Työvuoroihin vaikeaa saada porukkaa!

Anonyymi

Vappumyyjäiset meni pipariksi, kun ei ollut tekijöitä. Perinteiset simat ja munkit vaihtuivat limsaan ja makkaraan, eikä nekään meinanneet mennä kaupaksi. Leipojia, ruoanlaittajia, tiskaajia eikä oikein mitään tahdota saada. Miksi työvoiman saanti on nykyään niin hankalaa? Ja miksi enää ei löydetä perinteisiin tilaisuuksiin, jotka ennen keräsivät porukkaa laajaltakin alueelta?
Vähän huolestuttaa tulevat suviseurat, kun sinnekään ei ole saatu lähimaillekaan riittävästi työvoimaa ja suviseurojen pitäisi olla jo muutaman kuukauden päästä! Huolestuttaa kristillisyyden tilanne. Toimintaa on hankala ylläpitää, jos ei löydy tekijöitä eikä osallistujia :(

60

1021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä ajatte porukkaa pois.
      Turha tulla tänne valittaan asiasta.

      • Anonyymi

        Aika paha tilanne kun puhujia ja pappejakin ruvettu ajamaan pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paha tilanne kun puhujia ja pappejakin ruvettu ajamaan pois.

        Vääräoppisia hoitokokouksia "tehtailleita" ja asiansa korjaamatta jättäneitä on vielä tälläkin hetkellä puhujina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paha tilanne kun puhujia ja pappejakin ruvettu ajamaan pois.

        Ei niitä oo ajettu pois, vaan ovat ajautuneet itse. He ovat itse alkaneet luomaan omia oppeja. Ovat siis itse hakeutuneet ulos Jumalan valtakunnasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä oo ajettu pois, vaan ovat ajautuneet itse. He ovat itse alkaneet luomaan omia oppeja. Ovat siis itse hakeutuneet ulos Jumalan valtakunnasta!

        On niistä ainaki osa ajettu pois,Olen kuullut että jopa itsemurhiakin on tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On niistä ainaki osa ajettu pois,Olen kuullut että jopa itsemurhiakin on tehty.

        Höpöhöpö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö!

        Ei ole höpöhöpöö.
        Taidat vaan asua niin pienessä kuplassa että et usko asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö!

        Ihmettelen suuresti miksi kyseenalaistat toisen kirjoittaman tiedon, jonka hän tietää. Yrität kaunistella tosiasiaa. Tämä muuten kertoo paljon sinusta ja tänne kirjoittamiesi viestien todenperäisyydestä - ikävä kyllä. Jos henkilöllä on tapana valehdella, hän epäilee myös muita. Tämä on valitettavasti totta.


    • Ovat korona-aikana päässeet maistamaan maailmallista menoa ja huomanneet, että arvokkaan vapaa-ajan voi käyttää myös omaan perheeseen eikä niska limassa raataa ”Jumalanvaltakunnan” eli ahneen SRK:n puolesta.

      • Anonyymi

        Tuo on totta ja valitettavaa. Monille maailmanmeno alkoi tuntuu rakkaalle. Moni erehtyi ankeina aikoina nauttimaan alkoholia yms. Tiedän itsekin monia tällaisia ja itse ihan samassa veneessä olin. Onneksi sain jättää maailman tartunnaiset. Moni kuitenkin jäi niille teille. :(


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta ja valitettavaa. Monille maailmanmeno alkoi tuntuu rakkaalle. Moni erehtyi ankeina aikoina nauttimaan alkoholia yms. Tiedän itsekin monia tällaisia ja itse ihan samassa veneessä olin. Onneksi sain jättää maailman tartunnaiset. Moni kuitenkin jäi niille teille. :(

        Itsekin pääsin lopulta viinasta ja tupakasta irti kun jätin vanhoillislestadiolaisuuden.


    • Anonyymi

      Jep näin se menee. Ei elävä usko ole hienoja toimitiloja ja leirikeskuksia. Ei ole tarve rahoittaa sekä leiriviikonloppuja, kirja ja musiikkituotantoa jne nuo kaikki palvelee vain me päästään taivaaseen propagandaa. Ei rahanahneus näkynyt ennen suviseuroissa. Nyt jo 20-25v on ollut pääasia tuottojen maksimointi ei Jumalan sanan vienti uusille paikkakunnille. Nykyinen nuorempi sukupolvi ei lähde enää tähän vaiheeseen mukaan. Pitäisi tehdä paluu sodan jälkeiseen aikaan ja lopettaa rahankeruu, leirit ja opistot ja myydä kalliit toimitilat.Keskittyä ydinasiaan kertoa pelastuksesta ei myyjäisten tuotosta ja työvuoroista sekä niiden "siunauksensa".

      • Nimenomaan, tehdä uskonpuhdistus ja mennä takaisin Jeesuksen luokse.
        Hän sanoo saman SRK;lle, mitä nuorukaiselle; Matt. 19:21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua."

        Tämä koskee myös niitä mahtisukuja, joiden edustajat ovat yli 50 Yrityksen hallituksessa, joten nykyisin on uskon agenda raha.


    • Anonyymi

      Mihin niitä myyjäisiä tarvitaan? Ihmiset leipoo ja tekee jotain tuotteita jotka itse ostavat takaisin itselleen eli maksavat tuotteesta kahteen kertaan. KAikenlaisia talkoita talkoitten perään ja jälkeenkin tuntuu riittävän. Ketä sellainen kiinnostaa, vähät vapaat jatkuvasti jossain talkoissa. Pitää pysyttäytyä pienemmissä ja edullisissa toimitiloissa joista ei tule älyttömiä kuluja kuten Oulun mega-yrkästä. Kirkot ja srk-talot ovat käytettävissä niin kauan kuin tälle homolesboteatteri-kirkolle veroja maksetaan.

      • Anonyymi

        Ymmärräkkö nää, ettei leipojat osta niitä takasi itelle. Kaikki ei ossaa leipoa. Kaikki ei ossaa kutoa. Kaikki ei ossaa tehä sitä, tätä tai tuota. Myyjäisten idea onkin tehdä myyntiin tällaisia tuotteita, mutta tuotto vain lahjoitetaan Siionin työhön. Ite olen aina esimerkiksi ostanut simat myyjäisistä, koska en jaksa/osaa tehdä simaa itse. Tänä vuonna en saanut simaa, koska sitä ei ollut kukaan tehnyt myyjäisiin. Ja jos minä teen linnunpönttöjä sinne, niin en minä osta niitä sieltä takaisin. Teen puuhun ihan itse linnunpöntöt ja jos myyjäisistä ei jotain saa tms. niin on olemassa myös kolehti. Sinne laitan todella usein rahaa ja kannattaakin. Siionin työ kun ei pyöri ilman rahaa. On paljon kato juoksevia kuluja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärräkkö nää, ettei leipojat osta niitä takasi itelle. Kaikki ei ossaa leipoa. Kaikki ei ossaa kutoa. Kaikki ei ossaa tehä sitä, tätä tai tuota. Myyjäisten idea onkin tehdä myyntiin tällaisia tuotteita, mutta tuotto vain lahjoitetaan Siionin työhön. Ite olen aina esimerkiksi ostanut simat myyjäisistä, koska en jaksa/osaa tehdä simaa itse. Tänä vuonna en saanut simaa, koska sitä ei ollut kukaan tehnyt myyjäisiin. Ja jos minä teen linnunpönttöjä sinne, niin en minä osta niitä sieltä takaisin. Teen puuhun ihan itse linnunpöntöt ja jos myyjäisistä ei jotain saa tms. niin on olemassa myös kolehti. Sinne laitan todella usein rahaa ja kannattaakin. Siionin työ kun ei pyöri ilman rahaa. On paljon kato juoksevia kuluja!

        Kyllä monessa oaikassa joutuu ostamaan omiaan takaisin ettei tavara jää myymättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä monessa oaikassa joutuu ostamaan omiaan takaisin ettei tavara jää myymättä.

