Aina väsynyt? Ei korjaudu millään

Anonyymi

Mitä tarkoittaa jos on aina väsynyt, verikokeissa ei mitään outoa, väsyy entistä enemmän jos joutuu tehdä jotain, mutta normaalistikin uupunut, ei välillä edes jaksa syödä vaan on hereillä muutaman tunnin ja taas nukkumaan. Monesti luullaan, että masennus. Minulla on ollut masennus ties kuinka kauan, mutta tämä uupumus "vasta" noin pari vuotta. Syön myös lääkettä masennukseen. Läheiset ihmettelee miten näin nuorena näin uupunut. Ystävät ihmettelee miten voin nukkua niin pitkiä aikoja. Olisi kiva tietää syy tälle, siihen asti kun saan tietää niin olen vaan laiska ja väsynyt koska miten tämän voi muuten selittää jos ei tiedä mikä on?
Tänään luin sellaisesta kuin väsymysoireyhtymä. Mietin jo sitä mahdollisena syynä, kunnes luin, että sitä kuvataan näin: "tolkuton väsymys, energian puute, loppuun ajettu, ei pysty seisomaan edes muutamaa minuuttia, niin väsynyt, ettei jaksa puhua". Muu kyllä käy, mutta kaksi viimeistä kuulostavat järkyttävältä, kai nyt tuossa kohtaa olisi jo ihminen sairaalassa! Olen kyllä hereillä ja suoritan toimia sen mukaan mitä on pakko, silti olen tosi väsynyt aina ja kun herään olen silti väsynyt.
Ilmeisesti sillä ei tosin ole suurempaa merkitystä, vaikka minulla tuo oireyhtymä olisikin, sillä lääkitystä ei vielä ole. Järkyttävää, ettei noin vakavaan sairauteen saa mitään helpotusta. Tässä kohtaa tuntuu siltä, että nukkuisin loppu elämäni, välillä heräten syömään ja juomaan, mutta ei se niin ihan elämä voi toimia kun on velvollisuuksiakin, ja tuntuuhan sekin ikävältä kun haluaa viettää ihmisten kanssa aikaa ja olen ihan väsynyt. Sekin tunne kun haluaisi tosi kovasti tehdä asioita, mutta ei vaan jaksa. Olen lääkärissä sanonut tästä useampaan kertaan ja syytä ei ole löydetty. Minulla on muitakin outoja vaivoja joihin ei löydetä syytä. Häiritsevää tämä. Kellään samanlaisia kokemuksia?

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja juuri mihinkään velvollisuuksiin tätä on hankala selittää. Ihmiset voi luulla myös, että välttelen ihmisiä tai asioita, vaikka en vaan oikeasti jaksa. Sängyssä olen suurimman osan päivästä. Voin pakottaa itseäni silti olemaan hereillä, paitsi huonojen yöunien jälkeen nukahdan jossain kohtaa tahtomattani tai käyn oksentamaan. -ap

    • Anonyymi

      Minullakin on ollut sama ongelma ollut jo vuosia ja vaikkei mielialassa ole vikaa, niin ensimmäiset 5 vuotta tätä yritettiin silti laittaa masennuksen piikkiin, kun suppeat verikokeet eivät paljastaneet mitään anemioita tai muitakaan perusjuttuja. Päästyäni varsinaiselle psykiatrille todettiin kuitenkin, ettei tämä kyllä hirveästi masennukseltakaan näytä, kun elämäniloa löytyy, mitä nyt joutunut karsimaan vanhoja harrastuksia ja keksimään tilalle uusia sellaisia, mitkä vaativat vähemmän energiaa.

      Lopulta otin puheeksi puolison kertomat yölliset oireet, joista en siis olisi ollut ilman häntä edes tietoinen, koska ne ilmenivät nukkuessani. Tämä johti siihen, että sain lähetteen unitutkimukseen, sillä jatkuva väsymys unen aikana esiintyvät kummalliset oireet = mahdollinen unihäiriö! Lisäksi jo ennen tätä hyödyllisimmäksi hoidoksi olivat osoittautuneet miedot unilääkkeet, koska ennen niiden käyttöönottoa myös nukahtelin jatkuvasti pitkin päivää ja hoidon myötä nukahtelu oli sentään enimmäkseen loppunut, väsymys vain jäänyt.

      Suosittelenkin pohtimaan ja tarvittaessa oikein selvittämällä selvittämään, että olisiko itselläsi kuitenkin mitään muuta mahdollista oiretta tuon väsymyksen lisäksi? Se kun tahtoo olla todella hankala oire, mitä ilmenee melkein joka taudissa, joten jotain muuta johtolankaa olisi hyvä saada...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe