Paniikkihäiriö

Anonyymi

Moi, olen kärsinyt paniikkihäiriöstä 3 vuotta. Se on ollut helvettiä. Kirjoitan tänne koska ei ole muutakaan kelle avautua. Perhe on vain nauranut ja muutkin ei ole ottanut tosissaan kun vähän väliä musta tuntuu et oon saamassa sydärin tai on joku kasvain. Mutta se kuinka aidosti se rintakipu puristaa sua tai sua huimaa tai oksettaa tai et saa henkeä on niin todellinen tunne. Oon käyny päivystyksessä varmaan 100kertaa tän koko aikana. Mutta kukaa ei ota tosissaa mun kipuja tai mitää koska oon nuori. Toivoisin että mulle tehtäis ekg tai joku et saisin itekki mielenrauhan. Jatkuvasti olen kans soitellu ambulansseja ku on tuntunu silt et kaikki menee pimeeks omal kotilattial. Kivut vaa jatkuu ja kaikki on paskaa. Vaikka kuinka yritän meditoida ja ottaa ahistuslääkettä tai yrittää pistää ajatukset muualle, ni tää koko ahistuneisuus-paniikkihäiriö on yhtä helvettiä! Koko paska alko ku olin tullut just leffasta yks päivä juttelin vaa kaverin kaa puhelimes kaikki oli hyvin ja sit kädet alko tärisee sain ekan paniikkikohtauksen tuntu silt ettei pysty liikkuu ja luulin et kuolen. Tää jatkuva luulosairaus ja kuolemanpelko alkaa olee niin ahistavaa. Mun vatsa oli kyl turvonnu tosi paljo yhtäkkii, menin gynelle yksityiselle siel todettii et vatsaonteloo on kertyny nestettä, ja on kaikkii kipuja. Jos tän kaiken lisäks löytyy viel joku sairaus tai juttu ni huhhuh! Rukoilen kaikkien puolesta ketkä joutuu päivittäin kärsii tämän asian kanssa. Ootte vahvoja

3

700

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mittaa verensokerit.
      Kun sokerit heittelee, niin noita paniikkikohtauksia voi tulla.
      Varaa toffee karkkeja taskuun varalle. Kun alkaa tuntua oireita, niin imeskele karkki hitaasti. Verensokeri nousee hieman ja autonominen hermosto rauhoittuu. Tärinä lakkaa, mieli rauhoittuu, verisuonet laajenevat, sydän rauhoittuu kun vastus kevenee.

Ihmiset eivät ymmärrä, että näissä paniikki kohtauksissa ongelma on verensokereissa...

Urheile ja vältä stressiä.

• Anonyymi

Ei hyvää päivää, leikitkö jotain lääketieteen professoria tms. ?
        Paniikki ei aina johdu veren sokereista, ehkä jopa vain harvoissa tapauksissa.

Onkohan itselläsi ollut koskaan paniikkikohtausta tai -häiriötä ?
        Juurikin asiasta mitään tietämättömän tekstiä, urheile ja vältä stressiä.......

• Anonyymi

Tuskallisia kohtaukset ovat. Mutta tähän sopii sanonta se mikä ei tapa se vahvistaa. Onks sulle annettu bentsoja lääkitykseen? Ne kyllä auttaa, kunhan ei niitä päivittäin popsi.

Kyllä se siitä, tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3371
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1433
    3. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      7
      1430
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      1219
    5. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      241
      861
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      853
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      839
    8. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      824
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      97
      778
    10. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      775
    Aihe