Venekuomu kutistui muutamassa vuodessa

Anonyymi

AMT -veneen alkuperäinen kuomu kesti 10 vuotta pienillä korjauksilla. Hankin uuden kuomun ja muutamassa vuodessa se on kutistunut niin että mm. vetoketjuista repesi ompeleet ja kiinni saanti oli vaikeaa. Ainakin ikkunamuovi on silminnähdenkin kutistunut. Kuomua ei ole pesty tai mitenkään käsitelty. Valmistajan mukaan kuomu on mallin mukainen eikä vikaa siinä tai materiaaleissa ole.

Olisiko materiaalit nykyään huonontuneet tai vaihdettu näissä halvempiin? Onko muilla kokemuksia kuomujen kutistumisesta? Valmistajan mukaan kuomun pitäisi kestää jopa 10 vuotta!

6

1010

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On se vähän jokakeväinen jumppa venyttää kuomu takaisin mittoihinsa. Kaarien säädöt saa tehdä uusiksi joka kevät, mutta parissa viikossa säädöt on takaisin alkuperäisissä asetuksissa tai kuomu jää löysäksi. Vene talvehtii lämpimässä ja säilyttäisin sen kuomu ylhäällä jos tilaa olisi.

• Anonyymi

Edelliseen kommenttiin.. mistä yrityksestä voisin kysellä uudesta kuomusta AMT TR veneeseeni. Olen googlaillut ja etsinyt, mutta en löydä mistään vastausta.

Vene on hankittu uutena v. 2007, ja kuomu on tänä aikana kerran uusittu. Takaikkunan vetoketjua on neulottu ja korjattu monesti.

• Anonyymi

Kun ostin ison kuomun VA-Varuste firmasta, niin minua neuvottiin venyttämään kuomu paikalleen lämpimänä, jotta se asettuisi parhaiten paikalleen.
      Sen materiaali oli Sunberella.

Ehkä sinun kannattaisi kokeilla sitä lämmitystä aluksi.

• Anonyymi

Sorry, en lukenut kunnolla, vaan menin kommentoimaan suin päin.
        Minulla oli ongelmana liian tiukka kuomu.
        Tuohon löysyyteen en osaa sanoa mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sorry, en lukenut kunnolla, vaan menin kommentoimaan suin päin.
        Minulla oli ongelmana liian tiukka kuomu.
        Tuohon löysyyteen en osaa sanoa mitään.

Nimenomaan tiukka kuomu. Jos säätää kaaret keväällä liian tiukalle kuomulle sopivaksi, on kuomu kesällä liian löysä. Jos sitä kuomua lämmittää jotta saa paikoilleen, niin ompeleet on kovilla kun se taas jäähtyy, ja vettä vuotaa saumoista. Eli jos haluaa kuomun kestävän pitkään on parempi hiukan säädellä kaaria kauden aikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan tiukka kuomu. Jos säätää kaaret keväällä liian tiukalle kuomulle sopivaksi, on kuomu kesällä liian löysä. Jos sitä kuomua lämmittää jotta saa paikoilleen, niin ompeleet on kovilla kun se taas jäähtyy, ja vettä vuotaa saumoista. Eli jos haluaa kuomun kestävän pitkään on parempi hiukan säädellä kaaria kauden aikana.

Tuo kuulostaa järkevältä toiminnalta.
        Minulla oli sen uuden kuomun ensimmäinen asennus syksyllä ja lämpötila oli ulkona +5 C, joten siksi neuvottiin sitä lämmitystä.
        Porasin itse ne kuomukiinnikkeet paikoilleen ja onnistuin saamaan sen kuomun istumaan hyvin paikoilleen.
        Hyvää kevään jatkoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      139
      2803
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      262
      2449
    3. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      26
      1466
    4. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      35
      1442
    5. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      121
      1172
    6. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      108
      1133
    7. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1043
    8. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      13
      1002
    9. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      58
      896
    10. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      297
      867
    Aihe