Kompromat on venäjänkielinen termi poliitikkoa tai julkisuuden henkilöä vahingoittavalle aineistolle. Tällaisia aineistoja voidaan käyttää negatiivisen julkisuuden luomiseksi, sitä voidaan käyttää henkilön kiristämiseen tai lojaalisuuden varmistamiseen.
Tullut tämä termi muutamankin kerran mieleen kun on seurannut joidenkin suomalaisten poliitikkojen, enimmäksen vasureiden, vaikeuksia tuomita Putinin aloittama Ukrainan sota sekä heidän NATO-keskustelussa käyttämänsä Venäjää ymmärtävät kommenttinsa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kompromat
Kompromat.
12
468
Vastaukset
- Anonyymi
NATO-keskustelun ja vaikuttamisyritysten aikana todella ajankohtainen termi.
- Anonyymi
Tuli taas tämä termi mieleen kun Vasemmiston NATO-keskustelua vähänkin seuraa.
- Anonyymi
Minkä takia te vainoatte ihmisiä ylipäätään ??? Onko se oikea psykoosi pakkomielle ?
- Anonyymi
Niillä on sotapsykoosi kun Putte on joutunut alakynteen.
- Anonyymi
Huomista eduskuntakeskustelua ja sitä seuraavaa äänestystä ajatellen ajankohtainen juttu tämä kompromat.
- Anonyymi
Kompramat, lustraatio, maskirovka, whataboutismi.
Ukrainan sota on nostanut keskusteluun muutamia harvemmin käytettyjä sivistyssanoja ja termejä. - Anonyymi
Tämä on hyödyllinen termi kun miettii miten vanhemman polven suomalaiset poliitkot suhtautuvat Ukrainan sotaan. Tuomitsevatko Venäjän hyökkäyksen vai hyväksyvätkö sen hiljaa?
Kompromat saattaa hyvinkin olla sen taustalla. - Anonyymi
Kompromat on terminä ollut Saksassa paljon esillä keskustelussa kun mietitään miksi liittokansleri Olav vastustaa Ukrainan auttamista niin paljon. Samaa voisi miettiä Suomessakin mitä tulee esim. venäläisten viisumeihin ja siihen miksi jotkut poliitikot ja puolueet tuntuvat ajattelevan että venäläisten turistimatka Euroopaan Suomeen on olennainen osa ihmisoikeuksia?
- Anonyymi
Tuli taas tämä mieleen kun luin yleisradion uutista siitä että osa vasemmiston kansanedustajista vastustaa rajan sulkemista ja haluaisi jatkaa turistiviisumien myöntöä venäläisille täysin normaalisti kuin mitään sotaa tai kaasuputkien sabotointia ei olisi tapahtunutkaan.
Tämä voisi olla yksi selitys, aito putinismi toinen. - Anonyymi
EU-parlamentin vasemmistoryhmän Venäjää myötäileviä lausuntoja ja äänestystuloksia kun katsoo niin tämä "kompromat" sivistyssana nousee taas mieleen. Vaikka osa niistä ovat kyllä vain hyödyllisiä idiootteja tai pesunkestäviä putinisteja.
- Anonyymi
Erittäin ajankohtainen termi tälläkin hetkellä.
- Anonyymi
Mitäs veikkaatte kenestä suomalaisesta (vasemmisto) poliitikosta, entisestä tai nykyisestä, venäläisillä on tätä kompromattia ja ennenkaikkea millaista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291313
- 99833
- 75640
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m149408Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368