        Ei ainakaa meidän siionissa. Epäuskovaisetkin ostavat paljon. Etenkin leivonnaiset menee kaikki!


    • Anonyymi

      Onhan tämä todella harmi juttu. Aikoinaan keittiövuorot, suursiivoukset, päiväkerhot, perheiden sosiaaliapu ym. yhteisön työteko oli itsestään selvyys eikä töistä juuri kietäydytty. Oikea oppi oli suurin vetovoima. Tilanne muuttui radikaalisti sairaiden hoitokokousten / -tilaisuuksien myötä. Vuosikymmeniksi venynyt eipäs juupas keskustelu ongelmista on tehnyt hallaa. Kaikkeen työhön meni halukkuus osallistua sen myötä kun huomasi, ettei yhteisö pysty puuttumaan ongelmiin eikä oppi ole sitä mitä se ennen oli.

      • Anonyymi

        Kyllä se lienee tää koronapandemia, jonka jälkeen tapahtunut radikaalimuutos! Olihan vielä muutamia vuosia takaperin sangen paljon työvuoroihin tulijoita. Joistain vuoroista jopa kilpailtiin. Nyt kun toiminta on saatu taas käyntiin, väki ei tahdo tulla enää paikalle. Tai jos tuleeki, niin korkeintaan istumaan. Työvuoroihin ei sen sijaan tahdo tulla riittävästi porukkaa. Myös kolehtituotot ovat romahtaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se lienee tää koronapandemia, jonka jälkeen tapahtunut radikaalimuutos! Olihan vielä muutamia vuosia takaperin sangen paljon työvuoroihin tulijoita. Joistain vuoroista jopa kilpailtiin. Nyt kun toiminta on saatu taas käyntiin, väki ei tahdo tulla enää paikalle. Tai jos tuleeki, niin korkeintaan istumaan. Työvuoroihin ei sen sijaan tahdo tulla riittävästi porukkaa. Myös kolehtituotot ovat romahtaneet.

        Oikea oppi on suurin vetovoima. Aika heikko on udko ollut, jos se koronaemidemian aiheuttaman kokoontumistauon vuoksi jää tai ehkä se on ollutkin vain penkkiuskovaisuutta, jolla ei ole loppupeleissä mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea oppi on suurin vetovoima. Aika heikko on udko ollut, jos se koronaemidemian aiheuttaman kokoontumistauon vuoksi jää tai ehkä se on ollutkin vain penkkiuskovaisuutta, jolla ei ole loppupeleissä mitään merkitystä.

        Mikä on emidemia. Empä ole ennen sellaista sanaa kuullutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on emidemia. Empä ole ennen sellaista sanaa kuullutkaan.

        Epidemia - kiitos, että huomautit.


    • Anonyymi

      Luuk.17:20-21 Ja kun fariseukset kysyivat häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: Ei Jumalan valtakunta tule nähtänällä tavalla, eikä voida sanoa: Katso, täällä se on, tahi: Tuolla; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä. Luuk.17:20-21 Biblia (1776) Ja Pharisealaiset kysyivät häneltä: koska Jumalan valtakunta olis tuleva? Vastasi hän heitä ja sanoi: ei Jumalan valtakunta tule niin, että se taidettaisiin nädä. Ei myös teidän pudä sanoman: katso, tässä, katso siellä, sillä; katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.

      • Miksi bibliasta. Olisit ottanut alkutekstiä, niin olisit ollut asiassa; 20. Ja kun osa niistä fariseuksista kysyi, ”milloin Jumalan kuningaskunta tulee?”, hän vastasi ja sanoi heille, ”ei Jumalan kuningaskunta tule vartiossa olemisen kautta”, 21. Eikä sanota, ”katso, tässä se on, tai katso tänne, se on tuolla, sillä katso, se Jumalan kuningaskunta on teidän sisäpuolellanne”.

        Selite. Ihmiset olivat ringissä Jeesuksen ympärillä, kuten normaalisti Israelissa, niin Jeesushan oli heidän keskellään, Jumalan Valtakunnan edustaja maan päällä.

        -92 kertoo sen myös hyvin; 20 Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: "Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla.
        21 Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta ON TEIDÄN KESKELLÄNNE."

        Se ei ole vertaus, vaan olotila.


    • Suurin syy on se, että olette poikenneet pois kristillisyydestä, eli Jeesuksesta ja tilalle tunkee kovaa vauhtia Raha.
      Kuka miettivä ihminen sitten tulee talkoisiin, kun järjestäjä kerää raha potin.
      Tehkää uskonpuhdistus Jeesukseen.

      • Anonyymi

        Älä yleistä. Joillakin on mennyt maallinen mammona tärkeämmäksi, muttei se koske todellakaan kaikkia uskovaisia. Korona-aikana moni upporikas vl on vain isonnut rahoissaan ja tätä nykyä heitä ei uskovaisiksi kunnolla tunnista. Monilla heistä tullu liikaa maailman tartunnaisia. Korona-pandemian jälkeen muutoksen on huomannut. Vaikka ollaan rikastuttu entistä äveriäämmiksi, rahaa ei enää laiteta siionin työhön. Rikkaista on toisin sanoen tullut kitsaampia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä yleistä. Joillakin on mennyt maallinen mammona tärkeämmäksi, muttei se koske todellakaan kaikkia uskovaisia. Korona-aikana moni upporikas vl on vain isonnut rahoissaan ja tätä nykyä heitä ei uskovaisiksi kunnolla tunnista. Monilla heistä tullu liikaa maailman tartunnaisia. Korona-pandemian jälkeen muutoksen on huomannut. Vaikka ollaan rikastuttu entistä äveriäämmiksi, rahaa ei enää laiteta siionin työhön. Rikkaista on toisin sanoen tullut kitsaampia.

        Ei se yleistä teitä vaan leimaa ja tunnus merkitsee. Ei asia uskovaisia leimaa, vaan SRK;ta.
        Kristityissä seurakunnissa on varakkaita, mutta sitä ei päältä ja autosta voi erottaa.
        Siinä olet oikeassa, että Raha tuo itsekkyyttä, kun se ihmistä hallitsee.
        He ovat, juuri Wellu nousukkaat kitsaita, luulevat Rahasta löytyvän avun.


      • Anonyymi

        Höpöhöpö. Ite oot poikennut ja kauas. Ekkö huomaa hirttä omassa silmässä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö. Ite oot poikennut ja kauas. Ekkö huomaa hirttä omassa silmässä?

        Mistä poikennut?
        Onko se kaste, ei kaiketi, koska minut on upotettu!
        Olenko poikennut pois Jeesauksesta, ei vaan kasteessa liitetty Häneen ja teen evankeliointia jopa pakanain kanssa, eli SRK;ssa!
        Missä siis?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mistä poikennut?
        Onko se kaste, ei kaiketi, koska minut on upotettu!
        Olenko poikennut pois Jeesauksesta, ei vaan kasteessa liitetty Häneen ja teen evankeliointia jopa pakanain kanssa, eli SRK;ssa!
        Missä siis?

        Vaikka sut upottais tervatynnyrriin ja sitte höyhenniin, ni nää et uskovaiseks muutu. Epäuskovainen nää oot sitteki. Ei siinä palijo upotukset auta!


    • Anonyymi

      Raha tuntuu olevan se ykkösasia. Joka paikassa ruinataan maksuja ja jotain pitäisi ostaa ja maksaa tai laittaa jatkuvia automaattisia kuukausilahjoituksia. Ruuan voi tehdä kotonakin ja toki voi käydä halutessaan myyjäisissä syömässä. Mutta näillä polttoaine- ja muilla kasvaneilla elinkustannuksilla ei kyllä vaan huvikseen ajella myyjäisiin ostelemaan tavaraa jolle ei oikeasti ole paljonkaan tarvetta.

      • Anonyymi

        Siionin työ kysyy rahaa!! Vai luulitko, että toimitalot pysyy Pyhän Hengen voimalla pystössä?
        Entä luulitko oikeasti, että sähkölaskut, kiinteistökulut ynnä muut saa rukoilulla maksetuksi?
        Toimitalot vaatii myös remonttia ja osaa täytyy myös laajentaa hyvän päivän varalle. Eli jos jonain aikana tulee laajoja herätyksen aikoja, niin parannuksen tekijöillekin löytyisi salista istumapaikka. Tätä kaikkea ei voi toteuttaa, jos ei saada rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siionin työ kysyy rahaa!! Vai luulitko, että toimitalot pysyy Pyhän Hengen voimalla pystössä?
        Entä luulitko oikeasti, että sähkölaskut, kiinteistökulut ynnä muut saa rukoilulla maksetuksi?
        Toimitalot vaatii myös remonttia ja osaa täytyy myös laajentaa hyvän päivän varalle. Eli jos jonain aikana tulee laajoja herätyksen aikoja, niin parannuksen tekijöillekin löytyisi salista istumapaikka. Tätä kaikkea ei voi toteuttaa, jos ei saada rahaa.

        Mietityttää, kun uskovaiset näkevät siunausta vaikkapa siinä, että on saatu toimitalo rakennettua. Tosiasiassa se on jäsenistön rahoittama ja pitkälti tekemäkin. Mutta kun rahat käyvät vähiin, ei siinä yhteydessä nähdä Jumalan osuutta. Miksi?


    • Anonyymi

      Jeesus eikä opetuslapset leiponeet pullaa eikä myynet limsaa eikä makkaroita.

      • Anonyymi

        EHKÄ Jeesuksen aikaan oli joukossa useampi Martta, ne "Mariat" istuivat Herran jalkain juuressa !


      • Anonyymi

        Yksi Jeesuksen toiminnan rahoittaja oli Magdalan Maria.


      • Anonyymi

        jeesus pani viintä, ja juotti sitä opetuslapsilleen.
        Mä voisin perustaa viinipanimon vaiks Hesan RY:lle. Möisin sitä sit lestisveljille ja -sisarille.
        Tulis seuramenoihin hiukka iloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EHKÄ Jeesuksen aikaan oli joukossa useampi Martta, ne "Mariat" istuivat Herran jalkain juuressa !

        Kyllä minunkin jalkojen juureen muutama VL- nainen mahtuis...
        Jalkahierontakin ois ihan jees


    • Anonyymi

      Meillä pojat on valmiina talkoisiin kun vain saavat kaljaa palkaksi.

    • Anonyymi

      Korona aika kyllä latisti osallistumismäärät monilla paikkakunnilla. ei kaikilla. Järjestelyt vaativat niitä ahkeria käsiä.
      Pienemmillä paikkakunnilla hommat yleensä vielä toimii, kohtalaisesti.
      RY:llä käy seuroissa väkeä, kiitettävästi.
      Jos odottaa toisten tekevän kaiken, niin tekijöistä on silloin tietysti pulaa !
      Kaikki toiminta vaatii organisointia. Nyky ihminen on tottunut saamaan kaiken "kaupasta" valmiina ! Jos ei ole sitä yhteisöllisyyttä niin mikään ei toimi ...
      Asenne ja arvostus kysymys. Vapaaehtoistyö on vapaaehtoista !

      • Anonyymi

        "Vapaaehtoistyö on vapaaehtoista !"

        Miksi yhteisön maineen säilyttämisestä on tehty se tärkein juttu ja väärintekijöitä suojellaan. Totta kuitenkin on ,että selvittämättömät hoitokokousvääryydet tuhoavat yhteisön. Jokainen varmaan tekee mielellään vapaaehtoistyötä, jos tietää, että sitä tekee oikean ja rehellisesti toimivan tarkoituksen hyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vapaaehtoistyö on vapaaehtoista !"

