Kansainvälisen energiajärjestön IEA:n mukaan maanteiden nopeusrajoitusten alentaminen 10 kilometrillä alentaisi polttoaineen kulutusta 290 000 öljybarrelilla päivässä. Jos mukaan otetaan raskas liikenne, vähenisi kulutus vielä 140 000 barrelilla.
Ajakaa siis hitaammin, ellette halua tukea verilöylyä.
Alinopeutta ajamalla vastustat sotaa
107
942
Vastaukset
- Anonyymi
Alinopeudesta tuli mieleen, että joko niitä vähimmäisnopeuden määrääviä merkkejä on laitettu jonnekin?
- Anonyymi
Kyllä toisten liikkumiselle voi tuottaa hidastusta , haittaa, häiriötä, ja vaaraa ilman vähimmäisnopeus merkkejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä toisten liikkumiselle voi tuottaa hidastusta , haittaa, häiriötä, ja vaaraa ilman vähimmäisnopeus merkkejä.
Juu, Toyotalla ainakin, ne sedät nimittäin kehtaa ja haluaa tehdä kerrankin jotain mitä osaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä toisten liikkumiselle voi tuottaa hidastusta , haittaa, häiriötä, ja vaaraa ilman vähimmäisnopeus merkkejä.
Millä tavoin? Ajamalla alle suurimman sallitun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, Toyotalla ainakin, ne sedät nimittäin kehtaa ja haluaa tehdä kerrankin jotain mitä osaa.
Tiodossa on pari pari kaveria jotka oman ilmoituksensa perusteellä, ajavat Toyotaa varsin "häävimmillä" kulkineilla muuta liikennettä huomattavasti hidastaen , haitaten häiriten , ja vaarantaen ilman vähimmäisnopeus merkkejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavoin? Ajamalla alle suurimman sallitun?
Vastasit itse kysymykseesi, kun keli ja olosuhteet ei muuta edellytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastasit itse kysymykseesi, kun keli ja olosuhteet ei muuta edellytä.
Siitä tosin ei koidu hidastusta , haittaa, häiriötä, eikä varsinkaan vaaraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastasit itse kysymykseesi, kun keli ja olosuhteet ei muuta edellytä.
Oleko todella sitä mieltä, että alle suurimman sallitun ajamiseen pitää olla kelistä tai olosuhteista tuleva _syy_?
Nopeusrajoitus on suurin sallittu nopeus tiellä. Sitä ei tarvitse mistään syystä ajaa, jos ei halua. Kaikki nopeudet siitä alaspäin ovat sallittuja. Kunhan liikkuminen on sen verran vakaata ja ennakoitavaa, ettei siitä ole suoranaista vaaraa muille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä tosin ei koidu hidastusta , haittaa, häiriötä, eikä varsinkaan vaaraa.
Tottakai koituu jos keli on kesäisen hyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oleko todella sitä mieltä, että alle suurimman sallitun ajamiseen pitää olla kelistä tai olosuhteista tuleva _syy_?
Nopeusrajoitus on suurin sallittu nopeus tiellä. Sitä ei tarvitse mistään syystä ajaa, jos ei halua. Kaikki nopeudet siitä alaspäin ovat sallittuja. Kunhan liikkuminen on sen verran vakaata ja ennakoitavaa, ettei siitä ole suoranaista vaaraa muille.Kyllä.
Se reilusti alle rajoituksen ajaminen hyvässä kelissä on juurikin sitä vakauden puutetta ja ennakoivattomuutta josta on suoranaista vaaraa muille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä.
Se reilusti alle rajoituksen ajaminen hyvässä kelissä on juurikin sitä vakauden puutetta ja ennakoivattomuutta josta on suoranaista vaaraa muille.Hitaasti saa ajaa, jos siihen on perusteltu syy, eikä hitaasti ajaminen riko mitään lakipykäliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai koituu jos keli on kesäisen hyvä.
Ei koidu silloinkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hitaasti saa ajaa, jos siihen on perusteltu syy, eikä hitaasti ajaminen riko mitään lakipykäliä.
Tottakai saa ajaa, mutta hyvässä kelissä sillä hitaammalla ajollaan aiheuttaa sitä vakauden puutetta ja ennakoivattomuutta ja jopa vaaraa muille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei koidu silloinkaan.
Aina koituu, erikoisesti hyvässä kesäisessä kelissä ajettaessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina koituu, erikoisesti hyvässä kesäisessä kelissä ajettaessa.
Ei koidu, ei erikoisesti eikä tavanomaisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai saa ajaa, mutta hyvässä kelissä sillä hitaammalla ajollaan aiheuttaa sitä vakauden puutetta ja ennakoivattomuutta ja jopa vaaraa muille.
Kaikkien on otettava muiden tekemiset omassa toiminnassa huomioon.
