Nuoren heikotuskohtaukset

Anonyymi

Oon 15v tyttö, ei perussairauksia. Mulla tulee usein etenkin treenien jälkeen, mutta myös pari kertaa koulussa semmonen kohtaus, että alkaa tärisemään, pyörryttää, ei pysty puhumaan tai puhumisesta ei saa selvää, muiden mukaan oon ihan valkonen, vaikea tasata hengitystä, enkä näe mitään. Oon pari kertaa mitannut verensokerin näiden aikaan ja ollut noin 11 3h syömisen jälkeen, mutta verensokeri ei pysy kauan korkealla. Häiritsee, kun en enään pysty treenaamaan normaalisti. Muuten juon paljon ja herään useaan kertaan juomaan öisin. Oon väsynyt ja nukun joka päivä päikkärit. Välillä näkyy myös erilaisia pisteitä ja kuvioita silmissä. Pari kertaa pyörtynyt ja muutama aivotärähdys tullut tässä alle vuoden sisällä. Osaiskohan joku sanoa mikä mahtaa olla? Ja kyllä tiedän että tää on keskustelu palsta ei lääkäri.

3

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä tuo liittyy alkavaan diabetekseen.
      2h ruokalun jälkeen pitäis terveellä olla jo alle 6 sokerit ja ei missään vaiheessa pitäis nousta tuolle tasolle missä sinulla on 3h jälkeen ruokailusta.
      Menethän pikimmiten terveydenhoitoon ja pyydä tekemään kunnolliset aiheeseen liittyvät tutkimukset.

      Muista ruokailla säännöllisesti ja 2h välein on hyvä syödä välipalaa. Ei mitään nopeaa sokeria, vaan esim ruisleipä ja maitolasi on hyvä, jos oireita ilmaantuu.
      Rauhallinen lenkkeily 130- 140 sykkeellä on myös hyväksi polttamaan ylimääräistä sokeria ja tasaa ja parantaa oloa koko illaksi sen jälkeen.

      Ethän käytä melatoniinia? Minulla nimittäin vastaavia oireita ilmaantui aika pian melatoniinin käytön aloittamisen jälkeen. Otin myös influenssa rokotteen noihin aikoihin. Tiedetään, että rokotteetkin saattaa laukaista autoimmuuni sairauden kuten diabetes. Jotain häikkää on siis itsellänikin ollut viimeiset 3v ja on edelleen ja kyllä se liittyy verensokereiden heittelyyn.

      Ennen salia syö kunnon ateria ja laita vesipulloon myös loraus mehutiivistettä. Nämä auttoivat itselläni liittyen sali treeneihin.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta! En käytä melatoniinia. Täytyypä kokeilla noita vinkkejä ja käydä lääkärissä.


    • Anonyymi

      Vielä jatkoa edelliseen, niin nuo silmissä näkyvät kuviot ja puheen häiriöt liittyvät todennäköisesti auralliseen mikreenikohtaukseen.

      T. Ed.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe