Punakorvan kärsimys

Hei vaan kaikille.
Päätin nyt alkaa asialle tekemään jotain ja etsiä apua neuvoja tähän tilanteeseen mihin olen ajautunut.
Tutullani on nuori punakorva uros, tosi pieni tullessaan, ilman akvaariota tai tarvittavia kamppeita..
Kilppari on nyt elänyt hänellä about 5- vuotta, ilman akvaariota, ilman omaa tilaa, oma tila on koko pieni yksiö asunto. Ja asunto onkin toinen juttu, sana mikä kuvaisi parhaiten sitä on tulehtunut kaatopaikka. Ja siellä seassa se pikku konna kävelee..
Joskus omistaja laittaa konnan ämpäriin veteen ja jättää sinne puoleksi päivää "uimaan". Siis perus tavallinen matala pesuvati kyseessä.
Koskaan en ole nähnyt mitään konnan ravintoa missään, kuivattuja katkarapuja se veteen saa..
Kylppärissä on lattialämmitys, tämä kuulemma korvaa sen lämmön &valon saannin. Puhumattakaan kun konna kulkee sängyn alla ja vieraiden jaloissa (kuulostamatta ilkeältä, mutta siis ryyppy porukkaa).
Mutta pahin juttu on konnan kynnet/ käpälät. Kynnet ovat kasvaneet epäluonnolliseen asentoon, niin pitkiksi että konna kävelee epäluonnollisesti.
Luulen että kynsien pituus on vaikuttanut sen ruumiin rankaan.. Kynnet varmaan vääntäneet ajan mittaan rungon vinksalleen..
Konna kuulemma pelastettiin edellisestä kodista, mutta ei tämä nyt oikeen rescue kodilta vaikuta.
Ks ihminen julkaisee Facebookissa kuvia konnasta ja monet ovat kommentoineet kynsiä ja niiden pituutta. Vastaus on vaan aina, että Punakorvakonnilta ei kuulu leikata kynsiä... (??)

Auttakaa, mitä nyt pitää tehdä? Mihin ottaa yhteyttä? Pelkään että konna saattaa olla lopetettava, mutta parempi sekin!
Laitan kommentteihin kuvan yhdestä Facen kuvasta.

Kiitos kun luit
-Kaniini

2

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No voi perse. En millään saa kuvaa tänne laitettua konnasta.. Jos joku tietävä osaisi neuvoa

    • Anonyymi

      Mitä epäselvää tässä on? Otat yhteyttä omistajan asuinkunnan kaupungineläinlääkäriin, jolle kuuluu eläinsuojelutarkastukset. Yhteystiedot löydät kunnan sivuilta googlettamalla kaupungin ja eläinsuojelun. Ei tällaista katsota vuosia sivusta ja kirjoitella keskustelupalstalle aivan kuin sillä synninpäästön saisi. On korkea aika tehdä eläinsuojeluilmoitus!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe