Mies, 62 v, perusterve, ei mitään lääkitystä, hyväkuntoinen.
Sain kasvohermohalvauksen n viikko sitten. Heräsin aamuyöllä outoon aika pinnalliseen päänsärkyyn oikealla puolella. Aamulla oli alahuuli oikealta puolelta hieman puutunut. Illalla suu ei auennut kunnolla oikealta puolelta. Peloissani menin lääkäriin. Lääkäri teki erilaisia testejä ja diagnoosi oli varma. Kasvohermohalvaus. Sain 10 pv kortisonikuurin. Seurantakäynti on piakkoin ja sen tekee korvalääkäri. Yhtenä epäilyksenä on se, että olin nuhassa ja kävelin ulkona pitkän lenkin ja ehkä kylmetin kasvoni. Koronaa ei ole. Mitään viittaavaa vyöruusuun tms ei ole.
Vaiva paheni n 3 päivää ja silloin ei oikea kulmakarva oikein enää noussut ylös ja silmä ei mennyt kunnolla kiinni. Silmätippoja määrättiin ja yöllä teippaan silmäluomen edelleen kiinni.
Olen aika toiveikas paranemisen suhteen. Esim. suun aukeaminen on jo hieman helpottunut. Googlettamalla olen löytänyt ohjeita kasvojumpasta. Olen löytänyt myös ohjeita, että sellaista ei pitäisi tehdä.
Täällä on ollut ennenkin juttua aiheesta, mutta jos on tuoreita kokemuksia, niin olisin kiitollinen kommenteista. Etenkin liittyen tuohon kasvojumppaan.
Kasvohermohalvaus / Bellin pareesi
Anonyymi
0
102
Luetuimmat keskustelut
- 1271289
- 881212
- 78656
Taiteiden yö
Kuhmon taiteiden yössä tapahtui. Tsat satss saaatts... Ja Sammon takoja... Tsat satss saaatts...9608- 21576
- 47533
- 44495
- 19485
Nainen, onko se nalle hehkuttelija poistunut keskuudestamme?
Ei ole näkynyt, joten onkohan. R.I.P :/115479- 41462