Alinopeutta ajamalla vastustat sotaa

Anonyymi

Kansainvälisen energiajärjestön IEA:n mukaan maanteiden nopeusrajoitusten alentaminen 10 kilometrillä alentaisi polttoaineen kulutusta 290 000 öljybarrelilla päivässä. Jos mukaan otetaan raskas liikenne, vähenisi kulutus vielä 140 000 barrelilla.

Ajakaa siis hitaammin, ellette halua tukea verilöylyä.

107

905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Alinopeudesta tuli mieleen, että joko niitä vähimmäisnopeuden määrääviä merkkejä on laitettu jonnekin?

      • Anonyymi

        Kyllä toisten liikkumiselle voi tuottaa hidastusta , haittaa, häiriötä, ja vaaraa ilman vähimmäisnopeus merkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä toisten liikkumiselle voi tuottaa hidastusta , haittaa, häiriötä, ja vaaraa ilman vähimmäisnopeus merkkejä.

        Juu, Toyotalla ainakin, ne sedät nimittäin kehtaa ja haluaa tehdä kerrankin jotain mitä osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä toisten liikkumiselle voi tuottaa hidastusta , haittaa, häiriötä, ja vaaraa ilman vähimmäisnopeus merkkejä.

        Millä tavoin? Ajamalla alle suurimman sallitun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, Toyotalla ainakin, ne sedät nimittäin kehtaa ja haluaa tehdä kerrankin jotain mitä osaa.

        Tiodossa on pari pari kaveria jotka oman ilmoituksensa perusteellä, ajavat Toyotaa varsin "häävimmillä" kulkineilla muuta liikennettä huomattavasti hidastaen , haitaten häiriten , ja vaarantaen ilman vähimmäisnopeus merkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavoin? Ajamalla alle suurimman sallitun?

        Vastasit itse kysymykseesi, kun keli ja olosuhteet ei muuta edellytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasit itse kysymykseesi, kun keli ja olosuhteet ei muuta edellytä.

        Siitä tosin ei koidu hidastusta , haittaa, häiriötä, eikä varsinkaan vaaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasit itse kysymykseesi, kun keli ja olosuhteet ei muuta edellytä.

        Oleko todella sitä mieltä, että alle suurimman sallitun ajamiseen pitää olla kelistä tai olosuhteista tuleva _syy_?

        Nopeusrajoitus on suurin sallittu nopeus tiellä. Sitä ei tarvitse mistään syystä ajaa, jos ei halua. Kaikki nopeudet siitä alaspäin ovat sallittuja. Kunhan liikkuminen on sen verran vakaata ja ennakoitavaa, ettei siitä ole suoranaista vaaraa muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä tosin ei koidu hidastusta , haittaa, häiriötä, eikä varsinkaan vaaraa.

        Tottakai koituu jos keli on kesäisen hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oleko todella sitä mieltä, että alle suurimman sallitun ajamiseen pitää olla kelistä tai olosuhteista tuleva _syy_?

        Nopeusrajoitus on suurin sallittu nopeus tiellä. Sitä ei tarvitse mistään syystä ajaa, jos ei halua. Kaikki nopeudet siitä alaspäin ovat sallittuja. Kunhan liikkuminen on sen verran vakaata ja ennakoitavaa, ettei siitä ole suoranaista vaaraa muille.

        Kyllä.
        Se reilusti alle rajoituksen ajaminen hyvässä kelissä on juurikin sitä vakauden puutetta ja ennakoivattomuutta josta on suoranaista vaaraa muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä.
        Se reilusti alle rajoituksen ajaminen hyvässä kelissä on juurikin sitä vakauden puutetta ja ennakoivattomuutta josta on suoranaista vaaraa muille.

        Hitaasti saa ajaa, jos siihen on perusteltu syy, eikä hitaasti ajaminen riko mitään lakipykäliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai koituu jos keli on kesäisen hyvä.

        Ei koidu silloinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hitaasti saa ajaa, jos siihen on perusteltu syy, eikä hitaasti ajaminen riko mitään lakipykäliä.

        Tottakai saa ajaa, mutta hyvässä kelissä sillä hitaammalla ajollaan aiheuttaa sitä vakauden puutetta ja ennakoivattomuutta ja jopa vaaraa muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei koidu silloinkaan.

        Aina koituu, erikoisesti hyvässä kesäisessä kelissä ajettaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina koituu, erikoisesti hyvässä kesäisessä kelissä ajettaessa.

        Ei koidu, ei erikoisesti eikä tavanomaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai saa ajaa, mutta hyvässä kelissä sillä hitaammalla ajollaan aiheuttaa sitä vakauden puutetta ja ennakoivattomuutta ja jopa vaaraa muille.

