pahempi.” Pilatus vastasi heille: ”Saatte vartioväkeä. Menkää ja järjestäkää haudan vartiointi niin hyvin kuin taidatte.” He lähtivät ja varmistivat haudan sinetöimällä kiven ja asettamalla vartion.

        Mikä on sapatin valmistuspäivä? Jos olisi kaksi sapattia, eikö se olisi ollut jo aiemmin, Pinna?

        Se oli erityinen Pyhä, Johanneksen ja Rabbististen tietojen mukaan, jota kunnioitetaan Suomessakin, meillä on kaksi sunnuntaita peräkkäin.
        Ne olivat perjantai, sekä lauantai meidän juttujen mukaan (kalenterinkin).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuoli perjantaina klo 15, otettiin alas ristiltä ennen vuorokauden vaihtumista?

        Täysin uusi filosofia, mutta mihin se sopii Kirjassa.


    • Anonyymi

      Aloittajalle tiedoksi että Jeesuksen elinaikana ei ollut käytössä kelloja joista olisi nähnyt että kello on 18:00 tai minuutin yli. Näin tarkkoja aikoja ei siihen aikaan pystytty mittaamaan. Sen sijaan raamatussa meille annetaan suuntaa antavia aikoja kuten että Jeesus huusi yhdeksännellä hetkellä ja antoi henkensä. Tämä tarkoittaa että Jeesus kuoli jossain kahdeksannen ja kymmenennen hetken välillä. Ja hetkellä siis tarkoitetaan yhtä kahdentoista hetken jaksoista, joihin vuodenajan mukaan vaihteleva valoisa aika oli jaettu (sen vuoksi talvella hetki oli pidempi kuin kesällä ja kesällä hetki oli pidempi kuin talvella).

      • Eikö.
        Jo Abrahamin aikaan Kaldean Urissa samarialaiset mittasivat avaruuden ja tähtien liikkeitä tarkasti, usea menet lama on vieläkin käytössä, ja Israel oli samarialainen kansa, tieto tuli heiltä.
        Tuo huusi yhdeksännellä hetkellä oli aikamäärä, joka moitti ajan. Tärkeintä on uskoa vain sanoma, kun epäillä sen aikaa minuuteissa, kristitylle se riittää, sekulaarille ei.
        Ei Jumalan omaisuus kansa elänyt niin pimiössä, että kaksi tuntia oli "hetki", se on suurta panettelua.
        Asiaan liittyen, joudun työssäni usein VL;ien kanssa sopimaan ajan, jolloin he tulevat, heille tuo kaksi tuntia on normaali, vaikka muut ihmiset elävät sen mieluummin kymmentä minuuttia aikaisemmin. Siinä heidän lähimmäisen kunnioitus. Ymmärrän näin kannanottosi, mutta älä sekoita siihen Israelia.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Eikö.
        Jo Abrahamin aikaan Kaldean Urissa samarialaiset mittasivat avaruuden ja tähtien liikkeitä tarkasti, usea menet lama on vieläkin käytössä, ja Israel oli samarialainen kansa, tieto tuli heiltä.
        Tuo huusi yhdeksännellä hetkellä oli aikamäärä, joka moitti ajan. Tärkeintä on uskoa vain sanoma, kun epäillä sen aikaa minuuteissa, kristitylle se riittää, sekulaarille ei.
        Ei Jumalan omaisuus kansa elänyt niin pimiössä, että kaksi tuntia oli "hetki", se on suurta panettelua.
        Asiaan liittyen, joudun työssäni usein VL;ien kanssa sopimaan ajan, jolloin he tulevat, heille tuo kaksi tuntia on normaali, vaikka muut ihmiset elävät sen mieluummin kymmentä minuuttia aikaisemmin. Siinä heidän lähimmäisen kunnioitus. Ymmärrän näin kannanottosi, mutta älä sekoita siihen Israelia.

        Jussi on vähemmän lempeällä mielellä pääsiäisenä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jussi on vähemmän lempeällä mielellä pääsiäisenä.

        Minä olen aina lempeällä mielellä, vaikka en ole Sinulle mikään Jussi, Pinna riittää, olen lempeä, kun tarjoan teille pelastusta Jeesuksesta ja nyt risti ja hauta on tyhjiä.
        Löydä sinäkin ylösnoussut Jeesus.
        Pääsijäistä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Eikö.
        Jo Abrahamin aikaan Kaldean Urissa samarialaiset mittasivat avaruuden ja tähtien liikkeitä tarkasti, usea menet lama on vieläkin käytössä, ja Israel oli samarialainen kansa, tieto tuli heiltä.
        Tuo huusi yhdeksännellä hetkellä oli aikamäärä, joka moitti ajan. Tärkeintä on uskoa vain sanoma, kun epäillä sen aikaa minuuteissa, kristitylle se riittää, sekulaarille ei.
        Ei Jumalan omaisuus kansa elänyt niin pimiössä, että kaksi tuntia oli "hetki", se on suurta panettelua.
        Asiaan liittyen, joudun työssäni usein VL;ien kanssa sopimaan ajan, jolloin he tulevat, heille tuo kaksi tuntia on normaali, vaikka muut ihmiset elävät sen mieluummin kymmentä minuuttia aikaisemmin. Siinä heidän lähimmäisen kunnioitus. Ymmärrän näin kannanottosi, mutta älä sekoita siihen Israelia.

        Nykyään ajan mittääminen on tarkempaa ja yksityiskohtaisempaa 1800-luvulla keksityn mekaanisen kellon ansiosta. Vielä 2000 vuotta sitten oli toisin ja ajan mittaaminen tapahtui aurinko- ja vesikellojen avulla ja ajat ilmoitettiin suuntaa antavina. Esimerkiksi tuo evankeliumeissa mainittu yhdeksäs hetki on ajanjakso kahdeksannen ja kymmenennen hetken välillä. Ja koska valoisa aika vaihtelee eri vuoden aikana, niin yksi hetki saattoi olla noin 43-67 minuutin mittainen jakso. Ja tuskin se joka on kirjoittanut evankeliumit on edes tarkoittanut, että kärsimyskertomuksem tapahtumat olisi tapahtuneet kellonlyömällä vaan kirjoituksessa mainitun ajankohdan sisällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään ajan mittääminen on tarkempaa ja yksityiskohtaisempaa 1800-luvulla keksityn mekaanisen kellon ansiosta. Vielä 2000 vuotta sitten oli toisin ja ajan mittaaminen tapahtui aurinko- ja vesikellojen avulla ja ajat ilmoitettiin suuntaa antavina. Esimerkiksi tuo evankeliumeissa mainittu yhdeksäs hetki on ajanjakso kahdeksannen ja kymmenennen hetken välillä. Ja koska valoisa aika vaihtelee eri vuoden aikana, niin yksi hetki saattoi olla noin 43-67 minuutin mittainen jakso. Ja tuskin se joka on kirjoittanut evankeliumit on edes tarkoittanut, että kärsimyskertomuksem tapahtumat olisi tapahtuneet kellonlyömällä vaan kirjoituksessa mainitun ajankohdan sisällä.

        Olet oikeassa. Minun lapsuudessani, edellisen vuosituhannen, sen viimeisen vuosisadan, alkupuolella ei ollut digitaalista Ranneketta, nyt on.
        Samalla Jumalan sanan opetus ja oppiminen on helpompaa tietokoneen tulemisen jälkeen, mutta muinaista Jumalan Sanaa, ei pysty muuttamaan edes Jumala.
        Alkutekstin tunteminen ja Hengen osallisuus on myös merkittävä kun kokee olevansa opettaja.
        Hyvää Pääsijäistä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Minä olen aina lempeällä mielellä, vaikka en ole Sinulle mikään Jussi, Pinna riittää, olen lempeä, kun tarjoan teille pelastusta Jeesuksesta ja nyt risti ja hauta on tyhjiä.
        Löydä sinäkin ylösnoussut Jeesus.
        Pääsijäistä.

        Ylösnoussut Jeesus istuu Kaikkivaltiaan Jumalan oikealla puolella taivaassa.


      • Anonyymi

        Jumala ei tarvitse kelloja. Kaikkivaltias ja maailman luoja kyllä tietää tasan tarkkaan mihin kellonaikaan ja millä minuutilla Jeesus kuoli. Ja se on tiedon Isä on antanut tuoda ilmi Matteukselle ja Johannekselle, joiden evankeliumeja Markus ja Luukas kopioivat. Matteus kirjoitti oman evankeliuminsa ensimmäisenä kun taas tuo ateistien ja liberaalien harhaoppinen väite, että Markuksen kirjoitus tuli ensin, on puhdasta herjaa ja Raamatun pilkkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei tarvitse kelloja. Kaikkivaltias ja maailman luoja kyllä tietää tasan tarkkaan mihin kellonaikaan ja millä minuutilla Jeesus kuoli. Ja se on tiedon Isä on antanut tuoda ilmi Matteukselle ja Johannekselle, joiden evankeliumeja Markus ja Luukas kopioivat. Matteus kirjoitti oman evankeliuminsa ensimmäisenä kun taas tuo ateistien ja liberaalien harhaoppinen väite, että Markuksen kirjoitus tuli ensin, on puhdasta herjaa ja Raamatun pilkkaa.

        Ehkä kannattaa pysy Raamatun sanomassa, kaikessa kiihkossakin.
        Jeesuksella on kaikki valta ja jos tutkit asiaa, saat vastuksen luomisesta, Joh 1;1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.

        Voisit vaikka toistaa sen palstalle, sillä Jeesus on jonka kautta KAIKKI mahdollistunut, ja vahvistus on jopa VT;ssä:

        Sananlaskut 9
        27 Olin läsnä, kun hän pani taivaat paikoilleen ja asetti maanpiirin syvyyksien ylle,
        28 kun hän korkeuksissa teki taivaan pilvet ja sai syvyyden lähteet kumpuamaan,
        29 kun hän pani merelle rajat, loi rannat patoamaan sen vedet, ja kun hän lujitti maan perustukset.
        30 Jo silloin minä, esikoinen, olin hänen vierellään, hänen ilonaan päivät pitkät, kaiken aikaa leikkimässä hänen edessään.
        31 Maan kiekko oli leikkikalunani, ilonani olivat ihmislapset.

        Tunnen Raamatun, enkä ole herjannut siellä mitään, vaan niitä lukijoita, joilla ei ole koko kirjaa.

        Tuossa Jeesuksen Kuninkuudesta.


    • Anonyymi

      jessus on kuollut jo 2000 kertaa. on se sitkee äijä, ku on siltiki vielä hengisä.
      hallelujaa!!!

    • Aina oppii uutta.On lähes mahdoton sanoa tai tietää,mikä loppuviimein on totuus.Jollekin se on Lut ja jollekin buddhalaisuus.En ole ihan varma,mihin näistä kahdesta uskon enemmän.Kreikkalaiskatolisille suurin juhla taitaa olla pääsiäinen ja joillekin Ramadan.Joillekin suurin juhla on joulu.Olkoon niin.Yhteistä heille kaikille on se,että he kaikki tietävät olevansa oikeassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe