Hei!
Onko tietoa millainen on legendaksi kutsuttu vene Vindö 40.Kesällä pitäis päästä purjehtimaan ja Vindö 40 olisi varmaan hyvä vaihtoehto?Olisimme kiitollisia tiedoista!
Jaana ja Maarit
Purkkari Vindö 40
12
967
Vastaukset
- Anonyymi
Kahdelle tilava, neljälle vähemmän tilava. Rauhallinen ja helppo seilattava, pääsee mataliinkin paikkoihin. Vaatii vähän perehtyneisyyttä mahonkiosien ylläpitoon. Kannattaa tsekata kajuutan ja kannen liitos keulakannella; se nimittäin ottaa ensimmäisenä kipeää mitä tulee lakkauksen pysymiseen. Veden alaiset osat helppo hoitaa kun painolasti on valettu kuituun eli ei ole kölisauma- tms. murheita. Sitlooda on suojaisa sprayhoodin kanssa.
Facebookissa on aktiivinen Vindö-ryhmä, sieltä kannattaa kysellä ja Nettiveneessä näyttää olevan muutama kelpo yksilö myynnissä. Veikkaa että on tinkivaraa. Ikäähän veneillä on mutta uskallan sanoa, että Vindö -veneiden omistajat pitävät niistä hyvää huolta. Yhtään "raatoa" en ole koskaan nähnyt.
Olen joskus omistanut, perheen koon kasvaessa vaihdoin hitusen isompaan mutta ei huonoa sanottavaa juurikaan. - Anonyymi
Syppis pursi, tasapainoinen kokonaisuus, ainoa työläämpi asia jo mainittiin, mutta on se mahonki myös nätti, kun sitä hoidetaan asiallisesti.
Hyvin tunnettu joten jälkimarkkinat toimivat Suomi/Ruotsi/Saksa akselilla.
Hyvää tulevaa veneen metsästystä ja purjehdus kautta 2022. - Anonyymi
Ei sen mahongin ylläpito mikään iso juttu ole. Omassa veneessä on samannäköinen rakenne. Yksi kerros lakkaa ei ole juuri sen suurempi työ kuin vahauskaan. Noin 15 v välein sitten isompi huolto. Ulkonäkö korvaa sen lisätyön ruhtinaallisesti.
- Anonyymi
Hidas...oikein hidas!
- Anonyymi
Kivan näköinen mutta ahdas. Paatti on lisäksi niin hidas että kesälomareissuilla kannattaa jo huomioida ettei suunnittele yli 30 mailin päiväpurjehduksia.
- Anonyymi
Tuo ei kyllä pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ei kyllä pidä paikkaansa.
Mikä ei pidä? Vindö 40 on 31-jalkaiseksi (40 on purjeala) poikkeuksellisen hidas jopa 70-luvun veneeksi. Jo tuolloin moni 25-jalkainen oli yhtä nopea keskimäärin ja kevyessä selvästi nopeampi.
Vaikka tuo ei ole erityisen kapea (2,95), ruffi on todella kapea ja vene kapenee reilusti perään ja keulaan. Siis todella ahdas kokoisekseen.
Noin hitaalla veneellä purjehtien 30 mpk on keskimäärin pitkä päivä. Kryssien tai kevyessä tuulessa ei päivä riitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ei pidä? Vindö 40 on 31-jalkaiseksi (40 on purjeala) poikkeuksellisen hidas jopa 70-luvun veneeksi. Jo tuolloin moni 25-jalkainen oli yhtä nopea keskimäärin ja kevyessä selvästi nopeampi.
Vaikka tuo ei ole erityisen kapea (2,95), ruffi on todella kapea ja vene kapenee reilusti perään ja keulaan. Siis todella ahdas kokoisekseen.
Noin hitaalla veneellä purjehtien 30 mpk on keskimäärin pitkä päivä. Kryssien tai kevyessä tuulessa ei päivä riitä.Jaa-a. Nelikymppisellä olen seilannut niin että aamulla lähdimme Kasnäsistä hyvässä luoteistuulessa ja illalla perillä Helsingissä. Olisko 90NM?
Entisenä omistajana tunnen kyllä mallimerkinnät.
Taas on vänkyttäjät liikkeellä. Vänk vänk. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa-a. Nelikymppisellä olen seilannut niin että aamulla lähdimme Kasnäsistä hyvässä luoteistuulessa ja illalla perillä Helsingissä. Olisko 90NM?
Entisenä omistajana tunnen kyllä mallimerkinnät.
Taas on vänkyttäjät liikkeellä. Vänk vänk.Taisi tuohonkin reissuun mennä 14 h? Aika pitkä päivä optimituulessa.
Paljonkos sitten menisi 4 m/s tuulessa? Entä kryssien? Tai 5 m/s suorassa myötätuulessa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi tuohonkin reissuun mennä 14 h? Aika pitkä päivä optimituulessa.
Paljonkos sitten menisi 4 m/s tuulessa? Entä kryssien? Tai 5 m/s suorassa myötätuulessa?Osta moottorivene, niin olet perillä, kun köydet on irti ja matka taittuu...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osta moottorivene, niin olet perillä, kun köydet on irti ja matka taittuu...
Ei tarvitse, kun ei ole Vindötä, vaan vene joka on 5 m/s tuulessa yhtä nopea kuin Vindö 40 10 m/s tuulessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse, kun ei ole Vindötä, vaan vene joka on 5 m/s tuulessa yhtä nopea kuin Vindö 40 10 m/s tuulessa.
Perjantaina yksi Vindö 40 lähtee Suursaari Raceen selvästi fleetin hitaimpana. Seuraavaksi hitain (Albin Nova) on 16% nopeampi ja sen lähellä on myös Inferno 31, Jon 33 jne.
Rata on normaalia lyhyempi, kun luonnollisesti Suursaari jää kiertämättä. 128 M on kutsun mukaan lyhyt rata. Ehtiikö sunnuntaina maaliin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391