Kuinka kierrätätte esimerkiksi pussinsulkimet joissa on muovia mutta myös metallia.
En tiedä pitääkö pussinsuljin laittaa pienmetallinkeräykseen vai muovin keräykseen?
Vaikka kyseessä pieni kappale muovia ja metallia mutta jos ajatellaan että joka ihmistä kohden vuosittain tulisi kaksi pussinsuljinta ja karkeasti lasketaan Suomen kansalaisten määrä 5milj. ja pussinsuljin on noin 2cm pitkä niin tuollaista muovi/metalli nauhaa on siis 10 000000 cm jotka pitäisi kierrättää. Todellisuudessa pussinsulkimia käytetään paljon enemmän.
Olisiko tuottava bisnes jos ilmoitan osoitteeni mihin voisi jokainen ihminen, jolla on pussinsulkimia, lähettää ne minulle. Ne voisi kerätä vuoden ajalta talteen ja lähettää sitten paketissa minulle.
Kierrätys Kuopiossa?
5
70
Vastaukset
- Anonyymi
meinaako aloittaja eläkepäivien ratoksi sitten vedellä ne metallilangat siitä muovista erilleen, laitella ne metallikeräykseen ja muovit muovikeräykseen?
Eihän nyt jätteitä ole mitään järkeä alkaa postittelemaan, postimaksut on järjettömän kovia nykyään. Toista se oli varmaan Valkeisen papan nuoruudessa...- Anonyymi
Pussinsulkimet voi oikaista ja käyttää uudelleen.
- Anonyymi
Jos vaikka pussinsulkimen metallilangat painaa 1g ja jokainen kansalainen lähettää mulle yhden sulkimen niin mulla olisi reilusti yli 5 milj. grammaa metallia!
- Anonyymi
Ohje on: Jos et tiedä mihin kuuluu, silloin sekajätteeseen. Jos epäilet sekajätteenkin olevan väärä paikka, metsän reunus on oikea paikka.
- Anonyymi
Jätekukon sivulla on lajitteluohjeet, voi hakea kätevästi vaikka pussinsulkija nimellä. Pussinsulkija metalliin jos on metallia sisältävä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1656074- 1471684
- 1131478
- 511240
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️43849Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢28824Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu91785Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5749- 41709
Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan218692