marinerin valmistusmaa

toljake

Missähän mariner perämoottorit valmistetaan? Onko mercurylla ja marinerilla jotakin yhteistä, koska olen nähnyt mainittavan monessakin paikassa mercury/mariner-yhdistelmän

26

23200

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pilot 22

      Mercury ja Mariner ovat samoja koneita eri värityksellä.Osa koneista tulee Belgiasta ja osa Usa:sta.

      • Anonyymi

        Minulla marineri 20hv 1981 valmistettu japani


    • Huhupuhe

      2,5-hevosvoimaiset Marinerit ja Mercuryt ovat kuulemani mukaan Tohatsun tekemiä; valmistusmaa Japani.

      • Mike

        4 - 15 4t: on Tohatsun, 15 super ja 30(ilman trimmi) on tohatsu! sitten muut 4t on yhteystyö Yamahan kanssa. Mercury nimi oli varmasti meinattu olla ykköslaatu ja Mariner kakkoslaatu...mutta se oli 20 vuota sitten...


      • toljake
        Mike kirjoitti:

        4 - 15 4t: on Tohatsun, 15 super ja 30(ilman trimmi) on tohatsu! sitten muut 4t on yhteystyö Yamahan kanssa. Mercury nimi oli varmasti meinattu olla ykköslaatu ja Mariner kakkoslaatu...mutta se oli 20 vuota sitten...

        kiitoksia tiedoista, mulla on maRINER 8HV ja mercury 20hv, molemmat 80-luvun lopulta, eli ilmeisesti "samoja" koneita? Mutta bensatankin letkut ei käy kyllä toisiinsa...


      • Mike
        toljake kirjoitti:

        kiitoksia tiedoista, mulla on maRINER 8HV ja mercury 20hv, molemmat 80-luvun lopulta, eli ilmeisesti "samoja" koneita? Mutta bensatankin letkut ei käy kyllä toisiinsa...

        Silloin Marinerit oli puolet Yamahan ja puolet Mercuryn...


      • 2tahtiset
        Mike kirjoitti:

        4 - 15 4t: on Tohatsun, 15 super ja 30(ilman trimmi) on tohatsu! sitten muut 4t on yhteystyö Yamahan kanssa. Mercury nimi oli varmasti meinattu olla ykköslaatu ja Mariner kakkoslaatu...mutta se oli 20 vuota sitten...

        Eli siis nykyään kaikki isommat 2t-koneet on Mercuryn omia?

        Entä yhteistyö Yamahan kanssa 4-tahtisten osalta? Siitä kai ei voi muuta sanoa, kuin että samoja koneita, mutta alkuperäinen valmistusmaa (eli koneen alkuperä) jää arvailuksi?


      • Meriläinen
        2tahtiset kirjoitti:

        Eli siis nykyään kaikki isommat 2t-koneet on Mercuryn omia?

        Entä yhteistyö Yamahan kanssa 4-tahtisten osalta? Siitä kai ei voi muuta sanoa, kuin että samoja koneita, mutta alkuperäinen valmistusmaa (eli koneen alkuperä) jää arvailuksi?

        Mitä ihmeen väliä sillä alkuperäisellä valmistusmaalla on?


      • Puikottaja
        Meriläinen kirjoitti:

        Mitä ihmeen väliä sillä alkuperäisellä valmistusmaalla on?

        Pitäähän sitä nyt tietää, mikä se on morsiamen kansalaisuus, ellei nää ihonväristä.
        Pitkä yhteinen taival sen kanssa kuitenkin syntyy, ellei se ole viallinen ja pahansisuinen.
        Musta väri on kyllä ihan jees!!!


      • vaan...
        Meriläinen kirjoitti:

        Mitä ihmeen väliä sillä alkuperäisellä valmistusmaalla on?

        Niin no, oishan se ihan yleissivistyksenkin kannalta mukava tietää, että onko Mercury Yamaha vai onko sittenkin Yamaha Mercury. Siis noiden uudempien isojen nelitahtisten osalta.


      • ei taida
        vaan... kirjoitti:

        Niin no, oishan se ihan yleissivistyksenkin kannalta mukava tietää, että onko Mercury Yamaha vai onko sittenkin Yamaha Mercury. Siis noiden uudempien isojen nelitahtisten osalta.

        Jammulla olla osuutta eikä arpaa. Mercury suunnittelee,japsit kopsaa...


      • heh
        ei taida kirjoitti:

        Jammulla olla osuutta eikä arpaa. Mercury suunnittelee,japsit kopsaa...

        Taitaa tuo kopsaaminen olla kuulunut menneiden vuosikymmenien tapoihin. Ja toisaalta, ei se niin suuri ongelma olisi, kopsatuista kun näköjään tulee järjestään luotettavampia kuin alkuperäiset ;-)


      • Seilori
        heh kirjoitti:

        Taitaa tuo kopsaaminen olla kuulunut menneiden vuosikymmenien tapoihin. Ja toisaalta, ei se niin suuri ongelma olisi, kopsatuista kun näköjään tulee järjestään luotettavampia kuin alkuperäiset ;-)

        Luotettavuus on kyllä ollut Mercurylla parasta luokkaa.Sitten vielä siitä,että mitkä ovat nykyisin Mercuryn omia tekemiä:10-20 hv 2-tahtiset,40-hv:sta suurimpiin 2-tahtiset,4-tahtiset 40-300 hv,joissa ainakin 40-115 hv:n moottoriosa on jammun kanssa sama mutta muut osat omia.Eikä lehtitietojen mukaan se Yamahan moottorikaan olisi mikään jammun keksinto,vaan lähtöisin Ford Pinto henkilöautosta.On myös muistettava,että aiemmin Yamaha ja Honda käyttivät Mercuryn tekemää alaosaa osassa moottoreitaan.Valmistusmaa voi olla Mercuryssa/Marinerissa Belgia tai Usa(poislukien pienimmät japsikoneet).


      • Mike
        vaan... kirjoitti:

        Niin no, oishan se ihan yleissivistyksenkin kannalta mukava tietää, että onko Mercury Yamaha vai onko sittenkin Yamaha Mercury. Siis noiden uudempien isojen nelitahtisten osalta.

        Yammun ja Mercuryn välin oli sopimus että Yamaha tekee moottori ja Mercury tekee kansi... mutta jos olen lukenut sitä oikeus paperit oikein Mercuryt eivät onnistunut (osanut) laita kansi (4t)että sitten tekivät päinvastoin... rikit on aina omat silti!


      • Bulver
        Mike kirjoitti:

        Yammun ja Mercuryn välin oli sopimus että Yamaha tekee moottori ja Mercury tekee kansi... mutta jos olen lukenut sitä oikeus paperit oikein Mercuryt eivät onnistunut (osanut) laita kansi (4t)että sitten tekivät päinvastoin... rikit on aina omat silti!

        Elikkä jossain Mercury/Mariner 4t koneissa yläpää on Yamahan ja alapää Mercuryn omaa tekoa. Mistä se Jammun alkuperäinen yläpää niin ei aavistustakaan.Vatorin sivuilla puhuttiin vähän aikaa sitten että Yamaha ja Brunswick päätyi tasapeliin kiistassaan ja Yamahan toimitukset jatkuvat Brunswickille.


      • Joakim
        toljake kirjoitti:

        kiitoksia tiedoista, mulla on maRINER 8HV ja mercury 20hv, molemmat 80-luvun lopulta, eli ilmeisesti "samoja" koneita? Mutta bensatankin letkut ei käy kyllä toisiinsa...

        Ainakin 80-luvun alkupuolella 8- ja 20-hevosvoiman Marinerit olivat täysin eri kuin Mercuryt. Tuohon aikaan Mercuryllä oli 7,5, 9,8 hv ja 18 hv koneet. Tuon 18 hv kone muuttui myöhemmin 20 hv koneeksi ilmeisesti pelkällä teippien vaihdolla. Erikoisuutena oli vaihteiden yhdistäminen kaasukahvaan. Samaa konetta on myyty myös 25 hv versiona ilmeisesti eri kaasuttiumella.


      • Anonyymi
        toljake kirjoitti:

        kiitoksia tiedoista, mulla on maRINER 8HV ja mercury 20hv, molemmat 80-luvun lopulta, eli ilmeisesti "samoja" koneita? Mutta bensatankin letkut ei käy kyllä toisiinsa...

        Kappas kun heitti sulla capslock n päälle. No ketut siitä :)


      • Anonyymi
        ei taida kirjoitti:

        Jammulla olla osuutta eikä arpaa. Mercury suunnittelee,japsit kopsaa...

        Kyllä se on toisin päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on toisin päin.

        No ei kyllä ole, japskit on aina tosi perinteisiä ja Mercury tuo kaikki uudet asiat markkinoille, niin se on ollut aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on toisin päin.

        Kyllä, olet oikeassa.


    • Se on siinä

      Mercury ja Mariner ovat nykysin aivan samoja koneita vain väri on eri niin 4-tahtisissa kuin
      2-tahtisissa optimaxseissa, asia selviää kun
      katsoo vaika vatorin sivuilta koneiden teknisiä
      tietoja. Joskus vuosia sitten Yamaha ja Mercury
      tekivät yhteistyötä lähinnä noin 50hp 4-tahtikoneiden kanssa, mutta nykyään jammun kanssa
      samoja koneita 4-tahtisissa ovat Selvat.

    • Anonyymi

      Koska mariner 8hp lopetti moottorin yammahan moottorin käytön ja aloitti mercurin käytön. Oliko vielä -95 marinerissa yamahan moottori?

    • Anonyymi

      Kiinassa tai taiwanissa. Nissä samoissa tehtaissa joissa 90% perämooyyoreista tehdään ja liimataan niihin tarrat.

    • Anonyymi

      On täällä tosi seppiä ja tietäjiä.

    • Anonyymi

      Onko mariner koskaan tehnyt omaa moottoria? On ollut yamahan valmistamia -80 luvulla ja sitten mercuryn ja nyt ainakin pienemmät tohatsun. Kuten on mercuryn pienemmät tohatsun valmistamia

    • Anonyymi

      Kuka täällä enää mitään tekee.
      Kaikilla on Brändi.
      Roina tulee Kiinasta.
      Paitsi Olvikalja ja Genelegit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2255
    2. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1968
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1509
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1347
    5. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1066
    7. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      987
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe