Pikkasen jo hirvittää

Tänään tuolla kaupassa huomioin, kuinka useampaankin tuotteeseen, joiden hinnat nousi jo vähän aikaa sitten, niin oli tullut taas korotusta.

Oli pakko miettiä, että miten ihmeessä sellaiset vähävaraisemmat ja tiukilla elävät saavat kohta rahansa riittämään?? Itselläni on hyvin asiat, mutta tunnen useitakin, jotka ovat jo kauan saaneet laskea tarkasti euronsa :(
Kai jossain täytyy raja tulla vastaan hintojenkin nousussa...? Jää tätä menoa ihmisiltä kohta tavarat hyllylle.

130

1170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu, sähköyhtiökin nostaa hintoja, että 148% korotus tulee sähkönhintaan.
      Sähkölasku 60€ nousee 150 euroon, että hirvittävä on sähkön hinta ja jos siirtomaksu nousee samassa suhteessa, niin sähköön menee sitten yli 300€ eli 100€/kuukausi.
      Eipä ole autolla tullut enää ajeltua, kun bensa on kallista.
      Ihmetyttää vaan sähkön hinnan nousto, kun se kuitenkin tuotetaan kotimaisella tuuli, aurinko ja vesivoimalla, eikä niitä tuoda ulkomailta.

      Kaupassakin hintoja nostetaan, vaikka tuottaja ei saisi yhtään enempää.
      Tietenkin polttoaineen hinta ja sähkön hinta vaikuttaa hintoihin, mutta toisaalta tulee mieleen, että jotkut voivat tästäkin kerätä voittoja, vaikka ei olisi tarpeen.
      Ei köyhillä riitä kohta enää rahat mihinkään, kun koko ajan hinnat nousee. mutta tulot eivät.
      Kun itsellä on kaikenlaista vaivaa, selkä paskana ja jalat huonot, niin ei sitä työnhakijaksi oikeen voi mennä, eikä ole kuitenkaan riittävän sairas työkyvyttömyys eläkkeelle, että säästöillä on tultava sitten toimeen, kun mitään säännöllisiä tuloja ei ole.

      Venäjä aiheuttaa nälänhätää, koska Ukrainalaiset ei voi viljellä maata ja venäläiset on sotkeneet ukrainalaisten pellot pialle.
      Sitten kehtaavat vielä varastaa Ukrainasta satoja tonneja viljaa, vaikka omassa maassa voivat viljellä, ei siellä sodalla ole peltoja pilattu ja pääsevät viljelemään ajallaan, eikä venäjä myy viljaa ns. venäjän vihollisille.

      • Sähkölaskut todellakin isonee ihan kaikilla. Sähkönsiirrosta saa maksaa pitkän pennin :(

        Eikös jossain ollut juttua, että jos kaupan asiakkaat olisivat valmiita maksamaan ruoasta lisää, niin voitaisiin antaa tuottajillekkin enemmän. Mun mielestä tuo oli ihan typerä ajatus, kun kaupoilla on kyllä varaa alentaa omaa osuuttaan. Kauppojen katteet on sen verran suuret, ettei ne kaadu, vaikka vähän joustaisivat!

        Bensa oma lukunsa...
        Laskeekohan tuo hinta enää ollenkaan..

        Tuon Venäjän touhut on kyllä niin törkeitä. Tekevät kaikenlaista hirveyttä, ja sitten ihmettelevät kun muut maat ei hyväksy :/
        Tullu tässä usein mietittyä, että mihin tämä kaikki päättyy... :(


      • Anonyymi

        Suomen SPR voisi ruveta keräämään myös Venäjän suuntaan avustuksia tavaratoimituksina.

        Selkeästi heillä on suuri tarve pesukoneisiin, jääkaappeihin ja pumpattaviin Barbaroihin. Mikäli lähes loppuunkäytettyjä tuotteita maastamme löytyy niin niitä vaan sinne, suuresti arvostettuun naapurimaahamme.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomen SPR voisi ruveta keräämään myös Venäjän suuntaan avustuksia tavaratoimituksina.

        Selkeästi heillä on suuri tarve pesukoneisiin, jääkaappeihin ja pumpattaviin Barbaroihin. Mikäli lähes loppuunkäytettyjä tuotteita maastamme löytyy niin niitä vaan sinne, suuresti arvostettuun naapurimaahamme.

        Meinaatko, kun veivät ihmisten tavaroita tuolla Ukrainassa?


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Sähkölaskut todellakin isonee ihan kaikilla. Sähkönsiirrosta saa maksaa pitkän pennin :(

        Eikös jossain ollut juttua, että jos kaupan asiakkaat olisivat valmiita maksamaan ruoasta lisää, niin voitaisiin antaa tuottajillekkin enemmän. Mun mielestä tuo oli ihan typerä ajatus, kun kaupoilla on kyllä varaa alentaa omaa osuuttaan. Kauppojen katteet on sen verran suuret, ettei ne kaadu, vaikka vähän joustaisivat!

        Bensa oma lukunsa...
        Laskeekohan tuo hinta enää ollenkaan..

        Tuon Venäjän touhut on kyllä niin törkeitä. Tekevät kaikenlaista hirveyttä, ja sitten ihmettelevät kun muut maat ei hyväksy :/
        Tullu tässä usein mietittyä, että mihin tämä kaikki päättyy... :(

        Pitäs varmaan alkaa miettimään sähköpaneelien hankintaan.
        Valmis sähköpaneelipaketti asennettuna maksaa jotain 4000-8000€ välillä, jolla saa sähköä.
        Näillä sähkönhinnoilla paneelipaketti on 5-7 vuodessa maksanut hintansa takaisin.
        Ylijäämä sähkön saa myytyä sähköverkkoon.
        Tosin aurinkopaneelit eivät tuota sähköä paljonkaan vuoden pimeimpään aikaan eli lokakuusta helmikuuhun. mutta muun ajan tuottavat.
        Katolle asennus on ehkä järkevin paikka, koska pihalle asennettuna vievät tilaa ja katolla on enemmän aurinkoa ja ovat näkymättömämmät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitäs varmaan alkaa miettimään sähköpaneelien hankintaan.
        Valmis sähköpaneelipaketti asennettuna maksaa jotain 4000-8000€ välillä, jolla saa sähköä.
        Näillä sähkönhinnoilla paneelipaketti on 5-7 vuodessa maksanut hintansa takaisin.
        Ylijäämä sähkön saa myytyä sähköverkkoon.
        Tosin aurinkopaneelit eivät tuota sähköä paljonkaan vuoden pimeimpään aikaan eli lokakuusta helmikuuhun. mutta muun ajan tuottavat.
        Katolle asennus on ehkä järkevin paikka, koska pihalle asennettuna vievät tilaa ja katolla on enemmän aurinkoa ja ovat näkymättömämmät.

        Kannattaahan sitä kokeilla, jos rahaa ja mielenkiintoa riittää.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Meinaatko, kun veivät ihmisten tavaroita tuolla Ukrainassa?

        Tota noin, eikös he ole vieneet kaiken irtilähtevän WC-pöntöistä lähtien?


      • artagnan kirjoitti:

        Tota noin, eikös he ole vieneet kaiken irtilähtevän WC-pöntöistä lähtien?

        Helkutin kurjat! :/
        Sitä ku olis siinä paikalla ollu, niin olisin kalauttanu jollaki!
        Ei ole röyhkeydellä rajoja!


    • Anonyymi

      Olisi vaan pitänyt panostaa veljeyteen Putinin kanssa, kuten sanoin, niin hätä ei olisi tämän näköinen. Hah hah haaa!!!...

      • Anonyymi

        Tietääkös sotamajuri, miksi venäjä Ukrainaan hyökkäsi, sitä ei suomen media kerro.
        Miksi venäjä valloitti Ukrainan ydinvoimalat, siinä meille vastaus.
        Venäjä meni varastamaan Ukrainan ydinvoimaloiden polttoaineet, joista se saa plutoniumia ydinaseisiin.
        Siviilien ydinvoimalat ovat venäjän ydinaseiden materiaalin valmistus laitoksia ja Putin haluaa suomenkin ydinvoimaloiden polttoaineet itselleen.
        Kun suomi liittyy natoon, niin sen jälkeen ei venäjälle enää saa myydä ydinjätettä, josta venäjä saa plutoniumia ydinaseisiin ja sitä putin tulee varastamaan sen jälkeen, kun natoon suomi liittyy.
        Ydinaseiden radio aktiivinen materiaali on uusittava määrätyn ajan kuluttua, koska se menettää tehonsa.


      • Siis tarkoitatko, että kaveerattaisiin, vaikka aloitti tuon hirveän teon??


    • Anonyymi

      Hyvä vaan kun hinnat nousee. Mitä kalliimpaa sen parempi.

      • Anonyymi

        Sitten vaan vaatimaan lisää liksaa, vaikkapa sitten lakkoillen. Eläkeläiset ja muu jäänee pärjäämään paremmin omillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten vaan vaatimaan lisää liksaa, vaikkapa sitten lakkoillen. Eläkeläiset ja muu jäänee pärjäämään paremmin omillaan.

        Valivalivali....


      • Tässäkin asiassa piti jonkun olla eri linjalla...

        No, toiveesi tulee toteutumaan...


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Tässäkin asiassa piti jonkun olla eri linjalla...

        No, toiveesi tulee toteutumaan...

        Eikö saa olla eriävää mieltä? Lähdetkö taas ovet paukkuen mököttämään ja palaat hetken päästä takaisin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö saa olla eriävää mieltä? Lähdetkö taas ovet paukkuen mököttämään ja palaat hetken päästä takaisin?

        En ole koskaan lähtenyt siksi, että joku on eri mieltä asioista.

        Olen kirjoittamatta silloin, kun huomaan ettei ns. normaalit kirjoita, ja perässä on vaan räksyttäjät.
        Yksin on vaikea jutella...


      • Anonyymi

        Miksi on hyvä että hinnat nousee? Voisitko ystävällisesti perustella?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi on hyvä että hinnat nousee? Voisitko ystävällisesti perustella?

        Hyvä kysymys. Minäkin haluan kuulla vastauksen.


    • Mitenkäs ihmisillä kului eilinen vappujuhlinta?
      Oliko tarvetta buranalle heti aamusta? :)

      Oli harmi, ettei osunut tämä juhla arkipäivään, niin olisi saanut palkallisen vapaapäivän...

      Luulin, että mun näppäimistöön oli tullut joku vika, kun kirjautuessa ihan väkisin meinas tulla finttu-liina :{

      • Meillä on sujunut vappu rauhallisesti, mies on saanut rentoutua lukemalla kirjaa, tehtiin pieni autoajelu ja hyvää ruokaa ja munkkeja. Ei sen kummempaa.


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Meillä on sujunut vappu rauhallisesti, mies on saanut rentoutua lukemalla kirjaa, tehtiin pieni autoajelu ja hyvää ruokaa ja munkkeja. Ei sen kummempaa.

        Olihan ajelulla maski ja rokotepassit kunnossa ettei korona leviä?


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Meillä on sujunut vappu rauhallisesti, mies on saanut rentoutua lukemalla kirjaa, tehtiin pieni autoajelu ja hyvää ruokaa ja munkkeja. Ei sen kummempaa.

        Okei, meikäläisellä ihan samoin meni rauhallisesti. Teitkö itse noi munkit?
        Minä ostin kaupasta, kun tahtoo muutenkin tuo lorvikatarri iskeä viikonloppuisin :{

        Oonkohan mä suututtanu jotenki muut rekatut tietämättäni, ku kukaan ei enää tuu kirjottamaan...?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olihan ajelulla maski ja rokotepassit kunnossa ettei korona leviä?

        Ou iäneti...


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Ou iäneti...

        Ihme provosoija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihme provosoija

        Vetää herneet aina nenään kun kysyy jotain.

        S44tana mikä 1d1ootti !!!


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Okei, meikäläisellä ihan samoin meni rauhallisesti. Teitkö itse noi munkit?
        Minä ostin kaupasta, kun tahtoo muutenkin tuo lorvikatarri iskeä viikonloppuisin :{

        Oonkohan mä suututtanu jotenki muut rekatut tietämättäni, ku kukaan ei enää tuu kirjottamaan...?

        Olivat pakaste munkkeja, piti vain lämmittää uunissa ja sitten sokeroida.

        Tuskinpa kukaan rekatuista ovat suuttuneet mistään. Toki ihmetyttää missä ovat.. ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vetää herneet aina nenään kun kysyy jotain.

        S44tana mikä 1d1ootti !!!

        Miksi vastailet itsellesi??

        Ou iäneti-juttu on sellainen, jonka moni sanoo vaikkapa leikkimielisesti ystävälle, työkaverille, kumppanille jne...

        Herne meni nekkuun, mut menköön. Ei se mun elämääni hetkauta.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Olivat pakaste munkkeja, piti vain lämmittää uunissa ja sitten sokeroida.

        Tuskinpa kukaan rekatuista ovat suuttuneet mistään. Toki ihmetyttää missä ovat.. ?

        Ai, niitä on tuollasiaki olemassa?? En ole ennen kuullutkaan.
        Mä ostin ihan valmiita munkkeja, jotka sai mussuttaa samantien. Tuliki tuossa viikonlopun aikana syötyä makeaa niin, että on koko loppuvuoden sokerit syöty :{


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Ai, niitä on tuollasiaki olemassa?? En ole ennen kuullutkaan.
        Mä ostin ihan valmiita munkkeja, jotka sai mussuttaa samantien. Tuliki tuossa viikonlopun aikana syötyä makeaa niin, että on koko loppuvuoden sokerit syöty :{

        Juu, löytyy monenlaisia pakaste munkkeja nykyään kaupassa. Ihan hyviä ovat.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Juu, löytyy monenlaisia pakaste munkkeja nykyään kaupassa. Ihan hyviä ovat.

        Okei, joskus oon ostanu pakkasee vieraitte varaks sellasia kanelikierrepullia, joita tarvii vaa lämmittää. Munkit ei ole osunu silmään :)

        Tällä hetkellä meinaa äklöttää kaikki makea :{


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Olivat pakaste munkkeja, piti vain lämmittää uunissa ja sitten sokeroida.

        Tuskinpa kukaan rekatuista ovat suuttuneet mistään. Toki ihmetyttää missä ovat.. ?

        Jäi tää sanomatta, että jos joku on pahoittanu jostain mielensä, niin olis kiva jos kertois, siis muut rekatut.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Jäi tää sanomatta, että jos joku on pahoittanu jostain mielensä, niin olis kiva jos kertois, siis muut rekatut.

        Palstan pahin riitelijä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palstan pahin riitelijä!

        Vai niin... ihan sama.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Jäi tää sanomatta, että jos joku on pahoittanu jostain mielensä, niin olis kiva jos kertois, siis muut rekatut.

        Minä en usko että kukaan heistä on suuttunut mistään, mutta harmi on kun eivät ole täällä käyneet...


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Minä en usko että kukaan heistä on suuttunut mistään, mutta harmi on kun eivät ole täällä käyneet...

        Olen nauttinut hyvistä säästä ja tehny muita juttuja. En ole kenellekään suuttunut...

        Tiina-liina ei näkyny eikä muitakaan ja hankalaa jutella ei rekattujen kanssa ku ei tiedä mikä on kenenki kommenttiin.

        Mulla on ajatus, että ehkä ei rekatut vois oman viestin laittaa jonkun esimerkiksi t. Auto Kokkolasta.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Minä en usko että kukaan heistä on suuttunut mistään, mutta harmi on kun eivät ole täällä käyneet...

        Nii...
        On vaan käynyt niin hiljaiseks touhuks, että on tullu mietittyä sitä, että kannattaako tänne enää laitella aloituksia...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen nauttinut hyvistä säästä ja tehny muita juttuja. En ole kenellekään suuttunut...

        Tiina-liina ei näkyny eikä muitakaan ja hankalaa jutella ei rekattujen kanssa ku ei tiedä mikä on kenenki kommenttiin.

        Mulla on ajatus, että ehkä ei rekatut vois oman viestin laittaa jonkun esimerkiksi t. Auto Kokkolasta.

        No olin jonku aikaa pois, kun hiljasta oli. En viitti ressuksikaan alkaa, että vastailisin itelle :))

        Ainoastaan räksyttäjät räkytti perässä entiseen malliin.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Okei, meikäläisellä ihan samoin meni rauhallisesti. Teitkö itse noi munkit?
        Minä ostin kaupasta, kun tahtoo muutenkin tuo lorvikatarri iskeä viikonloppuisin :{

        Oonkohan mä suututtanu jotenki muut rekatut tietämättäni, ku kukaan ei enää tuu kirjottamaan...?

        No et sä ole :) Maailma on ny vaan murjonut Artsi-setää. Ekana tuli korona, sit mä sain keuhkokuumeen ja päälle viel oksennustaudin. Sällillä on olo niinku jyrän alle jääneellä. Sit sattui viel vakava sairastuminen lähipiiriin joka tuli ihan puskista. Siinä on ollut sillai snadisti sulateltavaa.

        - Artsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No et sä ole :) Maailma on ny vaan murjonut Artsi-setää. Ekana tuli korona, sit mä sain keuhkokuumeen ja päälle viel oksennustaudin. Sällillä on olo niinku jyrän alle jääneellä. Sit sattui viel vakava sairastuminen lähipiiriin joka tuli ihan puskista. Siinä on ollut sillai snadisti sulateltavaa.

        - Artsi

        Mä en viitti nikkii mainita mut eräs rekattu on duunissa nii hemmetin kaukana et palstailu ei taatusti ole ekana mielessä :)

        - Artsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        No et sä ole :) Maailma on ny vaan murjonut Artsi-setää. Ekana tuli korona, sit mä sain keuhkokuumeen ja päälle viel oksennustaudin. Sällillä on olo niinku jyrän alle jääneellä. Sit sattui viel vakava sairastuminen lähipiiriin joka tuli ihan puskista. Siinä on ollut sillai snadisti sulateltavaa.

        - Artsi

        Voi hyvänen aika...
        Ihan hirveetä on ollu meidän Artsilla :(((((
        Miten voikin tulla noin monta murhetta perätysten :((
        Oikein iso voimia antava virtuaalihali meidän iki-ihanalle Artsille! 💜

        Ota nyt sitten rauhallisesti, että toivut kunnolla. Ja tämä on sitten Artsi-sedälle käsky Tinttu-tädiltä, ettäs tiiät...

        On ikävä kuulla myös tuosta lähipiiriisi kuuluvan sairastumisesta. Toivottavasti myös hän toipuu ☀️

        Lopuksi, kiitos tuhannesti Artsi, että jaksoit tulla täällä käymään. Mua helpotti suunnattomasti tuo tieto, etten ole loukannu sua tai muita ❤❤


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en viitti nikkii mainita mut eräs rekattu on duunissa nii hemmetin kaukana et palstailu ei taatusti ole ekana mielessä :)

        - Artsi

        Okei, toivottavasti hänellä on turvallinen matka ❣ :)


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Voi hyvänen aika...
        Ihan hirveetä on ollu meidän Artsilla :(((((
        Miten voikin tulla noin monta murhetta perätysten :((
        Oikein iso voimia antava virtuaalihali meidän iki-ihanalle Artsille! 💜

        Ota nyt sitten rauhallisesti, että toivut kunnolla. Ja tämä on sitten Artsi-sedälle käsky Tinttu-tädiltä, ettäs tiiät...

        On ikävä kuulla myös tuosta lähipiiriisi kuuluvan sairastumisesta. Toivottavasti myös hän toipuu ☀️

        Lopuksi, kiitos tuhannesti Artsi, että jaksoit tulla täällä käymään. Mua helpotti suunnattomasti tuo tieto, etten ole loukannu sua tai muita ❤❤

        Kiitti :) Mä uskon Tinttu-tätii :) Kyl tää oma vointi rupee helpottamaan pikkuhiljaa. Mä olen kyl vaan nukkunut enimmäkseen. Jostain mä luin et toi vakava korona aiheuttaa aivosumuu et kai se sit selittää tällaisen hitusen sekavan olotilan.

        - Artsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitti :) Mä uskon Tinttu-tätii :) Kyl tää oma vointi rupee helpottamaan pikkuhiljaa. Mä olen kyl vaan nukkunut enimmäkseen. Jostain mä luin et toi vakava korona aiheuttaa aivosumuu et kai se sit selittää tällaisen hitusen sekavan olotilan.

        - Artsi

        No kiva, ku Artsi tottelee mun käskyjäni ;)
        Vakavasti sanoen, niin kannattaaki varoa liikuntaa ja rehkimistä, kun sekin voi aiheuttaa mitä vaan.

        Toivottavasti pääset sit kaikista oireista, ettei jää mitään. Sulla oli noin monta juttua perätysten, nii ei ihme, että kropalla kestäiski toipua.

        Kiva kuitenkin, että voit jo paremmin :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Nii...
        On vaan käynyt niin hiljaiseks touhuks, että on tullu mietittyä sitä, että kannattaako tänne enää laitella aloituksia...

        No eläs nyt! Jatka vain kirjoittamista tänne, minä ainakin luen niitä.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No olin jonku aikaa pois, kun hiljasta oli. En viitti ressuksikaan alkaa, että vastailisin itelle :))

        Ainoastaan räksyttäjät räkytti perässä entiseen malliin.

        Räkyttäjät jaksaa, koska luulevat että palsta on heidän ja luulevat että ovat maailman napa.. Lapsellista touhua aikuisilta..


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        No eläs nyt! Jatka vain kirjoittamista tänne, minä ainakin luen niitä.

        Nii, mut en mä sit yksin voi kirjotella... :}

        Mä oon nii huojentunu, ku Artsi kävi täällä. En tiiä miten vaivaski kamalasti se ajatus, että olisin kirjottanu jotain sellaista, mistä muut on suuttunu.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Räkyttäjät jaksaa, koska luulevat että palsta on heidän ja luulevat että ovat maailman napa.. Lapsellista touhua aikuisilta..

        Aina mä vaan jaksan ihmetellä tuota touhua...


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Aina mä vaan jaksan ihmetellä tuota touhua...

        Tiedän, en minäkään...


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Nii, mut en mä sit yksin voi kirjotella... :}

        Mä oon nii huojentunu, ku Artsi kävi täällä. En tiiä miten vaivaski kamalasti se ajatus, että olisin kirjottanu jotain sellaista, mistä muut on suuttunu.

        No kyllä minä käyn täällä sinulle juttelemassa ja onhan tässä ketjussa ollut kirjoittajia.

        Niin, kiva kun Artsi poikkesi.

        En edelleenkään usko että muut ovat mistään suuttuneet, on kai elämä vienyt muualle? Mutta toivottavasti tulevat vielä tänne..


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No kiva, ku Artsi tottelee mun käskyjäni ;)
        Vakavasti sanoen, niin kannattaaki varoa liikuntaa ja rehkimistä, kun sekin voi aiheuttaa mitä vaan.

        Toivottavasti pääset sit kaikista oireista, ettei jää mitään. Sulla oli noin monta juttua perätysten, nii ei ihme, että kropalla kestäiski toipua.

        Kiva kuitenkin, että voit jo paremmin :)

        Sitä mä en hiffaa vieläkään et miksi toi korona iski pahiten just ikäisiini sälleihin. Mäkin olen kolmeen kertaan rokotettu. Sit pari vanhempaa kundia köhäisi vaan pari kertaa ja tauti oli siinä.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        No kyllä minä käyn täällä sinulle juttelemassa ja onhan tässä ketjussa ollut kirjoittajia.

        Niin, kiva kun Artsi poikkesi.

        En edelleenkään usko että muut ovat mistään suuttuneet, on kai elämä vienyt muualle? Mutta toivottavasti tulevat vielä tänne..

        Kukaan ei ole suuttunut mistään :) Duunikin voi viedä tuhansien kilometrien päähän ja sit on kyl muut jutskat mielessä.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        No kyllä minä käyn täällä sinulle juttelemassa ja onhan tässä ketjussa ollut kirjoittajia.

        Niin, kiva kun Artsi poikkesi.

        En edelleenkään usko että muut ovat mistään suuttuneet, on kai elämä vienyt muualle? Mutta toivottavasti tulevat vielä tänne..

        Mua vähän huvitti, ku sait kuulostamaan niinku mä olisin joku yksinäinen ja epätoivoinen kirjoittaja :)))))
        No ei, ku on vaa jotenki tottunu täällä käymään, nii oishan se mukavaa, jos porukka pysyis kasassa :)

        Kyllä tuolla on monia paikkoja minne mennä höpöttelemään, jos täällä hiipuu jutut :)


      • artagnan kirjoitti:

        Sitä mä en hiffaa vieläkään et miksi toi korona iski pahiten just ikäisiini sälleihin. Mäkin olen kolmeen kertaan rokotettu. Sit pari vanhempaa kundia köhäisi vaan pari kertaa ja tauti oli siinä.

        Tuotahan tutkitaan juuri, että miksi jotku sairastuu pahemmin ja toiset saa lievänä tai peräti ovat oireettomia.
        Epäillään perimää ja geenejä tai vastustuskykyä.
        Onha jotku todella iäkkäät yli 80v päässeet pienillä oireilla, vaikka tuon ikäsillä on perussairauksia ja huono vastutuskyky muutenkin.

        Luin tuossa yhden jutun, missä rokotettu sai taudin, mutta hänen kumppaninsa ei, vaikkei ollu ees rokotettu. Joissaki perheissä on vain muutama saanu taudin ja osa ei ollenkaan, vaikka saman katon alla asuvat.
        Eli kyllä se näköjää varmaanki on vaa ihmisestä kiinni kuka sairastuu mitenkä vakavasti...


      • artagnan kirjoitti:

        Kukaan ei ole suuttunut mistään :) Duunikin voi viedä tuhansien kilometrien päähän ja sit on kyl muut jutskat mielessä.

        Tuli tuosta mieleen taas, että kuinka ihanaa olis päästä jonku palmun alle makoilemaan...
        Mä haikailen jotain ihanaa ulkomaan reissua, mut mun lentokauhu estää menemästä minnekkää. En vois mennä ahtaaseen peltipurkkiin sitten millään :{


      • artagnan kirjoitti:

        Kukaan ei ole suuttunut mistään :) Duunikin voi viedä tuhansien kilometrien päähän ja sit on kyl muut jutskat mielessä.

        Artsi puhuu asiaa taas kerran:)

        Mitään syytä suuttumisiin ei mulla ole ja sama pätee myös mun Arieliin:)


      • Toljanter kirjoitti:

        Artsi puhuu asiaa taas kerran:)

        Mitään syytä suuttumisiin ei mulla ole ja sama pätee myös mun Arieliin:)

        Kiva kuulla tuo tonttu :)


      • artagnan kirjoitti:

        Sitä mä en hiffaa vieläkään et miksi toi korona iski pahiten just ikäisiini sälleihin. Mäkin olen kolmeen kertaan rokotettu. Sit pari vanhempaa kundia köhäisi vaan pari kertaa ja tauti oli siinä.

        Sitä piti kysyä sulta, että millä oireilla sulla alkoi tuo? Tuliko missään vaiheessa hengenahdistusta?
        Sitä mä pelkäisin eniten, jos muhun tuo tauti tulis :(


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Sitä piti kysyä sulta, että millä oireilla sulla alkoi tuo? Tuliko missään vaiheessa hengenahdistusta?
        Sitä mä pelkäisin eniten, jos muhun tuo tauti tulis :(

        Noi oireet olivat aluksi sellaiset et mä luulin et oon saanut tukoksen jalkaan. Pohkeet oli nii hemmetin kipeet et mä en tuumannut pysyy tolpillani. Sit nousi yli 39 C kuume ja tuli hitonmoinen räkis. Mä en enää muista et mites se sit meni. Aloin kuiteskin yskii taukoomatta ja sit olikin sällissä keuhkokuume :(

        - Artsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noi oireet olivat aluksi sellaiset et mä luulin et oon saanut tukoksen jalkaan. Pohkeet oli nii hemmetin kipeet et mä en tuumannut pysyy tolpillani. Sit nousi yli 39 C kuume ja tuli hitonmoinen räkis. Mä en enää muista et mites se sit meni. Aloin kuiteskin yskii taukoomatta ja sit olikin sällissä keuhkokuume :(

        - Artsi

        Kuulostaa ihan kamalalta :((
        Sä olet vieläpä nuori ja varmasti hyväkuntoinen, niin siltikin noin rajuun kuntoon menit :(

        Pystyikkö olemaan koko ajan kotona?
        Mua alkoi vielä enempi hirvittää toi tauti. Yks sun toinen on hokenu, että on ku pikkuflunssa, nii oon ollu huoleton, mut sun tautis oli kyllä kaukana siitä!


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Kuulostaa ihan kamalalta :((
        Sä olet vieläpä nuori ja varmasti hyväkuntoinen, niin siltikin noin rajuun kuntoon menit :(

        Pystyikkö olemaan koko ajan kotona?
        Mua alkoi vielä enempi hirvittää toi tauti. Yks sun toinen on hokenu, että on ku pikkuflunssa, nii oon ollu huoleton, mut sun tautis oli kyllä kaukana siitä!

        No toi meni sit vielä nii et mä vein skidin kaa taudin stadiin. Mutsi ja faijakin saivat tartunnan mut liki oireettomana. Mä sairastin sit siellä himassa ku mutsi on hoitsu. Täällä landella se meni läpi melkein jokaisen. Sitä mä yhä ihmettelen et miksi se iski nii hemmetin ankarana just samanikäisiin miehiin ku mä. Daamien oireet oli vaan lievää flunssaa tai ei sit mitään.

        - Artsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        No toi meni sit vielä nii et mä vein skidin kaa taudin stadiin. Mutsi ja faijakin saivat tartunnan mut liki oireettomana. Mä sairastin sit siellä himassa ku mutsi on hoitsu. Täällä landella se meni läpi melkein jokaisen. Sitä mä yhä ihmettelen et miksi se iski nii hemmetin ankarana just samanikäisiin miehiin ku mä. Daamien oireet oli vaan lievää flunssaa tai ei sit mitään.

        - Artsi

        Kai tuokin mysteeri selviää joskus, kun tutkivat noita asioita koronasta.

        Oli se kyllä jonkinlaista tuuria kumminkin, että sait potea tuota tautia valvovien silmien ja osaavan ammattilaisen läsnäollessa.


      • Anonyymi

        Ei mitenkään.


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        No kyllä minä käyn täällä sinulle juttelemassa ja onhan tässä ketjussa ollut kirjoittajia.

        Niin, kiva kun Artsi poikkesi.

        En edelleenkään usko että muut ovat mistään suuttuneet, on kai elämä vienyt muualle? Mutta toivottavasti tulevat vielä tänne..

        Moi. Kittie ja tiina-liina. Ja muut rekatut. Tulin pikaisesti käymään...

        En suuttunut.. elämä vain kuljettaa ja asiat muuttuu. Se mikä ennen tuntui hyvältä ja mukavalta -ei välttämättä enää tunnu mukavalta... Tulen taas palstalle ku tuntuu oikealta tulla. En vaan ole jaksanut käydä.

        Tiettyyn rajaan asti jaksaa , mutta mitä turhaan sitä o tulla lukee ku ei asiat koske minua ja en voi niihin vaikuttaa...

        Ikävä tänne on... Tsemppiä kaikille.

        Ehkä näette viestini ehkä ette. Ehkä kittie arvaa mutta en ole jaksanut palstalla käydä.


        Terveisiä teille kaikille. Voikaa hyvin. Pitäkää palsta pystyssä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moi. Kittie ja tiina-liina. Ja muut rekatut. Tulin pikaisesti käymään...

        En suuttunut.. elämä vain kuljettaa ja asiat muuttuu. Se mikä ennen tuntui hyvältä ja mukavalta -ei välttämättä enää tunnu mukavalta... Tulen taas palstalle ku tuntuu oikealta tulla. En vaan ole jaksanut käydä.

        Tiettyyn rajaan asti jaksaa , mutta mitä turhaan sitä o tulla lukee ku ei asiat koske minua ja en voi niihin vaikuttaa...

        Ikävä tänne on... Tsemppiä kaikille.

        Ehkä näette viestini ehkä ette. Ehkä kittie arvaa mutta en ole jaksanut palstalla käydä.


        Terveisiä teille kaikille. Voikaa hyvin. Pitäkää palsta pystyssä.

        No moi :)

        Voihan sinäkin hyvin ja tosi kiva juttu, että tulit moikkaamaan meitä! ❤


    • Anonyymi

      Ryssä rikollisine sotineen suurin syypää kaikkeen.

      • Niinhän se on...
        Eikä tiedä milloin tämä hulluus loppuu.


    • Anonyymi

      Joo ihan totta myös minun elämääni tämä hintojen nousu on kieltämättä vaikuttanut,eikä ollenkaan positiivisesti oikein tässä kauhulla kesää odottelen vois jättää makkarat ja krillihiilet ostamatta mutta olutta sen sijaan vois ostaa Lidlestä (ei ,mainos) ja muutkin ruoka ostokset olen samaan kauppaan tässä joiutunut keskittämään pakko se vaan on säästää kun on köyhä sinkku autoa myös jouduin vaihtaa pienempään kun tuo bensa on niin riivatun kallista kertakaikkiaan,Ja vielä mitä! kun kauppaan menee ja meinaa salaattia ainekset ostaa niin oikeen pahaa tekee ja viel rehuja pitäisi syödä ei tule mitään näillä hinnoilla pakko se vaan on sinnitellä jospa se Marini jakaisi meile köyhille sitä kuuluisaa demokratiaansa tässä velkaannutamisensa ohella eipä sitä tehnyt edellinenkään sdp n pääministeri vaikka kovin lupasi tekeeköhän Marini?

      • Anonyymi

        Voi bensan hintakin nousta 3€/litra.
        2€/litra on jo sellainen, etten autolla mitään turhia ajoja ajele.
        Ihan turha sukulaisten jossain 300km päässä soitella ja pyytää tulla kesällä kylään.
        Hullua ajaa 600km jonkun kyläreissun takia näillä bensanhinnoilla.
        Eivät he käsitä, jos heillä on hyvät tulot, että jollakin on paljon pienemmät tulot, ei silloin ole varaa ajella huviajoja.


      • Onko Lidl nostanu hintoja? En ole nyt itse käynyt pitkään aikaan.
        Tuli käytyä aikoinaan useammin, kun mainostivat joitain tavaroita. Kävi vaan silleen, että vaikka kuinka aikasin meni, niin ei tuotteita näkyny missään.

        En tiiä onko nykyhallituksella aikaa ajatella tavallisten tavisten pärjäämistä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi bensan hintakin nousta 3€/litra.
        2€/litra on jo sellainen, etten autolla mitään turhia ajoja ajele.
        Ihan turha sukulaisten jossain 300km päässä soitella ja pyytää tulla kesällä kylään.
        Hullua ajaa 600km jonkun kyläreissun takia näillä bensanhinnoilla.
        Eivät he käsitä, jos heillä on hyvät tulot, että jollakin on paljon pienemmät tulot, ei silloin ole varaa ajella huviajoja.

        3€/ litra, niin varmaan vähenee liki kaikkien hupiajot. Joillakin loppuu myös työssäkäynnit omalla autolla.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        3€/ litra, niin varmaan vähenee liki kaikkien hupiajot. Joillakin loppuu myös työssäkäynnit omalla autolla.

        Joo tuo on kyllä de facto ja myös sen aian olen tässä huomannut että ylinopeudet maantiellä ovat bensiinin hinnan nousun myötä vähentyneet,en kyllä ole huomannut että nopparikamerat pahemmin räppii kun ajellaan juuri sallittua nopeutta ehkä vähän yli muttei mitään kauheita juttuja enää noh ainahan joku yrittää jollain bemarin paskalla ohittaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo tuo on kyllä de facto ja myös sen aian olen tässä huomannut että ylinopeudet maantiellä ovat bensiinin hinnan nousun myötä vähentyneet,en kyllä ole huomannut että nopparikamerat pahemmin räppii kun ajellaan juuri sallittua nopeutta ehkä vähän yli muttei mitään kauheita juttuja enää noh ainahan joku yrittää jollain bemarin paskalla ohittaa

        Kyllä sitä on ihmisten pakko miettiä tuota bensankulutusta ja kaikkea muutakin. Vihreät kylläki on onnessaan, kun ihmiset ei saastuta ja ehkä sähköautotki alkaa menemään kaupaks :[

        Voi, ku ihmiset pystyis tekeen sen, ettei ostais mitää ylihinnoteltua vähään aikaan. Olis pakko kauppojenki laskea hintoja.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Kyllä sitä on ihmisten pakko miettiä tuota bensankulutusta ja kaikkea muutakin. Vihreät kylläki on onnessaan, kun ihmiset ei saastuta ja ehkä sähköautotki alkaa menemään kaupaks :[

        Voi, ku ihmiset pystyis tekeen sen, ettei ostais mitää ylihinnoteltua vähään aikaan. Olis pakko kauppojenki laskea hintoja.

        Totta punahirmujen Marin se vaan taas otti ja teki velkaa lisää liitytti Suomen natoon kuin ahon esko konsanaan aikanaan euhun,nyt kärsitään sitten kummanki typeryydestä mm näiden edellä mainittujen takia ne polttoaineen ja elintarvikkeden hinnat nousevat myös jatkossa,ja kiitos vaan niille jotka noita ovat äänestäneet valtaan


      • No voi kun kiukuttaa..


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        No voi kun kiukuttaa..

        Se on noita kohtauksia...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta punahirmujen Marin se vaan taas otti ja teki velkaa lisää liitytti Suomen natoon kuin ahon esko konsanaan aikanaan euhun,nyt kärsitään sitten kummanki typeryydestä mm näiden edellä mainittujen takia ne polttoaineen ja elintarvikkeden hinnat nousevat myös jatkossa,ja kiitos vaan niille jotka noita ovat äänestäneet valtaan

        Mut kyllähän tuo sotiminen vaikuttaa myös hirmu paljon.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Mut kyllähän tuo sotiminen vaikuttaa myös hirmu paljon.

        Kyllävaan se jonkin verran vaikuttaa,ja kiva nähdä miten esimrkkinä tuo kaasun saatavuuden kanssa käy? mutta tässä rannikolla tietty vähemmän niitä kaasukäyttöisiä autoja enempi esim trukkeihin käytetään polttoaineena kaasua,Ja myös sähkön hinta nousee samoin öljyn se taas vakuttaa moneen asiaan ja lannoitteiden hinta on noussut kovasti,Nyt ruoan hinta nostetaan vaikka suurin hyötyjä ruoanhinnasta on ahne kauppaketju kuten k market ja s market ketju niihen sikajohtajat nehän tienaa sievoiset summat voittoja vuodessa,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllävaan se jonkin verran vaikuttaa,ja kiva nähdä miten esimrkkinä tuo kaasun saatavuuden kanssa käy? mutta tässä rannikolla tietty vähemmän niitä kaasukäyttöisiä autoja enempi esim trukkeihin käytetään polttoaineena kaasua,Ja myös sähkön hinta nousee samoin öljyn se taas vakuttaa moneen asiaan ja lannoitteiden hinta on noussut kovasti,Nyt ruoan hinta nostetaan vaikka suurin hyötyjä ruoanhinnasta on ahne kauppaketju kuten k market ja s market ketju niihen sikajohtajat nehän tienaa sievoiset summat voittoja vuodessa,

        No kyllä kaikki näytetään laittavan sodan piikkiin.
        Jostain luin, että kaupatkin lyö hintoihin enemmän, kuin mitä se vaatisikaan.
        On kyllä ollutkin tuntuma, että nyt nostetaan kaikki ja reippaasti, kun syitä löytyy.


    • Onkohan tuolla naapurimaassa oikeasti seottu lopullisesti, kun jatkuvasti horisevat siitä, että heidän maataan uhataan ja suunnitellaan sinne hyökkäystä??

      Eihän sinne ole kukaan menossa...
      Ihmiset haluaa elää rauhassa ja ilman sotia.

      • Anonyymi

        No totta perrrunassa mutta kun jokin perrruna tuolla ihmisluonteessa varsinki joillain ihmispoloilla on niin riidan haluinen että se vaan haluaa aiheittaa sotaa ja epävakautta,ei tiedä miksi ehkä 666 tietäää paremmin,Muuten ajattelin käydä Shellillä munkkikahvilla ja pelastaa universumin kuulemma pohajnmaan poliisit saattavat olla kanssani siellä koska heille ilmaiseksi tarjoan ainakin kahvit mutta munkkeja en tarjoa


      • Anonyymi kirjoitti:

        No totta perrrunassa mutta kun jokin perrruna tuolla ihmisluonteessa varsinki joillain ihmispoloilla on niin riidan haluinen että se vaan haluaa aiheittaa sotaa ja epävakautta,ei tiedä miksi ehkä 666 tietäää paremmin,Muuten ajattelin käydä Shellillä munkkikahvilla ja pelastaa universumin kuulemma pohajnmaan poliisit saattavat olla kanssani siellä koska heille ilmaiseksi tarjoan ainakin kahvit mutta munkkeja en tarjoa

        Munkitko oli liikaa? :))


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Munkitko oli liikaa? :))

        1,50e munkista on ihan liikaa kytille jos ostaa tarvii yrittää tinkiä


      • Anonyymi

        Jonkinsorttisessa joukkopsykoosissa koko maan johto, siitä ei ole kahta puhetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1,50e munkista on ihan liikaa kytille jos ostaa tarvii yrittää tinkiä

        Maksaako munkki tuon verran??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jonkinsorttisessa joukkopsykoosissa koko maan johto, siitä ei ole kahta puhetta.

        Totta! Ei normaalia.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Maksaako munkki tuon verran??

        Kyllä Shellillä iso munkki 1.50 voiskohan sen jakaa niille puoliksi?


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Totta! Ei normaalia.

        Tutise maan johto. Tinttu-liina tuominnut koko porukan epänormaaliksi. Mitäpä Tinttu jos keskittyisit tärkeämpiin asioihin, kuten koirien ulkoiluttamisiin ja kissojen paijaamiseen? Tai ymmärtäisit olla vaikka vaihteeksi hipihiljaa,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Shellillä iso munkki 1.50 voiskohan sen jakaa niille puoliksi?

        Muista jakaa sit niin, että jää molemmille puoliskoille hilloa ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tutise maan johto. Tinttu-liina tuominnut koko porukan epänormaaliksi. Mitäpä Tinttu jos keskittyisit tärkeämpiin asioihin, kuten koirien ulkoiluttamisiin ja kissojen paijaamiseen? Tai ymmärtäisit olla vaikka vaihteeksi hipihiljaa,

        Mikä sun pollaas nyt niin haittaa, vaikka sanon omia mielipiteitäni??
        Kuvitteletko olevasi joku viisas, että on varaa alentaa muita??

        Miksi myöskään käsket olla hiljaa? Jospa hillitsisit omaa uteliaisuuttasi ja jättäisit lukematta?
        Kuinka monta kertaa tämäkin pitää yleensä sanoa? Kai noin "viisas" ymmärtää vähemmälläkin...


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Mikä sun pollaas nyt niin haittaa, vaikka sanon omia mielipiteitäni??
        Kuvitteletko olevasi joku viisas, että on varaa alentaa muita??

        Miksi myöskään käsket olla hiljaa? Jospa hillitsisit omaa uteliaisuuttasi ja jättäisit lukematta?
        Kuinka monta kertaa tämäkin pitää yleensä sanoa? Kai noin "viisas" ymmärtää vähemmälläkin...

        Kumpikohan toi on, mies vain nainen? Outo pakkomielteinen kyylä joka tapauksessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kumpikohan toi on, mies vain nainen? Outo pakkomielteinen kyylä joka tapauksessa.

        Mies se on. Kuunaama rekattuna.
        Outo on, todella outo.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Mies se on. Kuunaama rekattuna.
        Outo on, todella outo.

        Jonkinmoista naisvihaa potee nähtävästi, erittäin vastenmielinen tyyppi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jonkinmoista naisvihaa potee nähtävästi, erittäin vastenmielinen tyyppi.

        Ei oo saanu, niin siks vihottelee.

        En ihmettele, vaikka ilman jääny, ku on nii m****u äijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkinmoista naisvihaa potee nähtävästi, erittäin vastenmielinen tyyppi.

        Ilmiselvä incel kyseessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilmiselvä incel kyseessä.

        No niinpä onkin.


    • Anonyymi

      Koirien kuivaruokien hinnat ovat nousseet raketin lailla. Monen euron korotus tullut kautta linjan tuttuun pussiruokaan. Tuntuu jo kukkarossa kun on monta isoa koiraa.

      • Olipa ikävä juttu...
        Samalla kyllä suututtaa tuo touhu. Ahneet ********* nostaa hirveesti kerralla!


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Olipa ikävä juttu...
        Samalla kyllä suututtaa tuo touhu. Ahneet ********* nostaa hirveesti kerralla!

        HalpaHallin Yliseltä oli varsin suoraselkäinen teko vetää venäläiset tuotteet liikkeistään, myydä ne huutokaupalla ja lahjoittaa varat ukrainalaisten auttamiseen. Nostan hattua!


      • Anonyymi

        Eikös tätä häiskää saisi hoitoon?


      • Miks luit? Siinä toinen utelias...


      • Anonyymi kirjoitti:

        HalpaHallin Yliseltä oli varsin suoraselkäinen teko vetää venäläiset tuotteet liikkeistään, myydä ne huutokaupalla ja lahjoittaa varat ukrainalaisten auttamiseen. Nostan hattua!

        Minä kans! On kyllä hienosti tehty!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tätä häiskää saisi hoitoon?

        Ei sitä kukaan jaksais. Kipata autiolle saarelle koko äijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HalpaHallin Yliseltä oli varsin suoraselkäinen teko vetää venäläiset tuotteet liikkeistään, myydä ne huutokaupalla ja lahjoittaa varat ukrainalaisten auttamiseen. Nostan hattua!

        Katuu vielä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katuu vielä.

        No miks muka katuis?


    • Anonyymi

      Jos venäläisistä tuotteista puhutaan ja niiden markkinoilta vetämisestä niin loppujen lopuksi sillähän ei ole kovin suurtaa merkitystä ostetaanko meillä suomessa muutama öljykippo vai ei tai ostetaanko kaasun tuhaus venäjältä vaiko Venäjä on suuri valtakunta ei se kaadu Suomen kokoisen pienen valtion tekemiin boikotitoimiin ne on ihan naurettavia

      • No vaikutti tai ei, niin hyvä keino kuitenkin ilmaista, että heidän tekonsa on väärä.

        Todella hyvä, että on lähteny monta firmaa myöskin pois sieltä.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        No vaikutti tai ei, niin hyvä keino kuitenkin ilmaista, että heidän tekonsa on väärä.

        Todella hyvä, että on lähteny monta firmaa myöskin pois sieltä.

        No kyl noi pakotteet puree siihen malliin et siel on markettien hyllyt tyhjinä.


      • Anonyymi

        Hyvä ressu. Tulis sota ja tappais kaikki kerjäläiset ja tupakanpolttajat. Kyllä sätkään silti aina rahaa riittää, vaikka koko maailma ympäriltä romahtaisi...
        Ressu kertoi, ja se on todistettu. Kun hän ja vaimonsa ei ole koskaan tupakoinut, niin 52:n yhdessäolovuoden aikana he ovat säästäneet enemmän kuin hulppean omakotitalon hinnan 200 000 euroa. Ja ostamattomat muovikauppakassit ovat tuoneet säästöä 6000 euroa. Joten Kokkojoki virtaa puhtaana, kun ressu ei ole sitä muovipaskalla täyttänyt...
        Kokkolan kaupunki kuluttaa vuodessa pelkästään tarpeettomiin ja myrkyllisiin muovisiin kauppakasseihin 2 miljoonaa (2000 0000) euroa...


      • artagnan kirjoitti:

        No kyl noi pakotteet puree siihen malliin et siel on markettien hyllyt tyhjinä.

        Varmasti puree ajan myötä...

        Harmi vain, että puree sitten viattomiin ihmisiin, jotka ei hyväksyis tuota sotaa. Rikkaat siellä elelee varmasti mukavasti, ainakin vielä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä ressu. Tulis sota ja tappais kaikki kerjäläiset ja tupakanpolttajat. Kyllä sätkään silti aina rahaa riittää, vaikka koko maailma ympäriltä romahtaisi...
        Ressu kertoi, ja se on todistettu. Kun hän ja vaimonsa ei ole koskaan tupakoinut, niin 52:n yhdessäolovuoden aikana he ovat säästäneet enemmän kuin hulppean omakotitalon hinnan 200 000 euroa. Ja ostamattomat muovikauppakassit ovat tuoneet säästöä 6000 euroa. Joten Kokkojoki virtaa puhtaana, kun ressu ei ole sitä muovipaskalla täyttänyt...
        Kokkolan kaupunki kuluttaa vuodessa pelkästään tarpeettomiin ja myrkyllisiin muovisiin kauppakasseihin 2 miljoonaa (2000 0000) euroa...

        No nyt on provojen provolla kovat piipussa. Montakohan viinilasillista upposi naamaan tuon syvällisen sanoman suoltamisen aikana siellä komentobunkkerissasi?

        Jossain vaiheessa inhosin sua mutta kyllä tuo tunne on vaihtunut syvään sääliin miesressukkaa kohtaan...


      • Missä olen kirjoittanut, ettei minulla ole varaa?
        Minä ajattelen ihmisiä, joilla ei ole kohta varaa mihinkään. Mikään ei ole kurjempaa, kuin kuulla juttuja siitä, kuinka joutuu valitsemaan, että ostaako kaupasta leipää tai perunoita, kun kumpaankin ei ole varaa.

        Kannattaisi sinunkin joskus nostaa se nenäs sieltä omasta navastas.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Varmasti puree ajan myötä...

        Harmi vain, että puree sitten viattomiin ihmisiin, jotka ei hyväksyis tuota sotaa. Rikkaat siellä elelee varmasti mukavasti, ainakin vielä.

        Mä vähän luulen et sieltä on nää toisinajattelijat, varakkaampi väki nostaneet ajat sitten kytkintä.

        - Artsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä ressu. Tulis sota ja tappais kaikki kerjäläiset ja tupakanpolttajat. Kyllä sätkään silti aina rahaa riittää, vaikka koko maailma ympäriltä romahtaisi...
        Ressu kertoi, ja se on todistettu. Kun hän ja vaimonsa ei ole koskaan tupakoinut, niin 52:n yhdessäolovuoden aikana he ovat säästäneet enemmän kuin hulppean omakotitalon hinnan 200 000 euroa. Ja ostamattomat muovikauppakassit ovat tuoneet säästöä 6000 euroa. Joten Kokkojoki virtaa puhtaana, kun ressu ei ole sitä muovipaskalla täyttänyt...
        Kokkolan kaupunki kuluttaa vuodessa pelkästään tarpeettomiin ja myrkyllisiin muovisiin kauppakasseihin 2 miljoonaa (2000 0000) euroa...

        Ei hemmetti ku mä oon ollut siinä uskossa et miljoonassa on kuusi nollaa :D

        - Artsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hemmetti ku mä oon ollut siinä uskossa et miljoonassa on kuusi nollaa :D

        - Artsi

        Elikkäs repen valuutat Suomen rahayksiköiksi muunnettuna halkokarin tönö on 20 000 eken hintaluokkaa, hoh hoh hooo!!!...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä vähän luulen et sieltä on nää toisinajattelijat, varakkaampi väki nostaneet ajat sitten kytkintä.

        - Artsi

        No noinpa voikin hyvin olla. Varakkailla on mahdollisuuksia mennä minne vain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä ressu. Tulis sota ja tappais kaikki kerjäläiset ja tupakanpolttajat. Kyllä sätkään silti aina rahaa riittää, vaikka koko maailma ympäriltä romahtaisi...
        Ressu kertoi, ja se on todistettu. Kun hän ja vaimonsa ei ole koskaan tupakoinut, niin 52:n yhdessäolovuoden aikana he ovat säästäneet enemmän kuin hulppean omakotitalon hinnan 200 000 euroa. Ja ostamattomat muovikauppakassit ovat tuoneet säästöä 6000 euroa. Joten Kokkojoki virtaa puhtaana, kun ressu ei ole sitä muovipaskalla täyttänyt...
        Kokkolan kaupunki kuluttaa vuodessa pelkästään tarpeettomiin ja myrkyllisiin muovisiin kauppakasseihin 2 miljoonaa (2000 0000) euroa...

        Tuo ressu on iät ja ajat hokenu sitä, että elämä on niinkuin sen järjestää...

        Ei se aina niin mene. Voi tulla yhtäkkisesti työttömyyttä, sairauksia tai onnettomuuksia, että se vakaa ja turvallinen elämä romahtaa.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No noinpa voikin hyvin olla. Varakkailla on mahdollisuuksia mennä minne vain.

        No mä olen kuullut puhuttavan et koulutettuu väkee on paennut Putinin hallintoo Georgiaan, Armeniaan jne. kymmenii tuhansii..

        - Artsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mä olen kuullut puhuttavan et koulutettuu väkee on paennut Putinin hallintoo Georgiaan, Armeniaan jne. kymmenii tuhansii..

        - Artsi

        Okei...

        Luin just äsken, että Puten suosio on kuulemma noussut Venäjällä. En ymmärrä ollenkaan kuka vielä voi suosia tuollaista...


    • Kakkuisan mageeta äitienpäivää palstan mutseille :) 💐

      • Artsi se aina huomaa huomioida naiset, oli sitten naistenpäivä tai äitienpäivä :))


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Artsi se aina huomaa huomioida naiset, oli sitten naistenpäivä tai äitienpäivä :))

        No mä olen tällainen ritarillinen sielu ;)

        - Artsi


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mä olen tällainen ritarillinen sielu ;)

        - Artsi

        No niin oletkin :)

        Tuli mieleen noin yleisesti, kun omalle äidille vein kukan haudalle, että teillä kaikilla joilla on äiti vielä olemassa, niin muistakaa hänen olemassaolonsa ❤


    • Miten noista meidän Leijonista on tulla lampaita??
      MM-kisat viel tulossa... :[

      • Anonyymi

        Niinpä. Kisat vasta tulossa. Yhtään mitalia ei ole vielä jaettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Kisat vasta tulossa. Yhtään mitalia ei ole vielä jaettu.

        No ei, mutta ei tuo kuitenkaan hyvältä näyttänyt...


    • Anonyymi

      Perikunta myy talon ja kiinteistövälittäjä ottaa omansa. Lapset lahjoittaa osan perinnöstä eläinsuojelutyöhön eläinhoitola Kotipesälle. Hienoa Ressu että pyyteettömästi olet näin elämässäsi säästänyt ja kuolemasi jälkeen säästösi menevät oikeisiin asioihin. Kun irtaimistosi huutokaupataan tai viedään kirpputorille olen kiinnostunut paraatimiekastasi . Sillä olisi kiva kokeilla samppanjapullon avaamista sillä sehän on tusina tavaraa eikä haittaa vaikka terä kärsii.

    • Anonyymi

      Voiko perikunta ilmoittaa tuosta huutokaupasta etukäteen sillä olen kiinnostunut ostamaan ne vanhat kärrynpyörät mitkä ovat siinä etupihalla. Ne on tosin heikkokuntoiset mutta osaavissa käsissä niistä saa vielä koristeet pihalle.

    • Anonyymi

      Nyt uusilla direktiiveillä tuon Ressun talon arvo romahti eli tontin myy perikunta.

    • Anonyymi

      Ihan hyvin pärjää sossupumminakin ja jää kaikkiin nautintoihinkin rahaa. Suomalaiset on niin lihavaa kansaa, että joutaisi vielä kolminkertaistua ainakin ruoan hinta. Ja bensa kanssa. Ajakaa pyörällä tai kävelkää.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe