Oli ihan scifi juttu. Nukahdin yöksi ja näin samaa unta, jota olen monesti nähnyt sellaisesta kaupungista. Ymmärsin, että kyseessä oli Helsinki, vaikka se olikin paikoin hyvin erilainen. Minun näkemässäni kaupungissa Helsingin yliopisto oli yhdistetty johonkin keskustaostariin ja siellä oli näyttäviä ja suuria portaita. Siellä oli uloskäynti, josta menin aukiolle, jossa oli erilaisia kebabravintoloita ja ravintola Chalupa. Siellä oli meksikolaismies, joka yritti huumata minun muovipakkauksessa olevalla appelsiinimehulla, johon oli sekoitettu tinneriä. Siellä maailmassa myös sana fermentoida tarkoitti eri asiaa, koska Helsingin vedet olivat ilmeisesti saastuneet ja siellä piti fermentoida eli puhdistaa vesi. Ennen kuin päädyin rinnakkaismaailman Chalupaan, kävin jossain kahvilassa, jossa minulle tarjottiin monta eri juomaa alkujuomina, myös lasillinen fermentoitua vettä. En ole varma, mistä tässä on nyt kyse, mutta kaupunki on samannäköinen joka kerta kun tätä unta näen. Olen nähnyt näitä unia jo nuoresta. Yleensä niissä minulle tapahtuu jotain pahaa, johon sitten herään. Onko tämä nyt se sama maailma, josta kuulin että siellä Beatles ei koskaan hajonnut? Minusta tuntuu, että tässä scifissä jutussa on jotain perää.
Kävin todennäköisesti käänteismaailmassa unissani
2
1044
Vastaukset
- Anonyymi
Et ollut kuitenkaan matkalla Delta Quadrantissa Starship Voyagerin mukana miehistössä.
- Anonyymi
Ainahan näitä näkyjä koetaan Etelä-Amerikan yhteydessä, mistä luulisi että ollaan hyvin tietoisena. Mikähän järki tässä sitten yleensä on? Miksi Etelä-Amerikan kulttuuria tarjoillaan näin ilman mitään muuta selitystä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1461888
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir280996- 35848
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.78807Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31739Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta10692Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44681Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse48656Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos58654- 43650