"4 §
Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus
Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."
Esim. jos moottoritie on jonoutunut ja oikea kaista matelee (esim. 60-70 km/h), niin ei sillä vasemmallakaan kaistalla silloin pidä ajaa suurinta sallittua nopeutta. Silloin pitää ottaa tilanne huomioon ja sovittaa se oma tekeminen ja nopeus vallitseviin olosuhteisiin ja tilanteeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkien on otettava muiden tekemiset omassa toiminnassa huomioon.
"4 §
Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus
Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."
Esim. jos moottoritie on jonoutunut ja oikea kaista matelee (esim. 60-70 km/h), niin ei sillä vasemmallakaan kaistalla silloin pidä ajaa suurinta sallittua nopeutta. Silloin pitää ottaa tilanne huomioon ja sovittaa se oma tekeminen ja nopeus vallitseviin olosuhteisiin ja tilanteeseen.Ja miksi vasemmalla kaistalla ei voisi ajaa suurinta sallittua jos ja kun se kaista on tyhjä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oleko todella sitä mieltä, että alle suurimman sallitun ajamiseen pitää olla kelistä tai olosuhteista tuleva _syy_?
Nopeusrajoitus on suurin sallittu nopeus tiellä. Sitä ei tarvitse mistään syystä ajaa, jos ei halua. Kaikki nopeudet siitä alaspäin ovat sallittuja. Kunhan liikkuminen on sen verran vakaata ja ennakoitavaa, ettei siitä ole suoranaista vaaraa muille.Se on juuri näin. Tosin on myös kohteliasta muita kohtaan ajaa mahdollisimman lähellä nopeusrajoituksen nopeutta kun keli ja olosuhteet sen mahdollistavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja miksi vasemmalla kaistalla ei voisi ajaa suurinta sallittua jos ja kun se kaista on tyhjä?
Jos et ymmärrä nopeuserojen mahdolista vaarallisuutta tilanteessa, niin sitten ei voi mitään.
- Anonyymi
Mitä on alinopeus? onko se -80km/h tai -100km/h?....
- Anonyymi
Se on nopeus mikä on alle tieosuudelle määrätyt nopeuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on nopeus mikä on alle tieosuudelle määrätyt nopeuden.
Ei ole, koska nopeusrajoitus on suurin sallittu nopeus, eli "kattonopeus". Alle rajoituksen saa ajaa ja pitääkin tietyissä tilanteissa ajaa. Alinopeutta se ei kuitenkaan ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole, koska nopeusrajoitus on suurin sallittu nopeus, eli "kattonopeus". Alle rajoituksen saa ajaa ja pitääkin tietyissä tilanteissa ajaa. Alinopeutta se ei kuitenkaan ole.
Kyllä se käytännössä on nopeus jota on tarkoitettu käytettävän tieosuudella. Liikenne sujuu, kun kaikki ajavat samaa nopeutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se käytännössä on nopeus jota on tarkoitettu käytettävän tieosuudella. Liikenne sujuu, kun kaikki ajavat samaa nopeutta.
Jos tieosuudella on jokin tietty nopeus, jota hitaammin ei saa ajaa, niin se on merkitty asianmukaisella liikennemerkillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tieosuudella on jokin tietty nopeus, jota hitaammin ei saa ajaa, niin se on merkitty asianmukaisella liikennemerkillä.
Liikenteen häritseminen on rangaistava teko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikenteen häritseminen on rangaistava teko.
Niin on. Miten se tähän asiaan liittyy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on. Miten se tähän asiaan liittyy?
Alinopeudella matelu on liikenteen häirintää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alinopeudella matelu on liikenteen häirintää.
Tuo on totta. Nopeuden tulee olla vähintään se, minkä vähimmäisnopeusmerkki määrää. Niitä ei tosin taida vielä paljoa olla. Muilla teillä se on sitten poliisi, jonka harkinnassa on, milloin jokin nopeus on niin hidas, että se häiritsee pippeli liikennettä. Ei muut autoilijat, vaan poliisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikenteen häritseminen on rangaistava teko.
Juu, ja monesti ylinopeutta ajavat häiritsevät sujuvaa ajamistani ja ohitukseen lähtöjäni moottoritiellä tulemalla ylinopeutta vasenta kaistaa, niin että itse joudun hidastamaan edellä ajavan taakse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta. Nopeuden tulee olla vähintään se, minkä vähimmäisnopeusmerkki määrää. Niitä ei tosin taida vielä paljoa olla. Muilla teillä se on sitten poliisi, jonka harkinnassa on, milloin jokin nopeus on niin hidas, että se häiritsee pippeli liikennettä. Ei muut autoilijat, vaan poliisi.
