till Åland om det är så svårt att leva som finskspråkig där ?
Varför flyttar finskspråkiga personer frivilligt
40
64
Vastaukset
- Anonyymi
Tror de finskspråkiga som flyttat till Åland inte har problem med språket utan de som aldrig satt sin fot på Åland som gnäller
- Anonyymi
Miksi Putinilla on kesähuvila Ahvenanmaalla?
- Anonyymi
Den kunde läggas beslag på.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Den kunde läggas beslag på.
Ryssland lade i tiderna beslag på villan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ryssland lade i tiderna beslag på villan.
Precis,stal den.
- Anonyymi
Venäjällä on konsulaatti Ahvenanmaalla.
- Anonyymi
Konsulatet kunde stängas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Så fort som möjligt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samma åsikt.
- Anonyymi
Kanske de flyttar dit pga. att de vill leva där.
- Anonyymi
Tuttuni asui siellä perheineen pari vuotta ja tykkäsi olla. Lapset ovat nyt täysin kaksikielisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuttuni asui siellä perheineen pari vuotta ja tykkäsi olla. Lapset ovat nyt täysin kaksikielisiä.
Minun tuttuni kävi siellä kerran kesälomalla ja sanoi, ettei koskaan palaa sinne takaisin.
Suomenkielisenä häntä kohdeltiin siellä kuin vanhanajan kyökkipiikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun tuttuni kävi siellä kerran kesälomalla ja sanoi, ettei koskaan palaa sinne takaisin.
Suomenkielisenä häntä kohdeltiin siellä kuin vanhanajan kyökkipiikaa.Taisi itse alistua sellaiseksi.
- Anonyymi
Där finns gott om jobb.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Där finns gott om jobb.
Latmaskorna flyttar inte dit.
- Anonyymi
Där är åtminstone låg arbetslöshet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mina finskspråkiga vänner hyr varje år stuga på Åland,de påstår att bättre sommarplats inte finns.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mina finskspråkiga vänner hyr varje år stuga på Åland,de påstår att bättre sommarplats inte finns.
Fantastiskt vacker skärgård.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Latmaskorna flyttar inte dit.
Ingen lämplig plats för arbetsskygga.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomenkielisenä häntä kohdeltiin siellä kuin vanhanajan kyökkipiikaa.Hur behandlas en sådan ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomenkielisenä häntä kohdeltiin siellä kuin vanhanajan kyökkipiikaa.Berodde kanske på hans eget beteende ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ett nytt språk utan större besvär.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ett nytt språk utan större besvär.
Käytännöllistä, todella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Två språk gratis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomenkielisenä häntä kohdeltiin siellä kuin vanhanajan kyökkipiikaa.Kanske eget beteende var skulden ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi itse alistua sellaiseksi.
Om man har attityden "Suomessa puhutaan suomea ",så blir det kanske inte så lyckat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomenkielisenä häntä kohdeltiin siellä kuin vanhanajan kyökkipiikaa.Han kunde inte uppföra sig ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
De fick svenskan i princip "gratis ".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi itse alistua sellaiseksi.
Egen attityd avgör hur man blir behandlad.
- Anonyymi
Ahvenanmaan asemaa mietitään jo uudelleen, kun Suomi liittyy Natoon. Silloin ei voi olla mitään autonomista maakuntaa, joka on demilitarisoitu. Samalla lähtee Ahvenanmaan yksikielisisyys.
- Anonyymi
Peppu-Reino kirjoitti:
Vad får dig att tro något sådant, frånsett din illvilliga vilja?
Vad månne de riktigt inbillar sig om Nato ?
- Anonyymi
Siis missä tarkalleen mietitään? Oletko perustanut oman puolueen, joka miettii tällaisia?
Anonyymi kirjoitti:
Vad månne de riktigt inbillar sig om Nato ?
Ingen aning. NATO har varit aktuell i över 20 år och både anhängarna (Saml. SFP) och motståndarna (allt rött oberoende färg) torde ha bekantat sig med NATO för att kunna skapa sig en relevant åsikt i saken?
Då man betraktar Finlands krypande längsmed väggarna då det kommer till Sovjet II:s aggressioner och jämför det med hur Balticum och Polen reagerar, är det ganska klart hur det borde vara.
Mången finne tror att Sovjet II är en viktig handelspartner för Finland, varför staten har olika (helt onödiga och dyra) businessklubbar i Sovjet II för typer som har fallit ur det politiska racet.
Nu när katten har lyfts upp på bordet, torde det ha klarnat för var och en att Finland inte just exporterar något till Sovjet II, utan köper råvaror därifrån. Det finns ingen orsak att konstant understöda rysshandel, då det enda som någonsin har skett i det riket är stöld. Stölden är garanterad, tidsspannen varierar.
- Anonyymi
Vielä enemmän niitä suomenkielisiä muuttaa vapaaehtoisesti pois Ahvenanmaalta, kuin mitä niitä sinne jää.
- Anonyymi
Totta, kun huomaavat mikä kielidiktatuuri siellä vallitsee. Aina lasketaan vain ne suomenkieliset, jotka ovat muuttaneet Ahvenanmaalle, mutta ei ollenkaan niitä, jotka lähtevät sieltä pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, kun huomaavat mikä kielidiktatuuri siellä vallitsee. Aina lasketaan vain ne suomenkieliset, jotka ovat muuttaneet Ahvenanmaalle, mutta ei ollenkaan niitä, jotka lähtevät sieltä pois.
Ändå är finskspråkiga invånare över 1400 personer där.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmsiet muuttavat silloin tällöin, ei siinä ole mitään kummaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmsiet muuttavat silloin tällöin, ei siinä ole mitään kummaa.
Kiero ja tarkoitushakuinen riidanlietsojafenno näkee putken läpi huonosti todellisuuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Över 1500 finskspråkiga bor där i allafall.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614188KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1122731Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo452232Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?291883- 241843
- 281556
- 171400
- 651310
- 1321270
- 311178