        Miksi yhteisön maineen säilyttämisestä on tehty se tärkein juttu ja väärintekijöitä suojellaan. Totta kuitenkin on ,että selvittämättömät hoitokokousvääryydet tuhoavat yhteisön. Jokainen varmaan tekee mielellään vapaaehtoistyötä, jos tietää, että sitä tekee oikean ja rehellisesti toimivan tarkoituksen hyväksi.

        Kuuntelin jokin aika sitten erästä nettiseuralähetystä. Puheessaan puhuja kehotti vääryyttä kärsineitä kärsimään ja vaikenemaan vedoten siihen että "keskinäisestä rakkaudestanne teidät tunnetaan", mikä on todella tärkeä yhteisön imagon kannalta. Onhan se outoa puhetta, että sen sijaan, että väärintekijöitä kehottaisiin korjaamaan tekonsa, niin vaaditaan vääryyttä kärsineitä kärsimään ja vaikenemaan yhteisön maineen vuoksi. Sitten vielä vaaditaan suurta työpanosta yhteisön toiminnan pyörittämiseksi. Kuka tällaiseen suostuu ja mihin tällainen tie/asioiden vääristely ja kierous vie. Taivas se ei voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuntelin jokin aika sitten erästä nettiseuralähetystä. Puheessaan puhuja kehotti vääryyttä kärsineitä kärsimään ja vaikenemaan vedoten siihen että "keskinäisestä rakkaudestanne teidät tunnetaan", mikä on todella tärkeä yhteisön imagon kannalta. Onhan se outoa puhetta, että sen sijaan, että väärintekijöitä kehottaisiin korjaamaan tekonsa, niin vaaditaan vääryyttä kärsineitä kärsimään ja vaikenemaan yhteisön maineen vuoksi. Sitten vielä vaaditaan suurta työpanosta yhteisön toiminnan pyörittämiseksi. Kuka tällaiseen suostuu ja mihin tällainen tie/asioiden vääristely ja kierous vie. Taivas se ei voi olla.

        Mitä ihimeen puhetta nää oot oikein kuunnellu? Ihe en ainakaa yhissäkää seuroissa oo kuullu tollasta puhetta. Taisit keksiä iha omasta hatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihimeen puhetta nää oot oikein kuunnellu? Ihe en ainakaa yhissäkää seuroissa oo kuullu tollasta puhetta. Taisit keksiä iha omasta hatusta.

        Ei ole todellakaan hatusta keksitty juttu, vaan totisinta totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole todellakaan hatusta keksitty juttu, vaan totisinta totta.

        Höpötä lissää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuntelin jokin aika sitten erästä nettiseuralähetystä. Puheessaan puhuja kehotti vääryyttä kärsineitä kärsimään ja vaikenemaan vedoten siihen että "keskinäisestä rakkaudestanne teidät tunnetaan", mikä on todella tärkeä yhteisön imagon kannalta. Onhan se outoa puhetta, että sen sijaan, että väärintekijöitä kehottaisiin korjaamaan tekonsa, niin vaaditaan vääryyttä kärsineitä kärsimään ja vaikenemaan yhteisön maineen vuoksi. Sitten vielä vaaditaan suurta työpanosta yhteisön toiminnan pyörittämiseksi. Kuka tällaiseen suostuu ja mihin tällainen tie/asioiden vääristely ja kierous vie. Taivas se ei voi olla.

        "Sitten vielä vaaditaan suurta työpanosta yhteisön toiminnan pyörittämiseksi. "

        Liikaa vaadittu. Jos ongelmien käsittelemiseen ei löydy rehellisyyttä ja oikeudenmukaisuutta, tilanne ei muutu tai pahenee.


    • Anonyymi

      Eikös se olisi jo hyvä aika putsata pöydät tyhjiksi ja laittaa lappu luukulle?

    • Anonyymi

      Vielä näkyy olevan työn aika, ei ole ovia katua vastaan suljettu. Tarvetta tuntuu olevan seurojen pitoon. Monesti on pidetty jumalanpalveluksia ry:n väen voimin ja youtub-kanavilta näytetty kirkkoseurat, katsojia on aika paljon, kun ne voi myös avata myöhemminkin kuunnella ja katsoa. On siellä seuraajissa myös toisiakin, kuin vaan vl.-ihmisiä. Kirkkoon on hyvin mahtunut väki ja turvavälit riittävät.
      Sitten sulkeutuu ovet, jos tulee kielto pitää seuroja julkisesti, niin loppuu myös kirkossa kävijät, ainakin osin, siis jos vl.-väki ajetaan pois evl.-kirkoista !
      Voihan se tuokin vielä tapahtua !?

      • Anonyymi

        Siks just RYiden ulko- ovista pitää poistaa ne lukot ja ovipumput. Ovet on pidettävä apposen auki ja sepposen seljällään.
        Ovia sulki pitämällä rikotaan jumalan antamaa käskyä.

        Taidanpa ottaa ja mennä ruuvimeisseleiden kera poistamaan niitä lukkoja ja ovipumppuja meisseleiden kokoontumispaikkojen ovista.
        Näin saadaan lisää meisseleitä, eli meikäläisiä.


      • Anonyymi

        Kirkolle tämä on vaikea kysymys, sillä sillekin SRK:n hyysääminen on rahantulokysymys verojen muodossa. Vaikka SRKlaiset eivät usko kuten kirkko opettaa, vaan pitävät kirkkouskovaisia vääräuskoisina. Mutta toisaalta tiedän itseni lisäksi aika monta ihmistä, jotka ovat eronneet kirkosta juuri tuon vl:en hyysäämisen vuoksi. Eli joka tapauksessa kirkon tulot vähenevät.


      • Anonyymi

        Erotkaa vain kirkosta ja sulkekaa ne ovet katua ja kaikkea muutakin vastaan.


    • Anonyymi

      Ois saanu mennä tippaleiviksi paremmin.

    • Anonyymi

      Meidän perheessä on yhdessä päätetty ettei tyttölapsia parane päästää liikkeen rientoihin ilman suojelusta.

    • Anonyymi

      Pahantahtoinen uskonliike natisee liitoksistaan.

      • Anonyymi

        Eikä ota vastuuta mistään


    • Anonyymi

      Miksi purnaatte seurakunnan sisäisistä asioista täällä…työvuoroista??

      • Anonyymi

        Missäs sitten? Iltakylissäkö? Vaiko seuroissa? Kyllä siitä joutuu puhutteluun ja niin kauan puhutellaan kunnes mieli muuttuu. Ongelma on kuitenkin totta.


    • Anonyymi

      Nuorisoa ei varsinkaan saa työvuoroihin. Nykyään järkiään kaikki nuoret jättää riparin jälkeen koko toiminnan. Ei saada porukkaa talvipäiville eikä mihinkään muuhunkaan. Lauluillat kerää porukkaa, mutta niistäki jää nuorempi nuoriso kokonaan.

      • Anonyymi

        Nettiaikana on ollut helppoa tutustua Raamattuun vähän tarkemmin niin monet ovat kyseenalaistaneet Raamatun todenperäisyyttä ja lähteneet menemään.


      • Anonyymi

        Nykypäivänä ison ry:n isojen seurojen lähes normaalin 7-8 tunnin työpäivän mittainen talkootyövuoro on monelle jo ajatuksena sula mahdottomuus. Ennen kännykkä sukupolvea ja -aikaa ihmisillä oli vielä aikaa, osaamista ja velvollisuudentunnetta osallistua "tavallisiin" talkootöihin. Kännyköitten räplääminen on uusi ajanviete ja harrastus, joka vie paljon aikaa - enää ei ole siinä määrin osaamista eikä aikaa. Miten voi pärjätä pitkän työvuoron ilman kännykkää - ei sitten mitenkään. Ei kaikilla ollut osaamista aikaisemminkaan ja näppärät keittiövuorolaiset ym. työvuorolaiset kyllä pitäjässä tunnettiin ja heitä kadehdittiin. Työvuoroja oli joka lähtöön ja usein liikaakin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe