Saulus sai syntinsä anteeksi kasteessa Raamatun mukaan.

Anonyymi

Ei mene ihan kuin saarnoissa opetetaan. Tämä Saulukseen kääntyminen. Kastessahan tuossa synnit pois pestään!

Apt 22:12-16
Apt. 22:12 Ja eräs mies, hurskas lain mukaan, nimeltä Ananias, josta kaikki siellä asuvat juutalaiset todistivat hyvää,
Apt. 22:13 tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen'. Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.
Apt. 22:14 Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
Apt. 22:15 sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
Apt. 22:16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

Gal. 1:11-12 Paavalin oma kuvaus aiheesta:
11 Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen.
12 Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle.

79

669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuitenkin (Saul) Paavali kastettiin Damaskon tien läheisyydessä.
      Ap. t. 9:18 Samassa oli kuin suomut olisivat pudonneet Saulin silmistä, ja hän näki jälleen. Hän nousi jalkeille, ja hänet kastettiin.
      Hän ei ollut silloin enää Saul.

      • Anonyymi

        Lukee siellä ja täällä että kasteessa annetaan synnit anteeksi ja saadaan Henki. Esim. Apt 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen" voiko tätä selkeämmin sanoa?

        TAI Tiit. 3:5 jonka lutherkin vähä katekismuksessa ymmärtää puhuvan kasteesta. "hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät."
        Historiallinen painolasti kait selittää tämän ettei tätä käsitetä tänään näin kuin se Raamatussa lukee ja Luther on sen käsittänyt


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lukee siellä ja täällä että kasteessa annetaan synnit anteeksi ja saadaan Henki. Esim. Apt 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen" voiko tätä selkeämmin sanoa?

        TAI Tiit. 3:5 jonka lutherkin vähä katekismuksessa ymmärtää puhuvan kasteesta. "hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät."
        Historiallinen painolasti kait selittää tämän ettei tätä käsitetä tänään näin kuin se Raamatussa lukee ja Luther on sen käsittänyt

        On ihme, kun tuota kasteen merkitystä pelastukseen, Pyhän Hengen osallisuuteen ja synnin pesuun pois, olen viljellyt n 25 vuotta, heti Palstan alusta, ja nyt joku muka opettaa sitä minulle?
        Miksi et kohdista sitä Lestadiolaisella, ja olen tiennyt sen yli 50 vuotta, että ennen kuolemaansa Luther myönsi, että Rooman kirkolta perimänsä vauvakaste ei ole oikein, vaan upotus ainoa Kristillinen kaste?
        Miksi Wellut sitten ripottelee vauvoilleen veromerkkiä, eivätkä hyväksy upotusta kohdalleen?
        Näin He pakottavat omat lapsensa maksamaan veroa, jota he ei välttämättä edes halua.
        Kukaan ei pelastu kenenkään muun käsityksellä ja Lutherhan saarnasi itsensä helvettiin, kun antoi käskyn tappaa mustalaisia ja >Israelin kansaa. Ks Gen 12;1-3. Siihen tuomioon ei ole sovitusta, koska se on Jumalan tuomio anti semitisteille, <Jeesus ei huolehdi heistä, vaan saatana.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        On ihme, kun tuota kasteen merkitystä pelastukseen, Pyhän Hengen osallisuuteen ja synnin pesuun pois, olen viljellyt n 25 vuotta, heti Palstan alusta, ja nyt joku muka opettaa sitä minulle?
        Miksi et kohdista sitä Lestadiolaisella, ja olen tiennyt sen yli 50 vuotta, että ennen kuolemaansa Luther myönsi, että Rooman kirkolta perimänsä vauvakaste ei ole oikein, vaan upotus ainoa Kristillinen kaste?
        Miksi Wellut sitten ripottelee vauvoilleen veromerkkiä, eivätkä hyväksy upotusta kohdalleen?
        Näin He pakottavat omat lapsensa maksamaan veroa, jota he ei välttämättä edes halua.
        Kukaan ei pelastu kenenkään muun käsityksellä ja Lutherhan saarnasi itsensä helvettiin, kun antoi käskyn tappaa mustalaisia ja >Israelin kansaa. Ks Gen 12;1-3. Siihen tuomioon ei ole sovitusta, koska se on Jumalan tuomio anti semitisteille, <Jeesus ei huolehdi heistä, vaan saatana.

        Missäkähän tämmöinen luther tieto on? Kuuluu noihin tietoihin jotka ei ole faktoja. Pinnasängyn mukaan veden määrällä on väliä. No siinäpähän on.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        On ihme, kun tuota kasteen merkitystä pelastukseen, Pyhän Hengen osallisuuteen ja synnin pesuun pois, olen viljellyt n 25 vuotta, heti Palstan alusta, ja nyt joku muka opettaa sitä minulle?
        Miksi et kohdista sitä Lestadiolaisella, ja olen tiennyt sen yli 50 vuotta, että ennen kuolemaansa Luther myönsi, että Rooman kirkolta perimänsä vauvakaste ei ole oikein, vaan upotus ainoa Kristillinen kaste?
        Miksi Wellut sitten ripottelee vauvoilleen veromerkkiä, eivätkä hyväksy upotusta kohdalleen?
        Näin He pakottavat omat lapsensa maksamaan veroa, jota he ei välttämättä edes halua.
        Kukaan ei pelastu kenenkään muun käsityksellä ja Lutherhan saarnasi itsensä helvettiin, kun antoi käskyn tappaa mustalaisia ja >Israelin kansaa. Ks Gen 12;1-3. Siihen tuomioon ei ole sovitusta, koska se on Jumalan tuomio anti semitisteille, <Jeesus ei huolehdi heistä, vaan saatana.

        Upotus on tehnyt sinusta änkyrän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missäkähän tämmöinen luther tieto on? Kuuluu noihin tietoihin jotka ei ole faktoja. Pinnasängyn mukaan veden määrällä on väliä. No siinäpähän on.

        Kyllä se on Lutherin omista sekä seurakuntiensa teksteissä?
        Se vaatii vain työtä ja saksan kielen tuntemusta.
        Voitko väittää, ettei niin olisi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Upotus on tehnyt sinusta änkyrän.

        Jaa, siinnähän saa synnit anteeksi sekä täyttyy Pyhällä Hengellä?
        Oletko katkera ja kateellinen.
        Samalla sanonkin, että olen myös kastanut lukuisia Jeesuksen löytäneitä, mutta en yhtään vauvaa, mutta nimen olen antanut useille.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kyllä se on Lutherin omista sekä seurakuntiensa teksteissä?
        Se vaatii vain työtä ja saksan kielen tuntemusta.
        Voitko väittää, ettei niin olisi?

        Kyllä voin väittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voin väittää.

        Hyvin laajasti selititkin, jatka samalla linjalla.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jaa, siinnähän saa synnit anteeksi sekä täyttyy Pyhällä Hengellä?
        Oletko katkera ja kateellinen.
        Samalla sanonkin, että olen myös kastanut lukuisia Jeesuksen löytäneitä, mutta en yhtään vauvaa, mutta nimen olen antanut useille.

        Älä viitsi kehua itseäsi. Säälin niitä, jotka olet huijannut kastettaviksi. Jos kasteessa saa synnit anteeksi, niin kuinka saa anteeksi kasteen jälkeen tehyt synnit? Älä kuitenkaan väitä, että ihminen voi elää kasteen jälkeen ilman syntiä.
        Hepr. 12:1
        Kun siis ympärillämme on todistajia kokonainen pilvi, pankaamme pois kaikki mikä painaa ja synti, joka niin helposti kietoutuu meihin. Juoskaamme sinnikkäästi loppuun se kilpailu, joka on edessämme, [1. Kor. 9:24; Fil. 3:14
        Olethan väittänyt, että sinusta saatana lähti kirkon lattialla. Miten saat anteeksi panettelun ja vihan,jota harjoitat tällä palstalla?
        Jaak. 1:21
        Olkaa siis sävyisiä ja pankaa pois kaikki saasta ja pahuus. Ottakaa vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi pelastaa teidän sielunne. [Luuk. 8:15; Room. 1:16, Room. 13:12; Kol. 3:8
        1. Piet. 2:1
        Jättäkää siis kaikki pahuus ja vilppi, kaikki teeskentely ja kateus ja kaikki panettelu. [Ef. 4:25; Kol. 3:9; Jaak. 1:21]
        Jeesustelet. Kuvitteletko olevasi Jeesuksen vertainen upotuksesi jälkeen, ettei sinuun synti tartu ja elät niin, ettet tee syntiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi kehua itseäsi. Säälin niitä, jotka olet huijannut kastettaviksi. Jos kasteessa saa synnit anteeksi, niin kuinka saa anteeksi kasteen jälkeen tehyt synnit? Älä kuitenkaan väitä, että ihminen voi elää kasteen jälkeen ilman syntiä.
        Hepr. 12:1
        Kun siis ympärillämme on todistajia kokonainen pilvi, pankaamme pois kaikki mikä painaa ja synti, joka niin helposti kietoutuu meihin. Juoskaamme sinnikkäästi loppuun se kilpailu, joka on edessämme, [1. Kor. 9:24; Fil. 3:14
        Olethan väittänyt, että sinusta saatana lähti kirkon lattialla. Miten saat anteeksi panettelun ja vihan,jota harjoitat tällä palstalla?
        Jaak. 1:21
        Olkaa siis sävyisiä ja pankaa pois kaikki saasta ja pahuus. Ottakaa vastaan sana, joka on teihin istutettu ja joka voi pelastaa teidän sielunne. [Luuk. 8:15; Room. 1:16, Room. 13:12; Kol. 3:8
        1. Piet. 2:1
        Jättäkää siis kaikki pahuus ja vilppi, kaikki teeskentely ja kateus ja kaikki panettelu. [Ef. 4:25; Kol. 3:9; Jaak. 1:21]
        Jeesustelet. Kuvitteletko olevasi Jeesuksen vertainen upotuksesi jälkeen, ettei sinuun synti tartu ja elät niin, ettet tee syntiä.

        >>>Älä viitsi kehua itseäsi. ** Missä minä itseäni kehun, minä kehun vain Jeesusta, ja Hänkin kävi kasteella. Sitä ei vain pakanalliset uskonnolliset (ei kristityt ) järjestöt tunnusta.

        Ihmiset, jotka pelastuvat Jeesuksessa, kulkevat samaa tietä, mitä Hänkin:
        3 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
        14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
        15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
        16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
        17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".

        Ajattele, Hän on maailman esimerkki, mutte ei uskonnollisten pakana Lahkojen?

        Siinä saa pyhän Hengen, ja myös synnit anteeksi, ettei tarvitse rypeä niissä, kuten Luukas kirjoittaa. Ap. t. 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Ilman kastetta elää synnissä, ilman Jumalan Pyhää Henkeä.
        Joten sääli tulee meiltä, kastetuilta teidän osallenne, jotka raiskaatte Raamatun sanomaa, suorin vartaloin.

        Jos sinua vaivaa se, että miten sen jälkeen saa synnit anteeksi, pyytää ne Jeesukselta päivittäin ja ottaa ehtoollisen. Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
        Näin helppoa se on kun tietää, kuinka hyvä ja suuri Jeesus on, siinä vilkuttelusynnit ovat jopa Jumalan pilkkaa.
        Tuo, Heprealaiskirjeen, on aivan totta, siksi meille juutalaislle ohjeistettu asia on selvää.
        Kun uudesti syntyy, saatana lähtee ja sen totesi koko läsnä oleva seuratakunta, siinä Hengen voimallisuus näkyy ja tuntuu, mutta ulkopuolisille se on vain pilkan paikka.
        Sitä on sen jälkeen kun uusi ihminen, Jeesuksessa.
        Näin oli ennen myös Lestadiolaisuudessa, kun Henki oli, se sai suuria liikutuksia aikaan- 50/60 luvulla, mutta kun tehtiin sopimuksia saatana kanssa, sitomalla häneen omia Pyhiä, ei Henki tule ennen todellista uskonpuhdistusta siihen seurakuntaan.
        Miten minun pitää saada anteeksi se, että tuon Jeesusta ja pelastusta Lahoonne, se on tuottanut jo tulosta, kasteen on halunnut jo useita seurakuntalaisianne, sehän on kiitoksen paikka.
        Vihaa minä en tunne ketään kohtaan, mutta voiko olla tuomatta esille teidän pedofiliaanne, valehtelua yms, ja sitä, että Raha tuppaa olemaan suuren osan jumala seurakunnassanne.
        Apua minä tarjoan tuotuudessa, mutta se sattuu. Se sattuu niin kaunan kun teette julkisen parannuksen Jeesukseen ja tunnustatte Hänet kaikkivaltiaaksi.

        Nämä näkyvät työt, on teillä pannassa, ne on omavanhurskautta. Mutta kun otit Jeesuksen veljen Jaakobin, niin jatketaan siitä;Jaak. 2:14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
        2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        Onko uskosi kuollut, vai elääkö se ja mihin? Pahuuden olen pyyhkinyt kasteen jälkeen kokonaan pois ja Henki siinä auttaakin.

        Hyvä kannanotto, mutta tee parannus, kuten Saul teki Jumalasta Jeesukseen, ja vasta sitten löysi totisen Jumalan.

        Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä, Hän on ehdoton portti Isän luokse.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        On ihme, kun tuota kasteen merkitystä pelastukseen, Pyhän Hengen osallisuuteen ja synnin pesuun pois, olen viljellyt n 25 vuotta, heti Palstan alusta, ja nyt joku muka opettaa sitä minulle?
        Miksi et kohdista sitä Lestadiolaisella, ja olen tiennyt sen yli 50 vuotta, että ennen kuolemaansa Luther myönsi, että Rooman kirkolta perimänsä vauvakaste ei ole oikein, vaan upotus ainoa Kristillinen kaste?
        Miksi Wellut sitten ripottelee vauvoilleen veromerkkiä, eivätkä hyväksy upotusta kohdalleen?
        Näin He pakottavat omat lapsensa maksamaan veroa, jota he ei välttämättä edes halua.
        Kukaan ei pelastu kenenkään muun käsityksellä ja Lutherhan saarnasi itsensä helvettiin, kun antoi käskyn tappaa mustalaisia ja >Israelin kansaa. Ks Gen 12;1-3. Siihen tuomioon ei ole sovitusta, koska se on Jumalan tuomio anti semitisteille, <Jeesus ei huolehdi heistä, vaan saatana.

        "olen tiennyt sen yli 50 vuotta, että ennen kuolemaansa Luther myönsi, että Rooman kirkolta perimänsä vauvakaste ei ole oikein, vaan upotus ainoa Kristillinen kaste?" Kerrotko lutherin kirjoitusten kriittisen edition kirjan ja sivunumeron, ennen kuin väität mitään tämäntapaista posketonta.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        >>>Älä viitsi kehua itseäsi. ** Missä minä itseäni kehun, minä kehun vain Jeesusta, ja Hänkin kävi kasteella. Sitä ei vain pakanalliset uskonnolliset (ei kristityt ) järjestöt tunnusta.

        Ihmiset, jotka pelastuvat Jeesuksessa, kulkevat samaa tietä, mitä Hänkin:
        3 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
        14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
        15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
        16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
        17 Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".

        Ajattele, Hän on maailman esimerkki, mutte ei uskonnollisten pakana Lahkojen?

        Siinä saa pyhän Hengen, ja myös synnit anteeksi, ettei tarvitse rypeä niissä, kuten Luukas kirjoittaa. Ap. t. 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Ilman kastetta elää synnissä, ilman Jumalan Pyhää Henkeä.
        Joten sääli tulee meiltä, kastetuilta teidän osallenne, jotka raiskaatte Raamatun sanomaa, suorin vartaloin.

        Jos sinua vaivaa se, että miten sen jälkeen saa synnit anteeksi, pyytää ne Jeesukselta päivittäin ja ottaa ehtoollisen. Matt. 26:28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
        Näin helppoa se on kun tietää, kuinka hyvä ja suuri Jeesus on, siinä vilkuttelusynnit ovat jopa Jumalan pilkkaa.
        Tuo, Heprealaiskirjeen, on aivan totta, siksi meille juutalaislle ohjeistettu asia on selvää.
        Kun uudesti syntyy, saatana lähtee ja sen totesi koko läsnä oleva seuratakunta, siinä Hengen voimallisuus näkyy ja tuntuu, mutta ulkopuolisille se on vain pilkan paikka.
        Sitä on sen jälkeen kun uusi ihminen, Jeesuksessa.
        Näin oli ennen myös Lestadiolaisuudessa, kun Henki oli, se sai suuria liikutuksia aikaan- 50/60 luvulla, mutta kun tehtiin sopimuksia saatana kanssa, sitomalla häneen omia Pyhiä, ei Henki tule ennen todellista uskonpuhdistusta siihen seurakuntaan.
        Miten minun pitää saada anteeksi se, että tuon Jeesusta ja pelastusta Lahoonne, se on tuottanut jo tulosta, kasteen on halunnut jo useita seurakuntalaisianne, sehän on kiitoksen paikka.
        Vihaa minä en tunne ketään kohtaan, mutta voiko olla tuomatta esille teidän pedofiliaanne, valehtelua yms, ja sitä, että Raha tuppaa olemaan suuren osan jumala seurakunnassanne.
        Apua minä tarjoan tuotuudessa, mutta se sattuu. Se sattuu niin kaunan kun teette julkisen parannuksen Jeesukseen ja tunnustatte Hänet kaikkivaltiaaksi.

        Nämä näkyvät työt, on teillä pannassa, ne on omavanhurskautta. Mutta kun otit Jeesuksen veljen Jaakobin, niin jatketaan siitä;Jaak. 2:14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
        2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        Onko uskosi kuollut, vai elääkö se ja mihin? Pahuuden olen pyyhkinyt kasteen jälkeen kokonaan pois ja Henki siinä auttaakin.

        Hyvä kannanotto, mutta tee parannus, kuten Saul teki Jumalasta Jeesukseen, ja vasta sitten löysi totisen Jumalan.

        Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä, Hän on ehdoton portti Isän luokse.

        Taas kerran. En ole vl. Olet paatunut panettelija. Onko sulla muuta elämää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas kerran. En ole vl. Olet paatunut panettelija. Onko sulla muuta elämää?

        On, elämä Jeesuksessa.
        Kukaan muu ei kirjoita noin, kuten sinä paitsi <<<<<<<<<wellu.


      • Nyt väännät asian vääräksi. Tässä ei ole mitään mainintaa kasteesta.

        Apt.9 :
        17. Niin Ananias lähti. Hän meni sisälle taloon, pani molemmat kätensä Sauluksen päälle ja sanoi: "Saul, veljeni! Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota kuljit. Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhällä Hengellä."
        18. Ja heti oli kuin suomut olisivat pudonneet Sauluksen silmistä, ja hän sai näkönsä. Hän nousi jalkeille, ja hänet kastettiin.
        19. Saatuaan ruokaa hän vahvistui.


      • Välva kirjoitti:

        Nyt väännät asian vääräksi. Tässä ei ole mitään mainintaa kasteesta.

        Apt.9 :
        17. Niin Ananias lähti. Hän meni sisälle taloon, pani molemmat kätensä Sauluksen päälle ja sanoi: "Saul, veljeni! Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota kuljit. Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhällä Hengellä."
        18. Ja heti oli kuin suomut olisivat pudonneet Sauluksen silmistä, ja hän sai näkönsä. Hän nousi jalkeille, ja hänet kastettiin.
        19. Saatuaan ruokaa hän vahvistui.

        Eikö.
        Panen alkukielellä; 18. Ja yhtäkkiä hänen silmistään putosi se suomujen kaltaisuus ja hänen silmänsä avautuivat, ja hän nousi, kävi kasteella
        Sama -92. Apt 9; 18 Samassa oli kuin suomut olisivat pudonneet Saulin silmistä, ja hän näki jälleen. Hän nousi jalkeille, ja hänet kastettiin.

        Mitä sanot, kuka väärentää Jumalan sanaa?
        Oletko ottanut kasteen?


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Nyt väännät asian vääräksi. Tässä ei ole mitään mainintaa kasteesta.

        Apt.9 :
        17. Niin Ananias lähti. Hän meni sisälle taloon, pani molemmat kätensä Sauluksen päälle ja sanoi: "Saul, veljeni! Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota kuljit. Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhällä Hengellä."
        18. Ja heti oli kuin suomut olisivat pudonneet Sauluksen silmistä, ja hän sai näkönsä. Hän nousi jalkeille, ja hänet kastettiin.
        19. Saatuaan ruokaa hän vahvistui.

        Apostolien tekojen kirjoittaja kertoo Saulin kääntymisen Apt. luku 9:
        17 Ananias lähti. Hän meni sisälle taloon, pani kätensä Saulin päälle ja sanoi: "Saul, veljeni! Herra on lähettänyt minut -- Jeesus, joka ilmestyi sinulle, kun olit matkalla tänne. Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhästä Hengestä."
        18 Samassa oli kuin suomut olisivat pudonneet Saulin silmistä, ja hän näki jälleen. Hän nousi jalkeille, ja hänet kastettiin.

        Paavali kertoo kääntymyksensä Apt. 22 Paavali puolustautuu kansan edessä "Veljet ja isät! Kuulkaa, mitä nyt sanon puolustuksekseni."
        Luku 22
        13 Hän tuli luokseni ja sanoi: 'Saul, veljeni, palautukoon näkösi!' Samassa näköni palasi ja näin hänet.
        14 Hän sanoi: 'Isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan tahtonsa, näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen oman äänensä.
        15 Sinusta tulee hänen todistajansa, sinä kerrot kaikille ihmisille, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

        Gal. 1:11-12 Paavalin oma kuvaus aiheesta:
        11 Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen.
        12 Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle.

        Tässä apt 9 ja 22 vertailussa selviää että alkuseurakunta uskoi, että kasteessa pestään synnit pois. Apt 9 Saulus kastettiin ja Apt 22 Paavali muistelee, että Ananias sanoi, "Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois." Ananias ei siis julistanut Paavalin omankertomuksen mukaan synninpäästöä, tuossa suomujen putoamis tapahtumassa vaan kehotti nopeasti ottamaan kasteen, jotta synnit pestään pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolien tekojen kirjoittaja kertoo Saulin kääntymisen Apt. luku 9:
        17 Ananias lähti. Hän meni sisälle taloon, pani kätensä Saulin päälle ja sanoi: "Saul, veljeni! Herra on lähettänyt minut -- Jeesus, joka ilmestyi sinulle, kun olit matkalla tänne. Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhästä Hengestä."
        18 Samassa oli kuin suomut olisivat pudonneet Saulin silmistä, ja hän näki jälleen. Hän nousi jalkeille, ja hänet kastettiin.

        Paavali kertoo kääntymyksensä Apt. 22 Paavali puolustautuu kansan edessä "Veljet ja isät! Kuulkaa, mitä nyt sanon puolustuksekseni."
        Luku 22
        13 Hän tuli luokseni ja sanoi: 'Saul, veljeni, palautukoon näkösi!' Samassa näköni palasi ja näin hänet.
        14 Hän sanoi: 'Isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan tahtonsa, näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen oman äänensä.
        15 Sinusta tulee hänen todistajansa, sinä kerrot kaikille ihmisille, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

        Gal. 1:11-12 Paavalin oma kuvaus aiheesta:
        11 Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen.
        12 Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle.

        Tässä apt 9 ja 22 vertailussa selviää että alkuseurakunta uskoi, että kasteessa pestään synnit pois. Apt 9 Saulus kastettiin ja Apt 22 Paavali muistelee, että Ananias sanoi, "Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois." Ananias ei siis julistanut Paavalin omankertomuksen mukaan synninpäästöä, tuossa suomujen putoamis tapahtumassa vaan kehotti nopeasti ottamaan kasteen, jotta synnit pestään pois.

        "Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhästä Hengestä." Tässä ei kerrota millä nimenomaisella hetkellä Paavali täyttyi Pyhästä Hengestä, joko kasteen hetkellä, tai sillä hetkellä kun suomut putosi silmistä. Oleellista on kuitenkin nähdä, että Paavalia, jota ei ollut kastettu Ananias kehotti kasteelle, jotta synnit pestään pois(apt.22). Tätä kehotusta ei kastettu tarvitse. Hänen täytyy tehdä parannus,(ja uskoa synninpäästössä synnit anteeksi) jos on tullut vihaa täyteen kuten Paavali oli, ja kuten ihmiselle useinkin saattaa käydä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhästä Hengestä." Tässä ei kerrota millä nimenomaisella hetkellä Paavali täyttyi Pyhästä Hengestä, joko kasteen hetkellä, tai sillä hetkellä kun suomut putosi silmistä. Oleellista on kuitenkin nähdä, että Paavalia, jota ei ollut kastettu Ananias kehotti kasteelle, jotta synnit pestään pois(apt.22). Tätä kehotusta ei kastettu tarvitse. Hänen täytyy tehdä parannus,(ja uskoa synninpäästössä synnit anteeksi) jos on tullut vihaa täyteen kuten Paavali oli, ja kuten ihmiselle useinkin saattaa käydä.

        Mutta kuitenkin, vastasi nimimerkille siihen, että kaste löytyy 9 luvustakin ja Hän teki parannuksen, Jumalasta Jeesukseen ja samalla löysi totisen Isän, jota nimeä Hänellä oli kasteen ja uudestisyntymisen jälkeen lupa käyttää Adonaista.
        Kertomushan uudistetaan Luukkaan toimesta.
        Ero 22 lukuun on pitkä usea vuosi, se aika, jonka Hän vietti kädenJeesuksen kanssa ja kielen käyttökin vahvistui;16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.
        Mistä Hän oli uuden opin saanut siitä ajasta kertoo lyhyesti Gal. 1:16 näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhästä Hengestä." Tässä ei kerrota millä nimenomaisella hetkellä Paavali täyttyi Pyhästä Hengestä, joko kasteen hetkellä, tai sillä hetkellä kun suomut putosi silmistä. Oleellista on kuitenkin nähdä, että Paavalia, jota ei ollut kastettu Ananias kehotti kasteelle, jotta synnit pestään pois(apt.22). Tätä kehotusta ei kastettu tarvitse. Hänen täytyy tehdä parannus,(ja uskoa synninpäästössä synnit anteeksi) jos on tullut vihaa täyteen kuten Paavali oli, ja kuten ihmiselle useinkin saattaa käydä.

        Hyvä, että myönnät kasteen tärkeyden, pelastusta ja synnin sovitusta ajatellen.
        Ap. t. 22:16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
        Tämä kulkee koko UT;n ajan yhtenä punaisena lankana myös nyt Kristittyjen keskuudessa.
        Ihmetyttää, miksi se ei kelpaa Welluille? Onko Sinulla tietoa siitä.
        Kaikki, läpi UT;n parannuksen tehneet Jeesukseen kastettiin? Miksi ei Teitä, siihen on vain yksi syy, Jeesus on vain sivuseikka seurakunnassanne, vaikka todellisuudessa Hän on kaikkivaltias Herra, joka löytyy UT;ssa 5 kertaa ja VT:ssa 3 kertaa.
        Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Uskotko Sinä osallesi molemmat?

        Sitten kirjoitat paradoksaalisesti; Hänen täytyy tehdä parannus,(ja uskoa synninpäästössä synnit anteeksi) jos on tullut vihaa täyteen kuten Paavali oli, ja kuten ihmiselle useinkin saattaa käydä.
        Missä se on esillä Raamatussa? Sinä raiskaat Jumalan Sanaa?

        Eli toistan, et mainitse näitä kahta, kasteen merkitystä, ja Jeesuksen Herruutta ja kaikkivaltiaisuutta, jotka ovat Raamatussa, mutta tuputat pakanallista ihmisuskoa " uskoa synninpäästössä synnit anteeksi"

        Voitko selittää näkemyksesi?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Hyvä, että myönnät kasteen tärkeyden, pelastusta ja synnin sovitusta ajatellen.
        Ap. t. 22:16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
        Tämä kulkee koko UT;n ajan yhtenä punaisena lankana myös nyt Kristittyjen keskuudessa.
        Ihmetyttää, miksi se ei kelpaa Welluille? Onko Sinulla tietoa siitä.
        Kaikki, läpi UT;n parannuksen tehneet Jeesukseen kastettiin? Miksi ei Teitä, siihen on vain yksi syy, Jeesus on vain sivuseikka seurakunnassanne, vaikka todellisuudessa Hän on kaikkivaltias Herra, joka löytyy UT;ssa 5 kertaa ja VT:ssa 3 kertaa.
        Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

        Uskotko Sinä osallesi molemmat?

        Sitten kirjoitat paradoksaalisesti; Hänen täytyy tehdä parannus,(ja uskoa synninpäästössä synnit anteeksi) jos on tullut vihaa täyteen kuten Paavali oli, ja kuten ihmiselle useinkin saattaa käydä.
        Missä se on esillä Raamatussa? Sinä raiskaat Jumalan Sanaa?

        Eli toistan, et mainitse näitä kahta, kasteen merkitystä, ja Jeesuksen Herruutta ja kaikkivaltiaisuutta, jotka ovat Raamatussa, mutta tuputat pakanallista ihmisuskoa " uskoa synninpäästössä synnit anteeksi"

        Voitko selittää näkemyksesi?

        "Tätä kehotusta ei kastettu tarvitse. Hänen täytyy tehdä parannus,(ja uskoa synninpäästössä synnit anteeksi) jos on tullut vihaa täyteen kuten Paavali oli, ja kuten ihmiselle useinkin saattaa käydä." Tuossa lukee kastettu ei tarvitse Ananiaan kehotusta. Kastetun tulee tehdä parannus, jos on tullut täyteen vihaa Kristusta kohtaan, kuten kastamaton Paavali oli tullut. Parannushan on kasteen harjoittamista käytännössä. Tässä puhutaan eriasiasta eikä Paavalista. Ajatushyppy tähän päivään.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Eikö.
        Panen alkukielellä; 18. Ja yhtäkkiä hänen silmistään putosi se suomujen kaltaisuus ja hänen silmänsä avautuivat, ja hän nousi, kävi kasteella
        Sama -92. Apt 9; 18 Samassa oli kuin suomut olisivat pudonneet Saulin silmistä, ja hän näki jälleen. Hän nousi jalkeille, ja hänet kastettiin.

        Mitä sanot, kuka väärentää Jumalan sanaa?
        Oletko ottanut kasteen?

        Ei alkutekstin mukaan kastetta tapahtunut ennen kuin Saulus oli saanut näkönsä. Näin on myös Suomalaisissa Raamatuissa.

        Aapeli Saarisalon U.T.
        Apt.9:
        17. Niin Ananias meni ja astui huoneeseen ja pantuaan kätensä hänen päälleen sanoi: "Saul, veli, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - jotta näkisit jälleen ja täyttyisit Pyhällä Hengellä."
        18. Heti putosivat silmistään ikään kuin suomukset, ja sai kohta näkönsä ja noustuaan kastettiin.
        19. Nautittuaan ruokaa voimistui. Ja Saul oli Damaskon opetuslasten seurassa joitakin päiviä.

        STLK 2017
        17. Ananias meni, astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut – Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit – että saisit näkösi takaisin ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä."
        18. Heti putosivat hänen silmistään ikään kuin suomukset, ja hän sai näkönsä, nousi ja hänet kastettiin.

        Kirkkoraamattu 1992
        17. Ananias lähti. Hän meni sisälle taloon, pani kätensä Saulin päälle ja sanoi: "Saul, veljeni! Herra on lähettänyt minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle, kun olit matkalla tänne. Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhästä Hengestä." 18. Samassa oli kuin suomut olisivat pudonneet Saulin silmistä, ja hän näki jälleen. Hän nousi jalkeille, ja hänet kastettiin. 19. Ruokaa nautittuaan hän taas voimistui.

        Kirkkoraamattu 1933/38
        17. Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä." 18. Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen. 19. Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Apostolien tekojen kirjoittaja kertoo Saulin kääntymisen Apt. luku 9:
        17 Ananias lähti. Hän meni sisälle taloon, pani kätensä Saulin päälle ja sanoi: "Saul, veljeni! Herra on lähettänyt minut -- Jeesus, joka ilmestyi sinulle, kun olit matkalla tänne. Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhästä Hengestä."
        18 Samassa oli kuin suomut olisivat pudonneet Saulin silmistä, ja hän näki jälleen. Hän nousi jalkeille, ja hänet kastettiin.

        Paavali kertoo kääntymyksensä Apt. 22 Paavali puolustautuu kansan edessä "Veljet ja isät! Kuulkaa, mitä nyt sanon puolustuksekseni."
        Luku 22
        13 Hän tuli luokseni ja sanoi: 'Saul, veljeni, palautukoon näkösi!' Samassa näköni palasi ja näin hänet.
        14 Hän sanoi: 'Isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan tahtonsa, näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen oman äänensä.
        15 Sinusta tulee hänen todistajansa, sinä kerrot kaikille ihmisille, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

        Gal. 1:11-12 Paavalin oma kuvaus aiheesta:
        11 Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen.
        12 Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle.

        Tässä apt 9 ja 22 vertailussa selviää että alkuseurakunta uskoi, että kasteessa pestään synnit pois. Apt 9 Saulus kastettiin ja Apt 22 Paavali muistelee, että Ananias sanoi, "Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois." Ananias ei siis julistanut Paavalin omankertomuksen mukaan synninpäästöä, tuossa suomujen putoamis tapahtumassa vaan kehotti nopeasti ottamaan kasteen, jotta synnit pestään pois.

        Näin tapahtuu nykyisinkin Jeesuksen opetuslapsille.

        Apt. 22 luku jakeet 1 - 21 on PAAVALIN PUHE:
        Apt.22:
        1. "Miehet - veljet ja isät! Kuulkaa, mitä minä nyt puhun teille puolustuksekseni."
        2. Kun he kuulivat hänen puhuvan heprean kielellä, syntyi vielä suurempi hiljaisuus, ja Paavali jatkoi:
        .......
        Tämän puheen seuraus Jakeesta 22. ->
        22. Tähän asti juutalaiset kuuntelivat Paavalia, mutta sitten he alkoivat huutaa kovalla äänellä: "Pois maan päältä tuollainen! Ei hän saa elää!"
        23. Kun he huusivat ja heittelivät vaatteitaan ja viskelivät hiekkaa ilmaan,
        24. komentaja käski viedä Paavalin kasarmiin. Saadakseen tietää, mistä syystä he niin hänelle huusivat, komentaja käski ruoskia ja kuulustella Paavalia.
        ......


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tätä kehotusta ei kastettu tarvitse. Hänen täytyy tehdä parannus,(ja uskoa synninpäästössä synnit anteeksi) jos on tullut vihaa täyteen kuten Paavali oli, ja kuten ihmiselle useinkin saattaa käydä." Tuossa lukee kastettu ei tarvitse Ananiaan kehotusta. Kastetun tulee tehdä parannus, jos on tullut täyteen vihaa Kristusta kohtaan, kuten kastamaton Paavali oli tullut. Parannushan on kasteen harjoittamista käytännössä. Tässä puhutaan eriasiasta eikä Paavalista. Ajatushyppy tähän päivään.

        >>Tätä kehotusta ei kastettu tarvitse. ** Eli mitä kehoitusta.
        Parannus tehdään aina Jeesukseen, ennen kastetta ja kastetilanteessa se suulla tunnustetaan.

        Matt. 10:32
        "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.

        Tämänhetkisessä VL opissa se ei ole mahdollista tunnustaa, joten kukaan ei kasta sellaisia luopiota, ihmisuskon edustajia.

        Mistä löydät Raamatusta "ja uskoa synninpäästössä synnit anteeksi" Ei Pyhää upotusta tehdä Vl harhaluulojen mukaan, tehkää ensin parannus tuosta ihmis- opista Jeesusukseen.
        Katsotaan sitten.

        Älä tänne tuo Paven vihaa, Paavali ei vihannut mitään, Saul Teokraattina sitä teki. Saul oli malliesimerkki SRK;sta.

        >>> Tuossa lukee kastettu ei tarvitse Ananiaan kehotusta.** Missä lukee?

        >>Parannushan on kasteen harjoittamista käytännössä.** Mitä Sinä kirjoitat, Raamatussa molemmat ovat eri asioita, olet todella Lahkossa, joka raiskaa Jumalan Sanaa.

        >>Tässä puhutaan eriasiasta eikä Paavalista. Ajatushyppy tähän päivään. ?????? Täsmennä????


      • Anonyymi

        Kyllä kai se saulus oli kun sen silmät aukesi tarkoittaa vertausta kun juutalaiset sokeutui niin eivät näe Jeesusta. Saulus oli juutalainen fariseus rabbi ja vainosi kristittyjä ajoi niitä takaa.Sellaisia ne nykyäänkin on. Kivet kourassa. Syntien sovitus oli ristillä Jeesus Nasaretilaisessa 2022 vuotta sitten ja juutalainen saulus sai synnin päästön siinä. Jos teitä ei ole kastettu ja uskotte menkää kasteelle vaatii myös luopua pahuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukee siellä ja täällä että kasteessa annetaan synnit anteeksi ja saadaan Henki. Esim. Apt 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen" voiko tätä selkeämmin sanoa?

        TAI Tiit. 3:5 jonka lutherkin vähä katekismuksessa ymmärtää puhuvan kasteesta. "hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät."
        Historiallinen painolasti kait selittää tämän ettei tätä käsitetä tänään näin kuin se Raamatussa lukee ja Luther on sen käsittänyt

        Jätetään ne Luther leevit pois tästä niin katsotaan Jeesukseen ristillä. YouTube passion of christ. Siinä on lutterinkin synnit sovitettu.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        On ihme, kun tuota kasteen merkitystä pelastukseen, Pyhän Hengen osallisuuteen ja synnin pesuun pois, olen viljellyt n 25 vuotta, heti Palstan alusta, ja nyt joku muka opettaa sitä minulle?
        Miksi et kohdista sitä Lestadiolaisella, ja olen tiennyt sen yli 50 vuotta, että ennen kuolemaansa Luther myönsi, että Rooman kirkolta perimänsä vauvakaste ei ole oikein, vaan upotus ainoa Kristillinen kaste?
        Miksi Wellut sitten ripottelee vauvoilleen veromerkkiä, eivätkä hyväksy upotusta kohdalleen?
        Näin He pakottavat omat lapsensa maksamaan veroa, jota he ei välttämättä edes halua.
        Kukaan ei pelastu kenenkään muun käsityksellä ja Lutherhan saarnasi itsensä helvettiin, kun antoi käskyn tappaa mustalaisia ja >Israelin kansaa. Ks Gen 12;1-3. Siihen tuomioon ei ole sovitusta, koska se on Jumalan tuomio anti semitisteille, <Jeesus ei huolehdi heistä, vaan saatana.

        Lutteri ei ole käskenyt tappaa vaan kastaa kokeile opiskella kieliä kuten latinaa saksaa ja vaikka suomea vielä. Luther oli katolinen munkki ja pappi luostarissa ja yliopistolla sekä aikana 1500 luvulla ja kaikki Jeesukseen uskovat ovat taivaan kansalaisia riippumatta mitä heimoa täällä tai kansaa on. Te olette harhaoppisia.Maallinen Israel lankesi pois armosta jäivät lakiin mutta Jeesuksessa on armo tullut jo sovinto ja kristityt on pelastettu. Jos olet tehnyt pahaa kristityille lue Ilmestyskirjassa kohta myllynkivi kaulassa kuolet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäkähän tämmöinen luther tieto on? Kuuluu noihin tietoihin jotka ei ole faktoja. Pinnasängyn mukaan veden määrällä on väliä. No siinäpähän on.

        ORTODOKSIKIRKOSSA kastetaan joko pelkkä pää 3 kertaa veteen tai kokonaan päätä ei aina kasteta. Mutta harhaoppeja on paljon Jeesuksen kaste on kuitenkin yksi.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Nyt väännät asian vääräksi. Tässä ei ole mitään mainintaa kasteesta.

        Apt.9 :
        17. Niin Ananias lähti. Hän meni sisälle taloon, pani molemmat kätensä Sauluksen päälle ja sanoi: "Saul, veljeni! Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota kuljit. Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhällä Hengellä."
        18. Ja heti oli kuin suomut olisivat pudonneet Sauluksen silmistä, ja hän sai näkönsä. Hän nousi jalkeille, ja hänet kastettiin.
        19. Saatuaan ruokaa hän vahvistui.

        Se ei olekaan näön saamis kaste vaan pelastuksen kaste. Eikä kolme kertaa kuten ortodoksit vaan kerran. 🦧🦧🦧no siinä saulus aloitti kovan duunin todistaa Jeesuksen olevan totta ja alkoi kääntyminen vanhasta pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhästä Hengestä." Tässä ei kerrota millä nimenomaisella hetkellä Paavali täyttyi Pyhästä Hengestä, joko kasteen hetkellä, tai sillä hetkellä kun suomut putosi silmistä. Oleellista on kuitenkin nähdä, että Paavalia, jota ei ollut kastettu Ananias kehotti kasteelle, jotta synnit pestään pois(apt.22). Tätä kehotusta ei kastettu tarvitse. Hänen täytyy tehdä parannus,(ja uskoa synninpäästössä synnit anteeksi) jos on tullut vihaa täyteen kuten Paavali oli, ja kuten ihmiselle useinkin saattaa käydä.

        Kasteessa saa sovinnon mutta huomatkaa nyt että te vihaatte kristittyjä aivan samoin kuin Paulus saulus vihasi. Saulus oli laki juutalainen uskonto saatana. Tekin olette.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Näin tapahtuu nykyisinkin Jeesuksen opetuslapsille.

        Apt. 22 luku jakeet 1 - 21 on PAAVALIN PUHE:
        Apt.22:
        1. "Miehet - veljet ja isät! Kuulkaa, mitä minä nyt puhun teille puolustuksekseni."
        2. Kun he kuulivat hänen puhuvan heprean kielellä, syntyi vielä suurempi hiljaisuus, ja Paavali jatkoi:
        .......
        Tämän puheen seuraus Jakeesta 22. ->
        22. Tähän asti juutalaiset kuuntelivat Paavalia, mutta sitten he alkoivat huutaa kovalla äänellä: "Pois maan päältä tuollainen! Ei hän saa elää!"
        23. Kun he huusivat ja heittelivät vaatteitaan ja viskelivät hiekkaa ilmaan,
        24. komentaja käski viedä Paavalin kasarmiin. Saadakseen tietää, mistä syystä he niin hänelle huusivat, komentaja käski ruoskia ja kuulustella Paavalia.
        ......

        Juutalaiset sai raivarin AP.teot 22:22-23 tää on niin hyvä historian kuvaus sopii myös nykyaikaan. Laki vastaan armo noituus vastaan totuus.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        >>Tätä kehotusta ei kastettu tarvitse. ** Eli mitä kehoitusta.
        Parannus tehdään aina Jeesukseen, ennen kastetta ja kastetilanteessa se suulla tunnustetaan.

        Matt. 10:32
        "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.

        Tämänhetkisessä VL opissa se ei ole mahdollista tunnustaa, joten kukaan ei kasta sellaisia luopiota, ihmisuskon edustajia.

        Mistä löydät Raamatusta "ja uskoa synninpäästössä synnit anteeksi" Ei Pyhää upotusta tehdä Vl harhaluulojen mukaan, tehkää ensin parannus tuosta ihmis- opista Jeesusukseen.
        Katsotaan sitten.

        Älä tänne tuo Paven vihaa, Paavali ei vihannut mitään, Saul Teokraattina sitä teki. Saul oli malliesimerkki SRK;sta.

        >>> Tuossa lukee kastettu ei tarvitse Ananiaan kehotusta.** Missä lukee?

        >>Parannushan on kasteen harjoittamista käytännössä.** Mitä Sinä kirjoitat, Raamatussa molemmat ovat eri asioita, olet todella Lahkossa, joka raiskaa Jumalan Sanaa.

        >>Tässä puhutaan eriasiasta eikä Paavalista. Ajatushyppy tähän päivään. ?????? Täsmennä????

        >>Tätä kehotusta ei kastettu tarvitse. ** Eli mitä kehoitusta.
        Tänä on kehoitus: " Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois."

        "Parannus tehdään aina Jeesukseen, ennen kastetta ja kastetilanteessa se suulla tunnustetaan."
        Olet väärällä keskustelu palstalla sinun tulisi olla vapaasuuntalaiseten palstalla.

        Mistä löydät Raamatusta "ja uskoa synninpäästössä synnit anteeksi"

        JOh.20 luku : Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi.»

        Omassa tekstissäni:
        "Tätä kehotusta ei kastettu tarvitse. Hänen täytyy tehdä parannus,(ja uskoa synninpäästössä synnit anteeksi) jos on tullut vihaa täyteen kuten Paavali oli, ja kuten ihmiselle useinkin saattaa käydä."
        Kastettua ei tarvitse enää kehottaa kasteelle vaan parannukseen jokapäiväiseen
        parannus on kasteen harjoitusta. Ilman jokapäiväsitä parannusta, kasteesta ei ole mitään hyötyä.
        Vaiko kastetut elävät ilman syntiä mielestäsi? No eiväthän ne sitten enää Kristusta tarvitse?

        >>Tässä puhutaan eriasiasta eikä Paavalista. Ajatushyppy tähän päivään. ?????? Täsmennä????

        Eli siis paavalin piti saada kaste koska ei ollut kastettu tänä päivänä suurin osa suomalaisista on kastettu, jos
        he ovat Sauluksen tilassa vihaamassa kristityjä heidän ei tule kastattaa itseään vaan tehdä parannus.


      • Välva kirjoitti:

        Ei alkutekstin mukaan kastetta tapahtunut ennen kuin Saulus oli saanut näkönsä. Näin on myös Suomalaisissa Raamatuissa.

        Aapeli Saarisalon U.T.
        Apt.9:
        17. Niin Ananias meni ja astui huoneeseen ja pantuaan kätensä hänen päälleen sanoi: "Saul, veli, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - jotta näkisit jälleen ja täyttyisit Pyhällä Hengellä."
        18. Heti putosivat silmistään ikään kuin suomukset, ja sai kohta näkönsä ja noustuaan kastettiin.
        19. Nautittuaan ruokaa voimistui. Ja Saul oli Damaskon opetuslasten seurassa joitakin päiviä.

        STLK 2017
        17. Ananias meni, astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut – Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit – että saisit näkösi takaisin ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä."
        18. Heti putosivat hänen silmistään ikään kuin suomukset, ja hän sai näkönsä, nousi ja hänet kastettiin.

        Kirkkoraamattu 1992
        17. Ananias lähti. Hän meni sisälle taloon, pani kätensä Saulin päälle ja sanoi: "Saul, veljeni! Herra on lähettänyt minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle, kun olit matkalla tänne. Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhästä Hengestä." 18. Samassa oli kuin suomut olisivat pudonneet Saulin silmistä, ja hän näki jälleen. Hän nousi jalkeille, ja hänet kastettiin. 19. Ruokaa nautittuaan hän taas voimistui.

        Kirkkoraamattu 1933/38
        17. Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä." 18. Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen. 19. Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui.

        Käsittämätöntä, että Lahko, joka ei tunne Babtizo kastetta, kristittyjen kastetta luulee olevansa asiantuntia aiheessa??
        Miksi et laita alkutekstiä näkyviin, käännökset ovat aika tarkkoja alkuteksTEIHIN nähden.

        Minä en ainakaan, paljon alkutekstiä käyttävänä näe eroja, ja toisaalta sillä ei ole merkitystä, näkikö Pavel vai ei. Olen kastanut myös sokeita, Jeesuksen löytäneitä.

        Apt 9;18 -38 na. 18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.

        Alkuteksti18. Heti putosivat silmistään ikään kuin suomukset, ja sai kohta näkönsä ja noustuaan kastettiin.

        Mutta -92 sanoo; 18 Samassa oli kuin suomut olisivat pudonneet Saulin silmistä, ja hän näki jälleen. Hän nousi jalkeille, ja hänet kastettiin.

        Joten asia on kaikissa sama.

        Saarisalo kirjoittaa asiaa, mutta tuntee myös upotuksen, joten tietää, mistä kirjoittaa.

        En tunne koko STLK;ta joten en näe asiakseni kommentoida sitä.
        Eikö se pidä olla selvä, kastajana sanon, että Usko Jeesukseen luvattuna Messiaana, ja sen tunnustus ihmisten ja kastajan kuullen, mahdollistaa Kasteen.

        Miksi et laittanut "asiantuntijana" kastesanoja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa saa sovinnon mutta huomatkaa nyt että te vihaatte kristittyjä aivan samoin kuin Paulus saulus vihasi. Saulus oli laki juutalainen uskonto saatana. Tekin olette.

        Kaikkihan sen tietää, paitsi Teokraatit, joita edustaa Suomessa JT ja SRK.
        Et muuten tiedä, mikä oli ja on vieläkin heidän Jumalansa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se ei olekaan näön saamis kaste vaan pelastuksen kaste. Eikä kolme kertaa kuten ortodoksit vaan kerran. 🦧🦧🦧no siinä saulus aloitti kovan duunin todistaa Jeesuksen olevan totta ja alkoi kääntyminen vanhasta pois.

        On kasteet hieman sekaisin, Johannes kastoi parannukseen Jeesus ja opetuslapset Jeesukseen.
        Haloo?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ORTODOKSIKIRKOSSA kastetaan joko pelkkä pää 3 kertaa veteen tai kokonaan päätä ei aina kasteta. Mutta harhaoppeja on paljon Jeesuksen kaste on kuitenkin yksi.

        Jeesuksen kaste on AINUT UT;n kaste Häneen.
        Muita ei ole, eikä tule.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        On kasteet hieman sekaisin, Johannes kastoi parannukseen Jeesus ja opetuslapset Jeesukseen.
        Haloo?

        Jeesus ei kastanut ketään, ei sinuakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lutteri ei ole käskenyt tappaa vaan kastaa kokeile opiskella kieliä kuten latinaa saksaa ja vaikka suomea vielä. Luther oli katolinen munkki ja pappi luostarissa ja yliopistolla sekä aikana 1500 luvulla ja kaikki Jeesukseen uskovat ovat taivaan kansalaisia riippumatta mitä heimoa täällä tai kansaa on. Te olette harhaoppisia.Maallinen Israel lankesi pois armosta jäivät lakiin mutta Jeesuksessa on armo tullut jo sovinto ja kristityt on pelastettu. Jos olet tehnyt pahaa kristityille lue Ilmestyskirjassa kohta myllynkivi kaulassa kuolet.

        Ei tarvitse opetella Saksaa, olen ollut siellä työssä, latina ei ole mikään alkukieli, vaikka jonkin verran sitä joutuu tulkitsemaan.
        Koineen Kreikka on Teologille, kuten Hebreakin ehto saada luennot päätökseen. Onko tuttua?
        Naurettavin näkemys antisemitisti Lutherista, että; munkki ja pappi luostarissa ja yliopistolla sekä aikana 1500 luvulla ja kaikki Jeesukseen uskovat ovat taivaan kansalaisia riippumatta mitä heimoa täällä tai kansaa on??
        Hänet tuomitsee siinä jo, että Hän kehoitti; - Menkää ja tappakaa kaikki juutalaiset ja mustalaiset, jotka ovat puoliksi israelilaisia.
        Luther on tuomionsa jo saanut; Gen 12; 1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.

        Jeesuksessa ei ole armoliittoa, vaan mahdollisuus uskoa Hänet kaikkivaltiaaksi Luvatuksi Messiaaksi, ja tunnustaa se ääneen. Siihen et sinä pysty<.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Siinä Hän määräsi kaikki Israelia koskevan vainon, kostajan paikalla helvetissä, tulisessa pätsissä.
        Kannattaisi lukea edes siteeksi Raamattua. Luther, Hitlerin oppi- isä on helvetin tiellä.
        Esim Kristalliyö, liittyy Lutheriin täysin, mieti miten?

        Pane esille se, mistä armosta? Älä viitsi lässyttää Ihmisuskoasi?

        Etsi myös peite samalla, mutta kun Jeesus pelastaa vain omansa, ei muiden omia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kai se saulus oli kun sen silmät aukesi tarkoittaa vertausta kun juutalaiset sokeutui niin eivät näe Jeesusta. Saulus oli juutalainen fariseus rabbi ja vainosi kristittyjä ajoi niitä takaa.Sellaisia ne nykyäänkin on. Kivet kourassa. Syntien sovitus oli ristillä Jeesus Nasaretilaisessa 2022 vuotta sitten ja juutalainen saulus sai synnin päästön siinä. Jos teitä ei ole kastettu ja uskotte menkää kasteelle vaatii myös luopua pahuudesta.

        Se ei ole vertaus, älä hengellistä Raamattua, Jeesuksen valo, joka on kirkkain maailmassa sokaisi Hänet ja muut ei niitä nähnyt.
        Nykyisin Teokraattiset lahkot vainoavat meitä ja nimittelevät jeesustelijoiksi? Haukkuminen on pahempaa, mitä pienet kivet.
        Muuten, missä ilmenee se, että Hän sovitti siellä syntimme, ihan noin vain kysyttynä?
        Kasteessa olet oikeassa, aikaa on lähes lopussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei kastanut ketään, ei sinuakaan.

        Joh. 4:1
        Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes

        En ollut paikalla, mutta tunnen tilanteen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Joh. 4:1
        Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes

        En ollut paikalla, mutta tunnen tilanteen.

        Et tuntenut tilnnetta.
        Joh. 4:2
        tosin hän ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et tuntenut tilnnetta.
        Joh. 4:2
        tosin hän ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa

        Se ei poista edellistä jaetta.
        On usein tilanteita, että kastajina on ehkä 5-6 ja kastettavia vaikka sata, niin joku kastettava sanoi tavattaessa. että kastoin Hänet, joten pääasia on kaste, ei kastaja, tai kastajat.


    • Anonyymi

      Luher galatalaiskirjeen selitys. "Paavali on, kuten tiedämme, saanut evankeliuminsa tiellä, matkalla Damaskokseen. Siellä Kristus ilmestyi hänelle ja puhui hänen kanssaan. Puhui Kristus hänelle myöhemminkin, jopa Jerusalemin temppelissä (Ap. t. 22:17ss), mutta evankeliumin apostoli on saanut tiellä. Luukas kertoo siitä Apostolien teoissa, 9:6. Kristus sanoo hänelle: "Nouse ja mene kaupunkiin. Siellä saat kuulla. mitä sinun on tehtävä."Kristus ei käske häntä menemään kaupunkiin sitä varten, että hän oppisi evankeliumin Ananiaalta. Ananiaan oli määrä kastaa hänet, panna kädet hänen päälleen, uskoa hänelle sanan palveluvirka ja suositella häntä seurakunnalle, mutta evankeliumia Ananiaan ei tarvinnut hänelle opettaa. Sen hän oli, niin kuin hän tässä kerskailee, saanut jo sitä ennen tiellä, suoraan Jeesukselta Kristukselta, joka ilmestyi hänelle. Ananiaskin sen myöntää kun sanoo: "Saul, veljeni! Herra, joka ilmestyi sinulle tiellä, on lähettänyt minut, jotta saisit näkösi", Ap. t. 9:17 Oppiaan hän ei saanut Ananiaalta, vaan Kristus oli jo tiellä kutsunut, valistanut ja täydellisesti opettanut hänet. Vasta sitten hänet lähetettiin Ananiaan luo, jotta hän saisi myös ihmisiltä todistuksen siitä, että Jumala oli kutsunut hänet julistamaan Kristuksen evankeliumia

      • Et kovin tiedä Paven kulkuja kasteen jälkeen?
        Hän sanoo itse, kuten jo kirjoitit, Gal. 1:16 näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä.
        Siihen kuuluukin myös jatko, jota monikaan ei tiedä, eli Jeesus ja Paavali viettivät ainoastaan kahden salaisessa paikassa ja Jeesus avasi Hänelle omat oppinsa, ja aikaa meni n.5 vuotta.
        Siellä Hän sai tehtävän, eikä ihmisiltä.
        Kaikkiin on selitys, kun tutkii historiaa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Et kovin tiedä Paven kulkuja kasteen jälkeen?
        Hän sanoo itse, kuten jo kirjoitit, Gal. 1:16 näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä.
        Siihen kuuluukin myös jatko, jota monikaan ei tiedä, eli Jeesus ja Paavali viettivät ainoastaan kahden salaisessa paikassa ja Jeesus avasi Hänelle omat oppinsa, ja aikaa meni n.5 vuotta.
        Siellä Hän sai tehtävän, eikä ihmisiltä.
        Kaikkiin on selitys, kun tutkii historiaa.

        Kuulostaa hiukkasen rajatiedolta nämä pinnasängyn tiedot


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa hiukkasen rajatiedolta nämä pinnasängyn tiedot

        Kyllä varmaan sekulaarille, minulle ei.
        Jokaiselle tulee raja, kun ei pysty parempaa tarjota.
        Lue Rabbistisia kirjoituksia, niitä voi lukea jo käännösohjelmallakin.

        Toisaalta, Pavekin asian avaa, jos tutkii Hänenkin jopa julkaistuja kirjoituksia.

        Olisiko joku, jolla tosiseikalla sen tyrmäät?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kyllä varmaan sekulaarille, minulle ei.
        Jokaiselle tulee raja, kun ei pysty parempaa tarjota.
        Lue Rabbistisia kirjoituksia, niitä voi lukea jo käännösohjelmallakin.

        Toisaalta, Pavekin asian avaa, jos tutkii Hänenkin jopa julkaistuja kirjoituksia.

        Olisiko joku, jolla tosiseikalla sen tyrmäät?

        Rabbistiset kirjoitukset löhet lie jo kabbalaa


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Et kovin tiedä Paven kulkuja kasteen jälkeen?
        Hän sanoo itse, kuten jo kirjoitit, Gal. 1:16 näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä.
        Siihen kuuluukin myös jatko, jota monikaan ei tiedä, eli Jeesus ja Paavali viettivät ainoastaan kahden salaisessa paikassa ja Jeesus avasi Hänelle omat oppinsa, ja aikaa meni n.5 vuotta.
        Siellä Hän sai tehtävän, eikä ihmisiltä.
        Kaikkiin on selitys, kun tutkii historiaa.

        On niin hämäriä juttuja ja kaikki järkevät on täältä lähtenyt, niin mäki lähden jääkön pinnasänky ja saaleminpastori tänne keskenään turiseen. Se on moro


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rabbistiset kirjoitukset löhet lie jo kabbalaa

        Liekö? Eipä ole Kappala on opetus- ja selvitys teos?
        Etkö tiennyt, niitä, Rabbistisia on. 5000 kpl.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On niin hämäriä juttuja ja kaikki järkevät on täältä lähtenyt, niin mäki lähden jääkön pinnasänky ja saaleminpastori tänne keskenään turiseen. Se on moro

        Moro.
        Hyvä on häipyä, kun ei ole mitään sanomista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On niin hämäriä juttuja ja kaikki järkevät on täältä lähtenyt, niin mäki lähden jääkön pinnasänky ja saaleminpastori tänne keskenään turiseen. Se on moro

        2.Timoteuksen kirje:
        4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia


      • Anonyymi

        Onpa kummallista vääntämistä. Lue itse mitä Raamatussa sanotaan.
        Lutherilla on omat mielipiteensä, jotka perustuvat katolisuuteen, eikä puhtaaseen Raamatun oppiin.


      • Anonyymi

        Kova homma oli Paavali evankeliumia julisti synagogalla 😈🤪🤪🤪🤣🤣🤣🤣🤣🤩🤩🤩🦁🦁🦁🦁🦁🐏🐏🐏pitääkö vaihtaa eläin uhrit Jeesukseen kyllä pitää. Voi voi .


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Et kovin tiedä Paven kulkuja kasteen jälkeen?
        Hän sanoo itse, kuten jo kirjoitit, Gal. 1:16 näki hyväksi antaa Poikansa ilmestyä minulle, jotta lähtisin julistamaan vieraille kansoille sanomaa hänestä. Silloin en kysynyt neuvoa yhdeltäkään ihmiseltä.
        Siihen kuuluukin myös jatko, jota monikaan ei tiedä, eli Jeesus ja Paavali viettivät ainoastaan kahden salaisessa paikassa ja Jeesus avasi Hänelle omat oppinsa, ja aikaa meni n.5 vuotta.
        Siellä Hän sai tehtävän, eikä ihmisiltä.
        Kaikkiin on selitys, kun tutkii historiaa.

        Itseasiassa Paulus meni Arabiaan missä opetti Jeesuksesta oli vuosia sielläkin muistaa pitää koko alue kuului Roomaan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kyllä varmaan sekulaarille, minulle ei.
        Jokaiselle tulee raja, kun ei pysty parempaa tarjota.
        Lue Rabbistisia kirjoituksia, niitä voi lukea jo käännösohjelmallakin.

        Toisaalta, Pavekin asian avaa, jos tutkii Hänenkin jopa julkaistuja kirjoituksia.

        Olisiko joku, jolla tosiseikalla sen tyrmäät?

        Rabbit kieltää pojan Jeesuksen Messiaan ihmisenä ja ovat koko maapallon vihollisia siinä mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rabbistiset kirjoitukset löhet lie jo kabbalaa

        Okkulttismia ja lakia. Älä tapa Mooses älä varasta Mooses älä tee huorin Mooses....auts auts auts mikä new age...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On niin hämäriä juttuja ja kaikki järkevät on täältä lähtenyt, niin mäki lähden jääkön pinnasänky ja saaleminpastori tänne keskenään turiseen. Se on moro

        Meiltä varasti juutalainen muuten messinki sängyn ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On niin hämäriä juttuja ja kaikki järkevät on täältä lähtenyt, niin mäki lähden jääkön pinnasänky ja saaleminpastori tänne keskenään turiseen. Se on moro

        Siion.fi kahtavertaa pahempi kuin te itse juutalaisuuden käännyttää


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Liekö? Eipä ole Kappala on opetus- ja selvitys teos?
        Etkö tiennyt, niitä, Rabbistisia on. 5000 kpl.

        Vanha historia ja laki on usein noituutta mutta vihaa. Maalliset asiat jää tänne kun ihminen kuolee ja sitä Jeesus yritti juutalaisille kertoa. Tee parannus ja korvaa vahingot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa kummallista vääntämistä. Lue itse mitä Raamatussa sanotaan.
        Lutherilla on omat mielipiteensä, jotka perustuvat katolisuuteen, eikä puhtaaseen Raamatun oppiin.

        No ilman katolisia ei uutta testamenttia olisi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ilman katolisia ei uutta testamenttia olisi .

        Ilman lutteria ei olisi Saksan kielistä Raamattua ilman lutteria ei olisi Viron Suomen kielisiä. Kreikan kielisiä. Katoliset käänsi monelle kielelle Raamatut sekä uuden että vanhan. Mongoliassa luetaan Raamattuja ja Kiinassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa Paulus meni Arabiaan missä opetti Jeesuksesta oli vuosia sielläkin muistaa pitää koko alue kuului Roomaan.

        Jeesus ja Pave sinne menivät ja siellä Paavali sai oppinsa Häneltä


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ilman katolisia ei uutta testamenttia olisi .

        Väärin. "Anonyymi 28.04.2022 19:57"

        Katoliset väärensivät Raamattua.
        Katolisten tekemät käännökset eivät ole oikea pohja Raamatun kääntämiselle.

        Katolisuus ei ole kristillinen, vaan päinvastoin. He eivät palvele krististu, vaan Mariaa.

        Jumala kieli tekemästä mitään kuvaa ja kumastamasta niitä, mutta katoliset tekevät tässäkin syntiä.

        1. Moos.1:
        26. Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja ja koko maata sekä kaikkia maan päällä liikkuvia isoja ja pieniä eläimiä."
        27. Niin Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jumalan kuvaksi hän loi hänet, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

        5. Moos. 4:
        23. Pitäkää huoli siitä, ettette unohda Herran, teidän Jumalanne, liittoa, jonka hän on tehnyt teidän kanssanne, ettekä tee itsellenne veistettyä jumalankuvaa, mitään sellaista kuvaa, jota Herra, teidän Jumalanne, on kieltänyt teitä tekemästä.

        5. Moos.5:
        6. 'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka toin sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        7. Älköön sinulla olko muita jumalia minun rinnallani.
        8. Älä tee itsellesi veistettyä kuvaa äläkä mitään kuvaa mistään, mikä on ylhäällä taivaalla tai alhaalla maan päällä tai vesissä maan alla.
        9. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Minä vaadin isien pahoista teoista tilille heidän lapsensa kolmanteen ja neljänteen polveen asti, ne, jotka vihaavat minua,
        10. mutta osoitan armoani tuhansille, jotka rakastavat minua ja pitävät minun käskyni.
        11. Älä lausu turhaan Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka lausuu turhaan hänen nimensä …..

        Ps. 106:
        17. Silloin maa aukeni ja nieli Daatanin,
        peitti Abiramin joukon.
        18. Heidän joukossaan syttyi tuli,
        liekki poltti jumalattomat.
        19. He tekivät vasikan Hoorebilla
        ja kumartuivat palvomaan valettua kuvaa.
        20. He vaihtoivat Kunniansa ruohoa syövän härän kuvaan.


    • Anonyymi

      2.Korinttolaiskirje:
      12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

      Biblia (1776)
      2Kor. 12:7 Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.

      Synnit pois pestyinä saatanan enkeli seisoo ympäri vuorokaudet Paavalin seurana piikkinsä avulla tähän ankkuroituneena ja on mukana joka ikisessä kokouksessa jossa herran nimeä ylistetään ja rukoillaan näissä pakanakristittyjen menoissa.

      Matteuksen evankeliumi:
      11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.

      Ja saatanan enkeli otettiin vastaan antaen tämän ankkuroitua jokaiseen kuulijaan.

      Paavali kirosi jokaisen joka oli hänen omaa evankeliumia vastaan.

      Jeesus:
      Matteuksen evankeliumi:
      5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
      5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
      5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

      Paavali saatanan enkeli vierellään:
      Roomalaiskirje:
      10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

      • Anonyymi

        Paavali on esimerkki millaisia juutalaiset on kun ne kääntyy Jeesuksen uskoon. Muilla kestää päivän juutalaisille ottaa 40 vuotta....2000...


    • Anonyymi

      Kasteessa ei uudestisynnytä
      Uudestisyntymisestä seuraa Hengenhedelmät

      Gal. 5:22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus,
      23. sävyisyys, itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki.
      24. Ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omia, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
      25. Jos me Hengessä elämme, vaeltakaamme myös Hengessä.


      Matt. 18:
      1. Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
      2. Niin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
      3. ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
      4. Joka siis nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
      5. Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tämän kaltaisen lapsen, se ottaa luokseen minut.

      • Anonyymi

        Kasteessa saa juuri tuon ilon hengen hedelmä ja rauhan sielulle sekä ystävällisyyden on hyvä fiilis. Näin . Onko sinulla ilo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa saa juuri tuon ilon hengen hedelmä ja rauhan sielulle sekä ystävällisyyden on hyvä fiilis. Näin . Onko sinulla ilo?

        Ei siltä näytä, kun katsoo vauvana kastettuja. Kuinka moni luterilainen itse muistaa otteneensa kasteen vapaaehtoisesti parannuksen teon jälkeen??


    • Ef. 1 :
      11. Kristuksessa me olemme myös saaneet perintöosan, niin kuin meistä oli ennalta määrätty hänen suunnitelmassaan, hänen, joka vaikuttaa kaiken oman tahtonsa ja päätöksensä mukaan,
      12. että me, jotka olemme jo ennalta panneet toivomme Kristukseen, eläisimme Jumalan kirkkauden ylistykseksi.
      13. Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki,
      14. joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.

      • Anonyymi

        On lihan puolesta tavallisia syntisiä vaan ei pahoja ja hengen puolesta taivaallisia näin se on ollut aina mutta niillä jotka ei usko ei ole mitään rauhaa iloa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On lihan puolesta tavallisia syntisiä vaan ei pahoja ja hengen puolesta taivaallisia näin se on ollut aina mutta niillä jotka ei usko ei ole mitään rauhaa iloa.

        Ei tuollaista ole Raamatussa, mitä kirjoitit "Anonyymi
        28.04.2022 20:04"

        Kaikki synti on Jumalaa vastaan kapinointia. Mikään synti ei pääse taivaaseen.


    • Anonyymi

      Uskossa eläminen ja vaeltaminen on jatkuvaa rakkautena vaikuttava usko, siis uudesti syntyneitä on todella vähän, he i eivät ajele kaksilla rattailla, kuten maalliset uskovoiset jotka keinottelee Jumalan ja Jeesuksen kanssa , oman edun ja ahneuden puolesta. Historian hallitsija on saatana, lankeemuksesta saakka, historiasta on opittu ettei siitä opita mitään.
      Jeesus on täydellinen pasifisti, käännä toinenkin poski, anna paitasikin j.n.e.
      Vielä kommunisti, kaikki oli yhteistä, myivät maansa ja mantunsa, ja Jumala siunasi elämäntavan Apt: 2 kohdassa.

      • Anonyymi

        Täs lukee et rakkautena vaikuttava usko mut miksei teillä sitten ole tätä rakkautta ?????


    • Anonyymi

      Teille on opetettu muutakin väärin ja käännytetty pois vanhaan lakiin uhraamaan elukoita. Teillä on saatanalle laittajaisia niille joilla on kaste ja pojan usko nyt ne laittakaa on kuolemansa jälkeen itse myllynkivi kaulassa gegennassa.

    • Anonyymi

      Uudestisyntymisen tulikaste!

    • Joh. 3:
      3. Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
      4. Nikodemos kysyi: "Kuinka ihminen voi vanhana syntyä? Ei kai hän voi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä uudestaan?"
      5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha, ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
      7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      8. Tuuli(9) puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Näin on jokaisen Hengestä syntyneen laita."
      9. Nikodemos kysyi häneltä: "Kuinka tämä kaikki voi tapahtua?"
      10. Jeesus vastasi: "Etkö sinä, joka olet Israelin opettaja, ymmärrä tätä?
      11. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme siitä, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
      12. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista asioista, kuinka sitten voisitte uskoa, jos puhun teille taivaallisista?
      13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen paitsi hän, joka tuli alas taivaasta, Ihmisen Poika.
      14. Ja niin kuin Mooses korotti käärmeen autiomaassa, niin on Ihmisen Poika korotettava,
      15. että jokaisella, joka uskoo häneen, olisi iankaikkinen elämä.
      16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      17. Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa vaan sitä varten, että maailma pelastuisi hänen kauttaan.
      18. Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita. Mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainutsyntyisen Pojan nimeen.
      19. Ja tämä on tuomio: valo on tullut maailmaan, mutta ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valoa, sillä heidän tekonsa olivat pahoja.
      20. Sillä jokainen, joka tekee pahaa, vihaa valoa eikä tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
      21. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat Jumalassa tehdyt."

      • Tässä em. Joh. 3 kohdassa ei puhuta mitään kasteesta.


    • Ef. 1 :
      11. Kristuksessa me olemme myös saaneet perintöosan, niin kuin meistä oli ennalta määrätty hänen suunnitelmassaan, hänen, joka vaikuttaa kaiken oman tahtonsa ja päätöksensä mukaan,
      12. että me, jotka olemme jo ennalta panneet toivomme Kristukseen, eläisimme Jumalan kirkkauden ylistykseksi.
      13. Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki,
      14. joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe