Kompromat.

Anonyymi

Kompromat on venäjänkielinen termi poliitikkoa tai julkisuuden henkilöä vahingoittavalle aineistolle. Tällaisia aineistoja voidaan käyttää negatiivisen julkisuuden luomiseksi, sitä voidaan käyttää henkilön kiristämiseen tai lojaalisuuden varmistamiseen.

Tullut tämä termi muutamankin kerran mieleen kun on seurannut joidenkin suomalaisten poliitikkojen, enimmäksen vasureiden, vaikeuksia tuomita Putinin aloittama Ukrainan sota sekä heidän NATO-keskustelussa käyttämänsä Venäjää ymmärtävät kommenttinsa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kompromat

12

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      NATO-keskustelun ja vaikuttamisyritysten aikana todella ajankohtainen termi.

    • Anonyymi

      Tuli taas tämä termi mieleen kun Vasemmiston NATO-keskustelua vähänkin seuraa.

    • Anonyymi

      Minkä takia te vainoatte ihmisiä ylipäätään ??? Onko se oikea psykoosi pakkomielle ?

    • Anonyymi

      Niillä on sotapsykoosi kun Putte on joutunut alakynteen.

    • Anonyymi

      Huomista eduskuntakeskustelua ja sitä seuraavaa äänestystä ajatellen ajankohtainen juttu tämä kompromat.

    • Anonyymi

      Kompramat, lustraatio, maskirovka, whataboutismi.

      Ukrainan sota on nostanut keskusteluun muutamia harvemmin käytettyjä sivistyssanoja ja termejä.

    • Anonyymi

      Tämä on hyödyllinen termi kun miettii miten vanhemman polven suomalaiset poliitkot suhtautuvat Ukrainan sotaan. Tuomitsevatko Venäjän hyökkäyksen vai hyväksyvätkö sen hiljaa?

      Kompromat saattaa hyvinkin olla sen taustalla.

    • Anonyymi

      Kompromat on terminä ollut Saksassa paljon esillä keskustelussa kun mietitään miksi liittokansleri Olav vastustaa Ukrainan auttamista niin paljon. Samaa voisi miettiä Suomessakin mitä tulee esim. venäläisten viisumeihin ja siihen miksi jotkut poliitikot ja puolueet tuntuvat ajattelevan että venäläisten turistimatka Euroopaan Suomeen on olennainen osa ihmisoikeuksia?

    • Anonyymi

      Tuli taas tämä mieleen kun luin yleisradion uutista siitä että osa vasemmiston kansanedustajista vastustaa rajan sulkemista ja haluaisi jatkaa turistiviisumien myöntöä venäläisille täysin normaalisti kuin mitään sotaa tai kaasuputkien sabotointia ei olisi tapahtunutkaan.

      Tämä voisi olla yksi selitys, aito putinismi toinen.

    • Anonyymi

      EU-parlamentin vasemmistoryhmän Venäjää myötäileviä lausuntoja ja äänestystuloksia kun katsoo niin tämä "kompromat" sivistyssana nousee taas mieleen. Vaikka osa niistä ovat kyllä vain hyödyllisiä idiootteja tai pesunkestäviä putinisteja.

    • Anonyymi

      Erittäin ajankohtainen termi tälläkin hetkellä.

    • Anonyymi

      Mitäs veikkaatte kenestä suomalaisesta (vasemmisto) poliitikosta, entisestä tai nykyisestä, venäläisillä on tätä kompromattia ja ennenkaikkea millaista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1489
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1106
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      924
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      175
      812
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      759
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      710
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      595
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      578
    9. 52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe