Kompromat.

Anonyymi

Kompromat on venäjänkielinen termi poliitikkoa tai julkisuuden henkilöä vahingoittavalle aineistolle. Tällaisia aineistoja voidaan käyttää negatiivisen julkisuuden luomiseksi, sitä voidaan käyttää henkilön kiristämiseen tai lojaalisuuden varmistamiseen.

Tullut tämä termi muutamankin kerran mieleen kun on seurannut joidenkin suomalaisten poliitikkojen, enimmäksen vasureiden, vaikeuksia tuomita Putinin aloittama Ukrainan sota sekä heidän NATO-keskustelussa käyttämänsä Venäjää ymmärtävät kommenttinsa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kompromat

12

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      NATO-keskustelun ja vaikuttamisyritysten aikana todella ajankohtainen termi.

    • Anonyymi

      Tuli taas tämä termi mieleen kun Vasemmiston NATO-keskustelua vähänkin seuraa.

    • Anonyymi

      Minkä takia te vainoatte ihmisiä ylipäätään ??? Onko se oikea psykoosi pakkomielle ?

    • Anonyymi

      Niillä on sotapsykoosi kun Putte on joutunut alakynteen.

    • Anonyymi

      Huomista eduskuntakeskustelua ja sitä seuraavaa äänestystä ajatellen ajankohtainen juttu tämä kompromat.

    • Anonyymi

      Kompramat, lustraatio, maskirovka, whataboutismi.

      Ukrainan sota on nostanut keskusteluun muutamia harvemmin käytettyjä sivistyssanoja ja termejä.

    • Anonyymi

      Tämä on hyödyllinen termi kun miettii miten vanhemman polven suomalaiset poliitkot suhtautuvat Ukrainan sotaan. Tuomitsevatko Venäjän hyökkäyksen vai hyväksyvätkö sen hiljaa?

      Kompromat saattaa hyvinkin olla sen taustalla.

    • Anonyymi

      Kompromat on terminä ollut Saksassa paljon esillä keskustelussa kun mietitään miksi liittokansleri Olav vastustaa Ukrainan auttamista niin paljon. Samaa voisi miettiä Suomessakin mitä tulee esim. venäläisten viisumeihin ja siihen miksi jotkut poliitikot ja puolueet tuntuvat ajattelevan että venäläisten turistimatka Euroopaan Suomeen on olennainen osa ihmisoikeuksia?

    • Anonyymi

      Tuli taas tämä mieleen kun luin yleisradion uutista siitä että osa vasemmiston kansanedustajista vastustaa rajan sulkemista ja haluaisi jatkaa turistiviisumien myöntöä venäläisille täysin normaalisti kuin mitään sotaa tai kaasuputkien sabotointia ei olisi tapahtunutkaan.

      Tämä voisi olla yksi selitys, aito putinismi toinen.

    • Anonyymi

      EU-parlamentin vasemmistoryhmän Venäjää myötäileviä lausuntoja ja äänestystuloksia kun katsoo niin tämä "kompromat" sivistyssana nousee taas mieleen. Vaikka osa niistä ovat kyllä vain hyödyllisiä idiootteja tai pesunkestäviä putinisteja.

    • Anonyymi

      Erittäin ajankohtainen termi tälläkin hetkellä.

    • Anonyymi

      Mitäs veikkaatte kenestä suomalaisesta (vasemmisto) poliitikosta, entisestä tai nykyisestä, venäläisillä on tätä kompromattia ja ennenkaikkea millaista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      898
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      777
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      693
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      496
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Tulimme yöllä reissusta kotosalle

      niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa
      Kiuruvesi
      30
      460
    Aihe