silmät auki vai kiinni? (Gallup+kysymys)

Makkarapilami

Tämmöinen pikku detaili tuli huomattua tosta suutelusta. Aina suudellessa pidän silmät auki, tuntuu suorastaan pakottavalta nähdä tytön kasvot. Tytölläni taas on yleensä silmät kiinni, sitä varmemmin mitä tunteellisemmin suudellaan.

Ajattelin ensin, että tämä on varmaan joku naisten ja miesten yleinen ero, mutta nyt olen huomannut sattumalta, että myös monet miehet pitävät suudellessaan silmiä kiinni, sikäli mikäli kuviin ja pieneen empiiriseen tutkimukseen on uskominen.

Sinänsä tällä ei kovinkaan suurta merkitystä ole, mutta kysyn kuitenkin teiltä:
1. oletko nainen vai mies?
2. pidätkö _yleensä_ suudellessa silmät auki vai kiinni?
3. entäs kumppanisi?

Osaako joku sanoa, että onko tuohon silmäjuttuun mitään selitystä? No, minä pidän kuitenkin uskollisesti kiinni tavoistani ja silmät auki.

60

14782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaa

      Olen nainen ja suutelen silmät kiinni. Mies pitää silmiä auki. Ainakin aina kun avaan silmät niin huomaan hänen katselevan minua. Mun kokemus on se että miehet on enempi silmät auki ja naiset silmät kiinni.

      • Kolli

        Hassua, olen itse miettinyt tuota samaa. Myöskin olen tullut siihen tulokseen että naiset tosi harvoin pitää silmiä auki suuteluhetkellä. Itsekin välillä silmät kiinni, mutta usein tykkään katsella toista sen tietämättä ;)


      • gesge
        Kolli kirjoitti:

        Hassua, olen itse miettinyt tuota samaa. Myöskin olen tullut siihen tulokseen että naiset tosi harvoin pitää silmiä auki suuteluhetkellä. Itsekin välillä silmät kiinni, mutta usein tykkään katsella toista sen tietämättä ;)

        Itse olen nainen ja minun on annettu ymmärtää, että olisi tyhmää/väärin pitää silmiä auki suudellessa ja siksi olen pyrkinyt pitämään kiinni.


    • +Alice+

      Naisten ja miesten suutelemisesta kerrotaan seuraavaa:

      Miehen silmät ovat suudellessanne auki silloin, kun hän on täysillä hetkessä mukana. Hän haluaa nähdä sinut ja kuvitella rakastelevansa kanssasi.

      Naiset puolestaan haluavat sulkea silmänsä ja tuntea henkisen yhteyden mieheen.

      • jahh

        ihmisiä on erinlaisia


    • mulla

      ja toinen vastaavasti kiinni

      • susan

        joo ihan sama juttu mulla, toinen kiinni ja toinen auki. se voi muuten toisesta näyttää huvittavalta jos se pitää molempia silmiä auki.. :)


    • blackmagictiger

      1.terve heteromies
      2.auki
      3.toiv mukk sekin

    • tyttö

      Eli olen tyttö, pidän silmät kiinni. Yleensä mun poikaystävällä silmät auki, mut ekalla ihmiselläni kiinni (sieltä kai sen tavallaan opin, kuitenkin ekat suutelukerrat oli jotain niin uutta että tarkkaili toista ja tilannetta mut sit lopetti sen tarkkailun ja keskitty muuhun). Tarkoittaako tämä, ettei ensimmäinen poikaystäväni halunnut minua ;) En tiedä.

    • maikki

      Itse olen nainen ja pidän aina suudellessani poikaystääni silmiä kiinni. syytä en aivan tarkkaan tiedä, mutta silmät kiinni suudellessa on jotenkin läheisempi olo, joku henkinen yhteys niinkuin joku sinulle aikaisemmin vastasi taitaa olla naisten kohdalla aivan totta.

      Poikaystäväni suutelee aina silmät auki, syytä hän ei osaanut sanoa, kun kysyin, hänestä vain tuntuu silmätaukisuutelu paremmalta.

      Katsoin telkkarista noin kk sitten rakkauteen liittyvää ohjelmaa ja sielläkin mm. mainittiin tästä silmät auki/kiinni suutelusta. Ohjelmassa todettiin että suurinosa naisista suutelee silmät kiinni sillä he kiihottuvat/nauttivat enemmän "henkisenyhteyden" kokemisesta. Miehet taas suutelevat silmät auki, sillä miehet mm. kiihottuvat enemmän visuaalisista asioista, siis asioista jotka he näkevät.

      Toivotavasti auttoi.

    • viki

      1)nainen
      2)pienissä suudelmissa pidän auki koska on kiva katella toista.mutta hiukan vauhdikkaimmissa ja pidemmissä silmut o kiinni.välillä..en oikein tiie..
      3)yleensä se PITI silmät auki.

    • kissssmet

      1. oletko nainen vai mies?
      - Nainen
      2. pidätkö _yleensä_ suudellessa silmät auki vai kiinni?
      - Kiinni
      3. entäs kumppanisi?
      - Kiinni, mutta jos vilkaisen joskus, huomaan tämän välillä raottavan silmiään. Tai voi olla että hän aistii että avaan omani ja.. no joo

      Muuten, kuulemma suutelu aiheuttaa jotain samanlaisen mielihyvän aineen erittämistä aivoista (?) joka saa silmät sulkeutumaan kuten esim. kun alkaa nukkumaan. Luin jostain, se on jotenkin sama juttu. Eli jos suutelee Hyvin, ilmeisesti simmut mennee kii :oD

    • mutta totta

      1. oletko nainen vai mies?
      ~neitipuolinen, kyllä
      2. pidätkö _yleensä_ suudellessa silmät auki vai kiinni?
      ~kiinni. Enempi pystyn keskittymään
      3. entäs kumppanisi?
      ~kumma kyllä auki enimmäkseen. Tai silleen, ei kokonaan auki. Joskus olen vilkaissut kesken suudelman ja aina kullalla simmut auki. Se on siis yleistä miehillä tämän gallupin mukaan. Mielenkiintoista :o]
      Mutta ei se mitään, suudelmat ovat aivan taivaallisia ;)

    • höpö

      En ole koskaan suudellut ja olen 24 v!

      • Jouni

        Vedänkö pohjat? Olen 26, enkä ole koskaan suudellut! Kyllä tässä vuosi, vuodelta kun tulee ikää lisää, niin tehdään uutta ennätystä.

        Pari kertaa baarissa on käynyt niin, että joku ventovieras aninen tulee tuikkaamaan pusun poskelle. That's all. Koskaan en ole suulle suudellut.

        Johtuu varmaan aika traumaattisesta tapauksesta, kun olin nuori (joku 16 v). Se mitä tapahtui oli ehkä elämäni noloin hetki, enkä ole vielä päässyt siitä yli. Tapahtui noin 20 ikätoverin edessä. Kaikki nauroivat... Ei tainnut tyttö tietää millaisen trauman aiheuttaa, kun otti pakit hieman kiusallisella hetkellä. No, en häntä siitä syytä. Reagoin itse vaan ehkä hieman voimakkaasti.

        En uskalla siksi lähestyä naisia. Se hetki oli nimittäin todella nolo, jopa 10 vuotta myöhemmin muisteltuna. Toivottavasti kenellekään toiselle ei koskaan tapahdu samaa. Se oli "henkinen murha".


    • Marmalade91

      Kiinni. Jotenkin epänormaalilta tuntuu jos pitää silmät auki...

    • Marmalade91

      Niin siis mä oon muija ja mun jätkä pitää silmät kiinni kanssa. Noi unohtu.

    • Kissa

      Olen nainen ja pidän yleensä silmiä kiinni suudellessa.
      Luin kuitenkin jostain tota samaa, mitä joku jo mainitsi siitä, miksi naiset pitää yleensä kiinni ja miehet auki.
      Ajattelinkin siksi raotella omia silmiäni ja olen tehnyt huomioita, että miehellä on myös välillä simmut kiinni. Ja toisaalta olen alkanut itse välillä pitää silmiä auki, varsinkin, kun kyse on lyhyistä hetkistä.

    • mies

      2.Yleensä silmät kiinni.
      3.Silmät kiinni.

      Empä osaa parustella, mutta pitääpä kokeilla seuraavaksi silmät auki.;)

    • tyttönen pienoinen

      1.Eli siis tyttö
      2.Pidän yleensä silmät kiinni,mutta lyhyissä hetkissä auki.. Ja toki välillä pitää tarkkailla toista :D lurkkia pitää.. :)
      3.Hän Suutelee sekä että. Usein silmät kiinni,mutta välillä silmät auki. Se riippuu ihan hetkestä.

      Olen kuullut sellaisen sanonnan,että ei koskaan kannata luotaa ihmiseen,joka suutelee silmät auki. Mutta ei kai tuossa olekaan mitään perää,koska niin monet jätkät pitää silmiään auki,ainakin tän Gallupin mukaan. Joten se siitä sitten :)

    • mie

      1. mies
      2. itse pidän silmät auki
      3. tyttöystäväni pitää silmät kiinni

    • an eye for an eye

      Juu, eli silmät tahtoo aina olla auki. Tosin mitään en näe niin läheltä, mutta näin vaan on. Saanu jopa kommentia muutamalta naiselta aiheesta. "miks sul on silmät auki" "toi häiritsee"

    • rakastajatar

      olen nainen, itse pidän silmät kiinni ja tiedän että mieheni pitää silmiään kiinni myös. Se johtuu yksinkertaisesti siitä syystä että nautinto on niin suuri/valtava että siinä antaudutaan tunteiden vietäväksi. Minulle suutelu on aika tärkeä tekijä meidän suhteessa. Olisi aika iso järkytys jos mieheni kieltäytyisi suutelemasta minua.

    • piks

      1. oletko nainen vai mies?
      nainen, 18

      2. pidätkö _yleensä_ suudellessa silmät auki vai kiinni?
      KIINNI.

      3. entäs kumppanisi?
      en kattele. en jaksa katella sen rumaa naamaa.

    • suutelija

      1. olen mies
      2. silmät auki
      3. kumppaneilla molempia tapoja, joskus kiinni joskus auki

    • mii

      Olen nainen ja pidän silmät kiinni suudellessa. Tuntuisi epänormaalilta pitää silmät auki. Todellakin oma poikaystäväni pitää silmät auki.. Hassua mutta tuo joidenkin selitys kuulostaa ihan järkevältä :)

    • diidi

      Olen nainen ja pidän silmät kiinni suudellessa. Tuntuisi epänormaalilta pitää silmät auki. Todellakin oma poikaystäväni pitää silmät auki.. Hassua mutta tuo joidenkin selitys kuulostaa ihan järkevältä :)

      • Riikka

        Itse pidän yleensä silmät auki ja mieheni taas kiinni.
        Silmät kiinni suutelija on kuulemma romanttinen ihminen ja silmät auki suutelija taas ei niin romanttinen :)


    • MananTytär85

      1. Naispuolinenhan minä

      2. Usein pidän silmät auki, en kokonaan, mutta kutenkin niin että näen jotain.

      3. Suutelee silmät kiinni.

      Harmittaa hiukan tuo, että mieheni pitää silmiään kiinni suudellessa. Itse asiassa harmittää vielä enemmän nyt, kun luin näitä vastauksia ja useat miehet pitävät silmiään auki. Miksi minä sain sellaisen miehen kun pitää kiinni.:DD No ei en valita, hän on muuten täydellinen, hevarimieheni.;>

      Itse tykkään pitää silmiä auki, koska mieheni näyttää niin suloiselta suudellessaan ja hänen ilmeensä on niin keskittynyt.:>

    • Mia_

      1. Nainen..
      2. kiinni pidän..
      3. Yleensä auki. Ahdistavaa huomata tai tuntea kun itse keskittyneenä suutelee ja toinen mollottaa silmät auki. Tulee sellainen tunne että hän ei olisi oikein täysillä tilanteessa mukana.. :S en sit tiedä..

    • minä

      1. nainen
      2. kiinni
      3. kiinni

    • kia

      nainen olen.. itse pidän silmät kiinni mitä nyt joskus kurkannut ;)
      poikaystävällä myös kiinni..

      oliko tuolla jossai että romanttisella tyypillä silmät kiinni tai jtn? vois pitää paikkaansa koska itse olen sellainen haaveilija tyyppi ja poika myös.. hellä ja lämmin. ei mikää kourija X)

    • N 30v

      1. olen nainen
      2. pidän yleensä silmät kiinni
      3. Mörrikällä on joskus silmät vähän raollaan

      Itse pidän silmät kiinni melkein automaattisesti,koska suudellessa tuntuu ettei jalat pysy maassa ;). Ehkäpä se on jäänne ihmisen alkuajoilta, kun pyrittiin suojaamaan silmät mahdolliselta hyökkäykseltä.

    • rtgsrtsr

      1. nainen
      2. kiinni
      3. lähes aina auki

    • nappi1hhbhh

      nainen , pidän joskus auki joskus kiinni riippuu , onko pusu vai vähän pidempi, mies pitää kiinni.

    • vierasvaan

      Nainen
      Pidän itse kiinni ja tämänhetkinen kumppani pitää pääasiassa auki

    • nuoripoikaa--92

      Mies
      Itse pidän kiinni, ihmettelen miten mies pitää silmiä auki "visuaalisen" nautinnon saamisesta. Suutelussa se naisen naama on kuitenkin niin lähellä, että eipä siitä mitään isompaa kuvaa saa. Hetkeksi pystyy tarkentamaan näkönsä niin liki, mutta rupee sattumaan aika nopeeta ja automaattisesti "kohdennus" katoo. Kokeilkaapas ihan piruuttanne kuinka likeelle silmää saatte sormenpään niin, että näätte sen vielä selvästi.
      Kumppani pitää kiinni kanssa. Paljon läheisempi tunne, ja tietyllä tavalla luottamus toiseen, että päästää niin liki tietämättä ihan tarkalleen (noh, aika tarkasti :D) mitä toinen tekee.

    • mimmiiiii

      Olen nainen ja pidän kyllä silmiä enimmäkseen kiinni..mutta välillä on ihana katsoa kun mies on niin täysillä mukana suutelemisessa..varsinkin jos oma käteni on jossain herkässä paikassa juuri silloin. ;) Silloin miehellä on usein silmät kiinni. Silmät kiinni kuitenkin yleensä, miehellä taas ne on usein auki. Aaah, ihanaa..loistava pitkä suutelu jossa vähän kieltä mukana on enemmän kuin tuhat pikku pusua!

    • nuorinainen--

      1. oletko nainen vai mies?
      - nainen, tyttö tavallaan vielä
      2. pidätkö _yleensä_ suudellessa silmät auki vai kiinni?
      - kiinni! tuo nautinnon, suuteli sitten poikaa tai tyttöä, kaveria tai tuntematonta!
      3. entäs kumppanisi?
      - kiinni yleensä, ainakin näyttäisi järkevämmältä! Eihän siihen voi tavallaan kiinnittää huomiota, kun itse on silmät kiinni;)

      Ja aah, poika tai kaveri (kaverit on minulla suurimmaksi osaksi tyttöjä)
      on ihana suudella pitkään kielen kanssa ja oikein antaumuksella, kiihkeästi imuutellen !

    • <xcb<zxbc

      oon mies,
      suutelen yleensä silmät kiinni tai no riippuu vähä tilanteesta,mut silmät kiinni on mukavampi :)
      tyttöystävällä silmät kiinni,paitsi pikkupusuissa ja autolla ajon aikana ;)

    • missarmeija

      olen nuori nainen ja suutelen tottakai silmät kiinni, kuten kumppanini; me kummatkin vitsailemme vain että pussaisimme silmät auki, koska se olisi mielestämme todella outoa :D (paitsi jos annamme pikapusun niin silloin on silmät yleensä auki kun ei kerkii kiinni laittaa)

    • hirkko

      Olen mies ja pidän silmät kiinni. Pitäisin ne kyllä auki, mutta se ei ole mahdollista sillä aina kun joku tulee naamaani kiinni, niin silmäni menevät kiinni itsestään tai alan räpyttelemään niitä holtittomasti (en pysty hallitsemaan sitä). Parempi siis pitää silmät suosiolla kiinni.

