5kw lämmittimen kytkentä

Anonyymi

Terve! Mulla tulee talliin 380V/25A ja 230V/16A, eli siis voimavirtaa ja normaali schuko. Kiinnostaisi lisätä tilaan lämmitin, jonka tiedoissa lukee 5,5kw/230V, Johto 3 x 1,5 Sulake 25A.

Tarkoittaako tuo nyt sitä, että talliin tulevassa 230V ei sulake riitä lämmittimelle? Saako toimimaan mahdollisesti tuohon voimavirtalinjaan jollain adapterilla? Oli niin tai näin, sähkäri tekee kyllä mahdolliset kytkennät. Haluaisin vain tietää alustavasti, täytyykö vetää uudet johdot nykyisten tilalle. Kiitos!

11

464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletkohan tulkinnut lämmittimen tekstit oikein?
      5,5 kW olisi 230V aika raju teho, eikä 3x1,5mm2 johto sitä kestäisi.

• Anonyymi

Jättäisin tuon väliin vaikka valmistaja itse päättää minkä kaapelin laitteeseensa pistää. Pistorasian syöttöä et saa tehdä 1,5 neliöisellä ja 25 ampeerin sulakkeella ilman todella tarkkoja selvityksiä että kaapeli kestää.

• Anonyymi

Kannattaa ensi kerralla lukea ja ymmärtää alkuperäinen kysymys, ettei tarvi toistamiseen vastata puutaheinää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa ensi kerralla lukea ja ymmärtää alkuperäinen kysymys, ettei tarvi toistamiseen vastata puutaheinää.

En tiedä mitä höpiset, mutta taitaa olla jo siellä vapun vietto päällä. Lienee jatkunut viime vuodesta asti.

• Anonyymi

Luulen että tuo 1,5 mm2 johto, on vain painovirhe tiedoissa. Ei mikään valmistaja 5,5 kW laitteeseen noin ohutta johtoa laita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä mitä höpiset, mutta taitaa olla jo siellä vapun vietto päällä. Lienee jatkunut viime vuodesta asti.

Ja sinä kommentoit pistorasian liitätäkaapelin mitoistusta eli iloisesti aiheen huti. Vapun vietto aloitettu hyvissä ajoin!

• Anonyymi

Kiitos vastauksista! Ehkä siis parempi jättää tämä vekotin hyllylle ja katsoa jokin laadukkaampi vaihtoehto.

• Anonyymi

Kysytään nyt vielä samaan: Eli jos siis hankin laadukkaamman ja samalla tehokkaamman lämmittimen, jossa kolmivaiheinen 3*20A, niin tuo 25A sulake pitäisi riittää?

• Anonyymi

Pitäisi kestää. Varauksella sitten jos liittymä on 25A. Siihen jää viitisen ampeeria kaikelle muulle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen

Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o
      Maailman menoa
      284
      4494
    2. Olen Päivi Räsäsen puolella

En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit
      Maailman menoa
      314
      2490
    3. Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen

Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin
      Maailman menoa
      126
      2487
    4. Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.

Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.
      Maailman menoa
      160
      2372
    5. Nuhteettomia edustajia

Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no
      Politiikka
      195
      2232
    6. Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...

...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a
      Maailman menoa
      483
      1225
    7. Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus

Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii
      Luterilaisuus
      386
      1142
    8. Huumeliika mellastaa Suomussalmella

Varastanut S-marketissa, jopa kolme kertaa päivässä. Päätekijä pitänyt kuumeorjanaan naistaan useita vuosia. Mies potki
      Suomussalmi
      12
      1091
    9. Ihana sinä (m)

Oispa kiva nähdä sua. Uskomatonta, miten paljon sä pyörit mun ajatuksissa. Oonkohan mä sun mielessä? Haluaisitko nähdä v
      Ikävä
      38
      943
    10. Oletko koskaan miettinyt

kun sua ei kukaan puolusta missään tilanteessa? Eikö ole omituista?
      Viha
      92
      908
    Aihe