Onko osatyökyvyttömyyseläkkeelle vaikea päästä?
Miten sillä pärjäilee rahallisesti?
Kokemuksia osatyökyvyttömyyseläkkeestä
5
1213
Vastaukset
- Anonyymi
Riippunee paljolti eläkkeen suuruudesta.
- Anonyymi
Osatyökyvyttömyys eläkkeelle ei päästä sinne joudutaan kun työkyky heikkenee riittävästi.
Kun ikää on 60v niin arviointi kriteerit lienevät. Silloin tarkistellaan henkilön työkykyä silloiseen ammattiin eikä niin, että pystyykö tekemään jotakin muuta työtä.
Eläkepäätökseen vaikuttaa moni muukin seikka kuin sairaus tai vamma esim ikä, koulutustausta, jne
Pärjääminen taas riippuu osatk. eläkkeen suuruudesta. Sen saa selville omasta työeläkeyhtiöstä. Samoin kuin tulorajan eli mitä voit hankkia osatk. eläkkeen päälle.
Esim ko eläke vähennetään ansiosidonnaisesta kokonaisuud- Anonyymi
.... kokonaisuudessaan. Pärjäisitkö ansiosidonnaisella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.... kokonaisuudessaan. Pärjäisitkö ansiosidonnaisella?
Osatk. eläke muuttuu vanhuuseläkkeeksi automaattisesti kun vanhuuseläkeikä täyttyy.
Osaaikatyö. eläke x 2 on vanhuuseläkkeen taso. - Anonyymi
Tiedetään, että tk-eläkkeen perusteena on riittävän vakava sairaus, vika tai vamma eli asia on jätetty täysin päätöksentekijän haltuun.
Jos hoitavan lääkärin mielestä tilanne on hankala niin, että täysi eläke olisi aiheellinen, voiko käytännössä saada edes osatk-eläkkeen? Lottoahan nämä asiat ovat, mutta onko täällä kellään omaa kokemusta hakuprosessista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713869- 1013485
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah773320Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362628- 1141522
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181066Ihmettelen moderointia
Palstalta häviää ihan asiallisia keskusteluketjuja mutta tuon yleensä yhden kirjoittamat homoketju saavat olla ihan rauh2431007