Kompromat.

Anonyymi

Kompromat on venäjänkielinen termi poliitikkoa tai julkisuuden henkilöä vahingoittavalle aineistolle. Tällaisia aineistoja voidaan käyttää negatiivisen julkisuuden luomiseksi, sitä voidaan käyttää henkilön kiristämiseen tai lojaalisuuden varmistamiseen.

Tullut tämä termi muutamankin kerran mieleen kun on seurannut joidenkin suomalaisten poliitikkojen, enimmäksen vasureiden, vaikeuksia tuomita Putinin aloittama Ukrainan sota sekä heidän NATO-keskustelussa käyttämänsä Venäjää ymmärtävät kommenttinsa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kompromat

12

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      NATO-keskustelun ja vaikuttamisyritysten aikana todella ajankohtainen termi.

    • Anonyymi

      Tuli taas tämä termi mieleen kun Vasemmiston NATO-keskustelua vähänkin seuraa.

    • Anonyymi

      Minkä takia te vainoatte ihmisiä ylipäätään ??? Onko se oikea psykoosi pakkomielle ?

    • Anonyymi

      Niillä on sotapsykoosi kun Putte on joutunut alakynteen.

    • Anonyymi

      Huomista eduskuntakeskustelua ja sitä seuraavaa äänestystä ajatellen ajankohtainen juttu tämä kompromat.

    • Anonyymi

      Kompramat, lustraatio, maskirovka, whataboutismi.

      Ukrainan sota on nostanut keskusteluun muutamia harvemmin käytettyjä sivistyssanoja ja termejä.

    • Anonyymi

      Tämä on hyödyllinen termi kun miettii miten vanhemman polven suomalaiset poliitkot suhtautuvat Ukrainan sotaan. Tuomitsevatko Venäjän hyökkäyksen vai hyväksyvätkö sen hiljaa?

      Kompromat saattaa hyvinkin olla sen taustalla.

    • Anonyymi

      Kompromat on terminä ollut Saksassa paljon esillä keskustelussa kun mietitään miksi liittokansleri Olav vastustaa Ukrainan auttamista niin paljon. Samaa voisi miettiä Suomessakin mitä tulee esim. venäläisten viisumeihin ja siihen miksi jotkut poliitikot ja puolueet tuntuvat ajattelevan että venäläisten turistimatka Euroopaan Suomeen on olennainen osa ihmisoikeuksia?

    • Anonyymi

      Tuli taas tämä mieleen kun luin yleisradion uutista siitä että osa vasemmiston kansanedustajista vastustaa rajan sulkemista ja haluaisi jatkaa turistiviisumien myöntöä venäläisille täysin normaalisti kuin mitään sotaa tai kaasuputkien sabotointia ei olisi tapahtunutkaan.

      Tämä voisi olla yksi selitys, aito putinismi toinen.

    • Anonyymi

      EU-parlamentin vasemmistoryhmän Venäjää myötäileviä lausuntoja ja äänestystuloksia kun katsoo niin tämä "kompromat" sivistyssana nousee taas mieleen. Vaikka osa niistä ovat kyllä vain hyödyllisiä idiootteja tai pesunkestäviä putinisteja.

    • Anonyymi

      Erittäin ajankohtainen termi tälläkin hetkellä.

    • Anonyymi

      Mitäs veikkaatte kenestä suomalaisesta (vasemmisto) poliitikosta, entisestä tai nykyisestä, venäläisillä on tätä kompromattia ja ennenkaikkea millaista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe