EV lut kirkkoon on pesiytynyt kapinoiva liberaalien lahko

Anonyymi

Sitä johtaa arkkipiispa Tapio Luoma.
Evl.kirkon pelastaa vain näiden liberaalien irtautuminen omaksi kirkokseen, saavat sitten tehdä siitä mieleisensä ja vihkiä ketä lystäävät.

Ruotsissakin kirkon jäsenmäärä romahti kun alkoi vihkiä homoja se on jo reilusti alle 50%.

Lopettakaa kirkon repiminen libaraalit ja perustakaa oma mieleisenne kirkko niin näette miten oppianne kannatetaan.

218

1307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Evlut kirkossa on enää 25% niitä jotka sanovat edes uskovansa Jumalan. Näistä yli puolet on liberaaleja joten oikeuta luterilaisia uskovia kirkossa on enää alle 10%.
      Hyvin on Lutherin perintö tuhottu.

      • Vai että kymmenen prosenttia? Höpö höpö. Kun tarkastelee KD nykyistä kannatusta, niin se on siinä kolme prosentin luokkaa. Räsäsläisiä tuosta määrästä on kolmasosa, yksi prosentti. Tämä tuli hyvin esille kun KD:n viime kesän puoluekokouksessa haettiin tukea Räsäselle. Tällöin kokousväestä yksikolmasosa kannatti Räsäsen tukemista. Kaiken lisäksi Räsäsen äänestäjät ovat häviävä luonnonvara. Viikatemies tekee töitään.


      • Anonyymi

        On se!


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Vai että kymmenen prosenttia? Höpö höpö. Kun tarkastelee KD nykyistä kannatusta, niin se on siinä kolme prosentin luokkaa. Räsäsläisiä tuosta määrästä on kolmasosa, yksi prosentti. Tämä tuli hyvin esille kun KD:n viime kesän puoluekokouksessa haettiin tukea Räsäselle. Tällöin kokousväestä yksikolmasosa kannatti Räsäsen tukemista. Kaiken lisäksi Räsäsen äänestäjät ovat häviävä luonnonvara. Viikatemies tekee töitään.

        Onko ratikoita näkynyt, IR?


      • Anonyymi

        "Näistä yli puolet on liberaaleja joten oikeuta luterilaisia uskovia kirkossa on enää alle 10%."

        Tuskin on kirkon piirissä Jeesuksen seuraajia eli kristityitä edes 10%, ei ainakaan kirkossa toimivia, sillä monet Jeesuksen seuraajat, jotka kyllä ovat kirjoilla kirkossa, niin toimivat jo vapaissa suunnissa.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Vai että kymmenen prosenttia? Höpö höpö. Kun tarkastelee KD nykyistä kannatusta, niin se on siinä kolme prosentin luokkaa. Räsäsläisiä tuosta määrästä on kolmasosa, yksi prosentti. Tämä tuli hyvin esille kun KD:n viime kesän puoluekokouksessa haettiin tukea Räsäselle. Tällöin kokousväestä yksikolmasosa kannatti Räsäsen tukemista. Kaiken lisäksi Räsäsen äänestäjät ovat häviävä luonnonvara. Viikatemies tekee töitään.

        Kerroitko tänään koulussa maalaislapsille miten näit ratikoita Eirassa?


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Vai että kymmenen prosenttia? Höpö höpö. Kun tarkastelee KD nykyistä kannatusta, niin se on siinä kolme prosentin luokkaa. Räsäsläisiä tuosta määrästä on kolmasosa, yksi prosentti. Tämä tuli hyvin esille kun KD:n viime kesän puoluekokouksessa haettiin tukea Räsäselle. Tällöin kokousväestä yksikolmasosa kannatti Räsäsen tukemista. Kaiken lisäksi Räsäsen äänestäjät ovat häviävä luonnonvara. Viikatemies tekee töitään.

        Saitko miesseuraa pitkäksiperjantaiksi? 😺


      • Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Vai että kymmenen prosenttia? Höpö höpö. Kun tarkastelee KD nykyistä kannatusta, niin se on siinä kolme prosentin luokkaa. Räsäsläisiä tuosta määrästä on kolmasosa, yksi prosentti. Tämä tuli hyvin esille kun KD:n viime kesän puoluekokouksessa haettiin tukea Räsäselle. Tällöin kokousväestä yksikolmasosa kannatti Räsäsen tukemista. Kaiken lisäksi Räsäsen äänestäjät ovat häviävä luonnonvara. Viikatemies tekee töitään.

        Ei minkään poliittisen puolueiden äänestys mitttaa kenenkään uskoa.
        Usko mitataan ihan toisella tavalla.

        Joh. 14:
        23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan.
        24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
        26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Vai että kymmenen prosenttia? Höpö höpö. Kun tarkastelee KD nykyistä kannatusta, niin se on siinä kolme prosentin luokkaa. Räsäsläisiä tuosta määrästä on kolmasosa, yksi prosentti. Tämä tuli hyvin esille kun KD:n viime kesän puoluekokouksessa haettiin tukea Räsäselle. Tällöin kokousväestä yksikolmasosa kannatti Räsäsen tukemista. Kaiken lisäksi Räsäsen äänestäjät ovat häviävä luonnonvara. Viikatemies tekee töitään.

        Outoa kommentointia..
        Tiedän herätysliikkeisiin kuuluvia uskovia, jotka äänestävät myös ainakin kokoomusta, keskustaa ja PS:ää ja ovat ehdokkaina ja edustajina näissä puolueissa.


      • Välva kirjoitti:

        Ei minkään poliittisen puolueiden äänestys mitttaa kenenkään uskoa.
        Usko mitataan ihan toisella tavalla.

        Joh. 14:
        23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan.
        24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
        26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."

        Ei ole vielä sellaista kirkkoa eikä seurakuntaa, joka kelpaisi kaikille.

        On sekalaista seurakuntaa.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Vai että kymmenen prosenttia? Höpö höpö. Kun tarkastelee KD nykyistä kannatusta, niin se on siinä kolme prosentin luokkaa. Räsäsläisiä tuosta määrästä on kolmasosa, yksi prosentti. Tämä tuli hyvin esille kun KD:n viime kesän puoluekokouksessa haettiin tukea Räsäselle. Tällöin kokousväestä yksikolmasosa kannatti Räsäsen tukemista. Kaiken lisäksi Räsäsen äänestäjät ovat häviävä luonnonvara. Viikatemies tekee töitään.

        Saitko miesseuraa pääsiäisenä?


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Saitko miesseuraa pitkäksiperjantaiksi? 😺

        Oletko jo siivonnut ja tuulettanut homokaappisi Vappua varten? Jos sinulla vaikka kävisi flaxi ja saisit hanuria joltain humalikolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ratikoita näkynyt, IR?

        Se missään stadissa ole. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se missään stadissa ole. 🤣

        Ei tod!


      • Anonyymi

        Vaikka kirkkoon on tullut ylimääräinen apostoli nimellä luter hän ei silti ole Jumala eikä Jeesus kyllä kirkoissa pidetään kiinni pojasta Jeesuksesta ja vaikka siellä sekoilee jahveja ja musuleja tai budhia tai lestoja niin silti pääosassa on Jeesus. ✝️risti rauhoittaa kummasti eikä vaan siinä kun vähän valaisee syntejään Jeesuksen edessä niin ei enää haluakaan muita tuomita.


