Olen koittanut lukea keinoja haavan satojen juurivesojen hävittämiseen. Roundap ja 2.4 D valmiste tulleet mainituksi. Mistä tuota 2.4 D ainetta saa? Sanotaan sen olevan roundapia halvempaa.
Voiko suolalla saada juurivesat häviämään jos kannon käsittelee suolalla?
Haavan juurivesojen hävitys
10
5722
Vastaukset
- Anonyymi
Kysymyseen en osaa vastata, mutta Rounduppia tms kokeilisin.
Pelkäsin samaa, kun pari vuotta sitten kaadettiin haapa tontin nurkalta.
Siksi porailin hyvissä ajoin rungon tyveen reikiä ja lorottelin niinhin vahvaa Rounduppia. Vielä kaadon jälkeen kantoon lisäreiät ja lisää Rounduppia. Ilmeisesti tehosi, koska juuriversoja ei ole näkynyt...- Anonyymi
Roundup on hírveää myrkkyä, se ollaan kieltämässä koko EU alueella. Haapa pitää pari vuotta ennen kaatoa kaulata eli poistaa kuori kokonaan muutaman kymmenen sentin matkalta. Puu ei veso kun sen kasvu on loppunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roundup on hírveää myrkkyä, se ollaan kieltämässä koko EU alueella. Haapa pitää pari vuotta ennen kaatoa kaulata eli poistaa kuori kokonaan muutaman kymmenen sentin matkalta. Puu ei veso kun sen kasvu on loppunut.
No, sitä myrkkyä käytetään maataloudessa miljoonia litroja, joten enpä parin desin Roundupeista osaa omaatuntoani menettää...
Neuvosi kaadosta ja kaulauksesta on hyvä, mutta sei ei aina ole mahdollista. Eikä kaulaus aina edes toimi, esimerkki löytyy 500 m päästä.
Oli muuten kaulattu ainakin 100 cm... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, sitä myrkkyä käytetään maataloudessa miljoonia litroja, joten enpä parin desin Roundupeista osaa omaatuntoani menettää...
Neuvosi kaadosta ja kaulauksesta on hyvä, mutta sei ei aina ole mahdollista. Eikä kaulaus aina edes toimi, esimerkki löytyy 500 m päästä.
Oli muuten kaulattu ainakin 100 cm...Itse en käyttäisi myrkkyjä, varsinkaan jos tontilla on hyötypuutarha. Kaivurilla kanto pois ja loput lähtee ruohonleikkurilla.
- Anonyymi
Kiitokset kommenteista. Tässä kohtaa kun ns jaskat on jo housussa ei ohjeet kaulaamisesta auta. Jälkiviisas on helppo olla, mutta valitettavasti sekään ei satoja juurivesoja poista.
Eli kaikki muut toimivat neuvot kyllä otan enemmän kuin mielelläni vastaan.- Anonyymi
Jos roudup ei kelpaa, niin ajele ahkerasti ruohonleikkurilla, jos paikka on leikkurille kelvollinen. Tuon meidän kaadetun haavan ympäristöön ei leikkkurilla olisi päässyt.
Toisella nurkalla oli leppä, se kaadettiin kolme vuotta sitte. Pukkasi satoja juuriversoja, ne tapoin roudupilla ja ruohonleikkurilla. En tiedä kumpi tehosi, mutta sain versot hävitettyä.
Ehkä töhöllä polttamalla voisi onnistua, en tiedä....
Tässä vielä ohje myrkytykseen: https://www.meillakotona.fi/kysymykset/haapa-vesoo-liikaa - Anonyymi
Kaivurilla kanto pois, tasoitus nurmikoksi ja leikkaus ruohonleikkurilla.
- Anonyymi
Mistä saisi ostettua glyfosaattia? Tai mikä Roundup olisi oikea, niitä tuntuu olevan monta erilaista pulloa, mikä olisi oikea tähän haapataistoon?
- Anonyymi
Jos juurivesat kuitenkin tulevat. Pystyykö ne raivaamalla hävittämään.
- Anonyymi
Myrkyt ovat myrkkyjä, haapa- ja leppäpuut metsän ravintolähteitä. Vanhoina tai varjostavina täytyy poistaa, versot vaan leikataan matalaksi sitä mukaa kun haittaavat, näinhän tehdään useille kasveille muutenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279