Poliisi ei toistaiseksi, valitettavasti määrittele sitä mitä poikkeava kehitysvammainen kuski pippelinsä ohjaamana saa liikenteessä ajaa. Oikein olisi ettei saisi ajaa ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ja monesti ylinopeutta ajavat häiritsevät sujuvaa ajamistani ja ohitukseen lähtöjäni moottoritiellä tulemalla ylinopeutta vasenta kaistaa, niin että itse joudun hidastamaan edellä ajavan taakse.
Ne hidastaa kyllä, kun siirryt niiden eteen ohituskaistalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on nopeus mikä on alle tieosuudelle määrätyt nopeuden.
No eikä todella ole! Suurin sallittu nopeus ei suinkaan ole ainoa sallittu nopeus. Sinä et varmaankaan aja koskaan alle 0,4 promillea veressä, koska sekin on suurin sallittu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alinopeudella matelu on liikenteen häirintää.
Kyllä, mutta se edellyttää todella hiljaista nopeutta, ehkä noin puolet sallitusta ja sitä ettei tarkoituksella päästä toisia ohi. Sellainen tietysti on rangaistavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne hidastaa kyllä, kun siirryt niiden eteen ohituskaistalle.
Jos niitä ylinopeutta ajavia on letka kohdallani, niin en voi siirtyä heidän eteen tai ylipäätään vasemmalle kaistalle, vaan joudun itse hidastamaan edessäni olevan taakse. Ylinopeusyrjöt häiritsevät siis tuossa tilanteessa sujuvaa ajamistani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos niitä ylinopeutta ajavia on letka kohdallani, niin en voi siirtyä heidän eteen tai ylipäätään vasemmalle kaistalle, vaan joudun itse hidastamaan edessäni olevan taakse. Ylinopeusyrjöt häiritsevät siis tuossa tilanteessa sujuvaa ajamistani.
Kyllä voit. Katsot välin, mihin menet, ja sitten menet siihen. Netaaksesi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä voit. Katsot välin, mihin menet, ja sitten menet siihen. Netaaksesi
...ne taaksesi jääneet hidastavat siksi aikaa, kun ohitat, ja kiihdyttävät sitten taas kun olet palannut ohituksen jälkeen oikeanpuoleiselle kaistalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä voit. Katsot välin, mihin menet, ja sitten menet siihen. Netaaksesi
Letkoissa ei välttämättä ole sellaisia välejä, johon voi vaaratta itsensä tunkea. Joutuu siis hidastamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Letkoissa ei välttämättä ole sellaisia välejä, johon voi vaaratta itsensä tunkea. Joutuu siis hidastamaan.
No sitten pitää hidastaa jos ja kun ei ole osannut/ osaa katsoa sopivaa väliä johon mennä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Letkoissa ei välttämättä ole sellaisia välejä, johon voi vaaratta itsensä tunkea. Joutuu siis hidastamaan.
Itselleni ei ole tuottanut ongelmia, mutta en ala väittää omaa kokemustani kaikenkattavaksi totuudeksi.
- Anonyymi
Tieliikennelaki ei tunne mitään alinopeutta. Nopeusrajoitusta hitaammin saa ajaa. Esim. 10 % hitaammin voi hyvin ajaa, eikä se ole vielä mitään "alinopeutta".
- Anonyymi
Sun kannattaa kerrata tuota tieliikennelakia . Kyllä sieltä löytyy alinopeus liikennemetkki .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun kannattaa kerrata tuota tieliikennelakia . Kyllä sieltä löytyy alinopeus liikennemetkki .
Ei löydy.
Siellä on merkki D10 Vähimmäisnopeus. Sitä ei säännön mukaan saa alittaa, ellei liikennetilanne sitä edellytä. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä "alinopeuden" kanssa. Se taas on kiireisten ihmisten keksimä termi autoilijalle, joka ajaa hitaammin kuin hän itse haluaisi edetä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei löydy.
Siellä on merkki D10 Vähimmäisnopeus. Sitä ei säännön mukaan saa alittaa, ellei liikennetilanne sitä edellytä. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä "alinopeuden" kanssa. Se taas on kiireisten ihmisten keksimä termi autoilijalle, joka ajaa hitaammin kuin hän itse haluaisi edetä.Alinopeus on vanhojen hurujen tapa häiriköidä liikenteessä. Ajetaan vanhalla Tojotalla ilman valoja 20-30 km/h alle rajoitusten. Suoran tullessa osa jopa kiihdyttää vauhtia, kuten ohituskaistalla.
Alinopeutta ajavilta pitäisi ottaa ajokortti pois. Eivät sovellu enää yleiseen liikenteeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei löydy.
Siellä on merkki D10 Vähimmäisnopeus. Sitä ei säännön mukaan saa alittaa, ellei liikennetilanne sitä edellytä. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä "alinopeuden" kanssa. Se taas on kiireisten ihmisten keksimä termi autoilijalle, joka ajaa hitaammin kuin hän itse haluaisi edetä.Bingo! Noin se on.
