Haavan juurivesojen hävitys

Anonyymi

Olen koittanut lukea keinoja haavan satojen juurivesojen hävittämiseen. Roundap ja 2.4 D valmiste tulleet mainituksi. Mistä tuota 2.4 D ainetta saa? Sanotaan sen olevan roundapia halvempaa.

Voiko suolalla saada juurivesat häviämään jos kannon käsittelee suolalla?

10

5722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kysymyseen en osaa vastata, mutta Rounduppia tms kokeilisin.
      Pelkäsin samaa, kun pari vuotta sitten kaadettiin haapa tontin nurkalta.
      Siksi porailin hyvissä ajoin rungon tyveen reikiä ja lorottelin niinhin vahvaa Rounduppia. Vielä kaadon jälkeen kantoon lisäreiät ja lisää Rounduppia. Ilmeisesti tehosi, koska juuriversoja ei ole näkynyt...

• Anonyymi

Roundup on hírveää myrkkyä, se ollaan kieltämässä koko EU alueella. Haapa pitää pari vuotta ennen kaatoa kaulata eli poistaa kuori kokonaan muutaman kymmenen sentin matkalta. Puu ei veso kun sen kasvu on loppunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Roundup on hírveää myrkkyä, se ollaan kieltämässä koko EU alueella. Haapa pitää pari vuotta ennen kaatoa kaulata eli poistaa kuori kokonaan muutaman kymmenen sentin matkalta. Puu ei veso kun sen kasvu on loppunut.

No, sitä myrkkyä käytetään maataloudessa miljoonia litroja, joten enpä parin desin Roundupeista osaa omaatuntoani menettää...
        Neuvosi kaadosta ja kaulauksesta on hyvä, mutta sei ei aina ole mahdollista. Eikä kaulaus aina edes toimi, esimerkki löytyy 500 m päästä.
        Oli muuten kaulattu ainakin 100 cm...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, sitä myrkkyä käytetään maataloudessa miljoonia litroja, joten enpä parin desin Roundupeista osaa omaatuntoani menettää...
        Neuvosi kaadosta ja kaulauksesta on hyvä, mutta sei ei aina ole mahdollista. Eikä kaulaus aina edes toimi, esimerkki löytyy 500 m päästä.
        Oli muuten kaulattu ainakin 100 cm...

Itse en käyttäisi myrkkyjä, varsinkaan jos tontilla on hyötypuutarha. Kaivurilla kanto pois ja loput lähtee ruohonleikkurilla.

• Anonyymi

Kiitokset kommenteista. Tässä kohtaa kun ns jaskat on jo housussa ei ohjeet kaulaamisesta auta. Jälkiviisas on helppo olla, mutta valitettavasti sekään ei satoja juurivesoja poista.

Eli kaikki muut toimivat neuvot kyllä otan enemmän kuin mielelläni vastaan.

• Anonyymi

Jos roudup ei kelpaa, niin ajele ahkerasti ruohonleikkurilla, jos paikka on leikkurille kelvollinen. Tuon meidän kaadetun haavan ympäristöön ei leikkkurilla olisi päässyt.

Toisella nurkalla oli leppä, se kaadettiin kolme vuotta sitte. Pukkasi satoja juuriversoja, ne tapoin roudupilla ja ruohonleikkurilla. En tiedä kumpi tehosi, mutta sain versot hävitettyä.

Ehkä töhöllä polttamalla voisi onnistua, en tiedä....

Tässä vielä ohje myrkytykseen: https://www.meillakotona.fi/kysymykset/haapa-vesoo-liikaa

• Anonyymi

Kaivurilla kanto pois, tasoitus nurmikoksi ja leikkaus ruohonleikkurilla.

• Anonyymi

Mistä saisi ostettua glyfosaattia? Tai mikä Roundup olisi oikea, niitä tuntuu olevan monta erilaista pulloa, mikä olisi oikea tähän haapataistoon?

• Anonyymi

Jos juurivesat kuitenkin tulevat. Pystyykö ne raivaamalla hävittämään.

• Anonyymi

Myrkyt ovat myrkkyjä, haapa- ja leppäpuut metsän ravintolähteitä. Vanhoina tai varjostavina täytyy poistaa, versot vaan leikataan matalaksi sitä mukaa kun haittaavat, näinhän tehdään useille kasveille muutenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe