Kia Ceed vai Skoda Rapid käytettynä?

Anonyymi

Olen tässä auton vaihtoa suunnitellut viime aikoina, ja mielessä on ollut kaksi merkkiä jotka kiinnostaisi. Nykyinen autoni on Kia Ceed 2007 1,6 bensiini, ja yksi vaihtoehto on ollut, että vaihdan uudempaan käytettyyn Kia Ceediin, jotain vm 2014 ylöspäin, kun ainakin minusta tuon mallin Kia on osoittautunut aika luotettavaksi autoksi. Toisaalta taas myös Skodakin kiinnostaisi, kun onhan Skoda yksi eniten myydyistä autoista, ja on tainnut ohittaa myynnissä Kiankin. Ja mitä Skodaa olen miettinyt niin se olisi se Rapid, joka olisi sopivan kokoinen, ei liian iso eikä liian pieni. Tässä nyt onkin valinnan vaikeus, että kumpihan auto olisi parempi?

Molempia olen käynyt koeajamassa, ja katsellut netistä, sekä miettinyt kummankin merkin hyviä ja huonoja puolia. Uudemman mallin Kia Ceed on ehkä tuntunut jotenkin hiljaisemmalta ja kiihtyvämmältä, kun taas sitten Skoda Rapid vähän laiskemmalta ja sisämeluisammalta. Skoda Rapid kuitenkin sitten on jotenkin selkeämpi sisältä, ja ehkä ulkoakin päin enemmän tyylikkäämpi minun makuun. Olen myös haaveillut autosta jossa olisi xenonvalot, joilla näkisi hyvin syyspimeälläkin, eikä tarvisi olla vähän väliä h7 -polttimoita vaihtamassa. Skoda Rapideissa aika monissa Elegance -malleissa on xenonitkin, kun taas Kia Ceedeistä ne löytyy aika harvasta.

Kumpaa siis enemmän suosittelisitte? Kia Ceediä, vai Skoda Rapidia?

21

1405

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos arvostat enemmän mukavuutta ja luotettavuutta (tärkeä asia ), Kia, jos arvostat auton tekniikkaa, kuten Materiaalilaatua tai jos arvostat sitä , että auto säilyttää hintansa (tärkeä asia ), Skoda

• Anonyymi

skoda säilyttää arvonsa. hahahahahahahah. buhahahahahahaha.

• Anonyymi

Kyllä Skodan autot säilyttää paremmin hintansa kuin Kiian autot.....

• Anonyymi

No...Skodasta en osaa sanoa mitään, mutta täytyy sanoa, että sinulla on tuuria mikäli ensimmäsestä pakasta nostettu Cee'd osoittautui luotettavaksi autoksi.
      Omassa kyseisen mallivuoden Cee'd:issä ei ollut mitään luotettavan auton merkkiä havaittavissa. Yleensä en ole koskaan pelännyt ensimmäiseen katsastukseen menoa millään uutena ostetulla autolla, mutta Cee'd oli huollatettava päivää ennen katsastusta, muuten olisi kussut vähintään käsijarru, mahdollisesti myös jarrut kokonaisuudessaan ja tietenkin koiranluut. Huollosta huolimatta meinasi kottero reputtaa savutustestin, mutta viimeinen painaisu toi sentään hyväksytyn...moitteilla (1,6 crdi)
      Eikä kottero osittanut ensikatsastuksen jälkeen juurikaan muidenkaan osien olevan "laatutavaraa". Paalattu alle 200 000 ajettuna...

• Anonyymi

Kia on ohittanut Skodan myynnin jo reippaasti.

• Anonyymi

Olisin ehdottanut Honda Civiciä, mutta menee helposti kalliimmaksi. Varsinkin jos täytyy olla xenonit. Tilat ovat kyllä ihan omaa luokkaansa ja erottuu hiukan massasta. Vaikka tuollainen, tosin tuo on ihan karvalakkimalli ja farmari: https://www.nettiauto.com/honda/civic/12827256

• Anonyymi

Tai sit Mazda 3 , On teknisesti Ceediä, Rapidia ja Civicciä parempi ja Mazda on luotettavampi kuin nuo kolme muuta, mutta hinta karkailee jo Civicciäkin pahemmin...... Mazda 3 paremmin varusteltukkin kuin Civic tai Rapid tai Ceed, Kolmoseen tullut 2017 vakiona xenonit ja 2019 vakiona Ledit!

• Anonyymi

Tuo ei ole Civiccein karvalakkimalli!! Tossa on vakkari! Vakkari tuli Civicin karvalakkimalliin vasta 2018 ! Äläpäs nyt liioittele tollasesta "ropposesta".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo ei ole Civiccein karvalakkimalli!! Tossa on vakkari! Vakkari tuli Civicin karvalakkimalliin vasta 2018 ! Äläpäs nyt liioittele tollasesta "ropposesta".

2017*

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö muka 'Comfort' ollut alin varustelutaso?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö muka 'Comfort' ollut alin varustelutaso?

En minä tiiä.... Enkä ole kiinnostunut Civiccikin ropposesta.... Mutta Vakkari tuli vakiona 2017 .....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä tiiä.... Enkä ole kiinnostunut Civiccikin ropposesta.... Mutta Vakkari tuli vakiona 2017 .....

No hei. Täällähän valitaan Kian ja Skodan väliltä. Eiköhän Honda kuitenkin niiden rinnalla ole vähän laadukkaammassa kastissa?

• Anonyymi

Kaikkissa Skodaissa on "neliskulmanen mäntä" siitä varmaan johtuu älytön öljyn kulutus.

• Anonyymi

Vaatii taitoa sorvata neliskulnaisia kappaleita.

• Anonyymi

Kun Skodan takuu loppuu niin Kialla sitä on 5v jäljellä.
      Ehdottomasti Kia.

• Anonyymi

Kia on huonolaatuisempi muovikottero

• Anonyymi

• Anonyymi

https://www.is.fi/autot/art-2000008152221.html
        Minulla oli samanmoisia kokemuksia kia pro ceedistä, automaatti. välillä ravisti liikkeelle lähdössä että meinasi tukka lähteä. Huollossa sanottiin että on ominaisuus, kostealla kelillä ravistaa, oliskohan tämänkin henkilön aika vaihtaa ammattia. Autoa ei korjattu, eikä oikeastaan tutkittu kolmen vuoden aikana auton minulla olon aikana. Ei koskaan kiaa tule minulle tämän kokemuksen jälkeen. Mitä tehdään 7 vuoden takuulla kun se ei korvaa vikoja.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Tilaa itse ensin ja kerro miten meni. Noissa Jenkkimarkkinan autoissa tahtoo olla aina enemmän tai vähemmän ongelmaa, kun niitä yrittää setviä Trafi-kelpoisiksi Suomessa.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2728
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1175
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      21
      1057
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      208
      1026
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      308
      935
    9. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72