      • Anonyymi

        Sulla on sitten oikein Luther usko j Luther perintö meillä muilla on ihan Jeesuksen usko j Jeesuksen perintö.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Vai että kymmenen prosenttia? Höpö höpö. Kun tarkastelee KD nykyistä kannatusta, niin se on siinä kolme prosentin luokkaa. Räsäsläisiä tuosta määrästä on kolmasosa, yksi prosentti. Tämä tuli hyvin esille kun KD:n viime kesän puoluekokouksessa haettiin tukea Räsäselle. Tällöin kokousväestä yksikolmasosa kannatti Räsäsen tukemista. Kaiken lisäksi Räsäsen äänestäjät ovat häviävä luonnonvara. Viikatemies tekee töitään.

        Ikävä kertoa pahikset eksyttäjät panettelijat että KD on puolue mikä ei liity taas Jeesukseen. Ne on eri asioita. KD on demokraattinen puolue politiikassa eikä mikään kirkko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Näistä yli puolet on liberaaleja joten oikeuta luterilaisia uskovia kirkossa on enää alle 10%."

        Tuskin on kirkon piirissä Jeesuksen seuraajia eli kristityitä edes 10%, ei ainakaan kirkossa toimivia, sillä monet Jeesuksen seuraajat, jotka kyllä ovat kirjoilla kirkossa, niin toimivat jo vapaissa suunnissa.

        Eksyy kun eksytetään vapaista suunnista käy ihan rahastamassa kirkoissa itselleen mm.hellarit.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Ei minkään poliittisen puolueiden äänestys mitttaa kenenkään uskoa.
        Usko mitataan ihan toisella tavalla.

        Joh. 14:
        23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan.
        24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
        26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."

        Lue nyt uudestaan noi lauseet tarkkaan. Ollessani teidän luonamme 2000 vuotta sitten .....kohta 25 .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa kommentointia..
        Tiedän herätysliikkeisiin kuuluvia uskovia, jotka äänestävät myös ainakin kokoomusta, keskustaa ja PS:ää ja ovat ehdokkaina ja edustajina näissä puolueissa.

        Aika monta kommunistia myös vaikka kristityillä ei kuulu olla puolueita mutta ei myös riitoja mutta pahaa pitää vastustaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lue nyt uudestaan noi lauseet tarkkaan. Ollessani teidän luonamme 2000 vuotta sitten .....kohta 25 .

        Lue kokonaisuus, lue myös seuraava jae.

        Joh. 14:
        26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."

        Lupaus Pyhästä Hengestä
        Joh. 14:
        15. "Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni.
        16. Ja minä rukoilen Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17. Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, sillä se ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän luonanne ja on teissä.
        18. En minä jätä teitä orvoiksi vaan tulen luoksenne.
        19. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää näe minua, mutta te saatte nähdä minut, sillä minä elän ja tekin saatte elää.
        20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä.
        21. Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle."


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Saitko miesseuraa pitkäksiperjantaiksi? 😺

        Ei se saanut, eikä Vapuksikaan.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ratikoita näkynyt, IR?

        Se mitääs sporia oo nähnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ratikoita näkynyt, IR?

        🤣🤣🤣🤣 älä mene mukaan.


      • Anonyymi

        Todella hyvin.


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Saitko miesseuraa pitkäksiperjantaiksi? 😺

        Ei saanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä kertoa pahikset eksyttäjät panettelijat että KD on puolue mikä ei liity taas Jeesukseen. Ne on eri asioita. KD on demokraattinen puolue politiikassa eikä mikään kirkko.

        Juuri niin.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Ei minkään poliittisen puolueiden äänestys mitttaa kenenkään uskoa.
        Usko mitataan ihan toisella tavalla.

        Joh. 14:
        23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan.
        24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
        26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."

        Aivan! Palstalla esitetyistä tavoista päätellen Uskon aitous ilmeisesti mitataan sillä mitä suullaan todistaa ennen ja jälkeen sen kun on läpäissyt alkukantaisen upotusrituaalin.
        Sillä ei ole väliä ymmärtääkö ihminen itse mitä tarkoittaa, pääasia että saa sanotuksi sen mitä käsketään sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se saanut, eikä Vapuksikaan.....

        Teidän aitolaisten keskinäisestä miehisestä läheisyydentarpeestanne on ihanan lämmittävää lukea tällaisella palstalla.


      • Anonyymi

        Lutterilla ei ole mitään tekemistä Jeesuksen ja uskon kanssa kyllä kaikilla on Jeesuksen usko ilman lutteriakin.


      • Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

        Vai että kymmenen prosenttia? Höpö höpö. Kun tarkastelee KD nykyistä kannatusta, niin se on siinä kolme prosentin luokkaa. Räsäsläisiä tuosta määrästä on kolmasosa, yksi prosentti. Tämä tuli hyvin esille kun KD:n viime kesän puoluekokouksessa haettiin tukea Räsäselle. Tällöin kokousväestä yksikolmasosa kannatti Räsäsen tukemista. Kaiken lisäksi Räsäsen äänestäjät ovat häviävä luonnonvara. Viikatemies tekee töitään.

        Pitäähän teidän joukossanne puolueitakin olla ja eri seuroja ....riitelette uskosta ostattomien keskellä ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue nyt uudestaan noi lauseet tarkkaan. Ollessani teidän luonamme 2000 vuotta sitten .....kohta 25 .

        Ollessani luonanne. 2000 vuotta sitten . Kenen luona kenelle puhui . Nyt ollaan täällä suomessa 2000 vuotta myöhemmin ......vähän on aikaa kulunut ja tänne asti on kuultu syntien sovitus ristillä.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Ei minkään poliittisen puolueiden äänestys mitttaa kenenkään uskoa.
        Usko mitataan ihan toisella tavalla.

        Joh. 14:
        23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan.
        24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
        26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."

        ”Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani.”

        No shit sherlock...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko jo siivonnut ja tuulettanut homokaappisi Vappua varten? Jos sinulla vaikka kävisi flaxi ja saisit hanuria joltain humalikolta.

        Sinä ilmeisesti olet siivonnut omasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mitääs sporia oo nähnyt.

        Unissaan voi olla nähnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teidän aitolaisten keskinäisestä miehisestä läheisyydentarpeestanne on ihanan lämmittävää lukea tällaisella palstalla.

        Etkö pääse kimppaan?
        😁


    • Anonyymi

      Liberaalit loukkaantuvat tästäkin Raamatun tekstistä.

      "2. Timoteuskirje 4:2
      saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella."

      • Anonyymi

        Oletko alkanut samaistamaan itsesi Raamatussa kerrottujen uskovien kaltaiseksi?


      • Jospa luet kokonaan tuo kirjeet Timoteukselle.
        Kuten rovasti Olavi Peltola (perinteinen konservatiivi) hyvin avaa:

        ”On pysyttävä järkevänä kaikissa tilanteissa (4:5). On paettava jyrkkää kiihkeyttä, joka on nuoruudelle luonteenomaista (2:22). Me ehkä käyttäisimme sanaa fanaattisuus. Kiihkeyden sijasta on pyrittävä tasapuolisuuteen ja se on aina fanaatikolle sietämätöntä.”

        ”On pysyttävä erossa typeristä ja asiattomista väittelyistä. Niistä syntyy vain riitoja (2 Tim 2:23). Paavali sanoo suoraan: "Herran palvelija ei saa riidellä" (2:24,14).”

        ”Vastustajia on ojennettava lempeästi (2:25). Valitettavasti tätä neuvoa on haluttomasti seurattu kristikunnan historiassa. Kerta toisensa jälkeen uskovat on vallannut "pyhä viha" toisinajattelevia kohtaan. Se on antanut laillisen mahdollisuuden purkaa sisimmässä kuohuvaa vihan tunnetta. Seurauksena yleensä on ollut vain suvaitsemattomuutta, kurjuutta ja uutta vihaa ja katkeruutta.”


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Jospa luet kokonaan tuo kirjeet Timoteukselle.
        Kuten rovasti Olavi Peltola (perinteinen konservatiivi) hyvin avaa:

        ”On pysyttävä järkevänä kaikissa tilanteissa (4:5). On paettava jyrkkää kiihkeyttä, joka on nuoruudelle luonteenomaista (2:22). Me ehkä käyttäisimme sanaa fanaattisuus. Kiihkeyden sijasta on pyrittävä tasapuolisuuteen ja se on aina fanaatikolle sietämätöntä.”

        ”On pysyttävä erossa typeristä ja asiattomista väittelyistä. Niistä syntyy vain riitoja (2 Tim 2:23). Paavali sanoo suoraan: "Herran palvelija ei saa riidellä" (2:24,14).”

        ”Vastustajia on ojennettava lempeästi (2:25). Valitettavasti tätä neuvoa on haluttomasti seurattu kristikunnan historiassa. Kerta toisensa jälkeen uskovat on vallannut "pyhä viha" toisinajattelevia kohtaan. Se on antanut laillisen mahdollisuuden purkaa sisimmässä kuohuvaa vihan tunnetta. Seurauksena yleensä on ollut vain suvaitsemattomuutta, kurjuutta ja uutta vihaa ja katkeruutta.”

        Miten itse omasta mielestäsi olet onnistunut noudattamaan tuota tällä palstalla?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Jospa luet kokonaan tuo kirjeet Timoteukselle.
        Kuten rovasti Olavi Peltola (perinteinen konservatiivi) hyvin avaa:

        ”On pysyttävä järkevänä kaikissa tilanteissa (4:5). On paettava jyrkkää kiihkeyttä, joka on nuoruudelle luonteenomaista (2:22). Me ehkä käyttäisimme sanaa fanaattisuus. Kiihkeyden sijasta on pyrittävä tasapuolisuuteen ja se on aina fanaatikolle sietämätöntä.”

        ”On pysyttävä erossa typeristä ja asiattomista väittelyistä. Niistä syntyy vain riitoja (2 Tim 2:23). Paavali sanoo suoraan: "Herran palvelija ei saa riidellä" (2:24,14).”

        ”Vastustajia on ojennettava lempeästi (2:25). Valitettavasti tätä neuvoa on haluttomasti seurattu kristikunnan historiassa. Kerta toisensa jälkeen uskovat on vallannut "pyhä viha" toisinajattelevia kohtaan. Se on antanut laillisen mahdollisuuden purkaa sisimmässä kuohuvaa vihan tunnetta. Seurauksena yleensä on ollut vain suvaitsemattomuutta, kurjuutta ja uutta vihaa ja katkeruutta.”

        Mitä sitten?


      • Anonyymi

        2 timoteukselle ....kirjoitettu 2000 vuotta sitten apostoli Paavalin työkaverille Timoteus nimiselle. Oletko sinä Timoteus joka eli 2000 vuotta sitten ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten?

        Ei se osaa kertoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        2 timoteukselle ....kirjoitettu 2000 vuotta sitten apostoli Paavalin työkaverille Timoteus nimiselle. Oletko sinä Timoteus joka eli 2000 vuotta sitten ???

        Eli vastasin tähän: "Liberaalit loukkaantuvat tästäkin Raamatun tekstistä.", jossa vääristellään sanaa eli kuvitellaan tuon antavan luvan käyttätyä huonosti ja törkeästi. Näin ei ole.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Eli vastasin tähän: "Liberaalit loukkaantuvat tästäkin Raamatun tekstistä.", jossa vääristellään sanaa eli kuvitellaan tuon antavan luvan käyttätyä huonosti ja törkeästi. Näin ei ole.

        Oliko sinulla jotain käytännön esimerkkejä noista huonoista käytöksestä?


      • Anonyymi

        2 Timoteus 4 lienee kirjoitettu noin 2022 vuotta sitten että siinä valossa nyt kun Suomessa ollaan niin hyvin on saarnattu kun Timoteus siellä Rooman alueella siihen aikaan liikkui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko sinulla jotain käytännön esimerkkejä noista huonoista käytöksestä?

        Ei sillä koskaan ole.


    • Anonyymi

      mikä käenpoika pesässä on Sallan uuskristillinen liike

      • Anonyymi

        Sallan itärajan itä puolella on venäjän armeijan panssari vaunut tukikohta .....


    • Anonyymi

      "Ruotsissakin kirkon jäsenmäärä romahti kun alkoi vihkiä homoja se on jo reilusti alle 50%."

      Höpö höpö, Svenska Kyrkanin sivustoilta löytyy kyllä tilastodataa, jäsenmäärän putoaminen ei ole yhteydessä samaa sukupuolta olevien parien vihkimiseen. Sillä ei ollut mitään vaikutusta käytännössä.

      Olen tuon tilaston linkittänytkin muutaman kerran, kun tuota huuhaa-väitettä olet tai on tuotu esiin.

      -a-teisti-

      • Anonyymi

        Löytyy Goolella haulla "svenska kyrkan statistik", eli tarkistapa väitteesi.

        -a-teisti-


      • Anonyymi

        Laita toki sitä dataa niin tarkastellaan sitä.


      • Anonyymi

        Homotat koko ajan. Miksi?


      • Anonyymi

        Sinulla ei rektumi enää pidä?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        No muut uskonnot on muuttanut alueelle joten väkimäärä ei nyt tosiaan voi verrata tai laskea vaan muissa uskonnoissa omat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei rektumi enää pidä?

        Ei se taida pitää ripulista teilläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei rektumi enää pidä?

        Jerusalemissa on homomarsseja 🌈 Nooan arkki marssii siellä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Fariseukset saastuttaa maapallon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fariseukset saastuttaa maapallon.

        Niinpä. Evlut papit.


    • Anonyymi

      Evlut kirkko on miehitetty homottajilla.

      • Anonyymi

        Homoagenda julista, että julkiset laitokset, myös kirkko, on vallattava sisältäpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homoagenda julista, että julkiset laitokset, myös kirkko, on vallattava sisältäpäin.

        No tämä on "homottajien" ja wokettajien taistelusäännöissä, että vanhat instituutiot on vallattava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homoagenda julista, että julkiset laitokset, myös kirkko, on vallattava sisältäpäin.

        Liekö Jeesus asialla, kun tiedetään hänenkin olleen homoseksuaali?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liekö Jeesus asialla, kun tiedetään hänenkin olleen homoseksuaali?!

        Eipä sellaista tiedetä ja sama vaikka olisi ollut, sillä syntiä hän ei tehnyt, eikä olisi koskaan sortunut homosteluun.


      • Anonyymi

        Liitä vankkumaton todiste väitteesi tueksi?


      • Anonyymi

        Siellä liikkuu ortodoksit hellarit myös muslimeja nähty ja juutalaisia joikaamassa vanhaa Moosesta peite silmillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liekö Jeesus asialla, kun tiedetään hänenkin olleen homoseksuaali?!

        Ihanaa että pillkkaajat on täällä. Siitä erottaa ne ketkä pelastuu ketkä ei. 🤩


      • Anonyymi

        Ihanaa pilkkaa vaan pillkkaajat ei pelastu lukee Ilmestyskirjassa.


      • Anonyymi

        Kabbalistisatanismi ✡️😈🌈🦄yksisarviset mesopotaniassa kyllä heillä on pitkät perinteet eläimiin sekaantumisessa ja Sodoman tulikivestä.


      • Anonyymi

        Kirkossa en ole kuullut homottamista, mutta tällä palstalla sitä vaikuttavat esiin nostavan lähinnä herätysliikkeiden edustajat, liekö heillä eri Raamattu kuin muilla.


      • Anonyymi

        Jeesus on terve Jumala mutta syntisten ystävä.


    • Anonyymi

      Kirkossa määrää kirkkojärjestys, mikä on sitoutunut täysin Raamattuun. Kapinapappien ja -piispojen mielipiteet ei merkkaa mitään, ei kenenkään ihmisen mielipiteet, sillä Raamattu määrää kirkkojärjestyksen mukaan.

      • Anonyymi

        Luulisi Luoman tietävän tuon vai eikö vain välitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi Luoman tietävän tuon vai eikö vain välitä?

        Tekee sen piruuttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekee sen piruuttaan.

        Kirjaimellisesti!


      • Anonyymi

        Merkkaako se jotakin, että kuka on Jumalana?


      • Anonyymi

        Täytyy muistaa että pastorin vaatteissa liikkuu monista eri uskonnoista olentoja myös ihan huijareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkkaako se jotakin, että kuka on Jumalana?

        Budha on manalan vartija et on sillä väliä ...


      • Anonyymi

        Yksikään suomalainen Kristitty ei käsittääkseni ole sitoutunut t ä y s i n Raamattuun, ainakaan kukaan ei vielä palstallakaan ole osoittanut noudattavansa Raamatussa kerrotulla tavalla yhtäkään Raamatussa annettua käskyä ihmiselle, vaikka uskovat kertovat tuntevansa ne hyvin ja ne eivät ole raskaat.


    • Anonyymi

      Kirkko kaatuu omiin riitoihinsa.

      • Anonyymi

        Niin käy.


    • Anonyymi

      Liberaalien Jumala on taivasten valtakunnan Isä Jumala ja konservatiivien Jahve.

      • Anonyymi

        Kumpi on oikea Jumala?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpi on oikea Jumala?

        Piru tietää 👹


      • Anonyymi

        Jahve rules. Jeesus on kuitenkin uuden liiton pomo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piru tietää 👹

        niin ja toimii.


    • Anonyymi

      Melkein kaikkea tänne voi kirjoittaa,mutta uskonto ja politiikka on kielletty.

      • Erikoista koska palsta on krisrinuskon luterilaisuuspalsta.
        Vai onko evlut kirkko jo 100% politiikkaa?


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Erikoista koska palsta on krisrinuskon luterilaisuuspalsta.
        Vai onko evlut kirkko jo 100% politiikkaa?

        Yksi mikä ainakin on varmaa niin lahkolaiset eivät päätä jatkossakaan siitä mitä kirkossa tapahtuu.


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Erikoista koska palsta on krisrinuskon luterilaisuuspalsta.
        Vai onko evlut kirkko jo 100% politiikkaa?

        Kerro toki krisrinuskon niin tarkastellaan sitä täällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksi mikä ainakin on varmaa niin lahkolaiset eivät päätä jatkossakaan siitä mitä kirkossa tapahtuu.

        Mistähän lahkosta nyt mahdat puhua? Kirkossa jokaisella jäsenellä on yhtä paljon sananvaltaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki krisrinuskon niin tarkastellaan sitä täällä.

        Tarkastele toki keskenäsi.


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Mistähän lahkosta nyt mahdat puhua? Kirkossa jokaisella jäsenellä on yhtä paljon sananvaltaa.

        Itse olet kertonut eronneesi kirkosta joten jätä asian puiminen niille jotka kuuluvat kirkkoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olet kertonut eronneesi kirkosta joten jätä asian puiminen niille jotka kuuluvat kirkkoon.

        Niin olenkin eronnut evlut kirkosta mutta en luterilaisuudesta.
        Entä sinä?


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Niin olenkin eronnut evlut kirkosta mutta en luterilaisuudesta.
        Entä sinä?

        Eli kirkon asiat eivät sinulle kuulu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli kirkon asiat eivät sinulle kuulu.

        Tottakai kuuluu, kirkko on julkinen instituutio.
        Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että kirkosta saa keskustella vain kirkon jäsenet?


      • Anonyymi

        Politiikka ei kuulu tälle palstalle, jos se ei sivuuta palstan aihetta, luterilaisuutta tai laajemmin kristinuskoa. Uskontokin voi aiheena sopia joskus paremmin muille palstoille, kuin tälle luterilaisuus-palstalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olet kertonut eronneesi kirkosta joten jätä asian puiminen niille jotka kuuluvat kirkkoon.

        Oletko kritisoinut kirkkoon kuulumattomien ateistien osanottoa keskusteluun samalla tavalla?


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Tottakai kuuluu, kirkko on julkinen instituutio.
        Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että kirkosta saa keskustella vain kirkon jäsenet?

        Salliiko lahkosi myös avoimen julkisen keskustelun uskonkappaleistaan ? Vai onko homot ainoa hyväksytty puheenaihe?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salliiko lahkosi myös avoimen julkisen keskustelun uskonkappaleistaan ? Vai onko homot ainoa hyväksytty puheenaihe?

        Mikä lahko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi mikä ainakin on varmaa niin lahkolaiset eivät päätä jatkossakaan siitä mitä kirkossa tapahtuu.

        Lahkoiset ja vapaat suunnat käy pitää eksytyskokouksia ja rahankäräystä kirkoissa mikä on väärin ne maksaa kymmenykset omiin lahkoihin.


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Niin olenkin eronnut evlut kirkosta mutta en luterilaisuudesta.
        Entä sinä?

        No voi Jumal auta . Lutteri ei ole mikään Jeesus.


      • Anonyymi
        Aito_lainen kirjoitti:

        Tottakai kuuluu, kirkko on julkinen instituutio.
        Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että kirkosta saa keskustella vain kirkon jäsenet?

        Kirkko on Jeesuksen omaisuutta ja siihen kuuluu ihmiset jotka ovat hänen kutsumia ja tietysti ne joilla on joku muu uskonto pysyvät omissa tiloissaan. Kirkko ei ole mikään sinulle joka et usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Politiikka ei kuulu tälle palstalle, jos se ei sivuuta palstan aihetta, luterilaisuutta tai laajemmin kristinuskoa. Uskontokin voi aiheena sopia joskus paremmin muille palstoille, kuin tälle luterilaisuus-palstalle.

        Luterilaisuus ei nyt tarkoita kyllä että joku olisi pelastunut lutterin uskolla vaan Jumalan Poikana uskolla voi pelastua. Lutteri vain opetti evankeliumia. Lestat on vähän myös lestadiolaisia......hellari hellareita...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kritisoinut kirkkoon kuulumattomien ateistien osanottoa keskusteluun samalla tavalla?

        Ateisti uskoo kyllä aina johonkin. Ateisteilla on omat tilat missä he kokoontuu. Myös heillä on omat netti sivut. He ei tietysti usko Jeesukseen eikä siten kuulu kirkkoihin. Et sinäkään kuulu. Synagogalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salliiko lahkosi myös avoimen julkisen keskustelun uskonkappaleistaan ? Vai onko homot ainoa hyväksytty puheenaihe?

        Homoista keskustellaan kaikissa maapallon eri uskonnoissa. Mukana on pidettävä yleinen järjestys ja ihmisoikeus lait. Kirkoissa on Jeesuksen uskon tähden erilainen kulttuuri kuin sinun uskonnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kritisoinut kirkkoon kuulumattomien ateistien osanottoa keskusteluun samalla tavalla?

        Eihän korppi korpin silmää noki.


    • Anonyymi

      Itse pirukin sanoo uskovansa jumalaan mutta millaiseen itsensä näköiseen jumalaanko>? Sille kelpaa kaikkivaltiaan kolmynteisen Jumalan antamat käskyjen rikkomiset ja siihen kehoittamiset.
      Jeesukseen henkilökohtaisena Vapahtajana ja pelastajana luulen uskovan luterilaisista vain alle 10%, eli sama määrä kuin ahkerimmissa kirkoissa on kävijöitä ja seurakuntien toimintaan osallistuvia.

      • Anonyymi

        Sain lahjaksi lapsen mielen, enkä usko että kidutettu ja kiusattu ihminen pelastaa. Tästä syystä puolustankin niitä joita kiusataan.


    • Anonyymi

      Pirukin uskoo itse tekemään jumalaansa ja vapisee paljastuvansa valheisiinsa.

      • Anonyymi

        Pysy siellä synagogalla 😈.


    • Anonyymi

      Änkyräuskovia on noin 2%. Loput on niitä liberaaleja.

      • Anonyymi

        Miksi nimittelet änkyröiksi niitä jotka uskovat kuten Raamattu opettaa?


      • Anonyymi

        Millä perusteella kaikki konservatiivit olisivat änkyröitä?
        He harvemmin änkyröivät edes kirkon oppia ja Raamatun opetuksia vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella kaikki konservatiivit olisivat änkyröitä?
        He harvemmin änkyröivät edes kirkon oppia ja Raamatun opetuksia vastaan.

        Juuri niin. Liberaalit ne änkyröi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin. Liberaalit ne änkyröi.

        Juuri niin, he vaativat kirkon opin muuttamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella kaikki konservatiivit olisivat änkyröitä?
        He harvemmin änkyröivät edes kirkon oppia ja Raamatun opetuksia vastaan.

        Ilman änkyröintiä ei voi olla aito konservatiivi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilman änkyröintiä ei voi olla aito konservatiivi.

        Koet änkyröinniksi sinun kanssasi erimieltä olemisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi nimittelet änkyröiksi niitä jotka uskovat kuten Raamattu opettaa?

        Voitko kertoa, miten nykysuomessa ihminen uskoo Raamatussa kerrotulla tavalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa, miten nykysuomessa ihminen uskoo Raamatussa kerrotulla tavalla?

        Siten kun sinä et.


    • Anonyymi

      Olen kirkosta eronnut, mutta jossain vaiheessa mietin uudelleen liittymistä, mutta nyt kun sinne on koko Suomen pakanakansa liittynyt, niin saa olla iankaikkisesta iankaikkiseen liittymiset, aamen.

      • Anonyymi

        Kumpi Jumala on oikea - Jahve vai Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä Jumala?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kumpi Jumala on oikea - Jahve vai Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä Jumala?

        Kumpi on Suomen pressa
        Sauli Niinistö vai Jenni Haukion aviomies ?


      • Anonyymi
        KylläpäsTaasNaurattaa kirjoitti:

        Kumpi on Suomen pressa
        Sauli Niinistö vai Jenni Haukion aviomies ?

        Hyvä kysymys!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys!

        Taisi kysyjäkin ymmärtää.


      • Anonyymi

        Et kai eronnut Jeesuksesta sentään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpi Jumala on oikea - Jahve vai Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä Jumala?

        Mooseksesta se oli Jahve mutta Jeesuksessa se on isä.


    • Anonyymi

      Voi että kylläpä siellä jeesustellaan valtion rahoittamassa laitoksessa?💸💸💸

      • Anonyymi

        Mielenkiintoinen näkökulma.

        Siis kirkko, joka väittää olevansa Jeesuksen asialla, eikö siis saisi jeesustella? Minusta vain tuo valtion rahoitus on kirkossa se outo puoli, jonka ei lainkaan pitäisi liittyä kirkkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen näkökulma.

        Siis kirkko, joka väittää olevansa Jeesuksen asialla, eikö siis saisi jeesustella? Minusta vain tuo valtion rahoitus on kirkossa se outo puoli, jonka ei lainkaan pitäisi liittyä kirkkoon.

        Millä tavalla kirkko väittää mielestäsi olevansa Jeesuksen asialla?

        Väittääkö kirkko taivasten valtakunnan tulleen maan päälle ja olevan.meissä ja meidän.ympärillämme, kuten Jeesus julisti.

        Etsipä kuule minulle tuo kohta kirkon opin julistuksesta, kiitän!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla kirkko väittää mielestäsi olevansa Jeesuksen asialla?

        Väittääkö kirkko taivasten valtakunnan tulleen maan päälle ja olevan.meissä ja meidän.ympärillämme, kuten Jeesus julisti.

        Etsipä kuule minulle tuo kohta kirkon opin julistuksesta, kiitän!

        Onko lähetyskäsky sinulle riparilta tuttu?


      • Anonyymi

        Valtio ei rahoita kirkkoa.


      • Anonyymi

        Valtio ei rahoita kirkkoa eikä synagogaa muuten kuin tukien kautta mitä uskonnot ja yritykset saa toisinaan avuksi vaan synagogalla hellareissa on kymmenykset ja kirkoissa on meiltä jäseniltä kerätty raha veroina suoraan mutta tavallinen verotus on myös ja te jotka olette kymmenyksissä ette te maksa mitään kirkoille joten turhaa tämä riidan haastamisen kateus taas on. Tuhlaat aikaasi kateuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen näkökulma.

        Siis kirkko, joka väittää olevansa Jeesuksen asialla, eikö siis saisi jeesustella? Minusta vain tuo valtion rahoitus on kirkossa se outo puoli, jonka ei lainkaan pitäisi liittyä kirkkoon.

        Valtio olemme me joilta se vero otetaan. Veroa ei oteta muilta uskonnoilta. Lopettakaa jo tyhmyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla kirkko väittää mielestäsi olevansa Jeesuksen asialla?

        Väittääkö kirkko taivasten valtakunnan tulleen maan päälle ja olevan.meissä ja meidän.ympärillämme, kuten Jeesus julisti.

        Etsipä kuule minulle tuo kohta kirkon opin julistuksesta, kiitän!

        Hellarit opettaa niin myös ja kyllä taivaasta puhutaan synagogilla myös. Paratiisi on menetetty joten sinne jotkut yrittää itse mutta ei onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko lähetyskäsky sinulle riparilta tuttu?

        Se ei ole kristitty ollenkaan.


    • Anonyymi

      Ikävää nurkan valtausta.

      • Anonyymi

        Puhutko nyt niistä hellareista ja vitoslaisista jotka pyrkivät kirkossa määräilemään.
        Hellareiden hieno historia selittää kiinnostuksen anaalihommiin mutta vitoslaisten kohdalla on vielä epävarmaa eikä jaksaisi tonkia jätekasoja mutta melko varmasti sieltä löytyy myös jotain vastaavaa. Molemmat noista ryhmistä pois kirkosta ja sen toiminnasta. Raamattu kertoo että lahkolaisuus on perkeleestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhutko nyt niistä hellareista ja vitoslaisista jotka pyrkivät kirkossa määräilemään.
        Hellareiden hieno historia selittää kiinnostuksen anaalihommiin mutta vitoslaisten kohdalla on vielä epävarmaa eikä jaksaisi tonkia jätekasoja mutta melko varmasti sieltä löytyy myös jotain vastaavaa. Molemmat noista ryhmistä pois kirkosta ja sen toiminnasta. Raamattu kertoo että lahkolaisuus on perkeleestä.

        Kerrotko mitä nämä mainitsemasi ryhmät pyrkivät muuttamaan kirkossa?


      • Sinulla onkin erikoinen lahko. 😹


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhutko nyt niistä hellareista ja vitoslaisista jotka pyrkivät kirkossa määräilemään.
        Hellareiden hieno historia selittää kiinnostuksen anaalihommiin mutta vitoslaisten kohdalla on vielä epävarmaa eikä jaksaisi tonkia jätekasoja mutta melko varmasti sieltä löytyy myös jotain vastaavaa. Molemmat noista ryhmistä pois kirkosta ja sen toiminnasta. Raamattu kertoo että lahkolaisuus on perkeleestä.

        Et näytä ymmärtävän mitä lahkolaisuudella tarkoitetaan Raamatussa.


      • Anonyymi
        JaksuhaIi kirjoitti:

        Kerrotko mitä nämä mainitsemasi ryhmät pyrkivät muuttamaan kirkossa?

        Ikävää on etteivät pysy omissa tiloissaan .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää on etteivät pysy omissa tiloissaan .

        Ketkä ja missä tiloissa?


    • Anonyymi

      Ikävää !

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Koko luterilainen kirkko on ollut alusta asti yksi iso kapinoiva liberaalilahko ja mätäpesäke kristinuskossa ja siitä saa syyttää ihan itse Martin Lutheria, sitä juoppoa munkkia joka ryösteli nunnia ja sanoi että olut pitää poissa synnistä ja siksi juokaamme olutta.

      • Anonyymi

        Mikä sinusta on oikea kirkko/seurakunta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinusta on oikea kirkko/seurakunta?

        Suomessa se on kirkko muut on lahkolaisia.


      • Anonyymi

        LAHKOT ei muusta puhukaan kuin juoppoudesta, ne kun ei itse osaa alkoholipitoisia juomia juoda kuin humaltumiseen.
        Olut on ollut kautta historian päivittäinen juoma, vaan kun lahkot ei kohtuullista ymmärrä MISSÄÄN asioissa, joko ne itse juo tolkuttomasti, ja sitten "tutkii" Raamattua tolkuttomasti, eivätkä sittenkään löydä Raamatun totuutta.

        "rakkikoirat ne aina suuremman metelin pitää"


      • Anonyymi

        Olut väsyttää niin ettei jaksa huorata kuten vodkaa juodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa se on kirkko muut on lahkolaisia.

        Suomessa on pääuskonto Kristuksen usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on pääuskonto Kristuksen usko.

        Todellakin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on pääuskonto Kristuksen usko.

        Toistaiseksi.


    • Anonyymi

      Mitä se sulle kuuluu kun olet hellareissa etkä edes usko oikeasti ei kabbalistit usko kun omiin sääntöihin.

    • Anonyymi

      Tiedän että maksan kirkollisveron vain niin kauan
      kuin Päivi puolustaa kirkkoa,sitten siirryn yksinäiseen Rukoukseen Luojani kanssa.

    • Anonyymi

      lahkot on hirveitä, ja niitä eksytyksiä on pilvin pimein, ja hyökkäävät, kuin sudet

      "Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka teidän tulevat luoksenne lammasten vaatteissa,
      mutta
      sisältä ovat raatelevaisia susia" Matt: 7: 15

    • Anonyymi

      Sopisiko uuden kirkon nimeksi Lepakkokirkko?
      Sateenkaartiväki pitää körttiseurojaan jossain muualla kuin kirkkotilassa

      • Anonyymi

        Moskovassa on natzikirkko, menkääpä russonazit sinne uhriutumaan.


    • Anonyymi

      Herraa hyvää kiittäkää riemuun ylistäkää ....kaikki luodut laulakaa Luojan suurta kunniaa.

    • Anonyymi

      Sudet lampaiden vaatteissa.

    • Anonyymi

      Juud. 1 :
      17. Mutta te, rakkaani, muistakaa ne sanat, jotka Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat ennalta puhuneet.
      18. Hehän sanoivat teille, että viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka elävät jumalattomien himojensa mukaan.
      19. Juuri nämä saavat aikaan hajaannusta. He ovat sielullisia, Henkeä heillä ei ole.
      20. Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle ja rukoilkaa Pyhässä Hengessä
      21. ja niin pysykää Jumalan rakkaudessa odottaessanne Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.
      22. Armahtakaa niitä, jotka epäilevät.
      23. Toiset pelastakaa tulesta temmaten, toisia taas armahtakaa kavahtaen heitä, inhoten ruumiin(6) tahraamaa vaatettakin.
      24. Kunnia Jumalalle!
      Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät kirkkautensa eteen nuhteettomina ja riemuitsevina,
      25. hänelle, ainoalle Jumalalle, meidän pelastajallemme, Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteettius, voima ja valta, ennen aikojen alkua ja nyt ja iankaikkisesti. Aamen.

      • Anonyymi

        Aamen, totisesti.


    • Anonyymi

      Kertokaa ihmiset mitä ymmärretään sanalla lahko ?
      Kuuluko se johonkin lohkoon kristinuskon ulkopuolelle ? Mikä sen tekee erilaiseksi. Ovatko neutraalisukupuoliset tai kenties sukupuolettomat seurakuntalaiset lahko, koska he pitävät erillisiä sateenaarimessujaan ? Voitasiinko heitä ryhtyä kutsumaan lahkolaiseksi ? Siis lahkolaiseten messu

      • Anonyymi

        Hyvä kysymys sen sanan käyttäjille.


      • Anonyymi

        "Kertokaa ihmiset mitä ymmärretään sanalla lahko ?"

        Lahko tarkoittaa Jumalan totuuksista irronnutta esim. poliittista liikettä. Hyvä esimerkki lahkosta on vaikka "homokirkko"! Tässä "homokirkossa" tärkein oppi on se, että hyväksytään seksi saman sukupuolen kanssa vaikka Jumala sen kieltää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kertokaa ihmiset mitä ymmärretään sanalla lahko ?"

        Lahko tarkoittaa Jumalan totuuksista irronnutta esim. poliittista liikettä. Hyvä esimerkki lahkosta on vaikka "homokirkko"! Tässä "homokirkossa" tärkein oppi on se, että hyväksytään seksi saman sukupuolen kanssa vaikka Jumala sen kieltää.

        Hyvin selitit.


    • Alkakaamme kerätä uskovia yhteen ja heitetään Luoma ja muut sateenkaari perkeleet pihalle kirkosta.
      Kun lähdemme liikkeelle niin uskova kansa lähtee mukaan.
      Olkoon se sitten vaikka...Viimeinen uskonpuhdistus .

    • Liberaaliteologia on vanhaa, eli sai alkunsa jo 1700 luvulla. Se levisi etenkin protestanttisissa suunnissa ja se vapautui katolisen kirkon opeista. Se kehittyi edelleen 1800 luvulla, jolloin alettiin tutkimaan tarkemmin. Syntyi eksegetiikka, joka on teologian osa-alue. Se tutkii ja tulkitse uskontojen pyhiä kirjoituksia, käyttää erilaisten säilyneiden tekstiversioita tutkimuksessaan ja pyrkii löytämään kustakin tekstistä sen mahdollisimman alkuperäinen versio. Siinä huomioidaan myös historiallinen, yhteiskunnallinen sekä kulttuuritaustat-.
      Tähän liberaaliteologiaan liittyy myös raamatullinen arkeologia, eli tieteen haara mikä etsii faktoja ja esineitä Raamatun ajan kertouksien mukaisesti jne.

      Alusta saakka liberaaliteologian keskipisteenä on ollut Jeesuksen opetukset, eli poistua Jeesusta ja uskoa koskevista monimutkaisista selityksistä ja tulkinnoista. Myös Jeesuksen historiallisuus on tärkeää, eli haluttiin löytää todisteita siitä, että Jeesus on todella elänyt.

      Liberaaliteologia otti vastaan myös valistusajan. Kansaa haluttiin opettaa lukemaan ja kirjoittamaan, samoin ajettiin alistettujen oikeuksia. Liberaaliteologia vastusti siis kolonialismia, puolusti naisten ja lasten oikeuksia, ei hyväksynyt rasismia (mm. ihonväri) jne.

      Nykyään moni tämän ajan perinteinen konservatiivi ei kiellä liberaaliteologian esiin tuomia faktoja. Vain tämä uusi eli 1900 luvun alussa syntynyt fundamentalismi taistelee sitä vastaan, tosin itsekin käyttää monia liberaaliteologien työn tuloksia hyväkseen.

      • ” Nykyään moni tämän ajan perinteinen konservatiivi ei kiellä liberaaliteologian esiin tuomia faktoja.”

        Laitatko pari esimerkkiä henkilöltä ja opeista noin tarkastellaan niitä yhdessä?


      • JaksuhaIi kirjoitti:

        ” Nykyään moni tämän ajan perinteinen konservatiivi ei kiellä liberaaliteologian esiin tuomia faktoja.”

        Laitatko pari esimerkkiä henkilöltä ja opeista noin tarkastellaan niitä yhdessä?

        Vaikka sen, miten moni haluaa tietää, mitä noissa vanhoissa teksteissä lukee. Samoin moni perustelee Jeesuksen todellisuutta liberaaliteologien löytämien todisteiden valossa. Samoin sivistyksen merkitystä ei sentään kokonaan kielletä, vaan pidetään hyvänä asiana. Ja satoja muita.


      • mummomuori kirjoitti:

        Vaikka sen, miten moni haluaa tietää, mitä noissa vanhoissa teksteissä lukee. Samoin moni perustelee Jeesuksen todellisuutta liberaaliteologien löytämien todisteiden valossa. Samoin sivistyksen merkitystä ei sentään kokonaan kielletä, vaan pidetään hyvänä asiana. Ja satoja muita.

        Kerro toki näiden nimiä ja mitä haluavat tietää.


    • Anonyymi

      Se on ikävä totuus.

    • Anonyymi

      Räsänen transujen kaa kipittelee kirkkoon pian takaisin

      • Anonyymi

        Syksy Räsänen?


    • Anonyymi

      Evlut kirkko yrittää omia itselleen sekä kristinuskon ja maallisen politiikan, mutta on epäonnistunut tässä tehtävässään, koska maallinen politiikka ja sen ajankohtaisvirtaukset ovat voittaneet kirkon.

    • Anonyymi

      Miksiköhän sateenkaarihenkilöt eivät muka voi tulla normaalimessuun turvallisuuden vuoksi ? Kuka heitä uhkaa? Itse he ovat tehneet itsensä erilaiseksi. Eli siis selvä lahko

      • Anonyymi

        Mitä höpötät kaikki ovat tervetulleita nämä ääri konservatiivit ovat täällä esteitä laittamassa


    • Anonyymi

      Suomessa om moraali pahoin rappeutunut. Ei siis ihme, jos varsinkin nnuoret ahdistuvat ja kyselevät toisiltaan onko hän tyttö vai poika?

      • Anonyymi

        Lasten päät sekoitetaan Setan hömpällä eikä kukaan suojele lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten päät sekoitetaan Setan hömpällä eikä kukaan suojele lapsia.

        Erittäin vastuutonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten päät sekoitetaan Setan hömpällä eikä kukaan suojele lapsia.

        Olet sekaisin päästäsi


    • Anonyymi

      Ei vaan te hellari lahkoiset ette kuulu kirkkoon eikä lestat heillä on omat tilat sitä varten myös ortodokseilla on omat tilat ei yhtään kuulu tunkeutua muiden tiloihin.

      • Anonyymi

        Millä perusteella evlut kirkko ei olisi lahko?


    • Anonyymi

      Kyllä se pesiytymistä yrittänyt lahko oli ns. viidesläiset. Vaihtoivat nimensä aitolaisiksi ja taas meni pesintä pieleen. Nyt sitten joku niistä purkaa kiukkuaan yötä päivää tällä palstalla.

      • Anonyymi

        Kerrotko miksi sanot heitä lahkoiksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko miksi sanot heitä lahkoiksi?

        Ei se edes tiedä.


    • Anonyymi

      Kirkon sääntöjä ja kirkkolakia saa näköjään rikkoa ihan vapaasti ilman seurauksia.

      • Anonyymi

        Tottakai ne lähtee joille ei alkujaan seurakuntia perustaneiden oppi ja säännöt kelpaa. Talo elää tavallaan ja vieraat lähtee ajallaan, sanoi presidentti Kekkonenkin aikoinaan.


    • Anonyymi

      Liberaalit ovat ateisteja pahempia.

      • Anonyymi

        Niin ovat. Liberaalit kaatavat kirkon sisältäpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ovat. Liberaalit kaatavat kirkon sisältäpäin.

        Siinäpä se kun ulkoa eivät siihen pystyneet tulivat sisälle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä se kun ulkoa eivät siihen pystyneet tulivat sisälle.

        Tuo nyt on taas ihan kukkua. Kirkossa on aina muuten ollut liberaalimpia ja konservatiivisempia. Suurin osa muuten liberaaleista on konservatiivien jälkeläisiä eli sitä suvun "kirkkohistoriaa" löytyy. Toki varmasti kirkko on myös onnistunut houkuttelemaan takaisin sellaisia jotka ovat aikoinaan kirkosta eronneet. Tuo taas johtuu siitä, että kirkosta on tullut paljon ihmisläheisempi ja ajaa sellaisia arvoja mitä suurin osa ihmisistä kannattaa muutenkin.

        Varsinainen valta sitten kirkossa kyllä tällä hetkellä vielä kuuluu melko tiukkaan (ääri)konservatiiveille. Tuolla tarkoitan tietenkin sitä tahoa joka päätökset tekee. Tuo tietenkin tulee vääjäämättä muuttumaan viimeistään luonnollisen poistuman kautta sillä konservatiivisuus on "suuntaus" joka selkeästi on laskusuunnassa ja toisaalta kirkon aidot konservatiivit eivät yllättäen olekaan joustamattomimpia vaan heitä on sitten lestadiolaisissa joita muuten melko runsaasti kirkon palveluksessa sekä sitten noista pienemmistä lahkoista olevia.

        Kirkon muuttuminen ei myöskään ole mikään uusi asia se on käytännössä tehnyt sitä aina.
        Eikä kirkko tule kaatumaan seuraaviinkaan muutoksiin. Toki uskonnollisuus on vähenemässä muutenkin ja se näkyy tietenkin myös kirkon jäsenmäärässä mutta ennen kuin kirkko kenties supistuu lahkojen tasolle niin siihen tulee menemään aikaa, että valitettavasti palstan uudelleen voidellut eivät ole sitä näkemässä kuten ei allekirjoittanutkaan.


      • Minä lähdin kirkosta, ennen kuin se kaatuu. Mutta sinä olet ahkera kirkko oppien kumoaja ja kapinoitsijoiden kannattaja.


      • KyIIäpäTaasNaurattaa kirjoitti:

        Minä lähdin kirkosta, ennen kuin se kaatuu. Mutta sinä olet ahkera kirkko oppien kumoaja ja kapinoitsijoiden kannattaja.

        Ajatella ei ne nuo geministitkään haluneet hengailla sinun kanssasi.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ajatella ei ne nuo geministitkään haluneet hengailla sinun kanssasi.

        Minulla on hyvä seurakunta 😸. Hengaile sinä missä hengailet.


    • Anonyymi

      Ei se ole mikään lahko. Se toteuttaa syvintä kristillisyyttä. Se ottaa huomioon kaikki seurakuntalaiset kristillisesti sellaisina kuin ovat. Kirkko kuuluu kaikille ketään hylkäämättä. Kaveria ei jätetä. Maailma on mennyt eteenpäin parempaan suuntaan.

    • Anonyymi

      He melskaavat tälläkin palstalla.

    • Anonyymi

      Oikea kristillisyys kuuluu kaikille. Kaikki pitää hyväksyä niistä lähtökohdista, joita heillä itsellään on. Ylpeät ja korskailevat seurakuntalaiset eivät rakenna yhteisöllisyyttä.

      • Anonyymi

        Olipa typerä provo. Kristillisyys määrittelee kuka on kristitty.


    • Anonyymi

      Kristittyjä ovat kaikki jotka ovat kastettu seurakunnan jäseniksi ja merkitty siten väestörekisteriin.

      • Anonyymi

        Eivät todellakaan ole! 75% luterilaista vauvakastetuista ei edes usko Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät todellakaan ole! 75% luterilaista vauvakastetuista ei edes usko Jumalaan.

        Jumalattomia siis.


    • Anonyymi

      EV lut kirkko on liberaalien lahko. Kapinoivat änkyräuskovaiset ovat vielä siinnäkin riesana.
      Jumala, jeesus... Tirsk.

      • Anonyymi

        Kerrotko mitä änkyräuskoviksi nimittämämäsi ihmiset ovat vaatineet muuttamaan evlut kirkossa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko mitä änkyräuskoviksi nimittämämäsi ihmiset ovat vaatineet muuttamaan evlut kirkossa?

        Tuo onkin hyvä kysymys.


      • Anonyymi
        JaksuhaIi kirjoitti:

        Tuo onkin hyvä kysymys.

        Mutta ei vastauksia.


    • Anonyymi

      Homottaminen eli hihhulien tuominen kirkkoon Muista syistä kuin katumaan homo syntiä on irstasta.
      Lähden jos homot ovat yhtä puhtaita anustappeineen kuin pyhäkoulu lapset.Lähden varmasti ja jätän lipittäjät liberaalit hyi.

      • Anonyymi

        Kuvaat hyvin jahvelaisen sisäisiä tuntoja, kirjoituksesi olisi varmasti nelisen tuhatta vuotta sitten kelvannut vaikka Mooseksen kirjaan tekstinä.


    • Anonyymi

      Kun liberaalit jäävät kirkkoon niin jäljelle jää raatelevat ihmispedot ,ekäi käy kateeksi kirkon jumalatonta menoa ,koska palakoon helvetissä Raamatun sanan vääristelijät.

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan te menette helvetin tuleen, koska olette Saatana Jahven palvojia.


    • Anonyymi

      Saatanalla on oikeus omaansa siksi Putin toimii.
      Jumalan siunauksen menettäminen on kansakunnan
      tuho.Siviilisaatiot romuttuu ,kun pahuudelle on annettu oikeus tuhota ihmiskuntaa.Luuletko että
      Sinä ihminen ,joka et käsiäsi ristiin laita ,niin luuletko
      että sinä selviät pahuuden otteesta irti.Vieläkö
      Sinä toimit Raamatun sanaa vastaan puoltaen homo
      irstauksia,vai joko ymmärrät ristiä kätesi ja pyydät
      perheellesi Jumalan siunausta ,sekä kadut syntejäsi.
      Totuus ei pala tulessa.

      • Anonyymi

        Juu niin ei pala, vaikka Paavalilla yritystä onkin yrittää polttaa. Tämä paikka on sinulle Raamatun mukaan, ei homoille, kun olet läpeensä syntinen uskovainen.

        1.Korintolaiskirje:

        3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.


    • Anonyymi

      Mikään kristinuskon lahko kirkon lisäksi ei tule pysymään pystyssä änkyräuskovaisten Jahven opilla. Se on selvä tämän jälkeen, kun myös arkeologisin kaivauksin on pystytty osoittamaan, että teidän Jumalanne on Baal-jumala ja VT:n Saatana millä olette jo käyttämällä tosi Jumalaa uhrina eläneet ja tuhonneet pahuudella maailmaa 2000 vuotta. Nyt on muutoksen aika, ja jos ei kelpaa Jeesuksen opetukset taivasten valtakunnan hyvällä Isä Jumalalla, niin saatte jäädä, te kyykäärmeitten sikiöt, kokonaan uskonnottomiksi.

      • Anonyymi

        Tutkituta pääsi!


    • Anonyymi

      Jumalatonta menoa.

    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      305
      9977
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2271
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      42
      2064
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      33
      1870
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1838
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1776
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1358
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1292
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      53
      1256
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      51
      1229
    Aihe