        Kaikkien on otettava muiden tekemiset omassa toiminnassa huomioon.

        "4 §
        Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus

        Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."


        Esim. jos moottoritie on jonoutunut ja oikea kaista matelee (esim. 60-70 km/h), niin ei sillä vasemmallakaan kaistalla silloin pidä ajaa suurinta sallittua nopeutta. Silloin pitää ottaa tilanne huomioon ja sovittaa se oma tekeminen ja nopeus vallitseviin olosuhteisiin ja tilanteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkien on otettava muiden tekemiset omassa toiminnassa huomioon.

        "4 §
        Tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus

        Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."


        Esim. jos moottoritie on jonoutunut ja oikea kaista matelee (esim. 60-70 km/h), niin ei sillä vasemmallakaan kaistalla silloin pidä ajaa suurinta sallittua nopeutta. Silloin pitää ottaa tilanne huomioon ja sovittaa se oma tekeminen ja nopeus vallitseviin olosuhteisiin ja tilanteeseen.

        Ja miksi vasemmalla kaistalla ei voisi ajaa suurinta sallittua jos ja kun se kaista on tyhjä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oleko todella sitä mieltä, että alle suurimman sallitun ajamiseen pitää olla kelistä tai olosuhteista tuleva _syy_?

        Nopeusrajoitus on suurin sallittu nopeus tiellä. Sitä ei tarvitse mistään syystä ajaa, jos ei halua. Kaikki nopeudet siitä alaspäin ovat sallittuja. Kunhan liikkuminen on sen verran vakaata ja ennakoitavaa, ettei siitä ole suoranaista vaaraa muille.

        Se on juuri näin. Tosin on myös kohteliasta muita kohtaan ajaa mahdollisimman lähellä nopeusrajoituksen nopeutta kun keli ja olosuhteet sen mahdollistavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miksi vasemmalla kaistalla ei voisi ajaa suurinta sallittua jos ja kun se kaista on tyhjä?

        Jos et ymmärrä nopeuserojen mahdolista vaarallisuutta tilanteessa, niin sitten ei voi mitään.


    • Anonyymi

      Mitä on alinopeus? onko se -80km/h tai -100km/h?....

      • Anonyymi

        Se on nopeus mikä on alle tieosuudelle määrätyt nopeuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on nopeus mikä on alle tieosuudelle määrätyt nopeuden.

        Ei ole, koska nopeusrajoitus on suurin sallittu nopeus, eli "kattonopeus". Alle rajoituksen saa ajaa ja pitääkin tietyissä tilanteissa ajaa. Alinopeutta se ei kuitenkaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, koska nopeusrajoitus on suurin sallittu nopeus, eli "kattonopeus". Alle rajoituksen saa ajaa ja pitääkin tietyissä tilanteissa ajaa. Alinopeutta se ei kuitenkaan ole.

        Kyllä se käytännössä on nopeus jota on tarkoitettu käytettävän tieosuudella. Liikenne sujuu, kun kaikki ajavat samaa nopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se käytännössä on nopeus jota on tarkoitettu käytettävän tieosuudella. Liikenne sujuu, kun kaikki ajavat samaa nopeutta.

        Jos tieosuudella on jokin tietty nopeus, jota hitaammin ei saa ajaa, niin se on merkitty asianmukaisella liikennemerkillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tieosuudella on jokin tietty nopeus, jota hitaammin ei saa ajaa, niin se on merkitty asianmukaisella liikennemerkillä.

        Liikenteen häritseminen on rangaistava teko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteen häritseminen on rangaistava teko.

        Niin on. Miten se tähän asiaan liittyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on. Miten se tähän asiaan liittyy?

        Alinopeudella matelu on liikenteen häirintää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alinopeudella matelu on liikenteen häirintää.

        Tuo on totta. Nopeuden tulee olla vähintään se, minkä vähimmäisnopeusmerkki määrää. Niitä ei tosin taida vielä paljoa olla. Muilla teillä se on sitten poliisi, jonka harkinnassa on, milloin jokin nopeus on niin hidas, että se häiritsee pippeli liikennettä. Ei muut autoilijat, vaan poliisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteen häritseminen on rangaistava teko.

        Juu, ja monesti ylinopeutta ajavat häiritsevät sujuvaa ajamistani ja ohitukseen lähtöjäni moottoritiellä tulemalla ylinopeutta vasenta kaistaa, niin että itse joudun hidastamaan edellä ajavan taakse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta. Nopeuden tulee olla vähintään se, minkä vähimmäisnopeusmerkki määrää. Niitä ei tosin taida vielä paljoa olla. Muilla teillä se on sitten poliisi, jonka harkinnassa on, milloin jokin nopeus on niin hidas, että se häiritsee pippeli liikennettä. Ei muut autoilijat, vaan poliisi.

        Poliisi ei toistaiseksi, valitettavasti määrittele sitä mitä poikkeava kehitysvammainen kuski pippelinsä ohjaamana saa liikenteessä ajaa. Oikein olisi ettei saisi ajaa ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ja monesti ylinopeutta ajavat häiritsevät sujuvaa ajamistani ja ohitukseen lähtöjäni moottoritiellä tulemalla ylinopeutta vasenta kaistaa, niin että itse joudun hidastamaan edellä ajavan taakse.

        Ne hidastaa kyllä, kun siirryt niiden eteen ohituskaistalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on nopeus mikä on alle tieosuudelle määrätyt nopeuden.

        No eikä todella ole! Suurin sallittu nopeus ei suinkaan ole ainoa sallittu nopeus. Sinä et varmaankaan aja koskaan alle 0,4 promillea veressä, koska sekin on suurin sallittu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alinopeudella matelu on liikenteen häirintää.

        Kyllä, mutta se edellyttää todella hiljaista nopeutta, ehkä noin puolet sallitusta ja sitä ettei tarkoituksella päästä toisia ohi. Sellainen tietysti on rangaistavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne hidastaa kyllä, kun siirryt niiden eteen ohituskaistalle.

        Jos niitä ylinopeutta ajavia on letka kohdallani, niin en voi siirtyä heidän eteen tai ylipäätään vasemmalle kaistalle, vaan joudun itse hidastamaan edessäni olevan taakse. Ylinopeusyrjöt häiritsevät siis tuossa tilanteessa sujuvaa ajamistani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos niitä ylinopeutta ajavia on letka kohdallani, niin en voi siirtyä heidän eteen tai ylipäätään vasemmalle kaistalle, vaan joudun itse hidastamaan edessäni olevan taakse. Ylinopeusyrjöt häiritsevät siis tuossa tilanteessa sujuvaa ajamistani.

        Kyllä voit. Katsot välin, mihin menet, ja sitten menet siihen. Netaaksesi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voit. Katsot välin, mihin menet, ja sitten menet siihen. Netaaksesi

        ...ne taaksesi jääneet hidastavat siksi aikaa, kun ohitat, ja kiihdyttävät sitten taas kun olet palannut ohituksen jälkeen oikeanpuoleiselle kaistalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voit. Katsot välin, mihin menet, ja sitten menet siihen. Netaaksesi

        Letkoissa ei välttämättä ole sellaisia välejä, johon voi vaaratta itsensä tunkea. Joutuu siis hidastamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Letkoissa ei välttämättä ole sellaisia välejä, johon voi vaaratta itsensä tunkea. Joutuu siis hidastamaan.

        No sitten pitää hidastaa jos ja kun ei ole osannut/ osaa katsoa sopivaa väliä johon mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Letkoissa ei välttämättä ole sellaisia välejä, johon voi vaaratta itsensä tunkea. Joutuu siis hidastamaan.

        Itselleni ei ole tuottanut ongelmia, mutta en ala väittää omaa kokemustani kaikenkattavaksi totuudeksi.


    • Anonyymi

      Tieliikennelaki ei tunne mitään alinopeutta. Nopeusrajoitusta hitaammin saa ajaa. Esim. 10 % hitaammin voi hyvin ajaa, eikä se ole vielä mitään "alinopeutta".

      • Anonyymi

        Sun kannattaa kerrata tuota tieliikennelakia . Kyllä sieltä löytyy alinopeus liikennemetkki .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun kannattaa kerrata tuota tieliikennelakia . Kyllä sieltä löytyy alinopeus liikennemetkki .

        Ei löydy.

        Siellä on merkki D10 Vähimmäisnopeus. Sitä ei säännön mukaan saa alittaa, ellei liikennetilanne sitä edellytä. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä "alinopeuden" kanssa. Se taas on kiireisten ihmisten keksimä termi autoilijalle, joka ajaa hitaammin kuin hän itse haluaisi edetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei löydy.

        Siellä on merkki D10 Vähimmäisnopeus. Sitä ei säännön mukaan saa alittaa, ellei liikennetilanne sitä edellytä. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä "alinopeuden" kanssa. Se taas on kiireisten ihmisten keksimä termi autoilijalle, joka ajaa hitaammin kuin hän itse haluaisi edetä.

        Alinopeus on vanhojen hurujen tapa häiriköidä liikenteessä. Ajetaan vanhalla Tojotalla ilman valoja 20-30 km/h alle rajoitusten. Suoran tullessa osa jopa kiihdyttää vauhtia, kuten ohituskaistalla.

        Alinopeutta ajavilta pitäisi ottaa ajokortti pois. Eivät sovellu enää yleiseen liikenteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei löydy.

        Siellä on merkki D10 Vähimmäisnopeus. Sitä ei säännön mukaan saa alittaa, ellei liikennetilanne sitä edellytä. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä "alinopeuden" kanssa. Se taas on kiireisten ihmisten keksimä termi autoilijalle, joka ajaa hitaammin kuin hän itse haluaisi edetä.

        Bingo! Noin se on.


    • Anonyymi

      Paljonko tieliikenteen osuus on öljynkulutuksesta? Luulen, että aika olematon. Varsinkin kun melkoinen osa autoistuneista länsimaista ei käytä venäläistä öljyä.

      Vitsin vuoksi ehdotan, että lentokoneet pudottavat nopeutensa puoleen.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerroppa 70-matkustajalentokone , joka lensi yli 1000km/h?

        Mitä ne nyt siihen aikaan olivat. DC ysejä ja kymppejä taisi olla Finnairilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ne nyt siihen aikaan olivat. DC ysejä ja kymppejä taisi olla Finnairilla.

        Dc 9 lentonopeus oli 880 km/h


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerroppa 70-matkustajalentokone , joka lensi yli 1000km/h?

        No esimerkiksi Concorde, valmistusvuodet 1965-1979, poistettu käytöstä 2003 ja Tupolev Tu-144, valmistusvuodet 1968-1983, poistettu käytöstä 1999.
        Enää ei ole yliäänikoneita matkustajakäytössä.


    • Anonyymi

      Hauskalla tavalla Toyotalla nylkyttävä tunari yrittää kääntää taidottomuutensa "hyväksi asiaksi".

    • Anonyymi

      Öljy ostetaan muualta kuin Venäjältä tätä nykyä.

    • Anonyymi

      Nopeus on jotain 0- äärettömän välillä. Mitään alinopeutta ei edes ole olemassakaan.

    • Anonyymi

      Niin ajatella, että munimalla oikein kunnolla liittymässä, voi saada kehä1:n ja lahden moottoritien pysähtymään.
      Sitten mennään kaikki tosi hiljaa.

    • Anonyymi

      Onko ne maanteiden haitarikuskit, jotka ajavat 100 alueella yli 110 km/h ja jarruvalot palaen hidastavat 80 alueen kameratolpalla n. 70 km/h, sitten Putinin kätyreitä? No ainakin bensa/diesel on niille vielä liian halpaa!

    • Anonyymi

      Suomi on hyvinvointi valtio, täällä ei ole aikaa kenelläkään ajaa hitaasti, aina vähintäänkin 7-10km/h ylinopeutta.

    • Anonyymi

      On niin huonokuntoisia teitä jossa ei voi ajaa suurinta sallittua nopeutta.
      Esim, tie joka on aivan täynnä reikiä. Silti jotkut haluavat niilläkin teillä kaahata.

      • Anonyymi

        Rajoitusten mukaan ajaminen ei ole kaahailua, vaikka se alinopeutta nutaavan häirikön silmissä siltä näyttääkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rajoitusten mukaan ajaminen ei ole kaahailua, vaikka se alinopeutta nutaavan häirikön silmissä siltä näyttääkin.

        En tiedä, onko kukaan koskaan missään sanonut rajoitusten mukaan ajamisen olevan kaahailua. Varmaankin on sanonut, mutta enemmän tuo vaikuttaa omituiselta olkiukolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, onko kukaan koskaan missään sanonut rajoitusten mukaan ajamisen olevan kaahailua. Varmaankin on sanonut, mutta enemmän tuo vaikuttaa omituiselta olkiukolta.

        Teiden reikiä pelkäävä kommentoija niin esitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rajoitusten mukaan ajaminen ei ole kaahailua, vaikka se alinopeutta nutaavan häirikön silmissä siltä näyttääkin.

        Isompi häirikkö on kyllä se joka poukkoilevalla ajotavallaan poikkeaa liikenteen normaalista rytmistä.

        Tärkeintä on päästä turvallisesti määränpäähän. Rajoituksien noudattaminen ei kenenkää elämää haittaa. Se mikä haittaa on surkea oman elämän hallinta mikä näkyy kärsimättömyytenä liikenteessä. Huono itsetunto on osa tuota psyykkisesti moniongelmaista luonnetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isompi häirikkö on kyllä se joka poukkoilevalla ajotavallaan poikkeaa liikenteen normaalista rytmistä.

        Tärkeintä on päästä turvallisesti määränpäähän. Rajoituksien noudattaminen ei kenenkää elämää haittaa. Se mikä haittaa on surkea oman elämän hallinta mikä näkyy kärsimättömyytenä liikenteessä. Huono itsetunto on osa tuota psyykkisesti moniongelmaista luonnetta.

        Sellainenhan se kiihdyttelevä ja hidasteleva tojotapaappa on. Teiden suurin häirikkö. Kunnollinen kuski ajaa sitä nopeutta mikä liikennemerkein on osoitettu, ja ottaa huomioon myös ajoneuvonsa mittarivirheen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teiden reikiä pelkäävä kommentoija niin esitti.

        Paitsi että ei esittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että ei esittänyt.

        Kovasti arvosteli kaahareiksi reikäisillä teillä rajoitusten mukaan ajelevia.

        Itsellä on vetelät housussa eikä uskalla kuin häiriköidä liikenteessä. Kortti pois ja vanhainkotiin sellaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainenhan se kiihdyttelevä ja hidasteleva tojotapaappa on. Teiden suurin häirikkö. Kunnollinen kuski ajaa sitä nopeutta mikä liikennemerkein on osoitettu, ja ottaa huomioon myös ajoneuvonsa mittarivirheen.

        Ai sellainen on kunnollinen kuski. Olen kuullut sellaisesta myös nimityksen narsisti, mutta kai se sitten on sama asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sellainen on kunnollinen kuski. Olen kuullut sellaisesta myös nimityksen narsisti, mutta kai se sitten on sama asia.

        Narisistilla tarkoitit tietenkin häiriköivää liikkuvaa tojotashikaania, jossa kuskin paikalla on paappa joka päättää liikennevirran nopeuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti arvosteli kaahareiksi reikäisillä teillä rajoitusten mukaan ajelevia.

        Itsellä on vetelät housussa eikä uskalla kuin häiriköidä liikenteessä. Kortti pois ja vanhainkotiin sellaiset.

        Ei arvostellut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei arvostellut.

        Kalkkis ei vaan ymmärrä lukemaansa. Palautahan ajokorttisi poliisiasemalle, ennen kuin joku törmää sinuun kotteroinesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalkkis ei vaan ymmärrä lukemaansa. Palautahan ajokorttisi poliisiasemalle, ennen kuin joku törmää sinuun kotteroinesi.

        Ei minua kiinnosta, miten kalkkis olet. Lukutaitosi ei siitä parane, vaikka joku muu veisi jonkun kortin jonnekin. Itse sinun pitää se taito opetella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rajoitusten mukaan ajaminen ei ole kaahailua, vaikka se alinopeutta nutaavan häirikön silmissä siltä näyttääkin.

        En tarkoittanut että rajoitusten mukaan ajaminen olisi kaahailua. Nyt ymmärettiin väärin.
        Tarkoitin että reikiä täynnä olevalla tiellä jotkut ajavat ylinopeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua kiinnosta, miten kalkkis olet. Lukutaitosi ei siitä parane, vaikka joku muu veisi jonkun kortin jonnekin. Itse sinun pitää se taito opetella.

        Jos kerran olet nuorekas trendipelle, niin opettele ajamaan liikennevirran mukana, älälä häiriköi siellä kuten tällä hetkellä teet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teiden reikiä pelkäävä kommentoija niin esitti.

        Kuka pelkää mitäkin. Laki velvoittaa ottamaan tien kunnon huomioon nopeuden valinnassa monen muunkin asian lisäksi.

        "Ajoneuvon ja raitiovaunun nopeus ja etäisyys toiseen tienkäyttäjään on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää huomioon ottaen tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä muut olosuhteet. Ajoneuvo ja raitovaunu on kyettävä hallitsemaan kaikissa liikennetilanteissa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kerran olet nuorekas trendipelle, niin opettele ajamaan liikennevirran mukana, älälä häiriköi siellä kuten tällä hetkellä teet.

        En ole. Enkä häiriköi tälläkään hetkellä missään. Et osaa lukea vieläkään kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole. Enkä häiriköi tälläkään hetkellä missään. Et osaa lukea vieläkään kunnolla.

        Sinä et puolestaan ymmärrä lukemaasi, joten tuskin muitakaan liikennesääntöjä. Et ainakaan osaa olla häriköimättä alinopeudella liikenteessä. Ajokorttisi joutaisi leikata kahtia.

        Vai että rajoitusten mukaan ajaminen kaahaamista, jos tiellä on kuoppia. Onko typerämpää kommenttia koskaan kuultu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et puolestaan ymmärrä lukemaasi, joten tuskin muitakaan liikennesääntöjä. Et ainakaan osaa olla häriköimättä alinopeudella liikenteessä. Ajokorttisi joutaisi leikata kahtia.

        Vai että rajoitusten mukaan ajaminen kaahaamista, jos tiellä on kuoppia. Onko typerämpää kommenttia koskaan kuultu?

        No, jokainen viestisi sisältää paljon typerämmän kommentin kuin tuo. Kyllä sinä vielä opit lukemaan. Joskus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et puolestaan ymmärrä lukemaasi, joten tuskin muitakaan liikennesääntöjä. Et ainakaan osaa olla häriköimättä alinopeudella liikenteessä. Ajokorttisi joutaisi leikata kahtia.

        Vai että rajoitusten mukaan ajaminen kaahaamista, jos tiellä on kuoppia. Onko typerämpää kommenttia koskaan kuultu?

        Vai että rajoitusten mukaan ajaminen kaahaamista, jos tiellä on kuoppia.
        KUKAAN SELLAISTA EI OLE TÄÄLLÄ VÄITTÄNYT. ET OSAA TAI ET YMMÄRRÄ LUKEMAASI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että rajoitusten mukaan ajaminen kaahaamista, jos tiellä on kuoppia.
        KUKAAN SELLAISTA EI OLE TÄÄLLÄ VÄITTÄNYT. ET OSAA TAI ET YMMÄRRÄ LUKEMAASI.

        Kehariin osui ja upposi pahasti, kun piti alkaa TIKKUKIRJAIMILLA möykkäämään.

        Eli vanhemmillasi lirahti väliin, ja siitä synnynnäinen aivovamma. Sinänsä myös periytyvä ongelma, koska tiesivät tehneensä vahingon, mutta eivät keskeyttäneet raskautta ajoissa.

        Nyt siitä kärsivät tielläliikkujat, kun yksi alinopeutta mateleva hönö ei tiedä miten maantiellä pitäisi autolla ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehariin osui ja upposi pahasti, kun piti alkaa TIKKUKIRJAIMILLA möykkäämään.

        Eli vanhemmillasi lirahti väliin, ja siitä synnynnäinen aivovamma. Sinänsä myös periytyvä ongelma, koska tiesivät tehneensä vahingon, mutta eivät keskeyttäneet raskautta ajoissa.

        Nyt siitä kärsivät tielläliikkujat, kun yksi alinopeutta mateleva hönö ei tiedä miten maantiellä pitäisi autolla ajaa.

        Ajan suurinta sallittua nopeutta. Minä olen Linja-autonkuljettaja. Olipas loukkaava sisältö.
        Terv. Tikkukirjaimilla kirjoittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan suurinta sallittua nopeutta. Minä olen Linja-autonkuljettaja. Olipas loukkaava sisältö.
        Terv. Tikkukirjaimilla kirjoittaja.

        No niin oli. Minä taas ajan 40 km/h alle rajoituksen, jos tiessä on yksikään kuoppa. Kaahareille puin nyrkkiä!


      • Anonyymi

        Tässä alkaa olla selvää, että mistä se surkea lukutaitosi johtuu. Se ei taida olla parannettavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä alkaa olla selvää, että mistä se surkea lukutaitosi johtuu. Se ei taida olla parannettavissa.

        Alinopeudella liikennettä häiriköivä huru alkoi nyt lopuksi jänkkäämään, kun jäi kiinni tyhmyydestään. Jopa alakouluikäiset lapset ymmärtävät lukemansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alinopeudella liikennettä häiriköivä huru alkoi nyt lopuksi jänkkäämään, kun jäi kiinni tyhmyydestään. Jopa alakouluikäiset lapset ymmärtävät lukemansa.

        Asia varmistui, eikä syitä voi korjata. Saimme tietää sinusta paljon enemmän kuin olisimme halunneet. Varmaan turhauttaa hävitä alakouluikäisille lapsille, eikä edes pitkä kokemus siitä näytä auttavan tilanteen käsittelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia varmistui, eikä syitä voi korjata. Saimme tietää sinusta paljon enemmän kuin olisimme halunneet. Varmaan turhauttaa hävitä alakouluikäisille lapsille, eikä edes pitkä kokemus siitä näytä auttavan tilanteen käsittelyä.

        Lukutaidoton kuoppaisen tien kaahareista katkeroitunut alinopeushönö yrittää nyt saada viimeisen sanan. Joko olet tehnyt hakemuksen vaivaistalon petipaikasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukutaidoton kuoppaisen tien kaahareista katkeroitunut alinopeushönö yrittää nyt saada viimeisen sanan. Joko olet tehnyt hakemuksen vaivaistalon petipaikasta?

        Et ole ymmärtänyt koko keskustelusta mitään. Sekö noin katkeroittaa?


    • Anonyymi

      Minä ajan aina ylinopeutta, niin pääsee nopeammin sotaa karkuun

      • Anonyymi

        Pakoon taitaa se kermapersesukupolvi halutakin.


    • Anonyymi

      Se tuollainen 10km/h nopeuden alentaminen on ihan yks hailee..tosin jos 80 putoaa 70niin joku voi ajaakin sitten 80 mikä on nykyään normaali talvinopeus. Nykyäänhän keskimäärin kaikki ajaa 87 eli sakkorajalla

    • Anonyymi

      Tälläiset artikkelit saavat minut tankkaamaan jatkossakin teboililla.

    • Anonyymi

      Aloittaja meinaa sitten vaikeuttaa muiden elämää ja ankeuttaa lisää työssäkäyvien arkea. Se on keskisormi pystyssä ohitettava idiootti, joka hidastelee ja terrorisoi tieliikennettä ja kanssaihmisiään alinopeudella. Sakot hidastelijaterroristeille. Jos ahdistaa tuolla tavoin, siirry käyttämään demarituubeja. Siinä säästät mitä haluat säästää tai sitten et, mutta ainakin menetät vapautesi liikkumisten ja aikataulujen suhteen.

    • Anonyymi

      Moottoritielläkin kannattaa lyödä täydestä vauhdista jarruja pohjaan Ukrainan puolesta, tarra vaan taakse autoon, ja valtion kuuluu antaa sakkorahat Ukrainalaisille!

      Jarruttelen huvikseni Ukrainan puolesta!

      • Anonyymi

        Sanonta kuuluu, että: Kehitysvamma ei tartu, mutta asennevamma periytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanonta kuuluu, että: Kehitysvamma ei tartu, mutta asennevamma periytyy.

        Alinopeudella häiriköinti liittyy automerkkiin, eli tojotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alinopeudella häiriköinti liittyy automerkkiin, eli tojotaan.

        Niinkö? Pitääkö Toyotalla ajajia häiritä ajamalla "alinopeutta", vai mikä oli pointtisi?

        P.S. Alinopeus terminä ei muuten edes ole missään laissa olemassa.


    • Anonyymi

      Alinopeus on myös rentouttavaa: ei ketään edessä hidastamassa matkantekoa.

      • Anonyymi

        Miten ihmeessä onnistut ajamaan miinus merkkistä nopeutta?


      • Anonyymi

        Oikein, jos takana tuleva varsin mittava jono jonka aiheuttaja olet ei yhtään häiritse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein, jos takana tuleva varsin mittava jono jonka aiheuttaja olet ei yhtään häiritse.

        TLL 33 § lukee mm. seuraavaa:

        "Muita ajoneuvoja olennaisesti hitaammin ajavan on kapealla tai mutkaisella ajoradalla taikka vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi tarvittaessa vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Ajoneuvolla saa tällöin tilapäisesti ajaa pientareella, jos se ei vaaranna turvallisuutta eikä estä tarpeettomasti muuta liikennettä."

        Jos ei aja olennaisesti hitaammin, eikä ole mutkainen tai kapea tie, eikä vastaantulevien liikenne ole vilkasta, niin laki ei velvoita tekemään paljon mitään. Se on sitten melkoista tulkintaa, että mikä on olennaisesti hitaammin ajamista, mikä on kapea tai mikä on mutkikas ja minkälainen vastaantuleva liikenne on vilkasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TLL 33 § lukee mm. seuraavaa:

        "Muita ajoneuvoja olennaisesti hitaammin ajavan on kapealla tai mutkaisella ajoradalla taikka vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi tarvittaessa vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Ajoneuvolla saa tällöin tilapäisesti ajaa pientareella, jos se ei vaaranna turvallisuutta eikä estä tarpeettomasti muuta liikennettä."

        Jos ei aja olennaisesti hitaammin, eikä ole mutkainen tai kapea tie, eikä vastaantulevien liikenne ole vilkasta, niin laki ei velvoita tekemään paljon mitään. Se on sitten melkoista tulkintaa, että mikä on olennaisesti hitaammin ajamista, mikä on kapea tai mikä on mutkikas ja minkälainen vastaantuleva liikenne on vilkasta.

        Ja jos edellä ajava ajaa vaikka -70km/h, niin ohihan pitäisi silloin päästä heittämällä.


    • Anonyymi

      Muita hitaammin ajava aiheuttaa häiriöitä liikennevirtaan, jolloin sujuvuus kärsii ja polttoainettakin kuluu kokonaisuudessaan enemmän.

      Jokainen turha pysähdys ja auto, joka ei jonkun munijan vuoksi pääse vihreistä valoista,
      tarkoittaa turhaa polttoaineen lisäkulutusta.

      Sujuva liikenne on turvallista ja taloudellista.
      Änkyröinti ei edistä asiaa.

      • Anonyymi

        Ihan tavanomaisilla ajotaidoilla kuka tahansa selviytyy tilanteesta, jossa joku ajaa muita hitaammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tavanomaisilla ajotaidoilla kuka tahansa selviytyy tilanteesta, jossa joku ajaa muita hitaammin.

        Selviytymisestä ei ole nyt kyse.

        Valo-ohjatusta risteyksestä pääsee vähemmän autoja pysähtymättä,
        kiihdytyskaista aiheuttaa kilometrien ruuhkan, kun ei kyetä kiihdyttämään,
        ei osata joustavaa vetoketjuperiaatetta, vaan koko liikenne pysähtyy....


      • Anonyymi

        Se on totta, että liikenne olisi sujuvampaa, jos kaikki ajaisivat tismalleen samaa nopeutta. Nopeusrajoitus on kuitenkin ns. "kattonopeus" ja silloin kaikkien tulisi ajaa sitä ja myös korkeintaan sitä. Myös nopeuserot toiseen suuntaan (ylinopeuden puolelle) ovat tietyissä tilanteissa haitaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selviytymisestä ei ole nyt kyse.

        Valo-ohjatusta risteyksestä pääsee vähemmän autoja pysähtymättä,
        kiihdytyskaista aiheuttaa kilometrien ruuhkan, kun ei kyetä kiihdyttämään,
        ei osata joustavaa vetoketjuperiaatetta, vaan koko liikenne pysähtyy....

        Siis yksi, joka ajaa muita hitaammin, saa tuon kaiken aikaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis yksi, joka ajaa muita hitaammin, saa tuon kaiken aikaan?

        No jos tumpeloijan takana on useampi auto, kuten työmatkaliikenteessä, niin häiriöitä aiheutuu.

        Niin tumpeloija voi ajaa myös liian lähellä muita,
        kiihdyttelyä ja jarruttelua.
        Vaikutus on sama.

        Mahdollisimman tasainen ajaminen yhteispelillä olisi parempi.

        Eihän siinä mitään, jos joku ajaa poikkeavasti, jos se ei vaikuta liikennevirtaan, eli ei häiritse muuta liikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos tumpeloijan takana on useampi auto, kuten työmatkaliikenteessä, niin häiriöitä aiheutuu.

        Niin tumpeloija voi ajaa myös liian lähellä muita,
        kiihdyttelyä ja jarruttelua.
        Vaikutus on sama.

        Mahdollisimman tasainen ajaminen yhteispelillä olisi parempi.

        Eihän siinä mitään, jos joku ajaa poikkeavasti, jos se ei vaikuta liikennevirtaan, eli ei häiritse muuta liikennettä.

        Olen samaa mieltä siitä, että tasainen ajaminen yhteispelillä on hyvä vaihtoehto. Ellei jopa paras. En vain ymmärrä sitä, miten muita hitaammin ajava saisi mitään kaaosta aikaiseksi, koska kyseessä on ihan normaali tilanne, johon pitää osata reagoida.

        Ehkä vaan ajattelen tämän asian liian yksinkertaisesti tai liian monimutkaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä siitä, että tasainen ajaminen yhteispelillä on hyvä vaihtoehto. Ellei jopa paras. En vain ymmärrä sitä, miten muita hitaammin ajava saisi mitään kaaosta aikaiseksi, koska kyseessä on ihan normaali tilanne, johon pitää osata reagoida.

        Ehkä vaan ajattelen tämän asian liian yksinkertaisesti tai liian monimutkaisesti.

        Hidasteluun liittyy usein vauhdin seilaaminen, valoissa töpeksiminen ja muu epävarmuus.
        Ei sellaisen perässä mielellään aja.


    • Anonyymi

      Se mitä 98% ylinopeudella ajavista ohittelijoista ei ymmärrä on, että ohitus on osaamatonta töpeksimistä ja liikenteen härintää, jos yksikin ohitettava auto joutuu ohittajan takia vähänkään hidastamaan nopeuttaan.

      Tuo ohitustöpeksintä tapahtuu näiltä keskimääräistä huonommiltat kuskeilta usein jopa nelikaistaisella tiellä, kun ohittaja ilman mitään todellista syytä palaa oikealle kaistalle liian lähelle ohitettavaa; eli "laskeutuu lähes konepellille". Tällöin ohitetun auton adaptiivinen vakionopeussäädin joutuu hidastamaan ohitettua autoa jotta saisi turvavälin asetettuun arvoon. Tai ohittajaa taitavampi ohitettu kuski itse hidastaa ja korjaa turvavälin. Ja pahimmassa tapauksessa koko jono perässä joutuu haitariliikkeeseen => taitamaton ohitustöpeksijä hidastaa koko liikennnevirtaa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      123
      1875
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      193
      1488
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1198
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      45
      1172
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      87
      1057
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      995
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      900
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      846
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      817
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      771
    Aihe