Mies, 62 v, perusterve, ei mitään lääkitystä, hyväkuntoinen.
Sain kasvohermohalvauksen n viikko sitten. Heräsin aamuyöllä outoon aika pinnalliseen päänsärkyyn oikealla puolella. Aamulla oli alahuuli oikealta puolelta hieman puutunut. Illalla suu ei auennut kunnolla oikealta puolelta. Peloissani menin lääkäriin. Lääkäri teki erilaisia testejä ja diagnoosi oli varma. Kasvohermohalvaus. Sain 10 pv kortisonikuurin. Seurantakäynti on piakkoin ja sen tekee korvalääkäri. Yhtenä epäilyksenä on se, että olin nuhassa ja kävelin ulkona pitkän lenkin ja ehkä kylmetin kasvoni. Koronaa ei ole. Mitään viittaavaa vyöruusuun tms ei ole.
Vaiva paheni n 3 päivää ja silloin ei oikea kulmakarva oikein enää noussut ylös ja silmä ei mennyt kunnolla kiinni. Silmätippoja määrättiin ja yöllä teippaan silmäluomen edelleen kiinni.
Olen aika toiveikas paranemisen suhteen. Esim. suun aukeaminen on jo hieman helpottunut. Googlettamalla olen löytänyt ohjeita kasvojumpasta. Olen löytänyt myös ohjeita, että sellaista ei pitäisi tehdä.
Täällä on ollut ennenkin juttua aiheesta, mutta jos on tuoreita kokemuksia, niin olisin kiitollinen kommenteista. Etenkin liittyen tuohon kasvojumppaan.
Kasvohermohalvaus / Bellin pareesi
Anonyymi
0
68
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä1022204Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1142001Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.3021990Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3441791Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.2091647- 371435
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii291255Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941153Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤701150- 521089