Venekuomu kutistui muutamassa vuodessa

Anonyymi

AMT -veneen alkuperäinen kuomu kesti 10 vuotta pienillä korjauksilla. Hankin uuden kuomun ja muutamassa vuodessa se on kutistunut niin että mm. vetoketjuista repesi ompeleet ja kiinni saanti oli vaikeaa. Ainakin ikkunamuovi on silminnähdenkin kutistunut. Kuomua ei ole pesty tai mitenkään käsitelty. Valmistajan mukaan kuomu on mallin mukainen eikä vikaa siinä tai materiaaleissa ole.

Olisiko materiaalit nykyään huonontuneet tai vaihdettu näissä halvempiin? Onko muilla kokemuksia kuomujen kutistumisesta? Valmistajan mukaan kuomun pitäisi kestää jopa 10 vuotta!

6

1003

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On se vähän jokakeväinen jumppa venyttää kuomu takaisin mittoihinsa. Kaarien säädöt saa tehdä uusiksi joka kevät, mutta parissa viikossa säädöt on takaisin alkuperäisissä asetuksissa tai kuomu jää löysäksi. Vene talvehtii lämpimässä ja säilyttäisin sen kuomu ylhäällä jos tilaa olisi.

• Anonyymi

Edelliseen kommenttiin.. mistä yrityksestä voisin kysellä uudesta kuomusta AMT TR veneeseeni. Olen googlaillut ja etsinyt, mutta en löydä mistään vastausta.

Vene on hankittu uutena v. 2007, ja kuomu on tänä aikana kerran uusittu. Takaikkunan vetoketjua on neulottu ja korjattu monesti.

• Anonyymi

Kun ostin ison kuomun VA-Varuste firmasta, niin minua neuvottiin venyttämään kuomu paikalleen lämpimänä, jotta se asettuisi parhaiten paikalleen.
      Sen materiaali oli Sunberella.

Ehkä sinun kannattaisi kokeilla sitä lämmitystä aluksi.

• Anonyymi

Sorry, en lukenut kunnolla, vaan menin kommentoimaan suin päin.
        Minulla oli ongelmana liian tiukka kuomu.
        Tuohon löysyyteen en osaa sanoa mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sorry, en lukenut kunnolla, vaan menin kommentoimaan suin päin.
        Minulla oli ongelmana liian tiukka kuomu.
        Tuohon löysyyteen en osaa sanoa mitään.

Nimenomaan tiukka kuomu. Jos säätää kaaret keväällä liian tiukalle kuomulle sopivaksi, on kuomu kesällä liian löysä. Jos sitä kuomua lämmittää jotta saa paikoilleen, niin ompeleet on kovilla kun se taas jäähtyy, ja vettä vuotaa saumoista. Eli jos haluaa kuomun kestävän pitkään on parempi hiukan säädellä kaaria kauden aikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan tiukka kuomu. Jos säätää kaaret keväällä liian tiukalle kuomulle sopivaksi, on kuomu kesällä liian löysä. Jos sitä kuomua lämmittää jotta saa paikoilleen, niin ompeleet on kovilla kun se taas jäähtyy, ja vettä vuotaa saumoista. Eli jos haluaa kuomun kestävän pitkään on parempi hiukan säädellä kaaria kauden aikana.

Tuo kuulostaa järkevältä toiminnalta.
        Minulla oli sen uuden kuomun ensimmäinen asennus syksyllä ja lämpötila oli ulkona +5 C, joten siksi neuvottiin sitä lämmitystä.
        Porasin itse ne kuomukiinnikkeet paikoilleen ja onnistuin saamaan sen kuomun istumaan hyvin paikoilleen.
        Hyvää kevään jatkoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      29
      5037
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      64
      1904
    3. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      112
      1803
    4. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1680
    5. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      29
      1624
    6. Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa

Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p
      Maailman menoa
      228
      937
    7. Kumpi teki aloitteen?

🤗🤗🤗🤗
      Ikävä
      71
      911
    8. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      43
      863
    9. Leikitään tavuleikkiä

Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen
      Ikävä
      54
      813
    10. Mitkä on ne piirteet

Mitkä kaivatussasi vetoaa tai mihin ihmiset kiinnittävät huomiota
      Ikävä
      53
      782
    Aihe