- Anonyymi
Paljonko tieliikenteen osuus on öljynkulutuksesta? Luulen, että aika olematon. Varsinkin kun melkoinen osa autoistuneista länsimaista ei käytä venäläistä öljyä.
Vitsin vuoksi ehdotan, että lentokoneet pudottavat nopeutensa puoleen.- Anonyymi
Lentokoneiden nopeuksia on pudotettu juuri säästösyistä. Vielä 1970-luvulla lähes kaikki matkustajakoneet lenti yli 1000 km/h, mutta nykyään käytännössä aina alle.
Suunnilleen 1/4 öljystä poltetaan henkilöautoissa, rahtiliikenteen osuus noin 1/5.
https://www.researchgate.net/figure/Oil-consumption-in-different-sectors-2015-IEA-2016_fig4_324601920 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lentokoneiden nopeuksia on pudotettu juuri säästösyistä. Vielä 1970-luvulla lähes kaikki matkustajakoneet lenti yli 1000 km/h, mutta nykyään käytännössä aina alle.
Suunnilleen 1/4 öljystä poltetaan henkilöautoissa, rahtiliikenteen osuus noin 1/5.
https://www.researchgate.net/figure/Oil-consumption-in-different-sectors-2015-IEA-2016_fig4_324601920No kerroppa 70-matkustajalentokone , joka lensi yli 1000km/h?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kerroppa 70-matkustajalentokone , joka lensi yli 1000km/h?
Mitä ne nyt siihen aikaan olivat. DC ysejä ja kymppejä taisi olla Finnairilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ne nyt siihen aikaan olivat. DC ysejä ja kymppejä taisi olla Finnairilla.
Dc 9 lentonopeus oli 880 km/h
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kerroppa 70-matkustajalentokone , joka lensi yli 1000km/h?
No esimerkiksi Concorde, valmistusvuodet 1965-1979, poistettu käytöstä 2003 ja Tupolev Tu-144, valmistusvuodet 1968-1983, poistettu käytöstä 1999.
Enää ei ole yliäänikoneita matkustajakäytössä.
- Anonyymi
Hauskalla tavalla Toyotalla nylkyttävä tunari yrittää kääntää taidottomuutensa "hyväksi asiaksi".
- Anonyymi
Öljy ostetaan muualta kuin Venäjältä tätä nykyä.
- Anonyymi
Nopeus on jotain 0- äärettömän välillä. Mitään alinopeutta ei edes ole olemassakaan.
- Anonyymi
Niin ajatella, että munimalla oikein kunnolla liittymässä, voi saada kehä1:n ja lahden moottoritien pysähtymään.
Sitten mennään kaikki tosi hiljaa. - Anonyymi
Onko ne maanteiden haitarikuskit, jotka ajavat 100 alueella yli 110 km/h ja jarruvalot palaen hidastavat 80 alueen kameratolpalla n. 70 km/h, sitten Putinin kätyreitä? No ainakin bensa/diesel on niille vielä liian halpaa!
- Anonyymi
Suomi on hyvinvointi valtio, täällä ei ole aikaa kenelläkään ajaa hitaasti, aina vähintäänkin 7-10km/h ylinopeutta.
- Anonyymi
On niin huonokuntoisia teitä jossa ei voi ajaa suurinta sallittua nopeutta.
Esim, tie joka on aivan täynnä reikiä. Silti jotkut haluavat niilläkin teillä kaahata.- Anonyymi
Rajoitusten mukaan ajaminen ei ole kaahailua, vaikka se alinopeutta nutaavan häirikön silmissä siltä näyttääkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rajoitusten mukaan ajaminen ei ole kaahailua, vaikka se alinopeutta nutaavan häirikön silmissä siltä näyttääkin.
En tiedä, onko kukaan koskaan missään sanonut rajoitusten mukaan ajamisen olevan kaahailua. Varmaankin on sanonut, mutta enemmän tuo vaikuttaa omituiselta olkiukolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, onko kukaan koskaan missään sanonut rajoitusten mukaan ajamisen olevan kaahailua. Varmaankin on sanonut, mutta enemmän tuo vaikuttaa omituiselta olkiukolta.
Teiden reikiä pelkäävä kommentoija niin esitti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rajoitusten mukaan ajaminen ei ole kaahailua, vaikka se alinopeutta nutaavan häirikön silmissä siltä näyttääkin.
Isompi häirikkö on kyllä se joka poukkoilevalla ajotavallaan poikkeaa liikenteen normaalista rytmistä.
Tärkeintä on päästä turvallisesti määränpäähän. Rajoituksien noudattaminen ei kenenkää elämää haittaa. Se mikä haittaa on surkea oman elämän hallinta mikä näkyy kärsimättömyytenä liikenteessä. Huono itsetunto on osa tuota psyykkisesti moniongelmaista luonnetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isompi häirikkö on kyllä se joka poukkoilevalla ajotavallaan poikkeaa liikenteen normaalista rytmistä.
Tärkeintä on päästä turvallisesti määränpäähän. Rajoituksien noudattaminen ei kenenkää elämää haittaa. Se mikä haittaa on surkea oman elämän hallinta mikä näkyy kärsimättömyytenä liikenteessä. Huono itsetunto on osa tuota psyykkisesti moniongelmaista luonnetta.Sellainenhan se kiihdyttelevä ja hidasteleva tojotapaappa on. Teiden suurin häirikkö. Kunnollinen kuski ajaa sitä nopeutta mikä liikennemerkein on osoitettu, ja ottaa huomioon myös ajoneuvonsa mittarivirheen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teiden reikiä pelkäävä kommentoija niin esitti.
Paitsi että ei esittänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi että ei esittänyt.
Kovasti arvosteli kaahareiksi reikäisillä teillä rajoitusten mukaan ajelevia.
Itsellä on vetelät housussa eikä uskalla kuin häiriköidä liikenteessä. Kortti pois ja vanhainkotiin sellaiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellainenhan se kiihdyttelevä ja hidasteleva tojotapaappa on. Teiden suurin häirikkö. Kunnollinen kuski ajaa sitä nopeutta mikä liikennemerkein on osoitettu, ja ottaa huomioon myös ajoneuvonsa mittarivirheen.
Ai sellainen on kunnollinen kuski. Olen kuullut sellaisesta myös nimityksen narsisti, mutta kai se sitten on sama asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai sellainen on kunnollinen kuski. Olen kuullut sellaisesta myös nimityksen narsisti, mutta kai se sitten on sama asia.
Narisistilla tarkoitit tietenkin häiriköivää liikkuvaa tojotashikaania, jossa kuskin paikalla on paappa joka päättää liikennevirran nopeuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovasti arvosteli kaahareiksi reikäisillä teillä rajoitusten mukaan ajelevia.
Itsellä on vetelät housussa eikä uskalla kuin häiriköidä liikenteessä. Kortti pois ja vanhainkotiin sellaiset.Ei arvostellut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei arvostellut.
Kalkkis ei vaan ymmärrä lukemaansa. Palautahan ajokorttisi poliisiasemalle, ennen kuin joku törmää sinuun kotteroinesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalkkis ei vaan ymmärrä lukemaansa. Palautahan ajokorttisi poliisiasemalle, ennen kuin joku törmää sinuun kotteroinesi.
Ei minua kiinnosta, miten kalkkis olet. Lukutaitosi ei siitä parane, vaikka joku muu veisi jonkun kortin jonnekin. Itse sinun pitää se taito opetella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rajoitusten mukaan ajaminen ei ole kaahailua, vaikka se alinopeutta nutaavan häirikön silmissä siltä näyttääkin.
En tarkoittanut että rajoitusten mukaan ajaminen olisi kaahailua. Nyt ymmärettiin väärin.
Tarkoitin että reikiä täynnä olevalla tiellä jotkut ajavat ylinopeutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minua kiinnosta, miten kalkkis olet. Lukutaitosi ei siitä parane, vaikka joku muu veisi jonkun kortin jonnekin. Itse sinun pitää se taito opetella.
Jos kerran olet nuorekas trendipelle, niin opettele ajamaan liikennevirran mukana, älälä häiriköi siellä kuten tällä hetkellä teet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teiden reikiä pelkäävä kommentoija niin esitti.
Kuka pelkää mitäkin. Laki velvoittaa ottamaan tien kunnon huomioon nopeuden valinnassa monen muunkin asian lisäksi.
"Ajoneuvon ja raitiovaunun nopeus ja etäisyys toiseen tienkäyttäjään on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää huomioon ottaen tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä muut olosuhteet. Ajoneuvo ja raitovaunu on kyettävä hallitsemaan kaikissa liikennetilanteissa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kerran olet nuorekas trendipelle, niin opettele ajamaan liikennevirran mukana, älälä häiriköi siellä kuten tällä hetkellä teet.
En ole. Enkä häiriköi tälläkään hetkellä missään. Et osaa lukea vieläkään kunnolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole. Enkä häiriköi tälläkään hetkellä missään. Et osaa lukea vieläkään kunnolla.
Sinä et puolestaan ymmärrä lukemaasi, joten tuskin muitakaan liikennesääntöjä. Et ainakaan osaa olla häriköimättä alinopeudella liikenteessä. Ajokorttisi joutaisi leikata kahtia.
Vai että rajoitusten mukaan ajaminen kaahaamista, jos tiellä on kuoppia. Onko typerämpää kommenttia koskaan kuultu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et puolestaan ymmärrä lukemaasi, joten tuskin muitakaan liikennesääntöjä. Et ainakaan osaa olla häriköimättä alinopeudella liikenteessä. Ajokorttisi joutaisi leikata kahtia.
Vai että rajoitusten mukaan ajaminen kaahaamista, jos tiellä on kuoppia. Onko typerämpää kommenttia koskaan kuultu?No, jokainen viestisi sisältää paljon typerämmän kommentin kuin tuo. Kyllä sinä vielä opit lukemaan. Joskus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et puolestaan ymmärrä lukemaasi, joten tuskin muitakaan liikennesääntöjä. Et ainakaan osaa olla häriköimättä alinopeudella liikenteessä. Ajokorttisi joutaisi leikata kahtia.
Vai että rajoitusten mukaan ajaminen kaahaamista, jos tiellä on kuoppia. Onko typerämpää kommenttia koskaan kuultu?Vai että rajoitusten mukaan ajaminen kaahaamista, jos tiellä on kuoppia.
KUKAAN SELLAISTA EI OLE TÄÄLLÄ VÄITTÄNYT. ET OSAA TAI ET YMMÄRRÄ LUKEMAASI. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että rajoitusten mukaan ajaminen kaahaamista, jos tiellä on kuoppia.
KUKAAN SELLAISTA EI OLE TÄÄLLÄ VÄITTÄNYT. ET OSAA TAI ET YMMÄRRÄ LUKEMAASI.Kehariin osui ja upposi pahasti, kun piti alkaa TIKKUKIRJAIMILLA möykkäämään.
Eli vanhemmillasi lirahti väliin, ja siitä synnynnäinen aivovamma. Sinänsä myös periytyvä ongelma, koska tiesivät tehneensä vahingon, mutta eivät keskeyttäneet raskautta ajoissa.
Nyt siitä kärsivät tielläliikkujat, kun yksi alinopeutta mateleva hönö ei tiedä miten maantiellä pitäisi autolla ajaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehariin osui ja upposi pahasti, kun piti alkaa TIKKUKIRJAIMILLA möykkäämään.
Eli vanhemmillasi lirahti väliin, ja siitä synnynnäinen aivovamma. Sinänsä myös periytyvä ongelma, koska tiesivät tehneensä vahingon, mutta eivät keskeyttäneet raskautta ajoissa.
Nyt siitä kärsivät tielläliikkujat, kun yksi alinopeutta mateleva hönö ei tiedä miten maantiellä pitäisi autolla ajaa.Ajan suurinta sallittua nopeutta. Minä olen Linja-autonkuljettaja. Olipas loukkaava sisältö.
Terv. Tikkukirjaimilla kirjoittaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajan suurinta sallittua nopeutta. Minä olen Linja-autonkuljettaja. Olipas loukkaava sisältö.
Terv. Tikkukirjaimilla kirjoittaja.No niin oli. Minä taas ajan 40 km/h alle rajoituksen, jos tiessä on yksikään kuoppa. Kaahareille puin nyrkkiä!
- Anonyymi
Tässä alkaa olla selvää, että mistä se surkea lukutaitosi johtuu. Se ei taida olla parannettavissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä alkaa olla selvää, että mistä se surkea lukutaitosi johtuu. Se ei taida olla parannettavissa.
Alinopeudella liikennettä häiriköivä huru alkoi nyt lopuksi jänkkäämään, kun jäi kiinni tyhmyydestään. Jopa alakouluikäiset lapset ymmärtävät lukemansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alinopeudella liikennettä häiriköivä huru alkoi nyt lopuksi jänkkäämään, kun jäi kiinni tyhmyydestään. Jopa alakouluikäiset lapset ymmärtävät lukemansa.
Asia varmistui, eikä syitä voi korjata. Saimme tietää sinusta paljon enemmän kuin olisimme halunneet. Varmaan turhauttaa hävitä alakouluikäisille lapsille, eikä edes pitkä kokemus siitä näytä auttavan tilanteen käsittelyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia varmistui, eikä syitä voi korjata. Saimme tietää sinusta paljon enemmän kuin olisimme halunneet. Varmaan turhauttaa hävitä alakouluikäisille lapsille, eikä edes pitkä kokemus siitä näytä auttavan tilanteen käsittelyä.
Lukutaidoton kuoppaisen tien kaahareista katkeroitunut alinopeushönö yrittää nyt saada viimeisen sanan. Joko olet tehnyt hakemuksen vaivaistalon petipaikasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukutaidoton kuoppaisen tien kaahareista katkeroitunut alinopeushönö yrittää nyt saada viimeisen sanan. Joko olet tehnyt hakemuksen vaivaistalon petipaikasta?
Et ole ymmärtänyt koko keskustelusta mitään. Sekö noin katkeroittaa?
- Anonyymi
Minä ajan aina ylinopeutta, niin pääsee nopeammin sotaa karkuun
- Anonyymi
Pakoon taitaa se kermapersesukupolvi halutakin.
- Anonyymi
Se tuollainen 10km/h nopeuden alentaminen on ihan yks hailee..tosin jos 80 putoaa 70niin joku voi ajaakin sitten 80 mikä on nykyään normaali talvinopeus. Nykyäänhän keskimäärin kaikki ajaa 87 eli sakkorajalla
- Anonyymi
Tälläiset artikkelit saavat minut tankkaamaan jatkossakin teboililla.
- Anonyymi
Aloittaja meinaa sitten vaikeuttaa muiden elämää ja ankeuttaa lisää työssäkäyvien arkea. Se on keskisormi pystyssä ohitettava idiootti, joka hidastelee ja terrorisoi tieliikennettä ja kanssaihmisiään alinopeudella. Sakot hidastelijaterroristeille. Jos ahdistaa tuolla tavoin, siirry käyttämään demarituubeja. Siinä säästät mitä haluat säästää tai sitten et, mutta ainakin menetät vapautesi liikkumisten ja aikataulujen suhteen.
- Anonyymi
Moottoritielläkin kannattaa lyödä täydestä vauhdista jarruja pohjaan Ukrainan puolesta, tarra vaan taakse autoon, ja valtion kuuluu antaa sakkorahat Ukrainalaisille!
Jarruttelen huvikseni Ukrainan puolesta!- Anonyymi
Sanonta kuuluu, että: Kehitysvamma ei tartu, mutta asennevamma periytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanonta kuuluu, että: Kehitysvamma ei tartu, mutta asennevamma periytyy.
Alinopeudella häiriköinti liittyy automerkkiin, eli tojotaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alinopeudella häiriköinti liittyy automerkkiin, eli tojotaan.
Niinkö? Pitääkö Toyotalla ajajia häiritä ajamalla "alinopeutta", vai mikä oli pointtisi?
P.S. Alinopeus terminä ei muuten edes ole missään laissa olemassa.
- Anonyymi
Alinopeus on myös rentouttavaa: ei ketään edessä hidastamassa matkantekoa.
- Anonyymi
Miten ihmeessä onnistut ajamaan miinus merkkistä nopeutta?
- Anonyymi
Oikein, jos takana tuleva varsin mittava jono jonka aiheuttaja olet ei yhtään häiritse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein, jos takana tuleva varsin mittava jono jonka aiheuttaja olet ei yhtään häiritse.
TLL 33 § lukee mm. seuraavaa:
"Muita ajoneuvoja olennaisesti hitaammin ajavan on kapealla tai mutkaisella ajoradalla taikka vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi tarvittaessa vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Ajoneuvolla saa tällöin tilapäisesti ajaa pientareella, jos se ei vaaranna turvallisuutta eikä estä tarpeettomasti muuta liikennettä."
Jos ei aja olennaisesti hitaammin, eikä ole mutkainen tai kapea tie, eikä vastaantulevien liikenne ole vilkasta, niin laki ei velvoita tekemään paljon mitään. Se on sitten melkoista tulkintaa, että mikä on olennaisesti hitaammin ajamista, mikä on kapea tai mikä on mutkikas ja minkälainen vastaantuleva liikenne on vilkasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TLL 33 § lukee mm. seuraavaa:
"Muita ajoneuvoja olennaisesti hitaammin ajavan on kapealla tai mutkaisella ajoradalla taikka vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi tarvittaessa vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Ajoneuvolla saa tällöin tilapäisesti ajaa pientareella, jos se ei vaaranna turvallisuutta eikä estä tarpeettomasti muuta liikennettä."
Jos ei aja olennaisesti hitaammin, eikä ole mutkainen tai kapea tie, eikä vastaantulevien liikenne ole vilkasta, niin laki ei velvoita tekemään paljon mitään. Se on sitten melkoista tulkintaa, että mikä on olennaisesti hitaammin ajamista, mikä on kapea tai mikä on mutkikas ja minkälainen vastaantuleva liikenne on vilkasta.Ja jos edellä ajava ajaa vaikka -70km/h, niin ohihan pitäisi silloin päästä heittämällä.
- Anonyymi
Muita hitaammin ajava aiheuttaa häiriöitä liikennevirtaan, jolloin sujuvuus kärsii ja polttoainettakin kuluu kokonaisuudessaan enemmän.
Jokainen turha pysähdys ja auto, joka ei jonkun munijan vuoksi pääse vihreistä valoista,
tarkoittaa turhaa polttoaineen lisäkulutusta.
Sujuva liikenne on turvallista ja taloudellista.
Änkyröinti ei edistä asiaa.- Anonyymi
Ihan tavanomaisilla ajotaidoilla kuka tahansa selviytyy tilanteesta, jossa joku ajaa muita hitaammin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan tavanomaisilla ajotaidoilla kuka tahansa selviytyy tilanteesta, jossa joku ajaa muita hitaammin.
Selviytymisestä ei ole nyt kyse.
Valo-ohjatusta risteyksestä pääsee vähemmän autoja pysähtymättä,
kiihdytyskaista aiheuttaa kilometrien ruuhkan, kun ei kyetä kiihdyttämään,
ei osata joustavaa vetoketjuperiaatetta, vaan koko liikenne pysähtyy.... - Anonyymi
Se on totta, että liikenne olisi sujuvampaa, jos kaikki ajaisivat tismalleen samaa nopeutta. Nopeusrajoitus on kuitenkin ns. "kattonopeus" ja silloin kaikkien tulisi ajaa sitä ja myös korkeintaan sitä. Myös nopeuserot toiseen suuntaan (ylinopeuden puolelle) ovat tietyissä tilanteissa haitaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selviytymisestä ei ole nyt kyse.
Valo-ohjatusta risteyksestä pääsee vähemmän autoja pysähtymättä,
kiihdytyskaista aiheuttaa kilometrien ruuhkan, kun ei kyetä kiihdyttämään,
ei osata joustavaa vetoketjuperiaatetta, vaan koko liikenne pysähtyy....Siis yksi, joka ajaa muita hitaammin, saa tuon kaiken aikaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis yksi, joka ajaa muita hitaammin, saa tuon kaiken aikaan?
No jos tumpeloijan takana on useampi auto, kuten työmatkaliikenteessä, niin häiriöitä aiheutuu.
Niin tumpeloija voi ajaa myös liian lähellä muita,
kiihdyttelyä ja jarruttelua.
Vaikutus on sama.
Mahdollisimman tasainen ajaminen yhteispelillä olisi parempi.
Eihän siinä mitään, jos joku ajaa poikkeavasti, jos se ei vaikuta liikennevirtaan, eli ei häiritse muuta liikennettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos tumpeloijan takana on useampi auto, kuten työmatkaliikenteessä, niin häiriöitä aiheutuu.
Niin tumpeloija voi ajaa myös liian lähellä muita,
kiihdyttelyä ja jarruttelua.
Vaikutus on sama.
Mahdollisimman tasainen ajaminen yhteispelillä olisi parempi.
Eihän siinä mitään, jos joku ajaa poikkeavasti, jos se ei vaikuta liikennevirtaan, eli ei häiritse muuta liikennettä.Olen samaa mieltä siitä, että tasainen ajaminen yhteispelillä on hyvä vaihtoehto. Ellei jopa paras. En vain ymmärrä sitä, miten muita hitaammin ajava saisi mitään kaaosta aikaiseksi, koska kyseessä on ihan normaali tilanne, johon pitää osata reagoida.
Ehkä vaan ajattelen tämän asian liian yksinkertaisesti tai liian monimutkaisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä siitä, että tasainen ajaminen yhteispelillä on hyvä vaihtoehto. Ellei jopa paras. En vain ymmärrä sitä, miten muita hitaammin ajava saisi mitään kaaosta aikaiseksi, koska kyseessä on ihan normaali tilanne, johon pitää osata reagoida.
Ehkä vaan ajattelen tämän asian liian yksinkertaisesti tai liian monimutkaisesti.Hidasteluun liittyy usein vauhdin seilaaminen, valoissa töpeksiminen ja muu epävarmuus.
Ei sellaisen perässä mielellään aja.
- Anonyymi
Se mitä 98% ylinopeudella ajavista ohittelijoista ei ymmärrä on, että ohitus on osaamatonta töpeksimistä ja liikenteen härintää, jos yksikin ohitettava auto joutuu ohittajan takia vähänkään hidastamaan nopeuttaan.
Tuo ohitustöpeksintä tapahtuu näiltä keskimääräistä huonommiltat kuskeilta usein jopa nelikaistaisella tiellä, kun ohittaja ilman mitään todellista syytä palaa oikealle kaistalle liian lähelle ohitettavaa; eli "laskeutuu lähes konepellille". Tällöin ohitetun auton adaptiivinen vakionopeussäädin joutuu hidastamaan ohitettua autoa jotta saisi turvavälin asetettuun arvoon. Tai ohittajaa taitavampi ohitettu kuski itse hidastaa ja korjaa turvavälin. Ja pahimmassa tapauksessa koko jono perässä joutuu haitariliikkeeseen => taitamaton ohitustöpeksijä hidastaa koko liikennnevirtaa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631473Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271291Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681284Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151154- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171019Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241012- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että277928- 72915