    • OMGxd

      Oon nainen ja pidän myös silmät kiinni. poikaystäväni pitää silleen melkein kiinni :)

    • mun muru

      1. oletko nainen vai mies? Nainen
      2. pidätkö _yleensä_ suudellessa silmät auki vai kiinni? Kiinni.
      3. entäs kumppanisi? Se pitää auki tai silleen söpön nauttivasti raollaan. Aina välillä kurkkaan sitä, kun se näyttää niin hassun söpöltä :DD

    • ahmattilainen

      1. Nainen
      2. molempia teen, mieluummin kii mut joskus uteliaisuudesta avaan
      3. yleensä kii, harvemmin kattelee mua pussatessa

      Voisko se silmien kii pitäminen johtua siitä et ku sillo ollaan nii lähekkäin et sit on helpompi pitää kii kui kattoo toista kieroon? Ja sit ku leffoissa aina on silmät kii nii tulisko sieltä sit joku "suutelun malli"

    • Nainen 34

      1. Nainen
      2. Raollaan tai kiinni. En koskaan pidä täysin auki, koska minusta se on kuin seinään tuijottaisi
      3. entäs kumppanisi? Edellinen exä piti auki

    • jjjees

      1.nainen
      2. todella kiihkeissä suudelmissa pidän silmiä kiinni . Muissa pidän auki .
      3. kumppani pitäää välillä kiinni välillä myös auki :)

    • kulllllllll

      mies oon ja pidän silmiä auki lähes aina, joskus kiinnikin. Tyttöystävä vaan on niin ihanan näkönen siitä läheltä :) hän pitää silmiään kiinni.

    • voih

      1. mies
      2. kiinni, tosin aina silloin tällöin täytyy kaunista kumppania kurkata :)
      3. kyllä ne naiset näyttäisivät aina silmät suljettuina olevan

    • moijjkjnhkl

      1.nainen
      2.auki
      3. mies pitää auki

    • -93

      1. nainen
      2. kiinni, tosin välillä vilkuilen ;)
      3. mies pitää kiinni melkein aina

    • twetwetew

      1. Nainen
      2. Kiinni
      3. Yleensä auki

    • Newwwbie

      Itellä on vähän kokemusta, mutta eka suudelma oli sellainen et pidin silmiä raollaan auki, koska tuntui siltä että auttoi kun "näen" mitä teen. Ei se auttanut mitään. Heti suuteleminen helpottui ja muuttui kun pistin silmät kiinni. Se on kosketusaistin hommaa se suuteleminen. Silmät kiinni ja tunne toisen lämpö, liike ja kosteus. Anna käsiesi tunnustella häntä. Heti uppoutuu johonkin toiseen maailmaan.

    • roskapostirobotti18

      sain just mun ekan pusun ja oon 18-vuotias tytto. ite laitoin iha ajattelematta simmut kiinni. Olipa sekin mukavaa. En sitten tiedä tästä jätkästä, kun en nähnyt

    • nainen juuri

      Olen nainen ja suutelen silmät auki. Tuntuisi oudolta pitää niitä kiinni. Mutta nyt juuri suutelin juuri miestä, jonka huomasin pitävän silmiä kiinni. Ensimmäinen kerta sellainen mies tuli vastaan, en tiedä mitä ajatella. Toivottavasti hän piti tilanteesta ja toivottavasti ei kuvitellut siihen minun tilalleni jotakuta muuta naista silmät kiinni pitäessään...

    • Close your eyes <3

      Suutelemisen tappaa se jos toisella on silmät auki!!!
      Ahdistavaa kun toinen möllöttää herkän hetken aikana.

      1. Olen nainen
      2. Pidän silmät kiinni suudellessa.
      3. Kumppanikin onneksi pitää silmät kiinni.

    • :)

      1. mies
      2. Pidän joskus silmöt kii mut yleensä auki :)
      3. Kiinni

    • piippiipp

      Olen nainen ja musta tuntuu, että pidän yleensä silmiä raollaan, joskus varmaan suljen kokonaan. Voi olla etten oo niin kauheen romanttinen.
      Kumppaneilla yleensä sama.

    • hihihihih

      1. nainen
      2. auki JA kiinni, mutta useimmiten kiinni
      3. kumpaakin:)

      meillä on yleensä samaan aikaan silmät auki jos on, on höpsöö ku katotaa toisia ja tehää joku ilme c:

    • Anonyymi

      Nainen, kiinni, auki

    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8634
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2332
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe