Välitysyhtiöillä on typeriä alennuksia, joiden avulla haaveillaan ajojen lisääntyvän. Näin ei tietenkään ole tapahtunut. Alennukset eivät ole lisänneet ajoja.
Välitysyhtiöt ovat tehneet myös järjettömiä sopimuksia julkisen sektorin toimijoiden kanssa. Voiko mikään olla tyhmempää kuin polkea lakisääteisten kuljetuksien hintoja, koska ne on ostettava millä hinnalla hyvänsä. Välitysyhtiöiden dorkat polkevat hintoja, silloin kun ne voisi moninkertaistaa, vähintään tuplata.
Hinnan alennus tarkoittaa pienempää palkkaa yrittäjälle ja kuljettajalle, joten kaikki alennetuilla hinnoilla olevat kyydit kannattaa aina hylätä. Käytännössä se on varastamista autoilijoilta ja kuljettajilta, ja varkaat pitäisi
Välitysyhtiöt polkevat yrittäjien ja kuljettajien palkkoja
24
654
Vastaukset
- Anonyymi
Islamilaisen tasavallan rikoslain mukaan raajojen amputaatiota voidaan harkita varkaustapauksissa.
- Anonyymi
Joo, mitä jää käteen sairaalan sisäinen, hae asiakas ylimmästä kerroksesta, pue vaatteet asiakkaalle, vie asiakas sisälle ylimpään, odotustaksaa ym. Lisiä EI SAA OTTAA. Ei mitään jää, vapaaehtoistyötä. Aivan hullua. Tai vammaispalvelun asiakas on 30 minuuttia myöhässä, siinähän odotat ilmaiseksi, odotustaksaa ei saa ottaa.
- Anonyymi
Toisin sanoen sinua on kustu silmään.
- Anonyymi
Jouduin kerran viemään asiakkaan päivystykseen ja jäädä odottamaan niin kauan että hoitajat ottavat. Koska maksoi omavastuun niin en saanut edes odottamisen ajan pitää puntaria päällä. Odotin tunnin asiakkaan kanssa ihan omaan piikkiin. Kyllä vitutti. Samalla vitutuksella irtisanouduin kuljettajan virastani enkä ole katunt
- Anonyymi
Asiakkaan kuuluu maksaa odotus ja lisät itse.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä että järjen köyhyyttä laskea yhteiskunnan keikkojen hintoja kun niitä pitäisi nostaa. Ainakin täällä moni keikka on joko kannattamaton tai lähes kannattamaton. Kuluttajakyydit eivät juuri ole lisääntyneet, päinvastoin. Kiitos kuuluu Helsingin simpansseille jotka ovat pilanneet alan maineen. Kuluttajat kun muutenkin käyttävät taksia lähinnä silloin kun on pakko tai ovat menossa ravintolaan, tapahtumaan tms. Ei kukaan aja taksilla sen takia kun hinnat on vähän laskeneet.
- Anonyymi
Olet täysin oikeassa. Tavallisia taksin käyttäjiä ei hinta kiinnosta koskaan, ja yhteiskunnan kustantamilla matkoilla kulkevia vieläkin vähemmän.
Välistävetopuljut ovat tuhonneet koko toimialan. Pitäisi sopia, että jätetään vaikka kelakyydit ajamatta pariksi viikoksi. Jos se ei tehoa niin lopetetaan koulukyydit. Jos sekään ei auta, niin joukkoirtisanoutuminen kelasopimuksista, niin alkaa hinta kiinnostamaan.
Taksialan yrittäjien pitäisi perustaa yhdistys, joka valvoo etujamme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet täysin oikeassa. Tavallisia taksin käyttäjiä ei hinta kiinnosta koskaan, ja yhteiskunnan kustantamilla matkoilla kulkevia vieläkin vähemmän.
Välistävetopuljut ovat tuhonneet koko toimialan. Pitäisi sopia, että jätetään vaikka kelakyydit ajamatta pariksi viikoksi. Jos se ei tehoa niin lopetetaan koulukyydit. Jos sekään ei auta, niin joukkoirtisanoutuminen kelasopimuksista, niin alkaa hinta kiinnostamaan.
Taksialan yrittäjien pitäisi perustaa yhdistys, joka valvoo etujamme."Tavallisia taksin käyttäjiä ei hinta kiinnosta koskaan"
Ai ei vai kiinnosta koskaan? Kyllä varmaan kiinnostaa kun pitää omasta pussista maksaa!
"Taksialan yrittäjien pitäisi perustaa yhdistys, joka valvoo etujamme."
Et taida tietää taksi-alasta mitään.
Se yhdistys on taksiyrittäjien edunvalvoja Taksiliitto! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tavallisia taksin käyttäjiä ei hinta kiinnosta koskaan"
Ai ei vai kiinnosta koskaan? Kyllä varmaan kiinnostaa kun pitää omasta pussista maksaa!
"Taksialan yrittäjien pitäisi perustaa yhdistys, joka valvoo etujamme."
Et taida tietää taksi-alasta mitään.
Se yhdistys on taksiyrittäjien edunvalvoja Taksiliitto!Suurin osa suomalaista käyttää taksia 0-2 kertaa vuodessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tavallisia taksin käyttäjiä ei hinta kiinnosta koskaan"
Ai ei vai kiinnosta koskaan? Kyllä varmaan kiinnostaa kun pitää omasta pussista maksaa!
"Taksialan yrittäjien pitäisi perustaa yhdistys, joka valvoo etujamme."
Et taida tietää taksi-alasta mitään.
Se yhdistys on taksiyrittäjien edunvalvoja Taksiliitto!Taksiliitto ei valvo kuin omaa etuaan. Jos yrittäjien ja kuljettajien etuja valvottaisiin, niin alalla ei olisi alipalkkausta, ihmiskauppaa, hyväksikäyttöä, välitysyhtiöiden työvuorolistoja, kartellien määräämiä hintoja yrittäjille jne. Alalla ei ole ainuttakaan asiaa joka toimisi lakien mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa suomalaista käyttää taksia 0-2 kertaa vuodessa.
Tavis tilaa taksin pikkujouluna ja ehkä jonakin muuna juhlana, jolloin hinnalla ei ole mitään väliä.
Muut käyttäjät saavat maksun työnantajalta tai matkakulujen vähennyksiin, jolloin hinnalla ei ole mitää väliä.
Vain alipalkattu köyhä taksiyrittäjä luulee muutamalla eurolla olevan jotain merkitystä. Tavallista palkkaa nauttivalle se on yhdentekevää. Suomalainen ansaitsee keskimäärin reilut 3 600 euroa kuukaudessa, joten lanttienne kanssa leikkiminen ei kiinnosta ketään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet täysin oikeassa. Tavallisia taksin käyttäjiä ei hinta kiinnosta koskaan, ja yhteiskunnan kustantamilla matkoilla kulkevia vieläkin vähemmän.
Välistävetopuljut ovat tuhonneet koko toimialan. Pitäisi sopia, että jätetään vaikka kelakyydit ajamatta pariksi viikoksi. Jos se ei tehoa niin lopetetaan koulukyydit. Jos sekään ei auta, niin joukkoirtisanoutuminen kelasopimuksista, niin alkaa hinta kiinnostamaan.
Taksialan yrittäjien pitäisi perustaa yhdistys, joka valvoo etujamme.Kyllä kuluttajaa kiinnostaa taksin hinta. Kuluttajaa kiinnostaa aina hinta. Ainoa, keitä hinnat ei kiinnosta, on päättäjät koska veroraha on loputonta ja sit kun ne loppuu niin otetaan miljardi velkaa.
Kuluttaja ei ajele taksilla sen takia kun hinta vähän laskenut. Se oli pointti eikä se, ettei hinta kiinnosta. Suomalaiset käyttää taksia keskimäärin 1,5krt/vuosi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kuluttajaa kiinnostaa taksin hinta. Kuluttajaa kiinnostaa aina hinta. Ainoa, keitä hinnat ei kiinnosta, on päättäjät koska veroraha on loputonta ja sit kun ne loppuu niin otetaan miljardi velkaa.
Kuluttaja ei ajele taksilla sen takia kun hinta vähän laskenut. Se oli pointti eikä se, ettei hinta kiinnosta. Suomalaiset käyttää taksia keskimäärin 1,5krt/vuosi.Minua ei ainakaan kiinnosta taksin hinta. Ainahan ne lyhyet matkat maksaa vain muutamia kymppejä, harvoin edes viittäkymppiä. Enemmän kiinnostaa auton taso ja kuka sitä kuljettaa. Sen vuoksi taksia tilatessa kerron aina auto- ja kuljettajavaatimukset. Asemalta on helppo valita paras auto, kun ei ensimmäistä autoa tarvitse ottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua ei ainakaan kiinnosta taksin hinta. Ainahan ne lyhyet matkat maksaa vain muutamia kymppejä, harvoin edes viittäkymppiä. Enemmän kiinnostaa auton taso ja kuka sitä kuljettaa. Sen vuoksi taksia tilatessa kerron aina auto- ja kuljettajavaatimukset. Asemalta on helppo valita paras auto, kun ei ensimmäistä autoa tarvitse ottaa.
Ei taida taksit jonottaa pihallesi. Lienet joku kaikesta pätevä pikkupomo joka on kuningas siellä Mertsedeksen takapenkillä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa suomalaista käyttää taksia 0-2 kertaa vuodessa.
Niin, koska pitävät kalliina!
- Anonyymi
Kuljettajat eivät ymärrä palkkauksesta yhtään mitään. Kunhan saavat juoruta ja haista pahalle työmaallaan.
- Anonyymi
Tyhjän saa pyytämättäkin, sitä ei moni ymmärrä. Ei työnteko enään ole kannattanut pitkiin aikoihin. Helpomalla pääsee kun esim. Muuttaa työttömyyskuntaan ja ilmoittautuu työttömäksi, Kela maksaa kaiken ja on paljon vapaata, voi käydä vaikka salilla joka päivä vähän myös tutkailemassa ja matkustella. Ihan kuin rahaakin olisi enemmän kun ei ole autoa työmatkaoihin etc. Polkupyörällä ja kävellen pääsee kivasti.
- Anonyymi
Ei Kelan rahoilla matkustella muualle kuin naapurikylään. Koska sinunlaisia ihmisiä on Suomi väärällään, joudumme me työssäkäyvät keskituloiset elättämään tuollaisia loisia. Jossain on vika, jos loiset pärjää suurinpiirtein paremmin kuin keskituloinen. Suomessa on EU:n huonoin ostovoima keskituloisilla. Kiitos loisijoiden.
- Anonyymi
Välitysyhtiö ei maksa palkkaa. Yrittäjät niitä kuljettajien palkkoja polkee. Alepan kassa saa saman palkan vaikka tuote taksimunkit ovat iltaisin -60%.
- Anonyymi
Huono vertaus. Kuivuneet munkit pitää saada myytyä mihin hintaan vaan mutta taksimatka ei "pilaannu". Toki munkkeja voi aina myydä 60% halvemmalla kuin muut jos vaan on koko ajan jono tiskillä.
Sama pätee taksikyyteihin: Hyvin voi ajaa Kelakyytejä hinnalla joka on puolet nk. normaalitaksasta, mutta niitä pitää sitten olla koko ajan.
Tämä sopii nuorille , innokkaille ja ajohalukkaille taksareille, mutta tällainen vanha konkari mieluummin istuksii tolpalla ja ajaa silloin tällöin rahakkaan kyydin. Niitä Kelakyytejähän ei kai kenenkään ole pakko ryhtyä ajamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono vertaus. Kuivuneet munkit pitää saada myytyä mihin hintaan vaan mutta taksimatka ei "pilaannu". Toki munkkeja voi aina myydä 60% halvemmalla kuin muut jos vaan on koko ajan jono tiskillä.
Sama pätee taksikyyteihin: Hyvin voi ajaa Kelakyytejä hinnalla joka on puolet nk. normaalitaksasta, mutta niitä pitää sitten olla koko ajan.
Tämä sopii nuorille , innokkaille ja ajohalukkaille taksareille, mutta tällainen vanha konkari mieluummin istuksii tolpalla ja ajaa silloin tällöin rahakkaan kyydin. Niitä Kelakyytejähän ei kai kenenkään ole pakko ryhtyä ajamaan.Kelakyydit ovat yhteiskunnan järjestämää rikollisuutta. Ne ovat synnyttäneet alipalkkaukset, verojen, vakuutuksien ja sosiaalimaksujen maksamatta jättämisen ja sairaiden ihmisten ala-arvoisen kohtelun.
- Anonyymi
VÄLITYSYHTIÖT MÄÄRÄÄVÄT HINNAT, AJOT, TYÖVUOROT, MIKÄ YRITYS AJAA MINKÄKIN AJON, KIELTÄVÄT VÄLITYKSEN ULKOPUOLISET AJOT jne..
Oikeusvaltioissa kilpailevien yritysten väliset kilpailunrajoitukset eli kartellit ovat vakavimpia kilpailunrajoituksia. Suomessa julkisesti harjoitettu rikollisuus on sallittua, vaikka asia on kaikkien viranomaisten tiedossa, myös ELY-keskuksien ja Kilpailu- ja kuluttajaviraston. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kelakyydit ovat yhteiskunnan järjestämää rikollisuutta. Ne ovat synnyttäneet alipalkkaukset, verojen, vakuutuksien ja sosiaalimaksujen maksamatta jättämisen ja sairaiden ihmisten ala-arvoisen kohtelun.
Eihän yhteiskunta pakota ketään ajamaan kelakyytejä, sen voi itse valita mitä ajaa tai tekee !
- Anonyymi
Nyt munkkimasut ottaa ihan rauhallisesti, se on ikan omaa tyhmyyttä jos huonolla palkalla tekee töitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1445720
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253566Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1172789- 472488
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2631851- 291839
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt491790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201616- 321587
- 281530