Onko tietoa milloin joutuu/pitää tehdä veroilmoitus Ranskassa, jos on muuttanut sinne pysyvästi ja tekee töitä ( työnantaja pidättää veron ) ? Tuleeko jotain ongelmia/ sanktioita jos se on jäänyt tekemättä ?
Miten asuntovero vuokra-asunnosta lasketaan tai tarkistetaan ? Määräytyykö se neliöiden ja paikkakunnan mukaan ? Jos edellinen vuokralainen on sen jättänyt maksamatta, niin eihän vero siirry seuraavalle vuokralaiselle?
Veroilmoitus ja asuntovero Ranskassa
4
163
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan saat oikean ja reaili aikaisen tiedon esim.Suomi-Ranska seuralta! Löydät yhteystiedon netti sivuilta.Tottakai järkrvänä ihmisenä liityt siihen. Saat heiltä sitten tukea,neuvoa kaikessa kun olet maassa Ranska!
- Anonyymi
Olen käynyt niilläkin sivuilla, itse et ilmeisesti, sillä ei sieltä näitä tietoja löydy.
En ole kiinnostunut nyt heidän kielikerhoistaan tai pääsiäislounaista....
- Anonyymi
Veroilmoituksen jättö-pvm riippuu asuinkunnasta, ohessa lista.
"Déclaration de revenus 2022 : date limite, comment et quand déclarer"
- https://droit-finances.commentcamarche.com/impots/guide-impots/2679-declaration-de-revenus-date-limite-comment-et-quand-declarer/
Vuokra-asunnon 'asumisvero' on henkilökohtainen ja asuntokohtainen, eli sen suhteen ei huolta toisten toimista. Veron määrä on paikkakuntakohtaista ja sen määräytymiseen vaikuttaa monet tekijät, mutta ei tulotaso.
"Taxe d'habitation 2021 : en serez-vous exonéré ?"
- https://www.service-public.fr/particuliers/actualites/A15145
Asunnon omistajia koskeva kiinteistövero on sitten vielä erikseen.
ps. Hieman erikoinen aloitus kun tilanne esitetään ehdollisessa 'jos'- muodossa.
Mikäli ei ole verotuksellisesti Ranskassa asuva, niin ei myöskään vastuita sen suhteen. - Anonyymi
Vaikuttaa kuin avauksessa jälleen kerran olisi kyse jostakin fantasmoijasta ... kysellään ja sitten oitis kadotaan takaviistoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166313- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan971894En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761497Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911049- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46929- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708